Noteikumi

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
24-TA-3298
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana  kopējā P&A sistēmā” 1.1.1.6. pasākuma “Zinātniskās darbības digitalizācija un  dalība Eiropas Atvērtajā zinātnes mākonī ” īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 1.1. prioritātes "Pētniecība un prasmes" 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.6. pasākumu "Zinātniskās darbības digitalizācija un  dalība Eiropas Atvērtajā zinātnes mākonī" (turpmāk – pasākums);
1.2.
pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu, un nacionālā līdzfinansējuma likmi;
1.4.
prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem;
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2.
Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1.
atvērtā zinātne (Open science) – zinātniskā procesa pieeja, kas nodrošina publikāciju un pētījumu datu publisku pieejamību digitālā formātā bez ierobežojumiem vai ar minimāliem ierobežojumiem, kā arī padziļinātu sabiedrības iesaisti pētniecības procesā;
2.2.
Eiropas Atvērtās zinātnes mākonis (European Open Science Cloud) (turpmāk – EOSC) – Eiropas līmeņa iniciatīva pētniecības datu pārvaldības un to izmantošanas tehnoloģiju attīstībai ar mērķi nodrošināt Eiropas Savienības valstu pētniekiem uzticamu, atvērtu vidi pētniecības datu, rīku, procesa un rezultātu pārvaldībai, uzglabāšanai, pieejamībai, izmantošanai, un sadarbībai, ietverot federāciju un tehniskos risinājumus EOSC mezglu sadarbībai;
2.3.
Eiropas Atvērtās zinātnes mākoņa nacionālais mezgls (turpmāk – EOSC nacionālais mezgls) – Latvijas pētniecības datu un ar to apstrādi saistītie koplietošanas resursi un infrastruktūra ar noteiktu politiku un atbildībām, kas ir saistīta ar EOSC infrastruktūru, lai dalītos informācijā un resursos EOSC kopienā un izmantotu kopīgus pakalpojumus;
2.4.
pētniecības dati – informācija, kas nav zinātniska publikācija un kas tiek apkopota un/vai radīta zinātniskās pētniecības laikā un tiek izmantota pētniecības procesā, vai nepieciešama, lai apstiprinātu zinātnisko pētījumu rezultātus;
2.5.
pētniecības datu pārvaldība – pētniecības procesa daļa, kurā tiek sagatavoti, organizēti un apstrādāti pētniecības dati, lai nodrošinātu to efektīvu izmantošanu, drošu saglabāšanu un iespēju atkalizmantot, ietverot, piemēram, datu pārvaldības un izmantošanas plānošanu, datu aprakstīšanu, datu sagatavošanu, strukturētu glabāšanu, arhivēšanu, metadatu veidošanu, piekļuves un izmantošanas organizēšanu un nodrošināšanu;
2.6.
pētniecības organizācija – zinātniskā institūcija, kas atbilst Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014) 2. panta 83. punktā noteiktajai definīcijai;
2.7.
pētniecības infrastruktūra – iekārtas, resursi un saistītie pakalpojumi, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 91. punktā noteiktajai definīcijai;
2.8.
digitālā pētniecības infrastruktūra un pakalpojumi – pētniecības infrastruktūra un pakalpojumi, kas atbalsta digitalizētas informācijas apkopošanu, radīšanu un apstrādi pētniecības vajadzībām un  pētniecības pārvaldībai, ietverot datu pārraides, uzglabāšanas, skaitļošanas resursus un pakalpojumus, programmatūru un citus rīkus, datu apstrādes pakalpojumus, pakalpojumus šādas pētniecības pārvaldībai, kā arī to organizatorisko nodrošinājumu;
2.9.
FAIR (findable – atrodami, accessible – pieejami, interoperable – sadarbspējīgi, reusable – atkārtoti lietojami) datu pārvaldības principi – vadlīnijas pētniecības datu radīšanā un pārvaldībā iesaistītajām pusēm, kas definētas, lai  veicinātu pētniecības datu izmantošanu. Pēc FAIR datu pārvaldības principiem pārvaldītie dati ir atrodami, pieejami, sadarbspējīgi un atkārtoti lietojami.
3.
Pasākuma mērķis ir nodrošināt Latvijas pētniekiem drošu, mūsdienīgu un ērtu piekļuvi un dalīšanos ar kvalitatīvi pārvaldītiem pētniecības datiem, piekļuvi datu apstrādes rīkiem un digitāliem pētniecības pakalpojumiem, nodrošināt Latvijas iekļaušanos Eiropas Pētniecības telpā, starpnozaru un starptautisko sadarbību, lielo datu un mākslīgā intelekta potenciāla izmantošanu, izveidojot un ieviešot EOSC nacionālo mezglu un koplietošanas pakalpojumus datu izmantošanai.
4.
Pasākuma mērķa grupa ir pētnieki publiskā un privātā sektorā, zinātniskās institūcijas, kas atbilst pētniecības organizācijas statusam, ko nosaka atbilstoši  EK Regulas Nr. 651/2014 2. panta 83. punkta definīcijai un Izglītības un zinātnes ministrijas apstiprinātajai metodikai par pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas noteikšanu, augstskolas, valsts tiešās pārvaldes iestādes, kas iesaistītas augstākās izglītības un pētniecības digitālo pakalpojumu izstrādē, ieviešanā un sniegšanā.
5.
Pasākuma ietvaros tiek īstenots projekts, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu. Atbalsts finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts. Finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem nav ietekmes uz konkurenci un tirdzniecību Eiropas Savienības iekšējā tirgū. Piekļuve atvērtajiem datiem tiek nodrošināta bez ekskluzivitātes un diskriminēšanas, un datu nodošanas darbības ir bezpeļņas.
6.
Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzams šāds iznākuma rādītājs: pētniecības un inovācijas aprīkojuma nominālā vērtība – 2 700 000 euro.
7.
Pasākumā līdz 2029. gada 31. decembrim ir uzkrājami dati par šādiem nacionālajiem rādītājiem: 
7.1.
Zinātnisko institūciju piesaistītais programmas “Apvārsnis Eiropa” finansējums līdz programmas “Apvārsnis Eiropa” noslēgumam – 150 000 000 euro;
7.2.
EOSC nacionālā mezgla lietotāju (institūciju) skaits – vismaz 20;
7.3.
Izveidots EOSC nacionālais mezgls ar tīkla, drošības pakalpojumu, datu izmantošanas rīku pārvaldības un meklēšanas vidi un datu drošās glabāšanas un apstrādes vidi – 1;
7.4.
Izveidoti EOSC nacionāla mezgla datu izmantošanas pakalpojumi – vismaz 5;
7.5.
Izveidoti EOSC nacionālā mezgla pārvaldības un drošības pakalpojumi – vismaz 3.
8.
Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējs uzkrāj RIS3 rādītājus par kopējiem  pētniecības un attīstības kapitālizdevumiem - ēkas, iekārtas, intelektuālā īpašuma tiesības, datoru programmatūra (euro). Pasākuma ietvaros pieejamais publiskais finansējums attiecas uz RIS3 informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomu.
9.
Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).
10.
Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir  21 750 002 euro (tai skaitā elastības finansējums – 5 007 778 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 18 487 501 euro (tai skaitā elastības finansējums – 4 256 611 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 3 262 501 euro (tai skaitā elastības finansējums – 751 167 euro). 
11.
Projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 16 742 224 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējumu – 14 230 890 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu – 2 511 334 euro apmērā.
12.
Maksimālais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma. Pārējo finansējumu – ne mazāk kā 15 procentus no kopējā projekta attiecināmā finansējuma – veido valsts budžeta līdzfinansējums.
13.
Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1.janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 10. punktā minētajam finansējuma apmēram.
14.
Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā vienas atlases kārtas ietvaros. Projekta iesnieguma iesniegšanu izsludina vienu reizi par visu pieejamo finansējumu.
15.
Pasākuma ietvaros Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu piešķir granta veidā.
II.Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem
16.
Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir biedrība, kura pilda pārvaldes uzdevumu izveidot un uzturēt augstākās izglītības un pētniecības digitālos pakalpojumus (turpmāk – Biedrība), kas sagatavo projekta iesniegumu un projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajā kārtībā iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs ir finansējuma saņēmējs.
17.
Finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar zinātnes universitātēm: Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāti, Latvijas Universitāti, Rīgas Stradiņa universitāti un Rīgas Tehnisko universitāti. Finansējuma saņēmējs sadarbības partnerus iesaista šo noteikumu 21. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā.
18.
Projekta iesniedzējs pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē ar katru šo noteikumu 17. punktā minēto sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, tai skaitā paredzot sadarbības partnera atbildību un ieguldījumu pasākuma mērķa sasniegšanā, īstenojamās atbalstāmās darbības un sasniedzamos rādītājus.
19.
Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā iekļauj informāciju par projekta iekšējo vadības un kontroles sistēmu, lai nodrošinātu sekmīgu projekta īstenošanu, mērķu sasniegšanu un projektam piešķirto līdzekļu lietderīgu un efektīvu izlietošanu, kā arī apraksta, kādas darbības un uzraudzības instrumenti ir plānoti vai ieviesti projekta iesniedzēja iestādē šādos procesos:
19.1.
finanšu līdzekļu plūsmas plānošana un kontrole, to uzskaites nodalīšana katra sadarbības partnera grāmatvedības uzskaitē un finanšu pārskatu ticamības nodrošināšana;
19.2.
iepirkumu organizēšana un sadarbības partneru līdzdalība iepirkumu organizēšanā (ja attiecināms);
19.3.
projekta maksājumu pieprasījumu un projekta grozījumu sagatavošana un iesniegšana, tai skaitā datu pilnīguma un atbilstības pārbaude;
19.4.
informācijas, dokumentu un pārskatu aprite;
19.5.
projekta saturiskās vadības un kvalitātes uzraudzības procesu pārskatāmība.
20.
Lai sasniegtu pasākuma mērķi un nodrošinātu 7.2. apakšpunktā noteiktā nacionāla rādītāja izpildi, bez šo noteikumu 17. punktā projektā minētajiem sadarbības partneriem projekta iesniedzējs projekta īstenošanas darbības var veikt arī citās augstskolās vai pētniecības organizācijās.
III.Atbalstāmās darbības un izmaksas
21.
Projekta ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības: 
21.1.
EOSC nacionālā mezgla izveidošana, kas ietver ar EOSC Eiropas Savienības mezgla savienojama un tā federācijas noteikumiem atbilstošas infrastruktūras un datu izmantošanas pakalpojumu izstrādi, ieviešanu un nodrošināšanu;
21.2.
EOSC nacionālā mezgla droša nacionālā pētniecības un akadēmiskā datu pārraides tīkla (turpmāk – tīkls) risinājuma izstrāde, ieviešana un nodrošināšana;
21.3.
EOSC nacionālā mezgla un tīkla pārvaldības un drošības pakalpojumu, autorizācijas un autentifikācijas infrastruktūras un pakalpojumu, kā arī kiberdrošības atbilstības un kiberdrošības pakalpojumu izstrāde, ieviešana un nodrošināšana;
21.4.
EOSC nacionālā mezgla pētniecības datu digitālo pakalpojumu, balstītu uz FAIR datu pārvaldības principiem, tai skaitā, datu un saistīto digitālo resursu un rīku koplietošanas un publiskošanas platformas, repozitoriju, datu drošās apstrādes vides, datu apstrādes rīku un programmatūras, datos balstītas pētniecības pārvaldības pakalpojumu, datu drošās uzglabāšanas un skaitļošanas resursu un pakalpojumu izstrāde, ieviešana un nodrošināšana;
21.5.
Drošas virtuālas vides darbam ar datiem un rīkiem datu apstrādei un analīzei izstrāde, ieviešana un nodrošināšana;
21.6.
EOSC nacionālā mezgla tīkla, kiberdrošības pakalpojumu, pētniecības datu digitālo pakalpojumu, datu, resursu un rīku pārvaldības, meklēšanas, un sadarbības vides (lietotāju un administratoru vides) izstrāde, ieviešana un nodrošināšana;
21.7.
EOSC nacionālā mezgla uzturēšanas, pārvaldības, attīstības un atbalsta organizācijas, un sistēmas izveidošana, iekļaujot EOSC nacionālā mezgla monitoringa sistēmas izveidošanu un ieviešanu, atbalsta pakalpojumu, pārvaldības un attīstības funkciju izveidi un to nodrošināšanu projekta norises laikā;
21.8.
Ar pētniecības procesu saistītā sadarbības partneru personāla un pētniecības organizāciju personāla, kuri izmanto vai plāno izmantot EOSC nacionālā mezgla pakalpojumus, kompetenču pilnveide EOSC nacionālā mezgla pakalpojumu izmantošanas un zinātnes digitālās transformācijas jomā;
21.9.
projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana;
21.10.
 komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi.
22.
Šo noteikumu 21.1., 21.2., 21.3., 21.4., 21.5., 21.6., 21.7 apakšpunktos minēto sistēmu un pakalpojumu ieviešana ietver arī ar to izveidi un ieviešanu saistītā tehniskā aprīkojuma, programmatūras un citu licenču, un pakalpojumu (tajā skaitā mākoņpakalpojumu) iegādi vai nomu; pakalpojumu izstrādāšanu, pārbūvi, pielāgošanu, konfigurēšanu,  adaptāciju un testēšanu; sistēmu integrāciju (tajā skaitā savienošanu ar sistēmām citās institūcijās un valstīs), uzturēšanu un nodrošināšanu. Šajā punktā minētā licenču noma un pakalpojumu nodrošināšana atbalstāma projekta norises laikā.
23.
Šo noteikumu 21.1, 21.2., 21.3., 21.4., 21.5., 21.6., 21.7. apakšpunktos minēto sistēmu un pakalpojumu ieviešana ietver arī ar to izveidi un ieviešanu saistīto prasību un biznesa procesu analīzi un izstrādi; esošās situācijas analīzi un auditus; labāko prakšu analīzi; tehnoloģisko standartu, datu standartu un struktūru, procedūru un nosacījumu, pārvaldības pakalpojumu atlasi, izstrādi, pielāgošanu un ieviešanu; pakalpojumu tehnisko projektēšanu, izstrādi, sistēmu arhitektūras un integrāciju  izveidi; dokumentācijas sagatavošanu; biznesa procesu maiņu saistībā ar digitalizāciju (iekšējās procedūras un funkcijas) un jaunu funkciju un pakalpojumu izveidi; datu sagatavošanu, digitalizāciju, pārnešanu un pārvaldību; pētniecības organizāciju sadarbības procedūru izveidi digitalizēto pakalpojumu sniegšanai; pakalpojumu koplietošanas un sadarbības organizatorisko struktūru, sadarbības procedūru un nosacījumu izstrādi un ieviešanu EOSC nacionālajā mezglā un pētniecības organizācijās; reģistrēšanas un dalības maksu (projekta īstenošanas laikā) starptautiskajās organizācijās un tīklos, zinātniskā personāla, pētniecības organizāciju administratīvā personāla, sistēmu lietotāju un apkalpojošā personāla mācības un informēšanu par darbu ar EOSC nacionālā mezgla pakalpojumiem, ieskaitot pasākumus un materiālu sagatavošanu, reģistrēšanu vai dalību starptautiskajās organizācijās un tīklos, lai nodrošinātu starptautisku sadarbību un datu apmaiņu.
24.
Pasākumā ir šādi izmaksu veidi:
24.1.
tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta darbību īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma;
24.2.
netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai.
25.
Šo noteikumu 24.1. punktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
25.1.
tiešās attiecināmās personāla izmaksas:
25.1.1.
projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, izņemot virsstundas, šo noteikumu 21.9. un 21.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas, paredzot projekta vadības personāla izmaksu ierobežojumu līdz 84 787 euro kalendārajā gadā. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
25.1.2.
projekta īstenošanas personāla, tai skaitā ekspertu, speciālistu, konsultantu, tostarp ārvalstu, atlīdzības izmaksas, izņemot virsstundas, šo noteikumu 21.1., 21.2., 21.3., 21.4., 21.5., 21.6., 21.7., 21.8. un 21.9. punktā minēto darbību īstenošanai, kas ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
25.2.
jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas finansējuma saņēmējam, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam un ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu; 
25.3.
iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem šo noteikumu 21. punktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai";
25.4.
ārvalstu komandējumu izmaksas finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru projekta īstenošanas personālam, šo noteikumu 21. punktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, ja tās ir skaidri saistāmas ar projekta rezultāta sasniegšanu; 
25.5.
transporta izmaksas (maksa par degvielu, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem, šo noteikumu 21. punktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai; 
25.6.
pārējās transporta pakalpojumu izmaksas (transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana) finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un vadības personālam šo noteikumu 21. punktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai; 
25.7.
ar apmācību, semināru, diskusiju un pieredzes apmaiņas pasākumu organizēšanu un īstenošanu saistītās izmaksas finansējuma saņēmējam, tai skaitā telpu īres izmaksas (ja projekta aktivitāšu īstenošanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja vai projekta īstenošanas sadarbības partnera juridiskās un faktiskās uzturēšanās adreses) un izdales materiālu nodrošinājuma un publicēšanas izmaksas, dalībnieku piesaistes un reprezentācijas izmaksas;
25.8.
pakalpojumu un piegādes izmaksas finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem šo noteikumu 21.1., 21.2., 21.3., 21.4., 21.5., 21.6., 21.7. un 21.8. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
25.9.
licenču iegādes izmaksas finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem, tai skaitā licenču atjauninājumu iegādes izmaksas šo noteikumu 21.1., 21.2., 21.3., 21.4., 21.5., 21.6., 21.7. un 21.8. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai licenču darbības periodā, kas nepārsniedz projekta īstenošanas laiku; 
25.10.
ārvalstu ekspertu piesaistes izmaksas (t.sk. ekspertu komandējuma izdevumu segšanu) finansējuma saņēmējam šo noteikumu 21.1., 21.2., 21.3., 21.4., 21.5., 21.6., 21.7. un 21.8. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
25.11.
komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumu izmaksas šo noteikumu 21.10. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības  īstenošanai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - regula Nr.2021/1060) 47. pantu un 50. pantu un normatīviem aktiem par Kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā.
26.
Šo noteikumu 24.2 apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 25.1. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām, kas radušās uz darba līguma pamata. 
27.
Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, un ja tas nav atgūstams saskaņā ar valsts tiesību aktiem pievienotās vērtības nodokļa jomā, uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
28.
Finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no šo noteikumu apstiprināšanas dienas.
29.
Šo noteikumu 17. punktā minētajiem sadarbības partneriem izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 18. punktā minētā sadarbības līguma noslēgšanas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no šo noteikumu apstiprināšanas dienas.
30.
Saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu finansējuma saņēmējam ir paredzēts avanss, to var izmaksāt pa daļām. Viens avansa maksājums nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā  finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Avansa un starpposma maksājumu kopsumma var būt 95 procenti no projektam piešķirtā ERAF un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. 
IV.Pasākuma īstenošanas nosacījumi
31.
Finansējuma saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu, kas noslēgta starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 30. novembrim.
32.
Projekta īstenošanas uzraudzībai finansējuma saņēmējs izveido projekta uzraudzības padomi, kuras sastāvā iekļauj Izglītības un zinātnes ministrijas, Latvijas Zinātnes padomes, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas, Ekonomikas ministrijas pārstāvjus. Projekta uzraudzības padomes sastāvā novērotāju statusā var iekļaut pārstāvjus arī no citām institūcijām, tai skaitā no sadarbības partneriem. Padomes darbību nosaka finansējuma saņēmēja izstrādāts un apstiprināts nolikums. Pirmo projekta uzraudzības padomes sēdi sasauc ne vēlāk kā trīs mēnešus pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas.
33.
Finansējuma saņēmējs vismaz vienu reizi sešos mēnešos projekta uzraudzības padomei iesniedz ziņojumu par projekta īstenošanas progresu, tai skaitā par īstenotajiem mērķa grupas informēšanas pasākumiem, šo noteikumu 7. un 8. punktā minēto rādītāju sasniegtajām vērtībām un prezentē projekta rezultātus projekta uzraudzības padomē. Pirmajā projekta uzraudzības padomes sēdē finansējuma saņēmējs prezentē projekta kvalitātes vadības sistēmu, tostarp par atgriezeniskās saites sniegšanu un nepieciešamo izmaiņu ieviešanu, balstoties uz kvalitātes vadības monitoringa rezultātiem. Projekta uzraudzības padome var uzdot finansējuma saņēmējam veikt izmaiņas projekta īstenošanas gaitā, ja konstatēti riski projekta ieviešanas kvalitātē.
34.
Publiskos iepirkumus finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri veic atklātā, pārredzamā, konkurenci nodrošinošā, ja vien tas ir iespējams, sociāli atbildīgā veidā un saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, ievērojot nediskriminācijas principus. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību un inovatīvu pakalpojumu integrēšana preču un pakalpojuma iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums, inovāciju publiskais iepirkums un sociāli atbildīgs publiskais iepirkums).
35.
Finansējuma saņēmējs nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasības saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā.
36.
Finansējuma saņēmējs informāciju par projekta īstenošanas gaitu savā tīmekļvietnē aktualizē, tiklīdz tā pieejama, bet ne retāk kā reizi sešos mēnešos.
37.
Finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par šo noteikumu 7. un 8. punktā  minētajiem rādītājiem.
38.
Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) 61. panta prasībām un normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, kā arī paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
39.
Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri projekta īstenošanā nodrošina nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem un dubultā finansējuma neiestāšanos.
40.
Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partnera pienākumu izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partneru īstenotajām funkcijām projektā, tai skaitā novēršot dubultā finansējuma risku un nodrošinot demarkāciju ar citiem līdzīgiem vai saistītiem projektiem.
41.
Finansējuma saņēmējs izstrādā projekta izmaksu un ieguvumu analīzi, ko pievieno projekta iesniegumam. Izmaksu un ieguvumu analīzei jāparāda, ka  projekta kopējie ieguvumi un ietaupījumi ir lielāki par projekta izmaksām.
42.
Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina projekta īstenošanas finanšu plūsmas un darbību veidu skaidru nodalīšanu no citu finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera darbību finanšu plūsmām un darbību veidiem, tai skaitā novēršot dubultā finansējuma risku un pārklāšanās ar citiem valsts un ārvalstu finanšu instrumentiem risku.
43.
Finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim ir pienākums izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu (iekšējo kārtību), ietverot tajā informāciju par interešu konflikta, krāpšanas, korupcijas risku un dubultā finansējuma novēršanas mehānismiem.
44.
Ja projekta īstenošanas gaitā radies izmaksu sadārdzinājums, finansējuma saņēmējs to sedz no saviem līdzekļiem.
45.
Pēc projekta ieviešanas, projektā izveidotais EOSC nacionālais mezgls un koplietošanas pakalpojumi datu izmantošanai ir pieejami izmantošanai visai pasākuma mērķa grupai.
46.
Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds