Loading [MathJax]/extensions/tex2jax.js

Noteikumu projekts

24-TA-1667
Kārtība, kādā lieliem un nozīmīgiem publiskiem pasākumiem Latvijā tiek piešķirts valsts budžeta līdzfinansējums 
Izdoti saskaņā ar Inovatīvas uzņēmējdarbības un prioritāro projektu atbalsta likuma 4. panta otro daļu.
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kritērijus un kārtību, kādā lieliem un nozīmīgiem publiskiem pasākumiem Latvijā (turpmāk – dižpasākumi) tiek piešķirts valsts budžeta līdzfinansējums;
1.2.
dižpasākuma projekta īstenošanas nosacījumus;
1.3.
izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.4.
ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītos nosacījumus.
2.
Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1.
dižpasākums - starptautiska mēroga liels un nozīmīgs publisks pasākums, kas tiek plaši atspoguļots medijos un plašsaziņas līdzekļos un rada būtisku ietekmi uz uzņemošās valsts ekonomiku (atpazīstamību un konkurētspēju, eksportu utt.), un piesaista vismaz 10 000 ārvalstu apmeklētāju un dalībnieku naktis, kas pavadītas Latvijas tūristu mītnēs vai īstermiņa īres mītnēs;
2.2.
dižpasākuma īstenotājs – gala labuma guvējs, kas vienlaikus atbilst šādām pazīmēm:
2.2.1.
sīkais (mikro), mazais, vidējais vai lielais komersants (turpmāk – komersants) saskaņā ar Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulu (ES) Nr.  651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 2. panta 24. punktu un 1. pielikumu vai Biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrēta biedrība un nodibinājums;
2.2.2.
pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) maksātājs;
2.2.3.
iesnieguma iesniegšanas dienā nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādi, kas kopsummā pārsniedz 1000 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuriem ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;
2.2.4.
ja finansējums tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014, dižpasākuma īstenotājs neatbilst grūtībās nonākuša komersanta pazīmēm saskaņā ar Komisijas regulas Nr.  651/2014 2. panta 18. punktu;
2.2.5.
dižpasākuma īstenotājam, tai skaitā īpašniekam, valdes locekļiem, patiesā labuma guvējiem, pārstāvēttiesīgām personām, mātes vai meitas uzņēmumiem, nav noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas;
2.3.
ārvalstu viesi – dižpasākuma dalībnieki un apmeklētāji no ārvalstīm;
2.4.
tūristu mītne - ēkas daļa, ēka, ēku grupa vai labiekārtota vieta (teritorija), kurā komersants vai saimnieciskās darbības veicējs nodrošina tūristu diennakts izmitināšanu un apkalpošanu saskaņā ar Tūrisma likuma 1. panta 17. punktu;
2.5.
īstermiņa īres mītne - publiskai rezervēšanai pieejama dzīvojamo telpu grupa vai labiekārtota vieta, kurā fiziskā persona vai juridiskā persona nodrošina tūrista diennakts izmitināšanu;
2.6.
ārvalstu viesu radītais apgrozījums - ārvalstu viesu izdevumi Latvijā;
2.7.
ārvalstu viesu radītā apgrozījuma PVN ieņēmumi - PVN ieņēmumi valsts budžetā, kurus rada ārvalstu viesu radītais apgrozījums.
3.
Noteikumu mērķis ir nodrošināt finansējumu vidējā termiņā fiskāli neitrālu dižpasākumu organizēšanai, kas piesaista ievērojamu ārvalstu viesu skaitu, rada pozitīvu ekonomisko ietekmi  un nodokļu ieņēmumus, kā arī vairo valsts starptautisko atpazīstamību.
4.
Šo noteikumu ietvaros atbalstam tiek piešķirts valsts budžeta finansējums atbilstoši attiecīgā gada apropriācijai.
5.
Atbalstu dižpasākuma īstenotājam piešķir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk – aģentūra).
6.
Ekonomikas ministrija nodrošina aģentūras lēmumā piešķirtā finansējuma pieejamību dižpasākuma īstenotājam Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, iesniedzot apropriācijas pārdali.
II.Atbalsta apmērs, piešķiršanas kritēriji un pieprasīšanas kārtība
7.
Dižpasākuma īstenotājam atbalsta intensitāte no attiecināmajām izmaksām, kas noteiktas šo noteikumu 13. punktā, ir 50%, bet ne vairāk kā 90 % no faktiskajiem ārvalstu viesu radītā apgrozījuma PVN ieņēmumiem.
8.
Šo noteikumu 7. punktā noteiktā atbalsta intensitāte tiek piemērota izmaksām bez PVN, ja dižpasākuma īstenotājs var atgūt PVN atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
9.
Dižpasākuma īstenotājs, kurš nav PVN maksātājs, var attiecināt PVN izmaksas šo noteikumu 7. punktā minētajā atbalsta intensitātē.
10.
Dižpasākuma īstenotājs atbalstam piesakās, iesniedzot pieteikumu valsts platformā biznesa attīstībai www.business.gov.lv.
11.
Dižpasākuma īstenotāja projektam ir jāatbilst šādiem kritērijiem:
11.1.
dižpasākuma paredzamais ārvalstu viesu nakšu skaits ir vismaz 10 000;
11.2.
dižpasākuma ārvalstu viesi pārstāv vismaz četras ārvalstis;
11.3.
nepieciešamais valsts budžeta līdzfinansējums ir vairāk nekā 200 000 euro;
11.4.
dižpasākuma norises ilgums ir vismaz 2 dienas pēc kārtas;
11.5.
dižpasākuma ārvalstu viesi nakšņo Latvijas tūristu mītnēs un īstermiņa īres mītnēs;
11.6.
dižpasākuma īstenotājs vai sadarbības partneris ir starptautiska pasaules vai Eiropas Savienības mēroga organizācija, vai tam ir pieredze starptautisku pasākumu organizēšanā;
11.7.
dižpasākuma īstenotāja projekts paredz līdzfinansējuma summu atbilstoši šo noteikumu 7. punktam;
11.8.
dižpasākuma norises vieta ir Latvijas Republika.
12.
Dižpasākuma īstenotājs ar projekta iesniegumu iesniedz aģentūrā šādus dokumentus:
12.1.
dižpasākuma aprakstu un plānoto norises periodu;
12.2.
dižpasākuma ieviešanas laika grafiku;
12.3.
starptautiski atzīta auditora audita ziņojumu par plānoto ārvalstu viesu skaitu, uzturēšanās ilgumu, plānotajiem ārvalstu viesu radītā apgrozījuma PVN ieņēmumiem, plānoto sasniedzamo auditoriju un izmantojamajiem komunikācijas kanāliem;
12.4.
informāciju par dižpasākuma īstenotāja pieredzi starptautisku pasākumu organizēšanā atbilstoši šo noteikumu 11.6. apakšpunktam, ja attiecināms;
12.5.
informāciju par dižpasākuma īstenotāju vai sadarbības partneri atbilstoši šo noteikumu 11.6. apakšpunktam, ja attiecināms;
12.6.
apliecinājumu, ka dižpasākuma īstenotājs un tā sadarbības partneri neorganizē ārvalstu viesu izmitināšanu ārpus Latvijas tūristu mītnēm un īstermiņa īres mītnēm;
12.7.
informācija par projekta budžetu (tāmi) un finansējuma izlietojuma tāmi un finansēšanas plānu atbilstoši 15. punktā minēto attiecināmo izmaksu pozīcijām;
12.8.
pasākuma izplatīšanas plānu;
12.9.
ja atbalstu plānots apvienot ar de minimis atbalstu, kas sniegts citā valsts atbalsta programmā vai ad-hoc atbalsta projektā vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, – visu informāciju par citu plānoto un piešķirto komercdarbības atbalstu, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu, piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti.
III.Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
13.
Attiecināmās izmaksas dižpasākuma organizēšanai atbilst šādiem kritērijiem:
13.1.
ir veiktas pēc projekta iesnieguma iesniegšanas dienas aģentūrā;
13.2.
ir tieši saistītas ar pasākuma organizēšanas procesu;
13.3.
ir tieši saistītas ar šādām vajadzībām:
13.3.1.
transporta pakalpojumu un degvielas izmaksas;
13.3.2.
ar pasākuma organizēšanu saistīto celtniecības pakalpojumu izmaksas;
13.3.3.
apsardzes pakalpojumu izmaksas;
13.3.4.
komunālo pakalpojumu izmaksas;
13.3.5.
tādu preču un materiālu iegādes izmaksas, kuri nepieciešami pasākuma organizēšanas procesā;
13.3.6.
skaņas apstrādes, vizuālo, muzikālo un citu ar pasākuma organizēšanu tieši saistīto māksliniecisko un tehnoloģisko pakalpojumu izmaksas;
13.3.7.
pasākuma organizēšanai nepieciešamā kustamā un nekustamās īpašuma nomas vai īres izmaksas;
13.3.8.
licences iegādes izmaksas pasākuma organizēšanai Latvijā un (vai) dalības maksa starptautiskā organizācijā, kas nepieciešama starptautiska statusa vai reitinga piešķiršanai plānotajam pasākumam;
13.3.9.
tādu pasākuma mārketinga materiālu kā bukletu, baneru vai videoklipu izstrādes un izgatavošanas izmaksas, satura izstrādes izmaksas (informācijas sagatavošanai un vietnes meklētāja optimizācijai), izmaksas saistībā ar informācijas pielāgošanu ārvalstu tirgiem (tulkošanas pakalpojumi);
13.3.10.
izmaksas saistībā ar pasākuma popularizēšanu digitālajā vidē, tai skaitā pasākuma tiešraides nodrošināšana;
13.3.11.
tehniskā aprīkojuma pakalpojuma izmaksas;
13.3.12.
starptautiska sporta pasākuma nodrošināšanai nepieciešamo sporta federācijas apstiprinātu sporta tiesnešu honorāru izmaksas;
13.3.13.
izmaksas mērķa grupas preču zīmes vai produkta, vai pakalpojuma publicitātei ārvalstu specializētajos tūrisma drukātajos un digitālajos medijos;
13.3.14.
sabiedrisko attiecību pakalpojumu izmaksas, kas attiecināmas uz sadarbību ar Latvijas un ārvalstu sabiedrisko attiecību pakalpojumu sniedzējiem, medijiem (publikācijas pirms un pēc pasākuma, konkursi), ārvalstu žurnālistu piesaisti konkrētajam pasākumam, influenceru kampaņām ārvalstīs, ārvalstu mārketinga kampaņu realizēšanu, reklāmas kampaņu organizēšanu;
13.3.15.
izmaksas saistībā ar mediju un influenceru vizīti uz Latviju, tādas kā ceļa (transporta) izmaksas, kas saistītas ar starpvalstu ekonomiskās vai tam pielīdzināmas klases sabiedriskā transporta (dzelzceļa, gaisa un ūdens transporta un starpvalstu koplietošanas autotransporta (autobusa)) izmantošanu (tai skaitā transporta pakalpojuma sniedzēja noteiktā papildu maksa, bez kuras pamatpakalpojumu nav iespējams iegādāties, un bagāžas maksa) uz Latviju un no Latvijas, iekšzemes ekonomiskās vai tam pielīdzināmas klases transporta izmaksas, izmitināšanas izmaksas Latvijā;
13.3.16.
neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta maksas pakalpojumu izmaksas pasākuma laikā;
13.3.17.
Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu izmaksas sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai atbilstoši to maksas pakalpojumu cenrādī noteiktajai cenai.
14.
Pakalpojumu sniedzējiem, kas sniedz ar šo noteikumu 13. punktā, izņemot šo noteikumu 13.3.8., 13.3.10., 13.3.13. un 13.3.15. apakšpunktā, minētajām izmaksām saistītos pakalpojumus, jābūt reģistrētiem Latvijā un komercdarbība attiecīgā dižpasākuma ietvaros jāveic Latvijas Republikā.
15.
Par neattiecināmām izmaksām tiek noteiktas izmaksas, kuras:
15.1.
neatbilst šo noteikumu 13. punktā minētajām prasībām;
15.2.
nav noteiktas aģentūras un dižpasākuma īstenotāja noslēgtajā līdzfinansējuma līgumā vai nav nepieciešamas pasākuma organizēšanai;
15.3.
dižpasākuma īstenotājs nevar apliecināt ar šo noteikumu 27. punktā minēto informāciju.
16.
Dižpasākuma īstenotājam ir pienākums dižpasākuma komunikācijas pasākumos un mārketinga materiālos nodrošināt valsts platformas biznesa attīstībai www.business.gov.lv un tūrisma veicināšanai www.latvia.travel komunikāciju un virzīšanu nodrošinot valsts tēla starptautiskās atpazīstamības stiprināšanu. 
IV.Projekta iesniegumu vērtēšana un līdzfinansējuma piešķiršana
17.
Aģentūra dižpasākuma īstenotāju un projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 2.2. apakšpunktā un 11. punktā minētajiem nosacījumiem.
18.
Ja dižpasākuma īstenotājs vai projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 2.2. apakšpunktā un 11. punktā minētajiem nosacījumiem, aģentūra rakstiski pieprasa dižpasākuma īstenotājam precizēt projekta iesniegumu vai iesniegt papildu informāciju. Pieprasījumu nosūta uz dižpasākuma īstenotāja norādīto elektroniskā pasta adresi.
19.
Ja pēc atkārtotas vērtēšanas dižpasākuma īstenotājs vai projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 2.2. apakšpunktā un 11. punktā minētajiem dižpasākuma īstenotāja vai projekta iesnieguma atbilstības kritērijiem vai dižpasākuma īstenotājs 10 darbdienu laikā pēc aģentūras pieprasījuma nosūtīšanas nepieciešamo papildu informāciju neiesniedz, aģentūra pieņem lēmumu par atteikumu noslēgt līdzfinansējuma līgumu.
20.
Aģentūra pirms lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu dižpasākuma īstenotājam, sniedz informāciju Ekonomikas ministrijai par dižpasākuma īstenotāja projektu, nepieciešamā līdzfinansējuma apmēru sadalījumā pa kalendārajiem gadiem (sadalījumā pa attiecināmo izmaksu pozīcijām), plānoto ārvalstu viesu skaitu sadalījumā pa valstīm, uzturēšanās ilgumu, plānotajiem ārvalstu viesu radītā apgrozījuma PVN ieņēmumiem sadalījumā pa kalendārajiem gadiem, plānoto sasniedzamo auditoriju un izmantojamajiem komunikācijas kanāliem, skaidrojumu par dižpasākuma organizēšanas atbilstību Komercdarbības atbalsta likumam un tam paredzētā finansējuma piešķiršanu.
21.
Mēneša laikā pēc šo noteikumu 20. punktā saņemtās informācijas ekonomikas ministrs virza apropriācijas pārdali Ministru kabinetā par nepieciešamā finansējuma piešķiršanu dižpasākuma līdzfinansēšanai.
22.
Aģentūra, ievērojot Ministru kabineta lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu pasākumam, piecu darba dienu laikā pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu un desmit dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas noslēdz līgumu ar dižpasākuma īstenotāju par projekta līdzfinansēšanu.
23.
Par komercdarbības atbalsta piešķiršanas dienu uzskatāma diena, kad aģentūra pieņem lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu dižpasākuma īstenotājam.
V.Projekta īstenošanas un līdzfinansējuma saņemšanas nosacījumi
24.
Dižpasākuma īstenotājs iesniedz aģentūrā avansa maksājuma pieprasījumus līdzfinansējuma izmaksai.
25.
Aģentūra avansa maksājumus izmaksā šādā kārtībā:
25.1.
pirmo avansa maksājumu aģentūra izmaksā ne vairāk kā 30% apmērā saskaņā ar šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minēto laika grafiku;
25.2.
katru nākamo avansa maksājumu ne mazāk kā 30% apmērā aģentūra izmaksā, kad ir iztērēti vai uzņemtas saistības vismaz 80% apmērā no iepriekšējā avansa maksājuma un dižpasākuma īstenotājs ir iesniedzis iepriekšējā avansa izlietojuma pamatojošos dokumentus;
25.3.
kopā avansa maksājumi nevar pārsniegt 90% no kopējās atbalsta summas vienam projektam.
26.
Aģentūra pēc šo noteikumu 27. punktā minētas dokumentācijas saņemšanas veic piešķirtā finansējuma pārrēķinu un veic noslēguma maksājumu vai lūdz dižpasākuma īstenotājam veikt atmaksu par daļu, kas pārsniedz šo noteikumu 7. punktā minēto atbalsta apmēru.
27.
Trīs mēnešu laikā pēc dižpasākuma īstenošanas dižpasākuma īstenotājs iesniedz aģentūrā noslēguma pārskatu, kurā iekļauj šādu informāciju:
27.1.
starptautiski atzīta auditora audita ziņojumu, kas ietver:
27.1.1.
izmantotās metodoloģijas aprakstu un datus;
27.1.2.
ārvalstu viesu skaitu sadalījumā pa valstīm un uzturēšanās ilgumu;
27.1.3.
izmitināšanas vietas, kas apliecina, ka ārvalstu viesi izmantojuši Latvijas tūristu mītņu un īstermiņa īres mītņu pakalpojumus;
27.1.4.
aprēķinu par faktiskajiem ārvalstu viesu radītā apgrozījuma PVN ieņēmumiem;
27.1.5.
sasniegto auditoriju sadalījumā pa izmantotajiem komunikācijas kanāliem;
27.1.6.
dižpasākuma peļņas un zaudējumu aprēķinu;
27.2.
izlietotā līdzfinansējuma pamatojošo dokumentāciju;
27.3.
dižpasākuma programmu un vizuālos materiālus;
27.4.
līdzfinansējuma pārrēķinu atbilstoši šo noteikumu 7. punktam.
28.
Ja plānotais dižpasākums tiek atcelts vai netiek īstenots atbilstoši kritērijiem, dižpasākuma īstenotājs atmaksā Aģentūrai visu avansā saņemtā atbalsta apmēru.
29.
Aģentūrai ir tiesības pieprasīt un saņemt papildu informāciju un audita ziņojuma rezultātu vai izdevumus apliecinošus dokumentus par projekta īstenošanu.
30.
Ja saņemtais valsts budžeta līdzfinansējums pārsniedz  šo noteikumu 7. punktā noteikto apmēru, dižpasākuma īstenotājam ir pienākums atmaksāt aģentūrai projekta ietvaros saņemtā līdzfinansējuma starpību.
31.
Dižpasākuma īstenotājam dižpasākuma peļņas gadījumā ir pienākums ieskaitīt valsts pamatbudžeta ieņēmumos visu vai daļu no aģentūras piešķirtā līdzfinansējuma, bet ne vairāk kā pusi no dižpasākuma peļņas.
32.
Aģentūra nodrošina informācijas uzskaiti par sniegto atbalstu. Minēto informāciju aģentūra glabā 10 gadus no pēdējā atbalsta piešķiršanas dienas.
33.
Projekta iesniedzējs nodrošina dokumentu glabāšanu 10 gadus no dienas, kad piešķirts atbalsts.
34.
Ja dižpasākums ir identificējams kā kultūras pasākums, atbalstu dižpasākuma īstenotājam var piešķirt saskaņā šo noteikumu VI vai VII nodaļā iekļautajiem nosacījumiem.
35.
Ja dižpasākums ir identificējams kā sporta pasākums, atbalstu dižpasākuma īstenotājam var piešķirt saskaņā ar šo noteikumu VI nodaļā iekļautajiem nosacījumiem.
36.
Ja dižpasākums nav identificējams kā kultūras vai sporta pasākums, atbalstu dižpasākuma īstenotājam var piešķirt saskaņā ar šo noteikumu VIII nodaļā iekļautajiem nosacījumiem.
37.
Līdzfinansējumu nepiešķir pasākumiem, kas sludina reliģisko un rasu naidu, nepamatoti atspoguļo vardarbību vai satur cilvēka cieņu pazemojošu propagandu.
38.
Atbalstu nepiešķir, ja dižpasākuma īstenotājam par pieteikto dižpasākumu ir piešķirts atbalsts Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.1. pasākuma "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai" (turpmāk – 1.2.3.1. pasākums) ietvaros.
39.
Aģentūra pirms atbalsta piešķiršanas, pārbauda, vai dižpasākuma īstenotājam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 1000 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos. Ja dižpasākuma īstenotājs neatbilst minētajam nosacījumam, aģentūra atbalstu nepiešķir.
40.
Lēmumu par finansējuma piešķiršanu dižpasākuma īstenotājam aģentūra pieņem saskaņā ar aģentūras izstrādātu finansējuma piešķiršanas kārtību.
VI.Atbalsta piešķiršana nesaimniecisku darbību veikšanai
41.
Aģentūra šo noteikumu 34. un 35. punktā minēto dižpasākumu vērtē pēc Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantā noteiktajām valsts atbalsta pazīmēm:
41.1.
finansiālo palīdzību tieši vai pastarpināti sniedz no valsts, pašvaldības vai Eiropas Savienības līdzekļiem, finanšu līdzekļiem, pār kuriem valsts vai pašvaldības institūcijām vai to pilnvarotām juridiskajām personām ir kontrolējoša ietekme, vai citiem publiskiem līdzekļiem (turpmāk — valsts vai pašvaldības līdzekļi), un par finansiālās palīdzības noteikšanu ir atbildīga valsts vai pašvaldības institūcija vai tās pilnvarota juridiskā persona;
41.2.
saņemot finansiālo palīdzību, komercsabiedrība iegūst ekonomiskas priekšrocības, kādas tā nevarētu iegūt tirgus apstākļos vai tad, ja komercdarbības atbalsts netiktu sniegts;
41.3.
finansiālā palīdzība neattiecas uz visām komercsabiedrībām vienādi, bet ir paredzēta komercsabiedrībām atkarībā no to lieluma, darbības veida vai atrašanās vietas, kā arī citiem diferencējošiem kritērijiem vai arī ir paredzēta tikai konkrētai komercsabiedrībai;
41.4.
finansiālā palīdzība ietekmē tirdzniecību un izkropļo konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū.
42.
Ja aģentūra konstatē, ka dižpasākuma īstenotāja pieteikumā neizpildās kāda šo noteikumu 41. punktā minētajām pazīmēm, atbalsts dižpasakuma īstenotājam netiek uzskatīts kā komercdarbības atbalsts un tiek piešķirts ar aģentūras lēmumu.
43.
Ja, piešķirot atbalstu dižpasākumiem kultūras nozarē, ieņēmumi no maksas par pakalpojumu nepārsniedz 50 % no kopējiem izdevumiem, atbalsts netiek uzskatīts par komercdarbības atbalstu un netiek piemēroti komercdarbības atbalsta nosacījumi.
44.
Ja tiek konstatēts šajos noteikumos noteikto valsts atbalsta prasību pārkāpums, dižpasākuma īstenotājam ir pienākums atmaksāt Aģentūrai projekta ietvaros saņemto nelikumīgo  atbalstu atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma V nodaļas nosacījumiem.
VII.Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi kultūras pasākumiem, ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014
45.
Līdzfinansējumu šo noteikumu 34. punktā minētajiem dižpasākumiem piešķir saskaņā ar Komisijas regulas Nr.  651/2014 53. pantu, nepārsniedzot minētās regulas 4. panta 1. punkta "z" apakšpunktā norādīto robežvērtību un ievērojot Komisijas regulas Nr.  651/2014 1. panta 2. punkta "a" un "b" apakšpunktu attiecībā uz atbalsta programmas vidējo gada budžetu.
46.
Pasākuma izmaksas ir attiecināmas no brīža, kad dižpasākuma īstenotājs ir iesniedzis aģentūrai iesniegumu par projekta īstenošanu, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā minētos nosacījumus par stimulējošo ietekmi. Darbu uzsākšana atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 23. punktā minētajai definīcijai.
47.
Šo noteikumu 7. punktā minēto atbalstu vienam līdzfinansējuma projektam var apvienot ar de minimis atbalstu, kas sniegts citā valsts atbalsta programmā, izņemot 1.2.3.1. pasākumā, vai ad-hoc atbalsta projektā vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ievērojot Komisijas regulas Nr.  651/2014 8. panta 3. un 5. punktu un nepārsniedzot maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kas noteikta Komisijas regulas Nr. 651/2014  53. panta 6. punktā.
48.
Šo noteikumu 45. punktā minētais atbalsts tiek piešķirts ar aģentūras lēmumu un ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu komersantam.
49.
Maksimālā atbalsta intensitāte tiek noteikta atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 53. panta 6. punktam, ievērojot šo noteikumu 7. punktā noteikto.
50.
Atbalstu, kas sniegts citā atbalsta programmā, izņemot 1.2.3.1. pasākumā, vai individuālajā projektā, vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām var apvienot, nepārsniedzot maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kas noteikta šo noteikumu 49. punktā. Visas attiecināmās izmaksas, kas pārsniedz Komisijas regulā Nr. 651/2014 noteikto maksimāli pieļaujamo intensitāti, atbalsta saņēmējs sedz no līdzekļiem, kas nav saistīti ar jebkādu valsts atbalstu, tai skaitā de minimis atbalstu.
51.
Ja pēc komercdarbības atbalsta piešķiršanas aģentūra konstatē, ka netika ievērota šo noteikumu 46. punktā minētā prasība par stimulējošo ietekmi, dižpasākuma īstenošanai piešķirtais publiskais finansējums uzskatāms par nelikumīgu komercdarbības atbalstu.
52.
Aģentūra nodrošina informācijas publicēšanas un pieejamības nosacījumu izpildi atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. un 4. punktam.
53.
Dižpasākuma īstenotājam atbalstu nepiešķir, ja tas atbilst kādai no Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā vai 3. punkta "c", "d" vai "e" apakšpunktā minētajām nozarēm, ja iestājas kāds no Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 5. punktā minētajiem nosacījumiem vai ja uz dižpasākuma īstenotāju attiecas neizpildīts līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar iepriekšēju Eiropas Komisijas lēmumu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktam.
54.
Ja tiek pārkāptas komercdarbības atbalsta kontroles normas, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014, komercdarbības atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
55.
Šo noteikumu 54. punktā minētajā gadījumā aģentūra no komercdarbības atbalsta saņēmēja saņemto nelikumīgo valsts atbalstu ieskaita valsts budžetā.
56.
Ja potenciālais dižpasākuma īstenotājs plāno komercdarbības atbalsta kumulāciju atbilstoši šo noteikumu 47. vai 50. punktam, potenciālais dižpasākuma īstenotājs iesniedz aģentūrai visu informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu, piemēroto intensitāti un plānoto vai piešķirto atbalsta summu. Aģentūra pirms lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu izskata minētos dokumentus un pārliecinās par kumulācijas normu korektu izpildi.
VIII.Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi, ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
57.
Atbalstu šo noteikumu 36. punktā minētajiem dižpasākumiem piešķir saskaņā ar Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831) un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem.
58.
Šo noteikumu 57. punktā minētais atbalsts tiek piešķirts ar aģentūras lēmumu un ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu komersantam.
59.
Potenciālais dižpasākuma īstenotājs, piesakoties atbalstam šo noteikumu 10. punktā minētajā kārtībā, norāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā (turpmāk – sistēma) sagatavotās veidlapas identifikācijas numuru. Aģentūra uzskaita atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, ievērojot normatīvajos aktos par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību noteiktās prasības.
60.
Ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, maksimālā atbalsta intensitāte ir noteikta šo noteikumu 7. punktā.
61.
Aģentūra pirms de minimis atbalsta piešķiršanas dižpasākuma īstenotājam pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados no atbalsta piešķiršanas dienas piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī.
62.
Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, izņemot saņemto atbalstu 1.2.3.1. pasākumā, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu, izņemot saņemto atbalstu 1.2.3.1. pasākumā, par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 procentus.
63.
Aģentūra lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu var pieņemt līdz 2030. gada 31. decembrim, ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punktā un 8. pantā noteikto darbības termiņu.
64.
De minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr.2023/2831 piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 1.punktā minētos nozaru un darbību ierobežojumus.
65.
Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, dižpasākuma īstenotājam ir pienākums atmaksāt aģentūrai projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
66.
Ja dižpasākuma īstenotājs vienlaikus darbojas gan kādā no nozarēm, kas minētas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" vai "d" apakšpunktā, gan vienā vai vairākās citās nozarēs, uz kurām attiecas šīs regulas darbības joma, tas nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu, nodrošinot, ka darbības nozarēs, kuras ir izslēgtas no šīs regulas darbības jomas, negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk