Fz – augstākās izglītības institūcijai piešķiramo līdzekļu apmērs;
Fzda – finansējums apakšprogrammā 03.03.00 "Zinātniskās darbības attīstība augstskolās un koledžās" attiecīgajā kalendāra gadā;
Pz – augstākās izglītības institūcijā kā akadēmiskais personāls (vadošie pētnieki, pētnieki, zinātniskie asistenti vai šo amatu pienākumu izpildītāji, profesori, asociētie profesori, docenti) augstskolas noteikto pētniecības pienākumu procentuālajā (%) apmērā no kopējiem pienākumiem iepriekšējā gadā nodarbinātie maģistranti, doktoranti, kā arī pēdējo piecu gadu laikā doktora grādu ieguvušie jaunie zinātnieki pilna darba laika ekvivalenta izteiksmē (pilna darba laika ekvivalents – nodarbinātā kopējā nostrādāto stundu skaita (tai skaitā ikgadējā apmaksātā atvaļinājuma) attiecība pret kopējo darba stundu skaitu attiecīgajā finansēšanas periodā);
∑Pz – pētniecībā kā akadēmiskais personāls (vadošie pētnieki, pētnieki, zinātniskie asistenti vai šo amatu pienākumu izpildītāji, profesori, asociētie profesori, docenti) augstskolas noteikto pētniecības pienākumu procentuālajā (%) apmērā no kopējiem pienākumiem iepriekšējā gadā nodarbināto maģistrantu, doktorantu, kā arī pēdējo piecu gadu laikā doktora grādu ieguvušo jauno zinātnieku kopskaits augstākās izglītības institūcijās pilna darba laika ekvivalenta izteiksmē;
Dz – iepriekšējā gadā doktora grādu ieguvušo personu skaits augstākās izglītības institūcijā;
∑Dz – iepriekšējā gadā doktora grādu ieguvušo personu kopskaits augstākās izglītības institūcijās;
Sz – augstākās izglītības institūcijas īstenoto Eiropas Savienības Ietvarprogrammas pētniecības un attīstības projektu ietvaros un citu starptautisku pētījumu projektu konkursos iepriekšējā gadā piesaistītais finansējums (atbilstoši Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) publicētajā zinātnes statistikas metodoloģijas krājumā Frascati Manual sniegtajai definīcijai (turpmāk – Frascati Manual));
∑Sz – augstākās izglītības institūciju īstenoto Eiropas Savienības Ietvarprogrammas pētniecības un attīstības projektu ietvaros un citu starptautisku pētījumu projektu (atbilstoši Frascati Manual) konkursos iepriekšējā gadā kopējais piesaistītais finansējums;
Lz – augstākās izglītības institūcijas īstenoto pētniecības un attīstības līgumdarbu (tai skaitā pētniecības un attīstības līgumdarbu ar komersantiem, publiskām personām un citiem pasūtītājiem (piemēram, fiziskām personām, biedrībām, nodibinājumiem, pašvaldībām un to uzņēmumiem)) ietvaros (atbilstoši Frascati Manual) iepriekšējā gadā piesaistītais finansējums un ieņēmumi no intelektuālā īpašuma tiesību nodošanas;
∑Lz – augstākās izglītības institūciju īstenoto pētniecības un attīstības līgumdarbu (tai skaitā pētniecības un attīstības līgumdarbu ar komersantiem, publiskām personām un citiem pasūtītājiem (piemēram, fiziskām personām, biedrībām, nodibinājumiem, pašvaldībām un to uzņēmumiem)) ietvaros (atbilstoši Frascati Manual) iepriekšējā gadā kopējais piesaistītais finansējums un kopējie ieņēmumi no intelektuālā īpašuma tiesību nodošanas;
Mz – atbilstoši Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcijas (NACE) kodiem 59, 74.10, 90.01, 90.02 un 90.03 augstākās izglītības institūcijas īstenoto radošo un māksliniecisko projektu (tai skaitā radošo un māksliniecisko līgumdarbu ar komersantiem, publiskām personām un citiem pasūtītājiem (piemēram, fiziskām personām, biedrībām, nodibinājumiem)) ietvaros iepriekšējā gadā piesaistītais finansējums un ieņēmumi no intelektuālā īpašuma tiesību nodošanas;
∑Mz – atbilstoši NACE kodiem 59, 74.10, 90.01, 90.02 un 90.03 augstākās izglītības institūciju īstenoto radošo un māksliniecisko projektu (tai skaitā radošo un māksliniecisko līgumdarbu ar komersantiem, publiskām personām un citiem pasūtītājiem (piemēram, fiziskām personām, biedrībām, nodibinājumiem)) ietvaros iepriekšējā gadā kopējais piesaistītais finansējums un kopējie ieņēmumi no intelektuālā īpašuma tiesību nodošanas;
As – atbilstoši absolventu monitoringa datiem par pēdējiem diviem pieejamiem absolvēšanas gadiem Latvijā nodarbināto augstākās izglītības iestādes absolventu skaits jaunākajā pieejamā taksācijas gadā, kas svērts, studējošo skaitu katrā tematiskajā jomā augstākās izglītības iestādē reizinot ar attiecīgās jomas minimālo koeficientu saskaņā ar šo noteikumu 1. pielikumu. Attiecīgās jomas absolventu skaits tiek reizināts arī ar darba tirgus pieprasījuma koeficientu (DTPK), ko nosaka atbilstoši formulai DTPK = Di / ∑Di * 2 + 1, kur Di – prognozētais darbaspēka iztrūkums konkrētajā augstākās izglītības jomā saskaņā ar jaunākajām pieejamām Ekonomikas ministrijas darba tirgus prognozēm par vēlāko pieejamo gadu, ∑Di – kopējais prognozētais darbaspēka iztrūkums visās augstākās izglītības jomās saskaņā ar jaunākajām pieejamām Ekonomikas ministrijas darba tirgus prognozēm par vēlāko pieejamo gadu;
∑As – atbilstoši absolventu monitoringa datiem par pēdējiem diviem pieejamiem absolvēšanas gadiem kopējais Latvijā nodarbināto augstākās izglītības iestāžu absolventu skaits jaunākajā pieejamā taksācijas gadā, kas svērts, studējošo skaitu katrā tematiskajā jomā augstākās izglītības iestādēs reizinot ar attiecīgās jomas minimālo koeficientu saskaņā ar šo noteikumu 1. pielikumu un DTPK;
Ks – atbilstoši absolventu monitoringa datiem par pēdējiem diviem pieejamiem absolvēšanas gadiem to augstākās izglītības iestādes absolventu skaits jaunākajā pieejamā taksācijas gadā, kuri ir nodarbināti kvalificētajos amatos (Starptautiskās standartizētās profesiju klasifikācijas ISCO līmeņos 0–3);
∑Ks – atbilstoši absolventu monitoringa datiem par pēdējiem diviem pieejamiem absolvēšanas gadiem kopējais to augstākās izglītības iestāžu absolventu skaits jaunākajā pieejamā taksācijas gadā, kuri ir nodarbināti kvalificētajos amatos (Starptautiskās standartizētās profesiju klasifikācijas ISCO līmeņos 0–3).
Ministrija, izmantojot šajā apakšpunktā minēto formulu, aprēķina un sadala finansējuma apjomu šim mērķim paredzēto finanšu līdzekļu ietvaros;".
"1. pielikums
Ministru kabineta
2006.gada 12.decembra
noteikumiem Nr. 994
Studiju izmaksu koeficienti (ki) bakalaura un profesionālajām studiju programmām pa izglītības tematiskajām jomām
Nr. |
Izglītības tematiskā joma |
Studiju izmaksu koeficienta (ki) |
Studiju izmaksu koeficienta (ki) minimālā vērtība |
1. |
Tiesību zinātnes |
1,1 |
1,0 |
| 1.1 | Tiesību zinātnes (pirmā un otrā cikla augstākās izglītības programma "Pirmstiesas izmeklēšana") | 1,9 | 1,9 |
2. |
Humanitārās zinātnes |
1,4 |
1,0 |
3. |
Sociālās un cilvēkrīcības zinātnes |
1,4 |
1,0 |
4. |
Informācijas un saskarsmes zinātnes |
1,4 |
1,0 |
5. |
Uzņēmējdarbība un administrēšana |
1,4 |
1,0 |
| 5.1 | Uzņēmējdarbība un administrēšana (otrā cikla maģistra studiju programmas "Sabiedrības vadība" apakšprogramma "Tiesībaizsardzības, kriminālsodu izpildes un glābšanas dienestu vadība") | 1,9 | 1,4 |
6. |
Skolotāju izglītība un izglītības zinātnes (izņemot šā pielikuma 21. punktā minētās programmas) |
1,7 |
1,1 |
7. |
Individuālie pakalpojumi |
1,8 |
1,1 |
8. |
Transporta pakalpojumi |
1,8 |
1,1 |
9. |
Datorzinātnes |
2,5 |
1,5 |
10. |
Matemātika un statistika |
2,5 |
1,5 |
11. |
Būvniecība |
2,9 |
1,7 |
12. |
Kuģu vadīšana |
2,9 |
1,7 |
13. |
Inženierzinātnes |
2,9 |
1,7 |
14. |
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zvejniecība |
2,7 |
1,8 |
15. |
Izgatavošana un pārstrāde |
2,7 |
1,8 |
16. |
Sporta darba organizācija un vadība |
2,7 |
1,8 |
17. |
Dabaszinātnes |
3,2 |
1,9 |
18. |
Vides aizsardzība |
3,2 |
1,9 |
19. |
Arhitektūra |
3,5 |
3,1 |
20. |
Māksla (izņemot šā pielikuma 28. punktā minētās programmas) |
3,5 |
3,1 |
21. |
Skolotāju izglītības programmas vizuālās mākslas vai mūzikas skolotāja kvalifikācijas iegūšanai |
3,5 |
3,1 |
22. |
Farmācija |
3,5 |
3,0 |
23. |
Veselības un sociālā aprūpe |
3,5 |
3,0 |
24. |
Veterinārija |
5,0 |
4,0 |
25. |
Ārstniecība |
4,0 |
3,5 |
26. |
Civilā drošība |
4,2 |
2,7 |
27. |
Mūzika, horeogrāfija |
4,5 |
3,9 |
28. |
Mākslas programmas "Audiovizuālā mediju māksla" un "Dizains" |
4,5 |
3,9 |
29. |
Zobārstniecība |
5,1 |
4,4 |
30. |
Militārā aizsardzība |
6,0 |
6,0 |
