MK sēdes protokollēmuma projekts

23-TA-1072
Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs""
1.
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
2.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.
3.
Pieņemt zināšanai, ka, lai nodrošinātu noteikumu projekta izpildi, papildu nepieciešamais finansējums 2023. gadam ir 4 168 067 euro, 2024. gadam un turpmāk ik gadu 12 504 201 euro.
4.
Lai nodrošinātu šī protokollēmuma 3.punktā noteikto, papildu nepieciešamais finansējums 2023.gadam 4 168 067 euro tiek nodrošināts no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
5.
Noteikt, ka 4.punktā minētais finansējums 2023.gadam tiek atjaunots valsts budžeta programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši Ministru prezidenta 2024.gada 24.marta rezolūcijā 23-MPI-16 noteiktajam.
6.
Lai nodrošinātu papildu nepieciešamo finansējumu 2024. gadam un turpmāk ik gadu, Finanšu ministrijai, sagatavojot likumprojektu “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam”, samazināt budžeta resorā “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" plānoto finansējumu 2024. gadam un turpmāk ir gadu par 12 504 201 euro.
7.
Izglītības un zinātnes ministrijai līdz š.g. 15.augustam sagatavot informāciju, kā tiks nodrošināta 2023.gada 18. aprīļa Ministru kabineta rīkojuma Nr. 226 "Par pedagogu zemākās darba samaksas likmes pieauguma grafiku laikposmam no 2023. gada 1. septembra līdz 2025. gada 31. decembrim" 3.punkta izpilde - finanšu resursus pedagogu zemākās darba samaksas pieauguma nodrošināšanai iegūt, sakārtojot izglītības iestāžu tīklu, efektivizējot izglītības procesu un piešķirot papildu finansējumu no pašvaldību budžetiem un valsts budžeta, ar nosacījumu, ka tiek ievērots solidaritātes un paritātes princips un finansējums, kas veidosies pēc izglītības iestāžu tīkla sakārtošanas, prioritāri tiek novirzīts pedagogu darba samaksas pieauguma nodrošināšanai.