Noteikumu projekts

21-TA-587
Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa “Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana pašvaldību publisko teritoriju apgaismojuma infrastruktūrā” nolikums
Izdoti saskaņā ar likuma
“Par piesārņojumu”
32.2 panta 4.6 daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta (turpmāk –finanšu instruments) finansēto projektu atklāta konkursa “Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana pašvaldību publisko teritoriju apgaismojuma infrastruktūrā” (turpmāk – konkurss) nolikumu, tajā skaitā projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, projektu iesniegumu iesniegšanas, izskatīšanas, apstiprināšanas un finanšu instrumenta finansējuma piešķiršanas kārtību, kā arī projektu īstenošanas, pārskatu iesniegšanas un pārbaudes kārtību.
2.
Noteikumos lietotie termini:
2.1.
gaismeklis – elektrotehniska iekārta, kas sastāv no gaismas avota, reflektora vai gaismu fokusējošas vai izkliedējošas lēcas, barošanas bloka (balasts), korpusa gaismas avota novietojumam un aizsardzībai;
2.2.
gaismas avots – gaismu izstarojošs objekts: zemspiediena nātrija spuldze, augstspiediena nātrija spuldze, halogēnspuldze, kvēlspuldze, gaismu izstarojoša diode (LED) vai metālhalīda spuldze;
2.3.
balasts – elektromagnētiska vai elektroniska  elektrotehniska iekārta, kas paredzēta pareizai un drošai gaismas avota pieslēgšanai pie elektriskā tīkla, lai gaismas avota darbībai nodrošinātu noteiktus tīkla parametrus;
 
2.4.
gaismekļa nominālā jauda –  kopējā nominālā jauda, kurā iekļauta gan gaismekļa gaismas avota, gan gaismekļa balasta patērētā jauda;
2.5.
gaismas avota jauda – šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minētā gaismu izstarojošā objekta patērētā jauda;
2.6.
apgaismojuma līmeņa regulēšanas ierīce – elektrotehniska iekārta viena vai vairāku gaismekļu vai apgaismojuma līniju automātiskai vadībai atbilstoši attiecīgajam vadības algoritmam vai vadības signālam no centralizētās vadības sistēmas, lai regulētu apgaismojuma līmeni vai daudzumu uz apgaismojamās virsmas (piemēram, ar gaismekļu barošanas sprieguma vērtības regulēšanu un stabilizēšanu);
2.7.
centralizēta vadības sistēma – datu pārraides tīkla vadība, kur viena datu pārraides tīkla stacija vada pārējās stacijas ar izvēles vai aptaujas procedūru palīdzību;
2.8.
aizsardzības automātika – īssavienojumu un pārslodzes aizsargierīces (automātslēdži) aktīvās slodzes aizsardzībai ar mazu divkārtīgu līdz trīskārtīgu palaides strāvu (A raksturlīkne), mazinduktīvai slodzei ar trīskārtīgu līdz četrkārtīgu palaides strāvu (B raksturlīkne) vai ja apgaismojuma līnijā ir 4,5 līdz desmitkārtīga palaides strāva (C nostrādes raksturlīkne);
2.9.
pievads (balsta kabelis) – elektriskais kabelis apgaismojuma balstā (stabā), kas savieno gaismekli ar aizsardzības automātiku, ar maksimālo garumu līdz 15 metriem;
2.10.
apgaismojuma energoapgādes tīkli (maģistrālie tīkli) – apgaismojuma līniju zemsprieguma (maiņspriegums nepārsniedz 1000 V) elektriskie tīkli, kas nodrošina sprieguma padevi no transformatora apakšstacijas līdz apgaismojuma līnijas gaismeklim;
2.11.
apgaismojuma infrastruktūra – sistēma, kuru veido šo noteikumu 2.1., 2.2., 2.3., 2.6., 2.7., 2.8., 2.9. un 2.10. apakšpunktā minēti elementi;
2.12.
pašvaldības publiskā teritorija – ceļi, ielas, veloceliņi, laukumi, parki, skvēri un citas publiskai lietošanai paredzētas teritorijas, kas atrodas pašvaldības īpašumā.
3.
Konkursa mērķis ir oglekļa dioksīda (turpmāk – CO2) emisiju samazināšana pašvaldību publisko teritoriju apgaismojuma infrastruktūrā, izmantojot tādas tehnoloģijas un videi draudzīgus paņēmienus, kas ļauj samazināt esošo elektroenerģijas patēriņu.
4.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – ministrija) ir atbildīga par konkursa nolikuma izstrādi. Ministrija ar līgumu deleģē valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Vides investīciju fonds” (turpmāk – Vides investīciju fonds) pieņemt, vērtēt un apstiprināt projektu iesniegumus, pieņemt lēmumus par finanšu instrumenta finansējuma piešķiršanu, tai skaitā par administratīvo aktu izdošanu, kā arī līgumu par projektu īstenošanu (turpmāk – projekta līgums) sagatavošanu, noslēgšanu, grozīšanu un izbeigšanu, pārbaudīt pārskatus un kontrolēt projektu īstenošanu, atgūt projektiem izmaksātos finanšu instrumenta līdzekļus, kas atzīti par neattiecināmiem, un veikt monitoringa uzraudzību, ieskaitot informācijas sniegšanu par projektos sasniegto enerģijas ietaupījumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem energoefektivitātes monitoringa jomā. Attiecībā uz šajā punktā minēto uzdevumu izpildi Vides investīciju fonds ir ministrijas pārraudzībā.
5.
Projekta iesniedzējs ir Latvijas Republikas pašvaldība (turpmāk – pašvaldība), tās iestāde, aģentūra vai pašvaldības kapitālsabiedrība.
6.
Konkursa ietvaros pieejamais finanšu instrumenta finansējums (turpmāk – finansējums) ir 10 000 000 euro.
7.
Konkursa ietvaros apstiprinātā projekta īstenošanas periods nepārsniedz 24 mēnešus no dienas, kad stājies spēkā projekta līgums, kuru ar Vides investīciju fondu ir noslēdzis šo noteikumu 5. punktā noteiktais projekta iesniedzējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs). Projekts uzskatāms par īstenotu, kad atbilstoši projekta līgumam ir īstenotas projektā plānotās aktivitātes un finansējuma saņēmējs ir iesniedzis Vides investīciju fondā noslēguma pārskatu.
8.
Projekta iesniegumā norāda siltumnīcefekta gāzu (kas izteikts kā CO2 ekvivalents) emisijas samazinājumu, ko plānots sasniegt, īstenojot finanšu instrumenta finansētas projekta aktivitātes. Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazinājumu projektam aprēķina saskaņā ar šo noteikumu 1. pielikumu “Oglekļa dioksīda emisijas samazinājuma aprēķins” (turpmāk – 1. pielikums).
9.
Projektu īsteno Latvijas Republikas teritorijā.
II.Prasības projekta iesniedzējam
10.
Projekta iesniedzējam ir tiesības iesniegt ne vairāk kā trīs projekta iesniegumus par vienu un to pašu administratīvo teritoriju.
11.
Projekta iesniedzējs var pretendēt uz finansējumu konkursa ietvaros, ja:
11.1.
tas ir pašvaldība, tās iestāde vai aģentūra, vai pašvaldības kapitālsabiedrība;
11.2.
tā bilancē ir apgaismojuma infrastruktūra:
11.2.1.
kurā tiks īstenotas konkursā atbalstāmas aktivitātes;
11.2.2.
ar kuru nodrošina pašvaldības autonomās funkcijas izpildi atbilstoši normatīvajiem aktiem par pašvaldībām;
11.2.3.
kura atrodas pašvaldības publiskajā teritorijā.
11.3.
projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja atbildīgā amatpersona vai tās pilnvarotā persona, un projekta iesniegums Vides investīciju fondā ir iesniegts šo noteikumu 33. punktā noteiktajā termiņā;
11.4.
projekta iesniedzējs projekta iesniegumā ir sniedzis patiesu informāciju.
12.
Projekta iesniedzējs nevar pretendēt uz finansējumu konkursa ietvaros, ja:
12.1.
projekta iesniedzējam projekta iesnieguma iesniegšanas dienā un projekta līguma noslēgšanas dienā ir nodokļu parādi, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādi, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;
12.2.
projekta iesniegumā plānotās attiecināmās izmaksas tiek vai ir tikušas finansētas citu finansējuma programmu vai individuālā atbalsta projekta ietvaros no citiem finanšu instrumentiem, tai skaitā no Eiropas Savienības, ārvalstu finanšu palīdzības vai nacionālā publiskā finansējuma līdzekļiem;
12.3.
projekta iesniedzējs projekta iesnieguma vērtēšanas gaitā centies prettiesiski iegūt vai ir ieguvis savā rīcībā ierobežotas pieejamības informāciju vai prettiesiski centies ietekmēt vai ir ietekmējis projektu iesniegumu vērtēšanu, tai skaitā projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju, atbildīgo iestādi vai citu konkursa vērtēšanā iesaistītu amatpersonu vai ekspertu;
12.4.
projekta iesniedzējs vai persona, kura ir projekta iesniedzēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju, ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem:
12.4.1.
kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labuma pieņemšana vai komerciāla uzpirkšana;
12.4.2.
krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana;
12.4.3.
izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu samaksas;
12.4.4.
terorisms, terorisma finansēšana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi vai personas vervēšana un apmācība terora aktu veikšanai;
12.5.
projekta iesniedzējs vai persona, kura ir projekta iesniedzēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju, ar tādu kompetentas institūcijas lēmumu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem pārkāpumiem un nav dzēsta sodāmība pārkāpumā, kas izpaužas kā:
12.5.1.
viena vai vairāku tādu pilsoņu vai pavalstnieku nodarbināšana, kuri nav Eiropas Savienības dalībvalstu pilsoņi vai pavalstnieki, ja tie Eiropas Savienības dalībvalstu teritorijā uzturas nelikumīgi;
12.5.2.
personas nodarbināšana bez rakstveidā noslēgta darba līguma, nodokļu normatīvajos aktos noteiktajā termiņā neiesniedzot par šo personu informatīvo deklarāciju par darba ņēmējiem, kas iesniedzama par personām, kuras uzsāk darbu.
13.
Projekta iesniedzēju no dalības konkursā neizslēdz, ja no dienas, kad kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams tiesas spriedums, prokurora priekšraksts par sodu vai citas kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums par šo noteikumu 12.4.1., 12.4.2., 12.4.3. un 12.4.4. apakšpunktā minētajiem noziedzīgiem nodarījumiem, līdz projekta iesnieguma iesniegšanas dienai Vides investīciju fondā ir pagājuši trīs gadi. Datums, no kura sāk skaitīt trīs gadu periodu, ir datums, kad projekta iesniedzējam vai personai, kura ir projekta iesniedzēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai personai, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju, sodāmība ir dzēsta.
14.
Projekta iesniedzēju no dalības konkursā neizslēdz, ja no dienas, kad kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams tiesas spriedums, prokurora priekšraksts par sodu vai citas kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums par šo noteikumu 12.5.1. apakšpunktā minētajiem pārkāpumiem, līdz projekta iesnieguma iesniegšanas dienai Vides investīciju fondā ir pagājuši trīs gadi. Datums, no kura sāk skaitīt trīs gadu periodu, ir datums, kad projekta iesniedzējam vai personai, kura ir projekta iesniedzēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai personai, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju, sodāmība ir dzēsta.
15.
Projekta iesniedzēju no dalības konkursā neizslēdz, ja no dienas, kad kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams tiesas spriedums, prokurora priekšraksts par sodu vai citas kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums par šo noteikumu 12.5.2. apakšpunktā minētajiem pārkāpumiem, līdz projekta iesnieguma iesniegšanas dienai Vides investīciju fondā ir pagājuši 12 mēneši. Datums, no kura sāk skaitīt 12 mēnešu periodu, ir datums, kad projekta iesniedzējam vai personai, kura ir projekta iesniedzēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai personai, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju, sodāmība ir dzēsta.
III.Fiansējuma apmēra noteikšana
16.
Konkursa ietvaros vienam projektam:
16.1.
minimālais finansējums ir 100 000 euro;
16.2.
maksimālais  finansējums ir 1 000 000 euro.
17.
Konkursa ietvaros maksimāli pieļaujamā finanšu instrumenta atbalsta intensitāte nepārsniedz 70 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
18.
Šo noteikumu izpratnē netiek sniegts atbalsts, kas varētu tikt kvalificēts kā valsts atbalsts komercdarbībai.
19.
Jebkuru projekta izmaksu pieaugumu finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem.
20.
Projektu finansē no finanšu instrumenta līdzekļiem un līdzfinansē no finansējuma saņēmēja līdzekļiem.
IV.Konkursa ietvaros atbalstāmās aktivitātes, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
21.
Konkursa ietvaros atbalstāmas ir šādas projekta aktivitātes:
21.1.
esošo gaismekļu vai to sastāvdaļu demontāža vai nomaiņa, pārejot uz energoefektīviem gaismekļiem, lai samazinātu energoresursu patēriņu;
21.2.
jaunu energoefektīvu gaismekļu uzstādīšana;
21.3.
gaismekļu apgaismojuma līmeņa regulēšanas ierīču un aizsardzības automātikas (ar B vai C raksturlīkni) uzstādīšana (šo aktivitāti īsteno kopā ar šo noteikumu 21.1. vai 21.2. apakšpunktā minēto aktivitāti);
21.4.
pievada uzstādīšana posmā no aizsardzības automātikas līdz gaismeklim, ja posma garums ir ne vairāk kā 15 metru (šo aktivitāti īsteno kopā ar šo noteikumu 21.1. vai 21.2. apakšpunktā minēto aktivitāti);
21.5.
esošās apgaismojuma sistēmas elementu, t.sk. balstu, sadales skapju, stiprinājuma trošu un balsteņu, gaisa vadu un kabeļu līniju, nomaiņa vai pārbūve.
22.
Nomainītajiem gaismekļiem jānodrošina mini­mālās apgaismojuma prasības atbilstošās vietas apgaismojuma klasei, kas noteikta šo noteikumu 1. pielikuma 9. punktā un atbilst Latvijas Republikas būvnormatīvu un standartu prasībām par ielu un ceļu apgaismojumu.
23.
Attiecināmas ir šādas projekta izmaksas atbilstoši šo noteikumu 21. punktā minētajām aktivitātēm:
23.1.
jauna energoefektīva gaismekļa vai to sastāvdaļu, apgaismojuma līmeņa regulēšanas ierīces, aizsardzības automātikas un pievada iegādes izmaksas;
23.2.
gaismekļa vai to sastāvdaļu demontāžas izmaksas, ja gaismekļa vietā tiek uzstādīts jauns energoefektīvs gaismeklis vai notiek gaismekļa vai to sastāvdaļu pārbūve vai nomaiņa;
23.3.
gaismekļa vai to sastāvdaļu, apgaismojuma līmeņa regulēšanas ierīces, aizsardzības automātikas un pievada montāžas izmaksas;
23.4.
esošās apgaismojuma infrastruktūras elementu, t.sk. balstu, sadales skapju, stiprinājuma trošu un balsteņu, gaisa vadu un kabeļu līniju, nomaiņas vai pārbūves izmaksas.
24.
Konkursa ietvaros šo noteikumu 23. punktā minētajām attiecināmām izmaksām ir šādi ierobežojumi:
24.1.
demontāžas darbi nedrīkst pārsniegt 7 % no kopējām attiecināmajām izmaksām;
24.2.
montāžas darbi kopā nedrīkst pārsniegt 10 % no kopējām attiecināmajām izmaksām;
24.3.
apgaismojuma līmeņa regulēšanas ierīces, aizsardzības automātikas un pievada iegāde nedrīkst pārsniegt 25 % no kopējām attiecināmajām izmaksām.
25.
Izmaksas uzskatāmas par attiecināmām, ja tās:
25.1.
atbilst šo noteikumu 23. punktā minētajām izmaksām;
25.2.
ir nepieciešamas projekta īstenošanai, kā arī ir iekļautas projekta iesniegumā un projekta līgumā;
25.3.
ir radušās pēc projekta līguma noslēgšanas, taču ne vēlāk kā līdz projekta īstenošanas termiņa beigām;
25.4.
ir norādītas projekta iesniedzēja grāmatvedības uzskaitē, ir identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām, ir pārbaudāmas, kā arī ir iekļautas finansējuma saņēmēja aktīvos kā amortizējamie ilgtermiņa ieguldījumi. Minētās attiecināmās izmaksas ir apliecinātas ar attiecīgiem attaisnojuma dokumentu oriģināliem vai to atvasinājumiem, kas izgatavoti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām dokumentu izstrādes un noformēšanas prasībām.
26.
Neattiecināmas ir šādas projekta izmaksas:
26.1.
izmaksas, kas saistītas ar esošā apgaismojuma energoapgādes tīkla un centralizētas vadības sistēmas atjaunošanu, pārbūvi vai izveidi no jauna;
26.2.
izmaksas, kas saistītas ar projekta vadības, zemes labiekārtošanas darbiem, ietves vai ielas seguma nomaiņu vai jaunu segumu izveidi un citām aktivitātēm, kas nav paredzēti šo noteikumu 21. punktā;
26.3.
pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, ja tie ir atgūstami no valsts budžeta;
26.4.
muitas nodokļi un nodevas;
26.5.
samaksa par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu un rezervēšanu, procentu maksājumi, soda procenti, maksājumi par naudas pārskaitījumiem, komisijas nauda, zaudējumi sakarā ar valūtas maiņu, maksa par finanšu transakcijām un citi tiešie finansiālie izdevumi;
26.6.
apgrozāmo līdzekļu iegādes izmaksas;
26.7.
līzinga izmaksas;
26.8.
izmaksas, kas saistītas ar projekta iesnieguma veidlapas un citu papildu dokumentu sagatavošanu;
26.9.
jebkāda veida pārvietojamās tehnikas un transportlīdzekļu iegādes izmaksas;
26.10.
izmaksas, kas ir lielākas par šo noteikumu 24. punktā minētiem ierobežojumiem;
26.11.
izmaksas, kas pārsniedz apstiprinātajā projektā paredzēto attiecināmo izmaksu apmēru;
26.12.
citas izmaksas, kas nav noteiktas kā attiecināmas.
27.
Konkursa ietvaros neattiecināmās izmaksas ir šo noteikumu 26. punktā minētās izmaksas.
28.
Finansējuma saņēmējs nodrošina projekta ietvaros sasniegto rezultātu, t.sk. iegādāto tehnoloģiju, uzturēšanu un lietošanu atbilstoši projekta mērķim, vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas (turpmāk - monitoringa periods). Nav pieļaujama uzstādītās tehnoloģijas demontāža, bet, saskaņojot ar Vides investīciju fondu, ir atļauta to uzlabošana, lai paaugstinātu iekārtu efektivitāti.
29.
Projekta kopējo budžetu var veidot, iekļaujot tajā finanšu rezervi, taču tā nedrīkst pārsniegt trīs procentus no šo noteikumu 23. punktā minētajām attiecināmajām izmaksām (sākotnējām projekta iesniegumā plānotajām un apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot finanšu rezervi).
30.
Finansējuma saņēmējs projekta publicitātes pasākumus nodrošina no saviem līdzekļiem.
V.Konkursa izsludināšana
31.
Konkursu izsludina 40 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās par visu šo noteikumu 6. punktā minēto finansējumu.
32.
Vides investīciju fonds izsludina konkursu, ievietojot sludinājumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un ministrijas un Vides investīciju fonda tīmekļvietnē. Sludinājumā norāda konkursa nosaukumu, konkursam pieejamo finansējuma apmēru, projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu (datumu un laiku), kā arī elektroniskā pasta adresi, uz kuru nosūtāmi projektu iesniegumi un norādi, kur iegūstama papildinformācija par konkursa nosacījumiem. Konkursa izsludināšanas dienā Vides investīciju fonda tīmekļvietnē ievieto vadlīnijas projektu iesniedzējiem projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai.
33.
Projektu iesniegumu iesniegšanas termiņš nav mazāks kā divi mēneši pēc konkursa izsludināšanas.
VI.Projekta iesnieguma saturs un iesniegšana
34.
Lai piedalītos konkursā, projekta iesniedzējs aizpilda un elektroniska dokumenta veidā, kas sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu, iesniedz Vides investīciju fondā projekta iesnieguma veidlapu, kas noteikta šo noteikumu 2. pielikumā “Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa „Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana pašvaldību publisko teritoriju apgaismojuma infrastruktūrā” iesnieguma veidlapa” (turpmāk – 2. pielikums) un šādus papildus iesniedzamos dokumentus:
34.1.
projekta iesniedzēja lēmums par projekta īstenošanu, kuru ir parakstījis pašvaldības kapitālsabiedrības pārstāvis vai pašvaldības, tās iestādes vai aģentūras vadītājs un kurā norādītas projekta kopējās attiecināmās izmaksas un projekta iesniedzēja līdzfinansējuma apjoms, vai minētā lēmuma izraksts;
34.2.
projekta iesniedzēja apliecinājumu, ka projektam pieteiktā apgaismojuma infrastruktūra atrodas projekta iesniedzēja bilancē, norādot gaismekļu skaitu, tipu un sadalījumu pa jaudām;
34.3.
apliecinājumu par projektam nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošināšanu:
34.3.1.
ja līdzfinansējumu nodrošina pašvaldība, tās iestāde vai aģentūra, vai pašvaldības kapitālsabiedrība, projekta iesniedzējs iesniedz pašvaldības lēmumu par līdzfinansējuma nodrošināšanu;
34.3.2.
ja līdzfinansējumu nodrošina kredītiestāde, projekta iesniedzējs iesniedz kredītiestādes lēmumu par projektam nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošināšanu;
34.3.3.
ja līdzfinansējumu nodrošina cita iestāde vai privātpersona, kas nav kredītiestāde, kredītiestādes izziņu, kas izdota ne agrāk kā vienu mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas Vides investīciju fondā un apliecina, ka finansētāja rīcībā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas Vides investīciju fondā ir pieejams projekta līdzfinansēšanai nepieciešamais līdzekļu apjoms;
34.4.
iepirkuma procedūras veikšanai nepieciešamās tehniskās specifikācijas;
34.5.
projekta tehnisko raksturojumu:
34.5.1.
katras ielas vai publiskās teritorijas profila shēma (vismaz
mērogā 1:1000), kurā paredzēts īstenot projektu, norādot attālumus starp esošajiem balstiem, trošu izvietojumu un garumus, gaismekļu stiprinājumus ēku sienās, to augstumus un savstarpējos attālumus;
34.5.2.
projektējamā apgaismojuma aprēķini katrai projekta īstenošanas profila shēmai;
34.5.3.
CO2 emisiju samazinājuma aprēķini;
34.5.4.
elektroenerģijas patēriņš pirms un pēc projekta īstenošanas, norādot esošo un projektējamo gaismekļu jaudu un tipu;
34.5.5.
projekta īstenošanas vietas ielas apgaismojuma klase. Ja tā nav noteikta, tad norāda visus parametrus, pēc kuriem izvēlēta apgaismojuma kategorija – satiksmes intensitāte, ceļa vai ielas raksturojums: sazarojumi, krusto­jumi, to apgrūtinājumi un šķēršļi, ietves, veloceliņi;
34.6.
ja projekta iesniegumu iesniedz projekta iesniedzēja pilnvarotā per­sona, pilnvara par tiesībām pārstāvēt projekta iesniedzēju konkursā un veikt visas darbības, kas nepieciešamas projekta iesniedzēja  pienākumu atbilstošai izpildei saskaņā ar šiem noteikumiem.
35.
Projekta iesniedzējs, sagatavojot projekta iesniegumu, ievēro šādus nosacījumus:
35.1.
projekta iesniegumu sagatavo un noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu;
35.2.
projekta iesnieguma veidlapu sagatavo datorrakstā latviešu valodā;
35.3.
projekta iesniegumu noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu izstrādāšanu, noformēšanu, glabāšanu un apriti;
35.4.
projekta iesnieguma veidlapu sagatavo DOC, DOCX vai PDF formātā;
35.5.
visos aprēķinos izmantotā naudas vienība ir euro;
35.6.
projekta iesnieguma iesniedzēja likumīgais pārstāvis vai projekta iesnieguma iesniedzēja pilnvarotā persona projekta iesnieguma veidlapu paraksta ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu, papildus iesniedzamo dokumentu oriģinālus paraksta katru atsevišķi ar autora drošu elektronisko parakstu un apliecina ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. Ja papildus iesniedzamie dokumenti ir dokumentu kopijas, tos apliecina ar projekta iesnieguma iesniedzēja drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektroniskiem dokumentiem un dokumentu juridisko spēku.
36.
Vides investīciju fonds reģistrē saņemtos projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numurus un septiņu darbdienu laikā pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām rakstiski paziņo projekta iesniedzējam projekta iesnieguma identifikācijas numuru.
37.
Vides investīciju fonds izskata tikai tos projektu iesniegumus, kuri ir iesniegti Vides investīciju fondā līdz konkursa sludinājumā norādītā termiņa beigām.
38.
Ja projekta iesniegumu saņem pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, tas netiek vērtēts un Vides investīciju fonds rakstiski informē projekta iesnieguma iesniedzēju par projekta iesnieguma saņemšanu pēc termiņa beigām un atteikumu to vērtēt.
VII.Projekta iesnieguma vērtēšana un lēmuma pieņemšana par finansējuma piešķiršanu
39.
Projektu iesniegumu izskatīšanai un vērtēšanai Vides investīciju fonds izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija).
40.
Vērtēšanas komisijas izveidošanas un darbības kārtību nosaka vērtēšanas komisijas nolikums. Vērtēšanas komisijas sastāvu un nolikumu apstiprina ar Vides investīciju fonda rīkojumu.
41.
Vērtēšanas komisiju vada Vides investīciju fonda pārstāvis. Vērtēšanas komisijā ir iekļauts viens ministrijas pārstāvis, divi Vides investīciju fonda pārstāvji un viens pārstāvis no Ekonomikas ministrijas. Vērtēšanas procesa administrēšanu nodrošina Vides investīciju fonds.
42.
Projektu iesniegumu administratīvo vērtēšanu veic atbilstoši precizējamiem un neprecizējamiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem, kas noteikti šo noteikumu 3. pielikumā “Administratīvās vērtēšanas kritēriji” (turpmāk – 3. pielikums). Atbilstību administratīvās vērtēšanas kritērijiem vērtē ar "Jā", "Nē" vai "NA" ("Jā" – atbilst, "Nē" – neatbilst, "NA" – nav attiecināms) šādā secībā:
42.1.
vispirms tiek vērtēta projekta iesnieguma atbilstība šo noteikumu 3. pielikumā minētajiem neprecizējamiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem. Ja projekta iesniegums neatbilst kaut vienam no šiem kritērijiem, vērtēšanu neturpina un Vides investīciju fonds pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu;
42.2.
ja tiek konstatēta neatbilstība vienam vai vairākiem šo noteikumu 3. pielikumā minētajiem precizējamiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem, Vides investīciju fonds rakstiski informē projekta iesniedzēju par konstatētajām neatbilstībām un aicina precizēt projekta iesniegumu. Projekta iesnieguma precizēšanas termiņš ir 10 darbdienas no dienas, kad Vides investīciju fonds ir informējis projekta iesniedzēju par projekta iesnieguma neatbilstību kritērijiem;
42.3.
ja projekta iesniedzējs Vides investīciju fonda noteiktajā termiņā iesniedz precizētu projekta iesniegumu, projekta iesniegumu vērtē atkārtoti, nosakot, vai tas atbilst šo noteikumu 3. pielikumā minētajiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem un ir virzāms vērtēšanai atbilstoši šo noteikumu 4. pielikumā “Kvalitātes vērtēšanas kritēriji” (turpmāk – 4. pielikums) minētajiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem;
42.4.
ja projekta iesniedzējs Vides investīciju fonda noteiktajā termiņā neiesniedz precizētu projekta iesniegumu vai pēc atkārtotas vērtēšanas projekta iesniegums neatbilst kaut vienam šo noteikumu 3. pielikumā minētajam precizējamam administratīvās vērtēšanas kritērijam, Vides investīciju fonds pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu;
42.5.
ja projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 3. pielikumā minētajiem precizējamiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem, vērtē tā atbilstību šo noteikumu 4. pielikumā minētajiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem.
43.
Ja projekta iesniegumā nav informācijas vai tā ir nepilnīga, lai izvērtētu projekta iesnieguma atbilstību vienam vai vairākiem kritērijiem, kā arī ja minētā informācija nav salasāma vai nav sniegta latviešu valodā, projekta iesniegumu uzskata par neatbilstošu attiecīgajam administratīvās vērtēšanas kritērijam vai attiecīgajā kvalitātes vērtēšanas kritērijā piešķir zemāko vērtējumu.
44.
Vērtēšanas komisija vai Vides investīciju fonds projektu iesniegumu vērtēšanas laikā, ja nepieciešams, pieaicinot ekspertus, pārbauda projekta iesniegumā norādīto sasniedzamo rādītāju atbilstību projektā plānotajām aktivitātēm un iesniegtajai dokumentācijai. Pārbaudes ietvaros vērtēšanas komisija, Vides investīciju fonds vai tās pieaicinātie eksperti, ja nepieciešams, apseko plānoto projekta īstenošanas vietu – teritoriju, kurā plānots īstenot projekta aktivitātes.
45.
Ja pārbaudes laikā tiek konstatēts, ka projekta iesniedzējs projekta iesniegumā ir sniedzis nepatiesu informāciju, Vides investīciju fonds pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu.
46.
Ja nepieciešams, Vides investīciju fonds no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pieprasa informāciju, lai novērtētu projektu iesniedzēju atbilstību šo noteikumu 12.4. un 12.5. apakšpunktā minētajām prasībām.
47.
Pēc projektu iesniegumu vērtēšanas atbilstoši šo noteikumu 4. pielikumā minētajiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem vērtēšanas komisija tos sarindo dilstošā secībā atbilstoši iegūtajam punktu skaitam.
48.
Ja vairāki projektu iesniegumi saņēmuši vienādu punktu skaitu, Vides investīciju fonds, pieņemot lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, priekšroku dod projekta iesniegumam ar augstāku plānoto CO2 emisijas samazinājumu gadā saskaņā ar projekta iesnieguma veidlapā (šo noteikumu 2. pielikuma 2.10. apakšpunkts) minēto rādītāju.
49.
Vides investīciju fonds lemj par projekta iesnieguma apstiprināšanu, pamatojoties uz vērtēšanas komisijas vērtējumu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:
49.1.
projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 3. pielikumā minētajiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem;
49.2.
projekta iesniegumā paredzēto projekta aktivitāšu īstenošanai pēc sarindošanas šo noteikumu 47. punktā minētajā secībā ir pietiekams finansējums atbilstoši šo noteikumu 6. punktam.
50.
Vides investīciju fonds lemj par projekta iesnieguma noraidīšanu, pamatojoties uz vērtēšanas komisijas vērtējumu, ja projekta iesniegumā paredzēto projekta aktivitāšu īstenošanai pēc sarindošanas šo noteikumu 47. punktā minētajā secībā nav pietiekams finansējums atbilstoši šo noteikumu 6. punktam.
51.
Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu Vides investīciju fonds nosūta projekta iesniedzējam piecu darbdienu laikā pēc lēmuma parakstīšanas.
VIII.Projekta līguma noslēgšanas un ieviešanas nosacījumi
52.
Projekta iesniedzējs ne vēlāk kā 40 kalendāro dienu laikā pēc tam, kad saņemts Vides investīciju fonda lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, noslēdz projekta līgumu ar Vides investīciju fondu.
53.
Ja projekta iesniedzējs nenoslēdz projekta līgumu 40 kalendāro dienu laikā no Vides investīciju fonda lēmuma saņemšanas dienas, projekta iesniedzējs zaudē tiesības slēgt projekta līgumu.
54.
Ja šo noteikumu 53. punktā minēto iemeslu dēļ projekta līgums ar projekta iesniedzēju netiek noslēgts, Vides investīciju fonds slēdz projekta līgumu ar to projekta iesniedzēju, kura projekta iesniegums ir ieguvis nākamo augstāko punktu skaitu atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, ja finanšu instrumenta finansējuma atlikums ir pietiekams šā projekta finansēšanai atbilstoši šo noteikumu 6. punktam.
55.
Projekta līgumu sagatavo Vides investīciju fonds. Projekta līgumā ietver:
55.1.
Vides investīciju fonda rekvizītus;
55.2.
finansējuma saņēmēja rekvizītus;
55.3.
projekta nosaukumu, mērķi, uzdevumus un finansējuma apmēru;
 
55.4.
projekta aktivitātes, to īstenošanas laiku un projektā sasniedzamos rezultātus, tai skaitā sasniedzamo CO2 emisijas samazinājumu;
55.5.
līguma darbības termiņu un CO2 emisijas samazinājuma monitoringa prasības;
55.6.
finansējuma saņēmēja atbildību, tiesības un pienākumus;
55.7.
Vides investīciju fonda atbildību, tiesības un pienākumus;
 
55.8.
projekta īstenošanas un monitoringa pārskatu saturu un iesniegšanas termiņus;
55.9.
strīdu izskatīšanas kārtību;
55.10.
publicitātes nosacījumus;
55.11.
citus nosacījumus.
56.
Projekta iesniegums ir projekta līguma neatņemama sastāvdaļa.
57.
Ja pēc projekta līguma noslēgšanas tajā nepieciešams izdarīt grozījumus, finansējuma saņēmējs iesniedz Vides investīciju fondā pieprasījumu par nepieciešamajiem grozījumiem projekta līgumā, pamatojot grozījumu nepieciešamību. Vides investīciju fonds pēc pieprasījuma saņemšanas izvērtē grozījumu nepieciešamību un sniedz atbildi 20 darbdienu laikā pēc projekta līguma grozījumu saņemšanas. Grozījumu veikšana projekta līgumā nedrīkst pasliktināt projekta līgumā norādīto CO2 emisijas samazinājumu gadā.
58.
Ja pēc projekta līguma noslēgšanas tajā nepieciešams izdarīt grozījumus un grozījumu ierosinātājs ir Vides investīciju fonds, tas nosūta finansējuma saņēmējam sagatavotos projekta līguma grozījumus, kā arī pamato grozījumu nepieciešamību. Finansējuma saņēmējs 20 darbdienu laikā pēc projekta līguma grozījumu saņemšanas izvērtē tos un sniedz atbildi Vides investīciju fondam.
59.
Ja grozījumus projekta līgumā nepieciešams izdarīt, jo mainījušies finansējuma saņēmēja dati (kontaktinformācija vai bankas rekvizīti), Vides investīciju fonds piecu darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas sagatavo atbilstošus grozījumus projekta līgumā.
60.
Visus projekta ietvaros veiktos izdevumus finansējuma saņēmējs pamato ar rakstiskiem līgumiem un grāmatvedības dokumentiem.
61.
Finansējuma saņēmējs nodrošina projekta publicitāti:
61.1.
ievietojot savā tīmekļvietnē (ja tāda ir) informāciju par projekta īstenošanu, finansējuma izlietojumu un plānoto un sasniegto CO2 emisijas samazinājumu;
61.2.
projekta īstenošanas laikā noorganizējot vismaz vienu pasākumu, kurā tas informē sabiedrību par projekta aktivitātēm un rezultātiem;
61.3.
projekta rezultātu monitoringa periodā īstenojot vismaz vienu pasākumu, kurā tas informē sabiedrību par projekta aktivitātēm un rezultātiem;
61.4.
veicot citus publicitātes pasākumus pēc saviem ieskatiem.
62.
Finansējuma saņēmējs projekta līguma darbības laikā par katru trīs mēnešu periodu (ceturksni) līdz periodam (ceturksnim) sekojošā mēneša divdesmitajam datumam iesniedz Vides investīciju fondā pārskatu par projekta īstenošanas progresu (turpmāk – starpposma pārskats), kas sagatavots atbilstoši projekta līgumam pievienotajai veidnei.
63.
Finansējuma saņēmējs ne vēlāk kā mēnesi pēc projekta īstenošanas beigu termiņa iesniedz Vides investīciju fondā noslēguma pārskatu, kas sagatavots atbilstoši projekta līgumam pievienotajai veidnei. Noslēguma pārskatam pievieno projekta aktivitāšu izpildi apliecinošus dokumentus, kas noteikti projekta līgumā.
64.
Finansējuma saņēmējs monitoringa periodā katru gadu veic projekta rezultātu monitoringu par sasniegto enerģijas ietaupījumu un CO2 emisijas samazinājumu un attiecīgi līdz nākamā gada 31. janvārim iesniedz Vides investīciju fondā projekta rezultātu monitoringa pārskatu par monitoringa gadu atbilstoši projekta līgumam pievienotajai veidnei. Monitoringa periods sākas nākamā mēneša pirmajā datumā pēc noslēguma pārskata apstiprināšanas. Monitoringa gads sākas kārtējā gada 1. janvārī un ilgst līdz 31. decembrim.
65.
Vides investīciju fondam ir tiesības starpposma, noslēguma un monitoringa pārskata vērtēšanas laikā pieaicināt ekspertus, lai pārbaudītu prasības, kas saistītas ar projekta mērķa sasniegšanu, un veikt pārbaudes projekta īstenošanas vietā.
IX.Finansējuma saņēmējam pieejamie maksājumi un maksāšanas kārtība
66.
Finansējuma saņēmējam ir pieejami šādi maksājumu veidi:
66.1.
avansa maksājums līdz 30 % no projektam apstiprinātās finansējuma summas;
66.2.
viens vai vairāki starpposma maksājumi, kuru kopējā summa ir līdz 90 % no projektam apstiprinātās finansējuma summas, ieskaitot saņemto avansa maksājumu;
66.3.
noslēguma maksājums, kas, ņemot vērā finansējuma saņēmējam izmaksāto avansa maksājumu un starpposma maksājumus, nepārsniedz projektam apstiprināto finansējuma summu.
67.
Finansējuma saņēmējs var saņemt starpposma maksājumu, ja izpildīti šādi nosacījumi:
67.1.
finansējuma saņēmējs iesniedzis Vides investīciju fondā starpposma maksājuma pieprasījumu, kā arī pievienojis darbu izpildi un to samaksu apliecinošus dokumentus, kas noteikti projekta līgumā, un Vides investīciju fonds to ir apstiprinājis;
67.2.
finansējuma saņēmējs iesniedzis Vides investīciju fondā starpposma pārskatu par iepriekšējo periodu, un Vides investīciju fonds to ir apstiprinājis;
67.3.
finansējuma saņēmējs pievienojis starpposma maksājuma pieprasījumā iekļauto attiecināmo izdevumu attaisnojošos dokumentus atbilstoši projekta līgumam;
67.4.
finansējuma saņēmējs visus ar projektu saistītos maksājumus ir veicis un saņēmis projekta kontā.
68.
Finansējuma saņēmējs var saņemt noslēguma maksājumu, ja izpildīti šādi nosacījumi:
68.1.
finansējuma saņēmējs iesniedzis Vides investīciju fondā noslēguma maksājuma pieprasījumu, kā arī pievienojis darbu izpildi un to samaksu apliecinošus dokumentus, kas noteikti projekta līgumā, un Vides investīciju fonds to ir apstiprinājis;
68.2.
finansējuma saņēmējs iesniedzis Vides investīciju fondā noslēguma pārskatu, un Vides investīciju fonds to ir apstiprinājis;
68.3.
finansējuma saņēmējs pievienojis noslēguma maksājuma pieprasījumā iekļauto attiecināmo izdevumu attaisnojošos dokumentus atbilstoši projekta līgumam;
68.4.
finansējuma saņēmējs visus ar projektu saistītos maksājumus ir veicis un saņēmis projekta kontā;
68.5.
finansējuma saņēmējs ir pilnībā īstenojis projektā plānotās aktivitātes.
69.
Ministrija veic maksājumu piecu darbdienu laikā, pamatojoties uz Vides investīciju fonda pozitīvu atzinumu par finansējuma saņēmēja iesniegto avansa maksājuma pieprasījumu (ja attiecināms), atzinumu par projekta ietvaros noslēgto iepirkumu līgumu maksājumu dokumentiem (attiecināms uz pašvaldības budžeta iestādēm) vai atzinumu par finansējuma saņēmēja iesniegto starpposma vai noslēguma maksājuma pieprasījumu un apliecinājumu par finansējuma saņēmēja pārskata apstiprināšanu. Ministrija minēto termiņu var pagarināt par precizējumu un pieprasītās papildu informācijas izskatīšanai nepieciešamo laiku, bet ne ilgāk kā par piecām darbdienām.
X.Projekta pārskatu iesniegšana un pārbaude
70.
Finansējuma saņēmējs pārskatu iesniedz elektroniski kopā ar projekta līgumā minētajiem pamatojošajiem dokumentiem.
71.
Vides investīciju fonds pārbauda saņemto pārskatu un projekta līgumā minētos pamatojošos dokumentus un 20 darbdienu laikā sagatavo lēmumu par pārskata apstiprināšanu vai rakstiski pieprasa finansējuma saņēmējam 10 darbdienu laikā no vēstules saņemšanas dienas iesniegt papildu informāciju vai precizēt pārskatu.
72.
Vides investīciju fonds 15 darbdienu laikā pēc papildu informācijas vai precizētā pārskata saņemšanas rakstiski informē finansējuma saņēmēju par projekta pārskata apstiprināšanu, precizēšanu vai noraidīšanu.
73.
Vides investīciju fonds veic pārbaudes projektu īstenošanas vietās. Lai pārbaudītu finansējuma saņēmēja sniegtās informācijas patiesumu un projekta īstenošanas atbilstību projekta līgumam, kā arī šo noteikumu prasībām, Vides investīciju fondam ir tiesības pieaicināt neatkarīgus ekspertus.
74.
Ja finansējuma saņēmējs šo noteikumu vai projekta līgumā noteiktajos termiņos neiesniedz Vides investīciju fondā projekta pārskatu, projekta līgumā minētos pamatojošos dokumentus vai Vides investīciju fonda pieprasīto papildu informāciju, ministrija, pamatojoties uz Vides investīciju fonda atzinumu, aptur maksājumus no finanšu instrumenta līdzekļiem līdz dienai, kad Vides investīciju fonds informē atbildīgo iestādi, ka finansējuma saņēmējs projekta līgumā noteiktajā kārtībā ir izpildījis attiecīgās saistības. Finansējuma saņēmējs projekta līgumā noteiktajā kārtībā attiecīgās saistības izpilda ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc šo noteikumu 7. punktā minētā perioda beigām.
XI.Finansējuma saņēmēja atbildība par projekta rezultātiem
75.
Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta līgumā noteikto rezultātu sasniegšanu paredzētajā laikā.
76.
Finansējuma saņēmējs monitoringa periodā nodrošina, ka apgaismojuma infrastruktūra, kurā veiktas projektā atbalstāmās aktivitātes:
76.1.
nav demontēta;
76.2.
tiek ekspluatēta;
76.3.
tiek uzskaitīta finansējuma saņēmēja bilancē;
76.4.
tiek iesaistīta pašvaldības autonomās funkcijas izpildē atbilstoši nor­matīvajiem aktiem par pašvaldībām;
76.5.
atrodas pašvaldības publiskajā teritorijā.
77.
Ja Vides investīciju fonds atbilstoši finansējuma saņēmēja iesniegtajam monitoringa pārskatam par iepriekšējo monitoringa gadu (izņemot pēdējo monitoringa gadu) konstatē, ka projekta līgumā norādītais CO2 emisijas samazinājums gadā, salīdzinot ar monitoringa pārskatā norādīto CO2 emisijas samazinājumu gadā, nav sasniegts, Vides investīciju fonds 20 darbdienu laikā pēc monitoringa pārskata saņemšanas aprēķina neatbilstības apmēru (turpmāk – CO2  emisijas neatbilstība) par pilnu monitoringa gadu un rakstiski par to informē finansējuma saņēmēju.
78.
Finansējuma saņēmējs 30 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 77. punktā minētās informācijas saņemšanas par CO2 emisijas neatbilstības apmēru iesniedz Vides investīciju fondā pasākumu plānu CO2 emisijas neatbilstības novēršanai (turpmāk – plāns). Ja finansējuma saņēmējs neiesniedz monitoringa pārskatu vai plānu šajos noteikumos minētajā termiņā, Vides investīciju fonds aprēķina CO2 emisijas neatbilstību par pilnu monitoringa gadu un rakstiski par to informē finansējuma saņēmēju.
79.
Finansējuma saņēmējs plānā ietver:
79.1.
nepieciešamos CO2 emisijas samazināšanas organizatoriskos un tehniskos pasākumus;
79.2.
ja nepieciešams, – papildu energoefektivitātes pasākumus (turpmāk – papildu pasākumi), izņemot tos, kuru īstenošanai finansējuma saņēmējs ir saņēmis finansējumu vai ir saņēmis vai plāno saņemt finansējumu jebkuru citu atbalsta programmu vai individuālā atbalsta projekta ietvaros, tai skaitā no finanšu instrumenta, Eiropas Savienības vai ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem. Papildu pasākumus var īstenot teritorijās, kas atbilst šo noteikumu 11.2.3. apakšpunktā minētajām prasībām, ja tās ir izpildītas projekta monitoringa periodā;
79.3.
argumentētu informāciju par iepriekš neparedzamiem vai no finansējuma saņēmēja neatkarīgiem ārējiem apstākļiem, kas ir ietekmējuši projekta līgumā un projekta iesniegumā noteikto rezultātu sasniegšanu.
80.
Vides investīciju fonds 20 darbdienu laikā pēc plāna saņemšanas pārbauda tā atbilstību šo noteikumu 79. punktam un apstiprina to. Ja Vides investīciju fonds konstatē, ka plāns neatbilst šo noteikumu 79. punkta prasībām, Vides investīciju fonds 20 darbdienu laikā pēc plāna saņemšanas rakstiski informē finansējuma saņēmēju, un finansējuma saņēmējs 20 darbdienu laikā pēc informācijas saņemšanas novērš konstatētos trūkumus. Ja finansējuma saņēmējs neiesniedz plānu vai nenovērš minētos trūkumus, Vides investīciju fonds aprēķina CO2 emisijas neatbilstību par attiecīgo monitoringa gadu un rakstiski par to informē finansējuma saņēmēju. Ja plāns atbilst šo noteikumu 79. punktam, finansējuma saņēmējs īsteno plānu saskaņā ar šo noteikumu 81. punktu.
81.
Finansējuma saņēmējs plānu īsteno par saviem līdzekļiem ne ilgāk kā līdz nākamā gada 31. decembrim no dienas, kad plānu ir apstiprinājis Vides investīciju fonds. Monitoringa periodā neieskaita laiku, kurā finansējuma saņēmējs īsteno plānu, kurā paredzēti šo noteikumu 79.2. apakšpunktā minētie papildu pasākumi. Monitoringa periodā ieskaita laiku, kurā finansējuma saņēmējs īsteno plānu, kurā paredzēti šo noteikumu 79.1. apakšpunktā minētie pasākumi, ja tādā veidā tiek sasniegts projekta līgumā norādītais CO2 emisijas samazinājums gadā. Pēc plāna īstenošanas finansējuma saņēmējs monitoringu nodrošina attiecībā uz esošajām projekta ietvaros īstenotajām aktivitātēm un plānā īstenotajiem pasākumiem.
82.
Ja Vides investīciju fonds pēc monitoringa perioda pēdējā monitoringa gada monitoringa pārskata saņemšanas konstatē, ka projekta līgumā noteiktais CO2 emisiju samazinājums gadā, salīdzinot ar monitoringa perioda monitoringa gada vidējo CO2 emisiju samazinājumu gadā, nav sasniegts, Vides investīciju fonds aprēķina CO2 emisijas neatbilstību un atgūstamo līdzekļu apjomu saskaņā ar šo noteikumu 84. punktu un rakstiski par to informē finansējuma saņēmēju. Vides investīciju fonds, ievērojot šo noteikumu 84. un 85. punktu, pieņem lēmumu par projektam izmaksātā finansējuma atzīšanu par neattiecināmiem un finansējuma atgūšanu.
83.
Vides investīciju fonds sagatavo un līdz projektu īstenošanas perioda beigām publicē savā tīmekļvietnē finanšu instrumenta ietvaros īstenoto projektu monitoringa vadlīnijas. Vadlīnijās nosaka finanšu instrumenta ietvaros īstenoto projektu monitoringa principus, aktivitātes, kas iekļaujamas plānā, un kārtību, kādā tiek aprēķināts un monitoringa pārskata apstiprināšanā ņemts vērā CO2 emisijas samazinājums, ja finansējuma saņēmējs pēc projekta īstenošanas beigu termiņa šo noteikumu 11.2. apakšpunktā noteiktajā infrastruktūrā ir veicis papildu energoefektivitātes pasākumus un ja no finansējuma saņēmēja neatkarīgi ārēji apstākļi ir ietekmējuši projekta līgumā noteikto rezultātu sasniegšanu.
84.
Atgūstamo neattiecināmo līdzekļu apjomu atbilstoši konstatētajai CO2 emisijas neatbilstībai nosaka:
84.1.
izmantojot šādu formulu:

EKIIn.l. =(1 - (((CO2_ 1.gads + CO2_ 2.gads + CO2 _3.gads + CO2_ 4.gads + CO2_n.gads ) / n) / CO2 _Līgums )) × EKII × (1+ECBlikme), kur:

EKIIn.l.  – atgūstamais neattiecināmo līdzekļu apjoms, euro (noapaļots uz augšu līdz divām zīmēm aiz komata);
CO2_Līgums – projekta līgumā norādītais CO2 emisijas samazinājums gadā, tonnas;
CO2_1.gads; CO2_2.gads; CO2_3.gads; CO2_4.gads; CO2_n.gads – piecu gadu monitoringa periodā katrā monitoringa kalendārajā gadā (no janvāra līdz decembrim) sasniegtais CO2 emisijas samazinājums, tonnas (noapaļots uz augšu līdz divām zīmēm aiz komata);
n – gadu skaits;
EKII – piešķirtais finansējums, euro;
ECBlikme – Eiropas Centrālās bankas refinansēšanas likme.
84.2.
ja monitoringa periods tiek pagarināts un ir ilgāks par pieciem gadiem, izmantojot šādu formulu:

EKIIn.l. =(1 - (((CO2_ max1 + CO2_ max2 + CO2 _max3 + CO2_ max4 + CO2_max5) / 5 ) / CO2 _Līgums )) × EKII × (1 + ECBlikme), kur:

EKIIn.l. – atgūstamais neattiecināmo līdzekļu apjoms, euro (noapaļots uz augšu līdz divām zīmēm aiz komata);
CO2_Līgums – projekta līgumā norādītais CO2 emisijas samazinājums gadā, tonnas;
CO2_max1; CO2_max2; CO2_max3; CO2_max4; CO2_max5 – no kopējā monitoringa perioda pieci monitoringa gadi (no janvāra līdz decembrim), kuros ir lielākais sasniegtais CO2 emisijas samazinājums gadā, tonnas (noapaļots uz augšu līdz divām zīmēm aiz komata);
EKII – piešķirtais finansējums, euro;
ECBlikme – Eiropas Centrālās bankas refinansēšanas likme.
 
85.
Vides investīciju fonds, pieņemot lēmumu par projektam izmaksāto finanšu instrumenta līdzekļu atzīšanu par neattiecināmiem un finansējuma atgūšanu atbilstoši konstatētajai CO2 emisijas neatbilstībai, ņem vērā CO2 emisiju samazinājuma apjomu no papildu pasākumiem, kas veikti pēc projekta īstenošanas termiņa beigām, un finansējuma saņēmēja sniegto pamatoto informāciju par CO2 emisijas samazinājumu, ja ir radušies iepriekš neparedzami vai no finansējuma saņēmēja neatkarīgi ārēji apstākļi, kas ir ietekmējuši projekta līgumā noteikto rezultātu sasniegšanu.
86.
Vides investīciju fondam ir tiesības monitoringa periodā pārbaudīt projekta līgumā un monitoringa pārskatā sniegto informāciju, apsekojot projekta īstenošanas vietu. Finansējuma saņēmēja pienākums ir nodrošināt piekļuvi visai ar projektu saistītajai dokumentācijai.
87.
Finansējuma saņēmējs finansējumu, kas atzīts par neattiecināmu un atgūstamu saskaņā ar šo noteikumu 82. punktu, atmaksā atbilstoši Vides investīciju fonda noteiktajai kārtībai, savukārt Vides investīciju fonds nodrošina atgūtā finansējuma atmaksu ministrijai.
XII.Projektu īstenošanas kontrole un audits
88.
Projektu īstenošanas kontrole un audits (turpmāk – projekta pārbaudes) šo noteikumu izpratnē ir:
88.1.
pārbaude par projekta īstenošanas progresu (turpmāk – projekta progresa pārbaude);
88.2.
izlases veida audits par projekta pārskatos norādīto izdevumu atbilstību (turpmāk – izdevumu atbilstības pārbaude);
88.3.
izlases veida projekta īstenošanas pēcnovērtējums (turpmāk – projekta pēcnovērtējums).
89.
Vides investīciju fonds:
89.1.
katru gadu līdz 31. janvārim sagatavo šo noteikumu 88. punktā minēto kārtējā gadā veicamo projektu pārbaužu plānu, kas pamatojas uz nejaušo selektīvo metodi;
89.2.
projekta progresa pārbaudē novērtē projekta progresa atbilstību plānotam aktivitāšu ieviešanas grafikam un projekta īstenošanas nosacījumiem, kas noteikti projekta līgumā un šajos noteikumos. Ja nepieciešams, projekta progresa pārbaudi veic projekta īstenošanas vietā;
89.3.
izdevumu atbilstības pārbaudē novērtē finansējuma saņēmēja iesniegtajos projekta pārskatos norādīto izdevumu atbilstību šajos noteikumos noteiktajām attiecināmajām izmaksām. Ja nepieciešams, izdevumu atbilstības pārbaudi veic projekta īstenošanas vietā;
89.4.
projekta pēcnovērtējumā novērtē projekta īstenošanas atbilstību projekta iesniegumā norādītajiem projektā sasniedzamajiem rezultātiem, kā arī novērtē projekta rezultātu ilgtspēju. Ja nepieciešams, projekta pēcnovērtējumu veic projekta īstenošanas vietā.
90.
Ja, veicot izlases pārbaudi, Vides investīciju fonds konstatē, ka attiecībā uz projektu pastāv šo noteikumu vai projekta līguma saistību neizpildes risks vai tiek konstatētas kļūdas vai nepilnības Vides investīciju fonda apstiprinātajā maksājumu pieprasījumā, ministrija aptur maksājumus un nosūta Vides investīciju fondam informāciju lēmuma pieņemšanai saskaņā ar projekta līgumu vai šo noteikumu 83. punktu.
91.
Finansējuma saņēmējs nodrošina ministrijai, Vides investīciju fondam un tās pilnvarotiem auditoriem:
91.1.
pieeju ar projektu saistītajiem dokumentiem, tai skaitā projekta līgumam un grozījumiem, citiem projekta ietvaros noslēgtajiem līgumiem, darbu pieņemšanas un nodošanas aktiem, rēķiniem, maksājuma uzdevumiem, starpposma pārskatiem un noslēguma pārskatam, monitoringa pārskatiem un sasniegtos rezultātus apliecinošai dokumentācijai (elektroniski);
91.2.
pieeju ar projektu saistītajai infrastruktūrai atbilstoši šo noteikumu 11.2. apakšpunktam, kas attiecas uz veicamo pārbaudi;
91.3.
nepieciešamo dokumentu izrakstus un kopijas.
92.
Ar projektu īstenošanu saistītos dokumentus ministrija, Vides investīciju fonds, finansējuma saņēmējs un trešās personas, ar kurām finansējuma saņēmējs slēdzis līgumu par darbu veikšanu un kuras saņēmušas finansējumu projekta ieviešanai, glabā 10 gadus kopš dienas, kad beidzies projekta rezultātu monitoringa periods.
XIII.Konkursa īstenošanas uzraudzība un novērtēšana
93.
Vides investīciju fonds katru gadu līdz 31. janvārim sagatavo konkursa uzraudzības pasākumu plānu kārtējam gadam.
94.
Konkursa īstenošanas uzraudzība šo noteikumu izpratnē ir:
94.1.
finanšu instrumenta finansējuma izlietojuma atbilstības uzraudzība;
94.2.
Vides investīciju fonda finanšu audits;
94.3.
finanšu instrumenta darbības audits, vadības un kontroles sistēmas audits.
95.
Ministrija un Vides investīciju fonds nodrošina audita veicējam:
 
95.1.
pieeju ar finanšu instrumenta īstenošanu saistītajiem dokumentiem, tai skaitā projektu līgumiem un grozījumiem projektu līgumos, starpposma pārskatiem un noslēguma pārskatiem, monitoringa pārskatiem (elektroniski);
95.2.
pieeju ar finanšu instrumentu saistītajai infrastruktūrai šo noteikumu 11.2. apakšpunktā noteiktajam, kas attiecas uz veicamo pārbaudi;
95.3.
nepieciešamo dokumentu izrakstus un kopijas.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
1.
pielikums
Ministru kabineta
[21-TA-587 Dt]
noteikumiem Nr.
[21-TA-587 Nr]
Oglekļa dioksīda emisijas samazinājuma aprēķins
2.
pielikums
Ministru kabineta
[21-TA-587 Dt]
noteikumiem Nr.
[21-TA-587 Nr]
Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa „Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana pašvaldību publisko teritoriju apgaismojuma infrastruktūrā” iesnieguma veidlapa
3.
pielikums
Ministru kabineta
[21-TA-587 Dt]
noteikumiem Nr.
[21-TA-587 Nr]
Administratīvās vērtēšanas kritēriji
4.
pielikums
Ministru kabineta
[21-TA-587 Dt]
noteikumiem Nr.
[21-TA-587 Nr]
Kvalitātes vērtēšanas kritēriji