Noteikumu projekts

PAZIŅOJUMS:
LVRTC Informē, ka 2024. gada 17. maijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt īslaicīgi traucēti vai nepieejami LVRTC autentifikācijas rīki.
22-TA-2260
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna otrās komponentes „Digitālā transformācija” 2.3. reformu un investīciju virziena „Digitālās prasmes” 2.3.2.3.i. investīcijas „Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs” īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta pirmo un otro daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno un uzrauga Eiropas Savienības (turpmāk – ES) Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna (turpmāk – AF plāns) 2.3.2.3.i. investīciju „Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs” (turpmāk – investīcija), tai skaitā:
1.1.
investīcijas mērķi;
1.2.
investīcijas rādītājus;
1.3.
investīcijai pieejamo finansējumu un atbalsta veidu;
1.4.
saņēmēju un tā sadarbības partnerus;
1.5.
investīcijas īstenošanā iesaistīto institūciju tiesības un pienākumus;
1.6.
atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmās izmaksas;
1.7.
investīcijas projekta īstenošanas un uzraudzības kārtību.
2.
Investīcijas mērķis ir mazināt šķēršļus vispārējās izglītības satura apguvei:
2.1.
nodrošinot portatīvās datortehnikas pieejamību izglītojamajiem no sociāli neaizsargātām grupām;
2.2.
palielinot interneta datu pārraides jaudu izglītības iestādēs kvalitatīvai, jēgpilnai un plānveidīgai digitālo tehnoloģiju izmantošanai mācību procesā.
3.
Investīcijas mērķa grupa ir pašvaldību un valsts dibinātas vispārējās, profesionālās un speciālās izglītības iestādes (turpmāk – izglītības iestādes) un to izglītojamie no sociāli neaizsargātām grupām, tai skaitā ārpusģimenes aprūpē esoši izglītojamie, izglītojamie no trūcīgām un maznodrošinātās ģimenēm, izglītojamie ar invaliditāti, izglītojamie no viena vecāka ģimenēm un daudzbērnu ģimenēm.
4.
Investīcijas mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 14. punktu  minētās atbalstāmās darbības un sasniedzot šādus rādītājus:
4.1.
uzraudzības rādītājs: līdz 2023.gada 31.decembrim nodrošinātas 18 333 IKT aprīkojuma vienības mērķa grupai (izglītojamajiem);
4.2.
specifiskais rādītājs: līdz 2023. gada 31.decembrim veikts datu apkopojums un analīze par interneta datu pārraides jaudas problēmām un vajadzībām izglītības iestādēs un sagatavoti priekšlikumi datu pārraides iespēju pilnveidošanai, tostarp izglītības iestāžu iekšējā interneta tīkla funkcionēšanas uzlabojumiem (turpmāk – priekšizpēte).
5.
Investīcijas ietvaros nozares ministrijas funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – nozares ministrija).
6.
Investīcijas finansējuma saņēmējs un projekta īstenotājs ir Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – finansējuma saņēmējs).
7.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanā iesaista sadarbības partnerus – pašvaldības un valsts tiešās pārvaldes iestādes, kas ir vispārējās, tai skaitā speciālās izglītības, un profesionālās izglītības iestādes dibinātājs – , noslēdzot ar tām sadarbības līgumu.
8.
Finansējuma saņēmējs īsteno investīcijas projektu saskaņā ar šo noteikumu nosacījumiem un ir atbildīgs par sadarbības partneru pienākumu izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partnera īstenotajām funkcijām projektā.
9.
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra un Iepirkumu uzraudzības birojs investīcijas īstenošanā un uzraudzībā pilda normatīvajos aktos par AF plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību noteiktos uzdevumus.
10.
Atveseļošanas fonda (turpmāk – AF) atbalstu sniedz dotācijas veidā.
11.
Investīcijai pieejamais AF finansējums ir 15 000 000 euro.
12.
AF finansējums plānots viena investīcijas projekta īstenošanai, tai skaitā 11 000 000 euro portatīvās datortehnikas iegādei mācību procesa nodrošināšanai izglītojamajiem no sociāli neaizsargātām grupām.
13.
Projektā plānotajām darbībām un izmaksām maksimālā AF finansējuma intensitāte ir 100 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām bez pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN).
II.Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
14.
Investīcijas projektā ir atbalstāmās šādas darbības:
14.1.
portatīvās datortehnikas iegāde mācību procesa nodrošināšanai sadarbības partneru izglītības iestāžu izglītojamajiem no sociāli neaizsargātām grupām, izmantojot Elektroniskās iepirkumu sistēmas iepirkuma katalogu, tostarp paredzot atbalstu lietotāju grupu instruktāžai vai mācībām;
14.2.
datu pārraides interneta pakalpojuma un iekšējā interneta tīkla funkcionēšanas uzlabojumi izglītības iestādēs mācību procesa nodrošināšanai, tostarp nepieciešamās priekšizpētes veikšana ekonomiski pamatota uzlabojumu plāna izstrādei un īstenošanai;
14.3.
projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana;
14.4.
projekta informācijas un publicitātes pasākumi.
15.
Portatīvās datortehnikas sadali sadarbības partneriem – pašvaldībām un valsts dibinātām izglītības iestādēm, kas ne vēlāk kā trīs mēnešus pēc finansējuma saņēmēja uzaicinājuma ir noslēguši sadarbības līgumu ar finansējuma – nodrošina atbilstoši finansējuma saņēmēja apstiprinātai kvotai, balstoties uz datiem par izglītojamajiem no sociālā riska grupām. Minētos datus iegūst no šādiem informāciju sistēmu un datu turētājiem:
 
15.1.
Iekšlietu ministrijas Informācijas centra Nepilngadīgo personu atbalsta informācijas sistēmas par ārpusģimenes aprūpē esošajiem izglītojamiem – izglītojamie no valsts sociālās aprūpes centriem, pašvaldību un privātpersonu dibināto bērnu aprūpes institūcijās, izglītojamie audžuģimenēs un aizbildnībā esošie izglītojamie;
15.2.
no sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas par izglītojamajiem ģimenēs, kurām ir piešķirts trūcīgās  un maznodrošinātās ģimenes statuss;
15.3.
no Valsts izglītības informācijas sistēmas par izglītojamajiem izglītības iestādēs un izglītojamajiem ar invaliditāti (personām līdz 18 gadu vecumam);
15.4.
no Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas Invaliditātes informatīvās sistēmas par izglītojamajiem ar invaliditāti (personām no 18 gadu vecuma);
15.5.
no Centrālās statistikas pārvaldes par izglītojamajiem viena vecāka ģimenēs un daudzbērnu ģimenēs.
16.
Šo noteikumu 15. punktā minētās iestādes finansējuma saņēmējam sniedz informāciju Valsts izglītības informācijas sistēmā atbilstoši normatīvajam regulējumam par Valsts izglītības informācijas sistēmu vai savstarpēji vienojoties citā formā 10 darbdienu laikā pēc finansējuma saņēmēja pieprasījuma.
17.
Sadarbības partneri nodrošina šādu prasību izpildi projekta īstenošanā:
17.1.
izglītības iestādes īsteno attālinātās mācības kā izglītības programmas klātienes formas sastāvdaļu no 2022./2023. mācību gada, izstrādājot un ar dibinātāju saskaņojot iekšējos noteikumus par kārtību, kādā izglītības iestādē tiek organizētas un īstenotas attālinātās mācības atbilstoši noteikumiem par attālināto mācību organizēšanu un īstenošanu;
17.2.
portatīvās datortehnikas piešķiršanai izglītojamajiem lietošanai ārpus izglītības iestādes uz noteiktu laiku sadarbības partneris izstrādā un apstiprina iekšējo kārtību, kas tostarp nosaka:
17.2.1.
portatīvās datortehnikas piešķiršanas juridiskos aspektus;
17.2.2.
portatīvās datortehnikas piešķiršanas kritērijus, vienlaikus paredzot prioritāti šādām sociāli neaizsargāto izglītojamo grupām šādā sadales secībā:
17.2.2.1.
ārpusģimenes aprūpē esoši izglītojamie – izglītojamie no valsts sociālās aprūpes centriem, pašvaldību un privātpersonu dibināto bērnu aprūpes institūcijās, izglītojamie audžuģimenēs un aizbildnībā esošie izglītojamie;
17.2.2.2.
izglītojamie no trūcīgām ģimenēm;
17.2.2.3.
izglītojamie no maznodrošinātām ģimenēm;
17.2.2.4.
izglītojamie ar invaliditāti (piešķirta invaliditāte vai veikts pedagoģiskais vai psiholoģiskais novērtējums un sniegts atzinums);
17.2.2.5.
izglītojamie no ģimenēm, kur vispārējo (izņemot pimsskolas posmā), profesionālo vai augstāko izglītību, tai skaitā ārvalstīs, ja likumiskais pārstāvis šādu informāciju izglītības iestādei ir iesniedzis, iegūst trīs vai vairāk izglītojamie;
17.2.2.6.
izglītojamie no viena vecāka ģimenēm, ja likumiskais pārstāvis šādu informāciju izglītības iestādei ir iesniedzis;
17.2.2.7.
izglītojamie no ģimenes, kur galvenais ienākumu avots ir sociālie maksājumi vai bezdarbnieka pabalsts, kas nepārsniedz divas minimālās mēnešalgas, ja likumiskais pārstāvis šādu informāciju izglītības iestādei ir iesniedzis;
17.2.2.8.
izglītojamajiem, kuri ir bēgļi vai patvēruma meklētāji, tai skaitā Ukrainas civiliedzīvotāji.
17.3.
portatīvās datortehnikas piešķiršanā sadarbības partneri izmanto datoru vienību reģistrēšanas informācijas sistēmu, tiklīdz tā būs funkcionāla. Minēto informācijas sistēmu attīsta nozares ministrija sadarbībā ar Rīgas valstspilsētas aģentūru “Rīgas digitālā aģentūra”;
17.4.
portatīvās datortehnikas efektīvam izmantojumam un pārvaldībai sadarbības partneri nodrošina lietotāju kontu pārvaldību un datoru izmantošanas monitoringu, datoru tehnisko uzturēšanu (datoru konfigurācija, apkope, apdrošināšana, tehnoloģiju savietojamības risinājumi), kā arī nodrošina atbalstu un stimulus lietotāju digitālo prasmju pilnveidei.
18.
Šo noteikumu 14.1. apakšpunktā noteiktās darbības izpildi pamato portatīvo datoru pieņemšanas un nodošanas akti pašvaldībām un profesionālās izglītības iestādēm, kā arī pašvaldību apstiprinātas iekšējās kārtības portatīvo datoru izsniegšanai izglītojamajiem.
19.
Investīcijas projekta īstenošanai ir attiecināmas šādas izmaksas:
19.1.
portatīvās datortehnikas iegādes izmaksas;
19.2.
mācību izmaksas un ar mācībām saistīto pakalpojumu izmaksas portatīvās datortehnikas lietotājiem un administratoriem, ja nepieciešams;
19.3.
atlīdzības izmaksas ekspertu komandai projekta vadībai un īstenošanai (piemēram, IKT speciālisti, biznesa procesa analītiķi, datu speciālisti, komunikācijas eksperti) uz darba vai uzņēmumu līguma pamata uz noteiktu laiku, tai skaitā normatīvajos aktos noteiktās piemaksas un nodokļi;
19.4.
vietējo un ārvalstu komandējumu izmaksas;
19.5.
pakalpojumu izmaksas šo noteikumu 14.2. un 14.4. apakšpunktā noteiktās darbības īstenošanai, ievērojot normatīvajos aktos publisko iepirkumu jomā noteiktās prasības, tai skaitā ekspertīzes un konsultāciju pakalpojumi, IKT risinājumu ieviešanas, aprīkojuma un iekārtu iegādes un uzstādīšanas izmaksas, licenču vai programatūras iegādes izmaksas;
19.6.
datu pārraides interneta pakalpojuma un iekšēja interneta tīkla nodrošinājuma izmaksas, tai skaitā tehnoloģisko risinājumu iegādes izmaksas, projektēšanas, būvdarbu veikšanas izmaksas un izmaksas, kas saistītas ar darbu nodošanu ekspluatācijā, ja tās nav paredzētas līgumā par būvdarbu veikšanu, kā arī citas izmaksas, pamatojoties uz šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētās priekšizpētes rezultātiem;
19.7.
zvērināta revidenta audita izmaksas, lai gūtu pārliecību par veikto izmaksu pamatotību, atbilstību īstenošanas nosacījumiem un normatīvo aktu prasību ievērošanai, tai skaitā, konstatējot pieļautā interešu konflikta, dubultā finansējuma, korupcijas un krāpšanas situāciju pazīmju neesamību, kā arī apliecinot sasniegto rezultātu atbilstību projektā plānotajam;
19.8.
citas izmaksas, kas saistītas ar šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanu, tai skaitā izmaksas, kas nav tieši saistītas ar investīcijas projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus investīcijas projekta veicamo darbību īstenošanai un investīcijas projekta rezultātu sasniegšanai.
20.
PVN izmaksas nav attiecināmas finansēšanai no AF finansējuma. Finansējuma saņēmējs PVN izmaksas, kas nepārsniedz 3 000 000 euro, sedz no valsts budžeta līdzekļiem.
21.
Izmaksas ir attiecināmas no šo noteikumu spēkā stāšanās.
III.Projekta īstenošanas un uzraudzības kārtība
22.
Nozares ministrija piecu darbdienu laikā no šo noteikumu stāšanās spēkā apstiprina iekšējos noteikumus, kas reglamentē projekta īstenošanu, vadību un uzraudzību, tai skaitā iekļaujot šādu informāciju:
22.1.
projekta apraksta sastāvdaļas un nepieciešamo veidlapu paraugi;
22.2.
finansējuma saņēmēja un nozares ministrijas tiesības un pienākumi;
22.3.
laikposms, kurā veiktās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām;
22.4.
projekta saskaņošanas, īstenošanas un uzraudzības nosacījumi, tai skaitā nosacījumi projekta dokumentācijas iesniegšanai un izskatīšanai, pārbaužu veikšanai, datu ievadei Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – vadības informācijas sistēma);
22.5.
maksājumu pieprasīšanas un veikšanas kārtība, tai skaitā projektos neattiecināmo izmaksu par PVN maksājumiem uzskaites kārtība;
22.6.
kārtība, kādā finansējuma saņēmējs apliecina sasniegtos rādītājus un tos nodod nozares ministrijai;
22.7.
datu ievades regularitāte, kas ir nepieciešama, lai uzraudzītu AF plāna ieviešanas progresu un nodrošinātu datu pieejamību, un to apstrādi atbilstoši AF plāna īstenošanas uzraudzības kārtībā noteiktajam;
22.8.
ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu uzglabāšanas termiņi;
22.9.
projekta sadarbības partneriem izvirzāmās prasības un nosacījumi.
23.
Nozares ministrija piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 22. punktā minēto iekšējo noteikumu apstiprināšanas:
23.1.
nosūta finansējuma saņēmējam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu ar projekta īstenošanai nepieciešamo informāciju (turpmāk – projekta informācija), projekta informācijas iesniegšanas termiņu, kā arī aizpildāmos projekta datu laukus vadības informācijas sistēmā, ja uz informācijas iesniegšanas brīdi ir nodrošināta tās funkcionalitāte;
23.2.
nosūta finansējuma saņēmējam aizpildīšanai projekta veidlapu elektroniskā dokumenta veidā, ja uz informācijas iesniegšanas brīdi nav nodrošināta vadības informācijas sistēmas funkcionalitāte, kā arī uzaicinājumu iesniegt projekta finansēšanas plāna projektu sadalījumā pa projekta īstenošanas gadiem un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem, tai skaitā, atsevišķi norādot projekta ietvaros plānotās neattiecināmās izmaksas PVN maksājumiem.
24.
Finansējuma saņēmējs uzaicinājumā noteiktajā termiņā iesniedz nozares ministrijā projekta informāciju atbilstoši šo noteikumu 23. punktā minētajā uzaicinājumā noteiktajam.
25.
Nozares ministrija šo noteikumu 22. punktā minētajā iekšējā kārtībā noteiktajā laikā pēc informācijas saņemšanas no finansējuma saņēmēja organizē iesniegtās projekta informācijas pārbaudi atbilstoši šo noteikumu nosacījumiem un projekta iesnieguma veidlapā pieprasītajai informācijai. Ja nepieciešams, lūdz finansējuma saņēmēju veikt papildinājumus un precizējumus iesniegtajā projekta iesnieguma veidlapā, nosakot termiņus precizējumu un papildinājumu iesniegšanai.
26.
Nozares ministrija saskaņo projekta informāciju ar šo noteikumu 22. punktā minēto iekšējo tiesību aktu un atbilstoši projekta finansēšanas plānam iesniedz Finanšu ministrijā sagatavotu pieprasījumu piešķirt no budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” finansējumu projekta īstenošanai.
27.
Finansējuma saņēmējs atver atsevišķu pamatbudžeta izdevumu kontu Valsts kasē visu ar projekta īstenošanu saistīto izmaksu veikšanai, nodrošinot, ka projekta īstenošanas finanšu plūsma tiek nodalīta no citām projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas.
28.
Investīcijas īstenošanā nav plānota tādu darbību īstenošana, kuru finansēšanai būtu piemērojams valsts atbalsta regulējums, jo atbalsts tiks sniegts vispārējās izglītības sistēmas ietvaros.
29.
Finansējuma saņēmējs un tā sadarbības partneri nodrošina, ka iepirkumi, kas nepieciešami šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, tiek veikti kā sociāli atbildīgi iepirkumi atbilstoši ES un Latvijas Republikas iepirkumus regulējošos normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru. Atbalstāma ir vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums).
30.
Saskaņā ar principa „Nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējumu investīcijai nav konstatēta negatīva ietekme uz vidi. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri nodrošina, ka visi principa „Nenodarīt būtisku kaitējumu” nosacījumi, kas ietverti projekta iesniegumā, tiek ievēroti.
31.
Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta ietvaros piešķirtā finansējuma izlietošanu atbilstoši saskaņotajai projekta informācijai, nosacījumiem un termiņiem, tai skaitā:
31.1.
par mērķu atbilstošu un savlaicīgu sasniegšanu, datu ticamību un izsekojamību, kā arī, ja nepieciešams, nodrošina piekļuvi ar projekta īstenošanu saistītajai informācijai un spēj to uzrādīt AF plāna investīciju ieviešanas uzraudzībā iesaistītajām iestādēm, tostarp 2021. gada 3. septembra Komisijas un Latvijas Republikas AF finansēšanas nolīgumā minētajām iestādēm, tai skaitā, lai pārliecinātos, ka nav konstatējamas pazīmes par pieļautu interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas un dubultā finansējumu situāciju projekta īstenošanā;
 
31.2.
atbilstoši kompetencei un ievērojot noteikto kārtību, ievada informāciju vadības informācijas sistēmā maksājuma pieprasījuma un AF plāna ieviešanas progresa pusgada ziņojuma sagatavošanai saskaņā Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu 22. un 27. pantu un AF plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību;
31.3.
nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241  34. panta 2.punktu un 2021.gada 3. septembra Komisijas un Latvijas Republikas AF finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī normatīvajos aktos par kārtību par AF plāna īstenošanu un uzraudzību noteiktās publicitātes prasības;
31.4.
nepieciešamības gadījumā veic AF plāna īstenošanas nodrošināšanai nepieciešamo iekšējo tiesību aktu izstrādi vai pilnveidi.
32.
Sadarbības partneris nodrošina portatīvās datortehnikas apdrošināšanu, uzturēšanu un apkopi.
33.
Sadarbības partneri nodrošina projekta rezultātu ilgtspēju, tai skaitā nodrošinot portatīvās datortehnikas un izveidotās infrastruktūras darbību un izmantošanu izglītības mērķiem vismaz trīs gadus pēc projekta pabeigšanas.
34.
Nozares ministrija nodrošina, ka uzdevumi, kurus tā pilda kā nozares ministrija, tiek nodalīti no tiem uzdevumiem, kurus tā pilda kā finansējuma saņēmējs.
35.
Finansējuma saņēmējs, apstrādājot personas datus šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētā uzdevuma izpildei, ievēro Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regula Nr.  2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), tai skaitā nosakot lomas –  datu pārzini un datu apstrādātāju.
36.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu glabāšanu, tai skaitā projekta iesnieguma, jebkuru ar projektu saistīto sarakstes dokumentu, iepirkuma dokumentāciju, projekta noslēgto līgumu, veikto darbu, piegāžu un sniegto pakalpojumu apliecinošu dokumentu, veikto maksājumu apliecinošo dokumentu orģinālu vai to atvasinājumu ar juridisko spēku glabāšanu. Pēc noslēguma maksājuma pieprasījuma pārbaudes nozares ministrija vēstulē par apstiprinātiem attiecināmajiem izdevumiem paziņo finansējuma saņēmējam par dokumentu glabāšanas termiņu, paredzot to ne mazāk kā piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas.
37.
Finansējuma saņēmējs nodrošina Centrālās finanšu un līgumu aģentūras, nozares ministrijas, Eiropas Komisijas, Eiropas Biroja krāpšanas apkarošanai, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja, ES fondu vadībā iesaistīto institūciju, Valsts Kontroles un Iepirkumu uzraudzības biroja pārstāvjiem, kā arī citu kompetento institūciju pārstāvjiem pieeju visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģināliem vai atvasinājumiem ar juridisku spēku un grāmatvedības sistēmai, kā arī attiecīgā projekta īstenošanas vietai un nodrošina iespējas iepriekš minēto institūciju pārstāvjiem veikt uzraudzību un kontroli visā projekta darbības laikā, nodrošinot šo institūciju likumīgo prasību izpildi un brīvu piekļuvi finansējuma saņēmēja grāmatvedības un finanšu dokumentiem, kas saistīti ar projekta īstenošanu, kā arī citiem nepieciešamajiem dokumentiem, informācijai, finanšu līdzekļiem, telpām un citām materiālām vērtībām, tai skaitā pieprasīto dokumentu izsniegšanu.
38.
Nozares ministrija nodrošina informācijas sniegšanu par investīcijas atskaites punktu un mērķu sasniegšanu AF plāna ieviešanas ziņojumu un maksājuma pieprasījumu Eiropas Komisijai sagatavošanai Finanšu ministrijai kā AF plāna koordinatoram. Informācijas sagatavošanai nozares ministrijai ir tiesības pieprasīt nepieciešamo informāciju no investīcijas finansējuma saņēmēja un tās sadarbības partneriem.
39.
Pēc šo noteikumu apstiprināšanas Ministru kabinetā nozares ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā organizē valsts budžeta līdzekļu pieejamību projekta priekšfinansēšanai, pieprasot finansējumu apropriācijas pārdalei no budžeta resora.
40.
Projektu īsteno ne ilgāk kā līdz 2026. gada 30. jūnijam.
41.
Projekta īstenošanas vieta ir  Latvijas Republikas teritorija.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds