Noteikumi

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
23-TA-874
Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitrālitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.5. pasākuma "Nodarbināto prasmju paaugstināšana un atbalsts kvalifikācijas iegūšanai, atbalsts darbaspēka mācībām saskaņā ar uzņēmumu pieprasījumu" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu
2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma
19. panta 6. un 13. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 6. politikas mērķa "Taisnīgas pārkārtošanās fonda investīcijas" 6.1. prioritātes “Pāreja uz klimatneitralitāti” 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitrālitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.5. pasākumu "Nodarbināto prasmju paaugstināšana un atbalsts kvalifikācijas iegūšanai, atbalsts darbaspēka mācībām saskaņā ar uzņēmumu pieprasījumu" (turpmāk – pasākums);
1.2.
pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam pieejamo finansējumu;
1.4.
Taisnīgas pārkārtošanās fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un projekta sadarbības partneriem;
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2.
Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
3.
Pasākuma ietvaros atbalstu piešķir granta veidā.
4.
Projekta īstenošanas vieta ir Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales statistiskais reģions.  
5.
Pasākuma ietvaros Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija.
6.
Pasākuma mērķis ir  Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales statistiskā reģiona iedzīvotāju prasmju paaugstināšana un atbalsts profesionālās kvalifikācijas iegūšanai, lai pielāgotos ekonomikas zaļās pārkārtošanās rezultātā radītajām darba tirgus vajadzībām, kā arī pārejas uz klimatneitrālu ekonomiku visvairāk skarto reģionu ekonomiskās transformācijas virzieniem atbilstošu speciālistu sagatavošana īsā cikla izglītības programmās, tai skaitā darba vidē balstītu mācību veidā.
7.
Pasākuma mērķa grupa ir Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales statistiskā reģiona:
7.1.
personas vecumā no 17 līdz 29 gadiem (ieskaitot), kuras nemācās, nav nodarbinātas; 
7.2.
nodarbinātas personas vecumā no 17 līdz 29 gadiem (ieskaitot) ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība); 
7.3.
nodarbinātas personas vecumā no 18 līdz 29 gadiem (ieskaitot) ar darba tirgum atbilstošu izglītības līmeni (iegūta profesionālā kvalifikācija (vismaz  trešais profesionālās kvalifikācijas līmenis vai augstākā izglītība), kā arī nodarbinātas personas vecumā no 30 gadiem.
8.
Pasākuma ietvaros līdz 2029.gada 31.decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
8.1.
iznākuma rādītājus:
8.1.1.
nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas (personu skaits) - 3950;
8.1.2.
profesionālajā izglītībā iesaistīto izglītojamo skaits (personu skaits) - 1 609;
8.2.
rezultāta rādītājus:
8.2.1.
dalībnieki, kuri sešus mēnešus pēc jaunas kvalifikācijas iegūšanas atrodas labākā darba tirgus situācijā (procenti) - 40%  no 8.1.1. apakšpunktā minētās iznākuma rādītāja vērtības; 
8.2.2.
8.2.2. dalībnieki, kuri sešus mēnešus pēc dalības pārtraukšanas ir nodarbināti, tai skaitā pašnodarbinātie (procenti) -  80% no 8.1.2. apakšpunktā minētās iznākuma rādītāja vērtības. 
9.
Pasākumam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 19 937 020 euro, ko veido Taisnīgas pārkārtošanas fonda finansējums – 16 946 467 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 2 990 553 euro.
10.
Pasākuma projekta īstenošanai pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 18 627 560 euro, ko veido Taisnīgas pārkārtošanas fonda finansējums – 15 833 426 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 2 794 134 euro. Projekta iesniegumā iznākuma un rezultāta rādītājus plāno proporcionāli pasākumam pieejamam finansējumam.
11.
Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt  no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 9. punktā minētajam plānotajam maksimālajam apmēram. 
12.
Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējuma intensitāte nav lielāka par 85 procentiem no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
II.Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem
13.
Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Valsts izglītības attīstības aģentūra, kas pēc tam, kad ir apstiprināts projekta iesniegums un noslēgta vienošanos par projekta īstenošanu, ir finansējuma saņēmējs.
14.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanā piesaista šādus sadarbības partnerus: 
14.1.
izglītības iestādes šo noteikumu 25.3., 25.4., 25.5., 25.5.1.25.5.2. , 25.5.3.25.5.4. un 25.6.5.  apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā;
14.2.
Latgales, Vidzemes, Zemgales un Kurzemes plānošanas  reģiona administrācijas šo noteikumu 25.1. un 25.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā; 
14.3.
Latgales, Vidzemes, Zemgales un Kurzemes  reģiona pašvaldības šo noteikumu  25.2. un 25.3.  apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā; 
14.4.
Nodarbinātības valsts aģentūru – šo noteikumu 25.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā;
14.5.
Ekonomikas ministriju - šo noteikumu 25.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā. 
15.
Šo noteikumu  14.1. apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem projektā ir šādi pienākumi:
15.1.
pēc mērķa grupas personas pieprasījuma veikt mērķa grupas prasmju un zināšanu novērtēšanu un sniegt konsultācijas piemērotāko mācību izvēlei;
15.2.
nodrošināt profesionālās pilnveides izglītības programmu, modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas, modulārās profesionālās tālākizglītības programmas,  t.sk. darba vidē balstītu mācību veidā, studiju moduļa vai studiju kursa īstenošanu; 
15.3.
nodrošināt mērķstipendijas izmaksu mērķa grupas personām; 
15.4.
sadarboties ar uzņēmumiem, kuru faktiskā darbības adrese ir Latgales, Vidzemes, Zemgales un Kurzemes statistiskais reģions, darba vidē balstītu mācību īstenošanā. 
16.
Šo noteikumu  14.2.  apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem projektā ir šādi pienākumi:
16.1.
sadarbībā ar Valsts izglītības attīstības aģentūru apzināt sava reģiona darba devēju vajadzības Ekonomikas ministrijas nozaru vajadzību pasūtījuma un atbilstošā mācību piedāvājuma veidošanai;
16.2.
sadarbībā ar Valsts izglītības attīstības aģentūru organizēt informatīvas kampaņas, forumus un darba grupas par reģionu attīstības tendencēm, darba tirgū nepieciešamām prasmēm un mācībām attiecīgā reģionā;
16.3.
sadarboties ar citu plānošanas reģionu administrācijām, ar sava statistiskā  reģiona un blakus esošo novadu pašvaldībām un uzņēmumiem.  
17.
Šo noteikumu 14.3. apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem projektā ir pienākums veikt mērķa grupas, īpaši, personu  vecumā no 17 līdz 29 gadiem (ieskaitot), kuri nemācās un nav nodarbināti, kā arī nodarbināto ar zemu izglītības līmeni, informēšanu un piesaisti dalībai mācībās, kā arī nodrošināt karjeras konsultāciju pakalpojumus. 
18.
Šo noteikumu 14.4. apakšpunktā minētajam sadarbības partnerim projektā ir pienākums nodrošināt karjeras konsultāciju pakalpojumus mērķa grupas personām. 
19.
Izvērtējot šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētos sadarbības partnerus, finansējuma saņēmējs izvēlas izglītības iestādes, kas atbilst šādām prasībām: 
19.1.
šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2. un 25.5.4.  apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā izglītības iestāde ir akreditēta un īsteno licencētu profesionālās izglītības programmu;
19.2.
šo noteikumu 25.5.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā izglītības iestāde ir akreditēta un īsteno akreditēta studiju virziena licencētu studiju programmu;
19.3.
šo noteikumu 25.5.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā izglītības iestāde ir reģistrēta izglītības iestāžu reģistrā vai, ja izglītības iestāde vai persona nav reģistrēta izglītības iestāžu reģistrā, ir saņemta attiecīgās administratīvās teritorijas pašvaldības atļauja neformālās izglītības programmas īstenošanai; 
19.4.
šo noteikumu  25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4. un 25.5.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā izglītības iestāde paredz nodrošināt mācību piedāvājumu, ko ir apstiprinājusi šo noteikumu 39. punktā minētā Ekonomikas ministrijas izveidotā komisija;
19.5.
izglītības iestāde, kas īsteno šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4. un 25.5.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības, pēdējā gada laikā nav būtiski pārkāpusi projekta īstenošanas nosacījumus. Projekta īstenošanas nosacījumu pārkāpums uzskatāms par būtisku, ja: 
19.5.1.
netiek ievērotas izglītības programmu īstenošanu regulējošajos normatīvajos aktos un sadarbības līgumā noteiktās prasības, un tas apdraud mācību procesa norisi;
19.5.2.
netiek ievērota norēķinu kārtība, kas noteikta sadarbības līgumā;
19.5.3.
netiek ievērota sadarbības līgumā noteiktā kārtība, kādā mērķa grupas personas ieskaitāmas izglītojamo skaitā un atskaitāmas no tā;
19.5.4.
izglītības iestāde noteikusi mērķa grupas personai jebkāda veida papildu maksu par dalību šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4. un 25.5.5.  apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās vai noteikusi citas finansiāla rakstura saistības, kas nav atrunātas starp finansējuma saņēmēju un sadarbības partneri noslēgtajā sadarbības līgumā; 
19.5.5.
finansējuma saņēmējam apzināti sniegta nepatiesa informācija vai sadarbība noslēgta uz nepatiesas informācijas pamata;
19.5.6.
veicot pārbaudi izglītības iestādē, ir konstatēti šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4. un 25.5.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanas nosacījumu pārkāpumi. 
20.
Projekta iesniedzējam ir pienākums projekta iesniegumā pamatot sadarbības partneru izvēli, norādot konkrēto sadarbības partneru iesaistes mehānismu, nepieciešamību un to kompetences atbilstību plānotajām atbalstāmajām darbībām.  
21.
Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā iekļauj informāciju par projekta iekšējo vadības un kontroles sistēmu, lai nodrošinātu sekmīgu projekta īstenošanu, mērķu sasniegšanu un projektam piešķirto līdzekļu lietderīgu un efektīvu izlietošanu, tai skaitā paredzot funkciju, kuras finansējuma saņēmējs pilda projekta īstenošanā, nodalīšanu no iestādes pamatfunkciju izpildes, kā arī aprakstot, kādas darbības un uzraudzības instrumenti ir plānoti vai ieviesti projekta iesniedzēja iestādē šādos procesos: 
21.1.
finanšu līdzekļu plūsmas plānošana un kontrole un finanšu pārskatu ticamības nodrošināšana;
21.2.
iepirkumu organizēšana un sadarbības partneru līdzdalība iepirkumu organizēšanā (ja attiecināms);
21.3.
projekta maksājumu pieprasījumu un projekta grozījumu sagatavošana un iesniegšana, tai skaitā datu pilnīguma un atbilstības pārbaude;
21.4.
informācijas, dokumentu un pārskatu aprite;
21.5.
projekta saturiskās vadības un uzraudzības procesu pārskatāmība.
22.
Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un uzaicinājumā noteiktajā termiņā, iesniedz to  sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. 
23.
Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas finansējuma saņēmējs ar katru sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā un iekļauj arī šādus nosacījumus:
23.1.
maksājumu veikšanas kārtību šo noteikumu 25.1., 25.2., 25.3., 25.4., 25.5., 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4., 25.5.5. un 25.6.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai un tiešo attiecināmo izmaksu segšanai; 
23.2.
sadarbības partneru dokumentu, pārskatu un citas informācijas aprites un glabāšanas kārtību un termiņus. 
24.
Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partnera pienākumu izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partnera īstenotajām funkcijām projektā, tai skaitā novēršot dubultā finansējuma risku. 
III.Atbalstāmās darbības un izmaksas
25.
Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
25.1.
mācību vajadzību apzināšana un atbilstības izvērtēšana darba tirgus prasībām un reģionu attīstības programmās 2021.-2027.gadam noteiktajām uzņēmējdarbības attīstības tendencēm un prioritātēm mērķorientēta un datos balstīta nozaru vajadzību pasūtījuma izveidei,  tostarp ievērojot reģionālās ekonomikas pārstrukturēšanu  pārejai uz klimatneitrālu ekonomiku un pasūtījumam atbilstošā mācību piedāvājuma veidošanai; 
25.2.
mērķa grupas informēšana un piesaiste dalībai projektā; 
25.3.
atbalsts karjeras konsultāciju pakalpojumiem; 
25.4.
mērķa grupas personu esošo zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšana, iegūto rezultātu analīze un konsultēšana piemērotāko mācību izvēlei, par pieejamo atbalstu un tā saņemšanas kārtību; 
25.5.
atbalsts mācībām un ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanai lauksaimniecības nozares ( NACE 2. red. A sadaļas 01.1.-01.6. grupa), kūdras ieguves nozares (NACE 2. red. B sadaļas 08.92. klase), elektroenerģijas, gāzes apgādes, siltumapgādes un gaisa kondicionēšanas nozares (NACE 2. red. D sadaļa), ūdens apgādes, notekūdeņu, atkritumu apsaimniekošanas nozares (NACE 2. red. E sadaļas 36.-38.nodaļa), transporta nozares (NACE 2. red. H sadaļas 49.1.- 49.4. grupa) transformācijai nepieciešamo prasmju un kvalifikāciju iegūšanai, kas ietver: 
25.5.1.
atbalstu modulārās profesionālās tālākizglītības programmas apguvei, kas personai dod iespēju iegūt profesionālo kvalifikāciju vai profesionālās kvalifikācijas daļu, t.sk. darba vidē balstītu mācību veidā uzņēmumā un pie amata meistara, šo noteikumu 7.1., 7.2. un 7.3. apakšpunktā minētajai mērķa grupai; 
25.5.2.
atbalstu modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas apguvei, kas nodarbinātajam dod iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas sistematizētas profesionālās zināšanas un prasmes šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā minētajai mērķa grupai; 
25.5.3.
atbalstu studiju moduļa vai studiju kursa apguvei, kas nodarbinātajam dod iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas sistematizētas profesionālās zināšanas un prasmes šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minētajai mērķa grupai; 
25.5.4.
atbalstu profesionālās pilnveides izglītības programmu apguvei, kas nodarbinātajam dod iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas sistematizētas profesionālās zināšanas un prasmes šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minētajai mērķa grupai; 
25.5.5.
atbalstu neformālās izglītības programmu apguvei, kas ietver darba tirgus prasībām atbilstošu sistematizētu sociālo un profesionālo pamatprasmju, prioritāri zinātnes, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātikas, kā arī zaļās un digitālās pārejas prasmju, apguvi šo noteikumu 7.3.  apakšpunktā minētajai mērķa grupai; 
25.5.6.
atbalstu ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanai šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā minētajai mērķa grupai; 
25.6.
papildu atbalsta pasākumu īstenošana mērķa grupas personu iesaistei šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4., 25.5.5. un25.5.6.apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās:
25.6.1.
asistenta, ergoterapeita vai surdotulka pakalpojuma nodrošinājums nodarbinātai personai ar invaliditāti;
25.6.2.
atbalsts reģionālajai mobilitātei, kas paredz atlīdzību transporta izdevumu segšanai braucieniem no deklarētās dzīvesvietas vai faktiskās darba vietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ šo noteikumu 25.5.1. apakšpunktā minētās modulārās profesionālās tālākizglītības programmas apguvei, atbilstoši mācību vai prakses ilgumam šo noteikumu 7.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, kā arī šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā minētās mērķa grupas nodarbinātajiem, kuri pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss; 
25.6.3.
atbalsts ar dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai šo noteikumu 25.5.1. apakšpunktā minētās  modulārās profesionālās tālākizglītības programmas apguvei, atbilstoši mācību ilgumam šo noteikumu 7.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, kā arī šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā minētās mērķa grupas nodarbinātajiem, kuri pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss; 
25.6.4.
atbalsts bērnu vecumā līdz septiņiem gadiem uzraudzības pakalpojumu nodrošināšanai atbilstoši mācību ilgumam šo noteikumu 7. punktā minētajām mērķa grupas personām, kuras pārstāv daudzbērnu ģimeni vai mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss; 
25.6.5.
mērķstipendijas piešķiršana šo noteikumu 25.5.1. apakšpunktā minētās  modulārās profesionālās tālākizglītības programmas apguvei šo noteikumu 7.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, kā arī šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā minētās mērķa grupas nodarbinātajiem, kuri pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss; 
25.7.
informācijas sistēmas pieaugušo izglītības īstenošanas atbalstam attīstība un uzturēšana personu reģistrēšanas, datu uzkrāšanas un analīzes nodrošināšanai projekta ietvaros; 
25.8.
projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana;
25.9.
informatīvu, mērķkomunikācijas un kapacitātes stiprināšanas pasākumu organizēšana šo noteikumu 14. punktā minētajiem sadarbības partneriem; 
25.10.
informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu.
26.
Pasākuma ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:
26.1.
tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta darbību īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma;
26.2.
netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai.
27.
Šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
27.1.
finansējuma saņēmēja  projekta vadības personāla un īstenošanas personāla izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 25.1., 25.6.1., 25.6.2., 25.6.3., 25.6.4., 25.8., 25.9. un 25.10. apakšpunktā  minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kuras saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula Nr. 2021/1060) 55. panta 1. punktu projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot izmaksu vienoto likmi 19 procentu apmērā no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav personāla izmaksas; 
27.2.
jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai īres izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas, ņemot vērā attiecīgā darba laika proporciju. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma attiecināmās izmaksas nosakāmas proporcionāli darba laika projektā procentuālajam sadalījumam, ņemot vērā darbinieka rīkojumā noteikto darba laika proporciju vai atbilstoši iepriekšējā mēnesī faktiski nostrādātajam darba laikam uz brīdi, kad darbinieks saņem darba vietas aprīkojumu lietošanā, ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu; 
27.3.
transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 25.8. un 25.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai";
27.4.
transportlīdzekļu nomas vai transporta pakalpojumu pirkšanas izmaksas finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un vadības personālam šo noteikumu 25.8. un 25.9. apakšpunktā  minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
27.5.
iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 25.8. un 25.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai attiecināmas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” īstenošanai" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai";
27.6.
projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, šo noteikumu 25.10. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
27.7.
izmaksas finansējuma saņēmēja informatīvo kampaņu un mērķa grupas informēšanas un piesaistes pasākumiem šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, tai skaitā konferencēm, semināriem, izstādēm, drukātiem materiāliem, kā arī informācijas ievietošanai reģionālajos plašsaziņas līdzekļos;
27.8.
izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētajām izglītības iestādēm: 
27.8.1.
mērķa grupas personu zināšanu un prasmju novērtēšanas un konsultēšanas izmaksas šo noteikumu 25.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi; 
27.8.2.
modulārās profesionālās tālākizglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 25.5.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi; 
27.8.3.
modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas apguves izmaksas šo noteikumu 25.5.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi; 
27.8.4.
studiju moduļa vai studiju kursa augstskolā vai koledžā apguves izmaksas šo noteikumu 25.5.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
27.8.5.
profesionālās pilnveides izglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 25.5.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi; 
27.8.6.
mērķa grupas personas profesijas prasībām atbilstošu papildu zināšanu un prasmju apliecinošu dokumentu (sertifikāts, apliecība) ieguves izmaksas šo noteikumu 25.5.1. un 25.5.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
27.8.7.
izmaksas, kas saistītas ar apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem, normatīvajos aktos par darba aizsardzības prasībām, lietojot individuālos līdzekļus, paredzēto individuālo aizsardzības līdzekļu izmaksas mērķa grupas personām, kas mācās šo noteikumu 25.5.1. apakšpunktā minētajā modulārās profesionālās tālākizglītības programmā, atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi; 
27.8.8.
izmaksas šo noteikumu 25.5.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ko nodrošina projektā iesaistītam uzņēmumam, atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi; 
27.8.9.
mērķstipendiju izmaksas šo noteikumu 25.6.5. apakšpunktā noteiktās darbības īstenošanai. Ik mēnesi piešķiramās mērķstipendijas apmērs vienam nodarbinātajam ir pieci euro dienā, kad apmeklētas mācības klātienē vai attālināti, nepārsniedzot 100 euro mēnesī; 
27.8.10.
normatīvajos aktos par obligātajām veselības pārbaudēm paredzēto veselības pārbaužu izmaksas mērķa grupas personām, kas mācās šo noteikumu 25.5.1. apakšpunktā minētajā modulārās profesionālās tālākizglītības programmā; 
27.8.11.
projekta īstenošanā iesaistīto izglītības iestāžu projekta koordinatoru un grāmatvežu atlīdzības izmaksas, atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi; 
27.9.
izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētajām Latgales, Vidzemes, Zemgales un Kurzemes reģiona administrācijām un kas ir nepieciešamas šo noteikumu 25.1. un 25.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi; 
27.10.
izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno šo noteikumu 14.3. apakšpunktā minētajām Latgales, Vidzemes, Zemgales un Kurzemes statistiskā  reģiona pašvaldībām un kas ir nepieciešamas šo noteikumu 25.2. un 25.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi; 
27.11.
izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno un piešķir šo noteikumu 7. punktā minētām mērķa grupas personām: 
27.11.1.
ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas šo noteikumu 25.5.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ko finansējuma saņēmējs mērķa grupai finansē atbilstoši apmēram, ko nosaka Ministru kabineta noteikumi par profesionālās izglītības iestāžu un eksaminācijas centru maksas pakalpojumu cenrādi; 
27.11.2.
finanšu atlīdzība bērna uzraudzības pakalpojumu nodrošināšanai šo noteikumu 25.6.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši mācību ilgumam (ja nodarbinātais piedalās šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4. un 25.5.5.  apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās) atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi; 
27.11.3.
finanšu atbalsts ceļa izdevumu segšanai šo noteikumu 25.6.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, nepārsniedzot 50 euro mēnesī: 
27.11.3.1.
vieglā transportlīdzekļa ceļa izdevumu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, piemērojot "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai"; 
27.11.3.2.
reģionālās vietējās nozīmes un reģionālās starppilsētu nozīmes sabiedriskā transporta izmaksu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, piemērojot Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai"; 
27.11.3.3.
vietējā sabiedriskā (vienas apdzīvotas vietas ietvaros) transporta izmaksu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, piemērojot "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai"; 
27.11.4.
finanšu atbalsts izdevumiem par dzīvojamās telpas īri vai dienesta viesnīcu šo noteikumu 25.6.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, nepārsniedzot 50 euro mēnesī, atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi; 
27.12.
finansējuma saņēmēja pakalpojumu (uzņēmuma līgumu) izmaksas: 
27.12.1.
informatīvo kampaņu un mērķa grupas informēšanas un piesaistes pasākumu organizēšanai šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minētās atbalstāmas darbības īstenošanai;
27.12.2.
horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” darbību īstenošanai, tai skaitā zīmju valodas tulka, ergoterapeita, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšanai pasākumos iesaistītajām mērķa grupas personām; 
27.12.3.
informatīvo materiālu sagatavošanai un izdales materiālu karjeras konsultācijām nodrošināšanai šo noteikumu 25.2. un 25.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
27.12.4.
ar semināru, diskusiju un konferenču organizēšanu un īstenošanu saistītās izmaksas šo noteikumu  25.1., 25.2. un 25.9. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, tai skaitā telpu īres izmaksas, ja finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta aktivitāšu īstenošanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja juridiskās un faktiskās uzturēšanās adreses, un izdales materiālu nodrošinājuma izmaksas;
27.12.5.
informācijas sistēmas pieaugušo izglītības īstenošanas atbalstam, attīstībai un uzturēšanai šo noteikumu 25.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
27.12.6.
šo noteikumu 25.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai nepieciešamo datu ieguvei un apstrādei; 
27.12.7.
neformālās izglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 25.5.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi. 
28.
Ja projekta īstenošanas laikā atbildīgā iestāde vai vadošā iestāde izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku kādām no šo noteikumu 27. punktā minētajām izmaksām, tām piemēro atbildīgās iestādes vai vadošās iestādes izstrādāto metodiku. 
29.
Šo noteikumu 26.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 27.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla atlīdzības izmaksām.
30.
Šo noteikumu  7.1. un 7.2. apakšpunktā minētājai mērķa grupai šo noteikumu 25.5.1.  apakšpunktā minētās mācību izmaksas sedz pilnā apmērā. 
31.
Šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minētās mērķa grupas nodarbinātajiem, kuri pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4. un 25.5.5. apakšpunktā minētās mācību izmaksas un šo noteikumu 25.5.6. apakšpunktā minētās ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas sedz pilnā apmērā.
32.
Šo noteikumu 7.3.   apakšpunktā minētās mērķa grupas nodarbinātajiem, kuri nepārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, šo noteikumu 25.5.1. apakšpunktā minētās mācību izmaksas sedz  90 līdz 100 procentu apmērā, bet šo noteikumu 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4.un 25.5.5. apakšpunktā minētās mācību izmaksas un šo noteikumu 25.5.6. apakšpunktā minētās ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas sedz 50 līdz 90 procentu apmērā. 
33.
Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu,  uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 64.panta 1.punkta c) apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja tas nav atgūstams saskaņā ar valsts tiesību aktiem pievienotās vērtības nodokļa jomā. 
34.
Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas no 2024. gada 2. janvāra, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām. 
35.
Sadarbības partneriem izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 23. punktā minēto sadarbības līgumu noslēgšanas, bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu. 
IV.Pasākuma īstenošanas nosacījumi
36.
Projektu īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 30. novembrim.
37.
Finansējuma saņēmējs īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu, un sadarbības partneri īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu vai nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
38.
Projekta īstenošanas uzraudzībai, kas izriet no Eiropas Savienības fondu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda vadības likumā noteiktā, tostarp, finansējuma saņēmēja iesniegto pārskatu par projekta īstenošanas gaitu izvērtēšanai, sasniegto iznākuma un rezultātu rādītāju izpildes progresa novērtējumam, kā arī projekta ieviešanas problēmu un risku identificēšanai, tostarp konstatēto risku un problēmu novēršanai, projekta īstenošanas nosacījumu pilnveidei, atbildīgā iestāde pēc nepieciešamības, bet ne retāk kā divas reizes gadā, organizē atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja starpinstitūciju sanāksmes par projekta ieviešanas progresu un par citiem ar projekta īstenošanu un uzraudzību saistītiem jautājumiem. Pēc nepieciešamības sanāksmēs var pieaicināt Labklājības ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības, Latvijas Pieaugušo izglītības apvienības un Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales plānošanas reģionu pārstāvjus. 
39.
Šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4., 25.5.5. un 25.5.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā paredzēto mācību piedāvājumu apstiprina Ekonomikas ministrijas izveidota  komisija. Komisijas sastāvā iekļauj Ekonomikas ministrijas, Labklājības ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības un citu kompetento institūciju vai biedrību un nodibinājumu pārstāvjus un ekspertus, kas saskaņā ar cilvēkkapitāla attīstības stratēģiskajiem mērķiem un atbilstoši darba tirgus pieprasījumam un tautsaimniecības nozaru attīstības prognozēm nosaka, izskata, apstiprina un aktualizē mācību piedāvājumu, tādējādi nodrošinot mācību savstarpēju papildinātību starp dažādām mērķa grupām, kā arī veic regulāru pieaugušo izglītības pasākumu īstenošanas rezultātu  novērtējumu. Komisijas sastāvu un nolikumu apstiprina ekonomikas ministrs. 
40.
Šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4., 25.5.5. un 25.5.6. apakšpunktā minētajā atbalstāmajā darbībā iesaista mērķa grupu, kura vienlaikus nav atbalsta saņēmēji 4.2.4.specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas  uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.2. pasākumā “Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai” vai Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.3. reformas un investīciju virziena “Digitālās prasmes” 2.3.1.4.i. investīcijas “Individuālo mācību kontu pieejas attīstība” pasākumā.
41.
Uzsākot mērķa grupas iesaisti šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4., 25.5.5. un 25.5.6. apakšpunktā minētajās darbībās, izvērtē katras personas atbilstību iesaistes kritērijiem. Atbilstības pārbaudē finansējuma saņēmējs sadarbojas ar Valsts ieņēmumu dienestu, lai pārbaudītu katras personas nodarbinātības statusu, ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi, lai pārbaudītu katras personas vecumu, dzimumu, deklarēto dzīves vietu, ar Sabiedrības integrācijas fondu daudzbērnu ģimenes statusa noteikšanai, izmanto Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammu maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statusa noteikšanai uz iesaistes brīdi, kā arī iegūst datus no Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esošās Valsts izglītības informācijas sistēmas attiecībā uz šo noteikumu 7.1. un 7.2. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu iepriekš iegūto izglītību. 
42.
Šo noteikumu 7.1. un 7.2. apakšpunktā minētā mērķa grupa šo noteikumu 25.5.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros var iegūt vienu profesionālo kvalifikāciju vai profesionālās kvalifikācijas daļu, iesaistoties ne vairāk kā divas reizes. Ja mērķa grupas dalībnieks ir pārtraucis dalību šo noteikumu 25.5.1. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, atkārtoti mācību pasākumam mērķa grupas dalībnieks var pieteikties un iesaistīties ne agrāk kā sešus mēnešus pēc dalības pārtraukšanas dienas. 
43.
Šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu iesaistei šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4. un 25.5.5. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās tiek ievērots nosacījums, ka: 
43.1.
nodarbinātais ar zemu izglītību (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība):
43.1.1.
sākotnēji tiek iesaistīts 25.5.1.  apakšpunktā minētajā atbalsta darbībā, kas nodrošina darba tirgus prasībām un vajadzībām atbilstošu profesionālās kvalifikācijas ieguvi vai atzīšanu; 
43.1.2.
kurš ir pabeidzis dalību šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3.25.5.4. vai 25.5.5. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties mācībās ne agrāk kā mēnesi pēc dalības pabeigšanas dienas; 
43.1.3.
kurš ir pārtraucis dalību šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4. vai 25.5.5. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties ne agrāk kā sešus mēnešus pēc dalības pārtraukšanas dienas; 
43.2.
nodarbinātais ar darba tirgum atbilstošu izglītības līmeni (iegūta profesionālā kvalifikācija (vismaz  trešais profesionālās kvalifikācijas līmenis vai augstākā izglītība): 
43.2.1.
primāri tiek iesaistīts šo noteikumu 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4. vai 25.5.5. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, kas paredz nodrošināt darba tirgus prasībām atbilstošu sistematizētu profesionālo zināšanu un prasmju apguvi un pilnveidi savā profesijā; 
43.2.2.
kurš ir pabeidzis dalību šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4. vai 25.5.5. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties ne agrāk kā sešus mēnešus pēc dalības pabeigšanas dienas; 
43.2.3.
kurš ir pārtraucis dalību šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4. vai 25.5.5. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties ne agrāk kā 12 mēnešus pēc dalības pārtraukšanas dienas. 
44.
Šo noteikumu 25.1. apakšpunktā minētās darbības īstenošanā  Latgales, Vidzemes, Zemgales un Kurzemes plānošanas  reģiona administrācija apzina sava reģiona tautsaimniecības attīstības un ekonomikas transformācijas vajadzības un iesniedz tās izvērtēšanai Ekonomikas ministrijai, kas sagatavo nozaru darba tirgus prognozes un ikgadējo nozaru tautsaimniecības vajadzībās un nodarbinātības analīzē balstītu pieprasījumu. Sadarbībā ar nozaru ekspertu padomēm Ekonomikas ministrija sagatavo darba tirgus pieprasījumam un reģionu tautsaimniecības nozaru attīstībai un ekonomikas pārstrukturēšanai pārejai uz klimatneitrālu ekonomiku nepieciešamās profesionālās kvalifikācijas un prasmes nozaru un profesiju griezumā un tā nepieciešamo apjomu. Finansējuma saņēmējs balstoties uz sagatavo priekšlikumu apkopo un iesniedz šo noteikumu 39.  punktā minētajai Ekonomikas ministrijas komisijai priekšlikumu par nozaru vajadzību pasūtījumam atbilstošu mācību piedāvājumu.
45.
Šo noteikumu 25.3. apakšpunktā minētās darbības īstenošanā finansējuma saņēmējs, sadarbojoties ar šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētām izglītības iestādēm,  šo noteikumu 14.3.  apakšpunktā minētām pašvaldībām un šo noteikumu 14.4. apakšpunktā minēto Nodarbinātības valsts aģentūru, nodrošina, ka: 
45.1.
pēc mācību piedāvājuma apstiprināšanas mērķa grupas personas var iepazīties ar konkrētajā gadā plānotajām mācību iespējām un pieteikties karjeras konsultācijām, lai izveidotu karjeras attīstības plānu, kas ietvertu informāciju par personas dalības mācībās mērķi, darba pieredzi, iepriekš iegūto izglītību, apgūtajām prasmēm un kompetencēm, kā arī nepieciešamo mācību atbalstu personas turpmākai profesionālās kompetences attīstībai atbilstoši ekonomikas zaļās pārkārtošanās rezultātā radītajām darba tirgus vajadzībām un personas izvirzītajiem karjeras attīstības mērķiem, sekmējot pāreju uz klimatneitrālu ekonomiku Latgales, Vidzemes, Zemgales un Kurzemes reģionā;  
45.2.
izstrādājot karjeras attīstības plānu, šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minētajiem mērķa grupas nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni primāri tiek sniegti ieteikumi modulārās profesionālās tālākizglītības programmas apguvei; 
45.3.
atbilstoši personas karjeras attīstības mērķiem mērķa grupas personas, prioritāri nodarbinātie ar zemu izglītības līmeni, tiek novirzīti uz šo noteikumu  14.1. apakšpunktā minētām izglītības iestādēm veikt personu zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšanu, kompetenču attīstības plāna izstrādei. 
46.
Ieviešot šo noteikumu 25.4.  apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs sadarbojas ar šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētām izglītības iestādēm un veic mērķa grupas personu zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšanu prioritāri šo noteikumu 7.1. un 7.2. apakšpunktā minētajām mērķa grupas personām un šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minētajiem mērķa grupas nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni, savukārt pārējiem  nodarbinātajiem pēc personas pieprasījuma:  
46.1.
veic personu zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšanu, tostarp izmantojot pieejamos digitālos prasmju novērtēšanas rīkus, un, balstoties uz iegūto rezultātu analīzi, izstrādā kompetenču attīstības plānu izvirzīto karjeras mērķu sasniegšanai;  
46.2.
kompetenču attīstības plānā ietver informāciju par personas iepriekš iegūto izglītību, apgūtajām prasmēm un kompetencēm, apgūto prasmju un kompetenču pārbaudi, trūkstošajām prasmēm un kompetencēm, kā arī nepieciešamo mācību atbalstu personas turpmākai profesionālās kompetences attīstībai atbilstoši ekonomikas zaļās pārkārtošanās rezultātā radītajām darba tirgus vajadzībām un personas izvirzītajiem karjeras attīstības mērķiem; 
46.3.
nodrošina, ka nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni, kompetenču attīstības plānā primāri tiek sniegti ieteikumi modulārās profesionālās tālākizglītības programmas apguvei, kas nodarbinātajam dod iespēju iegūt profesionālo kvalifikāciju vai profesionālās kvalifikācijas daļu.  
47.
Īstenojot šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4. vai 25.5.5. apakšpunktā minēto darbību šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētās izglītības iestādes ievēro šādus nosacījumus: 
47.1.
komplektējot mācību grupas, nodrošina, ka vienā grupā uzņemamo personu skaits ir ne lielāks kā 25;
47.2.
komplektējot mācību grupas, nodrošina, ka primāri tiek uzņemtas personas vecumā no 17 līdz 29 gadiem, kuras nemācās, nav nodarbinātas, nodarbinātie ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība) un nodarbinātie, kuri pasākumā iesaistās pirmo reizi; 
47.3.
pirms mācību uzsākšanas veic mērķa grupas personu kompetenču novērtējumu, lai nodrošinātu, ka vienā grupā ir personas ar līdzvērtīgu zināšanu un prasmju līmeni; 
47.4.
īstenojot šo noteikumu 25.5.1. apakšpunktā minētās modulārās profesionālās tālākizglītības programmas darba vidē balstītu mācību veidā, nodrošina to ieviešanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā organizē un īsteno darba vidē balstītas mācības; 
47.5.
īstenojot šo noteikumu 25.5.1. apakšpunktā minētās modulārās profesionālās tālākizglītības programmas, sagatavo informāciju par mērķstipendijas izlietojumu un iesniedz to Valsts izglītības attīstības aģentūrā. 
48.
Īstenojot šo noteikumu 25.5.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs atbalstu reģionālajai mobilitātei: 
48.1.
var piešķirt, ja šo noteikumu 7.1. apakšpunktā minētās mērķa grupas personas un šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā minētie mērķa grupas nodarbinātie, kuri pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, mācības modulārās profesionālās tālākizglītības programmā apgūst, klātienē apmeklējot izglītības iestādi vai prakses vietu; 
48.2.
var piešķirt, ja mēneša laikā ir saņemts mērķa grupas personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu reģionālajai mobilitātei iepriekšējā mēnesī, un finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu; 
48.3.
izmaksā, ja mērķa grupas personas iesniedz finansējuma saņēmējam izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mācību mēnesi (sabiedriskā transporta braukšanas biļetes vai degvielas izdevumus apliecinošus dokumentus). 
49.
Īstenojot šo noteikumu 25.5.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību finansējuma saņēmējs atbalstu ar dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai: 
49.1.
var piešķirt, ja šo noteikumu 7.1. apakšpunktā minētās mērķa grupas personas un šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā minētie mērķa grupas nodarbinātie, kuri pārstāv mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, modulārās profesionālās tālākizglītības programmu apgūst, klātienē apmeklējot izglītības iestādi vai prakses vietu; 
49.2.
var piešķirt, ja uz mācību pieteikuma brīdi izglītības iestāde vai prakses vieta atrodas vismaz 40 kilometru attālumā no mērķa grupas personas deklarētās dzīvesvietas; 
49.3.
var piešķirt, ja mēneša laikā ir saņemts mērķa grupas personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu ar dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai iepriekšējā mēnesī, un finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu; 
49.4.
izmaksā, ja mērķa grupas personas finansējuma saņēmējam iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mācību mēnesi (dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā izdevumus apliecinošus dokumentus). 
50.
Īstenojot šo noteikumu 25.6.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību finansējuma saņēmējs atbalstu bērnu uzraudzības pakalpojumu nodrošināšanai:
50.1.
piešķir, ja mērķa grupas personas, kura pārstāv daudzbērnu ģimeni vai mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, apgādībā ir vismaz viens bērns vecumā līdz septiņiem gadiem; 
50.2.
par bērnu līdz trim gadiem piešķir atbilstoši mērķa grupas personas mācību norises grafikam un nodarbību apmeklējumam šo noteikumu 25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4. vai 25.5.5. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās;
50.3.
par bērnu no trim līdz septiņiem gadiem piešķir, ja mērķa grupas personai  šo noteikumu  25.5.1., 25.5.2., 25.5.3., 25.5.4. vai 25.5.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības notiek darba dienās pēc septiņiem vakarā vai brīvdienās atbilstoši mērķa grupas personas mācību norises grafikam un nodarbību apmeklējumam; 
50.4.
piešķir, ja mēneša laikā ir saņemts mērķa grupas personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu ar bērnu uzraudzības pakalpojumu saistīto izdevumu kompensācijai iepriekšējā mēnesī, un finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu; 
50.5.
izmaksā, ja mērķa grupas personas finansējuma saņēmējam iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mēnesi (bērnu uzraudzības pakalpojumu izdevumus apliecinošus dokumentus). 
51.
Īstenojot šo noteikumu 25.5.6.  apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minētajai mērķa grupai piešķir, ja nodarbinātās personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu ir saņemts mēneša laikā pēc ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas. 
52.
Finansējuma saņēmējs:
52.1.
iegūst un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šo noteikumu 8. punktā minētajiem rādītājiem;
52.2.
iegust un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šādiem horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītājiem:
52.2.1.
specifiskus atbalsta pakalpojumus saņēmušo personu ar invaliditāti skaits (ergoterapeita, surdotulka, mentora, specializētā transporta pakalpojumi, atbalsta personas);
52.2.2.
bērnu uzraudzības pakalpojumu saņēmušo personu, kas piedalās mācībās vai projekta aktivitātēs, skaits;
52.3.
sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 52.2. apakšpunktā minētajiem horizontālā principa rādītājiem un informāciju par šo noteikumu 8. punktā minēto rādītāju vērtību sasniegšanu.
52.4.
uzkrāj datus par atbalstu saņēmušo personu vecumā no 17 līdz 29 gadiem, kuri nemācās, nav nodarbināti, par nodarbināto ar zemu izglītības līmeni, kā arī par mērķa grupas personu ar maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statusu skaitu; 
52.5.
lai iegūtu informāciju par šo noteikumu 8.2.1. un 8.2.2. apakšpunktā minētā rādītāja izpildi, veic šo noteikumu 7.  apakšpunktā minētās mērķa grupas, kuri sekmīgi apguvuši modulārās profesionālās izglītības programmas moduli vai moduļu kopu, studiju moduli vai studiju kursu, vai arī profesionālās pilnveides izglītības programmu, izvērtējumu sešus mēnešus pēc jaunas kvalifikācijas iegūšanas, lai noskaidrotu izmaiņas mērķa grupas personas ieņemamā amatā, darba pienākumos un darba samaksā, kā arī veic mērķa grupas personu, kuras apguvušas modulārās profesionālās tālākizglītības programmu vai veikušas ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanu un ir ieguvušas profesionālo kvalifikāciju, aptauju sešus mēnešus pēc jaunas kvalifikācijas iegūšanas, lai noskaidrotu vai mērķa grupas persona ir nodarbināta, tai skaitā pašnodarbināta. 
52.6.
uzkrāj datus par šo noteikumu  7. punktā minēto mērķa grupu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES)  Nr. 2021/1057, ar  ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
52.7.
reizi gadā iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijai projekta īstenošanas progresa ziņojumu par mācību rezultātiem, īstenotajiem mērķa grupas informēšanas pasākumiem un papildu atbalsta pasākumiem, par šo noteikumu 8. punktā minēto rādītāju sasniegtajām vērtībām, par sadarbību ar šo noteikumu 14.2. un 14.3. apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem un ar tiem īstenotajiem pasākumiem un to rezultātiem, kā arī identificētajiem riskiem un to vadību un priekšlikumiem mērķa grupas personu mācību atbalsta nodrošināšanai. 
53.
Lai nodrošinātu, ka Atveseļošanas un noturības mehānisma 2.3.1.4.i. investīcijas pasākuma ietvaros izstrādātā individuālo mācību kontu pieeja tiek turpināta pasākuma ietvaros, finansējuma saņēmējs nodrošina pakāpenisku: 
53.1.
2.3.1.4.i. investīcijas pasākuma ietvaros izstrādāto individuālo mācību kontu lietošanu pasākumā iesaistītajām mērķa grupas personām;  
53.2.
šo noteikumu 25.7. apakšpunktā minētās informācijas sistēmas pieaugušo izglītības īstenošanas atbalstam integrāciju ar 2.3.1.4.i. investīcijas pasākumā izstrādāto individuālo mācību kontu platformu. 
54.
Īstenojot šo noteikumu 25.1., 25.2., 25.5.5., 25.7. un 25.9. minētās atbalstāmās darbības, kā arī lai nodrošinātu šo noteikumu 25.3. un 25.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai nepieciešamo informatīvo materiālu un izdales materiālu sagatavošanu, publiskos iepirkumus finansējuma saņēmējs veic atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, izvērtējot iespējas iepirkumiem piemērot sociāli atbildīgu publisko iepirkumu un inovatīvu publisko iepirkumu. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību un inovatīva risinājuma integrēšana preču un pakalpojuma iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums un inovāciju publiskais iepirkums). 
55.
Finansējuma saņēmējs nodrošina demarkāciju ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem un novērš dubultā finansējuma risku. 
56.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.  
57.
Finansējuma saņēmējs nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un normatīviem aktiem par Kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām. 
58.
Finansējuma saņēmējs informāciju par projekta īstenošanas gaitu savā tīmekļvietnē aktualizē tiklīdz tā pieejama, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos. 
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds