24-TA-453
Grozījumi likumā "Par ietekmes uz vidi novērtējumu"
Izdarīt (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23. nr.; 2001, 13. nr.; 2003, 15. nr.; 2004, 7. nr.; 2005, 20. nr.; 2007, 14. nr.; Latvijas Vēstnesis, 2010, 102., 205. nr.; 2011, 196. nr.; 2014, 119. nr.; 2015, 248. nr.; 2016, 241. nr.; 2018, 101. nr.; 2020, 106. nr.; 2022, 192.A nr.; 2023, 123. nr., 2023., 237.nr.) šādus grozījumus:
1.
Aizstāt 1. panta 4. punktā vārdus "Vides pārraudzības valsts birojam" ar vārdiem "Enerģētikas un vides aģentūrai";
2.
Izslēgt 3. panta 8. punktu.
3.
6. pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus "Vides pārraudzības valsts birojs" ar vārdiem "Enerģētikas un vides aģentūra";
papildināt pirmo daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Kompetentā institūcija savā tīmekļvietnē dara pieejamu sabiedrībai informāciju par ietekmes novērtējuma veikšanai pieteiktajām darbībām un šo darbību ietekmes novērtējuma statusu un rezultātu, kā arī par ietekmes novērtējuma izstrādātājiem.";
"Kompetentā institūcija savā tīmekļvietnē dara pieejamu sabiedrībai informāciju par ietekmes novērtējuma veikšanai pieteiktajām darbībām un šo darbību ietekmes novērtējuma statusu un rezultātu, kā arī par ietekmes novērtējuma izstrādātājiem.";
papildināt otro daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Valsts vides dienests savā tīmekļvietnē dara pieejamu sabiedrībai informāciju par sākotnējā izvērtējuma veikšanai pieteiktajām darbībām un to sākotnējā izvērtējuma statusu un rezultātu.";
"Valsts vides dienests savā tīmekļvietnē dara pieejamu sabiedrībai informāciju par sākotnējā izvērtējuma veikšanai pieteiktajām darbībām un to sākotnējā izvērtējuma statusu un rezultātu.";
papildināt ar trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā kompetentā institūcija un Valsts vides dienests dara pieejamu sabiedrībai šā panta pirmajā un otrajā daļā minēto informāciju, kā arī minētās informācijas saturu."
"(3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā kompetentā institūcija un Valsts vides dienests dara pieejamu sabiedrībai šā panta pirmajā un otrajā daļā minēto informāciju, kā arī minētās informācijas saturu."
4.
6.1 pantā:
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Kompetentā institūcija izsniedz ietekmes novērtējuma programmu (turpmāk — programma) mēneša laikā pēc pieprasījuma saņemšanas.";
"(3) Kompetentā institūcija izsniedz ietekmes novērtējuma programmu (turpmāk — programma) mēneša laikā pēc pieprasījuma saņemšanas.";
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Kompetentā institūcija pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu 60 dienu laikā pēc ziņojuma saņemšanas.";
"(4) Kompetentā institūcija pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu 60 dienu laikā pēc ziņojuma saņemšanas.";
papildināt pantu ar 4.1 daļu šādā redakcijā:
"(41) Ja Valsts vides dienests vai kompetentā institūcija pieprasa papildu informāciju, kas nepieciešama sākotnējā izvērtējuma veikšanai, programmas izsniegšanai vai lēmuma pieņemšanai, termiņš sākotnējā izvērtējuma veikšanai, programmas izsniegšanai vai lēmuma pieņemšanai tiek pagarināts saskaņā ar Administratīvā procesa likumā noteikto kārtību par laikposmu, kādā Valsts vides dienests vai kompetentā institūcija saņēmusi visu nepieciešamo informāciju.";
"(41) Ja Valsts vides dienests vai kompetentā institūcija pieprasa papildu informāciju, kas nepieciešama sākotnējā izvērtējuma veikšanai, programmas izsniegšanai vai lēmuma pieņemšanai, termiņš sākotnējā izvērtējuma veikšanai, programmas izsniegšanai vai lēmuma pieņemšanai tiek pagarināts saskaņā ar Administratīvā procesa likumā noteikto kārtību par laikposmu, kādā Valsts vides dienests vai kompetentā institūcija saņēmusi visu nepieciešamo informāciju.";
aizstāt piektajā daļā vārdus "atzinumu sniedz" ar vārdiem "lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu pieņem";
izslēgt sesto daļu.
5.
Papildināt likumu aiz II nodaļas nosaukuma "Paredzētās darbības pieteikšana" ar 6.2 pantu šādā redakcijā:
"6.2 Konsultācijas ar pašvaldību
(1) Ja paredzētā darbība neatbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam vai ierosinātājam ir šaubas par paredzētās darbības atbilstību, ierosinātājs pirms paredzētās darbības pieteikšanas Valsts vides dienestā vai kompetentajā institūcijā konsultējas ar pašvaldību par paredzētās darbības īstenošanas iespējām pašvaldības teritorijā.
(2) Pašvaldība izvērtē paredzēto darbību un sniedz ierosinātājam rakstveida informāciju par paredzētās darbības atbilstību vai neatbilstību teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, kā arī sniedz viedokli par to, vai pašvaldība konceptuāli atbalsta paredzētās darbības īstenošanu. Ja paredzētā darbība neatbilst teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, bet pašvaldība konceptuāli atbalsta paredzētās darbības īstenošanu un plāno uzsākt nepieciešamo teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādi, tā aicina paredzētās darbības ierosinātāju rosināt teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādes uzsākšanu. Ja pašvaldība konceptuāli atbalsta paredzētās darbības īstenošanu, pašvaldība pēc nepieciešamās informācijas saņemšanas Teritorijas attīstības plānošanas likumā noteiktajā kārtībā pieņem lēmumu par nepieciešamo teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādi.
(3) Konsultācijas ar pašvaldību nav nepieciešamas paredzētajām darbībām, kuras atbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokāplānojumam, paredzētajām darbībām, kuras saistītas ar transporta un elektronisko sakaru tīklu un enerģijas pārvades būvju būvniecību, paredzētajām darbībām, kuras noteiktas nacionāla līmeņa plānošanas dokumentā, kā arī paredzētajām darbībām Latvijas Republikas iekšējos jūras ūdeņos, teritoriālajā jūrā vai ekskluzīvajā ekonomiskajā zonā, paredzētajām darbībām, kas ar likumu atzītas par nepieciešamām sevišķi svarīgu sabiedrības interešu nodrošināšanai, kā arī nacionālo interešu objektiem."
"6.2 Konsultācijas ar pašvaldību
(1) Ja paredzētā darbība neatbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam vai ierosinātājam ir šaubas par paredzētās darbības atbilstību, ierosinātājs pirms paredzētās darbības pieteikšanas Valsts vides dienestā vai kompetentajā institūcijā konsultējas ar pašvaldību par paredzētās darbības īstenošanas iespējām pašvaldības teritorijā.
(2) Pašvaldība izvērtē paredzēto darbību un sniedz ierosinātājam rakstveida informāciju par paredzētās darbības atbilstību vai neatbilstību teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, kā arī sniedz viedokli par to, vai pašvaldība konceptuāli atbalsta paredzētās darbības īstenošanu. Ja paredzētā darbība neatbilst teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, bet pašvaldība konceptuāli atbalsta paredzētās darbības īstenošanu un plāno uzsākt nepieciešamo teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādi, tā aicina paredzētās darbības ierosinātāju rosināt teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādes uzsākšanu. Ja pašvaldība konceptuāli atbalsta paredzētās darbības īstenošanu, pašvaldība pēc nepieciešamās informācijas saņemšanas Teritorijas attīstības plānošanas likumā noteiktajā kārtībā pieņem lēmumu par nepieciešamo teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādi.
(3) Konsultācijas ar pašvaldību nav nepieciešamas paredzētajām darbībām, kuras atbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokāplānojumam, paredzētajām darbībām, kuras saistītas ar transporta un elektronisko sakaru tīklu un enerģijas pārvades būvju būvniecību, paredzētajām darbībām, kuras noteiktas nacionāla līmeņa plānošanas dokumentā, kā arī paredzētajām darbībām Latvijas Republikas iekšējos jūras ūdeņos, teritoriālajā jūrā vai ekskluzīvajā ekonomiskajā zonā, paredzētajām darbībām, kas ar likumu atzītas par nepieciešamām sevišķi svarīgu sabiedrības interešu nodrošināšanai, kā arī nacionālo interešu objektiem."
6.
Izteikt 7. panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Ierosinātājs paredzēto darbību, kas minēta šā likuma 4. panta pirmās daļas 1., 3., 4. un 5. punktā, piesaka kompetentajai institūcijai, iesniedzot rakstveida iesniegumu, kurā norāda, vai paredzētā darbība atbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, kā arī sniedz vismaz divus dažādus risinājumus attiecībā uz paredzētās darbības vietu vai izmantojamo tehnoloģiju veidiem. Ja par paredzēto darbību ir notikušas konsultācijas ar pašvaldību saskaņā ar šā likuma 6.2 pantu, ierosinātājs iesniegumam pievieno pašvaldības sniegto informāciju. Ja paredzētā darbība neatbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, ierosinātājs iesniegumā norāda datumu, kad attiecīgā pašvaldība pieņēmusi lēmumu par nepieciešamo teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādes uzsākšanu. Ja paredzētā darbība atbilst kādam no šā likuma 6.2 panta trešajā daļā minētajiem gadījumiem, ierosinātājs to norāda iesniegumā."
"(1) Ierosinātājs paredzēto darbību, kas minēta šā likuma 4. panta pirmās daļas 1., 3., 4. un 5. punktā, piesaka kompetentajai institūcijai, iesniedzot rakstveida iesniegumu, kurā norāda, vai paredzētā darbība atbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, kā arī sniedz vismaz divus dažādus risinājumus attiecībā uz paredzētās darbības vietu vai izmantojamo tehnoloģiju veidiem. Ja par paredzēto darbību ir notikušas konsultācijas ar pašvaldību saskaņā ar šā likuma 6.2 pantu, ierosinātājs iesniegumam pievieno pašvaldības sniegto informāciju. Ja paredzētā darbība neatbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, ierosinātājs iesniegumā norāda datumu, kad attiecīgā pašvaldība pieņēmusi lēmumu par nepieciešamo teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādes uzsākšanu. Ja paredzētā darbība atbilst kādam no šā likuma 6.2 panta trešajā daļā minētajiem gadījumiem, ierosinātājs to norāda iesniegumā."
7.
Izteikt 8. panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Paredzēto darbību, kas minēta šā likuma 3.2 panta pirmajā daļā, ierosinātājs piesaka Valsts vides dienesta informācijas sistēmā, iesniedzot iesniegumu, kurā norāda, vai paredzētā darbība atbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, kā arī sniedz vismaz divus dažādus risinājumus attiecībā uz šīs darbības vietu vai izmantojamo tehnoloģiju veidiem. Ja par paredzēto darbību ir notikušas konsultācijas ar attiecīgo pašvaldību saskaņā ar šā likuma 6.2 pantu, ierosinātājs iesniegumam pievieno pašvaldības sniegto informāciju. Ja paredzētā darbība neatbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, ierosinātājs iesniegumā norāda datumu, kad attiecīgā pašvaldība pieņēmusi lēmumu par nepieciešamo teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādes uzsākšanu. Ja paredzētā darbība atbilst kādam no šā likuma 6.2 panta trešajā daļā minētajiem gadījumiem, ierosinātājs to norāda iesniegumā."
"(1) Paredzēto darbību, kas minēta šā likuma 3.2 panta pirmajā daļā, ierosinātājs piesaka Valsts vides dienesta informācijas sistēmā, iesniedzot iesniegumu, kurā norāda, vai paredzētā darbība atbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, kā arī sniedz vismaz divus dažādus risinājumus attiecībā uz šīs darbības vietu vai izmantojamo tehnoloģiju veidiem. Ja par paredzēto darbību ir notikušas konsultācijas ar attiecīgo pašvaldību saskaņā ar šā likuma 6.2 pantu, ierosinātājs iesniegumam pievieno pašvaldības sniegto informāciju. Ja paredzētā darbība neatbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, ierosinātājs iesniegumā norāda datumu, kad attiecīgā pašvaldība pieņēmusi lēmumu par nepieciešamo teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādes uzsākšanu. Ja paredzētā darbība atbilst kādam no šā likuma 6.2 panta trešajā daļā minētajiem gadījumiem, ierosinātājs to norāda iesniegumā."
8.
12. pantā:
izteikt trešās daļas 1. punktu šādā redakcijā:
“1) paredzētā darbība neatbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, bet attiecīgā pašvaldība ir pieņēmusi šā likuma 6.2 pantā minēto lēmumu vai paredzētā darbība atbilst kādai no šā likuma 6.2 panta trešajā daļā minētajām darbībām;”;
“1) paredzētā darbība neatbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, bet attiecīgā pašvaldība ir pieņēmusi šā likuma 6.2 pantā minēto lēmumu vai paredzētā darbība atbilst kādai no šā likuma 6.2 panta trešajā daļā minētajām darbībām;”;
izteikt ceturtās daļas 1. punktu šādā redakcijā:
“1) paredzētā darbība neatbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, bet attiecīgā pašvaldība ir pieņēmusi šā likuma 6.2 pantā minēto lēmumu vai paredzētā darbība atbilst kādai no šā likuma 6.2 panta trešajā daļā minētajām darbībām;”;
“1) paredzētā darbība neatbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, bet attiecīgā pašvaldība ir pieņēmusi šā likuma 6.2 pantā minēto lēmumu vai paredzētā darbība atbilst kādai no šā likuma 6.2 panta trešajā daļā minētajām darbībām;”;
9.
13. pantā:
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Ja pieņemts lēmums nepiemērot paredzētās darbības ietekmes uz vidi novērtējumu un ietekmes sākotnējā izvērtējuma rezultātā Valsts vides dienests konstatē, ka paredzētās darbības īstenošanai nepieciešams izvirzīt vides aizsardzības prasības, Valsts vides dienests paredzētajai darbībai izdod tehniskos noteikumus. Tehniskos noteikumus izdod arī normatīvajos aktos par kārtību, kādā Valsts vides dienests izdod tehniskos noteikumus, noteiktajos gadījumos. Ja darbībai nav nepieciešams izvirzīt tehniskajos noteikumos nosakāmas vides aizsardzības prasības, Valsts vides dienests lēmumā par ietekmes novērtējuma nepiemērošanu norāda, ka darbības īstenošanai Valsts vides dienesta tehniskie noteikumi nav nepieciešami.";
"(2) Ja pieņemts lēmums nepiemērot paredzētās darbības ietekmes uz vidi novērtējumu un ietekmes sākotnējā izvērtējuma rezultātā Valsts vides dienests konstatē, ka paredzētās darbības īstenošanai nepieciešams izvirzīt vides aizsardzības prasības, Valsts vides dienests paredzētajai darbībai izdod tehniskos noteikumus. Tehniskos noteikumus izdod arī normatīvajos aktos par kārtību, kādā Valsts vides dienests izdod tehniskos noteikumus, noteiktajos gadījumos. Ja darbībai nav nepieciešams izvirzīt tehniskajos noteikumos nosakāmas vides aizsardzības prasības, Valsts vides dienests lēmumā par ietekmes novērtējuma nepiemērošanu norāda, ka darbības īstenošanai Valsts vides dienesta tehniskie noteikumi nav nepieciešami.";
papildināt ar 2.1 un 2.2 daļu šādā redakcijā:
"(21) Ja pieņemts lēmums piemērot paredzētās darbības ietekmes novērtējumu, bet paredzētās darbības ierosinātājs iesniedz Valsts vides dienestam informāciju par papildu pasākumiem paredzētās darbības nelabvēlīgās ietekmes novēršanai vai samazināšanai, tādējādi nepieļaujot vai novēršot būtisku nelabvēlīgu ietekmi uz vidi, Valsts vides dienests atkārtota sākotnējā izvērtējuma rezultātā lemj par paredzētās darbības ietekmes novērtējuma piemērošanu vai nepiemērošanu.
(22) Derīgo izrakteņu ieguvei, kuru veic saskaņā ar zemes dzīļu izmantošanas licenci, tehniskos noteikumus neizdod."
"(21) Ja pieņemts lēmums piemērot paredzētās darbības ietekmes novērtējumu, bet paredzētās darbības ierosinātājs iesniedz Valsts vides dienestam informāciju par papildu pasākumiem paredzētās darbības nelabvēlīgās ietekmes novēršanai vai samazināšanai, tādējādi nepieļaujot vai novēršot būtisku nelabvēlīgu ietekmi uz vidi, Valsts vides dienests atkārtota sākotnējā izvērtējuma rezultātā lemj par paredzētās darbības ietekmes novērtējuma piemērošanu vai nepiemērošanu.
(22) Derīgo izrakteņu ieguvei, kuru veic saskaņā ar zemes dzīļu izmantošanas licenci, tehniskos noteikumus neizdod."
10.
Izslēgt 14. pantu.
11.
14.1 pantā:
izslēgt pirmajā daļā teikumu "Kompetentā institūcija informē paredzētās darbības ierosinātāju un attiecīgo pašvaldību par to, vai nepieciešams organizēt sākotnējās sabiedriskās apspriešanas sanāksmi, un par nosacījumiem programmas izdošanai.";
izteikt ceturtās daļas 1. punktu šādā redakcijā:
"1) paredzētā darbība neatbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, bet attiecīgā pašvaldība ir pieņēmusi šā likuma 6.2 pantā minēto lēmumu vai paredzētā darbība atbilst kādai no šā likuma 6.2 panta trešajā daļā minētajām darbībām;";
"1) paredzētā darbība neatbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, bet attiecīgā pašvaldība ir pieņēmusi šā likuma 6.2 pantā minēto lēmumu vai paredzētā darbība atbilst kādai no šā likuma 6.2 panta trešajā daļā minētajām darbībām;";
izteikt piektās daļas 1. punktu šādā redakcijā:
"1) paredzētā darbība neatbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, bet attiecīgā pašvaldība ir pieņēmusi šā likuma 6.2 pantā minēto lēmumu vai paredzētā darbība atbilst kādai no šā likuma 6.2 panta trešajā daļā minētajām darbībām;";
"1) paredzētā darbība neatbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, bet attiecīgā pašvaldība ir pieņēmusi šā likuma 6.2 pantā minēto lēmumu vai paredzētā darbība atbilst kādai no šā likuma 6.2 panta trešajā daļā minētajām darbībām;";
aizstāt astotās daļas pirmajā punktā vārdus "sabiedriskā apspriešana" ar vārdiem "sabiedrības informēšana".
12.
Izteikt 14.2 pantu šādā redakcijā:
"14.2 Paredzētās darbības ietekmes novērtēšanas procesa posmi ir šādi: paredzētās darbības sākotnējā sabiedrības informēšana, programmas izstrādāšana, ietekmes novērtējuma ziņojuma sagatavošana un sabiedriskā apspriešana, kompetentās institūcijas lēmums par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu."
"14.2 Paredzētās darbības ietekmes novērtēšanas procesa posmi ir šādi: paredzētās darbības sākotnējā sabiedrības informēšana, programmas izstrādāšana, ietekmes novērtējuma ziņojuma sagatavošana un sabiedriskā apspriešana, kompetentās institūcijas lēmums par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu."
13.
15. pantā:
izteikt nosaukumu un pirmo daļu šādā redakcijā:
"15. Sākotnējā sabiedrības informēšana par paredzētās darbības ietekmes novērtējumu
(1) Ja Valsts vides dienests vai kompetentā institūcija pieņem lēmumu, ka veicams paredzētās darbības ietekmes novērtējums, ierosinātājs paziņojumu par paredzēto darbību un tās sākotnējo sabiedrības informēšanu nosūta:
1) tiem nekustamo īpašumu īpašniekiem (valdītājiem), kuru nekustamie īpašumi robežojas ar paredzētās darbības teritoriju, un tiem nekustamo īpašumu īpašniekiem (valdītājiem), kuru nekustamos īpašumus no paredzētās darbības teritorijas atdala transporta infrastruktūra vai ūdenstece;
2) uz šā panta 1. punktā minētajiem nekustamajiem īpašumiem izvietoto ēku un dzīvokļu īpašniekiem (valdītājiem).";
"15. Sākotnējā sabiedrības informēšana par paredzētās darbības ietekmes novērtējumu
(1) Ja Valsts vides dienests vai kompetentā institūcija pieņem lēmumu, ka veicams paredzētās darbības ietekmes novērtējums, ierosinātājs paziņojumu par paredzēto darbību un tās sākotnējo sabiedrības informēšanu nosūta:
1) tiem nekustamo īpašumu īpašniekiem (valdītājiem), kuru nekustamie īpašumi robežojas ar paredzētās darbības teritoriju, un tiem nekustamo īpašumu īpašniekiem (valdītājiem), kuru nekustamos īpašumus no paredzētās darbības teritorijas atdala transporta infrastruktūra vai ūdenstece;
2) uz šā panta 1. punktā minētajiem nekustamajiem īpašumiem izvietoto ēku un dzīvokļu īpašniekiem (valdītājiem).";
papildināt ar 1.1, 1.2, 1.3 un 1.4 daļu šādā redakcijā:
"(11) Ierosinātājam ir tiesības pieprasīt attiecīgajai pašvaldībai nosūtīt šā panta pirmajā daļā minētos paziņojumus. Ja ierosinātājs pieprasa pašvaldībai nosūtīt šā panta pirmajā daļā minētos paziņojumus, pašvaldība, pamatojoties uz ierosinātāja sniegto informāciju par paredzētās darbības teritorijai līdzās izvietoto nekustamo īpašumu kadastra datiem, mēneša laikā nosūta minēto paziņojumu uz nekustamā īpašuma īpašnieka (valdītāja) oficiālo elektronisko adresi vai deklarēto dzīvesvietas adresi.
(12) Ierosinātājs elektroniski iesniedz šā panta pirmajā daļā minēto paziņojumu kompetentajai institūcijai un attiecīgajai pašvaldībai, kā arī publicē paziņojumu vismaz vienā vietējā laikrakstā. Ierosinātājs iesniedz paziņojumu kompetentajai institūcijai un attiecīgajai pašvaldībai ne agrāk kā izpildīts šā panta pirmajā daļā vai 1.1 daļā minētais paziņojumu nosūtīšanas pienākums.
(13) Kompetentā institūcija un pašvaldība triju darbdienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas ievieto paziņojumu savā tīmekļvietnē. Pašvaldība tās pašas dienas laikā informē kompetento institūciju un ierosinātāju par paziņojuma ievietošanu savā tīmekļvietnē, nosūtot saiti uz publicēto paziņojumu. Ikviena persona 20 dienu laikā pēc paziņojuma publicēšanas pašvaldības tīmekļvietnē ir tiesīga sniegt rakstveida priekšlikumus par aspektiem, kas jāvērtē ietekmes novērtējuma procesā. Ja 20 dienu laikā pēc paziņojuma publicēšanas pašvaldības tīmekļvietnē pašvaldība izdod laikrakstu vai informatīvu izdevumu, pašvaldība publicē paziņojumu arī šajā laikrakstā vai informatīvajā izdevumā.
(14) Ierosinātājs, vienojoties ar attiecīgo pašvaldību par dokumentu iesniegšanas formu, iesniedz pašvaldībai sākotnējai sabiedrības informēšanai nepieciešamos dokumentus elektroniskā vai papīra formā. Pašvaldība nodrošina šo dokumentu papīra formā pieejamību sabiedrībai sākotnējās sabiedrības informēšanas laikā.";
"(11) Ierosinātājam ir tiesības pieprasīt attiecīgajai pašvaldībai nosūtīt šā panta pirmajā daļā minētos paziņojumus. Ja ierosinātājs pieprasa pašvaldībai nosūtīt šā panta pirmajā daļā minētos paziņojumus, pašvaldība, pamatojoties uz ierosinātāja sniegto informāciju par paredzētās darbības teritorijai līdzās izvietoto nekustamo īpašumu kadastra datiem, mēneša laikā nosūta minēto paziņojumu uz nekustamā īpašuma īpašnieka (valdītāja) oficiālo elektronisko adresi vai deklarēto dzīvesvietas adresi.
(12) Ierosinātājs elektroniski iesniedz šā panta pirmajā daļā minēto paziņojumu kompetentajai institūcijai un attiecīgajai pašvaldībai, kā arī publicē paziņojumu vismaz vienā vietējā laikrakstā. Ierosinātājs iesniedz paziņojumu kompetentajai institūcijai un attiecīgajai pašvaldībai ne agrāk kā izpildīts šā panta pirmajā daļā vai 1.1 daļā minētais paziņojumu nosūtīšanas pienākums.
(13) Kompetentā institūcija un pašvaldība triju darbdienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas ievieto paziņojumu savā tīmekļvietnē. Pašvaldība tās pašas dienas laikā informē kompetento institūciju un ierosinātāju par paziņojuma ievietošanu savā tīmekļvietnē, nosūtot saiti uz publicēto paziņojumu. Ikviena persona 20 dienu laikā pēc paziņojuma publicēšanas pašvaldības tīmekļvietnē ir tiesīga sniegt rakstveida priekšlikumus par aspektiem, kas jāvērtē ietekmes novērtējuma procesā. Ja 20 dienu laikā pēc paziņojuma publicēšanas pašvaldības tīmekļvietnē pašvaldība izdod laikrakstu vai informatīvu izdevumu, pašvaldība publicē paziņojumu arī šajā laikrakstā vai informatīvajā izdevumā.
(14) Ierosinātājs, vienojoties ar attiecīgo pašvaldību par dokumentu iesniegšanas formu, iesniedz pašvaldībai sākotnējai sabiedrības informēšanai nepieciešamos dokumentus elektroniskā vai papīra formā. Pašvaldība nodrošina šo dokumentu papīra formā pieejamību sabiedrībai sākotnējās sabiedrības informēšanas laikā.";
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Sākotnējās sabiedrības informēšanas ietvaros ierosinātājs nodrošina sākotnējo sabiedrības informēšanas sanāksmi.";
"(2) Sākotnējās sabiedrības informēšanas ietvaros ierosinātājs nodrošina sākotnējo sabiedrības informēšanas sanāksmi.";
aizstāt trešajā daļā vārdus "sākotnējā sabiedriskā apspriešana" ar vārdiem "sākotnējā sabiedrības informēšana";
papildināt ar 4.1 daļu šādā redakcijā:
"(41) Pirms šā panta 1.2 daļā minētā paziņojuma iesniegšanas kompetentajai institūcijai un pašvaldībai ierosinātājs, saskaņojot ar pašvaldību informatīvas tāfeles novietni, izvieto informatīvu tāfeli par uzsākto ietekmes novērtējuma procesu teritorijā, kurā plānota paredzētā darbība, izņemot darbībām, kas saistītas ar transporta un elektronisko sakaru tīklu un enerģijas pārvades būvju būvniecību. Vienlaikus ar paziņojuma iesniegšanu kompetentajā institūcijā un pašvaldībā, ierosinātājs sniedz informāciju par izvietoto informatīvo tāfeli. Prasības informatīvās tāfeles izvietošanai un informatīvās tāfeles saturu nosaka Ministru kabinets."
"(41) Pirms šā panta 1.2 daļā minētā paziņojuma iesniegšanas kompetentajai institūcijai un pašvaldībai ierosinātājs, saskaņojot ar pašvaldību informatīvas tāfeles novietni, izvieto informatīvu tāfeli par uzsākto ietekmes novērtējuma procesu teritorijā, kurā plānota paredzētā darbība, izņemot darbībām, kas saistītas ar transporta un elektronisko sakaru tīklu un enerģijas pārvades būvju būvniecību. Vienlaikus ar paziņojuma iesniegšanu kompetentajā institūcijā un pašvaldībā, ierosinātājs sniedz informāciju par izvietoto informatīvo tāfeli. Prasības informatīvās tāfeles izvietošanai un informatīvās tāfeles saturu nosaka Ministru kabinets."
14.
16. pantā:
aizstāt otrajā daļā vārdus "sabiedriskās apspriešanas" ar vārdiem "sabiedrības informēšanas";
papildināt trešo daļu aiz vārda "ekspertus" ar vārdiem "ar atbilstošu akadēmisko vai profesionālo augstāko izglītību un profesionālo pieredzi attiecīgajā jomā".
15.
17. pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Pamatojoties uz programmu, ierosinātājs sagatavo ietekmes novērtējuma ziņojumu atbilstoši šā panta trešajai daļai. Ierosinātājs savā vai tā attiecīgi pilnvarotas personas tīmekļvietnē ievieto ziņojumu un paziņojumu par sabiedrības līdzdalības iespējām. Ierosinātājs publicē paziņojumu vismaz vienā vietējā laikrakstā, kā arī elektroniski iesniedz paziņojumu attiecīgajai pašvaldībai un kompetentajai institūcijai. Pašvaldība triju darbdienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas ievieto paziņojumu savā tīmekļvietnē un tās pašas dienas laikā informē par paziņojuma ievietošanu savā tīmekļvietnē kompetento institūciju un paredzētās darbības ierosinātāju, nosūtot saiti uz publicēto paziņojumu. Ja 30 dienu laikā pēc paziņojuma publicēšanas tīmekļvietnē pašvaldība izdod laikrakstu vai informatīvu izdevumu, tā publicē paziņojumu šajā laikrakstā vai informatīvajā izdevumā. Kompetentā institūcija triju darbdienu laikā paziņojumu ievieto savā tīmekļvietnē. Pašvaldība un kompetentā institūcija paziņojumā norāda saiti uz tīmekļvietni, kur elektroniski pieejams ietekmes novērtējuma ziņojums.";
"(1) Pamatojoties uz programmu, ierosinātājs sagatavo ietekmes novērtējuma ziņojumu atbilstoši šā panta trešajai daļai. Ierosinātājs savā vai tā attiecīgi pilnvarotas personas tīmekļvietnē ievieto ziņojumu un paziņojumu par sabiedrības līdzdalības iespējām. Ierosinātājs publicē paziņojumu vismaz vienā vietējā laikrakstā, kā arī elektroniski iesniedz paziņojumu attiecīgajai pašvaldībai un kompetentajai institūcijai. Pašvaldība triju darbdienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas ievieto paziņojumu savā tīmekļvietnē un tās pašas dienas laikā informē par paziņojuma ievietošanu savā tīmekļvietnē kompetento institūciju un paredzētās darbības ierosinātāju, nosūtot saiti uz publicēto paziņojumu. Ja 30 dienu laikā pēc paziņojuma publicēšanas tīmekļvietnē pašvaldība izdod laikrakstu vai informatīvu izdevumu, tā publicē paziņojumu šajā laikrakstā vai informatīvajā izdevumā. Kompetentā institūcija triju darbdienu laikā paziņojumu ievieto savā tīmekļvietnē. Pašvaldība un kompetentā institūcija paziņojumā norāda saiti uz tīmekļvietni, kur elektroniski pieejams ietekmes novērtējuma ziņojums.";
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Ierosinātājs, vienojoties ar attiecīgo pašvaldību par dokumentu iesniegšanas formu, iesniedz attiecīgajai pašvaldībai ietekmes novērtējuma ziņojumu elektroniskā vai papīra formā. Pašvaldība nodrošina ziņojuma papīra formā pieejamību sabiedrībai un paziņojumā norāda, kur ziņojums pieejams.";
"(2) Ierosinātājs, vienojoties ar attiecīgo pašvaldību par dokumentu iesniegšanas formu, iesniedz attiecīgajai pašvaldībai ietekmes novērtējuma ziņojumu elektroniskā vai papīra formā. Pašvaldība nodrošina ziņojuma papīra formā pieejamību sabiedrībai un paziņojumā norāda, kur ziņojums pieejams.";
papildināt trešās daļas 6. punktu pirms vārdiem "sabiedriskās apspriešanas rezultātu" ar vārdiem "sākotnējās sabiedrības informēšanas un";
ceturtajā daļā aizstāt vārdu "laikrakstā" ar vārdiem "pašvaldības tīmekļvietnē";
izteikt septīto daļu šādā redakcijā:
"(7) Ierosinātājs izvērtē sabiedrības iesniegtos priekšlikumus un sabiedriskās apspriešanas rezultātus, precizē ziņojumu, ietver tajā pārskatu par sabiedrības līdzdalības pasākumiem un sabiedrības iesniegtajiem priekšlikumiem, kā arī norāda, kā iesniegtie priekšlikumi ir izvērtēti. Ja paredzētā darbība atbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, ierosinātājs šo ziņojumu kopā ar sabiedrības rakstveida priekšlikumu kopijām papīra formā un elektroniski iesniedz kompetentajai institūcijai, kā arī ievieto ziņojumu savā vai attiecīgi pilnvarotas personas tīmekļvietnē. Nosacījums par paredzētās darbības atbilstību pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam neattiecas uz darbībām, kuras atbilst šā likuma 6.2 panta trešajā daļā minētajām darbībām.";
"(7) Ierosinātājs izvērtē sabiedrības iesniegtos priekšlikumus un sabiedriskās apspriešanas rezultātus, precizē ziņojumu, ietver tajā pārskatu par sabiedrības līdzdalības pasākumiem un sabiedrības iesniegtajiem priekšlikumiem, kā arī norāda, kā iesniegtie priekšlikumi ir izvērtēti. Ja paredzētā darbība atbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, ierosinātājs šo ziņojumu kopā ar sabiedrības rakstveida priekšlikumu kopijām papīra formā un elektroniski iesniedz kompetentajai institūcijai, kā arī ievieto ziņojumu savā vai attiecīgi pilnvarotas personas tīmekļvietnē. Nosacījums par paredzētās darbības atbilstību pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam neattiecas uz darbībām, kuras atbilst šā likuma 6.2 panta trešajā daļā minētajām darbībām.";
izslēgt astotajā daļā vārdus "papīra formā un".
16.
Izslēgt 20. pantu.
17.
20.1 pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus "Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai" ar vārdiem "Klimata un enerģētikas ministrijai";
izslēgt otrajā daļā vārdus "Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un";
aizstāt sestajā daļā vārdus "sniedz atzinumu par ziņojumu" ar vārdiem "pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu";
aizstāt 6.1 daļā vārdus "un publicē šo paziņojumu vismaz vienā vietējā laikrakstā" ar vārdiem "un nosūta paziņojumu attiecīgajai pašvaldībai, kura triju darbdienu laikā ievieto paziņojumu savā tīmekļvietnē."
18.
Izteikt 21. pantu šādā redakcijā:
"21. Paredzētās darbības akcepts ir šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieņemts kompetentās institūcijas lēmums par atļauju uzsākt paredzēto darbību."
"21. Paredzētās darbības akcepts ir šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieņemts kompetentās institūcijas lēmums par atļauju uzsākt paredzēto darbību."
19.
Izteikt 22. pantu šādā redakcijā:
"22. Paredzētās darbības akceptēšana
(1) Kompetentā institūcija pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu tādai darbībai, kas atbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam. Nosacījums par paredzētās darbības atbilstību teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam neattiecas uz nacionālo interešu objektiem, kā arī uz paredzētajām darbībām, kuras ar likumu atzītas par nepieciešamām sevišķi svarīgu sabiedrības interešu nodrošināšanai.
(2) Pirms lēmuma pieņemšanas par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu kompetentā institūcija izvērtē ietekmes novērtējuma ziņojumu un sniedz par to atzinumu, kuru ietver lēmumā par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu.
(3) Kompetentā institūcija atzinuma sagatavošanai var pieaicināt ekspertus ar atbilstošu akadēmisko vai profesionālo augstāko izglītību un profesionālo pieredzi attiecīgajā jomā.
(4) Pieņemot lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu, kompetentā institūcija izvērtē attiecīgās pašvaldības un sabiedrības viedokli. Ja paredzētajai darbībai ir pārrobežu ietekme, kompetentā institūcija izvērtē arī ietekmētās valsts ieinteresēto institūciju un sabiedrības viedokli, kā arī konsultāciju rezultātus.
(5) Kompetentā institūcija līdz lēmuma par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu sagatavošanai sniedz rakstveida priekšlikumus ziņojuma nepilnību novēršanai, kurus ierosinātājs izvērtē un attiecīgi papildina ziņojumu. Ierosinātājs nodrošina aktuālās ziņojuma versijas pieejamību savā vai tā attiecīgi pilnvarotas personas tīmekļvietnē un paziņojumu par aktualizēto ziņojumu elektroniski nosūta pašvaldībai ievietošanai tās tīmekļvietnē.
(6) Ja ziņojums neatbilst programmai vai normatīvo aktu prasībām, vai nav ņemti vērā kompetentās institūcijas rakstveida priekšlikumi attiecībā uz ziņojumu, vai nav veikta normatīvajiem aktiem atbilstoša sabiedriskā apspriešana, kompetentā institūcija nosūta ziņojumu ierosinātājam pārstrādāšanai, norādot novēršamās nepilnības, kā arī uzdod ierosinātājam nodrošināt pārstrādātā ziņojuma sabiedrisko apspriešanu.
(7) Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija sagatavo informatīvo ziņojumu un Ministru kabineta rīkojuma projektu iesniegšanai Ministru kabinetam šādos gadījumos:
1) ja saskaņā ar ierosinātāja iesniegto ziņojumu paredzētā darbība negatīvi ietekmēs Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), bet paredzētā darbība ir vienīgais risinājums sabiedrībai nozīmīgu interešu, arī sociālo vai ekonomisko interešu, apmierināšanai;
2) ja saskaņā ar ierosinātāja iesniegto ziņojumu paredzētā darbība negatīvi ietekmēs Eiropas nozīmes aizsargājamā dabas teritorijā (NATURA 2000) sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopus, bet paredzētā darbība ir vienīgais risinājums un nepieciešama sabiedrības veselības aizsardzības, sabiedrības drošības vai vides aizsardzības interešu vai citu sabiedrībai sevišķi svarīgu interešu apmierināšanai.
(8) Ja paredzētā darbība negatīvi ietekmēs Eiropas nozīmes aizsargājamā dabas teritorijā (NATURA 2000) sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopus un Ministru kabinets pieņēmis lēmumu par to, ka paredzētā darbība ir vienīgais risinājums un nepieciešama citu sabiedrībai sevišķi svarīgu interešu apmierināšanai, kompetentā institūcija atbilstoši likumam “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” nosūta informāciju Eiropas Komisijai atzinuma saņemšanai. Par pārējiem šā panta septītajā daļā minētajiem gadījumiem un kompensējošo pasākumu piemērošanu kompetentā institūcija atbilstoši likumam “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” informē Eiropas Komisiju.
(9) Prasības šā panta septītajā daļā minētajam informatīvajam ziņojumam nosaka Ministru kabinets.
(10) Kompetentā institūcija lēmumā par paredzētās darbības akceptēšanu norāda nosacījumus, ar kādiem paredzētā darbība ir īstenojama vai nav pieļaujama. Nosacījumos, ja nepieciešams, ietver prasības ietekmes uz vidi monitoringam. Paredzētā darbība ir īstenojama, ievērojot kompetentās institūcijas lēmumā ietvertos nosacījumus.
(11) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā kompetentā institūcija nosūta ziņojumu ierosinātājam pārstrādāšanai, kārtību, kādā kompetentā institūcija sniedz atzinumu par ziņojumu un atzinuma saturu, kā arī kārtību, kādā kompetentā institūcija pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu."
"22. Paredzētās darbības akceptēšana
(1) Kompetentā institūcija pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu tādai darbībai, kas atbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam. Nosacījums par paredzētās darbības atbilstību teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam neattiecas uz nacionālo interešu objektiem, kā arī uz paredzētajām darbībām, kuras ar likumu atzītas par nepieciešamām sevišķi svarīgu sabiedrības interešu nodrošināšanai.
(2) Pirms lēmuma pieņemšanas par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu kompetentā institūcija izvērtē ietekmes novērtējuma ziņojumu un sniedz par to atzinumu, kuru ietver lēmumā par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu.
(3) Kompetentā institūcija atzinuma sagatavošanai var pieaicināt ekspertus ar atbilstošu akadēmisko vai profesionālo augstāko izglītību un profesionālo pieredzi attiecīgajā jomā.
(4) Pieņemot lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu, kompetentā institūcija izvērtē attiecīgās pašvaldības un sabiedrības viedokli. Ja paredzētajai darbībai ir pārrobežu ietekme, kompetentā institūcija izvērtē arī ietekmētās valsts ieinteresēto institūciju un sabiedrības viedokli, kā arī konsultāciju rezultātus.
(5) Kompetentā institūcija līdz lēmuma par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu sagatavošanai sniedz rakstveida priekšlikumus ziņojuma nepilnību novēršanai, kurus ierosinātājs izvērtē un attiecīgi papildina ziņojumu. Ierosinātājs nodrošina aktuālās ziņojuma versijas pieejamību savā vai tā attiecīgi pilnvarotas personas tīmekļvietnē un paziņojumu par aktualizēto ziņojumu elektroniski nosūta pašvaldībai ievietošanai tās tīmekļvietnē.
(6) Ja ziņojums neatbilst programmai vai normatīvo aktu prasībām, vai nav ņemti vērā kompetentās institūcijas rakstveida priekšlikumi attiecībā uz ziņojumu, vai nav veikta normatīvajiem aktiem atbilstoša sabiedriskā apspriešana, kompetentā institūcija nosūta ziņojumu ierosinātājam pārstrādāšanai, norādot novēršamās nepilnības, kā arī uzdod ierosinātājam nodrošināt pārstrādātā ziņojuma sabiedrisko apspriešanu.
(7) Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija sagatavo informatīvo ziņojumu un Ministru kabineta rīkojuma projektu iesniegšanai Ministru kabinetam šādos gadījumos:
1) ja saskaņā ar ierosinātāja iesniegto ziņojumu paredzētā darbība negatīvi ietekmēs Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), bet paredzētā darbība ir vienīgais risinājums sabiedrībai nozīmīgu interešu, arī sociālo vai ekonomisko interešu, apmierināšanai;
2) ja saskaņā ar ierosinātāja iesniegto ziņojumu paredzētā darbība negatīvi ietekmēs Eiropas nozīmes aizsargājamā dabas teritorijā (NATURA 2000) sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopus, bet paredzētā darbība ir vienīgais risinājums un nepieciešama sabiedrības veselības aizsardzības, sabiedrības drošības vai vides aizsardzības interešu vai citu sabiedrībai sevišķi svarīgu interešu apmierināšanai.
(8) Ja paredzētā darbība negatīvi ietekmēs Eiropas nozīmes aizsargājamā dabas teritorijā (NATURA 2000) sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopus un Ministru kabinets pieņēmis lēmumu par to, ka paredzētā darbība ir vienīgais risinājums un nepieciešama citu sabiedrībai sevišķi svarīgu interešu apmierināšanai, kompetentā institūcija atbilstoši likumam “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” nosūta informāciju Eiropas Komisijai atzinuma saņemšanai. Par pārējiem šā panta septītajā daļā minētajiem gadījumiem un kompensējošo pasākumu piemērošanu kompetentā institūcija atbilstoši likumam “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” informē Eiropas Komisiju.
(9) Prasības šā panta septītajā daļā minētajam informatīvajam ziņojumam nosaka Ministru kabinets.
(10) Kompetentā institūcija lēmumā par paredzētās darbības akceptēšanu norāda nosacījumus, ar kādiem paredzētā darbība ir īstenojama vai nav pieļaujama. Nosacījumos, ja nepieciešams, ietver prasības ietekmes uz vidi monitoringam. Paredzētā darbība ir īstenojama, ievērojot kompetentās institūcijas lēmumā ietvertos nosacījumus.
(11) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā kompetentā institūcija nosūta ziņojumu ierosinātājam pārstrādāšanai, kārtību, kādā kompetentā institūcija sniedz atzinumu par ziņojumu un atzinuma saturu, kā arī kārtību, kādā kompetentā institūcija pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu."
20.
Izteikt 23. pantu šādā redakcijā:
"(1) Kompetentā institūcija triju darbdienu laikā ievieto pieņemto lēmumu savā tīmekļvietnē un elektroniski paziņo to ierosinātājam, kā arī nosūta ietekmes novērtēšanā iesaistītajām institūcijām un attiecīgajai pašvaldībai.
(2) Pašvaldība triju darbdienu laikā lēmumu ievieto savā tīmekļvietnē. Pašvaldība publicē paziņojumu par pieņemto lēmumu nākošajā pašvaldības izdota laikraksta vai informatīva izdevuma numurā, ja pašvaldība tādu izdod 30 dienu laikā kopš lēmuma pieņemšanas sniegšanas. Paziņojumā pašvaldība norāda, ka kompetentā institūcija ir pieņēmusi lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu, ietverot saiti uz tīmekļvietni, kur lēmums pieejams.
(3) Kompetentā institūcija informē par pieņemto lēmumu valsti, ar kuru notikušas konsultācijas ietekmes uz vidi novērtējuma procesā, norādot informāciju par konsultāciju rezultātiem, kā arī sniedzot informāciju par to, kā ir ņemti vērā valsts priekšlikumi.
(4) Ja paredzēto darbību plānots īstenot ārpus Latvijas jurisdikcijā esošas teritorijas un ir notikušas konsultācijas saskaņā ar šā likuma 20.1 panta septīto daļu, kompetentā institūcija piecu darbdienu laikā pēc tam, kad saņemta informācija par pieņemto lēmumu, ievieto šo lēmumu savā tīmekļvietnē."
"(1) Kompetentā institūcija triju darbdienu laikā ievieto pieņemto lēmumu savā tīmekļvietnē un elektroniski paziņo to ierosinātājam, kā arī nosūta ietekmes novērtēšanā iesaistītajām institūcijām un attiecīgajai pašvaldībai.
(2) Pašvaldība triju darbdienu laikā lēmumu ievieto savā tīmekļvietnē. Pašvaldība publicē paziņojumu par pieņemto lēmumu nākošajā pašvaldības izdota laikraksta vai informatīva izdevuma numurā, ja pašvaldība tādu izdod 30 dienu laikā kopš lēmuma pieņemšanas sniegšanas. Paziņojumā pašvaldība norāda, ka kompetentā institūcija ir pieņēmusi lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu, ietverot saiti uz tīmekļvietni, kur lēmums pieejams.
(3) Kompetentā institūcija informē par pieņemto lēmumu valsti, ar kuru notikušas konsultācijas ietekmes uz vidi novērtējuma procesā, norādot informāciju par konsultāciju rezultātiem, kā arī sniedzot informāciju par to, kā ir ņemti vērā valsts priekšlikumi.
(4) Ja paredzēto darbību plānots īstenot ārpus Latvijas jurisdikcijā esošas teritorijas un ir notikušas konsultācijas saskaņā ar šā likuma 20.1 panta septīto daļu, kompetentā institūcija piecu darbdienu laikā pēc tam, kad saņemta informācija par pieņemto lēmumu, ievieto šo lēmumu savā tīmekļvietnē."
21.
23.5 pantā:
papildināt piekto daļu pirms vārda "iesniedz" ar vārdu "elektroniski";
aizstāt septītajā daļā vārdus "vai arī" ar vārdu "un";
aizstāt 7.1 daļā vārdus "Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija" ar vārdiem "Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija";
22.
26. pantā:
otrās daļas pirmajā punktā aizstāt vārdus "sniegusi atzinumu par ziņojumu vai vides pārskatu" ar vārdiem "pieņēmusi lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu vai sniegusi atzinumu par vides pārskatu";
aizstāt otrās daļas otrajā punktā vārdus "Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai" ar vārdiem "Klimata un enerģētikas ministrijai";
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Kompetentā institūcija vai Klimata un enerģētikas ministrija, izskatot sūdzību, uzdod ierosinātājam vai izstrādātājam nodrošināt normatīvajos aktos noteiktās sabiedrības tiesības uz informāciju vai līdzdalību ietekmes uz vidi novērtējuma vai stratēģiskā novērtējuma procesā. Ja ierosinātājs vai izstrādātājs neņem vērā kompetentās institūcijas vai Klimata un enerģētikas ministrijas viedokli, kompetentā institūcija, sagatavojot lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu vai atzinumu par vides pārskatu, izvērtē ierosinātāja vai izstrādātāja rīcību un lēmumā vai atzinumā norāda ierosinātāja vai izstrādātāja pārkāpumus attiecībā uz sabiedrības līdzdalības nenodrošināšanu vai informācijas nesniegšanu."
"(3) Kompetentā institūcija vai Klimata un enerģētikas ministrija, izskatot sūdzību, uzdod ierosinātājam vai izstrādātājam nodrošināt normatīvajos aktos noteiktās sabiedrības tiesības uz informāciju vai līdzdalību ietekmes uz vidi novērtējuma vai stratēģiskā novērtējuma procesā. Ja ierosinātājs vai izstrādātājs neņem vērā kompetentās institūcijas vai Klimata un enerģētikas ministrijas viedokli, kompetentā institūcija, sagatavojot lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu vai atzinumu par vides pārskatu, izvērtē ierosinātāja vai izstrādātāja rīcību un lēmumā vai atzinumā norāda ierosinātāja vai izstrādātāja pārkāpumus attiecībā uz sabiedrības līdzdalības nenodrošināšanu vai informācijas nesniegšanu."
23.
27. pantā:
aizstāt otrajā daļā vārdus "atzinumā par paredzētās darbības ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu" ar vārdiem "lēmumā par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu";
aizstāt ceturtajā daļā vārdus "attiecīgās valsts institūcijas, pašvaldības, citas likumā noteiktas institūcijas vai Ministru kabineta" ar vārdiem "kompetentās institūcijas".
24.
Papildināt 1. pielikuma 8.1. apakšpunktu aiz vārda "pamatvielas" ar vārdiem "izņemot ūdeņradi, ja to ražo ūdens elektrolīzes ceļā apjomā, kas nepārsniedz 50 tonnas diennaktī";
25.
2. pielikumā:
izslēgt 3. punkta 8. apakšpunkta c) punktu;
izteikt 10. punkta 1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"1) 10 hektāru vai lielākas teritorijas inženiertehniskā sagatavošana, lai teritorijā varētu izveidot rūpnieciska rakstura apbūvi, kas ietver tādus darbus kā transporta infrastruktūras risinājumu izbūve, inženiertehniskās apgādes tīklu izbūve, teritorijas zemes līmeņa izmaiņas un citus teritorijas inženiertehniskās sagatavošanas darbi;";
"1) 10 hektāru vai lielākas teritorijas inženiertehniskā sagatavošana, lai teritorijā varētu izveidot rūpnieciska rakstura apbūvi, kas ietver tādus darbus kā transporta infrastruktūras risinājumu izbūve, inženiertehniskās apgādes tīklu izbūve, teritorijas zemes līmeņa izmaiņas un citus teritorijas inženiertehniskās sagatavošanas darbi;";
izteikt 10. punkta 2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2) pilsētvides attīstības projekti, piemēram, tirdzniecības centri, kas aizņem 5 hektārus un lielāku platību, vairāk nekā 500 automašīnām paredzētas publiskas autostāvvietas, pilsētas kvartālu sagatavošana 10 hektāru un lielākā platībā, kas ietver tai skaitā transporta infrastruktūras risinājumu izbūvi, inženiertehniskās apgādes tīklu izbūvi, teritorijas zemes līmeņa izmaiņas, lai teritorijā varētu izveidot dzīvojama, veselības aprūpes, kultūras, izglītības rakstura apbūvi".
"2) pilsētvides attīstības projekti, piemēram, tirdzniecības centri, kas aizņem 5 hektārus un lielāku platību, vairāk nekā 500 automašīnām paredzētas publiskas autostāvvietas, pilsētas kvartālu sagatavošana 10 hektāru un lielākā platībā, kas ietver tai skaitā transporta infrastruktūras risinājumu izbūvi, inženiertehniskās apgādes tīklu izbūvi, teritorijas zemes līmeņa izmaiņas, lai teritorijā varētu izveidot dzīvojama, veselības aprūpes, kultūras, izglītības rakstura apbūvi".
papildināt 10. punkta 5 a) apakšpunktu aiz vārda "vairāk" ar vārdiem "izņemot komersantu un māju ceļus";
izteikt 11. punkta 2.1 apakšpunktu šādā redakcijā: "2.1 atkritumu pārstrādes un apstrādes iekārtas, ja to jauda ir vismaz 5 tonnas diennaktī, izņemot gadījumus, kad tiek palielināta atkritumu apstrādes iekārtu jauda (visas darbības, uz kurām neattiecas šā likuma 1. pielikums);"
papildināt 11. punkta 12 b) apakšpunktu aiz vārda "pārbūvi" ar vārdiem "ciemos un teritorijās ārpus pilsētām un ciemiem";
papildināt 11. punkta 12. apakšpunktu punktu ar b1) apakšpunktu šādā redakcijā:
"b1) esošo ēku vai būvju restaurāciju, atjaunošanu vai pārbūvi pilsētā, ja tām netiek mainīts lietošanas veids, ir nodrošināta piekļuve, kā arī, palielinot būves vai tās daļas apjomu, nav nepieciešama zemes lietojuma veida maiņa, t.i., ēkas vai būves restaurācija, atjaunošana vai pārbūve tiek veikta esoša pagalma robežās,";
"b1) esošo ēku vai būvju restaurāciju, atjaunošanu vai pārbūvi pilsētā, ja tām netiek mainīts lietošanas veids, ir nodrošināta piekļuve, kā arī, palielinot būves vai tās daļas apjomu, nav nepieciešama zemes lietojuma veida maiņa, t.i., ēkas vai būves restaurācija, atjaunošana vai pārbūve tiek veikta esoša pagalma robežās,";
papildināt 11. punkta 12 f) un 12 g) apakšpunktu šādā redakcijā:
"f) pilsētu teritorijās inženierkomunikāciju būvniecību ielu sarkanajās līnijās un ārpus tām līdz esošai apbūvei īpašumos, kas robežojas ar konkrētajām ielām;
g) jaunu palīgēku un labiekārtojuma elementu būvniecība pilsētā, ja tiem ir nodrošināta piekļuve, būvniecība notiek uz zemes, kuras lietošanas veids ir noteikts kā zeme zem ēkām un pagalmiem, un ja šo darbību rezultātā nav nepieciešama zemes lietošanas veida maiņa."
"f) pilsētu teritorijās inženierkomunikāciju būvniecību ielu sarkanajās līnijās un ārpus tām līdz esošai apbūvei īpašumos, kas robežojas ar konkrētajām ielām;
g) jaunu palīgēku un labiekārtojuma elementu būvniecība pilsētā, ja tiem ir nodrošināta piekļuve, būvniecība notiek uz zemes, kuras lietošanas veids ir noteikts kā zeme zem ēkām un pagalmiem, un ja šo darbību rezultātā nav nepieciešama zemes lietošanas veida maiņa."
Pārejas noteikumi
Papildināt pārejas noteikumus ar 23., 24., 25., 26., 27., 28. un 29. punktu šādā redakcijā:
"23. Ja sākotnējā izvērtējuma rezultātā Valsts vides dienests attiecībā uz paredzēto darbību līdz 2025. gada 31. decembrim piemērojis ietekmes novērtējumu, ierosinātājam ir tiesības uz atkārtotu sākotnējo izvērtējumu, iesniedzot Valsts vides dienestam informāciju saskaņā ar šā likuma 13. panta 2.1 daļu.
24. Ja iesniegums par paredzētās darbības sākotnējā izvērtējuma veikšanu iesniegts Valsts vides dienestam līdz 2025. gada 31. decembrim, bet Valsts vides dienests pieņem lēmumu par ietekmes novērtējuma piemērošanu vai nepiemērošanu pēc 2026. gada 1. janvāra, Valsts vides dienests pieņem minēto lēmumu, ja darbība atbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, vai, ja attiecīgā pašvaldība pieņēmusi lēmumu par nepieciešamo teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādes uzsākšanu.
25. Ja iesniegums par paredzētās darbības ietekmes novērtējumu iesniegts kompetentajai institūcijai līdz 2025. gada 31. decembrim un kompetentā institūcija pieņem lēmumu par ietekmes novērtējuma piemērošanu pēc 2026. gada 1. janvāra, kompetentā institūcija pieņem minēto lēmumu, ja darbība atbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, vai, ja attiecīgā pašvaldība pieņēmusi lēmumu par nepieciešamo teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādes uzsākšanu.
26. Pēc 2026. gada 1. janvāra visas paredzētās darbības akceptē kompetentā institūcija.
"23. Ja sākotnējā izvērtējuma rezultātā Valsts vides dienests attiecībā uz paredzēto darbību līdz 2025. gada 31. decembrim piemērojis ietekmes novērtējumu, ierosinātājam ir tiesības uz atkārtotu sākotnējo izvērtējumu, iesniedzot Valsts vides dienestam informāciju saskaņā ar šā likuma 13. panta 2.1 daļu.
24. Ja iesniegums par paredzētās darbības sākotnējā izvērtējuma veikšanu iesniegts Valsts vides dienestam līdz 2025. gada 31. decembrim, bet Valsts vides dienests pieņem lēmumu par ietekmes novērtējuma piemērošanu vai nepiemērošanu pēc 2026. gada 1. janvāra, Valsts vides dienests pieņem minēto lēmumu, ja darbība atbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, vai, ja attiecīgā pašvaldība pieņēmusi lēmumu par nepieciešamo teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādes uzsākšanu.
25. Ja iesniegums par paredzētās darbības ietekmes novērtējumu iesniegts kompetentajai institūcijai līdz 2025. gada 31. decembrim un kompetentā institūcija pieņem lēmumu par ietekmes novērtējuma piemērošanu pēc 2026. gada 1. janvāra, kompetentā institūcija pieņem minēto lēmumu, ja darbība atbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, vai, ja attiecīgā pašvaldība pieņēmusi lēmumu par nepieciešamo teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādes uzsākšanu.
26. Pēc 2026. gada 1. janvāra visas paredzētās darbības akceptē kompetentā institūcija.
27. Pēc 2026. gada 1. janvāra kompetentā institūcija pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu tādām paredzētajām darbībām, kuras atbilst attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, tai skaitā attiecībā uz paredzētajām darbībām, kuru ietekmes novērtējums uzsākts pirms 2025. gada 31. decembra, izņemot nacionālo interešu objektus.
28. Ja kompetentās institūcijas atzinums par paredzētās darbības ietekmes novērtējuma ziņojumu izsniegts no 2023. gada 1. janvāra līdz 2025. gada 31. decembrim un paredzētā darbība uz atzinuma izdošanas brīdi atbilda attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, kompetentā institūcija 20 dienu laikā pēc attiecīga iesnieguma saņemšanas no ierosinātāja pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu.
29. Ja kompetentās institūcijas atzinums par paredzētās darbības ietekmes novērtējuma ziņojumu izsniegts no 2023. gada 1. janvāra līdz 2025. gada 31. decembrim un paredzētā darbība uz atzinuma izdošanas brīdi neatbilda attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, kompetentā institūcija 20 dienu laikā pēc attiecīga iesnieguma saņemšanas no ierosinātāja pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu. Ierosinātājs pieprasījumā norāda datumu, kad pašvaldība apstiprinājusi nepieciešamos teritorijas plānojuma grozījumus vai lokālplānojumu."
28. Ja kompetentās institūcijas atzinums par paredzētās darbības ietekmes novērtējuma ziņojumu izsniegts no 2023. gada 1. janvāra līdz 2025. gada 31. decembrim un paredzētā darbība uz atzinuma izdošanas brīdi atbilda attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, kompetentā institūcija 20 dienu laikā pēc attiecīga iesnieguma saņemšanas no ierosinātāja pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu.
29. Ja kompetentās institūcijas atzinums par paredzētās darbības ietekmes novērtējuma ziņojumu izsniegts no 2023. gada 1. janvāra līdz 2025. gada 31. decembrim un paredzētā darbība uz atzinuma izdošanas brīdi neatbilda attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, kompetentā institūcija 20 dienu laikā pēc attiecīga iesnieguma saņemšanas no ierosinātāja pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu. Ierosinātājs pieprasījumā norāda datumu, kad pašvaldība apstiprinājusi nepieciešamos teritorijas plānojuma grozījumus vai lokālplānojumu."
Likums stājas spēkā 2026. gada 1. janvārī.
Ministrs V. Uzvārds