Noteikumi

22-TA-2774
Noteikumi par stacionāro ārstniecības iestāžu resursu informācijas sistēmu
Izdoti saskaņā ar Ārstniecības likuma
9.panta ceturto daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka ārstniecības iestāžu, kas sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus (turpmāk - Ārstniecības iestāde), stacionārajā ārstniecības iestāžu resursu informācijas sistēmā (turpmāk – Sistēma) iekļaujamos datus, šo datu apjomu un apstrādes kārtību.
2.
Sistēma nodrošina operatīvās un statistiskās informācijas apriti par resursu un veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību, to ierobežojumiem, kā arī cita veida notikumiem, kas ietekmē Ārstniecības iestādes darbības nepārtrauktību.
3.
Ārstniecības iestāde Sistēmā iekļauj šādu informāciju:
3.1.
personu kontaktinformāciju, kas ir atbildīgas par Ārstniecības iestādes darbības nepārtrauktību un Sistēmā sniedzamo informācijas aktualitāti un datu ievadi;
3.2.
cilvēkresursu nodrošinājumu stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai (ārsti profesijā, sertificēti ārsti, rezidenti pa specialitātēm, ārsta palīgi, māsas profesijā, māsas specializācijas jomās, māsu palīgi) un nepieciešamā starptautiskā palīdzība (intensīvās terapijas brigāde);
3.3.
par pieejamiem resursiem:
3.3.1.
gultu pieejamību (operatīvie dati), atbilstoši sniegto stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu profiliem, tai skaitā par pārprofilēto gultu izveidi un pieejamību;
3.3.2.
kopējo gultu skaitu (statiskie dati), atbilstoši sniegto stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu profiliem;
3.3.3.
pieejamo un noteiktam laika periodam paredzēto patēriņa apjomu individuālajiem aizsardzības līdzekļiem;
3.3.4.
medicīnas materiāltehnisko nodrošinājumu (medicīnas ierīcēm, tai skaitā par mākslīgās plaušu ventilācijas iekārtām, orgānu aizstājējterapijas iekārtām un medicīnisko skābekli u.c.);
3.3.5.
materiāltehnisko nodrošinājumu Ārstniecības iestādes darbības nepārtrauktībai.
3.4.
par epidemioloģisko situāciju:
3.4.1.
SARI (akūtas respiratoras saslimšanas (Severe Acute Respiratory Infections) - gripas, Covid-19, respiratorisincitiālo vīrusu (stacionēto un testēto) pacientu skaits kopā un ar SARI simptomiem, tai skaitā intensīvās terapijas nodaļā stacionēti un miruši pacienti ar SARI simptomiem;
3.4.2.
epidemioloģijas datus – pacientu skaits, kas atradušies stacionārā ar apstiprinātu Covid-19 vīrusinfekciju, pacientu slimības smagums, tai skaitā invazīvas mākslīgās plaušu ventilācijas nodrošināšana un iznākums.
3.5.
par stacionāro plānveida pakalpojumu gaidīšanas rindām;
3.6.
par iespēju nodrošināt neatliekamo medicīnisko palīdzību attiecīgajos veselības aprūpes pakalpojumu profilos.
4.
Ārkārtas medicīniskās un ārkārtas sabiedrības veselības situācijās vai to draudu gadījumos Ārstniecības iestādes pēc Valsts operatīvās medicīniskās komisijas lēmuma, iesniedz Sistēmā papildus informāciju, kas nepieciešama ārkārtas situācijas pārvaldīšanai. Informācijas sniegšanas apjomu, struktūru un biežumu nosaka Valsts operatīvā medicīniskā komisija.
5.
Sistēmas pārzinis ir Nacionālais veselības dienests (turpmāk – Pārzinis).
II.Sistēmā iekļaujamās informācijas apjoms 
6.
Šo noteikumu 3. un 4.punktā norādīto informāciju apstrādā:
6.1.
Slimību profilakses un kontroles centrs, lai monitorētu ar infekcijas slimībām stacionēto pacientu slimības smagumu un iznākumu, un plānotu atbilstošus epidemioloģiskās drošības pasākumus, kā arī nodrošinātu datu vākšanu gripas monitoringā iesaistītajās Ārstniecības iestādēs;
6.2.
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, lai uzturētu, monitorētu Ārstniecības iestāžu resursu pieejamību un plānotu un koordinētu pacientu transportēšanu uz tuvāko Ārstniecības iestādi, atbilstoši veselības aprūpes pakalpojuma pieejamībai;
6.3.
Nacionālais veselības dienests, lai operatīvi izvērtētu epidemioloģisko situāciju, saslimstību, noslodzi un resursu pieejamību Ārstniecības iestādēs, tai skaitā organizētu plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu;
6.4.
Veselības ministrija, lai izstrādātu valsts veselības nozares politiku, kā arī organizētu, koordinētu un pārraudzītu veselības politikas īstenošanu, tai skaitā attiecībā uz veselības aprūpes cilvēkresursu attīstību.
7.
Gadījumā, ja Ārstniecības iestāde nevar nodrošināt kādu no veselības aprūpes pakalpojumiem, vai ir ierobežota veselības aprūpes pakalpojuma sniegšana, vai ir iestājies cits notikums, kas ietekmē Ārstniecības iestādes ikdienas darbu, tā nekavējoties sniedz Sistēmā ziņojumu.
8.
Šo noteikumu 3.1., 3.5. un 3.6. apakšpunktā minētās informācijas sniegšanas apjomu, struktūru un biežumu  nosaka Nacionālais veselības dienests.
9.
Šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētās informācijas sniegšanas apjomu, struktūru un biežumu  nosaka Veselības ministrija.
10.
Šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētās informācijas sniegšanas apjomu, struktūru un biežumu nosaka Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests.
11.
Šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētās informācijas sniegšanas apjomu, struktūru un biežumu nosaka Slimību profilakses un kontroles centrs.
12.
Pārzinis nodrošina prasību informācijas aktualizēšanai publicēšanu Pārziņa tīmekļa vietnē, atbilstoši Valsts operatīvās medicīniskās komisijas vai 8., 9., 10., 11. punktā norādītās iestādes noteiktajam informācijas sniegšanas apjomam, struktūrai un biežumam.
13.
Ārstniecības iestādei ir pienākums aktualizēt informāciju Sistēmā, atbilstoši Pārziņa tīmekļa vietnē noteiktajam datu apjomam, struktūrai un biežumam.
III.Sistēmā iekļaujamās informācijas apstrādes kārtība
14.
Ārstniecības iestāde informāciju Sistēmā iekļauj elektroniski tiešsaistes režīmā, izmantojot saskarnes vai ievadot Sistēmā.
15.
Lai nodrošinātu šo noteikumu 3.1.-3.6. apakšpunktā un 4. punktā minētās informācijas iekļaušanu Sistēmā, Pārzinis ar līgumu starpniecību vienojas ar Ārstniecības iestādēm par Sistēmas izmantošanas nosacījumiem un prasībām.
16.
Lietotāja tiesības un lomas, saskaņā ar kurām Sistēmas lietotājs var piekļūt noteiktam datu apjomam, nosaka Pārzinis.
17.
Piekļuves tiesības Sistēmā iekļautajai informācijai Pārzinis 6. punktā norādīto iestāžu lietotājiem piešķir, pamatojoties uz iestādes pieprasījumu un to darbību reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto funkciju vai deleģēto uzdevumu izpildei.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds