Noteikumu konsolidētā versija

21-TA-628
Noteikumi par integrētajā iekšlietu informācijas sistēmā iekļaujamām ziņām personas, mantas vai dokumenta atrašanās vietas vai cilvēka personības noskaidrošanai vai neatpazīta cilvēka līķa identificēšanai
Izdoti saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 382.1 panta trešo daļu,
Administratīvās atbildības likuma 130. panta trešo daļu,
Operatīvās darbības likuma 8.1 panta trešo daļu
un likuma "Par policiju" 14.2 panta trešo daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
integrētajā iekšlietu informācijas sistēmā (turpmāk – sistēma) iekļaujamās ziņas, ziņu apjomu, ziņu iekļaušanas pamatu un mērķi, kā arī ziņu iekļaušanas, izmantošanas un dzēšanas kārtību personas, mantas vai dokumenta atrašanās vietas noskaidrošanai:
1.1.1.
kriminālprocesā;
1.1.2.
administratīvā pārkāpuma procesā;
1.1.3.
operatīvās darbības procesā;
1.1.4.
policijas resoriskajā pārbaudē;
1.2.
sistēmā iekļaujamo ziņu apjomu, ziņu iekļaušanas pamatu un mērķi, kā arī ziņu iekļaušanas, izmantošanas un dzēšanas kārtību tāda cilvēka personības noskaidrošanai, kurš nespēj sniegt ziņas par sevi, vai neatpazīta cilvēka līķa identificēšanai, veicot policijas resorisko pārbaudi;
1.3.
iestādes, kurām ir piešķirama piekļuve sistēmā iekļautajām ziņām;
1.4.
amatpersonu rīcību, konstatējot personas, mantas vai dokumenta atrašanās vietu, noskaidrojot tāda cilvēka personību, kurš nespēj sniegt ziņas par sevi, vai identificējot neatpazīta cilvēka līķi, par kuru sistēmā ir iekļautas ziņas.
2.
Sistēma ir valsts informācijas sistēma, kuras pārzinis un turētājs ir Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs (turpmāk – centrs).
3.
Šajos noteikumos minētās ziņas iekļaujamas personu, mantu un dokumentu atrašanās vietas noskaidrošanas reģistrā (turpmāk – reģistrs), kas ir sistēmas sastāvdaļa.
4.
Reģistru izmanto tiešsaistes datu pārraides režīmā.
5.
Centrs piešķir reģistra lietotāja tiesības, pamatojoties uz iestādes vadītāja pieprasījumu, kā arī nodrošina lietotāja tiesību anulēšanu.
II.Ziņu iekļaušanas pamats, kārtība un mērķi
6.
Atbilstoši kriminālprocesa ietvaros procesa virzītāja izvēlētajai procesuālajai darbībai, kriminālprocesā piemērotajam procesuālajam piespiedu līdzeklim vai pieņemtajam nolēmumam ziņas reģistrā iekļauj, lai sasniegtu šādus mērķus:
6.1.
nodrošinātu ar brīvības atņemšanu saistītā piespiedu līdzekļa izpildi;
6.2.
nodrošinātu ar brīvības atņemšanu saistītā soda izpildi;
6.3.
nodrošinātu medicīniska rakstura piespiedu līdzekļu izpildi;
6.4.
noskaidrotu personas faktisko dzīvesvietu procesuālās darbības veikšanai;
6.5.
izņemtu mantu vai dokumentu pierādīšanas vai konfiskācijas nolūkā;
6.6.
noskaidrotu mantas vai dokumenta faktisko turētāju procesuālās darbības veikšanai;
6.7.
noskaidrotu bez vēsts pazudušās personas atrašanās vietu procesuālās darbības veikšanai;
6.8.
iegūtu informāciju par neatpazīta cilvēka līķi procesuālās darbības veikšanai.
6.9.
iegūtu informāciju, lai noskaidrotu personu procesuālo darbību veikšanai.
7.
Atbilstoši administratīvā pārkāpuma procesa ietvaros izvēlētajam pasākumam administratīvā pārkāpuma procesa nodrošināšanai vai pieņemtajam nolēmumam ziņas reģistrā iekļauj, lai sasniegtu šādus mērķus:
7.1.
noskaidrotu personas faktisko dzīvesvietu;
7.2.
izņemtu mantu vai dokumentu pierādīšanas vai konfiskācijas nolūkā;
7.3.
noskaidrotu mantas vai dokumenta faktisko turētāju.
8.
Atbilstoši operatīvās darbības procesa uzdevumam vai operatīvās darbības subjekta amatpersonas izvēlētajam operatīvās darbības pasākumam ziņas reģistrā iekļauj, lai sasniegtu šādus mērķus:
8.1.
noskaidrotu personas faktisko dzīvesvietu;
8.2.
atrastu bez vēsts pazudušu personu un noskaidrotu, vai tās veselībai un dzīvībai nedraud briesmas;
8.2.1
atrastu bez vēsts pazudušu personu, lai draudu novēršanas nolūkā uz laiku aizsargātu;
8.3.
piespiedu kārtā nogādātu personu ārstniecības iestādē vai aprūpes vietā;
8.4.
iegūtu informāciju par personu, mantu vai dokumentu un ar to saistītajām personām un priekšmetiem, neatklājot ziņu esību reģistrā;
8.5.
veicot pārbaudi, iegūtu informāciju par personu, mantu vai dokumentu un ar to saistītajām personām un priekšmetiem, neatklājot ziņu esību reģistrā;
8.6.
noskaidrotu mantas vai dokumenta faktisko turētāju.
8.7.
iegūtu informāciju, lai noskaidrotu personu procesuālo darbību veikšanai.
9.
Atbilstoši policijas resoriskās pārbaudes ietvaros izvēlētajai darbībai ziņas reģistrā iekļauj, lai sasniegtu šādus mērķus:
9.1.
noskaidrotu personas faktisko dzīvesvietu;
9.2.
atrastu bez vēsts pazudušu personu un noskaidrotu, vai tās veselībai un dzīvībai nedraud briesmas;
9.2.1
atrastu bez vēsts pazudušu personu, lai draudu novēršanas nolūkā uz laiku aizsargātu;
9.3.
piespiedu kārtā nogādātu personu ārstniecības iestādē vai aprūpes vietā;
9.4.
noskaidrotu mantas vai dokumenta faktisko turētāju;
9.5.
iegūtu informāciju par cilvēku, kurš nespēj sniegt ziņas par sevi (turpmāk – neidentificēts cilvēks), viņa personības noskaidrošanai;
9.6.
iegūtu informāciju neatpazīta cilvēka līķa identificēšanai.
10.
Ziņas reģistrā iekļauj iestāde, kuras amatpersona nolēmusi iekļaut ziņas reģistrā.
11.
Informāciju par ziņu iekļaušanu reģistrā glabā lietā, kurā apkopoti tā procesa (lietvedības) materiāli, kura ietvaros nolemts iekļaut ziņas reģistrā, norādot ziņu iekļaušanas mērķi un amatpersonu, kura nolēmusi iekļaut ziņas reģistrā.
III.Iekļaujamo ziņu apjoms
12.
Lai sasniegtu šo noteikumu 6.1., 6.2., 6.3., 6.4., 6.7., 6.9., 7.1., 8.1., 8.2., 8.3., 8.4., 8.5., 8.7., 9.1., 9.2., 9.2.1 un 9.3. apakšpunktā minēto mērķi, reģistrā par personu iekļauj šādas ziņas:
12.1.
vārds(-i);
12.2.
uzvārds;
12.3.
personas kods (ja tas ir zināms);
12.4.
dzimšanas datums;
12.5.
dzimšanas vieta (ja tā ir zināma);
12.6.
dzimums (ja tas ir zināms);
12.7.
valstiskā piederība (ja tā ir zināma);
12.8.
īpašās fiziskās pazīmes, kas var palīdzēt identificēt personu (ja tās ir zināmas);
12.9.
personas un tās īpašo pazīmju (kas var palīdzēt identificēšanā) attēli (ja tie ir pieejami);
12.10.
īpašas norādes par iespējamo personas bīstamību (ja tās ir zināmas).
12.11.
par dokumentu, kas var veicināt tās atrašanu.
13.
Lai sasniegtu šo noteikumu 6.5., 6.6., 7.2., 7.3., 8.4., 8.5., 8.6. un 9.4. apakšpunktā minēto mērķi, reģistrā par mantu iekļauj šādas ziņas:
13.1.
mantas veids;
13.2.
marka un modelis (ja tas ir zināms);
13.3.
identifikācijas numurs (ja tas ir zināms);
13.4.
valsts reģistrācijas numurs (ja tas ir zināms);
13.5.
reģistrācijas valsts (ja tā ir zināma);
13.6.
izgatavotājvalsts (ja tā ir zināma);
13.7.
krāsa (ja tā ir zināma);
13.8.
ražošanas (izlaiduma) gads (datējums) (ja tas ir zināms);
13.9.
mantas īpašnieka vai turētāja vārds(-i), uzvārds un dzimšanas datums (ja tas ir zināms);
13.10.
mantas apraksts (iekļaujot īpašās pazīmes, kas var palīdzēt identificēt mantu);
13.11.
mantas attēls (ja tas ir pieejams);
13.12.
norāde par mantas kultūrvēsturisko nozīmi – kultūras piemineklis, muzeja priekšmets, mākslas vai antikvārais priekšmets (ja tas ir zināms);
13.13.
norāde par mantas materiālo vērtību;
13.14.
mantas saistība ar attiecīgo procesu.
14.
Lai sasniegtu šo noteikumu 6.5., 6.6., 7.2., 7.3., 8.4., 8.5., 8.6. un 9.4. apakšpunktā minēto mērķi, reģistrā par dokumentu iekļauj šādas ziņas:
14.1.
dokumenta veids;
14.2.
numurs;
14.3.
izdošanas datums (ja tas ir zināms);
14.4.
izdevējvalsts (ja tā ir zināma);
14.5.
izdošanas iestāde (ja tā ir zināma);
14.6.
tās personas vārds(-i), uzvārds un dzimšanas datums, kurai izsniegts dokuments;
14.7.
tās mantas veids un identifikācijas numurs (ja tas ir zināms), par kuru izsniegts dokuments;
14.8.
norāde par dokumenta kultūrvēsturisko nozīmi – kultūras piemineklis, muzeja priekšmets, mākslas vai antikvārais priekšmets (ja tas ir zināms);
14.9.
dokumenta saistība ar attiecīgo procesu.
14.10.
dokumenta derīguma termiņš (ja tas ir zināms).
15.
Lai sasniegtu šo noteikumu 6.8., 8.2.1, 9.5., 9.6. vai  9.2.apakšpunktā minēto mērķi, reģistrā attiecīgi par neidentificētu cilvēku, neatpazīta cilvēka līķi vai bez vēsts pazudušu personu iekļauj šādas ziņas:
15.1.
atrašanas (konstatēšanas) datums un vieta;
15.2.
dzimums;
15.3.
aptuvenais vecums (ja ir iespējams noteikt);
15.4.
ārējā izskata un īpašo pazīmju (kas var palīdzēt identificēšanā) apraksts;
15.5.
drēbju un klātesošo mantu (kas var palīdzēt identificēšanā) apraksts;
15.6.
īpašo pazīmju, drēbju un klātesošo mantu (kas var palīdzēt identificēšanā) attēli.
16.
Papildus šo noteikumu 12., 13., 14. un 15. punktā minētajām ziņām reģistrā norāda:
16.1.
krimināllietu, administratīvā pārkāpuma lietu, operatīvās darbības procesa lietu, policijas resoriskās pārbaudes lietu (numurs), kuras ietvaros jāsasniedz šo noteikumu 6., 7., 8. un 9. punktā minētais mērķis;
16.2.
amatpersonu (vārds(-i), uzvārds, amats un kontaktinformācija), kura nolēmusi iekļaut ziņas reģistrā;
16.3.
ziņu iekļaušanas mērķi atbilstoši šo noteikumu 6., 7., 8. un 9. punktam;
16.4.
vēlamo rīcību, konstatējot personas, mantas vai dokumenta atrašanās vietu vai iegūstot informāciju par neidentificētu cilvēku vai neatpazīta cilvēka līķi, par kuru ziņas ir iekļautas reģistrā, atbilstoši to normatīvo aktu prasībām, kuri regulē konkrētā mērķa sasniegšanu;
16.5.
datumu, līdz kuram ziņas ir uzturamas reģistra aktuālajā daļā (ja ir zināms laiks, kad zudīs nepieciešamība vai pamats sasniegt attiecīgo mērķi).
16.1
Lai sasniegtu šo noteikumu 6.1. vai 6.2. apakšpunktā minēto mērķi, ziņas par personu reģistrā uz 48 stundām var padarīt meklēšanai nepārlūkojamas, minēto termiņu var pagarināt vēl par 48 stundām.
16.2
Amatpersona reģistrā var iekļaut informāciju par mantu vai dokumentu, ja ir pamats uzskatīt, ka attiecīgajai mantai vai dokumentam, kas nav iekļauts reģistrā, ir saistība ar reģistrā iekļauto personu un attiecīgā informācija var veicināt noteiktā mērķa sasniegšanu.
16.3
Amatpersona reģistrā var izveidot tajā jau iekļauto ziņu par personu, mantu vai dokumentu sasaisti, ja ir pamats uzskatīt, ka tā var palīdzēt noteiktā mērķa sasniegšanai.
17.
Lai veiktu identifikāciju, papildus šo noteikumu 12. un 15. punktā minētajām ziņām reģistrā var iekļaut personas pirkstu (delnu) nospiedumu attēlu un sejas digitālo attēlu.
18.
Ja ziņas reģistrā iekļauj šo noteikumu 6.1., 6.2. un 6.3. apakšpunktā minētā mērķa sasniegšanai un normatīvie akti pieļauj attiecīgā mērķa sasniegšanu uz lēmuma (nolēmuma) pamata, reģistrā iekļauj šā lēmuma (nolēmuma) attēlu.
19.
Par katru reģistrā veikto ziņu pārbaudi atbilstoši šo noteikumu prasībām reģistrā automātiski iekļauj informāciju, norādot amatpersonu, kas veikusi pārbaudi (vārds(-i), uzvārds, amats, tālruņa numurs), kā arī pārbaudes datumu un laiku. Minētā informācija ir pieejama, pārbaudot reģistrā ziņas par attiecīgo personu, mantu, dokumentu vai neatpazīta cilvēka līķi.
20.
Ja viena kriminālprocesa, administratīvā pārkāpuma procesa, operatīvās darbības procesa vai policijas resoriskās pārbaudes vajadzībām reģistrā ir iekļautas ziņas vairāku mērķu sasniegšanai, reģistrā iekļauj norādi par attiecīgo ziņu saistību.
IV.Institūcijas, kurām ir piešķirama piekļuve reģistrā iekļautajām ziņām, un ziņu izmantošanas kārtība
21.
Piekļuve reģistra aktuālajā un arhīva daļā iekļautajām šo noteikumu 12., 13., 14., 15., 16., 17. un 18. punktā minētajām ziņām atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām personu, mantu un dokumentu kontroles funkcijām, kā arī izmeklēšanas, operatīvās darbības un policijas resoriskās pārbaudes funkcijām ir piešķirama:
21.1.
Valsts policijai;
21.2.
valsts drošības iestādēm;
21.3.
Valsts robežsardzei;
21.4.
pašvaldības policijai;
21.5.
Militārajai policijai;
21.6.
Valsts ieņēmumu dienestam;
21.7.
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam;
21.8.
Ieslodzījuma vietu pārvaldei;
21.9.
prokuratūras struktūrvienībām;
21.10.
tiesām;
21.11.
Iekšējās drošības birojam.
21.1
Piekļuve ziņām reģistrā, ja tās iekļautas tikai šo noteikumu 8.4., 8.5. vai 8.7. apakšpunktā minētā mērķa sasniegšanai atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kompetencei ir šo noteikumu 21.1., 21.2., 21.3., 21.5., 21.6., 21.7., 21.9. un 21.11. apakšpunktā minētajām iestādēm.
22.
Piekļuve reģistra aktuālajā daļā iekļautajām šo noteikumu 12. un 16. punktā minētajām ziņām atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām funkcijām ir piešķirama Valsts probācijas dienestam.
23.
Piekļuve reģistra aktuālajā daļā iekļautajām šo noteikumu 12., 14., 16., 17. un 18. punktā minētajām ziņām atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām personu, mantu un dokumentu kontroles funkcijām ir piešķirama:
23.1.
Latvijas Republikas diplomātiskajām un konsulārajām pārstāvniecībām;
23.2.
Ārlietu ministrijas Konsulārajam departamentam;
23.3.
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei.
24.
Piekļuve reģistra aktuālajā daļā iekļautajām šo noteikumu 12., 13., 14. un 16. punktā minētajām ziņām atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām personu, mantu un dokumentu kontroles funkcijām ir piešķirama zvērinātiem notāriem.
25.
Piekļuve reģistra aktuālajā daļā iekļautajām šo noteikumu 13., 14. un 16. punktā minētajām ziņām atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām personu, mantu un dokumentu kontroles funkcijām ir piešķirama:
25.1.
Ceļu satiksmes drošības direkcijai;
25.2.
Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrai.
26.
Piekļuve reģistra aktuālajā daļā iekļautajām šo noteikumu 13., 14. un 16. punktā minētajām ziņām atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām personu, mantu un dokumentu kontroles funkcijām ir piešķirama Nacionālajai kultūras mantojuma pārvaldei.
27.
Ziņas par personu, mantu vai dokumentu reģistra aktuālajā daļā pārbauda, veicot normatīvajos aktos noteiktās personu, mantu un dokumentu kontroles funkcijas, ja ir zināma:
27.1.
reģistrā pārbaudāmās personas, mantas vai dokumenta atrašanās vieta;
27.2.
reģistrā pārbaudāmās personas, mantas vai dokumenta iespējamā atrašanās vieta;
27.3.
informācija, kas var palīdzēt noskaidrot reģistrā pārbaudāmās personas, mantas vai dokumenta atrašanās vietu.
28.
Ziņas par neidentificētu cilvēku vai neatpazīta cilvēka līķi reģistra aktuālajā daļā pārbauda, ja ir zināma informācija, kas var palīdzēt noskaidrot attiecīgā cilvēka personību vai identificēt cilvēka līķi.
29.
Lai izvēlētos turpmāko rīcību kriminālprocesā, administratīvā pārkāpuma procesā, operatīvās darbības procesā vai policijas resoriskajā pārbaudē, šo noteikumu 21. punktā minētās institūcijas papildus šo noteikumu 27. un 28. punktā minētajiem gadījumiem var pārbaudīt reģistra aktuālajā un arhīva daļā ziņas par personu, mantu, dokumentu, neidentificētu cilvēku vai neatpazīta cilvēka līķi, lai noskaidrotu:
29.1.
vai ziņas par attiecīgo personu, mantu, dokumentu, neidentificētu cilvēku vai neatpazīta cilvēka līķi ir iekļautas reģistrā saistībā ar cita procesa vajadzībām;
29.2.
amatpersonas, kuras reģistrā ir pārbaudījušas ziņas par personu, mantu, dokumentu, neidentificētu cilvēku vai neatpazīta cilvēka līķi, par kuru ziņas ir iekļautas reģistrā, lietvedībā esošā procesa vajadzībām.
30.
Ārvalstu kompetentajām iestādēm, kā arī starptautiskajām organizācijām reģistrā iekļautās ziņas sniedz, ievērojot Latvijas Republikai saistošus starptautiskos līgumus un Eiropas Savienības tiesību aktus.
V.Rīcība, konstatējot tādas personas, mantas vai dokumenta atrašanās vietu, par kuru ziņas ir iekļautas reģistrā
31.
Konstatējot tādas personas, mantas vai dokumenta atrašanās vietu, par kuru ziņas ir iekļautas reģistrā, amatpersona atbilstoši kompetencei veic pasākumus, lai tiktu sasniegts reģistrā norādītais mērķis.
32.
Ja amatpersona, kura konstatē tādas personas, mantas vai dokumenta atrašanās vietu, par kuru ziņas ir iekļautas reģistrā, atbilstoši kompetencei nav tiesīga veikt pasākumus, lai sasniegtu reģistrā norādīto mērķi, tā nekavējoties informē iestādi, kura ir tiesīga veikt attiecīgos pasākumus.
33.
Ja amatpersona konstatē tādas personas, mantas vai dokumenta atrašanās vietu, par kuru ziņas ir iekļautas reģistrā šo noteikumu 8.4. un 8.5. apakšpunktā norādītā mērķa sasniegšanai, tā, ciktāl tas iespējams, neizraisot aizdomas par ziņu esību reģistrā, atbilstoši kompetencei apkopo informāciju par:
33.1.
pārbaudes vietu, laiku un iemeslu;
33.2.
apstākļiem, kādos persona, manta vai dokuments tika konstatēts;
33.3.
ceļojuma maršrutu un galamērķi, kā arī pārvietošanās līdzekli;
33.4.
personu, kura pavada personu, par kuru ziņas ir iekļautas reģistrā;
33.5.
personu, kura pārbaudes brīdī ir saistīta ar mantu vai dokumentu, par kuru ziņas ir iekļautas reģistrā;
33.6.
transportējamiem priekšmetiem.
33.7.
dokumentiem, kas ļauj noskaidrot fiziskās personas identitāti un var būt tās rīcībā;
33.8.
jebkādu citu informāciju, ko lūdz noskaidrot amatpersona, kura iekļāvusi ziņas reģistrā  (piemēram, personas identitāti, ja tā atšķiras no pārbaudes laikā uzrādītās; lidojuma grafikus un maršrutus, ja attiecīgas ziņas minētajai amatpersonai nav iespējams iegūt no pieejamajām informācijas sistēmām; novērojamos mobilā tālruņa numurus; apģērbu, ko valkā persona u.c.).
34.
Tiklīdz norādītais mērķis sasniegts vai tā sasniegšana ir kļuvusi neiespējama pēc tādas personas, mantas vai dokumenta atrašanās vietas konstatēšanas, par kuru ziņas ir iekļautas reģistrā, amatpersona, kas veica ziņu pārbaudi reģistrā, sazinās ar amatpersonu, kuras lietvedībā atrodas process (process, kura vajadzībām ir nepieciešams sasniegt attiecīgo mērķi), un informē par mērķa sasniegšanu vai iemesliem, kas traucēja sasniegt attiecīgo mērķi.
35.
Ja ziņu pārbaude reģistrā tika veikta, pamatojoties uz šo noteikumu 27.2. vai 27.3. apakšpunktā minēto gadījumu, amatpersona, kas veica pārbaudi, sazinās ar amatpersonu, kuras lietvedībā atrodas process (process, kura vajadzībām ir nepieciešams sasniegt attiecīgo mērķi), un saskaņo iespējamo rīcību.
36.
Noskaidrojot neidentificēta cilvēka personību vai identificējot tāda neatpazīta cilvēka līķi, par kuru ziņas ir iekļautas reģistrā, amatpersona, kas veica ziņu pārbaudi reģistrā, sazinās ar amatpersonu, kuras lietvedībā atrodas process (process, kura vajadzībām ir nepieciešams sasniegt attiecīgo mērķi).
37.
Ja amatpersonai, kas veica ziņu pārbaudi reģistrā, rodas šaubas par ziņu patiesumu vai aktualitāti, tā sazinās ar amatpersonu, kuras lietvedībā atrodas process (process, kura vajadzībām ir nepieciešams sasniegt attiecīgo mērķi), un informē par šaubu iemesliem.
VI.Ziņu dzēšanas kārtība
38.
Reģistrā iekļautās ziņas dzēš no reģistra aktuālās daļas nekavējoties, bet ne vēlāk kā 24 stundu laikā pēc tam, kad ir izlemts par attiecīgo ziņu dzēšanu. No reģistra aktuālās daļas dzēstās ziņas iekļauj reģistra arhīva daļā.
39.
Ja ziņu uzturēšanas nepieciešamība netiek aktualizēta, ziņas no reģistra aktuālās daļas dzēš automātiski:
39.1.
iestājoties šo noteikumu 16.5. apakšpunktā minētajam termiņam;
39.2.
kad pagājis viens gads no ziņu iekļaušanas reģistrā šo noteikumu 6.1., 6.2., 6.3., 6.4., 6.7., 6.8., 6.9., 7.1., 8.1., 8.2., 8.2.1, 8.3., 8.4., 8.5., 8.7., 9.1., 9.2., 9.2.1 vai 9.3. apakšpunktā minētā mērķa sasniegšanai vai to aktualizācijas – attiecībā pret personu;
39.3.
kad pagājuši pieci gadi no ziņu iekļaušanas reģistrā šo noteikumu 9.5. un 9.6. apakšpunktā minētā mērķa sasniegšanai vai to aktualizācijas;
39.4.
kad pagājuši pieci gadi no ziņu iekļaušanas reģistrā šo noteikumu 6.5., 6.6., 7.2., 7.3., 8.4., 8.5., 8.6. un 9.4. apakšpunktā minētā mērķa sasniegšanai vai to aktualizācijas – attiecībā pret mantu un dokumentu.
39.5.
ja persona ir sasniegusi pilngadību.
39.1
Ja no reģistra tiek dzēstas ziņas par personu, automātiski tiek dzēsts saistītais ieraksts par attiecīgo mantu vai dokumentu. Ja ziņas par attiecīgo mantu vai dokumentu reģistrā ir iekļautas saskaņā ar šo noteikumu 13. vai  14. punktu, reģistrā paliek ieraksts par attiecīgo mantu vai dokumentu.
40.
Mēnesi pirms ziņu automātiskās dzēšanas no reģistra aktuālās daļas atbilstoši šo noteikumu 39. punktā minētajām prasībām reģistrs automātiski nosūta brīdinājumu iestādei, kuras amatpersona iekļāvusi ziņas reģistrā.
40.1
Četrus mēnešus pirms personas pilngadības sasniegšanas reģistrs automātiski nosūta brīdinājumu iestādei, kuras amatpersona iekļāvusi ziņas reģistrā par attiecīgo faktu.
41.
Ja iestāde, kas saņēmusi brīdinājumu par ziņu automātisku dzēšanu no reģistra aktuālās daļas, nav kompetenta lemt par nepieciešamību uzturēt reģistrā ziņas, tā nekavējoties informē amatpersonu, kuras lietvedībā atrodas process (process, kura vajadzībām ir nepieciešams sasniegt attiecīgo mērķi).
42.
Amatpersona, kuras lietvedībā atrodas process (process, kura vajadzībām ir nepieciešams sasniegt attiecīgo mērķi), pēc tam, kad saņemts brīdinājums par ziņu automātisku dzēšanu no reģistra aktuālās daļas, izvērtē ziņu uzturēšanas nepieciešamību reģistra aktuālajā daļā un lemj par ziņu dzēšanu vai aktualizāciju.
43.
Ziņas no reģistra arhīva daļas dzēšamas automātiski pēc trim gadiem.
VII.Noslēguma jautājumi
44.
Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2011. gada 7. jūnija noteikumus Nr. 429 "Noteikumi par integrētajā iekšlietu informācijas sistēmā iekļaujamām ziņām personas, mantas vai dokumenta atrašanās vietas vai cilvēka personības noskaidrošanai vai neatpazīta cilvēka līķa identificēšanai" (Latvijas Vēstnesis, 2011, 91. nr.; 2015, 69. nr.; 2018, 112. nr.).
45.
Noteikumi stājas spēkā vienlaikus ar Administratīvās atbildības likumu.