25-TA-1755
Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumos Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas"
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un
finanšu vadību 9. panta trīspadsmitās daļas
1. un 2. punktu, 9.1 panta pirmo daļu un
12. panta otro daļu
finanšu vadību 9. panta trīspadsmitās daļas
1. un 2. punktu, 9.1 panta pirmo daļu un
12. panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumos Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" (Latvijas Vēstnesis, 2018, 142. nr.; 2019, 191. nr.; 2020, 71. nr.; 2021, 31., 227. nr.; 2023, 100., 157. nr.; 2024, 123., 212. nr.) šādus grozījumus:
1.
Papildināt ar 24.10. apakšpunktu šādā redakcijā:
"24.10. valsts budžeta priekšfinansējumu biedrībām un nodibinājumiem, kuri īsteno programmas pilsoniskās sabiedrības jomā un kuri ir saņēmuši finansējuma apstiprinājumu no Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta, Šveices – Latvijas sadarbības programmas, Eiropas Komisijas vai citām ārvalstu finanšu palīdzības programmām. Valsts budžeta priekšfinansējumu piešķir, ievērojot šādus nosacījumus:
24.10.1. programmā tiek īstenotas darbības, kurām nav saimnieciska rakstura atbilstoši komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma prasībām. Programmai, kas saistīta ar saimnieciskās darbības veikšanu, valsts budžeta priekšfinansējumu nepiešķir;
24.10.2. ja šo noteikumu 24.10. apakšpunkta ievaddaļā minētais finansējuma saņēmējs veic arī saimniecisko darbību, tas nodrošina, ka saimnieciskās darbības finansējums, izmaksas un ieņēmumi tiek uzskaitīti atsevišķi, nodrošinot izmaksu nodalīšanu. Ja izmaksu nodalīšanu nevar pierādīt, attiecīgā programma ir uzskatāma par programmu, kas saistīta ar saimniecisko darbību, un valsts budžeta priekšfinansējumu nepiešķir;
24.10.3. programma tiek īstenota atbilstoši starpvalstu vienošanās, starpvaldību līgumam vai Eiropas Savienības institūciju pieņemtam starptautiska līmeņa finansēšanas lēmumam;
24.10.4. programmas ietvaros ir paredzēta finansējuma piešķiršana trešajām pusēm, kā arī uzraudzības un kontroles funkcija;
24.10.5. par programmas priekšfinansēšanu ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums."
24.10.1. programmā tiek īstenotas darbības, kurām nav saimnieciska rakstura atbilstoši komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma prasībām. Programmai, kas saistīta ar saimnieciskās darbības veikšanu, valsts budžeta priekšfinansējumu nepiešķir;
24.10.2. ja šo noteikumu 24.10. apakšpunkta ievaddaļā minētais finansējuma saņēmējs veic arī saimniecisko darbību, tas nodrošina, ka saimnieciskās darbības finansējums, izmaksas un ieņēmumi tiek uzskaitīti atsevišķi, nodrošinot izmaksu nodalīšanu. Ja izmaksu nodalīšanu nevar pierādīt, attiecīgā programma ir uzskatāma par programmu, kas saistīta ar saimniecisko darbību, un valsts budžeta priekšfinansējumu nepiešķir;
24.10.3. programma tiek īstenota atbilstoši starpvalstu vienošanās, starpvaldību līgumam vai Eiropas Savienības institūciju pieņemtam starptautiska līmeņa finansēšanas lēmumam;
24.10.4. programmas ietvaros ir paredzēta finansējuma piešķiršana trešajām pusēm, kā arī uzraudzības un kontroles funkcija;
24.10.5. par programmas priekšfinansēšanu ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums."
2.
Papildināt ar 24.11. apakšpunktu šādā redakcijā:
"24.11. valsts budžeta priekšfinansējumu biedrībām un nodibinājumiem Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu ietvaros līdzfinansēto projektu īstenošanai atbilstoši apstiprinātā projekta nosacījumiem. Valsts budžeta priekšfinansējumu piešķir, ievērojot šādus nosacījumus:
24.11.1. projektā tiek īstenotas darbības, kurām nav saimnieciska rakstura atbilstoši komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma prasībām. Projektam, kas saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu, valsts budžeta priekšfinansējumu nepiešķir;
24.11.2. ja šo noteikumu 24.11. apakšpunkta ievaddaļā minētais finansējuma saņēmējs veic arī saimniecisko darbību, tas nodrošina, ka saimnieciskās darbības finansējums, izmaksas un ieņēmumi tiek uzskaitīti atsevišķi, nodrošinot izmaksu nodalīšanu. Ja izmaksu nodalīšanu nevar pierādīt, attiecīgais projekts ir uzskatāms par projektu, kas saistīts ar saimniecisko darbību, un valsts budžeta priekšfinansējumu nepiešķir;
24.11.3. biedrība vai nodibinājums projektā ir vadošais vai sadarbības partneris;
24.11.4. par attiecīgo nozares politiku atbildīgā ministrija ir sagatavojusi un iesniegusi izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par projektā plānoto darbību un rezultātu atbilstību Eiropas Savienības un nacionālajos nozares politikas plānošanas dokumentos noteiktajām prioritātēm, plānoto rezultātu ilgtspēju un ietekmi valsts līmenī;
24.11.5. par projekta priekšfinansēšanu ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums."
24.11.1. projektā tiek īstenotas darbības, kurām nav saimnieciska rakstura atbilstoši komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma prasībām. Projektam, kas saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu, valsts budžeta priekšfinansējumu nepiešķir;
24.11.2. ja šo noteikumu 24.11. apakšpunkta ievaddaļā minētais finansējuma saņēmējs veic arī saimniecisko darbību, tas nodrošina, ka saimnieciskās darbības finansējums, izmaksas un ieņēmumi tiek uzskaitīti atsevišķi, nodrošinot izmaksu nodalīšanu. Ja izmaksu nodalīšanu nevar pierādīt, attiecīgais projekts ir uzskatāms par projektu, kas saistīts ar saimniecisko darbību, un valsts budžeta priekšfinansējumu nepiešķir;
24.11.3. biedrība vai nodibinājums projektā ir vadošais vai sadarbības partneris;
24.11.4. par attiecīgo nozares politiku atbildīgā ministrija ir sagatavojusi un iesniegusi izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par projektā plānoto darbību un rezultātu atbilstību Eiropas Savienības un nacionālajos nozares politikas plānošanas dokumentos noteiktajām prioritātēm, plānoto rezultātu ilgtspēju un ietekmi valsts līmenī;
24.11.5. par projekta priekšfinansēšanu ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums."
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
