Noteikumu projekts

23-TA-1022
Invaliditātes lietu nacionālās padomes nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 13.pantu.
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Invaliditātes lietu nacionālā padome (turpmāk – padome) ir konsultatīva institūcija, kas piedalās personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju politikas izstrādē un īstenošanā.
2.
Padomes lēmumiem ir ieteikuma raksturs.
II.Padomes funkcijas un tiesības
3.
Padomei ir šādas funkcijas:
3.1.
koordinēt un pilnveidot valsts, pašvaldību un citu institūciju, kā arī nevalstisko organizāciju, juridisko un fizisko personu darbību, lai veicinātu personu ar invaliditāti vienlīdzīgas iespējas;
3.2.
veicināt sabiedrības iesaistīšanos un popularizēt personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju politiku;
3.3.
īstenojot personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju politiku, veicināt ar to saistītu jautājumu iekļaušanu ministriju darba (rīcības) plānos;
3.4.
sniegt priekšlikumus tiesību aktu projektu un attīstības plānošanas dokumentu sagatavošanai, sekmējot personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju veicinošus pasākumus;
3.5.
koordinēt Apvienoto Nāciju Organizācijas Konvencijas par personu ar invaliditāti tiesībām īstenošanu starpnozaru līmenī;
3.6.
konsultatīvi uzraudzīt Eiropas Savienības fondu ietvaros īstenotos projektus, kas saistīti ar personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām.
4.
Padomei ir tiesības:
4.1.
veidot darba grupas padomes kompetencē esošo jautājumu sagatavošanai, pieaicināt ekspertus, lai analizētu un risinātu jautājumus personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju jomā;
4.2.
paust padomes viedokli plašsaziņas līdzekļos;
4.3.
izvērtēt padomes lēmumu īstenošanas gaitu un rezultātus.
III.Padomes sastāvs
5.
Padomes sastāvā ir:
5.1.
labklājības ministrs (padomes priekšsēdētājs);
5.2.
izglītības un zinātnes ministrs;
5.3.
ekonomikas ministrs;
5.4.
klimata un enerģētikas ministrs;
5.5.
satiksmes ministrs;
5.6.
veselības ministrs;
5.7.
vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs;
5.8.
biedrības "Latvijas Pašvaldību savienība" priekšsēdis;
5.9.
biedrības "Latvijas Nedzirdīgo savienība" prezidents;
5.10.
biedrības "Latvijas Neredzīgo biedrība" centrālās valdes priekšsēdētājs;
5.11.
biedrības "Rīgas pilsētas "Rūpju bērns"" valdes priekšsēdētājs;
5.12.
nodibinājuma "Invalīdu un viņu draugu apvienība "Apeirons"" valdes priekšsēdētājs;
5.13.
Sabiedrības integrācijas fonda sekretariāta direktors;
5.14.
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības priekšsēdētājs;
5.15.
biedrības "Latvijas Paralimpiskā komiteja" prezidents;
5.16.
biedrības "Resursu centrs cilvēkiem ar garīgiem traucējumiem "Zelda"" direktors;
5.17.
biedrības "Latvijas Darba devēju konfederācija" ģenerāldirektors.
6.
Padomes sēdēs ar padomdevēja tiesībām var piedalīties Latvijas Republikas tiesībsargs vai viņa pilnvarota persona.
7.
Ja padomes loceklis nevar piedalīties padomes sēdē, attiecīgā institūcija dalībai sēdē deleģē citu institūcijas pārstāvi, par to elektroniski informējot padomes sekretāru, norādot informāciju par institūciju pārstāvošo personu ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms padomes sēdes.
IV.Padomes darbība
8.
Padomes sēdes sasauc padomes priekšsēdētājs ne retāk kā reizi ceturksnī.
9.
Pēc padomes priekšsēdētāja pieprasījuma vai cita padomes locekļa ierosinājuma var sasaukt ārkārtas padomes sēdi, pamatojot tās nepieciešamību.
10.
Padomes sēdes ir atklātas. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vairāk nekā puse no padomes locekļiem.
11.
Padomes priekšsēdētājs:
11.1.
sasauc padomes sēdes, nosūtot uzaicinājumu padomes locekļiem vismaz mēnesi pirms plānotās sēdes;
11.2.
vada padomes darbu;
11.3.
bez īpaša pilnvarojuma pārstāv padomi;
11.4.
apstiprina:
11.4.1.
padomes sēdes darba kārtību;
11.4.2.
padomes gada darba plānu;
11.4.3.
padomes sēžu gada pārskatu.
11.5.
paraksta padomes sēžu protokolus un citus padomes dokumentus.
12.
Padomes priekšsēdētāja prombūtnes laikā viņa pienākumus veic priekšsēdētāja norīkots padomes loceklis.
13.
Padomes priekšsēdētāja maiņas gadījumā 11.4.2 un 11.4.3. apakšpunktā minētos dokumentus apstiprina priekšsēdētāja deleģēta persona.
14.
Padomes locekļi:
14.1.
padomes locekļi deleģē personu sadarbībai ar padomes sekretāru;
14.2.
piedalās padomes sēdēs un lēmumu sagatavošanā un pieņemšanā;
14.3.
sagatavo un iesniedz padomes sekretāram priekšlikumus un informāciju par personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju politikas īstenošanu;
14.4.
informē padomi par attiecīgā padomes locekļa pārstāvētajā jomā plānotajiem un/vai sagatavošanā esošajiem attīstības plānošanas dokumentiem un tiesību aktiem, kas ietekmēs personu ar invaliditāti situāciju;
14.5.
atbilstoši kompetencei konsultē citus padomes locekļus;
14.6.
analizē padomes darbības un funkciju īstenošanas rezultātus un sekmē to efektivitāti;
14.7.
ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms padomes sēdes, ja nepieciešams, iesniedz papildu jautājumus iekļaušanai darba kartībā padomes sekretāram;
14.8.
saskaņo sēdes protokolu projektus atbilstoši 18.4. apakšpunktā minētajai kārtībai.
15.
Padomes darbību materiāltehniski nodrošina Labklājības ministrija (turpmāk – ministrija).
16.
Padomes darbu organizē padomes sekretārs, kas ir ministrijas amatpersona.
17.
Padomes sekretārs sadarbībā ar šo noteikumu 14.1 apakšpunktā minētajām deleģētajām personām:
17.1.
sagatavo padomes sēdes darba kārtības projektu un iesniedz to padomes priekšsēdētājam;
17.2.
sagatavo iesniegtos jautājumus un materiālus izskatīšanai padomes sēdē;
17.3.
koordinē un apkopo informāciju par padomes lēmumu izpildi;
17.4.
nodrošina informācijas apmaiņu starp institūcijām un amatpersonām, kuras iesaistītas padomes kompetencē esošo jautājumu risināšanā.
18.
Padomes sekretārs:
18.1.
elektroniski nosūta padomes locekļiem un uzaicinātajām personām padomes sēdes darba kārtību un attiecīgos sēdes materiālus ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms padomes sēdes;
18.2.
izziņo un elektroniski nosūta padomes locekļiem un uzaicinātajām personām attiecīgos sēdes materiālus ne vēlāk kā divas darbdienas pirms sēdes, ja tiek sasaukta ārkārtas sēde;
18.3.
protokolē padomes sēdes, kurā norāda darba kārtības jautājumus, personas, kuras piedalījušās sēdē, un personas, kuras izteikušās par attiecīgo jautājumu, kā arī pieņemtos lēmumus;
18.4.
sagatavo padomes sēdes protokola projektu 14 darbdienu laikā pēc padomes sēdes un elektroniski nosūta visiem padomes locekļiem saskaņošanai. Ja piecu darbdienu laikā neviens padomes loceklis neizsaka iebildumus un priekšlikumus par sagatavoto sēdes protokola projektu, tas uzskatāms par saskaņotu;
18.5.
sagatavo pārskatu par padomes darbu un funkciju īstenošanu iepriekšējā gadā;
18.6.
paraksta padomes priekšsēdētāja apstiprinātos sēžu protokolus un gada pārskatu.
19.
Padome lēmumus pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja balss.
20.
Ja padomes loceklis nepiekrīt padomes lēmumam, attiecīgā padomes locekļa atsevišķo viedokli pēc viņa pieprasījuma ieraksta padomes sēdes protokolā.
21.
Ikvienam sēdes dalībniekam ir tiesības pieprasīt, lai viņa viedoklis tiktu ierakstīts protokolā.
V.Datu apstrāde
22.
Ministrija veic padomes sēdes locekļu un dalībnieku (turpmāk – datu subjekti) personas datu (attēla, balss un sēdes laikā paustā informācija) apstrādi video ieraksta veidā sabiedrības informēšanas nolūkā par padomes sēdē izskatāmajiem jautājumiem un pieņemtajiem lēmumiem.
23.
Ja datu subjekts iebilst pret datu apstrādi, datu subjekts ir tiesīgs sēdi neapmeklēt, informāciju par sēdi iegūstot no padomes sēdes protokola, tā pielikumiem un video ieraksta, kas publicēti ministrijas tīmekļa vietnē. 
24.
Informācija par šī nolikuma 22. punktā minētās datu apstrādes aspektiem pieejama ministrijas tīmekļa vietnē.
VI.Noslēguma jautājumi
25.
Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru Kabineta 2004.gada 29.jūnija noteikumus Nr.561 ”Invaliditātes lietu nacionālās padomes nolikums” (Latvijas Vēstnesis, 2004, 103nr.).
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds