MK sēdes protokollēmuma projekts

23-TA-1596
Informatīvais ziņojums "Par valsts galvenā autoceļa A7 Rīga – Bauska – Lietuvas robeža (Grenctāle) posma no Ķekavas apvedceļa līdz Bauskai (Ārcei) pārbūves projekta īstenošanu un tam nepieciešamā finansējuma nodrošināšanu"
1.
Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2.
Pieņemt zināšanai, ka Satiksmes ministrija ir izstrādājusi finanšu un ekonomiskos aprēķinus “Par valsts galvenā autoceļa A7 Rīga – Bauska – Lietuvas robeža posma no Ķekavas apvedceļa līdz Bauskai pārbūves finansēšanas iespējām” (turpmāk – Finanšu un ekonomiskie aprēķini). Centrālā finanšu un līgumu aģentūra ir sniegusi atzinumu, kurā ir izvērtēti Finanšu un ekonomiskajos aprēķinos iekļautie pieņēmumi un risku sadale starp publisko partneri un privāto partneri publiskās un privātās partnerības līgumā, un, pamatojoties uz atzinumā izdarītajiem secinājumiem, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra atbalsta publiskās un privātās partnerības projekta tālāku virzību. Savukārt Finanšu ministrija ir sniegusi atzinumu, ka pašreizējā projekta izvērtēšanas stadijā potenciālā publiskās un privātās partnerības līguma aktīvi provizoriski ir attiecināmi kā privātā partnera bilancē esoši, projektam neradot negatīvu ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci un parādu.
3.
Pieņemt zināšanai, ka saskaņā ar Finanšu un ekonomiskajos aprēķinos veiktajiem aprēķiniem ietekme uz valsts budžeta ilgtermiņa saistību apjomu publiskās un privātas partnerības (turpmāk arī – PPP) projekta pamatscenārija gadījumā (vienlaikus tiek īstenots Bauskas apvedceļš un Iecavas apvedceļš) ir 985,336 milj. euro un PPP projekta atvasinātā scenārija gadījumā (vispirms tiek īstenots Bauskas apvedceļš un tad secīgi – Iecavas apvedceļš) ir 1 025,903 milj. euro.
4.
Pieņemt zināšanai, ka Finanšu un ekonomiskajos aprēķinos secināts, ka valsts galvenā autoceļa A7 Rīga – Bauska – Lietuvas robeža (Grenctāle) posma no Ķekavas apvedceļa līdz Bauskai (Ārcei) pārbūves projekta, kas ietver gan Bauskas apvedceļu, gan Iecavas apvedceļu (turpmāk – Projekts), īstenošana, izmantojot publisko un privāto partnerību, ir iespējama un pamatota.
5.
Pieņemt zināšanai, ka Satiksmes ministrija īstenos Projektu atbilstoši PPP atvasinātajam scenārijam, t.i., vispirms tiks īstenota PPP Projekta pirmā kārta “Bauskas apvedceļš” un tad secīgi – PPP Projekta otrā kārta “Iecavas apvedceļš”.
6.
Pieņemt zināšanai, ka plānotā bruto pieejamības maksājumu summa reālās cenās (neindeksēta, ar riska uzcenojumu) Bauskas apvedceļa PPP līgumam ir intervālā no 263 306 000 līdz 290 726 000 euro bez pievienotās vērtības nodokļa.
7.
Satiksmes ministrijai līdz 2027. gada 30. decembrim veikt nepieciešamos priekšdarbus un iesniegt Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par PPP Projekta otrās kārtas “Iecavas apvedceļš” īstenošanas uzsākšanu.