Ziņojumā norāda šādu informāciju:
1. Ostas aizsardzības novērtējumā:
1.1. identificē un novērtē nozīmīgas ostas vērtības un infrastruktūru, ko nepieciešams aizsargāt;
1.2. identificē iespējamos draudus ostas vērtībām un infrastruktūrai un šo draudu rašanās iespējamību, lai noteiktu atbilstošus aizsardzības pasākumus un to prioritāro secību;
1.3. identificē, izvēlas un nosaka prioritāti pretpasākumiem un organizatoriskām izmaiņām, lai mazinātu ostas ievainojamību, tostarp izvērtē minēto pretpasākumu un organizatorisko izmaiņu efektivitātes līmeni;
1.4. identificē infrastruktūras, pārvaldes un ostā veicamo procedūru trūkumus, ieskaitot arī cilvēkfaktoru, kas var apdraudēt ostas aizsargātību.
2. Lai izpildītu šā pielikuma 1. punktā noteiktās vispārējās prasības, ostas aizsardzības novērtējumā:
2.1. identificē visas teritorijas, kuras ir nozīmīgas ostas aizsardzības nodrošināšanai, tādējādi arī nosakot tās teritorijas robežas, kurā nepieciešams piemērot aizsardzības prasības (aizsargājamā teritorija). Aizsargājamā teritorijā:
2.1.1. obligāti iekļauj ostā esošās ostas iekārtas, kuras ir pakļautas aizsardzības prasībām saskaņā ar Ministru kabineta [24-TA-609 Dt] noteikumiem Nr. [24-TA-609 Nr] “Noteikumi par kuģu, kuģošanas kompāniju, ostu un ostas iekārtu aizsardzības funkciju sadalījumu, izpildi un uzraudzību” (par pamatu šo teritoriju novērtēšanai izmanto saskaņā ar 3.2. apakšnodaļu veiktos ostas iekārtu novērtējumus, ja konkrētajām teritorijām tādi ir veikti);
2.1.2. var iekļaut jebkuru citu ostas teritoriju, kas ir nozīmīga ostas aizsardzības nodrošināšanai;
2.1.3. var iekļaut jebkuru ostai blakus esošu teritoriju, kas ir nozīmīga ostas aizsardzības nodrošināšanai;
2.2. identificē ostas aizsardzībai nozīmīgos jautājumus, kas saistīti ar ostā esošo ostas iekārtu aizsardzības pasākumu un citu ostas aizsardzības pasākumu mijiedarbību;
2.3. identificē tos ostas darbiniekus, kas būs pakļauti iepriekšējās darbības pārbaudēm vai drošības pārbaudēm atbilstoši normatīvajos aktos par kritisko infrastruktūru noteiktajam;
2.4. ja nepieciešams, sadala aizsargājamo teritoriju zonās atkarībā no aizsardzības incidentu riska līmeņa (zonas vērtē, ievērojot ne tikai to iespējamību kļūt par tiešo apdraudējuma mērķi, bet arī ievērojot iespējamo šīs zonas apdraudējumu, ja par apdraudējuma mērķi kļūst blakus esošās zonas);
2.5. identificē aizsargājamās teritorijas apdraudējuma riska variācijas (piemēram, sezonāla rakstura risks);
2.6. identificē aizsargājamās teritorijas katras zonas īpašās iezīmes, kuras ir būtiskas ostas aizsardzībai (piemēram, atrašanās vieta, piekļūšanas vietas, elektroapgāde, sakaru sistēma, īpašumtiesības, lietotāji);
2.7. identificē iespējamos draudu scenārijus ostai, ņemot vērā, ka noteiktu draudu tiešs mērķis var būt visa osta vai konkrētas tās infrastruktūras daļas, krava, bagāža, cilvēki vai transports ostā;
2.8. identificē katra iespējamā ostas draudu scenārija specifiskās sekas:
2.8.1. ņemot vērā, ka sekas var būt gan tiešas, gan netiešas;
2.8.2. ņemot vērā, ka sekas var ietekmēt gan vienu, gan vairākas aizsargājamās teritorijas zonas;
2.8.3. īpašu uzmanību pievēršot cilvēku upuru riskam;
2.9. identificē aizsardzības incidentu ķēdes iedarbības iespējamības;
2.10. identificē aizsargājamās teritorijas katras zonas nepilnības, kas pazemina tās aizsargātību;
2.11. identificē visus organizatoriskos aspektus, kas ir nozīmīgi vispārējai ostas aizsardzībai, ieskaitot visas ar aizsardzību saistītās iestādes, noteikumus un procedūras;
2.12. identificē ostas aizsardzības ievainojamību saistībā ar organizatoriskiem, normatīviem un procedūras aspektiem;
2.13. identificē aizsardzības pasākumus, lai samazinātu nepilnības, kas pazemina ostas aizsargātību:
2.13.1. ņem vērā konstatētās aizsardzības incidentu riska līmeņa atšķirības dažādās aizsargājamās teritorijas zonās;
2.13.2. īpašu uzmanību pievērš pasākumiem, kas nepieciešami, lai nodrošinātu piekļūšanas kontroli vai piekļūšanas aizliegumu visai ostai vai noteiktai ostas daļai, tai skaitā:
2.13.2.1. pasažieru, ostas darbinieku un citu strādnieku, ostas apmeklētāju un kuģu apkalpes locekļu identifikācijai;
2.13.2.2. teritorijas un darbību novērošanai;
2.13.2.3. kravu un bagāžas kontrolei;
2.14. nosaka, kā jāpastiprina aizsardzības pasākumi, ja paaugstinās aizsardzības līmenis;
2.15. nosaka, kā rīkoties situācijās, kad konstatēts objekts, kas rada aizdomas par apdraudējumu (piemēram, krava, bagāža, konteiners, krājumi vai personas, kas rada aizdomas par apdraudējumu, nezināmi sūtījumi, zināmas briesmas (piemēram, spridzināšanas ietaises)), un analizē nosacījumus, kuriem pastāvot:
2.15.1. risks ir jānovērš vietā, kur attiecīgais objekts konstatēts;
2.15.2. risks ir jānovērš pēc attiecīgā objekta pārvietošanas drošā vietā;
2.16. nosaka aizsardzības pasākumus, lai ierobežotu un samazinātu aizsardzības incidenta radītās sekas;
2.17. nosaka aizsardzības uzdevumu sadalījumu, kas ļauj atbilstoši konkrētajai situācijai un saskaņā ar aizsardzības prasībām ieviest nepieciešamos aizsardzības pasākumus;
2.18. ja nepieciešams, pievērš īpašu uzmanību mijiedarbībai ar citiem aizsardzības plāniem (piemēram, ostas iekārtu aizsardzības plāniem) un citiem jau esošiem aizsardzības pasākumiem, kā arī mijiedarbībai ar citiem rīcības plāniem (piemēram, rīcības plāns naftas noplūdes gadījumā, ostas ārkārtas situāciju rīcības plāns, medicīniskas iejaukšanās plāns, plāns kodolkatastrofas gadījumā);
2.19. nosaka nepieciešamās prasības saziņai, lai īstenotu aizsardzības pasākumus;
2.20. nosaka pasākumus, kas nodrošina aizsardzībai nozīmīgu informāciju pret nesankcionētu izpaušanu;
2.21. nosaka informācijas pakāpi, kas nepieciešama personām, kuras ir tieši iesaistītas ostas aizsardzības sistēmas nodrošināšanā, kā arī citām personām.
I. Vispārīgās prasības ostas aizsardzības plāna saturam
1. Ostas aizsardzības plāns:
1.1. nosaka visas ostas aizsardzībai nozīmīgās teritorijas:
1.1.1. ņemot vērā, ka atkarībā no apdraudējuma riska pakāpes aizsardzības pasākumi dažādās ostas zonās var atšķirties;
1.1.2. īpašu uzmanību pievēršot to ostas zonu mijiedarbībai, kurām ir atšķirīga apdraudējuma riska pakāpe;
1.2. nodrošina aizsardzības pasākumu saskaņotību starp ostas zonām ar atšķirīgu apdraudējuma riska pakāpi;
1.3. ja nepieciešams, nodrošina atšķirīgu aizsardzības pasākumu piemērošanu ostā atkarībā no:
1.3.1. atšķirīgām apdraudējuma riska pakāpēm dažādās ostas zonās;
1.3.2. aizsardzības līmeņa izmaiņām visā ostā vai noteiktā ostas zonā;
1.3.3. saņemtās specifiskās informācijas (piemēram, informācija par ostā esošu objektu, kas rada aizdomas par apdraudējumu);
1.4. nosaka organizatorisko sistēmu, kas nodrošina aizsardzības pasākumu efektīvu īstenošanu.
2. Šā pielikuma 1. punktā minētās vispārīgās prasības ņem vērā ostas aizsardzības plāna izstrādes procesā, nosakot šā pielikuma II nodaļā ietvertos aizsardzības plāna satura elementus.
II. Prasības atsevišķiem ostas aizsardzības plāna satura elementiem
3. Prasības piekļuves kontrolei:
3.1. ja tas nerada draudus ostas aizsardzībai, atsevišķās ostas zonās piekļuves kontroles pasākumus sāk īstenot tikai tad, ja apdraudējuma līmenis šajās zonās pārsniedz noteiktu minimālo slieksni;
3.2. šā pielikuma 3.1. apakšpunktā minētos piekļuves kontroles pasākumus un apdraudējuma līmeņa minimālos sliekšņus nosaka ostas aizsardzības plānā;
3.3. nosakot piekļuves kontroles pasākumus, ņem vērā visus atbilstošos normatīvos aktus un labo praksi.
4. Prasības personu, bagāžas un kravas kontrolei:
4.1. atkarībā no apdraudējuma riska pakāpes identifikācijas dokumentu, bagāžas un kravas kontroli noteiktās ostas zonās var nepiemērot vai piemērot daļēji. Personas, kas vēlas iekļūt vai atrodas šajās ostas zonās, var tikt pakļautas kontrolei;
4.2. ja ostas aizsardzības nolūkos tajā lieto identifikācijas kartes, ostas aizsardzības plānā skaidri nosaka to izsniegšanas, lietošanas kontroles un nodošanas procedūras. Izstrādājot šīs procedūras, ņem vērā noteiktu ostas lietotāju grupu specifiku, lai ierobežotu piekļuves kontroles pasākumu negatīvo ietekmi uz viņu darbību. Minētās prasības attiecas vismaz uz šādām ostas lietotāju grupām:
4.2.1. jūrnieki;
4.2.2. institūciju amatpersonas;
4.2.3. personas, kas regulāri strādā ostā vai apmeklē to;
4.2.4. personas, kas dzīvo ostas teritorijā;
4.2.5. personas, kas neregulāri strādā ostā vai apmeklē to;
4.3. nosakot personu, bagāžas un kravas kontroles pasākumus, ņem vērā visus atbilstošos normatīvos aktus un labo praksi.
5. Ja nepieciešams, plānā nosaka informācijas un formalitāšu sistēmu (ieskaitot pirmsienākšanas formalitāšu sistēmu) savienošanas procedūras starp personām, kas veic kravas, bagāžas un pasažieru kontroli.
6. Ostas aizsardzības plānā nosaka pasākumus (ieskaitot drošības zonu noteikšanu) rīcībai ar kravu, bagāžu, kravas konteineriem, kuģa krājumiem vai personām, kas rada aizdomas par ostas apdraudējumu, kā arī pasākumus citu aizsardzības problēmu un pārkāpumu konstatēšanas gadījumā.
7. Ostas aizsardzības plānā nosaka dažādu ostas zonu un tajās notiekošo darbību novērošanas tehniskos risinājumus.
8. Teritorijas, kurās tiek īstenota piekļuves kontrole vai cita veida kontrole, ir atbilstoši apzīmētas.
9. Nosaka šādas sakaru un aizsardzības formalitātes, lai aizsardzības informāciju nodrošinātu pret nesankcionētu izpaušanu:
9.1. apmaiņa ar aizsardzības informāciju notiek atbilstoši ostas aizsardzības plānā ietvertajiem aizsardzības formalitāšu standartiem;
9.2. atkarībā no informācijas nozīmīguma aizsardzības informācijas apmaiņā var ievērot principu, ka informāciju sniedz tikai tad, ja informācijas pieprasītājs var pietiekami pamatot nepieciešamību pēc attiecīgās informācijas. Ostas aizsardzības plānā iekļauj arī procedūras informācijas sniegšanai sabiedrībai, ja tas nerada draudus ostas aizsardzībai.
10. Lai nodrošinātu operatīvu reaģēšanu, ostas aizsardzības plānā nosaka skaidras procedūras, kādā veidā par katru aizsardzības incidentu ziņo ostas aizsardzības virsniekam un ostas aizsardzības iestādei.
11. Mijiedarbība ar citiem plāniem vai darbībām:
11.1. ostas aizsardzības plānā nosaka šā plāna mijiedarbības kārtību ar citiem ostā spēkā esošajiem aizsardzības plāniem un aizsardzības vai kontroles darbībām, ja nepieciešams, nosakot pretrunu atrisināšanas un trūkumu labošanas kārtību;
11.2. ostas aizsardzības plānā nosaka šā plāna mijiedarbības kārtību ar citiem reaģēšanas un ārkārtas plāniem un atbilstošām darbībām, ja nepieciešams, nosakot pretrunu atrisināšanas un trūkumu labošanas kārtību.
12. Ostas aizsardzības plānā nosaka apmācību, vingrinājumu un mācību kārtību.
13. Ostas aizsardzības institūcijas un to darbības procedūras:
13.1. ostas aizsardzības plānā detalizēti nosaka ostas aizsardzības institūcijas, funkciju sadalījumu starp tām, kā arī to darbības procedūras, tai skaitā procedūras, kas regulē sadarbību ar ostu iekārtu aizsardzības virsniekiem un kuģu aizsardzības virsniekiem, ja tas ir nepieciešams;
13.2. ostas aizsardzības plānā nosaka ostas aizsardzības komitejas (ja tāda ir) funkcijas.
14. Ostas aizsardzības plānā nosaka šā plāna regulāras pārskatīšanas un atjaunināšanas procedūras.