Noteikumu projekts

23-TA-612
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 3.1. prioritātes "Ilgtspējīga TEN-T infrastruktūra" 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt ilgtspējīgu, pret klimatu izturīgu, inteliģentu, drošu un vairākveidu TEN-T infrastruktūru" 3.1.1.1. pasākuma "Dzelzceļa transporta attīstība un energoefektivitātes uzlabošana sabiedriskajos pasažieru pārvadājumos" un 3.1.1.3. pasākuma "Eiropas transporta tīklā esošās dzelzceļa infrastruktūras attīstība" īstenošanas noteikumi
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 3.1. prioritātes "Ilgtspējīga TEN-T infrastruktūra" 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt ilgtspējīgu, pret klimatu izturīgu, inteliģentu, drošu un vairākveidu TEN-T infrastruktūru" 3.1.1.1. pasākumu "Dzelzceļa transporta attīstība un energoefektivitātes uzlabošana sabiedriskajos pasažieru pārvadājumos" (turpmāk – 3.1.1.1. pasākums) un 3.1.1.3. pasākumu "Eiropas transporta tīklā esošās dzelzceļa infrastruktūras attīstība" (turpmāk – 3.1.1.3. pasākums) (turpmāk abi kopā – pasākums);
1.2.
pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam plānoto un pieejamo Kohēzijas fonda finansējumu un privātā finansējuma likmi;
1.4.
prasības Kohēzijas fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam;
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus.
2.
Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
3.
Pasākumu īsteno divu projektu iesniegumu atlases kārtu ietvaros:
3.1.
pirmās atlases kārtas ietvaros tiek īstenoti Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" 6.2.1.2. pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" posmotie projekti Nr. 6.2.1.2/21/I/001 "Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija" un Nr. 6.2.1.2/22/I/002 "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai" (turpmāk – pirmā atlases kārta);
3.2.
otrās atlases kārtas ietvaros tiek īstenoti Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 3.1.1.1. pasākuma un 3.1.1.3. pasākuma projekti (turpmāk – otrā atlases kārta).
4.
Kohēzijas fonda finansējumu pasākuma ietvaros piešķir granta veidā. Maksimālais attiecināmais Kohēzijas fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % un privātā finansējuma apmērs ir vismaz 15 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
5.
Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Satiksmes ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).
6.
Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.
II.Pasākuma mērķis 
7.
Pasākuma mērķis ir modernizēt dzelzceļa esošo elektrificēto tīklu, paplašināt elektrificēto zonu un paaugstināt pasažieru un vilcienu kustības drošību, pasažieru apkalpošanas kvalitāti un komfortu.
8.
Pasākuma mērķa grupa ir dzelzceļa infrastruktūras lietotāji un ar tiem saistītie citu transporta veidu satiksmes dalībnieki.
9.
Pirmās atlases kārtas ietvaros līdz 2026. gada 1. janvārim sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
9.1.
rezultāta rādītājs – vilcienu kustības ātruma palielināšanās modernizētajā līnijā līdz 140 km/h;
9.2.
rezultāta rādītājs – modernizētās dzelzceļa pasažieru infrastruktūras īpatsvars – 49 %;
9.3.
iznākuma rādītājs – staciju skaits, kurās uzbūvēti paaugstinātie peroni, – 45;
9.4.
iznākuma rādītājs – rekonstruēto vai modernizēto dzelzceļa līniju kopējais garums – 100 km.
10.
Otrās atlases kārtas ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
10.1.
iznākuma rādītājs "Jaunu vai modernizētu dzelzceļa sliežu garums – TEN-T" – 130 km;
10.2.
iznākuma rādītājs "Jaunas vai modernizētas dzelzceļa stacijas un pieturas" – 40 stacijas vai pieturas;
10.3.
rezultāta rādītājs "Laika ietaupījums no uzlabotas dzelzceļa infrastruktūras" – piecas dienas gadā.
11.
Šo noteikumu 9.3., 9.4.10.1. un 10.2. apakšpunktā minētais iznākuma rādītājs ir sasniegts, kad pabeigti projektā paredzētie būvdarbi un objekti ir nodoti ekspluatācijā.
12.
Šo noteikumu 9.1., 9.2. un 10.3. apakšpunktā minētais rezultāta rādītājs ir sasniegts, kad finansējuma saņēmējs Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā (turpmāk – sadarbības iestāde) iesniedz un sadarbības iestāde apstiprina noslēguma maksājuma pieprasījumu, kurā pamatota rādītāja sasniegšana. Rezultāta rādītāja vērtība ir attiecināma, ja tā radusies viena kalendāra gada laikā pēc projekta noslēguma maksājuma veikšanas. Ja finansējuma saņēmējs rezultāta rādītāja vērtību sasniedz, sadarbības iestāde turpmāko projekta rezultāta rādītāja izpildes kontroli neveic.
III.Pasākumam pieejamais finansējums
13.
Pirmās atlases kārtas 3.1.1.3. pasākuma ietvaros kopējais attiecināmais finansējums nepārsniedz 61 642 051 euro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums ir 52 395 743 euro un privātais finansējums – ne mazāk kā 9 246 308 euro, tai skaitā:
13.1.
projekta Nr. 6.2.1.2/21/I/001 "Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija" īstenošanai Kohēzijas fonda finansējums ir 26 314 702 euro un privātais finansējums – ne mazāk kā 4 643 771 euro;
13.2.
projekta Nr. 6.2.1.2/22/I/002 "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai" īstenošanai Kohēzijas fonda finansējums ir 26 081 041 euro un privātais finansējums – ne mazāk kā 4 602 537 euro.
14.
Otrās atlases kārtas 3.1.1.1.pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir ne mazāk kā 264 920 522 euro (tai skaitā elastības finansējums – 66 488 326 euro), ko veido Kohēzijas fonda finansējums 225 182 443 euro (tai skaitā elastības finansējums – 56 515 077 euro) un privātais finansējums – ne mazāk kā 39 738 079  euro (tai skaitā elastības finansējums – 9 973 249 euro).
15.
Otrās atlases kārtas 3.1.1.3.pasākuma ietvaros plānotais un pieejamais kopējais finansējums ir 94 117 648 euro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums  80 000 000 euro un privātais finansējums – ne mazāk kā 14 117 648 euro.
16.
Līdz 2025. gada 31. decembrim otrās atlases kārtas 3.1.1.1. pasākuma īstenošanai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums, lai slēgtu līgumu par projekta īstenošanu, nepārsniedz 198 432 196 euro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums ir 168 667 366 euro un privātais finansējums nepārsniedz 29 764 830 euro.
17.
No 2026. gada 1. janvāra atbildīgā iestāde atbilstoši Eiropas Komisijas lēmumam par vidusposma pārskatu var ierosināt sadarbības iestādei palielināt otrās atlases kārtas projektam pieejamo Kohēzijas fonda finansējumu līdz šo noteikumu 14. punktā minētajam apmēram, nepārsniedzot šo noteikumu 4. punktā minēto maksimālo Kohēzijas fonda finansējuma apmēru.
IV.Prasības projekta iesnieguma iesniedzējam 
18.
Projekta iesniedzējs ir valsts akciju sabiedrība "Latvijas dzelzceļš". Projekta iesniedzējs pēc projekta apstiprināšanas ir finansējuma saņēmējs.
19.
Projekta iesniedzējs pirmās atlases kārtas ietvaros sagatavo un iesniedz sadarbības iestādē projekta iesniegumu par šo noteikumu 13.2. apakšpunktā minēto Kohēzijas fonda finansējuma apmēru, un atbilstoši šo noteikumu 34. punktam projekta vērtēšanai tiek piemērota vienkāršota atlases procedūra.
20.
Projekta iesniedzējs otrās atlases kārtas ietvaros sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikuma prasībām, papildus pievienojot:
20.1.
izmaksu un ieguvumu analīzi;
20.2.
apliecinājumu, ka pēc projekta īstenošanas projekta ietvaros radītā infrastruktūra būs vienlīdzīgi un bez diskriminācijas pieejama visiem potenciālajiem lietotājiem un par piekļuvi šai infrastruktūrai tiks noteikta adekvāta samaksa.
V.Atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumi
21.
Pasākuma ietvaros atbalstāmās darbības ir dzelzceļa infrastruktūras būvniecība, pārbūve un atjaunošana, kas nodrošina pilnvērtīgu integrēšanos TEN-T tīklā un energoefektivitātes uzlabošanu sabiedriskajos pasažieru pārvadājumos, tai skaitā Eiropas transporta tīklā esošās dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un jaunas izveide, vienotas satiksmes vadības sistēmas ieviešana, dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija un drošības pasākumu īstenošana.
22.
Projektos neiekļauj darbības, kas nav vērstas uz šo noteikumu 7. punktā minētā mērķa sasniegšanu.
23.
Pasākuma ietvaros ir attiecināmas šādas projekta tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai:
23.1.
projekta iesniegumu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas (izņemot projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas izmaksas), tai skaitā izmaksu un ieguvumu analīzes izstrādes izmaksas un tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrāde;
23.2.
projekta vadības personāla izmaksas, kas radušās uz darba līguma vai uzņēmuma līguma pamata (tai skaitā tiesību aktos noteiktās piemaksas un nodokļi), ņemot vērā, ka:
23.2.1.
tās nepārsniedz 84 787 euro kalendāra gadā, ja projekta tiešās attiecināmās izmaksas pārsniedz 5 000 000 euro;
23.2.2.
attiecināma ir ne mazāka kā 30 % noslodze, personāla iesaisti projektā nodrošinot saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu (attiecināms, ja izmaksas radušās uz darba līguma pamata);
23.3.
būvuzraudzības, kā arī apvienotās būvprojekta izstrādes un būvdarbu veikšanas procesa neatkarīgas uzraudzības pakalpojuma izmaksas, autoruzraudzības izmaksas un attiecīgo būvspeciālistu obligātās apdrošināšanas izmaksas;
23.4.
būvdarbu ieceres dokumentācijas, būvprojekta minimālā sastāvā, apliecinājuma kartes vai paskaidrojuma raksta izstrādes izmaksas visām projektā paredzētajām darbībām un ar to saistīto būvekspertīžu, izpētes, slēdzienu un ekspertīzes izmaksas, ja to veikšana ir priekšnosacījums būvprojekta, būvdarbu ieceres dokumentācijas vai būvprojekta minimālā sastāvā izstrādei;
23.5.
dzelzceļa infrastruktūras izbūves un pārbūves izmaksas, tai skaitā:
23.5.1.
elektrotīkla, bateriju elektrovilcienu uzlādes staciju, elektrificēto zonu izbūves un pieslēguma izmaksas, kā arī citas saistītās izmaksas, tai skaitā saistībā ar jaudas palielināšanu, lai nodrošinātu vilces jaudas apakšstaciju darbību;
23.5.2.
inženiertīklu infrastruktūras pārbūves izmaksas, ja ir sertificēta būvinženiera ekspertīzes atzinums, kurā konstatēts, ka, projekta ietvaros veicot ieguldījumus noteiktās teritorijās, nav iespējams izvairīties no minētās infrastruktūras bojāšanas vai pārbūves, bet ne vairāk kā 15 % no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas;
23.5.3.
telekomunikāciju līniju un sistēmu būvniecība, vidēja sprieguma un augstsprieguma līniju kabeļu un krustojumu pārbūve un nomaiņa;
23.5.4.
jaunas vilces jaudas apakšstaciju, kontakttīkla un to infrastruktūras izbūves un ierīkošanas izmaksas;
23.5.5.
esošo vilcienu kustības sistēmu un signalizācijas sistēmu izbūve un pārbūve;
23.5.6.
sliežu ceļu pārbūve un izbūve;
23.5.7.
videonovērošanas un apziņošanas sistēmas ierīkošanas izmaksas;
23.5.8.
dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas, pārbūves un izbūves izmaksas, kas rodas būvprojekta verificēšanas procesā atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas dzelzceļa sistēmu savstarpēju izmantojamību;
23.6.
labiekārtošanas izmaksas atbilstoši būvprojekta risinājumam;
23.7.
izmaksas, kas saistītas ar obligāto ugunsdrošības prasību un citu drošības prasību ievērošanu;
23.8.
pasākumu izmaksas obligāto vides aizsardzības prasību nodrošināšanai, ciktāl to paredz normatīvie akti vides aizsardzības prasību jomā, tostarp ietekmes uz vidi novērtējuma izmaksas;
23.9.
projekta īstenošanai nepieciešamās zemes un cita nekustamā īpašuma iegādes izmaksas, nepārsniedzot 10 % no attiecināmo izmaksu kopsummas;
23.10.
izmaksas par finansējuma saņēmēja tehnikas pakalpojumiem būvdarbu veikšanai, kuru izpildi nodrošina finansējuma saņēmējs un kuras uzskatāmas par finansējuma saņēmēja ieguldījumu natūrā, kas maksājumu pieprasījumos tiek atspoguļots kā finansējuma saņēmēja līdzfinansējums. Finansējuma saņēmēja ieguldījums natūrā nepārsniedz 15 % no kopējām attiecināmām izmaksām, kas ir vienlīdzīgs ar finansējuma saņēmēja līdzfinansējuma apjomu. Ieguldījumiem natūrā jābūt norādītiem projekta iesniegumā, un jābūt apliecinājumam, ka tie nav veikti vai iegādāti par cita veida finanšu atbalsta līdzekļiem;
23.11.
sabiedriskā transporta pasažieru pārvadājumu izmaksas pārvadātāju reisu izpildes nodrošināšanai, ja vilcienu pasažieru pārvadājumi uz laiku tiek aizstāti ar autobusu pasažieru pārvadājumiem;
23.12.
dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja izmaksas dzelzceļa veiktspējas nodrošināšanai;
23.13.
informācijas sistēmu izstrādes vai iegādes izmaksas, informācijas sistēmas ieviešanas izmaksas līdz tās darbības uzsākšanai, infrastruktūras iegādes un uzstādīšanas izmaksas, informācijas sistēmas programmatūras izstrādes vai iegādes un ieviešanas kvalitātes kontroles (tai skaitā vispusīgās testēšanas, audita) izmaksas, lietotāju vajadzību analīzes izmaksas, projektu īstenošanai nepieciešamo autortiesību maksājumu izmaksas;
23.14.
izmaksas komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu nodrošināšanai.
24.
Šo noteikumu 23.2.1., 23.5.1., 23.5.4., 23.5.5.23.5.6., 23.10., 23.11.23.12. un 23.13. apakšpunktā minētās izmaksas nav attiecināmas uz pirmās atlases kārtas projektu īstenošanu.
25.
Projekta netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 % apmērā no šo noteikumu 23.2. apakšpunktā minētajām izmaksām, kas radušās uz darba līguma pamata.
26.
Šo noteikumu 23.1., 23.3. un 23.4. apakšpunktā minētās izmaksas kopā nepārsniedz 10 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
27.
Neparedzētie izdevumi nepārsniedz 5 % no projekta kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām. Finansējuma saņēmējs pirms neparedzēto izdevumu veikšanas saskaņo to ar sadarbības iestādi.
29.
Izmaksas, kas saskaņā ar šiem noteikumiem nav iekļaujamas kā attiecināmās izmaksas, ir finansējamas ārpus projekta no finansējuma saņēmēja privātajiem līdzekļiem.
30.
Projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem.
31.
Pasākuma ietvaros ir atbalstāma vides prasību integrācija būvdarbu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums), vides un informācijas piekļūstamības nodrošināšanas izmaksas atbilstoši būvprojekta risinājumam un personu ar invaliditāti intereses pārstāvošo nevalstisko organizāciju ekspertu konsultācijas, tās paredzot projektēšanas vai būvdarbu līguma izmaksu ietvaros.
32.
Otrās atlases kārtas atbalstāmo darbību ietvaros radušās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām finansēšanai no Kohēzijas fonda, ja tās atbilst šo noteikumu 21. punktā ​minētajām atbalstāmajām darbībām, šo noteikumu 23. punktā ​​​​​minētajām attiecināmajām izmaksām un šo noteikumu 23.9. un 23.10. apakšpunktā, ​​25.26.​​​​​​ un 27. punktā minētajiem izmaksu apjoma ierobežojumiem un ir radušās ne agrāk kā 2021. gada 1. janvārī.
33.
Otrās atlases kārtas 3.1.1.1. pasākuma ietvaros tiks veikti Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam stratēģiski svarīgam projektam noteiktie pienākumi un īstenoti obligātie projekta informācijas un publicitātes pasākumi atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
VI.Pasākuma īstenošanas nosacījumi
34.
Sadarbības iestāde pēc šo noteikumu stāšanās spēkā izsludina pirmo atlases kārtu un veic vienkāršotu atlases un vērtēšanas procesu pirmās kārtas projektam Nr. 6.2.1.2/22/I/002 "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai".
35.
Sadarbības iestāde ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā izsludina otro atlases kārtu.
36.
Finansējuma saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar līgumā par projekta īstenošanu noteikto termiņu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
37.
Īstenojot otrās atlases kārtas projektu, finansējuma saņēmējs:
37.1.
uzkrāj datus par šo noteikumu 10.3. apakšpunktā minēto projektā sasniegto rādītāju;
37.2.
uzkrāj datus par laika ietaupījumu (dienas gadā) no uzlabotas dzelzceļa infrastruktūras;
37.3.
ievēro principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālo principu rādītāju "Objektu skaits, kuros Kohēzijas fonda ieguldījumu rezultātā ir nodrošināta vides un informācijas pieejamība";
37.4.
uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālo principu rādītājiem (ja attiecināms) un ievēro šādus principus:
37.4.1.
klimatdrošināšana;
37.4.2.
energoefektivitāte pirmajā vietā;
37.4.3.
nenodarīt būtisku kaitējumu;
37.5.
sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 37.4. apakšpunktā minētajiem horizontālo principu rādītājiem vienlaikus ar informāciju par šo noteikumu 10. punktā minēto rādītāju vērtību sasniegšanu;
37.6.
nodrošina, ka projektā plānotie darbi netiek finansēti vai līdzfinansēti, kā arī nav plānots tos finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;
37.7.
no saviem līdzekļiem nodrošina sasniegto rezultātu ilgtspēju piecus gadus pēc projekta pabeigšanas;
37.8.
nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumus saskaņā ar regulas 2021/1060 47. un 50. pantu un kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā;
37.9.
izstrādā šo noteikumu 33. punktā minētā stratēģiski svarīgā projekta komunikācijas plānu, kas paredz nodrošināt vismaz vienu plašāka mēroga publicitātes pasākumu mediju intereses un sabiedrības uzmanības piesaistīšanai, un iesniedz to informācijai atbildīgajā iestādē;
37.10.
nodrošina, ka infrastruktūras objekts, kurā plānots veikt ieguldījumus, ir īpašumā un finansējuma saņēmēja tiesības uz konkrēto objektu vai īpašumu ir nostiprinātas zemesgrāmatā;
38.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru. Atbalstāma ir vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos, kā arī vides piekļūstamības un izmantojamības nodrošināšana (zaļais publiskais iepirkums), kur tā ir attiecināma un atbilstoša ieguldījumu specifikai, lai īstenotu sociāli atbildīgu iepirkumu.
39.
Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka otrās atlases kārtas projekts un atbalstāmās darbības tiek īstenotas, ievērojot principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" prasības:
39.1.
bezemisiju dzelzceļa infrastruktūras (elektrifikācijas) un dzelzceļa infrastruktūras attīstība neizraisa tūlītēju vai nākotnē iespējamu negatīvu klimata ietekmi uz projektu, cilvēkiem, dabu vai aktīviem (tai skaitā infrastruktūru), kā arī nerada negatīvu ietekmi uz pielāgošanos klimata pārmaiņu mērķu sasniegšanai;
39.2.
jau projektēšanas stadijā tiek ņemti vērā ar klimata pārmaiņām saistītie riski un tiek noteikti arī ar būvniecību, uzturēšanu un ekspluatāciju saistītie riski.
40.
Sadarbības iestāde pēc līguma noslēgšanas par otrās atlases kārtas projekta īstenošanu un rakstiska avansa pieprasījuma saņemšanas var piešķirt avansu (ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi), izvērtējot plānotā avansa apmēru un nepieciešamības pamatojumu. Finansējuma saņēmējs avansa pieprasījumu sagatavo un sadarbības iestāde to apstiprina, ņemot vērā, ka plānotā avansa apmērs un tā pamatojums atbilst spējai to izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros. Finansējuma saņēmējam avansu var piešķirt līdz 30 % no projektam piešķirtā Kohēzijas fonda finansējuma, ievērojot, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos un avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 % no projektam piešķirtā Kohēzijas fonda finansējuma.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds