21-TA-561
Kārtība, kādā pārtraucama sabiedrisko pakalpojumu sniegšana
Izdoti saskaņā ar likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 22.panta piekto daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs var pārtraukt sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu tiem lietotājiem, kuri nav samaksājuši par saņemtajiem sabiedriskajiem pakalpojumiem vai nav izpildījuši citas saistības pret sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju.
1.1
Noteikumi netiek piemēroti gadījumos, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs pārtrauc sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu tiem lietotājiem, kuri nav samaksājuši par saņemtajiem sabiedriskajiem pakalpojumiem vai nav izpildījuši citas saistības pret sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju saskaņā ar normatīvajiem aktiem elektronisko sakaru nozares, elektroenerģijas, dabasgāzes, ūdensapgādes, kanalizācijas un siltumenerģijas apgādes jomā.
II.Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana enerģētikā
(Nodaļa svītrota ar MK 10.06.2008. noteikumiem Nr. 409)
2.
(Svītrots ar MK 10.06.2008. noteikumiem Nr. 409)
3.
(Svītrots ar MK 10.06.2008. noteikumiem Nr. 409)
4.
(Svītrots ar MK 10.06.2008. noteikumiem Nr. 409)
III.Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana telekomunikācijās
5.
(Svītrots)
6.
(Svītrots)
7.
(Svītrots)
8.
(Svītrots)
9.
(Svītrots)
10.
(Svītrots)
11.
(Svītrots)
IV.Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana pasta nozarē
12.
Pasta nozarē šie noteikumi attiecas uz visiem uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), kas sniedz pasta pakalpojumus un ir noslēguši rakstisku līgumu ar pasta pakalpojumu lietotājiem.
13.
Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs var pārtraukt sniegt pasta pakalpojumus, par to rakstiski brīdinot lietotāju piecas darbdienas iepriekš, un pieprasīt lietotājam tā saistību izpildes nodrošinājumu (piemēram, galvojumu, noteiktas naudas summas iemaksu), ja ir publicēta oficiāla informācija par lietotāja — juridiskās personas — maksātnespējas procesa, bankrota procedūras vai likvidācijas procesa sākšanu.
14.
Ja lietotājs noteiktajā termiņā nesamaksā par pasta pakalpojumiem vai nav samaksājis par kādu no saņemtajiem pasta pakalpojumiem, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs pārtraukt sniegt pasta pakalpojumus, par to rakstiski brīdinot lietotāju 10 dienas iepriekš.
15.
Ja pasta pakalpojumu sniegšanu pārtrauc lietotāja parāda dēļ, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atjauno pasta pakalpojumu sniegšanu lietotājam piecu darbdienu laikā pēc apliecinājuma saņemšanas par visu paredzēto maksājumu veikšanu ar nosacījumu, ka 10 dienu laikā pēc pakalpojumu pārtraukšanas lietotājs ir samaksājis parādu un līgumā noteikto līgumsodu. Ja minētie maksājumi šajā termiņā nav izdarīti, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs lauzt līgumu ar lietotāju. Pakalpojumu sniedzējs lietotāju par to informē rakstiski un parādu piedzen likumā noteiktajā kārtībā.
16.
Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs lauzt līgumu ar lietotāju, ja:
16.1.
lietotājs neievēro normatīvajos aktos un ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju noslēgtajā līgumā noteiktās prasības;
16.2.
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs nevar turpināt sniegt pasta pakalpojumus saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. Šādos gadījumos sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs 30 dienas iepriekš nosūta lietotājam rakstisku paziņojumu;
16.3.
30 dienu laikā pēc pasta pakalpojumu sniegšanas pārtraukšanas no lietotāja nav saņemts nodrošinājums atbilstoši šo noteikumu 13.punktam.
17.
Lietotājam, kurš nav izpildījis šajos noteikumos neparedzētas saistības pret sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju, rakstisks paziņojums par pasta pakalpojumu sniegšanas pārtraukšanu vai līguma laušanu nosūtāms 30 dienas iepriekš.
V.Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana dzelzceļa transporta nozarē
(Nodaļa svītrota ar MK 26.04.2016. noteikumiem Nr. 261)
18.
(Svītrots ar MK 26.04.2016. noteikumiem Nr. 261)
19.
(Svītrots ar MK 26.04.2016. noteikumiem Nr. 261)
20.
(Svītrots ar MK 26.04.2016. noteikumiem Nr. 261)
21.
(Svītrots ar MK 26.04.2016. noteikumiem Nr. 261)
22.
(Svītrots ar MK 26.04.2016. noteikumiem Nr. 261)
23.
(Svītrots ar MK 26.04.2016. noteikumiem Nr. 261)
24.
(Svītrots ar MK 26.04.2016. noteikumiem Nr. 261)
VI.Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana ūdensapgādes un kanalizācijas nozarē
(Nodaļa svītrota ar MK 22.03.2016. noteikumiem Nr. 165)
25.
(Svītrots ar MK 22.03.2016. noteikumiem Nr. 165)
26.
(Svītrots ar MK 22.03.2016. noteikumiem Nr. 165)
27.
(Svītrots ar MK 22.03.2016. noteikumiem Nr. 165)
28.
(Svītrots ar MK 22.03.2016. noteikumiem Nr. 165)
29.
(Svītrots ar MK 22.03.2016. noteikumiem Nr. 165)
30.
(Svītrots ar MK 22.03.2016. noteikumiem Nr. 165)
31.
(Svītrots ar MK 22.03.2016. noteikumiem Nr. 165)
32.
(Svītrots ar MK 22.03.2016. noteikumiem Nr. 165)
VII.Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana sadzīves atkritumu apsaimniekošanā
33.
Sabiedriskos pakalpojumus sadzīves atkritumu apsaimniekošanā, izņemot sadzīves atkritumu pārstrādi, sniedz un lietotājs šos pakalpojumus izmanto saskaņā ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja un lietotāja noslēgtu līgumu.
34.
Ja lietotājs par saņemtajiem pakalpojumiem nemaksā līgumā noteiktajā termiņā, pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs pārtraukt sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus, par to rakstiski brīdinot lietotāju 30 dienas iepriekš. Atkārtoti lietotājs tiek rakstiski brīdināts trīs darbdienas pirms pakalpojumu pārtraukšanas.
35.
Sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana pieļaujama vienīgi gadījumos, ja netiek traucēta šo pakalpojumu sniegšana citiem lietotājiem, kuri pilda līguma noteikumus.
36.
Sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanu atjauno līgumā noteiktajā laikposmā pēc tam, kad lietotājs ir nokārtojis savas saistības pret pakalpojumu sniedzēju.
37.
Lietotājs sedz sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu pārtraukšanas un šo pakalpojumu sniegšanas atjaunošanas izdevumus.