Noteikumu projekts

Ministru kabineta noteikumi Nr. 18
Rīgā 2023. gada 17. janvārī (prot. Nr. 3 24. §)
22-TA-1467
Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.2. reformu un investīciju virziena "Augstskolu pārvaldības modeļa maiņas nodrošināšana" 5.2.1.r. reformas "Augstākās izglītības un zinātnes izcilības un pārvaldības reforma" 5.2.1.1.i. investīcijas "Pētniecības, attīstības un konsolidācijas granti" pirmās kārtas "Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas grants" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno un uzrauga Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna 5. komponentes "Ekonomikas transformācija un produktivitātes reforma" 5.2. reformu un investīciju virziena "Augstskolu pārvaldības modeļa maiņas nodrošināšana" 5.2.1.r. reformas "Augstākās izglītības un zinātnes izcilības un pārvaldības reforma" 5.2.1.1.i. investīcijas "Pētniecības, attīstības un konsolidācijas granti" pirmo kārtu "Moduļu izveide par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu" (turpmāk – investīcijas pirmā kārta), tostarp nosaka:
1.1.
investīcijas pirmās kārtas mērķi;
1.2.
investīcijas pirmās kārtas rādītājus;
1.3.
investīcijas pirmajai kārtai pieejamo finansējumu;
1.4.
prasības investīcijas pirmās kārtas projekta iesniedzējam;
1.5.
investīcijas pirmās kārtas atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
investīcijas pirmās kārtas īstenošanā iesaistīto institūciju kompetenci.
2.
Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1.
akadēmiskais personāls – Latvijas augstākās izglītības institūcijā akadēmiskajos amatos ievēlētas personas, kā arī akadēmiskajos amatos neievēlētas personas (viesprofesori, asociētie viesprofesori, viesdocenti vai vieslektori), kuru docētajos studiju kursos paredzētas tēmas, kas saistītas ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanu (turpmāk – noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršana) un finanšu tehnoloģijām;
2.2.
specializēts studiju modulis – studiju programmas sastāvdaļa, kurai ir noteikti studiju rezultāti noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas un finanšu tehnoloģiju jomā un kuras apjoms ir vismaz 2,5 kredītpunkti jeb vismaz 100 akadēmiskās stundas;
2.3.
finanšu tehnoloģijas – datorprogrammas, mobilās lietotnes un citas tehnoloģijas, tai skaitā digitālo maksājumu tehnoloģijas, kas radītas, lai uzlabotu un automatizētu finanšu pakalpojumu piedāvājumu un nodrošināšanu;
2.4.
pētniecības organizācija – organizācija, kas atbilst Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, 2. panta 83. punktā noteiktajai pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas definīcijai;
2.5.
stratēģiskie partneri – augstākās  izglītības institūcijas, zinātniskās institūcijas, finanšu ekosistēmas dalībnieki (finanšu un saistīto nozaru profesionālās organizācijas, biedrības un nodibinājumi, regulatori) vai citas organizācijas, kuras ir kompetentas noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas, finanšu tehnoloģiju un finanšu tirgus analīzes jomā.
3.
Investīcijas pirmās kārtas mērķis ir stiprināt noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas un finanšu tehnoloģiju zināšanu kapacitāti Latvijā, lai veicinātu finanšu nozares un saistīto nozaru drošu un kvalitatīvu attīstību.
4.
Investīcijas pirmās kārtas mērķa grupa – studenti un akadēmiskais personāls.
5.
Investīcijas pirmās kārtas mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 12. punktā minētās atbalstāmās darbības un sasniedzot šādus nacionālos rādītājus un starpposma nacionālos rādītājus:
5.1.
nacionālie rādītāji:
5.1.1.
izveidoto specializēto studiju moduļu skaits noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas un finanšu tehnoloģiju jomā akreditēto bakalaura un maģistra studiju programmu ietvaros – līdz 2024. gada 31. decembrim vismaz 6;
5.1.2.
studējošo skaits, kas apguvuši specializētos studiju moduļus noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas un finanšu tehnoloģiju jomā, – līdz 2026. gada 30. jūnijam vismaz 150;
5.1.3.
sagatavotā akadēmiskā personāla skaits specializēto studiju moduļu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas un finanšu tehnoloģiju jomā – līdz 2024. gada 31. decembrim vismaz 20;
5.1.4.
gadskārtējo kompleksi analītisko pētījumu skaits par Latvijas finanšu nozares konkurētspēju un attīstības iespējām starptautiskā kontekstā – līdz 2026. gada 30. jūnijam vismaz 3;
5.1.5.
specializēto ekspertīzes pētījumu skaits, kas veicina pierādījumos, datu analīzē un starptautiski salīdzinošā praksē balstītu nozares un nozares politikas vai tiesiskā regulējuma izstrādi, – līdz 2026. gada 30. jūnijam vismaz 6;
5.1.6.
zinātnisko publikāciju skaits – līdz 2026. gada 30. jūnijam vismaz 4;
5.2.
starpposma nacionālie rādītāji:
5.2.1.
studējošo skaits, kas apguvuši specializētos studiju moduļus  noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas un finanšu tehnoloģiju jomā, – līdz 2024. gada 31. decembrim vismaz 50;
5.2.2.
gadskārtējo kompleksi analītisko pētījumu skaits par Latvijas finanšu nozares konkurētspēju un attīstības iespējām starptautiskā kontekstā – līdz 2024. gada 31. decembrim vismaz 1;
5.2.3.
specializēto ekspertīzes pētījumu skaits, kas veicina pierādījumos, datu analīzē un starptautiski salīdzinošā praksē balstītu nozares un nozares politikas vai tiesiskā regulējuma izstrādi, – līdz 2024. gada 31. decembrim vismaz 2;
5.2.4.
zinātnisko publikāciju skaits – līdz 2024. gada 31. decembrim vismaz 1.
6.
Šo noteikumu 5.1.2. un 5.1.3. apakšpunktā minētie nacionālie rādītāji sniedz ieguldījumu Komisijas 2021. gada 28. septembra Deleģētās regulas (ES) Nr. 2021/2106, ar kuru, nosakot atveseļošanas un noturības rezultātu pārskata kopējos rādītājus un detalizētos elementus, papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, pielikumā "Kopējo rādītāju saraksts" noteiktajā kopējā rādītājā "Izglītības vai apmācības dalībnieku skaits".
7.
Investīcijas pirmās kārtas ietvaros par investīcijas ieviešanu atbildīgā nozares ministrija ir Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – nozares ministrija). 
8.
Investīcijas pirmās kārtas ietvaros vienošanos par projekta īstenošanu slēdz Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra).
9.
Investīcijas pirmās kārtas atbalsts tiek sniegts granta veidā un tam pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 1 495 000 euro.
10.
Investīcijas pirmās kārtas projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējs ir Rīgas Tehniskā universitāte, kas pēc tam, kad ar aģentūru ir noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, ir arī finansējuma saņēmējs.
11.
Finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar stratēģiskajiem partneriem. Atbildību par projekta īstenošanu uzņemas finansējuma saņēmējs.
II.Atbalstāmās darbības un izmaksas
12.
Investīcijas pirmās kārtas ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
12.1.
specializēto studiju moduļu izstrāde, tai skaitā moduļu satura lietošanas tiesību iegāde, un aprobācija (īstenošana) noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas un finanšu tehnoloģiju jomā esošo akreditēto bakalaura un maģistra studiju programmu ietvaros;
12.2.
akadēmiskā personāla profesionālās kompetences pilnveide noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas un finanšu tehnoloģiju jomā; 
12.3.
pētniecības un attīstības aktivitāšu īstenošana, lai stiprinātu pētniecisko kapacitāti noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas un finanšu nozares analītikas jomā:
12.3.1.
finanšu nozares pētījumu īstenošana, tai skaitā gadskārtējais Latvijas finanšu industrijas konkurētspējas un attīstības iespēju novērtējums, specializēti ekspertīzes pētījumi un zinātnisko publikāciju sagatavošana;
12.3.2.
dalība starptautiskajās profesionālajās organizācijās, kas saistītas ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu un finanšu pakalpojumu attīstību, lai nodrošinātu informatīvo bāzi pētījumiem;
12.3.3.
dalība starptautiskajos pasākumos, tai skaitā Eiropas un Ziemeļatlantijas valstu finanšu nozares profesionālajās un zinātniskajās konferencēs, darba grupās un semināros;
12.4.
informācijas izplatīšanas un komunikācijas pasākumi, lai popularizētu projektā izstrādātos specializētos studiju moduļus, veiktos pētījumus un veicinātu zināšanu uzkrāšanu un apmaiņu par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu un finanšu tehnoloģijām.
13.
 Investīcijas pirmās kārtas attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
13.1.
projekta personāla atlīdzības izmaksas;
13.2.
komandējumu izmaksas, tai skaitā ārvalstu komandējumu izmaksas;
13.3.
projekta ārvalstu personāla piesaistes izmaksas;
13.4.
dalības maksa starptautiskajās profesionālajās organizācijās un starptautiskajos pasākumos;
13.5.
informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu ieviešanas un digitālo resursu izmantošanas izmaksas, tai skaitā programmatūras, licenču iegādes, serveru un datu apstrādes jaudu nomāšanas izmaksas;
13.6.
ar semināru, diskusiju, konferenču un mācību organizēšanu un īstenošanu saistītās izmaksas.
14.
Projektā plānoto atbalstāmo darbību īstenošanas uzsākšana pirms projekta apstiprināšanas ir pieļaujama ar nosacījumu, ka pirms projekta apstiprināšanas uzsāktās atbalstāmās darbības nav pabeigtas dienā, kad tiek noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, tās ir tieši saistītas ar šo noteikumu 5. punktā minētajiem projekta nacionālajiem rādītājiem un to īstenošana uzsākta ne agrāk kā 2022. gada 1. jūlijā.
15.
Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka iepirkumus, kuri nepieciešami atbalstāmo darbību īstenošanai, veic kā sociāli atbildīgu iepirkumu, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru.
16.
Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda, un tās tiek segtas no finansējuma saņēmēja līdzekļiem. Pievienotās vērtības nodoklis netiek iekļauts projekta iesniegumā.
III.Projekta iesnieguma iesniegšana, vērtēšana un apstiprināšana
17.
Nozares ministrija piecu darbdienu laikā no šo noteikumu stāšanās spēkā nosūta projekta iesniedzējam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu.
18.
Projekta iesniedzējs nozares ministrijas noteiktajā termiņā, kas nav īsāks par 20 darbdienām no uzaicinājuma saņemšanas dienas, iesniedz projekta iesniegumu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – vadības informācijas sistēma).
19.
10 darbdienu laikā pēc projekta iesnieguma saņemšanas nozares ministrija izvērtē un sniedz atzinumu vadības informācijas sistēmā par projekta iesnieguma atbilstību šādām atbilstības un kvalitātes prasībām:
19.1.
projekta atbilstība – projekta ieguldījums investīcijas pirmās kārtas mērķa un šo noteikumu 5. punktā minēto nacionālo rādītāju sasniegšanā;
19.2.
projekta konsekvence, iekšējā loģika – projekta darbības ir saskaņotas un atbilstošas plānoto rezultātu sasniegšanai, tās ir secīgas un papildinošas;
19.3.
projekta atbilstība tautsaimniecības atveseļošanas vajadzībām – ir pamatots, kā, nodrošinot cilvēkkapitāla attīstību, projekts veicinās tautsaimniecības atveseļošanos;
19.4.
projekta izstrādes un īstenošanas kvalitāte – ir pamatots plāns atbilstošas projekta komandas izveidei, tai skaitā piesaistot ārvalstu ekspertus (galvenās personāla kompetences ir zināšanas un pieredze finanšu nozarē, jo īpaši noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas jomā, ekonomikas modelēšanā un pētniecībā, mākslīgā intelekta un mašīnmācības risinājumu veidošanā un izmantošanā organizāciju darbībā), ir pamatota stratēģisko partneru izvēle, to kompetence un pienesums projekta īstenošanā, projekta iesniegumam ir pievienots vismaz viena stratēģiskā partnera apliecinājums par sadarbību projekta īstenošanā;
19.5.
ietekme un rezultātu izplatīšana – projekts radīs ietekmi vietējā, reģionālā un starptautiskā līmenī drošas un caurskatāmas finanšu un saistīto nozaru vides veidošanā, projekts paredz pasākumus projekta rezultātu izplatīšanā.
20.
Nozares ministrija, sniedzot šo noteikumu 19. punktā minēto atzinumu par projektu, sadarbībā ar aģentūru pārbauda, vai uz projekta iesniedzēju nav attiecināms neviens no Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 136. pantā minētajiem izslēgšanas kritērijiem.
21.
Projekta iesniedzējs nav tiesīgs īstenot projektu un projekta iesniegumu uzskata par neatbilstošu šiem noteikumiem, ja uz projekta iesniedzēju ir attiecināms vismaz viens no izslēgšanas kritērijiem.
22.
Ja uz projekta iesniedzēju nav attiecināms neviens no šo noteikumu 20. punktā minētajiem izslēgšanas kritērijiem, bet nozares ministrija, izvērtējot projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu prasībām, secina, ka nepieciešami precizējumi vai papildinājumi projekta iesniegumā, nozares ministrija šo noteikumu 19. punktā minētajā atzinumā informē projekta iesniedzēju par nepieciešamajiem precizējumiem vai papildinājumiem un atkārtotas projekta iesnieguma iesniegšanas kārtību. Projekta iesniedzējs veic precizējumus vai papildinājumus projekta iesniegumā un atkārtoti iesniedz to apstiprināšanai nozares ministrijā vadības informācijas sistēmā. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma precizējumus vai papildinājumus sniedz ne vairāk kā divas reizes.
23.
Ja projekta iesniedzējs nav veicis projekta precizējumus vai papildinājumus atbilstoši šo noteikumu 22. punktā minētajai kārtībai, nozares ministrija pieņem lēmumu noraidīt projekta iesniegumu. Nozares ministrija var uzaicināt projekta iesniedzēju iesniegt projekta iesniegumu atkārtoti.
24.
Nozares ministrija, izvērtējot projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu prasībām un konstatējot, ka uz projekta iesniedzēju nav attiecināms neviens no šo noteikumu 20. punktā minētajiem izslēgšanas kritērijiem, sniedz atzinumu vadības informācijas sistēmā par projekta iesniegumu, kā arī, ja atzinums ir pozitīvs, apstiprina projekta iesniegumu vadības informācijas sistēmā un par to rakstiski informē projekta iesniedzēju. 
IV.Investīcijas pirmās kārtas īstenošanas nosacījumi
25.
Pēc nozares ministrijas apstiprinājuma saņemšanas par projekta atbilstību šo noteikumu prasībām aģentūra noslēdz vienošanos par projekta īstenošanu ar finansējuma saņēmēju atbilstoši šajos noteikumos ietvertajiem nosacījumiem, tostarp iekļaujot šādu informāciju:
25.1.
finansējuma saņēmēja tiesības un pienākumi;
25.2.
laikposms, kurā veiktās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām;
25.3.
projekta īstenošanas un uzraudzības nosacījumi, tai skaitā dokumentācijas iesniegšana un izskatīšana, pārbaužu veikšana, datu ievade vadības informācijas sistēmā;
25.4.
maksājumu pieprasīšanas un veikšanas kārtība;
25.5.
kārtība, kādā finansējuma saņēmējs apliecina šo noteikumu 5. punktā minētos sasniegtos nacionālos rādītājus un nodod informāciju par tiem nozares ministrijai;
25.6.
korektīvo darbību piemērošanas mehānisms, tai skaitā par šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minēto nacionālo rādītāju nesasniegšanu vai daļēju sasniegšanu;
25.7.
finansējuma saņēmēja pienākums projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas dalībvalstij vai līdz 2031. gada beigām nodrošināt visu ar investīcijas pirmās kārtas projekta īstenošanu saistīto dokumentu glabāšanu, tai skaitā projekta iesnieguma, jebkuru ar investīcijas pirmās kārtas projektu saistīto sarakstes dokumentu, iepirkuma dokumentācijas, projekta noslēgto līgumu, veikto darbu, piegāžu un sniegto pakalpojumu apliecinošu dokumentu, veikto maksājumu apliecinošo dokumentu oriģinālu vai to atvasinājumu ar juridisko spēku glabāšanu;
25.8.
finansējuma saņēmēja pienākums uzkrāt projekta dalībnieku datus. Fizisko personu datu apstrāde veicama saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulu (ES) Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) un nodrošinot Fizisko personu datu apstrādes likuma prasības;
25.9.
vienošanās par projekta īstenošanu darbības laiks, tās grozīšanas un izbeigšanas kārtība, paredzot, ka aģentūrai ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtās vienošanās par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
25.9.1.
finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos par projekta īstenošanu, tai skaitā neievēro projektā noteiktos termiņus, vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt nacionālo rādītāju sasniegšanu;
25.9.2.
finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis nepatiesu informāciju;
25.9.3.
projekta ietvaros piešķirto finansējumu attiecībā uz tām pašām attiecināmajām izmaksām finansējuma saņēmējs apvieno ar citu atbalstu;
25.9.4.
citos gadījumos, ko paredz vienošanās par projekta īstenošanu; 
25.10.
rīcība nepārvaramas varas gadījumā;
25.11.
strīdu izšķiršanas kārtība.
26.
Finansējuma saņēmējs 10 darbdienu laikā pēc tam, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, iesniedz vadības informācijas sistēmā:
26.1.
plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku, kas balstīts uz sagaidāmo šo noteikumu 5. punktā minēto nacionālo rādītāju sasniegšanas progresu. Plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafikā norāda maksājumu veidu (avansa maksājums, starpposma maksājums un noslēguma maksājums), maksājuma apmēru un pieprasīšanas laiku;
26.2.
plānu projekta īstenošanai paredzētajiem iepirkumiem, kuru rīkošanai paredzēts piemērot publisko iepirkumu regulējumu, un informāciju par iepirkumu izsludināšanas brīdi, ja attiecināms.
27.
Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:
27.1.
nodrošina, ka projektā plānotie darbi netiek finansēti vai līdzfinansēti, kā arī tos nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;
27.2.
novērš dubultfinansējuma risku, ja projektā plānotajām darbībām ir sasaiste, sinerģija un demarkācija ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un citu atbalsta instrumentu investīcijām;
27.3.
visā projekta īstenošanas laikā novērš interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas un dubultā finansējuma rašanās riskus, kuriem iestājoties pret finansējuma saņēmēju var tikt piemērotas attiecīgas korektīvās darbības;
27.4.
nodrošina datu ievadi par šo noteikumu 5. punktā minēto nacionālo rādītāju izpildi vadības informācijas sistēmā ne retāk kā reizi sešos mēnešos;
27.5.
sedz projekta sadārdzinājumu no saviem līdzekļiem, ja projekta izmaksas pieaug;
27.6.
nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantu; 
27.7.
sniedz aģentūrai, nozares ministrijai un citām Atveseļošanas fonda plāna uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, kā arī Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīgumā minētajām iestādēm visu nepieciešamo informāciju saistībā ar projekta ieviešanu un investīcijas pirmās kārtas mērķa sasniegšanu, nodrošinot datu un informācijas pieejamību.
28.
Finansējuma saņēmējs pēc aģentūras lūguma projekta darbības laikā iesniedz pieprasīto informāciju un dokumentus, kas saistīti ar projekta īstenošanu, aģentūras noteiktajā termiņā, kas nav īsāks par trim darbdienām no informācijas pieprasījuma saņemšanas dienas.
29.
Finansējuma saņēmējs pēc nozares ministrijas lūguma iesniedz pieprasīto informāciju un dokumentus attiecībā uz finansējuma saņēmējam noteiktajiem nacionālajiem rādītājiem nozares ministrijas noteiktajā termiņā, kas nav īsāks par trim darbdienām no informācijas pieprasījuma saņemšanas dienas.
30.
Nozares ministrija:
30.1.
nodrošina šo noteikumu 5. punktā minēto nacionālo rādītāju un to progresa uzraudzību;
30.2.
veic šo noteikumu 5. punktā minēto nacionālo rādītāju pārbaudes, tai skaitā rādītāju pamatojošās dokumentācijas un datu ticamības pārbaudi;
30.3.
apstiprina šo noteikumu 5. punktā minēto nacionālo rādītāju sasniegšanu;
30.4.
veic iekšējās kontroles sistēmas izstrādi, īstenošanu, uzraudzību, tai skaitā iekšējo auditu, un pilnveidi;
30.5.
nodrošina šo noteikumu 35. punktā minētā nosacījuma izpildes pārbaudi.
31.
Aģentūra:
31.1.
izlases veidā veic interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas, kā arī dubultfinansējuma riska novēršanas pārbaudes;
31.2.
nodrošina pārbaudes projekta īstenošanas vietā (ja attiecināms);
31.3.
nodrošina finansējuma saņēmējam maksājumu pieprasījumā norādītos maksājumus saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, ievērojot normatīvos aktos par Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību un šo noteikumu 30.3. apakšpunktā minēto nozares ministrijas atzinumu par nacionālo rādītāju sasniegšanu;
31.4.
ņemot vērā šo noteikumu 30.3. apakšpunktā minēto nozares ministrijas atzinumu, ir tiesīga samazināt projekta izdevumu summu, ja šo noteikumu 5.1. apakšpunktā noteiktie nacionālie rādītāji nav sasniegti vai ir sasniegti tikai daļēji, piemērojot proporcionalitātes principu;
31.5.
ņemot vērā finansējuma saņēmēja pieprasīto avansa maksājuma apmēru, kas pamatots ar sagaidāmo šo noteikumu 5. punktā minēto nacionālo rādītāju sasniegšanas progresu, var piešķirt avansu, vienlaikus nodrošinot, ka tas nepārsniedz 30 procentus no šo noteikumu 9. punktā minētā Atveseļošanas fonda pieejamā finansējuma;
31.6.
veicot avansa un starpposma maksājumus, nodrošina, ka finansējuma saņēmējam veikto avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no šo noteikumu 9. punktā minētā Atveseļošanas fonda pieejamā finansējuma;
31.7.
nodrošina projekta noslēguma dokumentācijas pārbaudi un noslēguma maksājuma veikšanu līdz 2026. gada 31. augustam.
32.
Projektu īsteno līdz 2026. gada 30. jūnijam.
33.
Projektu īsteno visā Latvijas teritorijā.
V.Ar saimniecisku darbību nesaistīta projekta īstenošanas nosacījumi
34.
Investīcijas pirmās kārtas ietvaros pētniecības organizācija īsteno ar saimniecisku darbību nesaistītu projektu, kura darbības atbilst šādiem kritērijiem:
34.1.
tiek īstenoti izglītības pasākumi, lai panāktu personāla skaita un kvalifikācijas paaugstināšanos. Uzskata, ka publiskā izglītība, kas tiek nodrošināta valsts izglītības sistēmas ietvaros un kas galvenokārt vai pilnībā ir valsts finansēta un uzraudzīta, nav saistīta ar saimniecisku  darbību;
34.2.
tiek īstenota neatkarīga pētniecība un rezultātu izstrāde, lai gūtu vairāk zināšanu un labāku izpratni;
34.3.
tiek veikta pētniecības rezultātu izplatīšana bez ekskluzivitātes un diskriminēšanas, tai skaitā izmantojot mācīšanu, brīvas piekļuves datubāzes, atklātas publikācijas vai atklātā pirmkoda programmatūru.
35.
Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka ieņēmumi no maksas par specializēto studiju moduļu īstenošanu ir ieņēmumi no studentiem mācību procesā, kas nepārsniedz 50 procentus no kopējiem izdevumiem šo moduļu sagatavošanai un īstenošanai.
36.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina atsevišķu ar projekta īstenošanu saistīto darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaiti, kā arī darbību un ar to īstenošanu saistīto finanšu plūsmu nodalīšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par gada pārskata sagatavošanas kārtību.
Ministru prezidents A. K. Kariņš
Izglītības un zinātnes ministre A. Čakša