Noteikumi

22-TA-1622
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna komponentes Nr.1 “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja” reformu un investīciju virziena 1.1 “Emisiju samazināšana transporta sektorā” 1.1.1.r. reformas “Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana” 1.1.1.1.i. investīcijas “Konkurētspējīgs dzelzceļa pasažieru transports kopējā Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā” 1.1.1.1.i.2. un 1.1.1.1.i.3. saistīto pasākumu īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
 Noteikumi nosaka:
1.1.
Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – AF) plāna komponentes Nr.1 “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja” reformu un investīciju virziena 1.1 “Emisiju samazināšana transporta sektorā” 1.1.1.r. reformas “Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana” (turpmāk – reforma) 1.1.1.1.i.investīcijas “Konkurētspējīgs dzelzceļa pasažieru transports kopējā Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā”” 1.1.1.1.i.2. un 1.1.1.1.i.3. saistīto pasākumu (turpmāk – investīcija) atbalsta piešķiršanas mehānisma ieviešanas kārtību;
1.2.
investīcijas mērķi un mērķa grupu;
1.3.
investīcijai pieejamo finansējumu un sasniedzamos rādītājus;
1.4.
investīcijas ieviešanā iesaistītās institūcijas, to pienākumus un atbildību;
1.5.
prasības finansējuma saņēmējam;
1.6.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus.
2.
Investīcijas mērķis ir uzlabot valsts bezemisiju publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru, modernizējot dzelzceļa elektrificēto tīklu līnijās Rīga – Zemitāni, Rīga – Priedaine un attīstot līniju Zasulauks – Bolderāja, kā rezultātā tiks veicināta pārvietošanās paradumu maiņa un samazināta sabiedriskā transporta negatīvā ietekme uz vidi.
3.
Investīcijas mērķa grupa ir satiksmes dalībnieki un iedzīvotāji.
4.
Investīcijas ietvaros ir sasniedzami šādi rādītāji:
4.1.
līdz 2026.gada 31.martam investīcijas ietvaros sasniedzamais mērķis: izveidoto elektrificēto dzelzceļa līniju un modernizēto esošo dzelzceļa līniju garums pasažieru pārvadāšanai  – 81 km;
4.2.
līdz 2023.gada 31.decembrim sasniedzamais uzraudzības rādītājs: parakstīti visi iepirkuma līgumi par to kopējo dzelzceļa posmu garumu, kas izveidojami/atjaunojami saskaņā ar  pasākumu Nr.1.1.1.1.i. .
5.
Investīcijai pieejamais AF fonda finansējums ir 72 700 000 euro, kas tiek sniegts granta veidā, sasniedzot investīcijas mērķi 100% apmērā.
6.
Investīcijas izdevumu attiecināmības termiņš ir līdz 2026.gada 31.martam.
7.
Finansējuma saņēmējs ir valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš”, kas saistīto pasākumu Nr.1.1.1.1.i.2. un 1.1.1.1.i.3. ietvaros īsteno projektu (turpmāk – projekts) un atbilstoši AF plāna īstenošanu un uzraudzību regulējošajiem tiesību aktiem saņem AF finansējumu.
8.
Satiksmes ministrija ir atbildīga par investīcijas īstenošanu un slēdz līgumu ar finansējuma saņēmēju par šo noteikumu 5.punktā minētā finansējuma pārvaldīšanu, tā piešķiršanas, izlietošanas un uzraudzības kārtību.
9.
Satiksmes ministrija atbilstoši AF plāna īstenošanas un uzraudzības kārtībai nodrošina investīcijas īstenošanas pārbaudes.
10.
AF plānā reforma un projekts ir identificēts kā stratēģiski svarīgs projekts, kuram nepieciešama pastiprināta komunikācija un Satiksmes ministrija nodrošinās komunikācijas un publicitātes pasākumus.
II.Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
11.
Investīcijas ietvaros atbalstāmās darbības ir:
11.1.
bezemisiju dzelzceļa infrastruktūras uzlabošana;
11.2.
dzelzceļa elektrifikācija un ar to saistītās darbības.
12.
Šo noteikumu 11.punktā minētās atbalstāmās darbības ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:
12.1.
projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, tai skaitā izmaksu un ieguvumu analīzes izstrādes izmaksas un tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādes izmaksas;
12.2.
būvprojekta, būvdarbu ieceres dokumentācijas, būvprojekta minimālā sastāvā, apliecinājumu kartes vai paskaidrojuma raksta izstrāde visām projektā paredzētajām darbībām un ar to saistīto būvekspertīžu, izpētes, slēdzienu un ekspertīzes izmaksas, ja to veikšana ir priekšnosacījums būvprojekta, būvdarbu ieceres dokumentācijas vai būvprojekta minimālā sastāvā izstrādei;
12.3.
būvuzraudzības, kā arī apvienotās būvprojekta izstrādes un būvdarbu veikšanas procesa neatkarīgas uzraudzības pakalpojuma izmaksas, autoruzraudzības izmaksas un normatīvajos aktos noteiktās attiecīgo būvspeciālistu obligātās apdrošināšanas izmaksas;
12.4.
dzelzceļa infrastruktūras būvniecības, pārbūves  un atjaunošanas izmaksas:
12.4.1.
elektrotīkla izbūves, pārbūves un nomaiņas izmaksas, nodrošinot priekšnosacījumus migrācijai uz 25 kV elektrifikācijas sistēmu;
12.4.2.
elektrificēto līniju kopgaruma palielināšanas izmaksas, elektrificētu divceļu posmu izbūves un staciju sliežu ceļu plānu uzlabojumu izmaksas;
12.5.
telekomunikāciju līniju un sistēmu būvniecība, vidēja sprieguma un augstsprieguma līniju kabeļu un krustojumu rekonstrukcija un nomaiņa;
12.6.
esošo vilcienu kustības sistēmu un signalizācijas sistēmu rekonstrukcija;
12.7.
dzelzceļa pārvadu un tiltu pārbūve, kontakttīkla būvniecība vai rekonstrukcija;
12.8.
staciju pārbūves izmaksas, tai skaitā sliežu ceļu plāna uzlabojumus, pasažieru platformu pārbūves, pasažieru apkalpošanas infrastruktūras un drošu divlīmeņu šķērsojumu un piekļuves platformām izbūves izmaksas;
12.9.
ar obligāto ugunsdrošības un citu drošības prasību ievērošanu saistītās izmaksas;
12.10.
obligāto vides aizsardzības prasību nodrošināšanai paredzēto pasākumu izmaksas, ciktāl to paredz normatīvie akti vides aizsardzības prasību jomā, tostarp ietekmes uz vidi novērtējuma izmaksas;
12.11.
vides un informācijas piekļūstamības nodrošināšanas izmaksas atbilstoši būvprojekta risinājumam;
12.12.
izmaksas, kas saistītas ar AF vizuālās identitātes obligāto prasību nodrošināšanu un komunikācijas pasākumiem;
12.13.
neatkarīga revidenta vai iekšējā auditora piesaistes izmaksas, lai apliecinātu izmaksu pamatotību un mērķa sasniegšanu.
13.
Šo noteikumu 12.13.apakšpunktā minētās izmaksas ietver finansējuma saņēmēja iekšējā auditora vai neatkarīga revidenta, vai ārpakalpojumā piesaistīta zvērināta revidenta atzinumu (turpmāk – revidenta atzinums) par projekta darbību, mērķu sasniegšanu, maksājumu pieprasījumu izmaksu pamatotību, interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumu ievērošanu projektā un dubultā finansējuma riska izslēgšanu. Finansējuma saņēmējs neatkarīga revidenta vai auditora atzinumu iesniedz projekta īstenošanas laikā finanšu izlietojuma atbilstības uzraudzībai.
14.
Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas šo noteikumu 12.punktā minētajām izmaksu pozīcijām nav attiecināmas no AF finansējuma. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem privātajiem finanšu līdzekļiem.
15.
Projekta ietvaros radušās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām finansēšanai no AF fonda, ja darbības līguma noslēgšanas brīdī nav pabeigtas, atbilst šo noteikumu 11.punktā noteiktajām atbalstāmajām darbībām un 12.punktā noteiktajām attiecināmo izmaksu pozīcijām, un ir radušās sākot ar 2020.gada 1.februāri.
III.Investīcijas ieviešanas nosacījumi
16.
Investīcijas ietvaros īstenotais projekts, tai skaitā īstenotās atbalstāmās darbības ir sasaistītas un veicina šo noteikumu 2.punktā noteiktās reformas mērķa sasniegšanu.
17.
Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka īstenotais projekts un atbalstāmās darbības tiek īstenotas, ievērojot AF plāna principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējumā noteiktās prasības, tai skaitā:
17.1.
ar bezemisiju dzelzceļa infrastruktūras attīstību saistītās infrastruktūras pielāgošana un izveide neizraisa negatīvu ietekmi uz pašreizējām un iespējamām nākotnes klimata radītajām negatīvajām ietekmēm uz projektu, cilvēkiem, dabu vai aktīviem (tai skaitā infrastruktūru), kā arī nerada negatīvu ietekmi uz pielāgošanos klimata pārmaiņu mērķu sasniegšanai;
17.2.
jau projektēšanas stadijā tiek ņemti vērā ar klimata pārmaiņām saistītie riski un tiek noteikti arī ar būvniecību, uzturēšanu un ekspluatāciju saistītie riski;
17.3.
dzelzceļa infrastruktūras uzlabojumi ietver dzelzceļa tīkla elektrifikācijas sistēmas uzlabošanu, nodrošinot priekšnosacījumus migrācijai no 3.3 kV sistēmas uz 25 kV sistēmu.
18.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanai nepieciešamo informāciju iesniedz Vadības informācijas sistēmā, ja uz informācijas iesniegšanas brīdi ir nodrošināta tās funkcionalitāte, vai elektroniska dokumenta veidā, izmantojot Satiksmes ministrijas tīmekļa vietnē norādīto elektronisko pastu un finansējuma saņēmēja tīmekļa vietnē norādīto elektronisko pastu, parakstot to ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu, ja uz informācijas iesniegšanas brīdi nav nodrošināta Vadības informācijas sistēmas funkcionalitāte.
19.
Pēc šo noteikumu stāšanas spēkā Satiksmes ministrija nosūta finansējuma saņēmējam uzaicinājumu iesniegt projekta informāciju Satiksmes ministrijas noteiktajā termiņā un šo noteikumu 18.punktā noteiktajā kārtībā.
20.
Finansējuma saņēmējs pēc šo noteikumu 19.punktā minētā uzaicinājuma saņemšanas iesniedz projekta informāciju atbilstoši 18.punktā noteiktajai kārtībai. Satiksmes ministrija pēc finansējuma saņēmēja informācijas saņemšanas organizē iesniegtās projekta informācijas pārbaudi atbilstoši šajos noteikumos un AF plānā noteiktajam un, ja nepieciešams, lūdz finansējuma saņēmēju veikt papildinājumus un precizējumus iesniegtajā informācijā, nosakot termiņus precizējumu un papildinājumu iesniegšanai. Finansējuma saņēmējs precizējumus var veikt līdz projekta informācija atbilst visām izvirzītajām prasībām.
21.
Pirms šo noteikumu 8.punktā minētā līguma par projekta īstenošanu slēgšanu starp Satiksmes ministriju un finansējuma saņēmēju, Satiksmes ministrija pārliecinās, ka:
21.1.
finansējuma saņēmējs atbilst šajos noteikumos un AF plānā noteiktajiem nosacījumiem, kā arī neatbilst izslēgšanas kritērijiem atbilstoši Regulas Nr.2018/1046 136.pantam;
21.2.
finansējuma saņēmējam Latvijas Republikā nav nodokļu parādi, tajā skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādi, kas kopsummā pārsniedz 1 000 euro;
21.3.
finansējuma saņēmēja projektā nav konstatējamas pazīmes, kas saistītas ar interešu konfliktu, korupciju, krāpšanu un dubultā finansējuma pārkāpumu pieļaušanu.
22.
Atbalsts nav sniedzams, ja finansējuma saņēmējs ir kādā no Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 18.jūlija regulas (ES, Euratom) Nr.2018/1046, par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 136.punktā “Izslēgšanas kritēriji un lēmumi par izslēgšanu” izslēgšanas situācijām. Finansējuma saņēmējs projekta iesniegumam pievieno apliecinājumu, ka uz finansējuma saņēmēju nav attiecināms neviens no izslēgšanas kritērijiem.
23.
Šo noteikumu 8.punktā minētajā līgumā par investīcijas īstenošanu tiek iekļauta vismaz šāda informācija:
23.1.
projekta īstenošanas termiņi, sasniedzamie mērķi un rādītāji;
23.2.
 atbildības sadalījums starp Satiksmes ministriju un finansējuma saņēmēju, tai skaitā pušu pienākumi un tiesības;
23.3.
investīcijas īstenošanai nepieciešamais finansējums un  neatbilstoši veikto izdevumu atmaksas nosacījumi;
23.4.
avansa un starpposma maksājumu saņemšanas nosacījumus, tai skaitā avansa un starpposma maksājumu apjomus un to izmaksāšanas kārtību un termiņus, kādā jāsasniedz projekta mērķis, izmantojot saņemto avansu;
23.5.
plānoto iepirkumu plānu un tā iesniegšanas, precizēšanas un grozījumu veikšanas kārtība;
23.6.
uzraudzības un pārbaužu veikšanas kārtība;
23.7.
finansējuma saņēmēja sagatavota un pilnībā aizpildīta projekta informācija;
23.8.
informācija un dokumentu kopums, kas apliecinās šo noteikumu 4.punktā noteiktā investīcijas mērķa rādītāja sasniegšanu;
23.9.
investīcijas īstenošanu saistīto dokumentu uzglabāšanas termiņi;
23.10.
finansējuma saņēmēja apliecinājums, ka projekta atbalstāmās darbības un izmaksas netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;
23.11.
strīdu risināšanas kārtība, līguma grozījumu veikšanas un līguma izbeigšanas kārtība, rīcību nepārvaramas varas gadījumā un citus nosacījumus, kas ir būtiski investīcijas īstenošanai;
23.12.
informācija par Vadības informācijas sistēmā nepieciešamās informācijas ievades apjomu, datu ievades regularitāti, atbildības sadalījumu un nepieciešamo pamatojošo dokumentu par noteikto atskaites punktu un mērķu sasniegšanu augšupielādes apjomu un regularitāti.
24.
Finansējuma saņēmējam ir pienākums pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas  šo noteikumu 18.punktā noteiktajā kārtībā iesniegt:
24.1.
plānoto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafiku, kurā norāda maksājumu pieprasījumu veidu (avansa maksājums, starpposma maksājums un gala maksājums), maksājuma pieprasījuma apmēru un pieprasīšanas laiku;
24.2.
iepirkumu plānu par visiem investīcijas ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kuru rīkošanai paredzēts piemērot Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju likumu.
25.
Kārtību, kādā investīcijas ietvaros tiek veikti maksājumi finansējuma saņēmējam un nosacījumus maksājuma dokumentu pārbaudēm nosaka šo noteikumu 8.punktā minētajā līgumā ar finansējuma saņēmēju par investīcijas īstenošanu, tai skaitā, ņemot vērā šādus nosacījumus:
25.1.
līgumā var paredzēt avansa, starpposma maksājumus un noslēguma maksājumu. Avansa maksājumu paredz ne lielāku kā 30% apmērā no šo noteikumu 5.punktā minētajām kopējām projekta izmaksām, ko veic, pamatojoties uz investīcijas ietvaros veiktajiem izdevumiem, tai skaitā veiktajiem maksājumiem saskaņā ar pakalpojumu, preču piegādes vai būvdarbu līgumiem Finansējuma saņēmējam avanss ir jāapgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros, iesniedzot starpposma maksājumu piešķirtās avansa summas apmērā;
25.2.
starpposma maksājums var tikt veikts tikai pēc revidenta atzinuma, kas tiek iesniegts kopā ar starpposma maksājuma pieprasījumu.
25.3.
finansējuma saņēmējs var saņemt vairākus avansus, paredzot, ka nākamo avansu var saņemt pēc tam, kad iepriekšējais saņemtais avanss ir apgūts pilnā apmērā;
25.4.
kopējā piešķirtā avansu un starpposma maksājumu apmērs nevar pārsniegt 90% no šo noteikumu 5.punktā minētajām kopējām investīcijas izmaksām;
25.5.
noslēguma maksājums par atlikušo finansējuma daļu var tikt veikts tikai pēc revidenta atzinuma, kas tiek iesniegts kopā ar noslēguma maksājuma pieprasījumu.
26.
Finansējuma saņēmējs ievieš investīciju saskaņā ar šo noteikumu nosacījumiem un līgumu, kas noslēgts ar Satiksmes ministriju.
27.
Satiksmes ministrija piešķir atbalstu un veic uzraudzību atbilstoši noteikumiem par Eiropas Savienības AF plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību, tai skaitā ievērojot šādus nosacījumus:
27.1.
uzrauga, kā finansējuma saņēmējs ievēro ar AF plāna īstenošanu saistītās prasības un līgumā noteiktās prasības. Ja Satiksmes ministrija konstatē, ka minētās prasības netiek ievērotas, tā pret finansējuma saņēmēju veic attiecīgas korektīvās darbības;
27.2.
veic maksājumus finansējuma saņēmējam šo noteikumu 8.punktā minētā līguma noteiktajā kārtībā, tai skaitā ievērojot šādus nosacījumus:
27.2.1.
veicot maksājumus finansējuma saņēmējam, kontrolē investīcijai pieejamo finansējumu, nepieļaujot investīcijas īstenošanai noteiktās summas pārsniegšanu;
27.2.2.
 investīcijas ietvaros sagatavo valsts budžeta pieprasījumus atbilstoši Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajam;
27.3.
veic pamatojošās dokumentācijas pārbaudes;  
27.4.
veic pārbaudes par interešu konfliktu, krāpšanu un korupciju, kā arī veic dubultā finansējuma riska novēršanas pārbaudes, pārbaudes investīcijas īstenošanas vietā, investīcijas ieviešanas progresa un sasniegto rādītāju pārbaudes un datu ticamības pārbaudes;
27.5.
veic izmaksāto līdzekļu atgūšanu 100% apmērā no šo noteikumu 5.punktā minētajām kopējām investīcijas izmaksām gadījumos, ja šo noteikumu 29.4.apakšpunktā noteiktajās pārbaudēs vai Centrālās finanšu un līgumu aģentūras izlases veida veiktajās pārbaudēs tiek konstatēti interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas vai dubultā finansējuma pārkāpumi projektā.
28.
Finansējuma saņēmēja pienākums ir īstenot investīciju atbilstoši Eiropas Savienības AF plāna īstenošanas un uzraudzības kārtībai un  nodrošināt investīcijas ietvaros piešķirtā finansējuma izlietošanu atbilstoši līguma nosacījumiem, tai skaitā:
28.1.
nodrošināt, ka investīcija, tai skaitā īstenotās atbalstāmās darbības, ir sasaistē un veicina reformas sasniegšanu, ņemot vērā šo noteikumu 17.punktā minēto;
28.2.
nodrošināt investīcijas mērķa sasniegšanu 100% apjomā noteiktajā laika grafikā saskaņā ar AF plānā definēto;
28.3.
nodrošināt mērķu atbilstošu sasniegšanu, datu ticamību un izsekojamību, kā arī, ja nepieciešams, nodrošina piekļuvi ar AF plāna īstenošanu saistītajai informācijai un spēj to uzrādīt Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīgumā minētajām iestādēm un Revīzijas iestādei;
28.4.
nodrošināt, ka investīcijas ietvaros darbības tiek īstenotas, ievērojot šo noteikumu 19.punktā minētos nosacījumus un AF plāna principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējumā noteiktās prasības;
28.5.
nodrošināt informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 12.februāra Regulas Nr.2021/241 34.pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027.gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām;
28.6.
nodrošināt datu ievadi Vadības informācijas sistēmā AF plāna īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma informācijas sagatavošanai  atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 12.februāra Regulas Nr.2021/241 22. un 27. pantam;
28.7.
saskaņā ar līgumu noteiktā kārtībā atmaksāt AF plāna īstenošanas ietvaros piešķirto finansējumu, ja tas nav izlietots atbilstoši līgumā noteiktajiem nosacījumiem un termiņiem;
28.8.
nodrošināt, ka infrastruktūras objekts, kurā paredzēts veikt investīcijas, atrodas finansējuma saņēmēja īpašumā vai finansējuma saņēmējs ir saskaņojis būvniecības ieceri ar zemesgabala īpašnieku atbilstoši Būvniecības likumam;
28.9.
nodrošināt projekta rezultātu ilgtspēju piecus gadus pēc projekta pabeigšanas;
28.10.
nodrošināt ar projektu saistīto informāciju ievadi Vadības informācijas sistēmā par laika periodu līdz Vadības informācijas sistēmas funkcionalitātei;
28.11.
nodrošināt interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumu ievērošanu projektā un dubultā finansējuma riska izslēgšanu;
28.12.
sniegt visu nepieciešamo informāciju AF plāna uzraudzībā iesaistītajām institūcijām  saistībā ar projekta īstenošanu un projekta mērķu sasniegšanu, nodrošināt datu un informācijas pieejamību, kā arī nodrošināt savlaicīgu datu ievadi un uzkrāšanu Vadības informācijas sistēmā par projektu un Eiropas Komisijas noteiktajiem AF plāna kopējiem rādītājiem.
29.
Investīcijas īstenošanai nepieciešamais finansējums tiks plānots Satiksmes ministrijas budžetā, un saskaņā ar noslēgto līgumu starp Satiksmes ministriju un finansējuma saņēmēju.  
30.
Investīcijas ietvaros projektu īsteno saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2026.gada 31.martam.
31.
Finansējuma saņēmējs ne vēlāk kā līdz 2023.gada 31.decembrim iesniedz Vadības informācijas sistēmā pamatojošo projekta dokumentāciju par šo noteikumu 4.2.apakšpunktā noteiktā uzraudzības rādītāja sasniegšanu.
32.
Finansējuma saņēmējs ne vēlāk kā līdz 2026.gada 31.martam  iesniedz Vadības informācijas sistēmā projekta mērķu un rādītāju sasniegšanu pamatojošo projekta noslēguma dokumentāciju, revidenta atzinumu, kas apliecina izmaksu pamatotību un  mērķa sasniegšanu, tai skaitā:
32.1.
apliecinājumu par izbūvētās un pārbūvētās dzelzceļa infrastruktūras nodošanu ekspluatācijā un investīcijas projekta mērķu un rādītāju sasniegšanu;
32.2.
pakalpojumu un piegādes līgumus un to izdevumus pamatojošo dokumentāciju;
32.3.
rēķinus un citus veikto maksājumu apliecinošos  dokumentus;
32.4.
pieņemšanas – nodošanas aktus;
32.5.
bankas garantijas vai apdrošināšanas polises, ja attiecināms;
32.6.
citus pamatojošos dokumentus, kas apliecina projekta mērķu un rādītāju sasniegšanu.
33.
Satiksmes ministrija ne vēlāk kā līdz 2026.gada 31.maijam veic projekta noslēguma dokumentācijas pārbaudi un izmaksā noslēguma maksājumu finansējuma saņēmējam.
34.
Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka pēc projekta īstenošanas projekta ietvaros radītā infrastruktūra būs vienlīdzīgi un bez diskriminācijas pieejama visiem potenciālajiem lietotājiem un par piekļuvi šai infrastruktūrai tiks noteikta adekvāta samaksa.
35.
Finansējuma saņēmējs nodrošina projektā plānoto darbu sasaisti, sinerģiju un demarkāciju ar citu atbalsta instrumentu investīcijām, dubultfinansējuma riska mazināšanai.
36.
Finansējuma saņēmējs, ņemot vērā iepirkumu specifiku, atbalstāmo darbību īstenošanā izvērtē iespēju veikt sociāli atbildīgu iepirkumu. 
37.
Finansējuma saņēmējs nodrošina dokumentācijas par investīcijas īstenošanu glabāšanu uz laiku, kas nav īsāks par pieciem gadiem pēc noslēguma maksājuma veikšanas, un nodrošina, ka dokumentācija ir pieejama AF investīciju administrēšanā iesaistītajām institūcijām.
38.
Satiksmes ministrijai investīcijas ietvaros ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtā līguma par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
38.1.
finansējuma saņēmējs nepilda līgumu par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt investīcijas vai noteikto rādītāju sasniegšanu;
38.2.
finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis nepatiesu informāciju;
38.3.
citos gadījumos, ko paredz līgums par projekta īstenošanu.
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds