Noteikumi

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
24-TA-1462
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.5.1. specifiskā atbalsta mērķa “Ieguldījumi, kas atbalsta STEP mērķu sasniegšanu” īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu
 
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka: 
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.5.1. specifiskā atbalsta mērķa “Ieguldījumi, kas atbalsta STEP mērķu sasniegšanu” 2.5.1.0. pasākumu “Enerģētiskās neatkarības un atjaunīgās enerģijas kapacitātes celšana” (turpmāk – pasākums);
1.2.
pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu;
1.4.
prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk - ERAF) projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam;
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus;
1.7.
izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2.
Pasākuma mērķa grupa ir atvasināta publiska persona, jūras vēju un sauszemes tehnoloģiju, kā arī citu tīro un resursefektīvo tehnoloģiju un to komponenšu ražotāji. 
3.
Noteikumos lietoti šādi termini:
3.1.
darbu sākums - darbu sākums ir brīdis atbilstoši Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regulas Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk -  Komisijas regula Nr. 651/2014) 2. panta 23. punktam;
3.2.
tīrais tehnoloģiju uzņēmums - komersants, kas atbilst šādiem kvalifikācijas nosacījumiem:
3.2.1.
paredz veikt ieguldījumus tīrajās un resursefektīvajās tehnoloģijās un dziļo tehnoloģiju inovācijās;
3.2.2.
tas vai tā filiāle ir Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrēts komersants.
4.
Pasākuma mērķis ir stiprināt Eiropas Savienības piegāžu ķēdes kritiski svarīgo jūras vēju tehnoloģiju ražošanas attīstību, nodrošināt ieguldījumus Rīgas brīvostas infrastruktūras attīstībā, lai izveidotu zaļo industriālo teritoriju, ļaujot tajā uzņēmumiem izvietot ražotnes  tīro, resursefektīvo tehnoloģiju un dziļo tehnoloģiju inovāciju ražošanai.
5.
Pasākums tiek īstenots Latvijas Republikas teritorijā.
6.
Finansējuma saņēmējam atbalsts tiek sniegts granta veidā.  
7.
Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir  64 570 017 euro (tostarp elastības finansējums 10 184 327 euro), tai skaitā ERAF finansējums  54 884 514 euro (tostarp elastības finansējums   8 656 678 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums  9 685 503 euro (tostarp elastības finansējums  1 527  649 euro).
8.
Projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pasākumam pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 54 385 690 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējumu – 46 227 836 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu – 8 157 854 euro apmērā.
9.
Maksimālais attiecināmais ERAF finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
10.
Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Ekonomikas ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).
11.
Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 7. punktā minētajam plānotajam kopējam attiecināmajam finansējuma apmēram.
12.
Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzami šādi rādītāji:
12.1.
iznākuma rādītājs - atbalstītie uzņēmumi, kas galvenokārt saistīti ar ienesīgām investīcijām tīrās tehnoloģijās, kas atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2024.gada 29.februāra Regulas (ES) Nr. 2024/795, ar ko izveido Eiropas stratēģisko tehnoloģiju platformu (“ STEP ”) un groza Direktīvu 2003/87/EK un Regulas (ES) 2021/1058, (ES) 2021/1056, (ES) 2021/1057, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) 2021/1060, (ES) 2021/523, (ES) 2021/695, (ES) 2021/697 un (ES) 2021/241 tvērumam – 2;
12.2.
rezultāta rādītājs - radīta infrastruktūra tīro tehnoloģiju uzņēmumiem – 30 ha;
12.3.
nacionālie rādītāji:
12.3.1.
vismaz viens no nomniekiem izbūvētajā teritorijā ir uzsācis atjaunojamo energoresursu ražotnes būvniecību  tīro tehnoloģiju uzņēmumiem;
12.3.2.
līdz ostas infrastruktūras pabeigšanai starp Rīgas brīvostu un nomniekiem atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 56. b panta 7.punktam  ir noslēgti līgumi par privāto investīciju ieguldījumu vismaz 40 000 000 euro apmērā, no kuriem 10 procenti jau ir faktiski ieguldīti tīro tehnoloģiju uzņēmumu ražotnes būvniecībā.
13.
Šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minēto rādītāju var uzskatīt par izpildītu, ja līdz projekta īstenošanas beigām, bet ne vēlāk kā līdz 2029.gada 31.decembrim ir noslēgti līgumi par ieguldījumiem ar tīro tehnoloģiju uzņēmumiem par 12.2. apakšpunktā minētās infrastruktūras iznomāšanu.
14.
Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā. Projektu iesniegumu iesniegšanu izsludina vienu reizi par visu pasākumam pieejamo finansējumu.
II.Prasības projekta iesniedzējam
15.
Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Rīgas brīvostas pārvalde, kura pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas ir finansējuma saņēmējs.
16.
Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumam un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu (turpmāk – vadības informācijas sistēma).
17.
Projekta iesniedzējs šo noteikumu 22. punktā minētās atbalstāmās darbības īsteno saskaņā ar projekta biznesa plānu, kurā norādīta detalizēta informācija par projekta īstenošanas plānu, mērķiem, risinājumiem, ietekmi uz finansējuma saņēmēja turpmāko ekonomisko attīstību, izmaksu un ieguvumu analīzi, sagaidāmo peļņu no projekta īstenotajām aktivitātēm, finansējuma saņēmēja projekta ieviešanas pārvaldību, kā arī sasniedzamajiem rādītājiem, lai nodrošinātu šo noteikumu 4. punktā minētā mērķa sasniegšanu. Projekta biznesa plānā iekļauj arī informāciju par radītās infrastruktūras nomnieku atlases un nomas līgumu slēgšanas procesu ar uzņēmumiem.
18.
Projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno apliecinājumu, ka tam ir izveidota iekšējās kontroles sistēma korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai atbilstoši šo noteikumu 32.5. apakšpunktam. 
19.
Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā norāda informāciju par plānoto un piešķirto komercdarbības atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot komercdarbības atbalsta piešķiršanas datumu, tai skaitā plānoto komercdarbības atbalsta piešķiršanas datumu, komercdarbības atbalsta intensitāti, komercdarbības atbalsta sniedzēju, komercdarbības atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto komercdarbības atbalsta summu.
20.
Projekta iesniedzējs izstrādāto projekta biznesa plānu iesniedz kā projekta iesnieguma pielikumu.
III.Atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumi
21.
Pasākuma ietvaros ir atbalstāms projekts, kura īstenošanas rezultātā tiks attīstīta Rīgas brīvostas teritorija, nodrošinot visas projekta ietvaros attīstītās teritorijas turpmāku iznomāšanu tīro tehnoloģiju uzņēmumiem, lai  sekmētu Latvijas enerģētisko neatkarību un celtu atjaunīgās enerģijas komponenšu ražošanas kapacitāti.
22.
Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam, kas nodrošina projekta īstenošanu, ir atbalstāmas šādas darbības:
22.1.
projekta vadības nodrošināšana;
22.2.
inženierizpētes (ģeotehniskā, topogrāfiskā un / vai cita veida) veikšana;
22.3.
tehniskās dokumentācijas izstrāde;
22.4.
ekspertīzes veikšana;
22.5.
zemes sagatavošanas darbi;
22.6.
inženiertīklu izbūve;
22.7.
apakšstaciju izbūve;
22.8.
tīklu jaudas palielināšana;
22.9.
jaunu pievedceļu un dzelzceļa pārbrauktuves izveide;
22.10.
paaugstinātas nestspējas dziļūdens piestātņu  izbūve;
22.11.
loģistikas un transporta laukumu, tai skaitā, kravu īslaicīgas novietošanas zonas izbūve;
22.12.
RoRo rampu izbūve;
22.13.
krasta nostiprinājumu pārbūve un izbūve;
22.14.
akvatorijas grunts padziļināšana;
22.15.
autoruzraudzības pakalpojumi;
22.16.
būvdarbu būvuzraudzības pakalpojumi;
22.17.
atmežošanas kompensācija;
22.18.
pievadceļu izveide ostas teritorijā.
23.
Šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai attiecināmas šādas izmaksas:
23.1.
projekta vadības personāla izmaksas;
23.2.
nepieciešamo ārpakalpojumu (piemēram, juridiskie pakalpojumi, mārketinga materiālu izgatavošana, mārketinga aktivitātes un citi ārpakalpojumi) izmaksas.
24.
Šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētajām personāla izmaksām tiek piemērota vienotā likme divu procentu apmērā no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot personāla izmaksas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 55. panta 1. punktam.
25.
Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta “c” apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja tas nav atgūstams saskaņā ar normatīvajiem aktiem pievienotās vērtības nodokļa jomā.
26.
Šo noteikumu ietvaros nav atbalstāmas darbības pirms darbu sākuma, ja tās ir radušās pirms projekta pieteikuma iesniegšanas sadarbības iestādē.
27.
Ja projekta īstenošanas laikā rodas izmaksas, kas neatbilst šiem noteikumiem vai pārsniedz pieejamo attiecināmo finansējumu, finansējuma saņēmējs apņemas tās segt no paša rīcībā esošajiem līdzekļiem, kas nav saistīti ar  komercdarbības atbalstu.
28.
Finansējuma saņēmējs atbalstāmās darbības var uzsākt tikai pēc atbalsta pieteikuma iesniegšanas sadarbības iestādē. Ja atbalsta pieteikums netiek apstiprināts, finansējuma saņēmējs visas projekta izmaksas sedz no saviem līdzekļiem.
IV.Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi
29.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanu plāno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, kas noslēgta starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
30.
Finansējuma saņēmējs ieguldījumus veic teritorijā, kas ir finansējuma saņēmēja īpašumā, valdījumā vai finansējuma saņēmējam uz to ir ilgtermiņa nomas vai apbūves tiesības vismaz uz 10 gadiem, un tās ir nostiprinātas zemesgrāmatā.
31.
Līgumos, kurus finansējuma saņēmējs slēdz ar būvdarbu veicējiem un pakalpojuma sniedzējiem, avansa maksājumus var paredzēt līdz 30 procentiem no attiecīgā līguma summas atbilstoši finansējuma saņēmēja izstrādātajiem avansa apjoma noteikšanas kritērijiem.
32.
Finansējuma saņēmēja pienākumi:
32.1.
nodrošināt projekta īstenošanu un uzraudzību, tai skaitā par piešķirtā finansējuma izlietojumu, saskaņā ar šo noteikumu nosacījumiem;
32.2.
nodrošināt komunikācijas un vizuālās identitātes prasības saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvo aktu par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā;
32.3.
projekta ieviešanā nodrošināt principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanu, lai projekta pieteikumā iekļautajām atbalstāmajām darbībām nav ietekmes uz visiem vides mērķiem, vērtējot gan tiešās, gan primārās netiešās sekas visā aprites ciklā, vai paredzamā ietekme ir nebūtiska;
32.4.
nodrošināt interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – Regula Nr. 2018/1046), 61. panta prasībām un normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā;
32.5.
līdz projekta iesnieguma iesniegšanai izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai atvasinātas publiskas personas institūcijā atbilstoši normatīvo aktu prasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanas iekšējās kontroles sistēmu jomā, kas ietver arī:
32.5.1.
pasākumus interešu konflikta riska kontrolei projekta publiskajos iepirkumos (preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei, tai skaitā paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus) un informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar Regulas Nr. 2018/1046 61. pantu;
32.5.2.
krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;
32.5.3.
iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumus par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;
32.5.4.
ētikas kodeksu;
32.5.5.
kārtību, kā darbiniekiem jārīkojas, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām koruptīvām darbībām), ietverot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību;
32.5.6.
pasākumus aizliegto vienošanos riska kontrolei;
32.5.7.
mehānismu dubultā finansējuma novēršanai tostarp ar citiem finansēšanas avotiem, tai skaitā ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;
32.5.8.
trauksmes celšanas sistēmu;
32.5.9.
procedūru disciplināratbildības piemērošanai;
32.5.10.
ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīviem vai kriminālpārkāpumiem;
32.5.11.
uzkrāt un uzskaitīt nepieciešamos datus šo noteikumu 12. punktā minēto rādītāju sasniegšanas progresa noteikšanai.
33.
Par šo noteikumu 12. punktā minēto rādītāju izpildi finansējuma saņēmējs vismaz reizi gadā ziņo vadības informācijas sistēmā vai pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma iesniedz informāciju 10 darba dienu laikā.
34.
Komersants, kurš nomās no finansējuma saņēmēja projekta ietvaros attīstīto teritoriju un infrastruktūru, tiks izvēlēts konkurenci nodrošinošā, pārredzamā, nediskriminējošā un beznosacījumu procedūrā, par infrastruktūras izmantošanu nosakot tirgus cenu. Šajā punktā minēto nomas izsoli izsludina ne ātrāk kā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē.
35.
Finansējuma saņēmējs nevar pretendēt uz atbalstu, ja:
35.1.
finansējuma piešķiršanas brīdī uz to ir attiecināms kāds no Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktajiem projekta iesniedzēja izslēgšanas nosacījumiem;
35.2.
tas šā pasākuma ietvaros sniedzis nepatiesu informāciju vai tīši maldinājis par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu īstenošanu;
35.3.
tas ir uzskatāms par grūtībās nonākušu uzņēmumu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktu un ir iesniedzis apliecinājumu, ka tas neatbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru;
35.4.
uz komersantu, t.sk. vērtējot tā saistīto grupas līmenī, neattiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktu;
36.
Atbalsts netiek sniegts šādām darbībām, nozarēm, iekārtām un komersantiem:
36.1.
ieroču un munīcijas tirdzniecībai (Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcija (turpmāk – NACE 2. red.), grupa 47.78 "Citur neklasificēta jaunu preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
36.2.
azartspēlēm un derībām (NACE 2. red. 92. nodaļa "Azartspēles un derības");
36.3.
tabakas izstrādājumu ražošanai un tirdzniecībai (NACE 2. red. 12. nodaļa "Tabakas izstrādājumu ražošana", grupa 46.35 "Tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecība" un grupa 47.26 "Tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
36.4.
alkohola tirdzniecībai (NACE 2. red. grupa 46.34 "Dzērienu vairumtirdzniecība" un grupa 47.25 "Alkoholisko un citu dzērienu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
36.5.
operācijām ar nekustamo īpašumu (NACE 2. red. L sadaļa "Operācijas ar nekustamo īpašumu", grupa 68.1 "Sava nekustama īpašuma pirkšana un pārdošana" un grupa 68.31 "Starpniecība darbībā ar nekustamo īpašumu");
36.6.
atkritumu apstrādei un izvietošanai, materiālu pārstrādei (NACE 2. red. grupa 38.21 "Atkritumu apstrāde un izvietošana (izņemot bīstamos atkritumus)" un grupa 38.22 "Bīstamo atkritumu apstrāde un izvietošana");
36.7.
darbībām, kas minētas NACE 2. redakcijas K sadaļā "Finanšu un apdrošināšanas darbības", izņemot finanšu tehnoloģiju uzņēmumus jeb tādus uzņēmumus, kas attīsta jaunus biznesa modeļus, iedzīvina inovācijas, veido jaunus finanšu produktus un pakalpojumus, pilnveido pakalpojumu sniegšanas veidus un biznesa modeļus.
37.
Ja finansējuma saņēmējs vienlaikus darbojas gan kādā no atbalstāmajām nozarēm, gan kādā no šo noteikumu 36. punktā minētajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām, tas, lai saņemtu atbalstu, nodrošina šo nozaru un darbību  un izmaksu nodalīšanu.
38.
Sadarbības iestāde pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas un rakstiska avansa pieprasījuma saņemšanas var piešķirt avansu, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, izvērtējot plānotā avansa apmēru un nepieciešamības pamatojumu. Finansējuma saņēmējs avansa pieprasījumu sagatavo un sadarbības iestāde to apstiprina, ņemot vērā, ka plānotā avansa apmērs un tā pamatojums atbilst spējai to izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros. Finansējuma saņēmējam avansu var piešķirt līdz 30 procentiem no projektam piešķirtā finansējuma, ievērojot, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos un avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā finansējuma.
39.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu un pakalpojumu iepirkumu veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru. Atbalstāma ir vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos, kā arī vides pieejamības un izmantojamības nodrošināšana – zaļais publiskais iepirkums un sociāli atbildīgs iepirkums.
 
V.Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi
40.
Atbalstu sniedz saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014  56.b pantu.
41.
Par atbalsta piešķiršanas brīdi uzskatāms brīdis, kad sadarbības iestāde ir pieņēmusi lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu finansējuma saņēmējam.
42.
Lēmumu par atbalsta piešķiršanu var pieņemt ne vēlāk kā līdz 2026.gada 31.decembrim.
43.
Finansējuma saņēmēja atbilstība Komisijas regulas Nr. 651/2014 1.panta 4.punkta “a” apakšpunktam tiek vērtēta uz projekta pieteikuma iesniegšanas brīdi. Finansējuma saņēmēja atbilstība Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 18.punktam tiks pārbaudīta, pamatojoties uz projekta iesniedzēja iesniegtu apliecinājumu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 18.punkta “c” apakšpunktu.
44.
Maksimālā projekta atbalsta intensitāte tiek noteikta saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 56.b panta 5.punktu atkarībā no projekta kopējām attiecināmām izmaksām:
44.1.
ja projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir mazākas par 22 000 000 euro, atbalsta intensitāte ir 100 procenti no attiecināmām izmaksām;
44.2.
ja projekta kopējās attiecināmās izmaksas pārsniedz 22 000 000 euro, bet ir mazākas par 55 000 000 euro, atbalsta intensitāte ir 80 procenti no attiecināmām izmaksām;
44.3.
ja projekta kopējās attiecināmās izmaksas pārsniedz 55 000 000 euro, atbalsta intensitāte ir 60 procenti no attiecināmajām izmaksām.
45.
Projekta atbalsta intensitāti var paaugstināt par 10 procentpunktiem ieguldījumiem atbalstāmos apgabalos, kuri atbilst Līguma 107. panta 3. punkta “a” apakšpunkta nosacījumiem.
46.
Maksimālā atbalsta intensitāte projektam ir 100 procentu apmērā, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 4. panta 1. punkta “ee” apakšpunktā noteiktos sliekšņus.
47.
Projekta  atbalsta intensitāte tiek piemērota attiecināmām izmaksām no kurām ir atskaitīta finansējuma saņēmēja pamatdarbības peļņa no ieguldījuma vai bagarēšanas, atbilstoši projekta biznesa plānā norādītajai izmaksu un ieguvumu analīzei.
48.
Šo noteikumu 22.11. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības nav kvalificējamas kā komercdarbības atbalsts.
49.
Finansējuma saņēmējs atbalstu drīkst kumulēt ar citu atbalstu, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegts Komisijas regulas Nr. 651/2014 56. b pantā noteiktā  attiecīgā atbalsta summa un robežlielums.
50.
Projekta ietvaros netiek pārsniegtas noteiktās maksimālās atbalsta intensitātes.
51.
Sadarbības iestāde pirms atbalsta piešķiršanas pārbauda, vai finansējuma saņēmējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos, vai attiecībā uz kuriem ir noslēgts vienošanās līgums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu. Ja Finansējuma saņēmējs neatbilst minētajam nosacījumam, finansējuma saņēmējam atbalstu nepiešķir.
52.
Finansējuma saņēmējs un atbalsta sniedzējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus no pēdējā atbalsta piešķiršanas saskaņā ar šiem noteikumiem.
53.
Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 651/2014 nosacījumi, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
54.
Lai saņemtu atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 56. b pantu, komersantam jāievēro šādi nosacījumi:
54.1.
sniegtajam atbalstam ir stimulējoša ietekme atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā minētajām pazīmēm;
54.2.
projekta  pieteikums atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā ietvertajām prasībām par pieteikumā iekļaujamo informāciju un tas ir iesniegts pirms darbu uzsākšanas projektā;
54.3.
ja projektam piesaista citu publisko finansējumu, darbu ar projektu var uzsākt tad, kad visās iestādēs, kurās pretendē uz atbalstu, ir iesniegts pieteikums un ir pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu vai noslēgts līgums, ja atbalstu nepiešķir ar lēmumu.
55.
Informāciju par atbalstu, kas izsniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 56. b pantu, publicē atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. un 4. punktā noteiktajām publicitātes pasākumu prasībām un atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā publicē informāciju par sniegto valsts atbalstu un piešķir un anulē elektroniskās sistēmas lietošanas tiesības. 
VI.Noslēguma jautājumi 
56.
Šo noteikumu ietvaros izmaksas ir attiecināmas no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam grozījumu ar šajos noteikumos paredzētā pasākuma apstiprināšanas Ministru kabinetā. Ja Eiropas Komisija neapstiprina Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam grozījumus ar šajos noteikumos paredzēto pasākumu un atbalsta pieteikums netiek apstiprināts, finansējuma saņēmējs visas projekta izmaksas sedz no saviem līdzekļiem.
57.
Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc tam, kad oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicēts paziņojums par to, ka Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam grozījumu apstiprināšanu ar šajos noteikumos paredzēto pasākumu.
58.
Ekonomikas ministrija pēc tam, kad Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam grozījumu apstiprināšanu ar šajos noteikumos paredzēto pasākumu, nosūta attiecīgu paziņojumu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds