12.panta trešo daļu un 17.panta ceturto daļu
9.1. Latvijas kuģiem, kuri ir iesaistīti tikai vietējā kuģošanā, un zvejas kuģiem karoga valsts pārbaudes veic ik gadu, lai intervāls starp karoga valsts pārbaudēm būtu no 9 līdz 15 mēnešiem;
9.2. Latvijas kuģiem, kuri ir iesaistīti starptautiskajā kuģošanā un kuri ir augsta riska kuģi saskaņā ar ostas valsts kontroles noteikumiem, karoga valsts pārbaudes veic vismaz reizi 12 mēnešos;
9.3. Latvijas kuģiem, kuri ir iesaistīti starptautiskajā kuģošanā un kuri ir standarta riska kuģi saskaņā ar ostas valsts kontroles noteikumiem, karoga valsts pārbaudes veic reizē ar šo noteikumu 6. punktā minētajos normatīvajos aktos noteiktajām kuģu aizsardzības pārbaudēm;
9.4. Latvijas kuģiem, kuri ir iesaistīti starptautiskajā kuģošanā un kuri ir zema riska kuģi saskaņā ar ostas valsts kontroles noteikumiem, karoga valsts pārbaudes neveic."
"Pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 7.jūnija
noteikumiem Nr. 439
Papildu prasības kuģim un kuģošanas sabiedrībai pastiprinātā apskašu režīmā
Joma |
Darbība |
Kuģu atbilstības kontroles kritēriji |
|||||||
karoga valsts vai ostas valsts kontroles pārbaude ar nedaudzām (no 5 līdz 10) piezīmēm |
karoga valsts vai ostas valsts kontroles pārbaude ar vairāk nekā 10 piezīmēm |
karoga valsts veiktā apskate ar kuģa aizturēšanu |
ostas valsts kontroles pārbaude ar kuģa aizturēšanu |
atkārtota kuģa aizturēšana ostas valsts kontroles vai karoga valsts pārbaudes ietvaros pēdējo 24 mēnešu laikā |
atkārtota kuģa aizturēšana ostas valsts kontroles vai karoga valsts pārbaudes ietvaros pēdējo 12 mēnešu laikā |
trešā kuģa aizturēšana ostas valsts kontroles vai karoga valsts pārbaudes ietvaros pēdējo 36 mēnešu laikā |
|||
Kuģis |
apskašu režīms |
Ikgadēja karoga valsts apskate | X |
|
|
|
|
|
|
Sešu mēnešu laikā karoga valsts veikta ārpuskārtas apskate un lēmuma pieņemšana par nepieciešamību samazināt intervālu starp karoga valsts apskatēm līdz sešiem mēnešiem |
|
X |
X |
|
|
|
|
||
Karoga valsts veikta obligātā apskate reizi sešos mēnešos. Apskates laikā konstatēto trūkumu novēršana līdz kuģa iziešanai no ostas |
|
|
|
X |
|
|
|
||
Karoga valsts veikta obligātā apskate reizi trijos mēnešos. Apskates laikā konstatēto trūkumu novēršana līdz kuģa iziešanai no ostas |
|
|
|
|
X |
|
|
||
papildu darbības |
Atzītās organizācijas un inspekcijas kopīgi veikta apskate vismaz ikgadējās apskates apjomā |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
Atzītās organizācijas un inspekcijas kopīgi veikts kuģa drošības vadības sistēmas papildu audits sākotnējā audita apjomā |
|
|
X* |
X |
X |
|
|
||
Obligātie ikgadējie kuģa drošības vadības sistēmas auditi |
|
|
|
X |
X |
|
|
||
Kuģa drošības vadības sistēmas verificēšanas pārņemšana no atzītās organizācijas |
|
|
|
|
X |
|
|
||
Kuģa izslēgšana no Latvijas Kuģu reģistra, aizliegums kuģot ar Latvijas karogu |
|
|
|
|
|
X |
X |
||
Sabiedrība |
Ziņojums par trūkumu novēršanu | X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
Paskaidrojums par aizturēšanas iemesliem |
|
|
X |
X |
X |
|
|
||
Atzītās organizācijas un inspekcijas kopīgi veikts kuģa drošības vadības sistēmas papildu audits sākotnējā audita apjomā |
|
|
|
X |
X |
|
|
||
Kuģa drošības vadības sistēmas verificēšanas pārņemšana no atzītās organizācijas |
|
|
|
|
X |
|
|
||
Papildu apmācības pieprasīšana sabiedrības norīkotai personai un tehniskajiem intendantiem |
|
|
|
X** |
X |
|
|
Piezīmes.
1. * Ja piezīmju raksturs liecina par problēmām ar kuģa drošības vadības sistēmu (ISM).
2. ** Ja sabiedrības papildu auditā ir konstatēta tās vaina kuģa aizturēšanā.
"