21-TA-647
Noteikumi par atbalsta sniegšanu nodokļu maksātājiem to darbības turpināšanai Covid-19 krīzes apstākļos
Izdoti saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas
likuma 2. pantu un 15. panta trešo daļu
likuma 2. pantu un 15. panta trešo daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka kritērijus un kārtību atbalsta sniegšanai nodokļu maksātājiem - darba devējiem to darbinieku atlīdzības kompensēšanai, pašnodarbinātām personām - fiziskām personām, kas reģistrējušās Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējas vai saņem autoratlīdzību, nereģistrējoties kā saimnieciskās darbības veicējas, vai mikrouzņēmumu īpašniekiem, vai individuālajiem komersantiem – to ienākumu kompensēšanai (turpmāk – pašnodarbinātām personām) un patentmaksātājiem atlīdzības kompensēšanai.
1.1.
(svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710);
1.2.
(svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710).
2.
Par atbalstu šo noteikumu izpratnē uzskata atbalstu darbinieku atlīdzības kompensēšanai, ko izmaksā darbiniekiem par laikposmu no 2020. gada 9. novembra līdz 2021. gada 30. jūnijam un strādājošu darbinieku, pašnodarbināto personu un patentmakstāju atlīdzības vai ienākumu kompensēšanai, ko izmaksā darbiniekiem, pašnodarbinātām personām vai patenmaksātājiem par laikposmu no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 30. novembrim, bet ne ilgāk par termiņu, kurā ir spēkā tiesību aktos noteiktie saimnieciskās darbības ierobežojumi, kas saistīti ar epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai (turpmāk – saimnieciskās darbības ierobežojumi).
2.1
Atbalstam algu subsīdijai par laikposmu no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 30. novembrim ir tiesīgi pieteikties darba devēji un pašnodarbinātās personas, kas neveic saimniecisko darbību kā pamatdarbību šo noteikumu 3.pielikumā minētajās nozarēs, kā arī patentmaksātāji un autoratlīdzības saņēmēji, kuri neveic saimniecisko darbību atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā minētajām nozarēm.
3.
Atbalstam algu subsīdijai laika posmā no 2020. gada 9. novembra līdz 2021. gada 30. jūnijam ir tiesīgs pieteikties darba devējs, kas atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:
3.1.
tā ieņēmumi no saimnieciskās darbības konkrētajā 2020. un 2021. gada atbalsta mēnesī, salīdzinot ar vidējiem ieņēmumiem 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, kad nodokļu maksātājs faktiski darbojies, ir samazinājušies ne mazāk kā par 20 % un šis ieņēmumu samazinājums ir saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem;
3.2.
tā ieņēmumi no saimnieciskās darbības par konkrēto atbalsta mēnesi, salīdzinot ar 2019. gada attiecīgā mēneša ieņēmumiem, ir samazinājušies ne mazāk kā par 30 % un šis ieņēmumu samazinājums ir saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem.
3.1
Aprēķinot saimnieciskās darbības ieņēmumu samazinājumu, neņem vērā iepriekš saņemto atbalstu apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai.
(MK 01.04.2021. noteikumu Nr. 207 redakcijā)
3.2
Atbalstam algu subsīdijai laika posmā no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 30. novembrim ir tiesīgs pieteikties darba devējs, pašnodarbinātā persona vai patenmaksātājs, kas atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:
3.21.
tā ieņēmumi no saimnieciskās darbības konkrētajā 2021. gada atbalsta mēnesī, salīdzinot ar vidējiem ieņēmumiem 2021. gada jūlijā, augustā un septembrī, kad darba devējs, pašnodarbinātais vai patentmaksātājs faktiski darbojies, ir samazinājušies ne mazāk kā par 20 % un šis ieņēmumu samazinājums ir saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem;
3.22.
tā ieņēmumi no saimnieciskās darbības par konkrēto atbalsta mēnesi, salīdzinot ar 2019. gada attiecīgā mēneša ieņēmumiem, ir samazinājušies ne mazāk kā par 30 % un šis ieņēmumu samazinājums ir saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem.
3.3
Atbalstu algu subsīdijai par laikposmu no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 30. novembrim piešķir darba devēja darbiniekiem, pašnodarbinātām personām un patentmaksātājiem, kuriem uz iesnieguma iesniegšanas brīdi ir sadarbspējīgs sertifikāts, kas apliecina vakcināciju pret Covid-19 infekciju vai šīs infekcijas pārslimošanas fakts (turpmāk - vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts) vai piesakoties uz atbalstu par 2021.oktobra mēnesi ir uzsākta vakcinācija (saņemta vismaz viena vakcīna pret Covid-19 infekciju) un piesakoties uz atbalstu par 2021.gada novembra mēnesi ir pabeigta vakcinācija (saņemtas divas vakcīnas pret Covid-19 infekciju). Izņēmums vakcinācijas neesamībai ir ārstu konsīlija slēdziens par atļauju nevakcenēties.
II.Kārtība, kādā pieprasa un piešķir atbalstu darba devēja dīkstāves periodā
(Nodaļa svītrota ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
4.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
5.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
6.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
7.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
8.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
9.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
10.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
11.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
12.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
13.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
III.Kārtība, kādā pieprasa un piešķir atbalstu darbinieku algu subsīdijai
14.
Lai pieteiktos atbalstam algu subsīdijai, darba devējs līdz 2020. gada 15. decembrim iesniedz Valsts ieņēmumu dienestā attiecīgu iesniegumu par 2020. gada novembri, līdz 2021. gada 15. janvārim – attiecīgu iesniegumu par 2020. gada decembri, līdz 2021. gada 15. februārim – attiecīgu iesniegumu par 2021. gada janvāri, līdz 2021. gada 15. martam – attiecīgu iesniegumu par 2021. gada februāri, līdz 2021. gada 15. aprīlim – attiecīgu iesniegumu par 2021. gada martu, līdz 2021. gada 15. maijam – attiecīgu iesniegumu par 2021. gada aprīli, līdz 2021. gada 15. jūnijam – attiecīgu iesniegumu par 2021. gada maiju, līdz 2021. gada 15. jūlijam – attiecīgu iesniegumu par 2021. gada jūniju. 10 darba dienu laikā pēc tam, kad stājušies spēkā šie noteikumi – attiecīgu iesniegumu par 2021. gada oktobri un līdz 2021. gada 15. decembrim attiecīgu iesniegumu par 2021. gada novembri. Vienlaikus ar minēto iesniegumu par attiecīgo mēnesi darba devējs iesniedz Valsts ieņēmumu dienestā darba devēja ziņojumu par pārskata mēnesi, kā arī pievienotās vērtības nodokļa mēneša deklarāciju, ja tāda ir iesniedzama, bet vēl nav iesniegta.
15.
Darba devējs šo noteikumu 14. punktā minēto iesniegumu iesniedz, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmu. Iesniegumā norāda šādu informāciju:
15.1.
(svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710);
15.1.1
informāciju par darba devēja darbības veidiem, tajā skaitā, par pamatdarbību, atbilstoši NACE 2. red. klasifikācijas kodam;
15.2.
informācija par šo noteikumu 3.vai 3.2 punktā minēto ieņēmumu samazinājumu un pamatojums tā saistībai ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem;
15.3.
informācija par darbinieku, par kuru tiek pieprasīts atbalsts (darbinieka vārds, uzvārds, personas kods, atbalsta mēnesis un konts, kas atvērts kredītiestādē vai pie maksājumu pakalpojuma sniedzēja Latvijā);
15.4.
apliecinājums, ka darbinieks, par kuru tiek pieprasīts atbalsts, nav darba nespējas periodā;
15.5.
apliecinājums, ka ārkārtējās situācijas izsludināšanas dēļ ir pārtraukta saimnieciskā darbība vai samazināts saimnieciskās darbības apjoms un, nesaņemot šajos noteikumos paredzēto kompensāciju, ar darbinieku, kura atlīdzības kompensēšanai tiek pieprasīts atbalsts, tiktu pārtrauktas darba attiecības;
15.6.
apliecinājums, ka bez atbalsta darba devējs būtu konkrēto darbinieku par kuru tiek pieprasīts atbalsts atlaidis vai pastāvētu risks, ka tas būtu jāatlaiž, kā arī apliecinājumu, ka ar darbinieku, par kuru tiek pieprasīts atbalsts, netiks pārtrauktas darba attiecības laikposmā, par kuru piešķirts atbalsts, kā arī vienu mēnesi pēc šā laikposma.
15.7.
apliecinājumu, ka darbiniekiem, par kuriem tiek pieprasīts atbalsts, ir vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts vai piesakoties uz atbalstu par 2021.oktobra mēnesi ir uzsākta vakcinācija (saņemta vismaz viena vakcīna pret Covid-19 infekciju) un piesakoties uz atbalstu par 2021.gada novembra mēnesi ir pabeigta vakcinācija (saņemtas divas vakcīnas pret Covid-19 infekciju). Izņēmums vakcinācijaas neesamībai ir ārstu konsīlija slēdziens par atļauju nevakcenēties.
15.8.
pieškirto vai plānoto atbalsta apmēru par periodu no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 30. novembrim, kas izsniegts saskaņā ar 2020. gada 10. novembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.676 “Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai”, norādot tā piešķiršanas datumu un atbalsta apmēru, lai Valsts ieņēmumu dienests varētu pārliecināties, ka algu subsīdijas atbalsts darbiniekam nepārsniedz darbinieka bruto mēnešalgu.
(Grozīts ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710; MK 12.01.2021. noteikumiem Nr. 28; 15.2. apakšpunkta jaunā redakcija stājas spēkā 16.03.2021., sk. 39. punktu)
16.
Atbalstu algu subsīdijai, ņemot vērā Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošo informāciju (darba devēja Valsts ieņēmumu dienestā deklarētos datus) nosaka šādā apmērā:
16.1.
darbiniekam - 50 % apmērā no deklarētās mēneša vidējās bruto darba samaksas par laikposmu no 2020. gada 1. augusta līdz 31. oktobrim par atbalsta periodu no 2020. gada 9. novembra līdz 2021. gada 30. jūnijam, bet ne vairāk kā 500 euro kalendāra mēnesī vai par laikposmu no 2021. gada 1. jūlija līdz 30. septembrim par atbalsta periodu no 2021.gada 1.oktobra līdz 2021.gada 30.novembrim, bet ne vairāk kā 700 euro kalendāra mēnesī;
16.2.
par atbalsta mēnesi darbiniekam, kurš atbalsta periodā no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 30. novembrim atgriežas darbā no bērna kopšanas atvaļinājuma, - 50 % apmērā no piešķirtā vecāku pabalsta vidējā apmēra par 2021. gada jūliju, augustu un septembri, bet ne vairāk kā 700 euro par kalendāra mēnesi.
17.
Darba devējam ir pienākums izmaksāt darbiniekam starpību starp šo noteikumu 16. punktā minētā saņemtā atbalsta apmēru un no aprēķinātās bruto darba samaksas veikt valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu maksājumus (darba devēja daļu) un aprēķināt un iemaksāt budžetā valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas (darba ņēmēja daļu) un iedzīvotāju ienākuma nodokli, ņemot vērā, ka atbalsts algu subsīdija ir darbiniekam izmaksātās neto darba samaksas daļa.
18.
Valsts ieņēmumu dienests pieprasīto atbalstu algu subsīdijai izmaksā piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu, pārskaitot atbalstu uz šo noteikumu 15. punktā minētajā iesniegumā norādīto darbinieka kontu, un Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmā paziņo par to iesnieguma iesniedzējam. Darbinieku par atbalsta izmaksu informē darba devējs.
19.
Valsts ieņēmumu dienests atbalstu algu subsīdijai nepiešķir:
19.1.
ja darba devējs nav iesniedzis Valsts ieņēmumu dienestā visas nodokļu deklarācijas un gada pārskatus par pēdējiem 12 mēnešiem pirms ārkārtējās situācijas;
19.2.
ja darba devējam lēmuma pieņemšanas dienā ir aktuāls maksātnespējas process;
19.3.
darba devēja padomes locekļiem;
19.4.
par tām kalendāra dienām, par kurām piešķirts slimības pabalsts vai maternitātes pabalsts;
19.5.
darba devējam, kura personāls iznomāts citam nodokļu maksātājam;
19.6.
darbiniekiem, kuri nodarbināti valsts un pašvaldību budžeta iestādēs, kā arī valsts un pašvaldību kontrolētos komersantos;
19.7.
ja darbinieks darba tiesiskās attiecības uzsācis pēc 2020.gada 1.novembra par atbalsta periodu no 2020. gada 9. novembra līdz 2021. gada 30. jūnijam vai pēc 2021. gada 30. septembra - par atbalsta periodu no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 30. novembrim;
19.8.
ja darba devējs nav iesniedzis Valsts ieņēmumu dienestā pamatojumu atbilstoši šo noteikumu 15.2. apakšpunktam vai ja Valsts ieņēmumu dienests, izvērtējot darba devēja iesniegumu, konstatē, ka ieņēmumu samazinājums nav saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem.
19.9.
darba devēju darbiniekiem, kas veic saimniecisko pamatdarbību šo noteikumu 3. pielikumā minētajās nozarēs, pamatojoties uz šo noteikumu 15. punktā minēto iesniegumu par atbalsta periodu;
19.10.
ja darba devējam iesnieguma iesniegšanas dienā nodokļu parāds pārsniedz 1000 euro un tā samaksa nav veikta līdz iesnieguma izskatīšanas dienai un tam nav piešķirts samaksas termiņa pagarinājums vai nav noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu, vai nav noslēgts vienošanās līgums.
(Grozīts ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710; MK 12.01.2021. noteikumiem Nr. 28; 19.8. apakšpunkts stājas spēkā 16.03.2021., sk. 39. punktu)
20.
Darba devējiem, kas iekļauti Padziļinātās sadarbības programmā atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 27. novembra noteikumiem Nr. 748 "Padziļinātās sadarbības programmas darbības noteikumi", Valsts ieņēmumu dienests nepiemēro šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētos nosacījumus.
IV.Kārtība, kādā pieprasa un piešķir atbalstu pašnodarbinātām personām un patentmaksātājiem
(Nodaļa svītrota ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
21.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
22.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
23.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
24.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
25.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
26.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
IV1.Kārtība, kādā pieprasa un piešķir atbalstu pašnodarbināto personu un patenmaksātāju algu subsīdijai
26.1
Lai pieteiktos atbalstam algu subsīdijai, pašnodarbinātā persona vai patentmaksātājs 10 darba dienu laikā pēc tam, kad stājušies spēkā šie noteikumi iesniedz Valsts ieņēmumu dienestā attiecīgu iesniegumu par 2021. gada oktobri un līdz 2021. gada 15. decembrim – attiecīgu iesniegumu par 2021. gada novembri.
26.2
Pašnodarbinātā persona vai patentmaksātājs iesniegumu iesniedz, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmu. Iesniegumā norāda šādu informāciju:
26.21.
vārdu, uzvārdu, nodokļu maksātāja reģistrācijas numuru;
26.22.
informāciju par pašnodarbinātās personas darbības veidiem, tajā skaitā, par pamatdarbību, atbilstoši NACE 2. red. klasifikācijas kodam. Patentmaksātājs un autoratlīdzības saņēmējs, kas nav reģistrējusies kā saimnieciskās darbības veicējs, iesniegumā apliecina, ka to pamatdarbība neatbilst šo noteikumu 3. pielikumā minētajām nozarēm;
26.23.
atbalsta mēnesis;
26.24.
apliecinājumu, ka pašnodarbinātā persona vai patentmaksātājs būtu izbeidzis vai samazinājis saimniecisko darbību, ja atbalsts netiktu saņemts, apliecinājumu, ka pašnodarbinātā persona vai patentmaksātājs nelikvidē saimniecisko darbību visā atbalsta periodā, par kuru piešķirts atbalsts, kā arī apliecinājumu, ka ārkārtējās situācijas izsludināšanas dēļ ir ierobežota pašnodarbinātās personas vai patentmaksātāja saimnieciskā darbība;
26.25.
informāciju par šo noteikumu 3.2 punktā minēto ieņēmumu samazinājumu un pamatojums tā saistībai ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem;
26.26.
pašnodarbinātās personas vai patentmaksātāja kontu, kas atvērts kredītiestādē vai pie maksājumu pakalpojuma sniedzēja Latvijā;
26.27.
apliecinājumu, ka pašnodarbinātā persona vai patentmaksātājs nav darba nespējas periodā;
26.28.
apliecinājumu, ka pašnodarbinātai personai vai patentmaksātājam ir vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts vai piesakoties uz atbalstu par 2021.oktobra mēnesi ir uzsākta vakcinācija (saņemta vismaz viena vakcīna pret Covid-19 infekciju) un piesakoties uz atbalstu par 2021.gada novembra mēnesi ir pabeigta vakcinācija (saņemtas divas vakcīnas pret Covid-19 infekciju). Izņēmums vakcinācijas neesamībai ir ārstu konsīlija slēdziens par atļauju nevakcenēties.
26.29.
pieškirto vai plānoto atbalsta apmēru par periodu no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 30. novembrim, kas izsniegts saskaņā ar MK Noteikumiem Nr.676, norādot tā piešķiršanas datumu un atbalsta apmēru, lai Valsts ieņēmumu dienests varētu pārliecināties, ka algu subsīdijas atbalsts pašnodarbinātai personai nepārsniedz personas deklarētos mēneša vidējos ienākumus no saimnieciskās darbības vai autoratlīdzības.
26.3
Atbalstu algu par atbalsta mēnesi subsīdijai pašnodarbinātai personai vai patentmaksātājam, ņemot vērā Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošo informāciju (Valsts ieņēmumu dienestā deklarētos datus) nosaka vienā no šādiem apmēriem:
26.31.
pašnodarbinātai personai 50% apmērā no attiecīgās personas deklarētajiem mēneša vidējiem ienākumiem no saimnieciskās darbības vai autoratlīdzības (izņemot autoru un izpildītāju saņemto autoratlīdzību un ienākumus, kas saņemti no autortiesību un blakustiesību kolektīvā pārvaldījuma organizācijām) par laikposmu no 2021. gada 1. jūlija līdz 30. septembrim vai no to deklarēto mēnešu vidējiem ienākumiem no saimnieciskās darbības vai autoratlīdzības pēc 2021. gada 1. jūlija, kuros pašnodarbinātais faktiski veicis saimniecisko darbību, bet ne vairāk kā 700 euro par kalendāra mēnesi;
26.32.
pašnodarbinātai personai, kas ir mikrouzņēmuma nodokļa maksātājs – 50 % apmērā no vidējā mēneša apgrozījuma mikrouzņēmumā par 2021. gada trešo ceturksni, bet ne vairāk kā 700 euro par kalendāra mēnesi;
26.33.
patentmaksas maksātājam 250 euro apmērā, ja atbalsta periodā ir spēkā esošs patents un patents bijis spēkā vismaz trīs mēnešus pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas;
26.34.
pašnodarbinātai persona, kura atbalsta periodā no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 30. novembrim atgriežas no bērna kopšanas atvaļinājuma, - 50 % apmērā no piešķirtā vecāku pabalsta vidējā apmēra par 2021. gada jūliju, augustu un septembri, bet ne vairāk kā 700 euro par kalendāra mēnesi.
26.4
Valsts ieņēmumu dienests pieprasīto atbalstu algu subsīdijai pašnodarbinātai personai vai patentmaksātājam izmaksā piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu, pārskaitot atbalstu uz šo noteikumu 26.2 punktā minētajā iesniegumā norādīto pašnodarbinātās personas vai patentmaksātāja kontu, un Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmā paziņo par to iesnieguma iesniedzējam.
26.5
Valsts ieņēmumu dienests atbalstu algu subsīdijai pašnodarbinātai personai vai patentmaksātājam nepiešķir:
26.51.
ja pašnodarbinātai personai iesnieguma iesniegšanas dienā nodokļu parāds pārsniedz 1000 euro un tā samaksa nav veikta līdz iesnieguma izskatīšanas dienai, un tai nav piešķirts samaksas termiņa pagarinājums vai nav noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu, vai nav noslēgts vienošanās līgums;
26.52.
ja pašnodarbinātai personai lēmuma pieņemšanas dienā ir aktuāls maksātnespējas process;
26.53.
par tām kalendāra dienām, par kurām piešķirts slimības pabalsts vai maternitātes pabalsts;
26.54.
pašnodarbinātām personām, kura par atbalsta mēnesi saņem atbalstu Valsts kultūrkapitāla fonda radošo personu atbalsta, mūža stipendiju, jaunrades vai radošo personu nodarbinātības programmu ietvaros;
26.55.
ja pašnodarbinātā persona nav iesniegusi Valsts ieņēmumu dienestā visas nodokļu deklarācijas par pēdējiem 12 mēnešiem pirms ārkārtējās situācijas;
26.56.
ja pašnodarbinātā persona saimniecisko darbību uzsākusi pēc 2021. gada 30. septembra;
26.57.
ja pašnodarbinātā persona vai patentmaksātājs nav iesniedzis Valsts ieņēmumu dienestā pamatojumu atbilstoši šo noteikumu 26.2 5. apakšpunktam vai ja Valsts ieņēmumu dienests, izvērtējot pašnodarbinātās personas vai patentmaksātāja iesniegumu, konstatē, ka ieņēmumu samazinājums nav saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem.
26.58.
pašnodarbinātā persona vai patentmaksātājs, kas veic saimniecisko pamatdarbību šo noteikumu 3. pielikumā minētajās nozarēs, pamatojoties uz šo noteikumu 26.2 punktā minēto iesniegumu par atbalsta periodu.
V.Atbalsta uzraudzības kārtība
(Nodaļa svītrota ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
27.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
28.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
29.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
30.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
31.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
32.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
V1.Atbalsta uzraudzības kārtība
32.1
Ja tiek konstatēts, ka darba devējs, pašnodarbinātā persona vai patentmaksātājs pārkāpis Eiropas Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojuma "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863) prasības un saņemtais atbalsts uzskatāms par nelikumīgu valsts atbalstu, darba devējam, pašnodarbinātai personai vai patentmaksātājm ir pienākumu atmaksāt Valsts ieņēmumu dienestam šo noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo valsts atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV. un V. nodaļas nosacījumiem.
32.2
Valsts ieņēmumu dienests nodrošina informācijas uzskaiti par sniegto atbalstu. Minēto informāciju Valsts ieņēmumu dienests glabā 10 gadus no šo noteikumu ietvaros pēdējā atbalsta piešķiršanas dienas un informāciju pēc pieprasījuma iesniedz Eiropas Komisijā.
32.3
Darba devējs, pašnodarbinātā persona vai patentmaksātājs nodrošina dokumentu glabāšanu 10 gadus no dienas, kad šo noteikumu ietvaros ir pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu.
32.4
Šo noteikumu ietvaros sniegto atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām nedrīkst apvienot ar citu valsts atbalstu, izņemot ar atbalstu, kas sniegts saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumiem Nr. 676 "Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai".
32.5
Par valsts atbalsta piešķiršanas brīdi tiek uzskatīta diena, kurā Valsts ieņēmumu dienests pieņem šo noteikumu 18. un 264.punktā minēto lēmumu par atbalsta piešķiršanu.
VI.Noslēguma jautājumi
33.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
34.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
35.
(Svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
36.
Atbalsta kopumma, ko veido saskaņā ar šiem noteikumiem piešķirtais atbalsts darbiniekam pie visiem darba devējiem vai dažādās nodarbinātības formās kopā nedrīkst pārsniegt 700 euro par kalendāra mēnesi.
37.
(Svītrots)
38.
(Svītrots)
39.
(Svītrots)
40.
Šo noteikumu 3. punktā minēto prasību attiecībā uz ieņēmumu samazinājumu ne mazāk kā par 30 % nepiemēro iesniegumiem, kas iesniegti Valsts ieņēmumu dienestā līdz 2021. gada 15. martam.
(MK 01.04.2021. noteikumu Nr. 207 redakcijā)
9.
Nacionālais veselības dienests, pēc Valsts ieņēmumu dienesta pieprasījuma, informē Valsts ieņēmumu dienestu par darba ņēmējiem, pašnodarbinātām personām un patentmaksātājiem, kuriem ir vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts, uzsākta vakcinācija vai izņēmums vakcinācijas neesamībai, ko apstiprina ārstu konsīlija slēdziens par atļauju nevakcenēties.
10.
Lēmumu par atbalsta piešķiršanu Valsts ieņēmumu dienests pieņem līdz Eiropas Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojumu "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863) 3.10. iedaļā noteiktajam atbalsta sniegšanas termiņam. Iesniegumus izskata, ievērojot to iesniegšanas secību.
11.
Valsts ieņēmumu dienests iesniedz Eiropas Komisijā ikgadējo pārskatu par sniegto atbalstu par periodu no 2021.gada 1.oktobra līdz 2021.gada 30.novembrim.
12.
Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc tam, kad oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicēts paziņojums par to, ka Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par šajos noteikumos paredzētā komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.
13.
Valsts ieņēmumu dienests šo noteikumu 18. un 264.punktā minēto lēmumu par atbalsta piešķiršanu pieņem tikai pēc tam, kad Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.
14.
Ekonomikas ministrija pēc tam, kad Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu, nosūta attiecīgu paziņojumu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis
1.
pielikumsMinistru kabineta
2020. gada 10. novembra
noteikumiem Nr.675
Darbības veidi, kuros personas var kvalificēties atbalstam par dīkstāvi tieši skartajās atbalstāmajās nozarēs
(Pielikums svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
2.
pielikumsMinistru kabineta
2020. gada 10. novembra
noteikumiem Nr.675
Darbības veidi, kuros personas var kvalificēties atbalstam algu subsīdijai ietekmētajās atbalstāmajās nozarēs
(Pielikums svītrots ar MK 24.11.2020. noteikumiem Nr. 710)
3.
pielikumsMinistru kabineta
2020. gada 10. novembra
noteikumiem Nr.675
Darbības veidi, kuros darba devēju darbinieki, pašnodarbinātās personas vai patentmakstāji nevar kvalificēties algu subsīdijas atbalstam
NACE 2 red. kodi | Neatbalstāmā nozare (nosaukums) |
01.11 - 03.22 |
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība |
05.10 - 09.90 | Ieguves rūpniecība un karjera izstrāde |
10.11 - 33.20 |
Apstrādes rūpniecība |
35.11 - 35.30 | Elektroenerģija, gāzes apgāde, siltumapgāde un gaisa kondicionēšana |
36.00 - 39.00 | Ūdens apgāde notekūdeņu, atkritumu apsaimniekošana un sanācija |
41.10 - 43.99 | Būvniecība |
61.10 - 61.90 | Telekomunikācija |
62.01 - 62.09 | Datorprogrammēšana, konsultēšana un saistītas darbības |
63.11 - 63.99 | Informācijas pakalpojumi |
64.11 - 66.30 | Finanšu un apdrošināšanas darbības |
78.10 - 78.30 | Darbspēka un nodrošināšana ar personālu |
81.30 | Ainavu veidošanas un uzturēšanas darbības |
82.11 | Kombinētie biroju administratīvie pakalpojumi |
82.19 | Kopēšana, dokumentu sagatavošana un citas specializētās biroju palīgdarbības |
82.20 | Informācijas zvanu centru darbība |
84.11. - 84.30 | Valsts pārvalde un aizsardzība |
94.11 - 94.99 | Sabiedrisko, politisko un citu organizāciju darbība |