Noteikumu projekts

23-TA-214
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.- 2027. gadam 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību, jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām" 4.3.4.6. pasākuma "Resocializācijas pakalpojumu probācijas klientiem pilnveidošana un taisnīguma atjaunošanas pieeju attīstība, veicinot probācijas klientu aktīvu līdzdalību sabiedrības procesos un radot priekšnosacījumus viņu veiksmīgai iekļaušanai un nodarbināmībai" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. punktu un 13. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam politikas mērķa "Sociālāka un iekļaujošāka Eiropa, īstenojot Eiropas sociālo tiesību pīlāru" prioritārā virziena "Nodarbinātība un sociālā iekļaušana" 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību,  jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām" 4.3.4.6. pasākumu "Resocializācijas pakalpojumu probācijas klientiem pilnveidošana un taisnīguma atjaunošanas pieeju attīstība, veicinot probācijas klientu aktīvu līdzdalību sabiedrības procesos un radot priekšnosacījumus viņu veiksmīgai iekļaušanai un nodarbināmībai" (turpmāk – specifiskais atbalsts);
1.2.
specifiskā atbalsta mērķi;
1.3.
specifiskā atbalsta plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;
1.4.
prasības Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) projekta iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2.
Specifiskā atbalsta mērķis ir pilnveidot resocializācijas sistēmas efektivitāti, tādējādi, attīstot taisnīguma atjaunošanas pieeju veicināt probācijas klientu aktīvu līdzdalību sabiedrības procesos un radīt sekmīgas probācijas klientu iekļaušanās, vienlīdzīgu iespēju, aktīvas līdzdalības un nodarbināmības priekšnosacījumus.
3.
Specifiskā atbalsta mērķa grupas:
3.1.
Probācijas klienti, viņu ģimenes locekļi un atbalsta personas;
3.2.
Valsts probācijas dienesta darbinieki un brīvprātīgie;
3.3.
Citu valsts un pašvaldības institūciju, biedrību un nodibinājumu pārstāvji, kuru darbības joma ir saistīta ar kriminālsodu izpildi, kriminālsodu izpildes politikas plānošanu, iekļaušanās veicināšanu, palīdzības un atbalsta sniegšanu ieslodzītajiem, bijušajiem ieslodzītajiem un viņu ģimenes locekļiem un atbalsta personām, sociālo uzņēmējdarbību, palīdzību no apreibinošām vielām un procesiem atkarīgām personām, personām, kuras cietušas no noziedzīgiem nodarījumiem, sociāli lietderīgu brīvā laika pavadīšanu sociālās atstumtības riska mērķgrupām un brīvprātīgo darba veicināšanu.
4.
Specifiskā atbalsta ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
4.1.
līdz 2024. gada 31. decembrim:
4.1.1.
iznākuma rādītājs: nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmušas atbalstu – 1;
4.1.2.
iznākuma rādītājs: probācijas klientu skaits – 525;
4.1.3.
rezultāta rādītājs: probācijas klienti, kuriem veicināta nodarbināmība – 212;
4.2.
līdz 2029. gada 31. decembrim:
4.2.1.
iznākuma rādītājs: nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmušas atbalstu – 1;
4.2.2.
iznākuma rādītājs: probācijas klientu skaits – 2655;
4.2.3.
rezultāta rādītājs: probācijas klienti, kuriem veicināta nodarbināmība – 2124.
5.
Specifisko atbalstu īsteno ierobežotas projekta iesnieguma atlases veidā.
6.
Specifiskā atbalsta ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Tieslietu ministrija (turpmāk - atbildīgā iestāde).
7.
Specifiskajam atbalstam plānotais kopējais finansējums ar elastības finansējumu ir 3 371 250 euro, tai skaitā ESF+ finansējums – 2 865 562 euro un valsts budžeta finansējums – 505 688 euro.
7.1.
Specifiskajam atbalstam pieejamais kopējais finansējums līdz 2025. gada 31. decembrim, lai slēgtu līgumu vai vienošanos par projektu īstenošanu, ir 2 839 351 euro, tai skaitā ESF+ 2 413 448 euro un valsts budžeta finansējums 425 903 euro, paredzot šo noteikumu 4. punktā minēto rādītāju plānojumu;
7.2.
Atbildīgā iestāde no 2026. gada 1. janvāra pēc Eiropas Komisijas lēmuma par snieguma ietvara izpildi var ierosināt palielināt pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 7. punktā minētajam apmēram.
8.
Maksimālais attiecināmais ESF+ finansējuma apmērs ir 85 procenti no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
II.Prasības projekta iesniedzējam
9.
Projekta iesniedzējs specifiskā atbalsta ietvaros ir Valsts probācijas dienests – tiešās pārvaldes iestāde, kas īsteno valsts politiku kriminālsoda - sabiedriskais darbs - un audzinoša rakstura piespiedu līdzekļa – sabiedriskais darbs – izpildē, kā arī probācijas klientu uzraudzībā un sociālās uzvedības korekcijā. Projekta iesniedzējs pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē un vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas ir arī finansējuma saņēmējs.
10.
Projekta iesniedzējs saskaņā ar projekta iesnieguma atlases nolikumu sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to sadarbības iestādē Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
11.
Projekta iesniedzējs un finansējuma saņēmējs nodrošina, ka tiek novērsta iespējamā investīciju pārklāšanās, savstarpēji papildinošu investīciju gadījumā novēršot dubultā finansējuma risku, vai vienas un tās pašas vai līdzīgas atbalstāmās darbības nav plānots finansēt no vairākiem finanšu avotiem.
III.Atbalstāmās darbības un izmaksas
12.
Specifiskā atbalsta ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
12.1.
Valsts probācijas dienesta darbinieku kapacitātes celšana un profesionālās noturības stiprināšana;
12.2.
ārvalstu pieredzes pētniecība;
12.3.
probācijas un resocializācijas darba organizēšanas instrumentu un programmu pilnveidošana un jaunu instrumentu izstrāde, ieguve un ieviešana, ieskaitot instrumentu un programmu aprobēšanu un validizēšanu, atbilstoši dažādu probācijas klientu mērķgrupu resocializācijas vajadzībām;
12.4.
jaunieviesto un pilnveidoto resocializācijas instrumentu un darba metožu ieviešana e-vidē, t.sk. e-mācību attīstīšana;
12.5.
probācijas klientu resocializācijas modeļa pilnveidošana; jaunu (interaktīvu) resocializācijas darba metožu attīstība, aprobācija un īstenošana;
12.6.
sociālās iekļaušanas koeficienta metodikas izstrāde un ieviešana; 
12.7.
dienesta brīvprātīgo darba programmu pilnveidošana un īstenošana, pasākumu brīvprātīgo kopienas attīstībai un saliedēšanai īstenošana;
12.8.
atbalsta pasākumu izstrāde un īstenošana probācijas klientu resocializācijai, viņu ģimenes locekļiem, t.sk. atbalsta personām, pasākumu īstenošana ģimenes saišu stiprināšanai;
12.9.
ikgadējās konferences Valsts probācijas dienesta nodarbinātajiem un sadarbības partneriem; starpinstitūciju sadarbības pilnveidošanas pasākumi un apmācības iesaistīto institūciju un brīvprātīgo pārstāvjiem, t.sk. nevalstisko organizāciju pārstāvjiem;
12.10.
sabiedrību, t.sk. tiesnešu, prokuroru, tiesībaizsardzības iestāžu, pašvaldību, citu institūciju un nevalstisko organizāciju darbinieku, informējoši un izglītojoši pasākumi un sociālās kampaņas;
12.11.
sabiedrības iesaistes un atbalsta pasākumi notiesāto personu sociālās uzņēmējdarbības attīstībai; 
12.12.
publicitātes pasākumi, t.sk. konferences un citi pasākumi dienesta nodarbinātajiem, sadarbības partneriem no valsts un nevalstiskā sektora, lai informētu par projekta īstenošanas rezultātiem un resocializācijas sistēmas attīstības perspektīvām;
12.13.
IT attīstība, ieskaitot klientu lietu vadības kvalitātes sistēmas pilnveidošanu;
12.14.
12.14. projekta vadība un projekta īstenošanas nodrošināšana.
13.
Specifiskā atbalsta ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:
13.1.
tiešās attiecināmās izmaksas;
13.2.
netiešās attiecināmās izmaksas.
14.
Šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
14.1.
Personāla atlīdzības izmaksas, kas ir projekta īstenošanas un vadības personāla atlīdzības izmaksas, tostarp veselības apdrošināšanas, veselības pārbaužu un redzes līdzekļu kompensācijas izmaksas, 12. punktā noteikto darbību īstenošanai. Izmaksas ir attiecināmas atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi. Līdz metodikas apstiprināšanai tiek piemērota personāla izmaksu vienotā likme 20 procentu apmērā no šo noteikumu attiecināmajām izmaksām, kas noteiktas 14.2. apakšpunktā;
14.2.
Pārējās projekta īstenošanas izmaksas:
14.2.1.
pakalpojumu (piemēram, pakalpojuma, uzņēmuma vai autoratlīdzības līgumu) izmaksas šo noteikumu 12. punktā, minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, izņemot 12.14. apakšpunktā minētās darbības īstenošanai;
14.2.2.
komandējumu izmaksas plānotā finansējuma saņēmēja plānotā projekta īstenošanas un vadības personālam:
14.2.2.1.
iekšzemes komandējumu, mācību, darba  braucienu izmaksas plānotā projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 12. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
14.2.2.2.
ārvalstu komandējumu izmaksas šo noteikumu 12.1., 12.2., 12.3., 12.4., 12.5., 12.6., 12.7., 12.8., 12.9., 12.10., 12.11. un 12.12. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Ārvalstu komandējumu izmaksas aprēķina un atlīdzina atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
14.2.3.
Specifiskā atbalsta, mācību, semināru, konferenču organizēšanas un ar to saistīto materiālu nodrošināšanas izmaksas šo noteikumu 12. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, izņemot 12.13. un 12.14. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai;
14.2.4.
darba vietas aprīkojuma iegādes īres vai nomas izmaksas ir attiecināmas projekta vadības un projekta īstenošanas personālam jaunu darba vietu radīšanai vai esošu darba vietu aprīkojuma atjaunošanai, uzturēšanai un remontam ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā (ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts pilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā; ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam šo noteikumu 12.14. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai);
14.2.5.
transporta izmaksas šo noteikumu 12.1., 12.2., 12.3., 12.4, 12.5., 12.6., 12.7., 12.8., 12.9., 12.10., 12.11., 12.12. un 12.13. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai piemērojot vadošās iestādes izstrādāto vienas vienības izmaksu metodiku;
14.2.6.
telpu, materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma īres vai nomas izmaksas šo noteikumu 12.1., 12.7., 12.8., 12.10., 12.11., 12.12. un 12.14. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
14.2.7.
biroja, kancelejas preču, iekārtu un inventāra, tai skaitā palīgmateriālu, izmaksas līdz 500 euro par vienību šo noteikumu 12.1., 12.3., 12.4., 12.5., 12.7., 12.12. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
14.2.8.
informatīvo un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.- 2027. gadam plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana šo noteikumu 12.12. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
14.2.9.
veselības un dzīvības apdrošināšanas izmaksas pret nelaimes gadījumiem brīvprātīgā darba veikšanas laikā un brīvprātīgā darba izdevumu kompensācijas šo noteikumu 12.7. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā iesaistītajiem brīvprātīgā darba veicējiem;
14.2.10.
materiāltehniskā nodrošinājuma iegādes izmaksas šo noteikumu 12. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, izņemot 12.14. apakšpunktā minētās darbības īstenošanai, ja iegāde ir izdevīgāka nekā materiāltehniskā nodrošinājuma īres vai nomas izmaksas projekta īstenošanas laikā.
15.
Šo noteikumu 14. punkta visos apakšpunktos  minētās izmaksas ietver pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, ja tās nav atgūstamas nodokļu politiku reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, – šo noteikumu 12. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.
16.
Specifiskā atbalsta īstenošanā tiek piemērota netiešo izmaksu vienotā likme kā viena izmaksu pozīcija 15 procentu apmērā no šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētajām plānotajām personāla izmaksām. Šīs izmaksas attiecināmas uz šo noteikumu 13.2. apakšpunktā minētajām izmaksām.  
17.
Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personālu piesaista uz darba tiesisko attiecību pamata vai civildienesta attiecību pamata un paredz tam atlīdzības izmaksas, finansējuma saņēmējs nodrošina, lai tiktu veikta projekta vadības un projekta īstenošanas personāla darbalaika uzskaite atbilstoši veiktajām funkcijām un nostrādātajam laikam. Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls institūcijā veic pienākumus, kas ir saistīti ne tikai ar projektu, bet arī ar konkrētās institūcijas pamatdarbību vai citu finanšu instrumentu administrēšanu, daļu no atlīdzības izmaksām var segt no projekta tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām proporcionāli laikam, kurā tiek veikti ar projektu saistītie pienākumi. Šādā gadījumā nepieciešama projekta vadības un projekta īstenošanas personāla darbalaika uzskaite, ievērojot, ka izmaksas no ESF+ ir attiecināmas kā tiešās attiecināmās izmaksas, ja darbinieks projektā nodarbināts vismaz 30 procentus no kopējās noslodzes.
18.
Projekta izmaksas ir attiecināmas no dienas, kad ar sadarbības iestādi  noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.
19.
Ja projekta īstenošanas laikā vadošā iestāde izstrādā horizontālo vienas vienības standarta likmes metodiku kādām šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētajām izmaksām, tām piemēro vadošās iestādes izstrādāto metodiku.
IV.Specifiskā atbalsta un projekta īstenošanas nosacījumi
20.
Projekta iesniegumā norādītā mērķa grupa atbilst šo noteikumu 3. punktā definētajai mērķa grupai  un ir identificētas mērķa grupas vajadzības un risināmās problēmas.
21.
Sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem divu mēnešu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas beigu datuma.
22.
Projekta iesnieguma vērtēšanā piedalās divi atbildīgās iestādes pārstāvji, viens Labklājības ministrijas pārstāvis, viens Tieslietu ministrijas pārstāvis un sadarbības iestādes pārstāvji, novērotāju statusā piedalās vadošās iestādes pārstāvis.
23.
Lai nodrošinātu rezultatīvo un iznākuma rādītāju uzskaiti un šo noteikumu 12. punktā uzskaitīto atbalstāmo darbību norisi, specifiskā atbalsta ietvaros apstrādā probācijas klientu, ģimenes locekļu un atbalsta personu personas datus attiecīgās darbības veikšanai nepieciešamajā apjomā. Ģimenes locekļi un atbalsta personas šo noteikumu 12.5., 12.7. un 12.8. apakšpunktā uzskaitītajās atbalstāmajās darbībās tiek iesaistīti ar viņu piekrišanu.
24.
Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:
24.1.
nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulā (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai un normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam plānošanas periodā nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošanu;
24.2.
uzkrāj un reizi gadā iesniedz sadarbības iestādē apkopotus datus par Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057 ar ko izveido ESF+ un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, 1. pielikumā ietvertajiem kopējiem tūlītējiem rezultātu rādītājiem, ja tie nav pieejami reģistros un valsts informācijas sistēmās;
24.3.
plāno ESF+ projekta īstenošanai nepieciešamos finanšu līdzekļus, finansē projekta īstenošanu un maksājumus valsts budžeta iestādei veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.- 2027. gadam projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā;
24.4.
nodrošina horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" vispārīgas un specifiskas darbības, kas veicina vienlīdzību, iekļaušanu, nediskrimināciju un pamattiesību ievērošanu, īpaši saistībā ar resocializācijas darba un resocializācijas (sociālo) pakalpojumu sniegšanas jomā strādājošo izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumu īstenošanu par nediskrimināciju pēc invaliditātes, vecuma, dzimuma, etniskās piederības u.c. pazīmēm, vienlīdzīgu iespēju principu ievērošanu, tostarp uzkrāj datus par horizontālā principa rādītājiem;
24.5.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas gaitā elektroniski informē atbildīgo iestādi par visām ar projektu saistītajām izmaiņām un aktualitātēm;
24.6.
ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu savā tīmekļvietnē ne retāk kā reizi sešos mēnešos;
24.7.
pēc projekta īstenošanas beigām nodrošina, ka šo noteikumu 14.2.10. apakšpunktā minētie materiāltehniskie līdzekļi, kas iegādāti projekta ietvaros, ir finansējuma saņēmēja īpašumā, ievērojot pamatlīdzekļu nolietojuma normas un lietošanas nosacījumus atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā budžeta iestādes kārto grāmatvedības uzskaiti;
24.8.
Finansējuma saņēmējs projekta ietvaros nepieciešamos ārpakalpojumus pērk, ievērojot normatīvos aktus publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru;
24.9.
Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti  "Nenodarīt būtisku kaitējumu" principi, paredzot atbilstošas prasības līgumos ar piegādātājiem un pakalpojumu sniedzējiem (ja attiecināms);
24.10.
Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai šo noteikumu 12.9., 12.10., 12.11. un 12.12. apakšpunktā minētā specifiskā atbalsta atbalstāmo darbību īstenošanas ietvaros nebūtu kvalificējams komercdarbības atbalsts.
25.
Lai uzraudzītu projekta īstenošanu, finansējuma saņēmējs izveido projekta uzraudzības komiteju, kuru vada finansējuma saņēmēja vadītājs vai viņa vietnieks. Projekta uzraudzības komitejā piedalās divi finansējuma saņēmēja pārstāvji, divi atbildīgās iestādes pārstāvji. Sadarbības iestāde un Tieslietu ministrija kā nozares ministrija var deleģēt pārstāvjus projekta uzraudzības komitejā novērotāju statusā. Pēc projekta uzraudzības komitejas priekšsēdētāja uzaicinājuma sēdē var piedalīties arī citu valsts institūciju amatpersonas un darbinieki, nevalstisko organizāciju pārstāvji, eksperti un citi speciālisti bez balsstiesībām.
26.
Finansējuma saņēmējs izstrādā, saskaņo ar atbildīgo iestādi un apstiprina projekta uzraudzības komitejas nolikumu, kurā detalizēti norāda uzraudzības komitejas personālsastāvu, funkcijas, tiesības un pienākumus.
27.
Projekta uzraudzības komitejas sanāksmes rīko ne retāk kā reizi trīs mēnešos. Atbildīgā iestāde nepieciešamības gadījumā var pieprasīt finansējuma saņēmējam sasaukt projekta uzraudzības komitejas ārkārtas sēdi, kā arī ierosināt jautājumu izskatīšanu projekta uzraudzības komitejas sēdē.
28.
Specifiskā atbalsta ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
29.
Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds