daļu un 9. panta pirmo daļu
4.1. šo noteikumu 15. punktā minēto ražotāju organizācijas iesniegto atzīšanas iesniegumu noraida un nākamā gada darbības fondu neapstiprina, ja:
4.1.1. atbalsta pretendenta dalībniekiem un to saistītajām personām, kuras reģistrētas valstī vai teritorijā, kas minēta normatīvajos aktos par zemu nodokļu vai beznodokļu valstīm un teritorijām, pieder vairāk nekā 25 procenti kapitāldaļu;
4.1.2. atbalsta pretendenta patiesajam labuma guvējam vai piesaistītajam projekta finansētājam ir noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts sankcijas;
4.1.3. atbalsta pretendents dienestam noteiktā termiņā nav atmaksājis neatbilstošo izdevumu summu vai panācis vienošanos ar dienestu par neatbilstošo izdevumu summas atmaksas grafiku, kā arī nav izpildījis šā grafika nosacījumus, tādējādi neievērojot neatbilstošo izdevumu ieturēšanas vai atgūšanas procedūru dienesta administrēto investīciju pasākumos;
4.1.4. atbalsta pretendenta dalībniekam vai amatpersonai, pamatojoties uz dienesta lēmumu, ir noteikts aizliegums uz laiku piedalīties projektu iesniegumu atlasē vai attiecībā uz minētajām personām pastāv šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētie nosacījumi izslēgšanai no atbalsta saņēmēju loka;
4.2. dienests saskaņā ar šo noteikumu 1. pielikumu ražotāju organizācijas iesniegto atzīšanas iesniegumu noraida un nākamā gada darbības fondu neapstiprina nevienā šādā situācijā:
4.2.1. līdz šo noteikumu 15. punktā un 41.1. apakšpunktā minēto dokumentu iesniegšanas dienai vēl nav pagājuši trīs gadi no dienas, kad kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams tiesas spriedums, prokurora priekšraksts par sodu, lēmums par piespiedu ietekmēšanas līdzekļa piemērošanu vai citas kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums, ar kuru atbalsta pretendents, tā kapitāldaļu turētājs, kam pieder vairāk nekā 25 procenti kapitāldaļu, valdes vai padomes loceklis, prokūrists vai persona, kas ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju ar filiāli saistītās darbībās, atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem:
4.2.1.1. kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labumu pieņemšana, komerciāla uzpirkšana, prettiesiska labumu pieprasīšana, pieņemšana vai došana vai tirgošanās ar ietekmi;
4.2.1.2. krāpšana, krāpšana automatizētā datu apstrādes sistēmā, apdrošināšanas krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana;
4.2.1.3. izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu samaksas;
4.2.1.4. terorisms, terorisma finansēšana, teroristu grupas izveide vai organizēšana, ceļošana terorisma nolūkā, terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi, personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam;
4.2.1.5. cilvēku tirdzniecība;
4.2.1.6. personas nodarbināšana noteikumu pārkāpumi;
4.2.2. līdz šo noteikumu 15. punktā un 41.1. apakšpunktā minēto dokumentu iesniegšanas dienai ir pagājuši mazāk nekā 12 mēneši no dienas, kad kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams tiesas spriedums vai citas kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums, kurā ražotāju organizācija atzīta par vainīgu konkurences tiesību pārkāpumā, kas izpaužas kā vertikālā vienošanās, kuras mērķis ir ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai horizontālā karteļa vienošanās, ja vien attiecīgā institūcija, konstatējusi konkurences tiesību pārkāpumu, par sadarbību iecietības programmā projekta iesniedzēju nav atbrīvojusi no naudas soda vai to samazinājusi;
4.2.3. atbalsta pretendents, tā kapitāldaļu turētājs, kam pieder vairāk nekā 25 procenti kapitāldaļu, valdes vai padomes loceklis, prokūrists vai persona, kas ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju ar filiāli saistītās darbībās, ar tādu attiecīgajā jomā kompetentas institūcijas lēmumu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis nepārsūdzams, ir atzīti par vainīgu un sodīti par pārkāpumu, kas izpaužas kā vienas vai vairāku personu nodarbināšana, ja tām nav nepieciešamās darba atļaujas vai ja tās nav tiesīgas uzturēties Eiropas Savienības dalībvalstī;
4.3. ražotāju organizācijai atbalstu neizmaksā vai no ražotāju organizācijas atgūst izmaksāto publisko finansējumu pilnā apmērā vai daļēji, ja:
4.3.1. attiecībā uz to pastāv kāds no šo noteikumu 4.1.1., 4.1.2. un 4.1.4. apakšpunktā minētajiem nosacījumiem;
4.3.2. tai ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process vai ir apturēta vai pārtraukta tās saimnieciskā darbība;
4.3.3. darbības programmas īstenošanas vai uzraudzības laikā kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams tiesas spriedums vai citas kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums, kurā ražotāju organizācija saistībā ar attiecīgās darbības programmas sagatavošanu, iesniegšanu vai īstenošanu ir atzīta par vainīgu konkurences kavēšanā, ierobežošanā vai deformēšanā Latvijas teritorijā;
4.3.4. ražotāju organizācijai darbības programmas īstenošanas un uzraudzības laikā ir uzsākts kriminālprocess saistībā ar darbības programmu;
4.3.5. tā nav atmaksājusi neatbilstošo izdevumu summu vai nav vienojusies ar dienestu par atmaksas grafiku, kā arī nav izpildījusi minētā grafika nosacījumus, tādējādi neievērojot neatbilstošo izdevumu ieturēšanas vai atgūšanas procedūru dienesta administrētos pasākumos."
27.1. iesniegumu par pārdoto attiecināmo produktu vērtības aprēķinu (3. pielikums) šo noteikumu 26. punktā minētajiem produktiem;
27.2. ražotāju organizācijas rēķinu kopsavilkumu par atsauces periodā notikušajiem realizācijas darījumiem ar pirmās pārstrādes posma produktiem, norādot to vērtību un apjomu kilogramos."
38.11. aprakstu par katru īstenojamo šo noteikumu 61. punktā minēto intervenci, norādot mērķi, funkcijas, raksturojošos parametrus, ieguldījumu ražotāju organizācijas darbības programmas kopējo mērķu sasniegšanā, plānotās izmaksas un to atbilstību konkrētā pasākuma tirgus cenai vai izmaksu standarta likmei, kas noteikta saskaņā ar šo noteikumu 67. un 69. punktu;
38.12. šo noteikumu 82. un 83. punktā noteiktos pierādījumus par gaidāmo pozitīvo devumu viena vai vairāku šo noteikumu 64. punktā minēto agrovides un klimata mērķu sasniegšanā atbilstoši regulas 2022/126 12. panta 1. punkta otrajai daļai, ja ražotāju organizācija plāno kādu no šo noteikumu 61.1.11. apakšpunktā minētajām investīcijām."
41.1. plānoto darbības fonda apmēru nākamajam darbības programmas gadam, lai noteiktu maksimālo atbalsta apmēru saskaņā ar regulas 2022/126 32. panta 2. punktu;
41.2. darbības programmas grozījumus, kas ietver detalizētu pasākumu sarakstu nākamajam darbības programmas gadam, ja saraksts sākotnēji nav bijis detalizēts."
50.1. līdz 15. septembrim, ja grozījumus paredzēts piemērot no nākamā gada 1. janvāra;
50.2. tās īstenošanas laikā – ne biežāk kā divas reizes gadā un ne vēlāk kā līdz kārtējā gada 1. decembrim;
50.3. pēc 1. decembra, bet ne vēlāk kā līdz šo noteikumu 98. punktā minētā atbalsta iesnieguma iesniegšanai, precizējot attiecināmās izmaksas starp apstiprinātajām intervencēm un pasākumiem, bet nepārsniedzot kopējo gadam apstiprināto darbības programmas kopsummu."
57.1. augļu un dārzeņu nozarē – 2 900 000 euro;
57.2. piena, labības, cūkgaļas, liellopu gaļas un pākšu dārzeņu nozarē – 4 000 000 euro."
61.3.1. sanāksmju, apmācības, mācību programmu, jaunāko ražošanas tendenču un metožu paraugprakses organizēšanai, sniegšanai un saņemšanai, tostarp par ilgtspējīgu ražošanu, tehniku un tehnoloģijām nozarē, par eksperimentālo ražošanu un produktu kvalitātes shēmām, konkurētspējas kāpināšanu, kā arī par darba drošības un darba higiēnas jautājumiem un produkcijas realizācijas iespējām, ietverot arī apmācības sniedzēju un lektoru ceļa, uzturēšanās un dienas naudas izdevumus;
61.3.2. sanāksmēm, apmācību, mācību programmām un paraugpraksēm vides pasākumu ieviešanai;".
61.6.1. degustācijām veikalos;
61.6.2. produktu popularizēšanai un reklāmai;
61.6.3. dalībai izstādēs;
61.6.4. tīmekļvietnes izstrādei;
61.6.5. tirgus izpētei;
61.6.6. datubāzes izveidei;
61.6.7. jaunu produktu izstrādei;
61.6.8. ilgtspējīga iepakojuma izveidei;
61.6.9. produkcijas realizācijas pasākumiem ārpus mazumtirdzniecības tīkliem;
61.6.10. patērētāju izpratnes padziļināšanai par svaigu augļu un dārzeņu patēriņa nozīmību un tā ietekmi uz veselību;
61.6.11. patērētāju informētības palielināšanai par ilgtspējīgu ražošanu un produktu kvalitātes shēmām un preču zīmēm;".
69.1. jaunas būves būvniecības vai esošas būves pārbūves vai atjaunošanas gadījumā būve tiek tehniski vai funkcionāli uzlabota, piemēram, uzlabota ēkas energoefektivitāte, telpas pārveidotas un pielāgotas ražošanas vajadzībām, nemainot būves apjomu vai nesošo elementu nestspēju. Pēc projekta īstenošanas būves atjaunošanas izmaksas iekļauj pamatlīdzekļa vērtībā (kapitalizē);
69.2. ierīkojot būvi, attiecināmas ir būvdarbu izmaksas, kas saistītas ar inženierbūves montāžu, ieguldīšanu un novietošanu pamatnē vai būvē;
69.3. novietojot būvi, attiecināmas ir būvdarbu izmaksas, kas saistītas ar iepriekš izgatavotas būves salikšanu no gataviem elementiem paredzētajā novietnē, neizbūvējot pamatus vai pamatni dziļāk par 30 centimetriem."
81.1. investīcijas to uzraudzības periodā vai līdz darbības programmas beigām, ja uzraudzības periods beidzas ātrāk, ir vērstas uz to, lai samazinātu apūdeņošanai nepieciešamo ūdens patēriņu vismaz par 15 procentiem, nodrošinot vismaz 10 procentu lielu faktisko ietaupījumu no šī apjoma;
81.2. pieņemams arī mazāks ūdens patēriņš – vismaz septiņi procenti, kas uzraudzības perioda laikā nodrošina vismaz 10 procentu lielu faktisko ietaupījumu no šī apjoma, ja ieguldījums sniedz vismaz vēl vienu labumu videi, piemēram, samazina enerģijas vai mēslošanas līdzekļu patēriņu;
81.3. ja tiek īstenoti ieguldījumi pilienveida apūdeņošanas vai līdzīgās sistēmās, tās nodrošina ūdens patēriņa samazinājumu vismaz par pieciem procentiem un faktisko ietaupījumu – vismaz 10 procentu no šī apjoma salīdzinājumā ar patēriņu pirms ieguldījuma."
98.1. pasākumu īstenošanu apliecinošo darījumu dokumentu kopijas un kredītiestādes konta izrakstu. Ja maksājumu par precēm vai pakalpojumiem uz piegādātāja kontu pārskaita nevis ražotāju organizācija, bet gan līzinga sabiedrība vai akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum", kas izsniegusi aizdevumu ražotāju organizācijai, – līzinga sabiedrības vai akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" apliecinātu maksājuma dokumentu;
98.2. finanšu līzinga gadījumā – maksājumu apliecinošus dokumentus par izdevumu summu, kas ražotāju organizācijai radusies, norēķinoties ar līzinga devēju, kā arī līzinga līguma kopiju, kurā paredzēts, ka pēc finanšu līzinga samaksas prece paliek ražotāju organizācijas īpašumā;
98.3. ar pakalpojumu sniedzējiem noslēgto līgumu kopijas;
98.4. darbu nodošanas un pieņemšanas aktu kopijas;
98.5. būvniecības gadījumā, ja attiecīgie dokumenti nav pieejami Būvniecības informācijas sistēmā, papildus iesniedz:
98.5.1. papildinātu būvatļaujas kopiju ar būvvaldes atzīmi par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi;
98.5.2. akta kopiju par būves pieņemšanu ekspluatācijā vai paskaidrojuma raksta vai apliecinājuma kartes kopiju ar atzīmi, ka būvdarbi notikuši atbilstoši akceptētajai būvniecības iecerei;
98.6. pierādījumus saskaņā ar šo noteikumu 82. punktu;
98.7. saistībā ar šo noteikumu 65. un 67. punktā minētajām personāla izmaksām – informāciju par konkrēto nodarbināto darba mērķi, faktiski izpildītajiem uzdevumiem un nostrādāto laiku šo noteikumu 61. punktā minētās intervences vai darbības programmas sagatavošanai, īstenošanai un pēcpārbaudei vai darbības fonda pārvaldībai;
98.8. informāciju par augļu un dārzeņu ražotāju organizācijas biedru realizētās produkcijas apjomu (12. pielikums);
98.9. augu pases vai etiķetes kopiju par ilggadīgo kultūraugu stādāmo materiālu, īstenojot šo noteikumu 61.1.1. apakšpunktā minētās darbības;
98.10. ražotāja vai tā pilnvarota pārstāvja izsniegtas atbilstības deklarācijas kopiju – par tehniku, iekārtu, inventāru vai aprīkojumu, kas nav marķēts ar Eiropas Savienības atbilstības marķējumu CE;
98.11. par šo noteikumu 61.2. un 61.3. apakšpunktā minētajām konsultācijām un apmācību – pasākumu apliecinošus dokumentus, tostarp pasākuma programmu (darba kārtību), dalībnieku reģistru, fotoattēlus no pasākuma norises un, ja tādi ir izsniegti, arī sertifikātus par apmācību. Ražotāju organizācija nodrošina informāciju par pasākumos izpildītajiem uzdevumiem un sasniegtajiem mērķiem saistībā ar konkrētas intervences īstenošanu;
98.12. par šo noteikumu 61.6. apakšpunktā minētajām izmaksām saistībā ar produktu noieta veicināšanu, saziņu un tirgvedību, tostarp tādu rīcību un darbībām, kuru konkrētais mērķis ir palielināt patērētāju informētību par Eiropas Savienības kvalitātes shēmām un veselīga uztura nozīmi, kā arī tirgu dažādošanu un konsolidāciju, – informāciju par pasākuma mērķi un dokumentu, kas apstiprina īstenoto darbību skaitu un izpildītos uzdevumus;
98.13. par šo noteikumu 61.7.3. apakšpunktā minēto Eiropas Savienības un valsts kvalitātes shēmu ieviešanas un īstenošanas izmaksām – dokumentu, kas apliecina produktu kvalitātes shēmu ieviešanu;
98.14. par šo noteikumu 61.8.1. un 61.8.2. apakšpunktā minēto izsekojamības un sertifikācijas sistēmu īstenošanas, īpaši galapatērētājiem pārdoto produktu kvalitātes uzraudzības, izmaksām – dokumentu, kas apliecina izsekojamības un sertifikācijas sistēmu ieviešanu;
98.15. par izdevumiem, kas saistīti ar pētniecību saskaņā ar šo noteikumu 44.2. apakšpunktu, – pārskatu vai starpposma pārskatu par īstenoto darbu mērķi, procesu, rezultātiem un secinājumiem, kā arī tādu informāciju par darbā iesaistītā personāla izglītību, kura apliecina pētniecisko darbu īstenošanai nepieciešamās zināšanas, un tā darba procesā pildāmajiem faktiskajiem uzdevumiem;
98.16. ja izveidots dziļurbums – atbilstoši normatīvajiem aktiem par zemes dzīļu izmantošanas licenču un bieži sastopamo derīgo izrakteņu ieguves atļauju izsniegšanas kārtību, kā arī publiskas personas zemes iznomāšanas kārtību zemes dzīļu izmantošanai informāciju par sagatavoto ūdens ieguves urbuma pasi, kas saskaņota ar valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs"."
102.1. ka pie ražotāju organizācijas atrodas un tās īpašumā – ja vien iegādei nav izmantots finanšu līzings – vai faktiskajā valdījumā ir iegādātā prece;
102.2. atbilstoši plānotajai būvniecības iecerei un noteiktai būvju grupai – aktu par būves nodošanu ekspluatācijā vai papildinātu paskaidrojuma raksta vai apliecinājuma kartes kopiju ar atzīmi, ka būvdarbi notikuši atbilstoši akceptētajai būvniecības iecerei, un – ja būvniecība notiek vairākos posmos – darbu nodošanas un pieņemšanas aktu apliecinātas kopijas."
138.1. izbūvējot jaunas būves vai pārbūvējot un atjaunojot esošās būves, ja būves tiek tehniski vai funkcionāli uzlabotas, piemēram, uzlabota ēkas energoefektivitāte, telpas pārveidotas un pielāgotas ražošanas vajadzībām, nemainot būves apjomu vai nesošo elementu nestspēju. Pēc projekta īstenošanas būves atjaunošanas izmaksas iekļauj pamatlīdzekļa vērtībā (kapitalizē);
138.2. ierīkojot būves – būvdarbiem inženierbūves montāžai, ieguldīšanai vai novietošanai pamatnē vai būvē;
138.3. novietojot būves – būvdarbiem iepriekš izgatavotas būves salikšanai no gataviem elementiem paredzētajā novietnē, neizbūvējot pamatus vai pamatni dziļāk par 30 centimetriem."
170.1. darījumu dokumentu apliecinātas kopijas par pasākumu īstenošanu un darbības fonda konta pārskatu. Ja maksājumu par precēm vai pakalpojumiem uz piegādātāja kontu pārskaita nevis atzīta augļu un dārzeņu ražotāju organizācija, bet gan līzinga sabiedrība vai akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum", – līzinga sabiedrības vai akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" apliecinātu maksājuma dokumentu;
170.2. finanšu līzinga gadījumā – maksājumu apliecinošus dokumentus par izdevumu summu, kas atzītai augļu un dārzeņu ražotāju organizācijai radusies, norēķinoties ar līzinga devēju, kā arī līzinga līguma kopiju, kurā paredzēts, ka pēc finanšu līzinga samaksas prece paliek atzītas augļu un dārzeņu ražotāju organizācijas īpašumā;
170.3. ar pakalpojumu sniedzējiem noslēgto līgumu apliecinātas kopijas;
170.4. darbu nodošanas un pieņemšanas aktu apliecinātas kopijas;
170.5. būvniecības gadījumā – ja attiecīgie dokumenti nav pieejami Būvniecības informācijas sistēmā, papildus iesniedz:
170.5.1. papildinātu būvatļaujas kopiju ar būvvaldes atzīmi par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi;
170.5.2. apliecinātu akta kopiju par būves pieņemšanu ekspluatācijā vai paskaidrojuma raksta vai apliecinājuma kartes kopiju ar atzīmi, ka būvdarbi notikuši atbilstoši akceptētajai būvniecības iecerei;
170.6. pierādījumus saskaņā ar šo noteikumu 150. punktā minētajiem nosacījumiem, ja pēc šo noteikumu 136.6.1., 136.6.2., 136.6.3., 136.6.4., 136.6.5., 136.6.8., 136.6.9., 136.6.10. un 136.6.17. apakšpunktā minēto ieguldījumu īstenošanas mainās faktiskie rezultāti salīdzinājumā ar sākotnējiem aprēķiniem;
170.7. saskaņā ar regulas 2017/891 57. panta 3. punktu sagatavotu ziņojumu par darbības programmas priekšpēdējo gadu;
170.8. saskaņā ar regulas 2017/892 21. pantu sagatavotu gada ziņojumu par darbības programmas īstenošanu (14. pielikums);
170.9. saistībā ar šo noteikumu 136.2.11., 136.3.11. un 136.4.5. apakšpunktā minētajām personāla izmaksām – informāciju par konkrēto nodarbināto darba mērķi, uzdevumiem un nostrādāto laiku darbības programmas izpildē;
170.10. informāciju par atzītas augļu un dārzeņu ražotāju organizācijas biedru realizētās produkcijas apjomu (12. pielikums);
170.11. augu pases vai etiķetes kopiju par ilggadīgo kultūraugu stādāmo materiālu, īstenojot šo noteikumu 136.1.1. un 136.3.2. apakšpunktā minētās darbības, ja iegādātajiem ilggadīgo augļkopības kultūraugu stādiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par augu karantīnu ir nepieciešamas augu pases vai etiķetes;
170.12. ražotāja vai tā pilnvarota pārstāvja izsniegtas atbilstības deklarācijas kopiju – par tehniku, iekārtu, inventāru vai aprīkojumu, kas nav marķēts ar Eiropas Savienības atbilstības marķējumu CE;
170.13. par šo noteikumu 136.5.1., 136.5.2. un 136.6.21. apakšpunktā minētajām konsultācijām un apmācību – informāciju par konsultāciju un apmācības mērķi un mērķauditoriju, programmu un dokumentu, kas apstiprina mācību stundu skaitu, dalībnieku skaitu un izpildītos uzdevumus;
170.14. par šo noteikumu 136.3.3. apakšpunktā minētajām produktu noieta veicināšanas un saziņas izmaksām – informāciju par pasākuma mērķi un dokumentu, kas apstiprina īstenoto darbību skaitu un izpildītos uzdevumus."
"1. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 25. aprīļa
noteikumiem Nr. 203
Tiesību normas, kas attiecināmas uz ražotāju organizācijas izslēgšanu no atbalsta saņēmēju loka
| Tiesību akts | Tiesību akta norma |
| Krimināllikums |
79.1 pants. Terorisms 79.2 pants. Terorisma finansēšana 79.3 pants. Teroristu grupa 79.4 pants. Personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam 79.5 pants. Ceļošana terorisma nolūkā 79.6 pants. Terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu un terorisma draudi 154.1 pants. Cilvēku tirdzniecība 177. pants. Krāpšana 177.1 pants. Krāpšana automatizētā datu apstrādes sistēmā 178. pants. Apdrošināšanas krāpšana 179. pants. Piesavināšanās 195. pants. Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana 198. pants. Neatļauta labumu pieņemšana 199. pants. Komerciālā uzpirkšana 218. pants. Izvairīšanās no nodokļiem un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas 280. pants. Personas nodarbināšanas noteikumu pārkāpšana 320. pants. Kukuļņemšana 321. pants. Kukuļa piesavināšanās 322. pants. Starpniecība kukuļošanā 323. pants. Kukuļdošana 326.1 pants. Tirgošanās ar ietekmi 326.2 pants. Prettiesiska labumu pieprasīšana un pieņemšana 326.3 pants Prettiesiska labumu došana |
| Konkurences likums |
11. panta pirmā daļa (tostarp jebkurš no minētās daļas apakšpunktiem). Ja vertikālo vienošanos, kuras mērķis ir ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai horizontālo karteļa vienošanos kā izslēgšanas pamatu no iepirkuma procedūras Sodu reģistrā ir norādījusi Konkurences padome |
| Imigrācijas likums |
68.4 panta trešā daļa. Par vienas vai vairāku tādu personu (līdz piecām personām) nodarbināšanu, kuras nav tiesīgas uzturēties Latvijas Republikā |
"
"8. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 25. aprīļa
noteikumiem Nr. 203
Finanšu korekciju piemērošana neatbilstību un pārkāpumu gadījumā
1. Proporcionāla finanšu korekcija darbības programmai (sk. tabulu) tiek piemērota, ja Lauku atbalsta dienests, pieņemot lēmumu par iespējamas neatbilstības konstatēšanu vai lēmumu par neatbilstību, secina, ka neatbilstošo izdevumu summu nav iespējams konkrēti noteikt vai būtu nesamērīgi samazināt darbības programmas attiecināmo izmaksu summu par visu izdevumu summu, kas neatbilst normatīvo aktu vai lēmuma (vienošanās) par darbības programmas īstenošanu nosacījumiem.
2. Vērtēšanas procesā konstatējot vairākus pārkāpumus, tiek piemērota finanšu korekcija atbilstoši smagākajam (ar lielāko korekcijas apmēru) pārkāpumam.
3. Samērīguma princips piemērojams tiktāl, cik to pieļauj noteiktais minimālais finanšu korekciju apmērs.
4. Finanšu korekciju nepiemēro, ja pārkāpumam ir formāls raksturs bez reālas vai iespējamas finansiālās ietekmes.
5. Finanšu korekciju var nepiemērot, ja ražotāju organizācija spēj pierādīt, ka nepieciešamās izmaiņas darbības programmā iepriekš nebija paredzamas un radušās no ražotāju organizācijas darbības neatkarīgu iemeslu dēļ. Finanšu korekciju nepiemēro situācijās, kad darbības programmas izpildi nopietni ietekmē nepārvaramas varas un ārkārtēja rakstura apstākļi (force majeure). Konstatējot vairākus pārkāpumus, tiek piemērota finanšu korekcija atbilstoši smagākajam (ar lielāko korekcijas apmēru) pārkāpumam.
6. Gadījumos, kad pārkāpumi atkārtojas un ražotāju organizācija par pārkāpumu iepriekš bijusi informēta, vērtējot atkārtotā pārkāpuma būtiskumu, var tikt piemērots augstāks finanšu korekcijas apmērs maksājuma pieprasījumā iekļautajiem izdevumiem.
7. Piemērojot finanšu korekciju, vērtē ar atbalsta saņemšanas nosacījumiem saistītās neatbilstības smagumu, apmēru, ilgumu un atkārtošanos.
8. Finanšu korekcijas apjoms procentos noteikts no ikgadējās darbības programmas apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām.
| Nr. p. k. |
Neatbilstība vai pārkāpums |
Neatbilstības vai pārkāpuma apraksts
|
Finanšu korekcijas apmērs |
| 1. | Nav ievērots Ministru kabineta noteikumu Nr. 203 "Ražotāju organizāciju atzīšanas un atbalsta piešķiršanas kārtība" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 203) 72. vai 163. punktā minētais iepirkuma dokumentu iesniegšanas termiņš |
Normatīvajos aktos vai administratīvajā lēmumā norādītie iesniedzamie dokumenti iesniegti pēc noteiktā termiņa | • Vairāk nekā trīs mēneši – 100 % |
| 2. | Nav ievērota MK noteikumu Nr. 203 88. vai 161. punktā minētā prasība | Finanšu līzingā iegādātā prece līdz konkrētās darbības programmas perioda beigām nav kļuvusi par ražotāju organizācijas īpašumu | Par konkrēto preci saņemtā Eiropas Savienības līdzfinansējuma atmaksa 100 % apmērā |
| 3. | Nav ievēroti MK noteikumu Nr. 203 53. vai 112. punktā minētie nosacījumi |
a) Ražotāju organizācijas biedri pašu saražotos attiecināmos produktus realizē, pārsniedzot 25 % no attiecināmo produktu vērtības.
b) Ražotāju organizācijas biedri pašu saražotos attiecināmos produktus klientiem, kas nav patērētāji, realizē, pārsniedzot maznozīmīgo apjomu (10 % no ražotāju organizācijas attiecināmā produkta pārdodamās produkcijas vērtības). |
a) Attiecībā uz pārskata gadu ražotāju organizācijas pārdotās attiecināmās produkcijas vērtībā neiekļauj no konkrētā biedra iepirktās attiecināmās produkcijas vērtību.
b) Attiecībā uz pārskata gadu ražotāju organizācijas pārdotās attiecināmās produkcijas vērtībā neiekļauj no konkrētā biedra iepirktā tā produkta vērtību, kuram konstatēts maznozīmīgā apjoma pārsniegums. Ja pārkāpums attiecībā uz konkrēto biedru tiek konstatēts atkārtoti, piemēro šā punkta 1. apakšpunktā minēto finanšu korekciju. |
| 4. | Darbības programmas pēdējā gadā nav sasniegti ražotāju organizācijas izvēlētie sasniedzamie rādītāji saskaņā ar MK noteikumu Nr. 203 125. vai 126. punktu | Ražotāju organizācija darbības programmas īstenošanas pēdējā gadā nav sasniegusi tās izvēlētos kritērijus un noteiktos sasniedzamos rezultatīvos rādītājus saskaņā ar MK noteikumu Nr. 203 125. vai 126. punktu. |
Ražotāju organizācija atmaksā tai piešķirto finansējumu:
• 100 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs nav sasniegts;
• 70 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts līdz 30,99 % apmēram;
• 50 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts 31–50,99 % apmērā;
• 30 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts 51–70,99 % apmērā;
• 10 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts 71–99,99 % apmērā. |
| 5. | Darbības fonda samazinājums vairāk par 30 % | MK noteikumu Nr. 203 132. punktā minēto nosacījumu neievērošana | 50 % no darbības fonda summas, kas pārsniedz MK noteikumu Nr. 203 132. punktā minēto ierobežojumu |
"
