Autopārvadājumu likuma 6.1 panta trešo daļu un 30.1 panta trešo daļu
13.1. pārbaudē konstatēts, ka mācību telpas vai braukšanas mācību laukums neatbilst šo noteikumu 3. pielikumā minētajām prasībām;
13.2. pārkāptas šo noteikumu vai transportlīdzekļu vadīšanas tiesību iegūšanu reglamentējošo normatīvo aktu prasības;
13.3. saņemta valsts institūcijas informācija, ka autoskola neievēro normatīvajos aktos par patērētāju tiesību aizsardzību vai nodokļiem (nodevām) noteiktās prasības."
19.1. programmas "Ceļu satiksmi reglamentējošie normatīvie akti un ceļu satiksmes drošība" pasniedzējam – 2. līmeņa profesionālā augstākā izglītība un B kategorijas transportlīdzekļu vadītāja stāžs vismaz trīs gadi;
19.2. programmas "Tehniskā informācija un autopārvadājumi" pasniedzējam – 2. līmeņa profesionālā augstākā izglītība un B, C un D kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības;
19.3. instruktoram – vismaz 1. līmeņa profesionālā augstākā (koledžas) izglītība un B kategorijas transportlīdzekļu vadītāja stāžs vismaz trīs gadi."
32.11. reģistrēto pārkāpumu uzskaites punktu skaits pārsniedz 7 punktus, - līdz brīdim, kad punktu skaits nepārsniedz 7 punktus;
32.12. pasniedzējs vai instruktors pēdējo divu gadu laikā nav apmācījis nevienu personu vai instruktora apmācīto personu sekmība iepriekšējā gada laikā transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas vadīšanas eksāmenos, to kārtojot pirmo reizi ir bijusi zemāka par 10%, - līdz attiecīgā šo noteikumu 31. punktā minētā eksāmena nokārtošanai."
40.1. kurai piemērots administratīvais sods – aizliegums noteiktu laiku iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības – vai atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības;
40.2. kurai ir transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums;
40.3. kura nav sasniegusi attiecīgās kategorijas transportlīdzekļu vadītāju apmācībai atļauto vecumu;
40.4. kurai konstatētas medicīniskās pretindikācijas transportlīdzekļu vadīšanai;
40.5. kurai nav tiesību uzturēties Latvijā un nav piešķirts personas kods;
40.6. kura nav ieguvusi tās kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības, kas ir kā obligāts priekšnosacījums citas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību iegūšanai (piemēram, no C uz CE)."
53.1. 0/A1, 0/A, 0/B1, 0/B, 0/B un C1;
53.2. B/C1, B/C, B/D1 un B/D;
53.3. C1/C, C1/D, D1/C, D1/D, C/D un D/C;
53.4. B/E un D1/E;
53.5. C1/E, C/E un D/E."
"5. pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 13.aprīļa
noteikumiem Nr. 358
Pasniedzēju un instruktoru apmācības kurss
I. Programmas "Ceļu satiksmi reglamentējošie normatīvie akti un ceļu satiksmes drošība" pasniedzēju apmācības programma (programmas apzīmējums – CSN)
Priekšmeta nosaukums |
|
1. Eiropas un Latvijas satiksmes drošības politika. Drošā sistēma, Nulles vīzija. Satiksmes drošības raksturlielumi, CSNg statistika. Ceļu satiksmi reglamentējošo normatīvo aktu sistēma. Atbildība par drošu satiksmi un par ceļu satiksmi reglamentējošo normatīvo aktu pārkāpumiem.Transportlīdzekļa vadītājs un tā loma satiksmes drošības nodrošināšanā. | 12 |
2. Praktiskā pedagoģija (sajūtas un uztvere, atmiņa un uzmanība, personība, tās izpausmes un spējas, personības emocionālā dzīve, personības raksturs, temperaments, saskarsmes kultūra, saskarsmes stils, praktiskie paņēmieni, saskarsmes organizēšanā). | 12 |
3. Vadīšanas psihofizioloģiskie pamati (informācijas uztvere, vadītāja uzmanība, vadītāja redze, vadītāja reakcija, vadītāja darbspējas, vadītāja psihiskais stāvoklis, vadītāja komforts), dažādu ceļu satiksmes dalībnieku uzvedība un spriešana, ar to saistītu bīstamu situāciju paredzēšana un to bīstamības novērtēšana. | 6 |
4.Transportlīdzekļu drošas vadīšanas pamati un mācīšanas metodika. Automobiļa dinamikas raksturlielumi un ietekmējošie faktori. Apstāšanās, avārijas bremzēšana, distance, intervāls, apdzīšana. Transportlīdzekļa enerģijas un degvielas patēriņš. Vadītāja iespēja samazināt transportlīdzekļa ietekmi uz vidi. Automobiļa vadāmība un stabilitāte. |
18 |
5. Transportlīdzekļa uzbūves un ekspluatācijas pamati. Automobiļa aktīvā un pasīvā drošība. | 6 |
6. Praktiskie darbi - Automobiļu uzbūves pamati, automobiļa ieskriešanās un bremzēšanas dinamika. | 6 |
7. Transportlīdzekļa vadīšana dažādās satiksmes situācijās, ceļa un laika apstākļos. Bīstamu situāciju prognozēšana, iespējamo risku novērtēšana un vadītāja rīcība to novēršanai. Dažādu transportlīdzekļu vadīšana. Dažādu ceļu satiksmes dalībnieku | 6 |
8. Ceļu satiksmes drošības mācīšanas metodika. GDE matrica, tās praktiskās pielietošanas prasmes. Vadītāju apmācības mērķi. Braukšanas plānošana. Patstāvīgās apmācības nozīme un iespējas. | 6 |
9. Ceļu satiksmes noteikumi un to ievērošanas nozīme satiksmes drošības nodrošināšanā. Mācīšanas metodika. | 66 |
10. Prezentācijas prasme. Prezentāciju veidošana. Praktiskie darbi – prezentācijas. | 12 |
Kopā | 150 |
II. Programmas "Tehniskā informācija un autopārvadājumi" pasniedzēju apmācības programma (programmas apzīmējums – TI)
Priekšmeta nosaukums |
Apmācības stundu skaits |
1. Transportlīdzekļu uzbūves un ekspluatācijas pamati |
36 |
2. Transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laiks | 18 |
3. Pasažieru pārvadāšana autobusos, tai skaitā pasažieru ar dažādu veidu invaliditāti pārvadāšanas specifika | 6 |
4. Kravas iekraušana, izvietošana un nostiprināšana | 12 |
5. Dokumentācijas noformēšana pasažieru un kravu pārvadājumos | 12 |
6. Praktiskā pedagoģija (sajūtas un uztvere, atmiņa un uzmanība, personība, tās izpausmes un spējas, personības emocionālā dzīve, personības raksturs un temperaments, saskarsmes kultūra un saskarsmes stils, praktiskie paņēmieni saskarsmes organizēšanā), psiholoģija un prezentācijas prasmes | 18 |
Kopā | 102 |
III. Braukšanas mācību instruktoru apmācības programma (praktiskās apmācības programmas apzīmējums – BA)
Priekšmeta nosaukums |
Apmācības stundu skaits |
|
teorētiskā apmācība |
braukšanas apmācība |
|
1.Eiropas un Latvijas satiksmes drošības politika. Drošā sistēma, Nulles vīzija. Satiksmes drošības raksturlielumi, CSNg statistika. Ceļu satiksmi reglamentējošo normatīvo aktu sistēma. Atbildība par drošu satiksmi un par ceļu satiksmi reglamentējošo normatīvo aktu pārkāpumiem. | 12 |
|
2. Praktiskā pedagoģija (sajūtas un uztvere, atmiņa un uzmanība, personība, tās izpausmes un spējas, personības emocionālā dzīve, personības raksturs, temperaments, saskarsmes kultūra, saskarsmes stils, praktiskie paņēmieni, saskarsmes organizēšanā). |
12 |
|
3.Vadīšanas psihofizioloģiskie pamati (informācijas uztvere, vadītāja uzmanība, vadītāja redze, vadītāja reakcija, vadītāja darbspējas, vadītāja psihiskais stāvoklis, vadītāja komforts), dažādu ceļu satiksmes dalībnieku uzvedība un spriešana, ar to saistītu bīstamu situāciju paredzēšana un to bīstamības novērtēšana. |
6 |
|
4. Transportlīdzekļu drošas vadīšanas pamati un mācīšanas metodika. Automobiļa dinamikas raksturlielumi un ietekmējošie faktori.Manevru veikšana atpakaļgaitā, apstāšanās, avārijas bremzēšana, distance, intervāls, apdzīšana. Transportlīdzekļa enerģijas un degvielas patēriņš. Vadītāja iespēja samazināt transportlīdzekļa ietekmi uz vidi. Automobiļa vadāmība un stabilitāte. | 18 |
|
5. Transportlīdzekļa uzbūves un ekspluatācijas pamati. Automobiļa aktīvā un pasīvā drošība. | 6 |
|
6. Praktiskie darbi - Automobiļu uzbūves pamati, automobiļa ieskriešanās un bremzēšanas dinamika. | 6 |
|
7.Transportlīdzekļa vadīšana dažādās satiksmes situācijās, ceļa un laika apstākļos. Bīstamu situāciju prognozēšana, iespējamo risku novērtēšana un vadītāja rīcība to novēršanai. Dažādu transportlīdzekļu vadīšana. Dažādu ceļu satiksmes dalībnieku sadarbība, tās nozīme satiksmes drošības nodrošināšanā. Tipveida CSNg veidošanās piemēri. | 6 |
|
8. Ceļu satiksmes drošības mācīšanas metodika. GDE matrica, tās praktiskās pielietošanas prasmes. Vadītāja mērķi, attieksme, personiskās īpašības un prasmes, to noskaidrošana. Braukšanas plānošana. Patstāvīgās apmācības nozīme un iespējas. Vadītāja pašnovērtējums. Kompetenču vērtēšanas principi. Instruktora darba regulējums un veikto nodarbību uzskaite. | 6 |
|
9. Ceļu satiksmes noteikumi un to ievērošanas nozīme satiksmes drošības nodrošināšanā. Mācīšanas metodika. | 66 | |
10. Braukšanas mācīšanas metodika (vadītāja stāvoklis pie stūres, vadības ierīču pareiza lietošana, vadītāja pirmās prasmes, vienkāršākie manevri, braukšana zemas intensitātes satiksmē, speciālie manevri, braukšanas augstas intensitātes satiksmē, braukšana ārpus apdzīvotām vietām, augstāka līmeņa vadītāja kompetences, instruktora darba organizācija). | 12 | |
11. Braukšanas mācīšanas metodika (praktiskā) (vadītāja darba vieta, stāvoklis pie stūres, ikdienas pārbaudes (2st.), vadītāja pamatiemaņu apguve ārpus satiksmes (4st., vismaz 2st. ar apmācāmo), vienkāršākie manevri (4 st., ar apmācāmo), braukšana zemas intensitātes satiksmē(4st.), braukšanas augstas intensitātes satiksmē (4st.), braukšana ārpus apdzīvotām vietām, braukšana ārpus apdzīvotām vietām ar paaugstinātu ātrumu, apdzīšana un ar to saistītie riski (4st.), braukšana tumsā (2st.). | 26 |
|
Kopā | 150 | 26 |
"