Noteikumu projekts

22-TA-2025
Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu pasākumā "Integrētā jūrlietu politika"
Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu zivsaimniecības attīstības pasākumā "Integrētā jūrlietu politika" (turpmāk – pasākums).
2.
Pasākuma mērķis saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 7. jūlija Regulas 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139), 25. panta 2. punkta "c" apakšpunktu ir jūras vidē sasniegt un saglabāt labu vides stāvokli, kā noteikts Direktīvas 2008/56/EK 1. panta 1. punktā, tostarp izstrādājot pasākumu programmu laba jūras vides stāvokļa panākšanai un saglabāšanai (turpmāk – pasākumu programma) atbilstoši normatīvajiem aktiem par jūras vides aizsardzību un pārvaldību.
3.
Projektu iesniegumu pieņemšanu izsludina, projektu iesniegumus iesniedz, vērtē un atlasa, lēmumu pieņem un paziņo, atbalstu pieprasa, kā arī projekta uzraudzību veic un sankcijas piemēro saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem.
II.Atbalsta saņemšanas nosacījumi
4.
Atbalsta pretendents ir valsts pārvaldes iestāde, kas atbilstoši jūras vides aizsardzību un pārvaldību regulējošajiem normatīvajiem aktiem izstrādā pasākumu programmu.
5.
Pasākumā atbalsta darbības, kas ir saistītas ar datu un informācijas iegūšanu, analīzi un uzkrāšanu, tai skaitā metožu, modeļu un novērtēšanas sistēmu izstrādi un izmantošanu attiecībā uz jūras vides stāvokli, par to ietekmējošām slodzēm un to savstarpējo ietekmi, kā arī sociālekonomiskajiem aspektiem.
6.
Atbalstu piešķir, ja atbalsta pretendenta projekts atbilst šādiem publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem:
6.1.
projekta mērķis atbilst šo noteikumu 2. punktā minētajam pasākuma mērķim;
6.2.
projektā īstenojamās darbības atbilst jūras vides aizsardzību un pārvaldību regulējošo normatīvo aktu prasībām.
7.
Projekta uzraudzības periods ir pieci gadi. Atbalsta saņēmējs nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā iegūtie pamatlīdzekļi visā uzraudzības periodā tiek izmantoti atbilstoši projekta mērķim.
III.Publiskā atbalsta intensitāte, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
8.
Publiskā atbalsta intensitāte ir 100 procentu no projekta attiecināmajām izmaksām.
9.
Pasākumā ir šādas ar pasākumu programmai nepieciešamo zināšanu uzlabošanu par jūras vides stāvokli saistītas attiecināmās izmaksas, kas nepieciešamas jūras vides aizsardzību un pārvaldību regulējošajos normatīvajos aktos noteikto pienākumu izpildei attiecībā uz pasākumu programmu:
9.1.
jaunas tehnikas, iekārtu un aprīkojuma iegādes un uzstādīšanas izmaksas;
9.2.
pētījumu veikšanas izmaksas, tai skaitā izmaksas, kas radušās, iegūstot datus un paraugus, veicot apsekojumus, izvērtēšanu un analīzi, izstrādājot metodes un izvērtējot ietekmi;
9.3.
izmaksas, kas saistītas ar dalību reģionāla un starptautiska mēroga darba grupu sanāksmēs, sadarbības konferencēs un semināros, nepārsniedzot vienu procentu no projekta attiecināmo izmaksu summas:
9.3.1.
organizatora noteiktā reģistrācijas un dalības maksa;
9.3.2.
komandējuma (darba brauciena) izmaksas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi:
9.3.2.1.
dienas nauda;
9.3.2.2.
viesnīcas izdevumi, kas saistīti ar komandējumu (izņemot, ja konference vai seminārs ilgst vienu dienu un dalībniekiem ir iespēja tajā pašā dienā atgriezties savā dzīvesvietā);
9.3.2.3.
transporta izmaksas līdz konferences vai semināra norises vietai un atpakaļ (transporta noma, sabiedriskais transports un degviela);
9.3.2.4.
komandējuma (darba brauciena) apdrošināšanas izmaksas;
9.4.
izdevumi par tādu informācijas tehnoloģiju sistēmu un tīklu izveidi un esošo pilnveidošanu, kas nodrošina datu apkopošanu, administrēšanu, validēšanu, analīzi un apmaiņu un paraugu vākšanas metožu izstrādi;
9.5.
semināru un konferenču organizēšanas izmaksas, projekta komunikācijas pasākumu un publicitātes nodrošināšanas izmaksas, tajā skaitā, drukāto un multimediju materiālu izstrādei, nepārsniedzot vienu procentu no projekta attiecināmo izmaksu summas;
9.6.
vispārējās izmaksas, tai skaitā konsultantu honorāri, ekspertīzes, autoruzraudzības pakalpojumu un juridisko pakalpojumu izmaksas, tehniski ekonomiskā pamatojuma, kā arī patentu un licenču izmantošanas izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai īstenošanu un nepārsniedz divus procentus no pārējo šajā punktā minēto attiecināmo izmaksu kopsummas.
10.
Pasākumā ir noteiktas šādas neattiecināmās izmaksas:
10.1.
izmaksas, kas saistītas ar tādas tehnikas, iekārtu un aprīkojuma aizstāšanu ar jaunu tehniku, iekārtām un aprīkojumu, kuru parametri salīdzinājumā ar esošajiem neatšķiras un kuri būtiski nemaina tehnoloģiju raksturu;
10.2.
izmaksas, kas saistītas ar dalību Eiropas Savienības institūciju formāli izveidotajās ekspertu darba grupu sanāksmēs, par kurām Eiropas Savienības institūcijas sedz ceļa izdevumus;
10.3.
procentu maksājumi, maksa par naudas pārskaitījumiem, valūtas maiņas komisijas maksa un valūtas kursa svārstību dēļ radušies zaudējumi;
10.4.
naudas sodi, līgumsodi un tiesas prāvu izmaksas;
10.5.
izmaksu palielinājums, kas rodas no tādu apakšlīgumu slēgšanas, kuri palielina projekta izmaksas, bet nepievieno projektam papildu vērtību, un kuros samaksa noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām;
10.6.
izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav organizēta atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;
10.7.
esošo būvju uzturēšanas izmaksas;
10.8.
tehniskās apkopes, rezerves daļu un ekspluatācijas izdevumi;
10.9.
transportlīdzekļu iegādes izdevumi;
10.10.
izmaksas, kas radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas;
10.11.
izmaksas, kas pēc Lauku atbalsta dienesta novērtējuma pārsniedz vidējo tirgus cenu, kā arī projekta īstenošanas un tā mērķu sasniegšanas laika grafika noteiktajā termiņā nepabeigto darbu izmaksas.
IV.Pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti
11.
Lai pieteiktos atbalstam, atbalsta pretendents saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā, izmantojot elektronisko pieteikšanās sistēmu, kurā notiek arī informācijas apmaiņa par projektu, Lauku atbalsta dienestā iesniedz:
11.1.
projekta iesniegumu, norādot vismaz šādu informāciju:  projekta mērķi, ietverot tā atbilstības aprakstu normatīvajiem aktiem par jūras vides aizsardzību un pārvaldību, kā arī par prasībām jūras vides stāvokļa novērtējumam, laba jūras vides stāvokļa noteikšanai un jūras vides mērķu izstrādei, projektā plānotās darbības jomu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par jūras vides aizsardzību un pārvaldību, kā arī par prasībām jūras vides stāvokļa novērtējumam, laba jūras vides stāvokļa noteikšanai un jūras vides mērķu izstrādei, ietverot detalizētu darbības jomas īstenošanas aprakstu pa posmiem, atzīmējot katram posmam nepieciešamās attiecināmās izmaksas, sasniedzamos rezultātus attiecībā uz pasākumu programmai nepieciešamo zināšanu uzlabošanu par jūras vides stāvokli un attiecībā uz projektā plānotajām darbības jomām;
11.2.
lēmumu par piedalīšanos projektā un visu ar projekta īstenošanu saistīto saistību uzņemšanos;
11.3.
apliecinājumu, ka projekta iesniegumā plānotās attiecināmās izmaksas atbilst jūras vides aizsardzību un pārvaldību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajiem pienākumiem attiecībā uz pasākumu programmu;
11.4.
iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus – iepirkuma priekšmeta tehnisko specifikāciju un visus piegādātāju iesniegtos piedāvājumus – saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu un par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
12.
Šo noteikumu 11.4. apakšpunktā minētos dokumentus iesniedz ne vēlāk kā 10 darbdienu laikā pēc iepirkuma procedūras pabeigšanas.
V.Publiskā atbalsta pieprasīšanas papildu nosacījumi
13.
Atbalsta saņēmējs Lauku atbalsta dienestā kopā ar maksājuma pieprasījumu iesniedz:
13.1.
atbalsta saņēmēja apliecinātas maksājumu un darījumu dokumentu kopijas;
13.2.
atbalsta saņēmēja apliecinātas darbu nodošanas un pieņemšanas aktu kopijas;
13.3.
atbalsta saņēmēja apliecinātas tādu līgumu kopijas, kuri noslēgti ar pakalpojumu sniedzējiem un kuros norādīti veicamie uzdevumi, to veikšanas termiņi un līgumu summas;
13.4.
kopsavilkumu par sasaisti starp ieguldījumiem projekta darbības jomās un pasākumu programmas ietvaros īstenotajiem pasākumiem;
13.5.
ja īstenota šo noteikumu 9.3. apakšpunktā minētā dalība reģionāla vai starptautiska mēroga darba grupas sanāksmē, sadarbības konferencē vai seminārā:
13.5.1.
darba grupas sanāksmes, konferences vai semināra darba kārtību;
13.5.2.
dokumentus, kas apliecina reģistrāciju un dalības maksu darba grupas sanāksmē, konferencē vai seminārā;
13.5.3.
sabiedriskā transporta, lidmašīnas biļeti;
13.5.4.
viesnīcas (naktsmītnes) rēķinu;
13.5.5.
ceļojuma apdrošināšanas izmaksas apliecinošu dokumentu;
13.6.
citus dokumentus, kas pierāda projektā īstenotās darbības.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
Pielikums
Ministru kabineta
[22-TA-2025 Dt]
noteikumiem Nr.
[22-TA-2025 Nr]
Projektu atlases kritēriji
Nr.p.k. Kritērijs Jā/Nē
1. Projekta mērķis atbilst pasākuma mērķim  
2. Projektā īstenojamās aktivitātes atbilst Direktīvā 2008/56/EK vai Direktīvā 2014/89/ES noteiktajiem pienākumiem