Noteikumu projekts

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
21-TA-580
Apsardzes darbības reģistrācijas noteikumi un prasības apsardzes vadības centram

 
Izdoti saskaņā ar Apsardzes darbības likuma 5.panta sesto daļu, 6.panta otro daļu, 10.panta trešo daļu un 11.panta septīto daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
Apsardzes darbības reģistrā (turpmāk –reģistrs) iekļaujamo ziņu apjomu, to reģistrēšanas, izmantošanas, glabāšanas, aprites un dzēšanas kārtību, institūcijas, kuras iekļauj ziņas, institūcijas, kurām piešķirama piekļuve reģistrā iekļautajām ziņām, kā arī piekļuves un tās anulēšanas kārtību;
 
1.2.
kārtību un apmēru, kādā maksājama valsts nodeva par reģistrāciju reģistrā un ikgadējā valsts nodeva;
1.3.
kārtību, kādā apsardzes komersantu reģistrē reģistrā;
1.4.
prasības, kas apsardzes komersantam jāpilda, kamēr ir spēkā reģistrācija;
1.5.
prasības apsardzes vadības centram;
1.6.
kārtību, kādā iekšējās drošības dienestu reģistrē reģistrā;
1.7.
prasības, kas iekšējās drošības dienestam jāpilda, kamēr ir spēkā reģistrācija.
 
2.
Par ziņu ticamību un iekļaušanu noteiktajā termiņā, kā arī aktualizāciju reģistrā ir atbildīgas šo noteikumu IV nodaļā minētās institūcijas un komersanti.
 
3.
Iekšlietu ministrijas Informācijas Centrs (turpmāk - Centrs) nodrošina reģistra publisku pieejamību bez maksas elektroniskā veidā. Pēc apsardzes komersanta reģistrācijas reģistrā par apsardzes komersantu publiski ir pieejami šādas ziņas:
3.1.
apsardzes komersanta nosaukums (firma);
3.2.
apsardzes komersanta reģistrācijas numurs;
3.3.
apsardzes komersanta reģistrācijas datums;
3.4.
apsardzes komersanta reģistrācijas kods;
3.5.
juridiskā adrese;
 
3.6.
kontaktinformācija;
3.7.
informācija par civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu (apdrošināšanas periodu, polises numuru un apdrošinātāja nosaukumu);
3.8.
apsardzes pakalpojuma veids:
3.8.1.
apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošana;
3.8.2.
fiziskā apsardze;
3.8.3.
tehniskā apsardze;
3.8.4.
inkasācijas apsardze;
3.9.
spēkā esošo līgumu skaits katrā no reģistrētiem apsardzes pakalpojumu veidiem, kuros komersanta uzņemto apsardzes pakalpojumu saistību izpildē ir iesaistīti apakšuzņēmēji;
3.10.
nodarbināto apsardzes darbinieku skaits (bez apakšuzņēmēja nodarbinātiem apsardzes darbiniekiem);
3.11.
mobilā norīkojuma transportlīdzekļu skaits (bez apakšuzņēmēja mobilā norīkojumā iesaistītiem transportlīdzekļiem);
3.12.
inkasācijas transportlīdzekļu skaits (bez apakšuzņēmēja inkasācijā iesaistītiem transportlīdzekļiem);
3.13.
apsardzes komersanta kopējais finanšu apgrozījums par iepriekšēja taksācijas gadā un iepriekšēja taksācijas gadā nomaksātajiem nodokļiem.
3.14.
izslēgšanas no reģistra datums.
4.
Valsts policija tiesīga pieprasīt un bez maksas saņemt no reģistra lietotājiem reģistra darbībai nepieciešamo informāciju.
II.Prasības apsardzes vadības centram
5.
Apsardzes vadības centrs atbilst šādām prasībām:
5.1.
apsardzes vadības centrs ir ierīkots komersanta īpašumā, valdījumā vai turējumā esoša nekustamā īpašuma telpās;
5.2.
apsardzes vadības centrs ir ierīkots vismaz U2 uguns noturības pakāpes V lietošanas veida būvē saskaņā ar Latvijas būvnormatīvu, kas nosaka būvju ugunsdrošības prasības;
5.3.
apsardzes vadības centra minimālais saistīto telpu kopums ir telpa, kurā ierīkota monitoringa un trauksmes signālu uztveršanas pults (turpmāk – centrālā apsardzes pults), priekštelpa, kurā tiek kontrolēta personu iekļūšana centrālās apsardzes pults telpā, un palīgtelpas (tualete, atpūtas telpa, telpa degvielas ģeneratoram);
5.4.
apsardzes vadības centra ārsienas un iekšējās sienas, kuras to atdala no pārējām ēkas telpām, ir izbūvētas no vismaz 200 mm masīva mūra vai vismaz 150 mm lietā betona, vai vismaz 100 mm dzelzsbetona. Griesti un grīdas ir izbūvētas no vismaz 150 mm lietā betona vai vismaz 100 mm dzelzsbetona;
5.5.
apsardzes vadības centra telpas ieejas durvis ir izgatavotas no metāla ar vērtnes biezumu, ne mazāku par 45 mm, un durvju metāla plākšņu biezums ir ne mazāks par 2 mm. Durvis ir aizslēdzamas ar daudzpunktu slēdzeni un aprīkotas ar cilindrisku aizbīdni un durvju pievilcējmehānismu;
5.6.
apsardzes vadības centra ieeja ir aprīkota ar sarunu un piekļuves kontroles iekārtu;
5.7.
ēkai, kurā atrodas apsardzes vadības centrs, ir evakuācijas izeja;
 
5.8.
apsardzes vadības centra logi ir ar pārklājumu, kas neļauj no ārpuses redzēt telpas iekšpusi, un logu stiklojuma drošības klase nav zemāka par EN1063 BR3NS;
5.9.
apsardzes vadības centra telpā ir nodrošināta apkure, ventilācija un klimata kontrole;
5.10.
ēka, kurā atrodas apsardzes vadības centrs, ir aprīkota ar zibens aizsardzības sistēmu un zemējumu kontūrām saskaņā ar Latvijas būvnormatīvu, kas nosaka ēku iekšējo elektroinstalāciju izbūvi;
 
5.11.
apsardzes vadības centrs ir aprīkots ar ugunsgrēka atklāšanas un trauksmes signalizācijas sistēmu;
5.12.
centrālā apsardzes pults, saņemot signālu no apsardzes tehniskās sistēmas, kas ierīkota apsargājamā objektā, par to dod vizuālu un skaņas signālu, kā arī saglabā informāciju par apsardzes tehniskās sistēmas nostrādāšanu un dod iespēju šo informāciju apskatīt un izdrukāt;
5.13.
centrālās apsardzes pults uztvertie signāli no apsardzes tehniskās sistēmas, kas ierīkota apsargājamā objektā, un citi dati tiek dublēti uz serveriem, kas nodrošina iespēju piekļūt šo datu kopijām. Dati tiek glabāti vismaz 24 mēnešus. Serveris ir aprīkots ar aizsardzības sistēmu pret datu zaudēšanu;
5.14.
apsardzes vadības centram nodrošina nepārtrauktu elektroapgādi, izmantojot pastāvīgu elektrības pieslēgumu ar pietiekamu jaudu un rezerves elektroapgādi – nepārtrauktās barošanas avotu UPS (uninterruptible power supply) un atbilstošas jaudas degvielas ģeneratoru;
5.15.
ja elektriskajā tīklā rodas traucējumi, nepārtrauktās barošanas avots UPS automātiski nodrošina centrālās apsardzes pults un ar to saistīto monitoringa, datu uzkrāšanas, komunikācijas, signalizācijas un citu apsardzes vadības centra iekārtu un sistēmu nepārtrauktu un kvalitatīvu darbību līdz degvielas ģeneratora iedarbināšanai vai pastāvīgās elektroapgādes atjaunošanai;
5.16.
ja rodas sprieguma pārtraukums, rezerves elektroapgādes degvielas ģenerators ieslēdzas automātiski un nodrošina centrālās apsardzes pults un ar to saistīto monitoringa, datu uzkrāšanas, komunikācijas, signalizācijas un citu apsardzes vadības centra iekārtu un sistēmu nepārtrauktu darbību līdz pastāvīgās elektroapgādes atjaunošanai;
5.17.
maiņa uz rezerves energoapgādi vai no tās uz pastāvīgo elektroapgādi neietekmē centrālās apsardzes pults un ar to saistīto iekārtu un sistēmu normālu darbu;
5.18.
degvielas ģeneratora degvielas rezerve, kas atrodas uz vietas, nodrošina tā darbu ne mazāk kā 24 stundas;
5.19.
nepārtrauktās barošanas avots UPS un degvielas ģenerators atrodas atsevišķā ar apsardzes un ugunsaizsardzības sistēmu aprīkotā telpā, kura nodrošināta pret nepiederošu personu iekļūšanu;
5.20.
elektrības vadi un kabeļi, kas atrodas ārpus apsardzes vadības centra telpām, ir aizsargāti pret fiziskiem un ugunsgrēka radītiem bojājumiem;
5.21.
apsardzes vadības centrs ir aprīkots ar videonovērošanas sistēmu, lai novērotu durvis, pa kurām var iekļūt apsardzes vadības centrā un palīgtelpās, šo telpu logus, telpu, kurā atrodas nepārtrauktās barošanas avots UPS un degvielas ģenerators, kā arī apsardzes tehniskās sistēmas signālu uztveršanas antenas un mastus. Videonovērošanas dati tiek glabāti vismaz trīs mēnešus;
5.22.
apsardzes vadības centrā pie centrālās apsardzes pults ir ierīkota darba vieta vismaz vienam apsardzes darbiniekam – centrālās apsardzes pults dežurantam – apsardzes tehniskās sistēmas signālu nepārtrauktai apstrādei un informācijas (trauksmes signāla) tālākai paziņošanai apsardzes komersanta mobilajām grupām;
5.23.
centrālās apsardzes pults dežuranta darba vietā vai pie viņa ir trauksmes signalizācijas poga, kuru iedarbinot, trauksmes signālu saņem apsardzes komersanta darbinieks, kurš nodrošina diennakts apsardzi postenī, kas izvietots ārpus apsardzes vadības centra;
5.24.
apsardzes vadības centrā ir sakaru līdzekļi saziņai ar citiem apsardzes darbiniekiem, apsardzes komersanta mobilajām grupām, apsardzes pakalpojuma saņēmējiem, citām personām un institūcijām. Saziņas informācija tiek ierakstīta un glabāta vismaz trīs mēnešus;
5.25.
apsardzes komersants sakaru nodrošināšanai un apsardzes tehnisko sistēmu signālu raidīšanai izmanto sauszemes mobilos radiosakarus un attiecīgi apsardzes signalizācijas radiosakarus, kuru izmantošanai saņemta valsts akciju sabiedrības "Elektroniskie sakari" atļauja.
6.
Nacionālā standartizācijas institūcija savā oficiālajā tīmekļa vietnē publicē Iekšlietu ministrijas ieteiktos Latvijas nacionālo standartu sarakstus, kurus var piemērot šo noteikumu prasību izpildei (turpmāk – piemērojamie standarti). Ja apsardzes vadības centrs ir ierīkots atbilstoši piemērojamo standartu prasībām, uzskatāms, ka apsardzes vadības centrs atbilst šo noteikumu 5. punktā minētajām būtiskajām prasībām.
7.
Apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu prasībām (tehniskās pārbaudes) ir tiesīga veikt inspicēšanas institūcija, kas:
7.1.
akreditēta nacionālajā akreditācijas institūcijā atbilstoši normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību vai citas Eiropas Savienības dalībvalsts akreditācijas institūcijā;
7.2.
apdrošinājusi savu civiltiesisko atbildību tādā apjomā, lai segtu iespējamos zaudējumus, kas var rasties kļūdaina vai nepatiesa atzinuma dēļ un kas aprēķināti inspicēšanas institūcijas darbības jomas risku novērtējumā sadarbībā ar inspicēšanas institūcijas izvēlēto apdrošinātāju.
 
III.Kārtība, kādā apsardzes komersantu un iekšējās drošības dienestu reģistrē reģistrā
8.
Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu – apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošanu, pieņem darbā vismaz vienu personu, kura ir ieguvusi elektromontiera, elektriķa, būvelektriķa, enerģētiķa, elektrotehnikas (iekārtu) montiera, elektronikas tehniķa, elektronisko iekārtu (elektronikas) speciālista (tehniķa, montiera), elektroietaišu ekspluatācijas inženiera, elektroinženiera, elektronikas inženiera, elektronikas mehāniķa, elektroatslēdznieka, enerģētikas meistara, signāliekārtu montētāja, elektrosistēmas tehniķa, telekomunikāciju tehniķa (speciālista), informācijas tehnoloģiju sistēmas arhitekta, administratora, drošības pārvaldnieka, programmētāja vai sistēmanalītiķa, datorsistēmu tehniķa (speciālista), programmēšanas tehniķa vai inženiera profesiju vai citu atbilstošu izglītību elektrotehnikas, elektronikas, telekomunikāciju vai enerģētikas jomā, kas veiks apsardzes tehnisko risinājumu projektēšanu, uzstādīšanu un apkalpošanu.
9.
Šo noteikumu 8. punkta nosacījums par darbinieka pieņemšanu darbā apsardzes tehnisko risinājumu projektēšanai, uzstādīšanai un apkalpošanai neattiecas uz individuālo komersantu, kurš pats ir ieguvis šo noteikumu 8. punktā minēto izglītību.
10.
Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu – fizisko apsardzi, pieņem darbā apsardzes organizatoru, kas saņēmis apsardzes sertifikātu (izņemot gadījumu, ja apsardzes darbinieku darbu tieši organizēs un vadīs pats individuālais komersants, kuram ir apsardzes sertifikāts, vai komercsabiedrības persona, kas to tiesīga pārstāvēt un kurai ir apsardzes sertifikāts).
11.
Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu – tehnisko apsardzi, izpilda šo noteikumu 10. punktā minētās prasības un ierīko apsardzes vadības centru atbilstoši šo noteikumu 5. punkta prasībām.
12.
Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu - inkasācijas apsardzi, izpilda šo noteikumu 10. punktā minētās prasības un papildus:
 
12.1.
ierīko apsardzes vadības centru atbilstoši šo noteikumu 5.1. , 5.2. , 5.3. , ​​​​​​​ 5.4. , ​​​​​​​ 5.5. , ​​​​​​​ 5.6. , ​​​​​​​5.6. , ​​​​​​​ 5.8. , 5.9. , 5.10. , ​​​​​​​ 5.11. , ​​​​​​​ 5.14. , ​​​​​​​5.15. , 5.16. , ​​​​​​​ 5.17. , 5.18. , ​​​​​​​ 5.19. , ​​​​​​​ 5.20. , ​​​​​​​5.21. , ​​​​​​​ 5.23. , ​​​​​​​ 5.24. un 5.25. apakšpunkta prasībām;
12.2.
apsardzes vadības centrā ierīko darbavietu vismaz vienam centrālās apsardzes pults dežurantam, lai ar globālās navigācijas sistēmas palīdzību nepārtraukti sekotu inkasācijas apsardzē izmantotā transportlīdzekļa atrašanās vietai un regulāri uzturētu radio vai telefona sakarus ar apsardzes darbiniekiem, kuri veic inkasācijas apsardzi;
12.3.
inkasācijas apsardzei paredzēto transportlīdzekli aprīko ar globālās navigācijas sistēmu, kas apsardzes vadības centrā ļauj nepārtraukti sekot tā atrašanās vietai inkasācijas apsardzes laikā;
12.4.
ja inkasācijas apsardzi paredzēts veikt vienam apsardzes darbiniekam, inkasācijas apsardzei paredzētajā transportlīdzeklī ierīko banknošu konteineru ar intelektisko banknošu neitralizācijas sistēmu, kas automātiski un nekavējoties neitralizē tajā ievietotās naudas banknotes, ja ir konstatēta neatbilstība banknošu konteinera lietošanas instrukcijai vai radusies situācija, kas neatbilst normai, vai banknošu konteiners tiek atvērts ārpus ieprogrammētā laika vai vietas;
 
12.5.
inkasācijas apsardzei paredzēto transportlīdzekli, kas aprīkots ar šo noteikumu 12.4. apakšpunktā minēto banknošu konteineru, kā arī pašu banknošu konteineru marķē ar apzīmējumu, kas liecina par šāda banknošu konteinera esību.
 
13.
Lai reģistrētu iekšējas drošības dienestu, iestāde, komersants un organizācija pieņem darbā personas, ievērojot Apsardzes darbības likumā noteiktās prasības. Gadījumā, ja paredzēts nodrošināt inkasācijas apsardzi, iestāde, komersants vai organizācija papildus nodrošina šo noteikumu 12. punktā noteiktās prasības.
14.
Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu – apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošana, iesniedz Valsts policijā iesniegumu reģistrācijai reģistrā (1. pielikums).
15.
Šo noteikumu 14. punktā minētajam iesniegumam pievieno:
 
15.1.
psihiatra un narkologa izziņu par individuālā komersanta vai komercsabiedrības pārvaldes (pārstāvības) amatpersonu veselības stāvokli (izņemot par personu, kura ārstniecības iestādē veikusi veselības pārbaudi ieroču glabāšanai (nēsāšanai) vai darbam ar ieročiem, un par to ir ziņas Ieroču reģistrā vai Licenču un sertifikātu reģistrā). Ja izziņā nav norādīts derīguma termiņš, izziņa ir derīga, ja no tās izsniegšanas datuma nav pagājušas 90 dienas;
15.2.
citas Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts vai trešās valsts kompetentas institūcijas izsniegtu izziņu, ka individuālais komersants vai komercsabiedrības pārvaldes (pārstāvības) amatpersona (ja minētā persona ir citas Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilsonis vai trešās valsts pilsonis) nav apsūdzēta vai sodīta par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu;
15.3.
izglītības iestādes izsniegta dokumenta kopiju, kas apliecina, ka apsardzes komersanta darbinieks, kas veiks apsardzes tehnisko risinājumu projektēšanu, uzstādīšanu un apkalpošanu, ir ieguvis šo noteikumu 8. punktā minēto izglītību.
16.
Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu- fiziskās apsardzes pakalpojumu sniegšanu, iesniedz Valsts policijā iesniegumu reģistrācijai reģistrā (1. pielikums). Iesniegumam pievieno šo noteikumu 15.1. un 15.2. apakšpunktā minētos dokumentus.
17.
Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu -tehniskās apsardzes pakalpojumu sniegšanu iesniedz Valsts policijā iesniegumu reģistrācijai reģistrā (1. pielikums).
 
18.
Šo noteikumu 17. punktā minētajam iesniegumam pievieno:
18.1.
šo noteikumu 15. punktā minētos dokumentus;
18.2.
dokumenta kopiju, kas apliecina, ka apsardzes vadības centrs ir ierīkots komersanta īpašumā, valdījumā vai turējumā esoša nekustamā īpašuma telpās (iesniedz, ja tiesības nav nostiprinātas zemesgrāmatā);
18.3.
attiecīgā jomā kompetenta būvspeciālista atzinumu, kas apliecina komersanta apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu 5.3. , 5.4. , ​​​​​​​ 5.5. , ​​​​​​​ 5.6. , ​​​​​​​ 5.7. , ​​​​​​​ 5.8. , ​​​​​​​ 5.9. , ​​​​​​​ 5.10. , ​​​​​​​ 5.11. , ​​​​​​​ 5.12. , ​​​​​​​ 5.13. , ​​​​​​​ 5.14. , ​​​​​​​ 5.15. , ​​​​​​​5.16. , ​​​​​​​ 5.17. , ​​​​​​​ 5.18. , ​​​​​​​ 5.19. ​​​​​​​un 5.20. apakšpunktā minētajām prasībām, vai inspicēšanas institūcijas atzinumu par apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu prasībām.
19.
Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu - inkasācijas apsardzes pakalpojumu sniegšanu, iesniedz Valsts policijā iesniegumu reģistrācijai reģistrā (1. pielikums).
20.
Šo noteikumu 19. punktā minētajam iesniegumam pievieno:
 
20.1.
šo noteikumu 15.1. un 15.2. apakšpunktā ​​​​​​​ minētos dokumentus;
 
20.2.
attiecīgā jomā kompetenta būvspeciālista atzinumu, kas apliecina komersanta apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu 5.3. , 5.4. , ​​​​​​​ 5.5. , ​​​​​​​5.6. , ​​​​​​​ 5.7. , 5.8. , ​​​​​​​5.9. , ​​​​​​​5.10. , 5.11. , ​​​​​​​5.14. , ​​​​​​​ 5.15. , ​​​​​​​ 5.16. , ​​​​​​​ 5.17. , ​​​​​​​ 5.18. , ​​​​​​​5.19. ​​​​​​​ un 5.20. apakšpunkta ​​​​​​​prasībām, vai inspicēšanas institūcijas atzinumu par apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu prasībām;
 
20.3.
dokumentu, kas apliecina, ka komersanta inkasācijas apsardzei paredzētais transportlīdzeklis ir aprīkots ar globālās navigācijas sistēmu.
21.
Iestādes, komersants un organizācijas, kas vēlas reģistrēt iekšējās drošības dienestu, iesniedz Valsts policijā iesniegumu reģistrācijai reģistrā (2. pielikums).
22.
Šo noteikumu 21. punktā minētajam iesniegumam pievieno dokumenta kopiju, kas apliecina iestādes, komersanta vai organizācijas iekšējās drošības dienesta izveidošanu.
23.
Iestādes, komersants un organizācijas, kas vēlas reģistrēt iekšējās drošības dienestu, kurš nodrošinās inkasācijas apsardzi, iesniedz Valsts policijā iesniegumu reģistrācijai reģistrā (3. pielikums), tam pievienojot šo noteikumu 20. punktā un 22. punktā ​​​​​​​ minētos dokumentus
24.
Apsardzes komersanta reģistrēšanai reģistrā Valsts policija izveido licencēšanas komisiju vismaz piecu cilvēku sastāvā. Licencēšanas komisija lēmuma pieņemšanai par apsardzes komersanta reģistrāciju reģistrā var pieaicināt valsts institūciju pārstāvjus. Minētajiem pārstāvjiem ir padomdevēja tiesības.
25.
Saņemot šo noteikumu 17. vai 19. punktā ​​​​​​​ minēto iesniegumu, licencēšanas komisija ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc tā saņemšanas pieprasa:
 
25.1.
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta teritoriālajai struktūrvienībai, kuras apkalpojamā teritorijā ierīkots apsardzes vadības centrs, atzinumu par apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu 5.2. un 5.11. apakšpunktā minētajām prasībām;
25.2.
valsts drošības iestādēm ziņas, kas apliecina, vai individuālais komersants vai komercsabiedrības pārvaldes (pārstāvības) amatpersona vai dalībnieks darbojas pretvalstiskā vai noziedzīgā organizācijā vai ir tās biedrs, vai rada draudus valsts vai sabiedrības drošībai;
25.3.
Valsts ieņēmuma dienestam ziņas, kas apliecina vai komersantam ir pasludināts maksātnespējas process vai komersants atrodas likvidācijas procesā, vai kura saimnieciskā darbība ir apturēta vai izbeigta.
26.
Šo noteikumu 25. punktā minēto informāciju iestādes sniedz 15 dienu laikā pēc licencēšanas komisijas pieprasījuma saņemšanas.
27.
Šo noteikumu 25. punktā minēto Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta teritoriālās struktūrvienības atzinumu var iesniegt arī komersants vienlaikus ar šo noteikumu 17. ​​​​​​​ vai 19. punktā ​​​​​​​ minēto iesniegumu. Atzinums ir derīgs iesniegšanai 90 dienas no tā izsniegšanas datuma.
28.
Licencēšanas komisija pēc iesnieguma un tam pievienoto dokumentu saņemšanas pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
 
28.1.
par komersanta reģistrāciju reģistrā, ja komersants atbilst normatīvajos aktos par apsardzes darbību noteiktajām prasībām un ir samaksājis valsts nodevu;
28.2.
par atteikumu reģistrēt komersantu reģistrā, ja:
28.2.1.
konstatēti Apsardzes darbības likuma 7. pantā minētie apsardzes komersanta reģistrācijas ierobežojumi;
28.2.2.
komersants nav izpildījis šo noteikumu 8. , 10. , 11. vai 12. punktā minētās prasības, kas attiecas uz komersanta pieprasīto apsardzes darbības pakalpojuma veidu;
 
28.3.
nav samaksāta valsts nodeva par reģistrāciju reģistrā.
 
29.
Licencēšanas komisijas pēc komersanta iekļaušanas reģistrā piecu darbdienu laikā informē par tā reģistrāciju un tam piešķirto reģistra kodu.
30.
Apsardzes komersanta reģistra kodu veido desmit zīmes:
30.1.
apsardzes komersanta reģistra koda pirmās četras zīmes norāda uz apsardzes komersanta kārtas numuru reģistrā;
30.2.
apsardzes komersanta reģistra koda piektā, sestā, septītā un astotā zīme norāda uz apsardzes komersanta reģistrācijas gadu reģistrā;
30.3.
apsardzes komersanta reģistra koda devītā un desmitā zīme norāda uz apsardzes komersanta reģistrēto apsardzes pakalpojuma veidu. Burti “AT” -apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošanas pakalpojums, burti “FA”- fiziskās apsardzes pakalpojumu sniegšana, burti “TA”- tehniskās apsardzes pakalpojumu sniegšana un burti “IA”- inkasācijas apsardzes pakalpojumu sniegšana.
31.
Saņemot šo noteikumu 23. punktā minēto iesniegumu Valsts policija ne vēlāk, kā triju darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas pieprasa Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta teritoriālajai struktūrvienībai, kuras apkalpojamā teritorijā ierīkots apsardzes vadības centrs, atzinumu par apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu 5.2. un 5.11. apakšpunktā minētajām prasībām.
32.
Valsts policija pēc iesnieguma un tam pievienoto dokumentu saņemšanas pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
32.1.
par iekšējās drošības dienesta reģistrāciju reģistrā, ja iekšējas drošības dienests atbilst normatīvajos aktos par apsardzes darbību noteiktajām prasībām un ir samaksājis valsts nodevu par reģistrāciju reģistrā;
32.2.
par atteikumu reģistrēt iekšējās drošības dienestu reģistrā, ja:
32.2.1.
iekšējās drošības dienests neatbilst normatīvajos aktos par apsardzes darbību noteiktajām prasībām;
32.2.2.
iestāde, institūcija vai komersants, kas vēlas reģistrēt iekšējās drošības dienestu, nav izpildījis šo noteikumu 22. vai 24. punktā minētās prasības, kas attiecas uz pieprasīto iekšējo drošības dienesta reģistrācijas veidu;
32.2.3.
nav samaksāta valsts nodeva par reģistrāciju reģistrā.
33.
Valsts policija piecu darbdienu laikā par pieņemto lēmumu par iekšējas drošības dienesta reģistrāciju informē iestādi, komersantu vai organizāciju kas vēlas reģistrēt iekšējās drošības dienestu un tam piešķirto reģistra kodu.
 
34.
Iekšējās drošības dienesta reģistra kodu veido desmit zīmes:
 
34.1.
iekšējās drošības dienesta reģistra koda pirmās trīs zīmes norāda uz iekšējas drošības dienesta kārtas numuru reģistrā;
34.2.
iekšējās drošības dienesta reģistra koda ceturtā, piektā, sestā un septītā zīme norāda uz piederību attiecīgajai teritoriālajai vienībai atbilstoši Latvijas Republikas Administratīvo teritoriju un teritoriālo vienību klasifikatoram;
34.3.
iekšējās drošības dienesta reģistra koda astotā, devītā un desmitā zīme norāda burtus “IDD”, kas norāda uz reģistrēto iekšējās drošības dienestu.
IV.Reģistrā iekļaujamo ziņu apjoms, to reģistrēšanas, glabāšanas, aprites un dzēšanas kārtība, kā arī institūcijas, kas iekļauj ziņas reģistrā
35.
Reģistram ziņas iekļauj:
35.1.
Valsts policija par:
35.1.1.
apsardzes komersantiem, to pārvaldes (pārstāvības) amatpersonām un sniedzamajiem apsardzes pakalpojumiem;
35.1.2.
iekšējās drošības dienestiem;
35.1.3.
skaidras naudas pārrobežu pārvadājumu atļaujām;
35.1.4.
apsardzes sertifikātiem;
35.1.5.
veiktiem apsardzes darbības kontroles pasākumiem;
35.2.
Apsardzes komersanti par:
35.2.1.
izmaiņām norādītajā kontaktinformācijā;
35.2.2.
veicamo apsardzes darbību;
35.2.3.
transportlīdzekļiem, kas tiek izmantoti apsardzes pakalpojumu nodrošināšanai, kā arī informāciju par to aprīkošanu ar globālās navigācijas sistēmu;
35.2.4.
inkasācijas apsardzes darbiniekiem izsniegtām bruņuvestēm;
35.2.5.
civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu;
35.2.6.
apsardzes pakalpojumu sniegšanā izmantojamiem privātajiem ieročiem.
35.3.
Iekšējās drošības dienesti par:
35.3.1.
izmaiņām norādītajā kontaktinformācijā;
35.3.2.
apsargājamiem objektiem, kuros organizēta fiziskā apsardze;
35.3.3.
transportlīdzekļiem, kas tiek izmantoti apsardzes darbības nodrošināšanai, kā arī informāciju par inkasācijas apsardzei paredzēto transportlīdzekļu aprīkošanu ar globālās navigācijas sistēmu;
35.3.4.
inkasācijas apsardzes darbiniekiem izsniegtām bruņuvestēm;
35.3.5.
apsardzes pakalpojumu sniegšanā izmantojamiem privātajiem ieročiem.
 
35.4.
Izglītības iestādes, kas īsteno apsardzes sertifikāta saņemšanai vai termiņa pagarināšanai nepieciešamo izglītību (turpmāk - izglītības iestādes) par:
35.4.1.
mācību kursiem apsardzes sertifikāta termiņa pagarināšanai;
35.4.2.
personām, kas apgūst apmācību apsardzes sertifikāta saņemšanai vai derīguma termiņa pagarināšanai.
36.
Valsts policija par apsardzes komersantu reģistrā iekļauj šādas ziņas:
36.1.
reģistrācijas datums;
36.2.
atļautais apsardzes pakalpojuma veids:
36.2.1.
apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošana;
36.2.2.
fiziskā apsardze;
36.2.3.
tehniskā apsardze;
36.2.4.
inkasācijas apsardze;
36.3.
reģistrācijas kods;
36.4.
apsardzes komersanta nosaukums (firma);
36.5.
reģistrācijas numurs;
36.6.
apsardzes komersanta juridiskā adrese;
36.7.
kontaktinformācija;
36.8.
apsardzes komersanta reģistrācijas valsts;
36.9.
izslēgšanas datums no reģistra, iemesls un pamatojums;
36.10.
personālsabiedrības vai kapitālsabiedrības pārvaldes dalībnieka:
 
36.10.1.
vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
36.10.2.
personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
36.10.3.
valstiskā piederība un tās veids;
36.11.
personālsabiedrības vai kapitālsabiedrības pārvaldes institūcijas amatpersonas:
36.11.1.
vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
36.11.2.
personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
36.11.3.
amats;
 
36.11.4.
valstiskā piederība un tās veids;
36.12.
individuālā komersanta:
36.12.1.
vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
36.12.2.
personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
36.12.3.
valstiskā piederība un tās veids;
 
36.13.
apsardzes komersanta noteiktās personas, kas tieši organizē un vada apsardzes darbinieku darbu:
36.13.1.
vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
36.13.2.
personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
36.13.3.
valstiskā piederība un tās veids;
36.14.
reģistrācijas datums;
 
36.15.
apsardzes vadības centra esību, tā atrašanās adresi, ja tiek reģistrēts tehniskās apsardzes pakalpojums vai inkasācijas apsardzes pakalpojums;
36.16.
Valsts policijas veikto apsardzes darbības kontroles pasākuma datumu un rezultātu.
37.
Valsts policija par iekšējās drošības dienestu reģistrā iekļauj šādas ziņas:
 
37.1.
iestādes, komersanta vai organizācijas nosaukums;
37.2.
kontaktinformāciju;
37.3.
iestādes, komersanta vai organizācijas reģistrācijas valsts;
 
37.4.
kontaktinformāciju;
37.5.
iestādes, komersanta vai organizācijas reģistrācijas valsts;
37.6.
 iestādes, komersanta vai organizācijas reģistrācijas numurs;
 
37.7.
izslēgšanas datums un pamatojums;
37.8.
apsardzes vadības centra esību un atrašanās adresi, ja tiek īstenota inkasācijas apsardze;
 
37.9.
Valsts policijas veikto apsardzes darbības kontroles pasākuma datumu un rezultātu.
38.
Valsts policija par apsardzes sertifikātu, tā dublikātu vai atkārtoti izsniegtu apsardzes sertifikātu reģistrā iekļauj šādas ziņas:
 
38.1.
izsniegšanas datums;
38.2.
numurs;
38.3.
persona, kurai izsniegts apsardzes sertifikāts:
38.3.1.
vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
38.3.2.
personas kodu vai personas dzimšanas datumu, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
38.3.3.
valstiskā piederība un tās veids;
38.3.4.
deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese (ārzemniekam, ziņas par kuru nav iekļautas Fizisko personu reģistrā - dzīvesvietas adrese);
38.3.5.
kontaktinformācija;
38.3.6.
datums, līdz kuram derīgs apsardzes sertifikāts, tā dublikāts vai atkārtoti izsniegtais apsardzes sertifikāts;
38.4.
anulēšanas datums iemesls un pamatojums.
39.
Valsts policija par skaidras naudas pārrobežu pārvadājumu atļauju, tās dublikātu vai atkārtoti izsniegtu skaidras naudas pārrobežu pārvadājumu atļauju reģistrā iekļauj šādas ziņas:
39.1.
izsniegšanas datums;
39.2.
derīguma termiņš;
39.3.
numurs;
39.4.
apsardzes komersanta nosaukums (firma) vai iekšējās drošības dienesta nosaukums;
39.5.
apsardzes komersanta vai iekšējās drošības dienesta juridiskā adrese;
39.6.
reģistrācijas numurs;
39.7.
apsardzes komersanta reģistrācijas numurs inkasācijas apsardzes pakalpojumu sniegšanai vai iekšējās drošības dienesta reģistrācijas kods;
 
39.8.
anulēšanas datums iemesls un pamatojums;
 
39.9.
ziņas par skaidras naudas pārvadājumu apsardzes darbinieku:
 
39.9.1.
 vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
 
39.9.2.
personas kodu vai personas dzimšanas datumu, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā.
40.
Apsardzes komersanti par veicamo apsardzes darbību reģistrā iekļauj šādas ziņas:
 
40.1.
kontaktinformācija;
40.2.
spēkā esošo līgumu skaitu par katru apsardzes pakalpojumu veidu (fizisko apsardzi, tehnisko apsardzi vai inkasācijas apsardzi);
 
40.3.
spēkā esošo līgumu skaitu par apsardzes pakalpojumu sniegšanu par katru apsardzes pakalpojumu veidu (fizisko apsardzi, tehnisko apsardzi vai inkasācijas apsardzi), kas tiek nodrošināts sadarbībā ar citu apsardzes komersantu;
40.4.
spēkā esošo civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu (apdrošināšanas periodu, polises numuru un apdrošinātāja nosaukumu);
40.5.
informāciju par apsargājamo objektu, kur tiek organizēta fiziskā apsardze, tehniskā apsardze vai inkasācijas apsardze, norādot:
40.5.1.
veids (piemēram: veikals, dzīvoklis vai noliktava) un adresi;
40.5.2.
vai apsardzes pakalpojumu līguma saistību izpildei ir piesaistīts cits apsardzes komersants (apakšuzņēmējs). Gadījumā, ja apsardzes pakalpojumu līguma saistību izpildei ir piesaistīts cits apsardzes komersants (apakšuzņēmējs), norāda apsardzes komersanta (apakšuzņēmēja) nosaukumu un reģistrācijas kodu reģistrā;
 
40.5.3.
nodarbināto apsardzes darbinieku skaitu, apsardzes darbiniekiem noteikto darba laiku (normālais, summētais, maiņu vai nepilns);
40.5.4.
informācija par to, vai objektā tiek veikta videonovērošana.
40.6.
apsardzes komersanta noteikto personu, kas tieši organizē un vada apsardzes darbinieku darbu:
 
40.6.1.
vārdu un uzvārdu latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
40.6.2.
personas kodu vai personas dzimšanas datumu, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
 
40.7.
apsardzes vadības centra dežurantu:
40.7.1.
vārdu un uzvārdu latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
 
40.7.2.
 personas kodu vai personas dzimšanas datumu, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
 
40.8.
personu, kas nodarbināta apsardzes tehnisko risinājumu projektēšanai, uzstādīšanai un apkalpošanai:
40.8.1.
vārdu un uzvārdu latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
 
40.8.2.
personas kodu vai personas dzimšanas datumu, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
40.8.3.
iegūto izglītību, kas ir nepieciešama apsardzes tehnisko risinājumu projektēšanai, uzstādīšanai un apkalpošanai;
40.9.
apsardzes darbinieku, kuram apsardzes komersants atļāva veikt apsardzes darbību izmantojot personīgo šaujamieroci, norādot:
40.9.1.
vārdu un uzvārdu latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
 
40.9.2.
personas kodu vai personas dzimšanas datumu, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
40.10.
apsardzes komersanta mobilajiem norīkojumiem paredzēto transportlīdzekļa ražotāja nosaukumu un valsts reģistrācijas numuru, kā arī informāciju par tā aprīkošanu ar globālās navigācijas sistēmu;
 
40.11.
inkasācijas apsardzei paredzēto transportlīdzekļa ražotāja nosaukumu un valsts reģistrācijas numuru, kā arī informāciju par tā aprīkošanu ar globālās navigācijas sistēmu, kā arī informāciju par bruņuvestes izsniegšanu inkasācijas apsardzes darbiniekam.
41.
Iekšējās drošības dienests par veicamo apsardzes darbību iekļauj reģistrā šādas ziņas:
 
41.1.
kontaktinformācijā;
41.2.
informāciju par apsargājamo objektu, kur tiek organizēta fiziskā apsardze vai inkasācijas apsardze, norādot:
41.2.1.
nosaukumu un adresi;
41.2.2.
gadījumā, ja apsardzes nodrošināšanā ir piesaistīts apsardzes komersants, norāda apsardzes komersanta nosaukumu un reģistrācijas kodu reģistrā;
 
41.2.3.
nodarbināto apsardzes darbinieku skaitu un apsardzes darbiniekiem noteikto darba laiku;
 
41.3.
apsardzes darbinieku, kuram iekšējas drošības dienests atļāva veikt apsardzes darbību izmantojot personīgo šaujamieroci, norādot:
41.3.1.
vārdu un uzvārdu latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
41.3.2.
personas kodu vai personas dzimšanas datumu, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
41.4.
iekšējās drošības dienesta inkasācijas apsardzei paredzēto transportlīdzekļa ražotāja nosaukumu un valsts reģistrācijas numuru, kā arī informāciju par tā aprīkošanu ar globālās navigācijas sistēmu, kā arī informāciju par bruņuvestes izsniegšanu inkasācijas apsardzes darbiniekam.
42.
Centrs par izglītības iestādēm iekļauj reģistrā šādas ziņas:
42.1.
nosaukums (firma);
42.2.
reģistrācijas numurs;
42.3.
juridiskā adrese;
42.4.
kontaktinformācija.
43.
Izglītības iestāde iekļauj reģistrā šādas ziņas:
43.1.
personu, kas apgūst apmācību apsardzes sertifikāta saņemšanai norādot:
43.1.1.
vārdu un uzvārdu latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
43.1.2.
personas kodu vai personas dzimšanas datumu, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
43.1.3.
apmācības uzsākšanas datumu;
43.1.4.
apmācības pabeigšanas datumu;
43.1.5.
izsniegtās izglītības dokumenta nosaukumu, datumu un numuru.
43.2.
personu, kas apgūst mācību kursos apsardzes sertifikāta derīguma termiņa pagarināšanai norādot:
43.2.1.
vārdu un uzvārdu latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
 
43.2.2.
personas kodu vai personas dzimšanas datumu, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
43.2.3.
mācību kursu nosaukumu, kurā uzņemta persona;
 
43.2.4.
izsniegtās izziņas datumu un numuru.
44.
Valsts policija šo noteikumu 36., 37. un 39. punktā minētās ziņas iekļauj reģistrā trīs darba dienu laikā tiešsaistes pārraides režīmā pēc lēmuma pieņemšanas par apsardzes komersanta vai iekšējas drošības dienesta reģistrācijas reģistrā vai skaidras naudas pārrobežu pārvadājumu atļaujas izsniegšanas, bet aktualizē minētās ziņas (izņemot ziņas, kas minētās 36.4., 36.5., 36.6., 36.7. , 37.3., 37.6. , 39.4. , 39.5. un 39.6. apakšpunktā) vienas darba dienas laikā pēc ziņu saņemšanas.
45.
Valsts policija šo noteikumu 38. punktā minētās ziņas iekļauj reģistrā piecu darba dienu laikā tiešsaistes pārraides režīmā pēc lēmuma pieņemšanas par apsardzes sertifikāta izsniegšanu.
46.
Apsardzes komersants šo noteikumu 40. punktā minētās ziņas atbilstoši reģistrētam pakalpojuma veidam iekļauj reģistrā 30 dienu laikā tiešsaistes pārraides režīmā pēc lietotāja rekvizītu un paroles saņemšanas, bet aktualizē minētās ziņas vienas darba dienas laikā pēc attiecīgo izmaiņu iestāšanos.
47.
Iekšējās drošības dienests, šo noteikumu 41. punktā minētās ziņas atbilstoši reģistrētai apsardzes darbībai iekļauj reģistrā 30 dienu laikā tiešsaistes pārraides režīmā pēc lietotāja rekvizītu un paroles saņemšanas, bet aktualizē minētās ziņas vienas darba dienas laikā pēc attiecīgo izmaiņu iestāšanos.
48.
Centrs šo noteikumu 42. punktā minētās ziņas iekļauj reģistrā trīs darba dienu laikā tiešsaistes pārraides režīmā pēc piekļuves piešķiršanas izglītības iestādei.
 
49.
Izglītības iestāde šo noteikumu 43. punktā minētās ziņas iekļauj reģistrā 30 dienu laikā tiešsaistes pārraides režīmā pēc lietotāja rekvizītu un paroles saņemšanas, bet aktualizē minētās ziņas vienas darba dienas laikā pēc attiecīgo izmaiņu iestāšanos.
50.
Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde reģistram no Fizisko personu reģistra tiešsaistē sniedz šādas ziņas (ja šādas ziņas ir pieejamas):
 
50.1.
personas kods;
50.2.
personas vārds (vārdi), uzvārds;
50.3.
deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;
50.4.
ziņas par personas miršanu.
51.
Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra vestajiem reģistriem, izmantojot datubāzu sasaistes tehniskos līdzekļus iekļauj reģistrā šādas ziņas (ja šādas ziņas ir pieejamas):
51.1.
iestādes, komersanta (firma) vai organizācijas nosaukums;
51.2.
reģistrācijas numurs;
51.3.
juridiskā adrese.
52.
Valsts ieņēmumu dienests reģistram tiešsaistē sniedz šādas ziņas (ja šādas ziņas ir pieejamas):
52.1.
par darba devēja nodarbinātajām personām (darba ņēmējiem):
52.1.1.
darba ņēmēja vārds, uzvārds;
52.1.2.
darba ņēmēja personas kods vai nodokļu maksātāja reģistrācijas kods;
52.2.
par saimnieciskās darbības veicējiem:
52.2.1.
kopējais finanšu apgrozījums par iepriekšēja taksācijas gadā un iepriekšēja taksācijas gadā nomaksātajiem nodokļiem;
52.2.2.
nodokļu samaksas saistību izpilde atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta publiskās nodokļu parādnieku datubāzes pēdējās datu aktualizācijas datumam;
52.3.
no Valsts ieņēmumu dienesta pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistra par nodokļu maksātāja:
52.3.1.
izslēgšanu no Valsts ieņēmumu dienesta pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistra par Valsts ieņēmumu dienesta konstatētajiem normatīvo aktu pārkāpumiem;
52.3.2.
datums, ar kuru pievienotās vērtības nodokļa maksātājs izslēgts no Valsts ieņēmumu dienesta pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistra.
53.
Izglītības un zinātnes ministrija no Valsts izglītības informācijas sistēmas izmantojot datubāzu sasaistes tehniskos līdzekļus iekļauj reģistrā ziņas (ja šādas ziņas ir pieejamas) par izglītības iestādes izglītību reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā akreditētām programmām apsardzes sertifikāta saņemšanai.
54.
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests divu darba dienu laikā par personu, kura beidza pirmās palīdzības pamatzināšanu 12 stundu apmācības kursa beigšanu ar triju stundu zināšanu pārbaudi, kas ir nepieciešams apsardzes sertifikāta saņemšanai, reģistrā iekļauj šādas ziņas:
54.1.
apmācības kursa beigšanas datums;
54.2.
personas vārds un uzvārds;
54.3.
personas kods (ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā, – personas dzimšanas datums).
55.
Ja ir notikušas izmaiņas kādās no reģistrā iekļautajām ziņām, attiecīgās ziņas iekļauj reģistrā, bet iepriekš iekļautās ziņas saglabā.
 
56.
Ziņu iekļaušanai reģistrā izmanto latviešu un latīņu alfabēta burtus. Ja reģistrā iekļauj ziņas par apsardzes komersanta speciālo atļauju (licenci), kura izsniegta citā Eiropas Savienības dalībvalstī vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī, vai par apsardzes sertifikātu, kurš izsniegts citas Eiropas Savienības dalībvalsts pilsonim vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilsonim, personas vārdu un uzvārdu ieraksta latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši ārvalsts izsniegtajam ceļošanas dokumentam, savukārt komersanta nosaukumu un adresi norāda attiecīgās ārvalsts valodas oriģinālformā (latīņalfabētiskajā rakstības valodā) vai oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā (citā valodā).
57.
Reģistrā iekļautās ziņas glabā 5 gadus no dienas:
57.1.
kad stājies spēkā lēmums par apsardzes komersanta vai iekšējās drošības dienesta izslēgšanu no reģistra;
57.2.
kad stājies spēkā lēmums par skaidras naudas pārrobežu pārvadājumu atļaujas vai apsardzes sertifikāta anulēšanu;
57.3.
kad stājies spēkā lēmums par atteikumu pagarināt apsardzes sertifikāta derīguma termiņu;
57.4.
kad beidzies apsardzes sertifikāta derīguma termiņš un tas nav pagarināts;
57.5.
kad persona saņēma izglītības dokumentu, kas apliecina apmācību pabeigšanu apsardzes sertifikāta saņemšanai vai saņēma izziņu par mācību kursu pabeigšanu apsardzes sertifikāta derīguma termiņa pagarināšanai.
58.
Pēc šo noteikumu 57. punktā minētā termiņa beigām reģistrā iekļautās ziņas dzēš automātiski.
 
V.Piekļuve reģistra iekļautajām ziņām, to izmantošana un piekļuves anulēšanas kārtība
59.
Piekļūt reģistrā iekļautajām ziņām un izmantot tās normatīvajos aktos noteikto funkciju veikšanai ir tiesīgas šādas institūcijas:
59.1.
Valsts policija;
59.2.
valsts drošības iestādes;
59.3.
Valsts ieņēmumu dienests;
59.4.
Valsts darba inspekcija;
59.5.
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs.
60.
Tiesības piekļūt reģistram un izmantot tajā iekļautās ziņas šo noteikumu 59. punktā minētajam reģistra lietotājam – amatpersonai vai darbiniekam – piešķir un anulē Centrs, pamatojoties uz institūcijas vai iestādes vadītāja pieprasījumu.
61.
Pēc komersanta iekļaušanas reģistrā šo noteikumu 29. punktā noteiktajā kārtībā Valsts policija piecu darbdienu laikā piešķir apsardzes komersantam lietotāja rekvizītus un paroli.
 
62.
Pēc apsardzes komersanta izslēgšanas no reģistra Valsts policija piecu darba dienu laikā anulē komersantam piekļuvi reģistram.
 
63.
Pēc iekšējas drošības dienesta reģistrācijas Valsts policija šo noteikumu 33. punkta noteiktajā kārtībā piecu darbdienu laikā piešķir iekšējās drošības dienestam reģistra lietotāja rekvizītus un paroli.
 
64.
Pēc iekšējās drošības dienesta izslēgšanas no reģistra Valsts policija piecu darba dienu laikā anulē iestādei, institūcijai vai komersantam piekļuvi reģistram.
65.
Izglītības iestādei tiesības piekļūt reģistram piešķir un anulē Centrs, pamatojoties uz izglītības iestādes vadītāja pieprasījumu.
VI.Prasības, kas apsardzes komersantam un iekšējās drošības dienestam ir jāpilda, kamēr ir spēkā reģistrācija
66.
Apsardzes komersants ar licencēšanas komisiju, bet iekšējās drošības dienests ar Valsts policiju, sazinās elektroniski, izmantojot oficiālo elektronisko adresi.
67.
Apsardzes komersantam ir pienākums pirms izmaiņu izdarīšanas informēt licencēšanas komisiju, iesniedzot iesniegumu par ziņu izmaiņām reģistrā, ja reģistrācijas darbības laikā paredzēts:
67.1.
mainīt dalībnieku sastāvu;
67.2.
iecelt (ievēlēt) jaunu komercsabiedrības pārvaldes (pārstāvības) amatpersonu.
68.
Licencēšanas komisija 15 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 67. punktā minētā iesnieguma saņemšanas iekļauj reģistrā iesniegumā norādīto informāciju vai pieņem lēmumu par atteikumu informācijas iekļaušanai reģistrā, ja apsardzes komersanta norādītais dalībnieks vai komercsabiedrības pārvaldes (pārstāvības) amatpersona neatbilst Apsardzes darbības likuma 7.pantā minētiem apsardzes komersanta reģistrācijas ierobežojumiem.
 
69.
Apsardzes komersants ieceļ (ievēlē) komercsabiedrības pārvaldes (pārstāvības) amatpersonu pēc tam, kad saņemta licencēšanas komisijas atbilde, ka uz attiecīgo personu neattiecas Apsardzes darbības likuma 7. pantā noteiktie ierobežojumi.
70.
Apsardzes komersantam un iekšējās drošības dienestam pirms apsardzes vadības centra atrašanās vietas maiņas ir pienākums par to informēt Valsts policiju, iesniedzot iesniegumu. Apsardzes komersants informē licencēšanas komisiju, bet iekšējās drošības dienests Valsts policiju.
71.
Licencēšanas komisija 30 dienu laikā pēc šo noteikumu 70. punktā minētā iesnieguma saņemšanas iekļauj iesniegumā norādīto informāciju reģistrā vai pieņem lēmumu atteikt informācijas iekļaušanu reģistrā, ja apsardzes komersanta norādītais jauns apsardzes vadības centrs neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.
72.
Licencēšana komisija pieprasa Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta teritoriālajai struktūrvienībai apkalpojamā teritorijā ierīkots apsardzes vadības centrs, atzinumu šo noteikumu 25. punktā noteiktajā kārtībā, lai pārliecinātos par jaunā apsardzes vadības centra atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.
73.
Apsardzes komersants sāk izmantot jauno apsardzes vadības centru tikai pēc tam, kad ir saņemts licencēšanas komisijas lēmums, ka apsardzes vadības centrs atbilst šo noteikumu prasībām.
74.
Valsts policija 30 dienu laikā pēc šo noteikumu 70. punktā minētā iesnieguma saņemšanas iekļauj iesniegumā norādīto informāciju reģistrā vai pieņem lēmumu atteikt informācijas iekļaušanu reģistrā, ja iekšējās drošības dienesta norādītais jauns apsardzes vadības centrs neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.
75.
Valsts policija pieprasa Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta teritoriālajai struktūrvienībai, kuru apkalpojamā teritorijā ierīkots apsardzes vadības centrs, atzinumu šo noteikumu 31. punktā noteiktajā kārtībā.
76.
Iekšējas drošības dienests sāk izmantot jauno apsardzes vadības centru tikai pēc tam, kad ir saņemts Valsts policijas lēmums, ka apsardzes vadības centrs atbilst šo noteikumu prasībām.
77.
Apsardzes komersants izpilda šādas prasības atrodoties reģistrā:
77.1.
apsardzes komersants aktualizē reģistrā esošo informāciju atbilstoši šo noteikumu 40. punkta noteiktajām prasībām;
77.2.
apsardzes komersants, kas sniedz apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošanas pakalpojumu nodrošina šo noteikumu 8. punktā minēto prasību izpildi;
77.3.
apsardzes komersants, kas sniedz inkasācijas apsardzes pakalpojumu nodrošina šo noteikumu 12. punktā minēto prasību izpildi;
 
77.4.
apsardzes komersants, kas sniedz tehniskās apsardzes pakalpojumu, nodrošina šo noteikumu 11. punktā minēto prasību izpildi un papildus nodrošina, ka:
 
77.4.1.
apsardzes vadības centrs darbojas bez pārtraukumiem un tajā atrodas vismaz viens centrālās apsardzes pults dežurants, kas nodrošina tā darbu, bet, ja tiek veikta vairāk nekā 50 objektu tehniskā apsardze, – vismaz divi centrālās apsardzes pults dežuranti;
 
77.4.2.
apsardzes komersanta rīcībā ir apsardzes darbinieku mobilās grupas, kas ierodas objektā attiecīgajā apsardzes pakalpojuma līgumā noteiktajā termiņā, ja nostrādājusi apsargājamā objektā ierīkotā apsardzes tehniskā sistēma;
 
77.4.3.
apsardzes darbinieku mobilajiem norīkojumiem paredzētais transportlīdzeklis ir aprīkots ar globālās navigācijas sistēmu, kas apsardzes vadības centrā ļauj nepārtraukti sekot tā atrašanās vietai apsardzes pienākumu pildīšanas laikā;
 
77.5.
apsardzes komersants, kas sniedz fiziskās apsardzes vai tehniskās apsardzes pakalpojumu un veic nekustamā īpašuma (ēkas vai telpas) apsardzi, nodrošina, ka katrā šādā apsargājamā objektā ir noteikta apsargājamā objekta apsardzes kārtība, ar kuru iepazinušies apsardzes darbinieki, kas veic attiecīgā objekta apsardzi. Objektā ir dežūru pieņemšanas un nodošanas žurnāls un darba laika uzskaites grafiks, ar kuru ir iepazinušies apsardzes darbinieki, kas veic attiecīgā objekta apsardzi. Dežūru pieņemšanas un nodošanas žurnāls ir ar sanumurētām lapām, cauršūts un apzīmogots ar apsardzes komersanta zīmogu.
 
77.6.
apsardzes komersants, kas sniedz fiziskās apsardzes, tehniskās apsardzes vai inkasācijas apsardzes pakalpojumu, nodrošina šo noteikumu 10. punktā minēto prasību izpildi un papildus nodrošina, ka:
 
77.6.1.
apsardzes darbiniekam, veicot apsardzes darbību apsargājamā objektā, ir klāt apsardzes sertifikāts un nodarbinātā apliecība;
 
77.6.2.
apsardzes darbinieks apsardzes darbību (izņemot fiziskas personas apsardzi) veic formas tērpā, kuram ir uzšuve (emblēma) ar tā apsardzes komersanta identifikācijas simbolu, ar kuru apsardzes darbiniekam ir noslēgts darba līgums, uz formas tērpa krūšu daļā ir identifikācijas norāde ar apsardzes darbinieka vārdu vai vārda pirmo burtu un uzvārdu (vai piesprausta darbinieka apliecība). Praktikantam uz apģērba krūšu daļā ir identifikācijas norāde ar praktikanta vārdu vai vārda pirmo burtu un uzvārdu un attiecīgi vārds "Praktikants";
 
77.6.3.
uz transportlīdzekļa, kurš tiek izmantots apsardzes darbības veikšanai, ir skaidri izlasāms apsardzes komersanta nosaukums, kas ļauj konstatēt tā piederību konkrētajam apsardzes komersantam (izņemot inkasācijas apsardzes transportlīdzekli).
 
78.
Iekšējās drošības dienests izpilda šādas prasības atrodoties reģistrā:
78.1.
iekšējās drošībās dienests aktualizē reģistrā esošo informāciju atbilstoši šo noteikumu 41. punkta noteiktajām prasībām;
 
78.2.
iekšējās drošības dienests, kurš veic inkasācijas apsardzi, nodrošina šo noteikumu 12. punktā minēto prasību izpildi;
 
78.3.
iestāde, institūcija vai komersants, kas reģistrējusi iekšējās drošības dienestu un veic nekustamā īpašuma (ēkas vai telpas) fizisko apsardzi, nodrošina, ka katrā šādā apsargājamā objektā ir noteikta apsargājamā objekta apsardzes kārtība, ar kuru ir iepazinušies darbinieki, kas veic attiecīgā objekta apsardzi. Objektā ir dežūru pieņemšanas un nodošanas žurnāls un darba laika uzskaites grafiks, ar kuru ir iepazinušies darbinieki, kas veic attiecīgā objekta apsardzi. Dežūru pieņemšanas un nodošanas žurnāls ir ar sanumurētām lapām, cauršūts un apzīmogots ar iestādes, institūcijas vai komersanta zīmogu;
78.4.
iestāde, institūcija vai komersants, kas, reģistrējusi iekšējās drošības dienestu, nodrošina, ka:
78.4.1.
apsardzes darbiniekam, veicot apsardzes darbību apsargājamā objektā, ir klāt apsardzes sertifikāts un nodarbinātā apliecība;
78.4.2.
apsardzes darbinieks apsardzes darbību (izņemot fiziskas personas apsardzi) veic formas tērpā.
VII.Kārtība un apmērs, kādā maksājama valsts nodeva par reģistrāciju reģistrā un ikgadējā valsts nodeva
79.
Par apsardzes komersanta reģistrāciju reģistrā maksājama valsts nodeva šādā apmērā:
 
79.1.
par apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošanas pakalpojuma reģistrāciju – 1000 euro;
 
79.2.
par fiziskās apsardzes pakalpojuma sniegšanas reģistrāciju – 2000 euro;

 
79.3.
par inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanas reģistrāciju – 3000 euro;
 
79.4.
par tehniskās apsardzes pakalpojuma sniegšanas reģistrāciju – 5000 euro.
 
80.
Par iekšējās drošības dienesta reģistrāciju reģistrā maksājama valsts nodeva 500 euro apmērā.
81.
Valsts nodevu par reģistrāciju reģistrā maksā pirms attiecīga iesnieguma iesniegšanas.
82.
Ja iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā, izmantojot oficiālo elektronisko adresi, šo noteikumu 79. punktā un 80. punktā minētā valsts nodeva maksājama, piemērojot koeficientu 0,9.
 
83.
Samaksāto valsts nodevu komersantam neatmaksā, ja licencēšanas komisija pieņēmusi lēmumu par atteikumu reģistrēt reģistrā apsardzes darbības pakalpojumu vai komersants atsaucis iesniegumu.
84.
Samaksāto valsts nodevu institūcijai vai komersantam neatmaksā, ja Valsts policija pieņēma lēmumu par atteikumu reģistrēt reģistrā iekšējās drošības dienestu vai institūcija vai komersants atsaucis iesniegumu.
85.
Apsardzes komersants reizi gadā līdz 31. decembrim maksā ikgadējo valsts nodevu 10% apmērā no sākotnējās valsts nodevas par reģistrāciju reģistrā šādā apmērā:
 
85.1.
par apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošanas pakalpojuma reģistrāciju – 100 euro;
 
85.2.
par fiziskās apsardzes pakalpojuma sniegšanas reģistrāciju – 200 euro;
 
85.3.
par inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanas reģistrāciju- 300 euro;
 
85.4.
par tehniskās apsardzes pakalpojuma sniegšanas reģistrāciju – 500 euro.
 
86.
Iekšējās drošības dienests reizi gadā līdz 31. decembrim maksā ikgadējo valsts nodevu 10% apmērā no sākotnējās valsts nodevas par reģistrāciju reģistrā 50 euro apmērā.
 
87.
Valsts nodevas maksājumu veic ar maksājumu pakalpojumu sniedzēja starpniecību, kuram ir tiesības sniegt maksājumu pakalpojumus Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma izpratnē. Valsts nodevu ieskaita valsts pamatbudžetā.
 
VIII.Noslēguma jautājumi
88.
Apsardzes komersanti, kam izsniegtas speciālās atļaujas (licences) apsardzes pakalpojumu sniegšanai līdz 2022.gada 30. jūnijam, šo noteikumu 40. punktā pieprasītas ziņas iekļauj reģistrā 60 dienu laikā pēc to reģistrācijas reģistrā.
89.
Iekšējās drošības dienesti, kam izsniegtās reģistrācijas apliecības līdz 2022.gada 30. jūnijam, šo noteikumu 41. punktā pieprasītas ziņas iekļauj reģistrā 60 dienu laikā pēc to reģistrācijas reģistrā.
 
90.
Atzīt par spēku zaudējušiem šādus Ministru kabineta noteikumus:
 
90.1.
Ministru kabineta 2014. gada 9. decembra noteikumus Nr. 757 “Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi” (Latvijas Vēstnesis, Nr. 257, 30.12.2014.);
 
90.2.
Ministru kabineta 2015. gada 13. oktobra noteikumus Nr. 582 “Iekšējās drošības dienesta reģistrācijas kārtība” (Latvijas Vēstnesis, Nr. 202, 15.10.2015).
 
91.
Noteikumi stājas spēkā 2022.gada 1.jūlijā.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
1.
pielikums
Ministru kabineta
[21-TA-580 Dt]
noteikumiem Nr.
[21-TA-580 Nr]
Iesnieguma paraugs apsardzes pakalpojumu reģistrācijai Apsardzes darbības reģistrā
2.
pielikums
Ministru kabineta
[21-TA-580 Dt]
noteikumiem Nr.
[21-TA-580 Nr]
Iesnieguma paraugs iekšējās drošības dienesta reģistrācijai Apsardzes darbības reģistrā
3.
pielikums
Ministru kabineta
[21-TA-580 Dt]
noteikumiem Nr.
[21-TA-580 Nr]
Iesnieguma paraugs iekšējās drošības dienesta reģistrācijai Apsardzes darbības reģistrā, ja dienests nodrošinās inkasācijas apsardzi