Noteikumu projekts

23-TA-1986
Noteikumi par transporta enerģijas siltumnīcefekta gāzu emisiju intensitātes samazināšanu un modernizēšanu un vispārīgo ziņošanu
Izdoti saskaņā ar Transporta enerģijas likuma 8. panta septīto daļu, 9. panta sesto daļu, 11. panta septīto daļu, 12. panta sesto daļu un likuma “Par atbilstības novērtēšanu” 7. panta pirmo daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
siltumnīcefekta gāzu emisiju intensitātes aprēķina nosacījumus un bāzlīnijas aprēķina nosacījumus, tostarp fosilo degvielu komparatoru;
1.2.
moderno biodegvielu, modernās biogāzes (biometāna) un nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgo degvielu īpatsvara aprēķināšanas nosacījumus kopējā realizētajā transporta enerģijas apjomā;
1.3.
kā Transporta enerģijas likuma 8.panta trešajā daļā noteiktie nosacījumi tiek ņemti vērā siltumnīcefekta gāzu emisiju intensitātes samazināšanas aprēķinā;
1.4.
kā Transporta enerģijas likuma 9.panta ​trešās daļas noteiktie nosacījumi tiek ņemti vērā moderno biodegvielu, modernās biogāzes (biometāna) un nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgo degvielu īpatsvara aprēķinā;
1.5.
kā degvielas piegādātājs var pamatot, ka patēriņam transporta sektorā realizējamā modernā biogāze (biometāns) ir modernā biogāze (biomeāns) un kā ir pamatojama modernās biogāzes (biometāna) izcelsme, īpaši, ja modernā biogāze (biometāns) tiek piegādāta patēriņam transporta sektorā, izmantojot dabasgāzes pārvades vai sadales sistēmu;
1.6.
vienību apmaiņas mehānisma darbības un tā izmantošanas nosacījumus;
1.7.
vispārīgā ziņojuma sagatavošanas un pārbaudes nosacījumus un iesniegšanas kārtību;
1.8.
kārtību, kādā tiek nodrošināta Transprota enerģijas likumā un šajos noteikumos noteikto kritēriju, prasību un pienākumu izpildes uzraudzība.
II.Realizētās transporta enerģijas emisiju intensitātes aprēķins un emisiju intensitātes samazināšanas pienākuma izpilde
2.
Līdz 2030.gada 31.decembrim degvielas piegādātājs aprēķina ikgadējo transporta enerģijas emisiju intensitātes samazinājumu, izmantojot šādu formulu: 
, kur
2.1.
SEG - konkrētā kalendārā gada kopējais ar atjaunīgo transporta enerģijas nodrošinātais transporta enerģijas emisiju intensitātes samazinājums, izteikts procentos;
2.2.
EPAER-E - degvielas piegādātāja pašpatēriņam transportlīdzekļos izmantotais un patēriņam transportā realizētais atjaunīgās elektroenerģijas apjoms, tai skaitā, ja degvielas piegādātājs darbojas kā elektroenerģijas tirgotājs vai uzlādes punkta operators, kā arī no cita komersanta vienību apmaiņas mehānisma ietvaros iegādātais patēriņam transportā realizētais atjaunīgās elektroenerģijas apjoms (statistika), izteikts megadžoulos;
2.3.
183 gCO2ekv./MJ - normatīvajos aktos par ilgtspējas un siltumnīcefekta gāzu emisiju ietaupījuma kritērijiem, no biomasas kurināmā ražotās elektroenerģijas kritērijiem un kārtību, kādā pamatojama, apliecināma un uzraugāma atbilstība minētajiem kritērijiem (turpmāk - normatīvie akti par ilgtspēju) noteiktais fosilās degvielas komparators elektroenerģijai;
2.4.
EPRFNBO - degvielas piegādātāja pašpatēriņam transportlīdzekļos izmantotais un patēriņam transportā realizētais nebioloģiskās izcelsmes atjaunīgās degvielas apjoms, kā arī no cita komersanta vienību apmaiņas mehānisma ietvaros iegādātais patēriņam transportā realizētais nebioloģiskās izcelsmes atjaunīgās degvielas apjoms (statistika), izteikts megadžoulos;
2.5.
SRFNBO - konkrētā nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas veida nodrošinātais emisiju samazinājums, izteikts gramos oglekļa dioksīda ekvivalenta attiecībā pret izmantotās transporta enerģijas vienību megadžoulos;
2.6.
EPMB - degvielas piegādātāja pašpatēriņam izmantotais un patēriņam transportā realizētais konkrētā modernās biodegvielas un modernās biogāzes (biometāna) veida apjoms, kā arī no cita komersanta, kas nav degvielas piegādātājs, vienību apmaiņas mehānisma ietvaros iegādātais transportlīdzekļos izmantotais un patēriņam transportā realizētais konkrētā modernās biogāzes (biometāna) veida apjoms (statistika), izteikts megadžoulos;
2.7.
SMB - konkrētā modernās biodegvielas vai modernās biogāzes veida nodrošinātais emisiju samazinājums, izteikts gramos oglekļa dioksīda ekvivalenta attiecībā pret izmantotās transporta enerģijas vienību megadžoulos;
2.8.
EPPartB - degvielas piegādātāja pašpatēriņam izmantotais un transportā realizētais konkrētā no Transporta enerģijas likuma pielikuma B daļā iekļautajām izejvielām ražotā biodegvielas un biogāzes (biometāna) veida apjoms, izteikts megadžoulos;
2.9.
SPartB - konkrētā no Transporta enerģijas likuma pielikuma B daļā iekļautajām izejvielām ražotā biodegvielas un biogāzes veida nodrošinātais emisiju samazinājums, izteikts gramos oglekļa dioksīda ekvivalenta attiecībā pret izmantotās transporta enerģijas vienību megadžoulos;
2.10.
EP1P_PDB - degvielas piegādātāja pašpatēriņam izmantotais un patēriņam transportā realizētais konkrētā biodegvielas vai biogāzes (biometāna), kas nav modernā biodegviela vai modernā biogāze (biometāns) un ir ražota no pārtikas un dzīvnieku barības kultūraugiem, veida apjoms, izteikts megadžoulos;
2.11.
S1P_PDB - konkrētā biodegvielas vai biogāzes, kas nav modernā biodegviela vai modernā biogāze un ir ražota no pārtikas un dzīvnieku barības kultūraugiem, veida nodrošinātais emisiju samazinājums, izteikts gramos oglekļa dioksīda ekvivalenta attiecībā pret izmantotās transporta enerģijas vienību megadžoulos;
2.12.
EP1P - degvielas piegādātāja pašpatēriņam izmantotais un patēriņam transportā realizētais konkrētā biodegvielas vai biogāzes (biometāna), kas nav modernā biodegviela vai modernā biogāze (biometāns) un nav ražota no pārtikas vai dzīvnieku barības kultūraugiem, veida apjoms, izteikts megadžoulos;
2.13.
S1P - konkrētā biodegvielas vai biogāzes (biometāna), kas nav modernā biodegviela vai modernā biogāze (biometāns) un nav ražota no pārtikas vai dzīvnieku barības kultūraugiem, veida nodrošinātais emisiju samazinājums, izteikts gramos oglekļa dioksīda ekvivalenta attiecībā pret izmantotās transporta enerģijas vienību megadžoulos;
2.14.
EPPOD - degvielas piegādātāja pašpatēriņam izmantotais un patēriņam transportā realizētais pārstrādātā oglekļa degvielas apjoms, kā arī no cita komersanta, kas nav degvielas piegādātājs, vienību apmaiņas mehānisma ietvaros iegādātais patēriņam transportā izmantotais konkrētā pārstrādātā oglekļa degvielas veida apjoms, izteikts megadžoulos;
2.15.
SPOD - konkrētā pārstrādā oglekļa degvielas veida nodrošinātais emisiju samazinājums, izteikts gramos oglekļa dioksīda ekvivalenta attiecībā pret izmantotās transporta enerģijas vienību megadžoulos;
2.16.
EPC - degvielas piegādātāja patēriņam ceļa transportā realizētais transporta enerģijas apjoms, izteikts megadžoulos;
2.17.
EPD - degvielas piegādātāja patēriņam dzelzceļa transportā realizētais transporta enerģijas apjoms, izteikts megadžoulos;
2.18.
EPA - degvielas piegādātāja patēriņam gaisa transportā realizētais transporta enerģijas apjoms, izteikts megadžoulos;
2.19.
EP- degvielas piegādātāja patēriņam jūras transportā (ieskaitot bunkurēšanai un iekšzemes kuģošanai) realizētais transporta enerģijas apjoms, izteikts megadžoulos.
3.
Sākot ar 2031.gada 1.janvāri degvielas piegādātājs aprēķina ikgadējo transporta enerģijas emisiju intensitātes samazinājumu, izmantojot šādu formulu: 
, kur
3.1.
SEG - kopējā nodrošinātā transporta enerģijas emisiju  intensitāte, izteikta procentos;
3.2.
EPAER-E - degvielas piegādātāja pašpatēriņam transportlīdzekļos izmantotais un patēriņam transportā realizētais atjaunīgās elektroenerģijas apjoms, tai skaitā, ja degvielas piegādātājs darbojas kā elektroenerģijas tirgotājs vai uzlādes punkta operators, kā arī no cita komersanta vienību apmaiņas mehānisma ietvaros iegādātais patēriņam transportā realizētais atjaunīgās elektroenerģijas apjoms (statistika), izteikts megadžoulos;
3.3.
183 gCO2ekv./MJ - normatīvajos aktos par ilgtspēju noteiktais fosilās degvielas komparators elektroenerģijai;
3.4.
EPRFNBO - degvielas piegādātāja pašpatēriņam transportlīdzekļos izmantotais un patēriņam transportā realizētais nebioloģiskās izcelsmes atjaunīgās degvielas apjoms, kā arī no cita komersanta vienību apmaiņas mehānisma ietvaros iegādātais patēriņam transportā realizētais nebioloģiskās izcelsmes atjaunīgās degvielas apjoms (statistika), izteikts megadžoulos;
3.5.
SRFNBO - konkrētā nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas veida nodrošinātais emisiju samazinājums, izteikts gramos oglekļa dioksīda ekvivalenta attiecībā pret izmantotās transporta enerģijas vienību megadžoulos;
3.6.
EPMB - degvielas piegādātāja pašpatēriņam izmantotais un patēriņam transportā realizētais konkrētā modernās biodegvielas un modernās biogāzes (biometāna) veida apjoms, kā arī no cita komersanta, kas nav degvielas piegādātājs, vienību apmaiņas mehānisma ietvaros iegādātais transportlīdzekļos izmantotais un patēriņam transportā realizētais konkrētā modernās biogāzes (biometāna) veida apjoms (statistika), izteikts megadžoulos;
3.7.
SMB - konkrētā modernās biodegvielas vai modernās biogāzes veida nodrošinātais emisiju samazinājums, izteikts gramos oglekļa dioksīda ekvivalenta attiecībā pret izmantotās transporta enerģijas vienību megadžoulos;
3.8.
EPPartB - degvielas piegādātāja pašpatēriņam izmantotais un transportā realizētais konkrētā no Transporta enerģijas likuma pielikuma B daļā iekļautajām izejvielām ražotā biodegvielas un biogāzes (biometāna) veida apjoms, izteikts megadžoulos;
3.9.
SPartB - konkrētā no Transporta enerģijas likuma pielikuma B daļā iekļautajām izejvielām ražotas biodegvielas un biogāzes (biometāna) veida nodrošinātais emisiju samazinājums, izteikts gramos oglekļa dioksīda ekvivalenta attiecībā pret izmantotās transporta enerģijas vienību megadžoulos;
3.10.
EP1P_PDB - degvielas piegādātāja pašpatēriņam izmantotais un patēriņam transportā realizētais konkrētā biodegvielas vai biogāzes (biometāna), kas nav modernā biodegviela vai modernā biogāze (biometāns) un ir ražota no pārtikas un dzīvnieku barības kultūraugiem, veida apjoms, izteikts megadžoulos;
3.11.
S1P_PDB - konkrētā biodegvielas vai biogāzes (biometāna), kas nav modernā biodegviela vai modernā biogāze (biometāns) un ir ražota no pārtikas un dzīvnieku barības kultūraugiem, veida nodrošinātais emisiju samazinājums, izteikts gramos oglekļa dioksīda ekvivalenta attiecībā pret izmantotās transporta enerģijas vienību megadžoulos;
3.12.
EP1P - degvielas piegādātāja pašpatēriņam izmantotais un patēriņam transportā realizētais konkrētā biodegvielas vai biogāzes (biometāna), kas nav modernā biodegviela vai modernā biogāze (biometāns) un nav ražota no pārtikas vai dzīvnieku barības kultūraugiem, veida apjoms, izteikts megadžoulos;
3.13.
S1P - konkrētā biodegvielas vai biogāzes, kas nav modernā biodegviela vai modernā biogāze un nav ražota no pārtikas vai dzīvnieku darības kultūraugiem, veida nodrošinātais emisiju samazinājums, izteikts gramos oglekļa dioksīda ekvivalenta attiecībā pret izmantotās transporta enerģijas vienību megadžoulos;
3.14.
EPPOD - degvielas piegādātāja pašpatēriņam izmantotais un patēriņam transportā realizētais pārstrādātā oglekļa degvielas apjoms, kā arī no cita komersanta, kas nav degvielas piegādātājs, vienību apmaiņas mehānisma ietvaros iegādātais patēriņam transportā izmantotais konkrētā pārstrādātā oglekļa degvielas veida apjoms, izteikts megadžoulos;
3.15.
SPOD - konkrētā pārstrādā oglekļa degvielas veida nodrošinātais emisiju samazinājums, izteikts gramos oglekļa dioksīda ekvivalenta attiecībā pret izmantotās transporta enerģijas vienību megadžoulos;
3.16.
EPC - degvielas piegādātāja patēriņam ceļa transportā realizētais transporta enerģijas apjoms (izņemot elektroenerģiju), izteikts megadžoulos;
3.17.
EPD - degvielas piegādātāja patēriņam dzelzceļa transportā realizētais transporta enerģijas apjoms (izņemot elektroenerģiju), izteikts megadžoulos;
3.18.
EPA - degvielas piegādātāja patēriņam gaisa transportā realizētais transporta enerģijas apjoms (izņemot elektroenerģiju), izteikts megadžoulos;
3.19.
EPK - degvielas piegādātāja patēriņam jūras transportā (ieskaitot bunkurēšanai un iekšzemes kuģošanai) realizētais transporta enerģijas apjoms (izņemot elektroenerģiju), izteikts megadžoulos;
3.20.
ELEC - degvielas piegādātāja patēriņam ceļa transportā kopējais realizētais elektroenerģijas apjoms, izteikts megadžoulos;
3.21.
ELED - degvielas piegādātāja patēriņam dzelzceļa transportā realizētais kopējais elektroenerģijas apjoms, izteikts megadžoulos;
3.22.
ELEA - degvielas piegādātāja patēriņam gaisa transportā realizētais kopējais elektroenerģijas apjoms, izteikts megadžoulos;
3.23.
ELEK - degvielas piegādātāja patēriņam jūras transportā (ieskaitot bunkurēšanai un iekšzemes kuģošanai) realizētais kopējais elektroenerģijas apjoms, izteikts megadžoulos.
4.
Šo noteikumu 2. un 3. punktā iekļautajā aprēķinā katra transporta enerģijas veida nodrošinātais emisiju samazinājums (S) tiek aprēķināts, izmantojot šādu formulu:
Sx = FDK - E, kur
4.1.
Sx - transporta enerģijas veida x nodrošinātais emisiju samazinājums, izteikts gramos oglekļa dioksīda ekvivalenta attiecībā uz izmantotās transporta enerģijas vienību megadžoulos;
4.2.
FDK - normatīvajos aktos par ilgtspēju noteiktais fosilās degvielas komparators 94 grami oglekļa dioksīda ekvivalenta attiecībā uz izmantotās transporta enerģijas vienību megadžoulos;
4.3.
E - kopējais konkrētā transporta enerģijas veida emisiju apjoms gramos oglekļa dioksīda ekvivalenta uz izmantotās transporta enerģijas vienību megadžoulos, kas aprēķinats atbilstoši normatīvo aktu par ilgtspēju nosacījumiem.
5.
Konkrētā transporta enerģijas veida apjomu aprēķina saskaņā ar šādiem nosacījumiem:
5.1.
transporta enerģijas apjomu pārrēķina to enerģijas saturā, izmantojot šo noteikumu pielikumā minētās vērtības vai, ja šo noteikumu pielikumā konkrētais transporta enerģijas veids nav minēts, transporta enerģijas apjomu pārrēķina to enerģijas saturā, izmantojot Būvniecības valsts kontroles biroja tīmekļa vietnē publicētos transporta enerģijas fizikālķīmiskos rādītājus;
5.2.
aprēķinos ņem vērā katras biodegvielas daudzumu un veidu, ja ar fosilās izcelsmes transporta enerģiju (degvielu) tiek sajauktas dažāda veida biodegvielas;
5.3.
atjaunīgo transporta enerģiju, kas neatbilst normatīvajos aktos par ilgtspēju noteiktajiem kritērijiem, tiek ieskaitīta kā fosilās izcelsmes transporta enerģija;
5.4.
patēriņam transportā realizētās atjaunīgās elektroenerģijas apjomā iekļauj elektrotransportlīdzekļos uzladēto elektroenerģija apjomu, ņemot vērā šādus nosacījumus:
5.4.1.
elektrotransportlīdzekļu uzlāde ir veikta publiski pieejamā uzlādes punktā, kas atbilst normatīvajos aktos par elektrotransportlīdzekļu uzlādes, dabasgāzes uzpildes, ūdeņraža uzpildes un krasta elektropadeves iekārtām noteiktajām prasībām, vai elektrotransportlīdzekļos uzlādētās elektroenerģijas uzskaite ir veikta ar verificētām mērierīcēm, ko apliecina elektroenerģijas uzskaites ierīču verificēšanas akts.
5.4.2.
publiski pieejamais uzlādes punkts ir iekļauts elektrotransportlīdzekļu uzlādes punktu izvietojuma sarakstā, sniedzot informāciju par publiski pieejamā uzlādes punkta ģeogrāfisko atrašanās vietu un publiski pieejamā uzlādes punkta elektroenerģijas uzskaites ierīču verificēšanas akts;
5.4.3.
atjaunīgās elektroenerģijas daļu kopējā elektrotransportlīdzekļos uzlādētā elektroenerģijas apjomā aprēķina, izmantojot Centrālās statistikas pārvaldes tīmekļa vietnē publicēto atjaunīgās elektroenerģijas īpatsvaru Latvijā saražotajā elektroenerģijā x-2 gadā;
5.4.4.
ja patēriņam transportā tiek realizēta elektroenerģija tiešā pieslēgumā atjaunīgās elektroenerģijas ražošanas iekārtai, tad visu šādas elektroenerģijas apjomu uzskata par atjaunīgo elektroenerģiju;
5.4.5.
ja patēriņam transportā realizē elektroenerģiju tiešā pieslēgumā atjaunīgās elektroenerģijas ražošanas iekārtai, kura ir arī pieslēgta tīklam, tad šajā iekārtā saražoto un elektrotransportlīdzekļos uzlādēto elektroenerģiju uzskata kā atjaunīgo elektroenerģiju, bet pārējās elektrotransportlīdzekļos uzlādētās elektroenerģijas atjaunīgas elektroenerģijas daļai piemēro šo noteikumu 5.4.3. apakšpunktā noteiktos nosacījumus;
5.4.6.
ja galapatēriņam transportā realizē elektroenerģiju tiešā pieslēgumā atjaunīgās elektroenerģijas ražošanas iekārtai, kura ir arī pieslēgta tīklam un kurai ir arī uzstādīta elektroenerģijas akumulācijas iekārta, tad šajā iekārtā saražoto, uzkrāto un elektrotransportlīdzekļos uzlādēto elektroenerģiju uzskata kā atjaunīgo elektroenerģiju, bet pārējās elektrotransportlīdzekļos uzlādētās elektroenerģijas atjaunīgās elektroenerģijas daļai piemēro šo noteikumu 5.4.3. apakšpunktā noteiktos nosacījumus;
5.4.7.
solārā elektrotransportlīdzekļa (mehāniskais transportlīdzeklis ar tādu spēka pārvadu, kurā par enerģijas pārveidotāju kalpo tikai neperifēras elektriskas mašīnas ar uzlādējamu elektroenerģijas uzkrāšanas sistēmu, ko var uzlādēt ārēji, un kurš aprīkots ar transportlīdzeklī integrētiem fotoelementu paneļiem) saražoto elektroenerģiju, kas izmantota paša transportlīdzekļa patēriņam, uzskata par atjaunīgo elektroenerģiju;
5.5.
patēriņam transportā realizētās atjaunīgās elektroenerģijas apjomā iekļauj elektroenerģiju, kas tiešā veidā ir izmantota nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas ražošanā vai ir izmantota nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas starpproduktu ražošanai, ņemot vērā šādus nosacījumus:
5.5.1.
atjaunīgās elektroenerģijas daļu kopējā elektrotransportlīdzekļos uzlādētā elektroenerģijas apjomā aprēķina, izmantojot Centrālās statistikas pārvaldes tīmekļa vietnē publicēto atjaunīgās elektroenerģijas īpatsvaru Latvijā saražotajā elektroenerģijā x-2 gadā vai ES Statistikas birojā "Eurostat" tīmekļa vietnē publicēto atjaunīgās elektroenerģijas īpatsvaru konkrētajā valstī, kurā nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgā degviela ir ražota, saražotajā elektroenerģijā x-2 gadā;
5.5.2.
ja minētā elektroenerģija ir saražota tiešā pieslēgumā esošajā atjaunīgās elektroenerģijas ražošanas iekārtā, tad visu šādas elektroenerģijas apjomu uzskata par atjaunīgo elektroenerģiju, ja tiek izpildīti abi šādi nosacījumi:
5.5.2.1.
atjaunīgās elektroenerģijas ražošanas iekārtas darbība uzsākta pēc iekārtas, kas ražo nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgo degvielu, vai vienlaicīgi ar šādu iekārtu;
5.5.2.2.
iekārta nav pieslēgta tīklam vai ir pieslēgta tīklam, bet ir iespējams pierādīt, ka attiecīgā elektroenerģija tiek nodrošināta, neņemot elektroenerģiju no tīkla.
5.5.3.
ja minētētā elektroenerģija ir ņemta no elektroenerģijas pārvades vai sadales sistēma, to uzskata par atjaunīgo elektroenerģiju, ja tā ir ražota tikai un vienīgi no atjaunojamiem energoresursiem un ja tā ir apliecināta ar elektroenerģijas izcelsmes apliecinājumiem, ievērojot Komisijas 2023.gada 10.februāra deleģēto regulu (ES) 2023/1184, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu (ES) 2018/2001 papildina, izveidojot Savienības metodiku, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus par nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgo šķidro un gāzveida transporta degvielu ražošanu.
5.6.
biogāzes (biometāna) un modernās biogāzes (biometāna) var ņemt vērā emisiju ietaupījumu aprēķinā, ja tā izcelsme ir pamatota ar:
5.6.1.
ar gāzes izcelsmes apliecinājumiem, kas ir izdoti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par enerģētiku, ja attiecīgais transporta enerģijas veids ir realizēts patēriņam transportā, izmantojot Latvijas dabasgāzes pārvades vai sadales sistēmu;
5.6.2.
ar gāzes (biometāna) piegādi pamatojošu dokumentu, ko degvielas piegādātājam izsniedz biogāzes (biometāna) piegādātājs, kas degvielas piegādātājam ir piegādājis biogāzi (biometāni), neizmantojot Latvijas dabasgāzes pārvades vai sadales sistēmu, tai skaitā, sašķidrināto biogāzi (biometānu) vai saspiesto biogāzi (biometānu).
5.7.
transporta enerģijas aprēķinā netiek iekļauts tas atjaunīgās transporta enerģijas veida apjoms (statistika), kas vienību apmaiņas mehānisma ietvaros ir pārdots citam degvielas piegādātājam.
6.
Katra transporta enerģijas veida emisiju intensitāti, kas izteikta gramos oglekļa dioksīda ekvivalenta attiecībā pret transporta enerģijas apjomu megadžoulos, aprēķina saskaņā ar normatīvajos aktos par ilgtspēju noteiktajiem nosacījumiem, tai skaitā, izmantojot minētajos normatīvajos aktos iekļautās emisiju aprēķina formulas, emisiju vērtību (faktiskās vērtības vai standartvērtības) izvēles nosacījumus, emisiju standartvērtības, emisiju oglekļa dioksīda ekvivalences vērtības.
III.Moderno biodegvielu, modernās biogāzes (biometāna) un nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgo degvielu īpatsvara aprēķins un īpatsvara sasniegšanas pienākuma izpilde
7.
Degvielas piegādātājs moderno biodegvielu, modernās biogāzes (biometāna) un nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgo degvielu īpatsvaru patēriņam transportā realizētajā transporta enerģijas apjomā aprēķina, izmantojot šādu formulu: 
, kur
7.1.
AERMB&RFNBO - modernās biodegvielas, modernās biogāzes (biometāna), nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas īpatsvars kopējā patēriņam transportā realizētajā transporta enerģijas apjomā, izteikts procentos;
7.2.
EPMB(C&D) - degvielas piegādātāja pašpatēriņam ceļa un dzelzceļa transportlīdzekļos izmantotais un patēriņam ceļa un dzelzceļa transportlīdzekļiem realizētais modernās biodegvielas un modernās biogāzes (biometāna) apjoms, kā arī no cita komersanta, kas nav degvielas piegādātājs, vienību apmaiņas mehānisma ietvaros iegādātais ceļu transporta un dzelzceļa transporta transportlīdzekļos izmantotais modernās biogāzes (biometāna) apjoms (statistika), izteikts megadžoulos;
7.3.
EPMB(A&K) - degvielas piegādātāja pašpatēriņam gaisa un ūdens transportlīdzekļos izmantotais un patēriņam aviācijas un kuģniecības transporta transportlīdzekļos realizētais modernās biodegvielas un modernās biogāzes (biometāna) apjoms, kā arī no cita komersanta, kas nav degvielas piegādātājs, vienību apmaiņas ietvaros iegādātais aviācijas un kuģniecības transporta transportlīdzekļos izmantotais modernās biogāzes (biometāna) apjoms (statistika), izteikts megadžoulos;
7.4.
EPRFNBO(C&D) - degvielas piegādātāja pašpatēriņam ceļa un dzelzceļa transportlīdzekļos izmantotais un patēriņam ceļa un dzelzceļa transportlīdzekļos realizētais nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas apjoms, kā arī no cita komersanta, kas nav degvielas piegādātājs, vienību apmaiņas mehānisma ietvaros iegādātais ceļu transporta un dzelzceļa transporta transportlīdzekļos izmantotais nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas apjoms, izteikts megadžoulos;
7.5.
EPRFNBO(A&K) - degvielas piegādātāja pašpatēriņam gaisa un ūdens transportlīdzekļos izmantotais un patēriņam aviācijā un kuģniecībā realizētais nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas apjoms, kā arī no cita komersanta, kas nav degvielas piegādātājs, vienību apmaiņas mehānisma ietvaros iegādātais aviācijas un kuģniecības transporta transportlīdzekļos izmantotais realizētais nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas apjoms, izteikts megadžoulos;
7.6.
EPC - degvielas piegādātāja patēriņam ceļa transportā realizētais transporta enerģijas apjoms, izteikts megadžoulos;
7.7.
EPD - degvielas piegādātāja patēriņam dzelzceļa transportā realizētais transporta enerģijas apjoms, izteikts megadžoulos;
7.8.
EPA - degvielas piegādātāja patēriņam gaisa transportā realizētais transporta enerģijas apjoms, izteikts megadžoulos;
7.9.
EPK - degvielas piegādātāja patēriņam jūras transportā (ieskaitot bunkurēšanai un iekšzemes kuģošanai) realizētais transporta enerģijas apjoms, izteikts megadžoulos.
8.
Degvielas piegādātājs nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgo degvielu īpatsvaru patēriņam transportā realizētajā transporta enerģijas apjomā aprēķina, izmantojot šādu formulu: 
, kur:
8.1.
AERRFNBO - nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas īpatsvars kopējā patēriņam transportā realizētajā transporta enerģijas apjomā, izteikts procentos;
8.2.
EPRFNBO(C&D) - degvielas piegādātāja pašpatēriņam ceļa un dzelzceļa transportlīdzekļos izmantotais un patēriņam ceļa transportā un dzelzceļa transportā realizētais nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas apjoms,  kā arī no cita komersanta, kas nav degvielas piegādātājs, vienību apmaiņas mehānisma ietvaros iegādātais ceļu transporta un dzelzceļa transporta transportlīdzekļos izmantotais nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas apjoms (statistika), izteikts megadžoulos;
8.3.
EPRFNBO(A&K) - degvielas piegādātāja pašpatēriņam gaisa un ūdens transportlīdzekļos izmantotais un patēriņam aviācijā un kuģniecībā realizētais nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas apjoms, kā arī no cita komersanta, kas nav degvielas piegādātājs, vienību apmaiņas mehānisma ietvaros iegādātais aviācijas un kuģniecības transporta transportlīdzekļos izmantotais nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas apjoms (statistika), izteikts megadžoulos;
8.4.
EPC - degvielas piegādātāja patēriņam ceļa transportā realizētais transporta enerģijas apjoms, izteikts megadžoulos;
8.5.
EPD - degvielas piegādātāja patēriņam dzelzceļa transportā realizētais transporta enerģijas apjoms, izteikts megadžoulos;
8.6.
EPA - degvielas piegādātāja patēriņam gaisa transportā realizētais transporta enerģijas apjoms, izteikts megadžoulos;
8.7.
EPK - degvielas piegādātāja patēriņam jūras transportā (ieskaitot bunkurēšanai un iekšzemes kuģošanai) realizētais transporta enerģijas apjoms, izteikts megadžoulos.
9.
Konkrētā transporta enerģijas veida apjomu aprēķina saskaņā ar šādiem nosacījumiem:
9.1.
transporta enerģijas apjomu pārrēķina to enerģijas saturā, izmantojot šo noteikumu ​pielikumā minētās vērtības vai, ja šo noteikumu ​pielikumā konkrētais transporta enerģijas veids nav minēts, transporta enerģijas apjomu pārrēķina to enerģijas saturā, izmantojot transporta enerģijas fizikālķīmiskos rādītājus, kas ir publicēti Būvniecības valsts kontroles biroja tīmekļa vietnē (enerģijas blīvuma vērtības);
9.2.
ja ar fosilās izcelsmes transporta enerģiju (degvielu) tiek sajauktas dažāda veida biodegvielas, aprēķinos ņem vērā katras biodegvielas daudzumu un veidu;
9.3.
atjaunīgo transporta enerģiju, kas neatbilst normatīvajos aktos par ilgtspēju noteiktajiem kritērijiem, tiek ieskaitīta kā fosilās izcelsmes transporta enerģija;
9.4.
modernās biogāzes (biometāna) ņem vērā, ja tā izcelsme ir pamatota ar:
9.4.1.
ar gāzes izcelsmes apliecinājumiem, kas ir izdoti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par enerģētiku, ja attiecīgais transporta enerģijas veids ir realizēts patēriņam transportā, izmantojot Latvijas dabasgāzes pārvades vai sadales sistēmu;
9.4.2.
ar gāzes (biometāna) piegādi pamatojošu dokumentu, ko degvielas piegādātājam izsniedz biogāzes (biometāna) piegādātājs, kas degvielas piegādātājam ir piegādājis biogāzi (biometāni), neizmantojot Latvijas dabasgāzes pārvades vai sadales sistēmu, tai skaitā, sašķidrināto biogāzi (biometānu) vai saspiesto biogāzi (biometānu).
9.5.
transporta enerģijas aprēķinā netiek iekļauts tas atjaunīgās transporta enerģijas apjoms, kas ir pārdots citam degvielas piegādātājam.
IV.Vienību apmaiņas mehānisms
10.
Būvniecības valsts kontroles birojs energoresursu informācijas sistēmā izveido un uztur vienību apmaiņas mehānisma sistēmu.
11.
Mehānisma ietvaros konkrētā atjaunīgās transporta enerģijas veida megažouls ir uzskatāms par vienu vienību.
12.
Mehānisma ietvaros degvielas piegādātāja nodrošinātais siltumnīcefekta gāzu emisiju intensitātes samazināšanas pienākuma saistību pārsnieguma tonna ir uzskatāma par vienu vienību.
13.
Mehānisma ietvaros degvielas piegādātāja nodrošinātais transporta enerģijas modernizēšanas saistību pārsnieguma gigadžouls ir uzskatāms par vienu vienību.
14.
Dalībai un piedāvājumam mehānisma ietvaros ir šādi nosacījumi:
14.1.
degvielas piegādātājs var piedāvāt šo noteikumu 12. un 13. punktā minēto vienību (tonnu vai gigadžoulu), par kādu konkrētais degvielas piegādātājs ir pārsniedzis siltumnīcefekta gāzu emisiju intensitātes samazināšanas pienākuma saistības vai transporta enerģijas modernizēšanas pienākuma saistības;
14.2.
elektroenerģijas tirgotājs, kas nav degvielas piegādātājs, kas patēriņam transportā realizē elektroenerģiju atbilstoši šo noteikumu 5.4.1. un 5.4.2. apakšpunktā noteiktajiem nosacījumiem, var piedāvāt neierobežotu skaitu transporta enerģijas vienību, kas atbilst patēriņam transportā realizētajam atjaunīgās elektroenerģijas apjomam, ko kalendārā gadā minētais komersants ir realizējis patēriņam visās transporta nozarēs;
14.3.
komersants, kas nav degvielas piegādātājs, var piedāvāt neierobežotu skaitu transporta enerģijas vienību, kas atbilst biogāzes (biometāna) vai modernās biogāzes (biometāna) apjomam, ko kalendārā gadā minētais komersants ir izmantojis transportlīdzekļos pašpatēriņam vai ko ir realizējis patēriņam transportā, tai skaitā gaisa un jūras transportā;
14.4.
komersants, kas nav degvielas piegādātājs, var piedāvāt neierobežotu skaitu transporta enerģijas vienību, kas atbilst nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas apjomam, ko kalendārā gadā minētais komersants ir izmantojis transportlīdzekļos pašpatēriņam vai ko ir realizējis patēriņam transportā, tai skaitā, gaisa un jūras transportā;
14.5.
komersants, kas nav degvielas piegādātājs, var piedāvāt neierobežotu skaitu transporta enerģijas vienību, kas atbilst pārstrādātā oglekļa degvielu apjomam, ko kalendārā gadā minētais komersants ir izmantojis transportlīdzekļos pašpatēriņam vai ko ir realizējis patēriņam visās transporta nozarēs.
15.
Komersanti vienību apmaiņas mehānisma ietvaros var savstarpēji tirgoties ar transporta enerģijas vienībām bez ierobežojumiem.
16.
Lai šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētais degvielas piegādātājs varētu piedalīties mehānismā, tam energoresursu informācijas sistēmā līdz katra kalendārā gada 31. martam ir jāapstiprina vēlmi piedalīties vienību apmaiņas mehānismā un jāpiedāvā  (jāreģistrē) vienību par kādu konkrētais degvielas piegādātājs ir pārsniedzis siltumnīcefekta gāzu emisiju intensitātes samazināšanas pienākuma saistības vai transporta degvielu modernizēšanas pienākuma saistības pēc tam, kad šo noteikumu 31. punktā minētā neatkarīgā inspicēšanas institūcija energoresursu informācijas sistēmā ir apstiprinājusi šo noteikumu 29. punktā minētajā vispārīgā ziņojuma atbilstību.
17.
Lai šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētais elektroenerģijas tirgotājs, varētu piedalīties mehānismā, tam energoresursu informācijas sistēmā līdz katra kalendārā gada 31.martam ir jāpiedāvā (jāreģistrē) uzlādes punktā elektrotransportlīdzekļos uzlādēto elektroenerģijas apjomu (kilovastundās).
18.
Lai šo noteikumu 14.3., 14.4. un 14.5. apakšpunktā minētais komersants varētu piedalīties mehānismā, tam energoresursu informācijas sistēmā līdz katra kalendārā gada 31. martam ir jāpiedāvā (jāreģistrē) attiecīgais paspatēriņā transportlīdzekļos izmantotā un patēriņa transportā realizētā biogāzes (biometāna) vai modernās biogāzes (biometāna) apjoms, nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgās degvielas apjoms vai pārstrādātā oglekļa degvielas apjoms megadžoulos.
19.
Šo noteikumu 14.2., 14.3., 14.4. un 14.5. apakšpunktā minētais komersants nodrošina saskaņā ar šo noteikumu 16., 17. un 18. punktu energoresursu informācijas sistēmā reģistrētā apjoma neatkarīgu auditu, kura ietvaros cita starpā ir jāveic šādas darbības:
19.1.
pārbauda, ka elektroenerģijas daudzums ir izmantots uzlādei elektrotransportlīdzekļos, tai skaitā pārbauda informāciju par tiem uzlādes punktiem, kuros uzlādētais elektroenerģijas daudzums ir pieteikts vienību apmaiņas mehānismā;
19.2.
pārbauda, ka biogāze (biometāns), nebioloģiskas izcelsmes atjaunīgā degviela vai pārstrādātā oglekļa degviela kā transporta enerģijas ir izmantota transportlīdzekļos un ka tā nav realizēta patēriņam transportā degvielas piegādātājam noteiktā pienākuma ietvaros;
19.3.
pārbauda biogāzes (biometāna) izcelsmes apliecinājumus vai piegādi pamatojošos dokumentus;
19.4.
pārbauda pamatojumus atbilstībai šo noteikumu 5.4.1. un 5.4.2. apakšpunktā minētajiem nosacījumiem.
20.
Šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētā komersanta datu auditu veic no no komersanta neatkarīgs auditors, kas ir akreditēts elektroenerģijas ražošanas vienības un augstas efektivitātes koģenerācijas datu apstiprināšanai vai no komersanta neatkarīgs uzņēmumu energoauditors, kas energoresursu informācijas sistēmā aptiprina reģistrētā apjoma atbilstību.
21.
Šo noteikumu 14.3., 14.4. un 14.5. apakšpunktā minētā komersanta šo noteikumu 19. punktā minēto auditu veic no uzņēmuma neatkarīga sertifikācijas institūcija, kas darbojas brīvprātīgās shēmas ietvaros vai no komersanta neatkarīgs uzņēmumu energoauditors, kas energoresursu informācijas sistēmā aptiprina reģistrētā apjoma atbilstību.
22.
Šo noteikumu 20. un 21. punktu minētais auditors vai institūcija energoresursu informācijas sistēmā apstiprina reģistrētā apjoma atbilstību.
23.
Mehānisma ietvaros šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētais komersants, kas ir siltumnīcefekta gāzu emisiju intensitātes samazināšanas pienākuma saistību vai transporta enerģijas modernizēšanas pienākuma saistību pārsnieguma pārdevējs, pēc darījuma pabeigšanas ievada datus par minētā saistību pārsnieguma pircēju, norādot pārdotā pārsnieguma apjomu, degvielas piegādātāja, kas to ir iegādājies, nosaukumu, reģistrācijas numuru, līguma datumu un numuru. Pārsnieguma pārdevējs un pircējs apstiprina pārdošanas / pirkšanas darījuma pabeigšanu.
24.
Mehānisma ietvaros šo noteikumu 14.2., 14.3., 14.4. vai 14.5. apakšpunktā minētais komersants, kas ir attiecīgo transporta enerģijas vienību pārdevējs, ievada datus par piedāvāto transporta enerģijas vienību piedāvājumu un pēc darījuma pabeigšanas ievada datus par transporta enerģijas vienību pircēju, norādot pārdotā transporta enerģijas veida apjomu megadžoulos (vienību skaitu), komersanta, kas to ir iegādājies, nosaukumu, reģistrācijas numuru, līguma datumu un numuru. Attiecīgās transporta enerģijas vienību pārdevējs un pircējs apstiprina pārdošanas / pirkšanas darījuma pabeigšanu.
25.
Pēc šo noteikumu 23. punktā minētā darījuma pabeigšanas apstiprinājuma vienību apmaiņas mehānismā siltumnīcefekta gāzu emisiju intensitātes samazināšanas pienākuma saistību vai transporta enerģijas modernizēšanas pienākuma saistību pārsnieguma pircējam iegādātais saistību pārsnieguma apjoms tiek automātiski iekļauts pircēja vispārīgajā ziņojumā un automātiski svītrots no pārdevēja vispārīgā ziņojuma.
26.
Pēc šo noteikumu 24. punktā minētā darījuma pabeigšanas apstiprinājuma vienību apmaiņas mehānismā attiecīgās transporta enerģija vienību pircējam iegādātais attiecīgās transporta enerģijas vienību apjoms tiek automātiski iekļauts pircēja vispārīgajā ziņojumā.
27.
Vienību apmaiņas mehānisma ietvaros gan transporta enerģijas vienību pārdevējs, gan transporta enerģijas vienību pircējs energoresursu informācijas sistēmā apliecina tajā ievadīto datu patiesumu.
28.
Vienību apmaiņas mehānisms darījumiem ar vienībām ir izmantojams līdz katra kalendārā gada 31.maijam.
V.Vispārīgā ziņojuma sagatavošana, iesniegšana, pārbaude un apstiprināšana
29.
Degvielas piegādātājs, izmantojot energoresursu informācijas sistēmu, vispārīgajā ziņojumā ziņo iepriekšējā kalendāra gadā pašpatēriņam izmantoto un patēriņam transportā Latvijā realizēto transporta enerģijas apjomu dalījumā pa transporta enerģijas veidu, biodegvielu izejvielu veidiem, ražošanas paņēmieniem un siltumnīcefekta gāzu emisiju intensitātes rādītājiem.
30.
Degvielas piegādātājs nodrošina, lai ziņojumā iekļautie dati un veiktie aprēķini būtu pilnībā saskaņoti ar normatīvo aktu par transporta enerģijas kvalitātes prasībām, atbilstības novērtēšanu un tirgus uzraudzību.
31.
Degvielas piegādātājs sagatavoto vispārīgo ziņojumu energoresursu informācijas sistēmā nodod pārbaudei neatkarīgai inspicēšanas institūcijai, kas:
31.1.
pārbauda un apstiprina, ka ziņotā modernā biodegviela vai modernā biogāze (biometāns) atbilst modernās biodegvielas vai modernās biogāzes (biometāna) kritērijiem;
31.2.
pārbauda un apstiprina, ka elektroenerģijas daudzums ir izmantots uzlādei elektrotransportlīdzekļos, tai skaitā informācija par tiem uzlādes punktiem, kuros uzlādētais elektroenerģijas daudzums ir iekļauts vispārīgajā ziņojumā;
31.3.
pārbauda un apstiprina, ka biogāze ir izmantota uzpildei transportlīdzekļos;
31.4.
pārbauda un apstiprina biodegvielas vai biogāzes (biometāna) atbilstību normatīvajos aktos par ilgtspēju noteiktajiem ilgtspējas un emisiju ietaupījumu kritērijiem un vērtībām un pārbauda atbilstību apliecinošos dokumentus;
31.5.
pārbauda un apstiprina šo noteikumu 5.6. apakšpunktā minētos dokumenus;
31.6.
izvērtē minētā ziņojuma atbilstību šo noteikumu prasībām, kā arī tieši piemērojamiem Eiropas Savienības tiesību aktiem atjaunojamās enerģijas veicināšanas jomā;
32.
Šo noteikumu 31. punktā minētā neatkarīgā inspicēšanas institūcija energoresursu informācijas sistēmā, apstiprinot vispārīgo ziņojumu sniedz atzinumu par ziņojuma atbilstību vai neatbilstību šo noteikumu prasībām un apliecina šo noteikumu 31.1., 31.2., 31.3., 31.4. un 31.5. apakšpunktā minētās informācijas atbildību. 
33.
Šo noteikumu 31. punktā minētā institūcija ir kompetenta, neatkarīga atbilstības novērtēšanas institūcija, kas akreditēta saskaņā ar Eiropas Komisijas 2018. gada 19. decembra Īstenošanas regulu (ES) 2018/2067 par datu verifikāciju un verificētāju akreditāciju saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2003/87/EK un atbilstoši normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību, vai citā Eiropas Savienības dalībvalstī akreditēta validēšanas un verificēšanas institūcija.
34.
Degvielas piegādātājs, izmantojot energoresursu informācijas sistēmu, vispārīgo ziņojumu iesniedz Būvniecības valsts kontroles birojam, kas 30 dienu laikā pēc ziņojuma saņemšanas, izmantojot energoresursu informācijas sistēmu, apstiprina vispārīgo ziņojumu, ja tajā netiek konstatētas neatbilstības.
35.
Ja, veicot izvērtējumu, vispārīgajā ziņojumā tiek konstatētas neatbilstības, Būvniecības valsts kontroles birojs 30 dienu laikā pēc ziņojuma saņemšanas energoresursu informācijas sistēmā noraida iesniegto vispārīgo ziņojumu, norādot noraidīšanas iemeslus un termiņu, kura laikā ziņojums ir jāprecizē un jānodrošina precizētā ziņojuma pārbaude atbilstoši šo noteikumu 31. un 32. punktam, un vispārīgais ziņojums atkārtoti jāiesniedz Būvniecības valsts kontroles birojam. Ja Būvniecības valsts kontroles birojā noteiktajā termiņā vispārīgais ziņojums netiek precizēts, tad tiek uzskatīts, ka vispārīgais ziņojums nav iesniegts.
36.
Būvniecības valsts kontroles birojs ir tiesīgs pieprasīt degvielas piegādātājam sniegt papildu informāciju un skaidrojumus, un degvielas piegādātājam un vienību apmaiņas mehānismā iesaistītajam komersantam ir pienākums sniegt prasīto informāciju Būvniecības valsts kontroles biroja noteiktajā termiņā.
VI.Noslēguma jautājumi
37.
Šo noteikumu 2. punkts ir piemērojams līdz 2030.gada 31.decembrim.
38.
Šo noteikumu 3. punkts ir piemērojams no 2031.gada 1.janvāra.
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1)
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra direktīvas (ES) 2018/2001 par no atjaunojamajiem energoresursiem iegūtas enerģijas izmantošanas veicināšanu.
2)
Eiropas Parlamenta un Padomes 2023.gada 18.oktobra direktīvas (ES) 2023/2413, ar ko attiecībā uz atjaunīgo energoresursu enerģijas izmantošanas veicināšanu groza Direktīvu (ES) 2018/2001, Regulu (ES) 2018/1999 un Direktīvu 98/70/EK un atceļ Padomes Direktīvu (ES) 2015/652 .
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
Pielikums
Ministru kabineta
[23-TA-1986 Dt]
noteikumiem Nr.
[23-TA-1986 Nr]
Transporta enerģijas saturs (energoietilpība)

1. transporta enerģija, ko iegūst no biomasas un/vai biomasas pārstrādes darbībām

Transporta enerģijas veids Enerģijas saturs (energoietilpība) pēc masas (zemākā siltumspēja, megadžouli uz kilogramu) Enerģijas saturs (energoietilpība) pēc tilpuma (zemākā siltumspēja, megadžouli uz kilogramu)
biopropāns 46 24
Tīra augu eļļa (nerafinēta vai rafinēta, ķīmiski nemodificēta eļļa, ko spiežot, ekstrahējot vai ar līdzvērtīgiem paņēmieniem iegūst no eļļas augiem) 37 34
Biodīzeļdegviela — taukskābju metilesteris (no biomasas izcelsmes eļļas iegūts metilesteris) 37 33
Biodīzeļdegviela — taukskābju etilesteris (no biomasas izcelsmes eļļas iegūts etilesteris) 38 34
Biogāze, ko iespējams attīrīt līdz dabasgāzes kvalitātei 50 -
Biomasas izcelsmes hidroapstrādāta (termoķīmiski apstrādāta ar ūdeņradi) eļļa, ko paredzēts izmantot dīzeļdegvielas aizstāšanai 44 34
Biomasas izcelsmes hidroapstrādāta (termoķīmiski apstrādāta ar ūdeņradi) eļļa, ko paredzēts izmantot benzīna aizstāšanai 45 30
Biomasas izcelsmes hidroapstrādāta (termoķīmiski apstrādāta ar ūdeņradi) eļļa, ko paredzēts izmantot reaktīvo dzinēju degvielas aizstāšanai 44 34
Biomasas izcelsmes hidroapstrādāta (termoķīmiski apstrādāta ar ūdeņradi) eļļa, ko paredzēts izmantot sašķidrinātās naftas gāzes aizstāšanai 46 24
Biomasas vai pirolizētas biomasas izcelsmes līdzpārstrādāta eļļa (rafinētavā pārstrādāta vienlaicīgi ar fosilo degvielu), ko paredzēts izmantot dīzeļdegvielas aizstāšanai 43 36
Biomasas vai pirolizētas biomasas izcelsmes līdzpārstrādāta eļļa (rafinētavā pārstrādāta vienlaicīgi ar fosilo degvielu), ko paredzēts izmantot benzīna aizstāšanai 44 32
Biomasas vai pirolizētas biomasas izcelsmes līdzpārstrādāta eļļa (rafinētavā pārstrādāta vienlaicīgi ar fosilo degvielu), ko paredzēts izmantot reaktīvo dzinēju degvielas aizstāšanai 43 33
Biomasas vai pirolizētas biomasas izcelsmes līdzpārstrādāta eļļa (rafinētavā pārstrādāta vienlaicīgi ar fosilo degvielu), ko paredzēts izmantot sašķidrinātās naftas gāzes aizstāšanai 46 23

 

2. Atjaunīgā transporta enerģija, ko var ražot no dažādiem atjaunīgiem energoresursiem, tai skaitā no biomasas

Transporta enerģijas veids Enerģijas saturs (energoietilpība) pēc masas (zemākā siltumspēja, megadžouli uz kilogramu) Enerģijas saturs (energoietilpība) pēc tilpuma (zemākā siltumspēja, megadžouli uz kilogramu)

No atjaunīgiem energoresursiem iegūts metanols

20 16
No atjaunīgiem energoresursiem iegūts etanols 27 21
No atjaunīgiem energoresursiem iegūts propanols 31 25
No atjaunīgiem energoresursiem iegūts butanols 33 27
Fišera–Tropša dīzeļdegviela (sintētiskais ogļūdeņradis vai sintētisko ogļūdeņražu maisījums, ko paredzēts izmantot dīzeļdegvielas aizstāšanai) 44 34
Fišera–Tropša benzīns (no biomasas iegūts sintētiskais ogļūdeņradis vai sintētisko ogļūdeņražu maisījums, ko paredzēts izmantot benzīna aizstāšanai) 44 33
Fišera–Tropša reaktīvo dzinēju degviela (no biomasas iegūts sintētiskais ogļūdeņradis vai sintētisko ogļūdeņražu maisījums, ko paredzēts izmantot reaktīvo dzinēju degvielas aizstāšanai) 44 33
Fišera–Tropša sašķidrinātā naftas gāze (sintētiskais ogļūdeņradis vai sintētisko ogļūdeņražu maisījums, ko paredzēts izmantot sašķidrinātās naftas gāzes aizstāšanai) 46 24
DME (dimetilēteris) 28 19
No atjaunīgiem energoresursiem iegūts ūdeņradis 120 -
ETBE (uz etanola bāzes iegūts etil-terc-butilēteris) 36 (no kuriem 33 % veido atjaunīgie energoresursi) 27 (no kuriem 33 % veido atjaunīgie energoresursi)
MTBE (uz metanola bāzes iegūts metil-terc-butilēteris) 35 (no kuriem 22 % veido atjaunīgie energoresursi) 26 (no kuriem 22 % veido atjaunīgie energoresursi)
TAEE (uz etanola bāzes iegūts terc-amiletilēteris) 38 (no kuriem 29 % veido atjaunīgie energoresursi) 29 (no kuriem 29 % veido atjaunīgie energoresursi)
TAME (uz etanola bāzes iegūts terc-amilmetilēteris) 36 (no kuriem 18 % veido atjaunīgie energoresursi) 28 (no kuriem 18 % veido atjaunīgie energoresursi)
THxEE (uz etanola bāzes iegūts terc-heksiletilēteris) 38 (no kuriem 25 % veido atjaunīgie energoresursi) 30 (no kuriem 25 % veido atjaunīgie energoresursi)
THxME (uz etanola bāzes iegūts terc-heksilmetilēteris) 38 (no kuriem 14 % veido atjaunīgie energoresursi) 30 (no kuriem 14 % veido atjaunīgie energoresursi)

 

3. Fosilās izcelsmes transporta enerģija

Transporta enerģijas veids Enerģijas saturs (energoietilpība) pēc masas (zemākā siltumspēja, megadžouli uz kilogramu) Enerģijas saturs (energoietilpība) pēc tilpuma (zemākā siltumspēja, megadžouli uz kilogramu)
benzīns 43 32
dīzeļdegviela 43 36
reaktīvo dzinēju degviela 43 34
No energoresursiem, kas nav atjaunīgie energoresursi, iegūts ūdeņradis 120 -