9.4.1. komersantu skaits, kam nodrošināta digitālo pamatprasmju apguve pirmās atlases kārtas ietvaros līdz 2024. gada 30. jūnijam, – 1000, viena finansējuma saņēmēja projekta iesniegumā ne mazāk kā 500;
9.4.2. komersantu skaits, kam nodrošināta digitālo pamatprasmju apguve otrās atlases kārtas ietvaros līdz 2024. gada 30. jūnijam, – 286, viena finansējuma saņēmēja projekta iesniegumā ne mazāk kā 29;
9.4.3. komersantu skaits, kam nodrošināta digitālo pamatprasmju apguve pirmās atlases kārtas ietvaros līdz 2026. gada 30. jūnijam, – 1900, viena finansējuma saņēmēja projekta iesniegumā ne mazāk kā 950;
9.4.4. komersantu skaits, kam nodrošināta digitālo pamatprasmju apguve otrās atlases kārtas ietvaros līdz 2026. gada 30. jūnijam, – 1100, viena finansējuma saņēmēja projekta iesniegumā ne mazāk kā 110;".
20.1. tā ir reģistrēta Biedrību un nodibinājumu reģistrā;
20.2. tai saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro projekta iesnieguma iesniegšanas dienā un precizētā projekta iesnieguma iesniegšanas dienā;
20.3. tai ir pietiekama administrēšanas, īstenošanas un finanšu kapacitāte projekta īstenošanai;
20.4. kopējais Latvijā reģistrēto biedrības biedru un to biedru apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā pārsniedz 142 miljonus euro;
20.5. projekta iesniegumā plānotie sagaidāmie rezultāti un rādītāji atbilst šo noteikumu nosacījumiem;
20.6. tā atbilst šo noteikumu 25. punktā minētajiem nosacījumiem;
20.7. tai (vai tai piesaistītajam projekta vadītājam vai vadošajam ekspertam) ir iepriekšēja pieredze prasmju pilnveides projektu īstenošanā secīgus pēdējos divus gadus ar dažādiem atbalsta projektiem;
20.8. tā atbilst šo noteikumu 5. nodaļā minētajiem komercdarbības atbalsta nosacījumiem."
20.11. tā ir reģistrēta Izglītības un zinātnes ministrijas Zinātnisko institūciju reģistrā;
20.12. tai saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro projekta iesnieguma iesniegšanas dienā un precizētā projekta iesnieguma iesniegšanas dienā;
20.13. tai ir pietiekama administrēšanas, īstenošanas un finanšu kapacitāte projekta īstenošanai;
20.14. projekta iesniegumā plānotie sagaidāmie rezultāti un rādītāji atbilst šo noteikumu nosacījumiem;
20.15. tā atbilst šo noteikumu 25. punktā minētajiem nosacījumiem;
20.16. tā atbilst šo noteikumu 5. nodaļā minētajiem komercdarbības atbalsta nosacījumiem."
30.1. korporatīvā ilgtspēja (ESG);
30.2. vispārēja personas datu aizsardzība;
30.3. e-tiesiskais regulējums;
30.4. mākoņpakalpojumi un to menedžments;
30.5. lietotāju pieredze un lietotāju saskarne (UX/UI specializācija);
30.6. e-komercijas izstrāde un starptautiskā integrācija;
30.7. datu analīze un vizualizācija;
30.8. datubāzu izstrāde un uzturēšana;
30.9. programmēšana;
30.10. biznesa inteliģences sistēmu izstrāde;
30.11. digitālā transformācija, tai skaitā digitālā pārveide, digitālās inovācijas, virtuālā vai paplašinātā realitāte, viedās tehnoloģijas;
30.12. biznesa procesu analīze;
30.13. uzņēmuma procesi un to digitalizācija, tai skaitā jaunu iekārtu ieviešana saimnieciskās darbības attīstībai;
30.14. kiberdrošība un tās specializācijas;
30.15. mākslīgais intelekts;
30.16. augstas veiktspējas datošana."
38.1. attiecībā uz Eiropas digitālās inovācijas centru kā finansējuma saņēmēju:
38.1.1. izmaksas, kas saistītas ar atvērto tiešsaistes platformu apmācību kursu integrēšanu Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumu piedāvājumu platformā, tai skaitā licences iegāde, lai piekļūtu apmācību kursiem;
38.1.2. Eiropas digitālās inovācijas centra organizēto informatīvo pasākumu izmaksas, lai motivētu gala labuma guvēju attīstīt prasmes;
38.1.3. Eiropas digitālās inovācijas centra rīkotās konferences organizēšanas izmaksas saskaņā ar šo noteikumu 5. un 56. punktu;
38.2. attiecībā uz gala labuma guvēju:
38.2.1. apmācību izmaksas gala labuma guvēju darbiniekiem, tai skaitā sertifikācijas vai eksaminācijas izmaksas;
38.2.2. (svītrots ar MK 09.01.2024. noteikumiem Nr. 2);
38.2.3. apmācību tulkošanas pakalpojumu izmaksas, tai skaitā tulka komandējuma izmaksas, ja attiecināms;
38.2.4. apmācībām izmantojamo apmācību materiālu izmaksas (drukāti vai audiovizuāli materiāli, kuri pēc apmācību beigām paliek projektā apmācīto nodarbināto īpašumā);
38.2.5. apmācībām izmantojamo telpu un iekārtu nomas izmaksas par apmācību laiku;
38.2.6. gala labuma guvēja darbinieku izmitināšanas izmaksas, ja apmācības norisinās ārvalstīs;
38.2.7. apmācību kursu izmaksas, kas ir tieši saistītas ar apmācību projektu un atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 31. panta 3. punktam:
38.2.7.1. kopējā pasniedzēju darba samaksa par darba stundām, kas nepārsniedz apmācību kursu ilgumu (tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas);
38.2.7.2. pasniedzēju un nodarbināto ceļa (transporta) izmaksas;
38.2.7.3. pasniedzēju izmitināšanas izmaksas;
38.2.7.4. ar apmācībām saistīto konsultāciju izmaksas;
38.2.7.5. Eiropas digitālās inovācijas centra tiešsaistes platformu abonementu un licences iegādes izmaksas."
39.1. nefinanšu atbalstu, kura ietvaros biedrība vai augstākās izglītības iestāde sedz attiecināmās izmaksas, kas saistītas ar klātienes vai hibrīdformas apmācību kursu nodrošināšanu gala labuma guvējam;
39.2. grantu, ja gala labuma guvējs pēc apmācību kursu apguves iesniedzis apstiprinājumu par sekmīgu apmācību kursu apguvi un dokumentus, kas apliecina ar kursiem saistītos izdevumus."
40.1. informācijas uzglabāšana internetā;
40.2. digitālais mārketings;
40.3. ražošanas procesu automatizācija un digitalizācija;
40.4. projektēšanas un produktu izstrādes digitālie risinājumi;
40.5. uzņēmējdarbības procesu digitalizācija;
40.6. digitālo risinājumu ieviešana un pārvaldība;
40.7. kvalitātes uzraudzības un kontroles digitālie risinājumi;
40.8. digitālie pārdošanas risinājumi;
40.9. programmēšana;
40.10. tīmekļvietņu un sociālo portālu izmantošana;
40.11. programmatūras konfigurācija;
40.12. pārdošana tiešsaistē;
40.13. digitālo prasmju attīstība;
40.14. pašvadīta mācīšanās tiešsaistē;
40.15. attēlu, video un audio apstrāde;
40.16. prezentāciju sagatavošana;
40.17. pamata programmēšanas prasmes;
40.18. kiberdrošības un tās specializācijas apmācības;
40.19. jaunu iekārtu vai procesu ieviešana saimnieciskās darbības attīstībai."
42.1. pasniedzējam ir vismaz triju gadu darba pieredze nozarē, kurā tiks apmācīti nodarbinātie, vai vismaz triju gadu pieredze apmācību sniegšanas nozarē, kurā tiks apmācīti nodarbinātie;
42.2. pasniedzēja kvalifikācija apmācību nozarē nav zemāka par kvalifikāciju, ko iegūs nodarbinātie, apgūstot apmācību kursu."
44.1. attiecībā uz finansējuma saņēmēju:
44.1.1. informatīvo pasākumu un konferences organizēšanas izmaksas, lai motivētu gala labuma guvējus attīstīt prasmes;
44.1.2. projekta vadības izmaksas:
44.1.2.1. projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas;
44.1.2.2. izmaksas jaunu darba vietu radīšanai vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, – nepieciešamā aprīkojuma (biroja mēbeles un tehnika, datorprogrammas un licences) iegāde ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas 100 % apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Savukārt daļlaika izmaksu attiecināmības principa piemērošanas gadījumā tiek ņemts vērā nodarbinātā iesaistes periods projektā pret kopējo īstenošanas ilgumu;
44.2. attiecībā uz gala labuma guvēju (maksa par materiāliem un pakalpojumiem, kas tieši saistīti ar apmācību kursiem):
44.2.1. apmācībām izmantojamo mācību materiālu izmaksas (drukāti vai audiovizuāli materiāli, kuri pēc apmācību beigām paliek projektā apmācīto nodarbināto īpašumā);
44.2.2. apmācībām izmantojamo telpu un iekārtu nomas izmaksas par mācību laiku;
44.2.3. mācību maksa gala labuma guvēju darbiniekiem, tai skaitā sertifikācijas vai eksaminācijas izmaksas;
44.2.4. tulkošanas pakalpojumu izmaksas, tai skaitā tulka komandējuma izmaksas, ja attiecināms;
44.2.5. gala labuma guvēja darbinieku izmitināšanas izmaksas, ja apmācības norisinās ārvalstīs;
44.2.6. apmācību kursu izmaksas, kas ir tieši saistītas ar apmācību projektu un atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 31. panta 3. punktam:
44.2.6.1. kopējā pasniedzēju darba samaksa par darba stundām, kas nepārsniedz apmācību kursu ilgumu (tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas);
44.2.6.2. pasniedzēju un nodarbināto ceļa (transporta) izmaksas;
44.2.6.3. pasniedzēju izmitināšanas izmaksas;
44.2.6.4. ar apmācībām saistīto konsultāciju pakalpojumu izmaksas;
44.2.6.5. finansējuma saņēmēja tiešsaistes platformu abonementu izmaksas."
53.1. ja projekta vadība tiek veikta uz darba līguma pamata, tiek attiecinātas darba vietas aprīkojuma izmaksas (pieļaujama tikai aprīkojuma noma vai nolietojums), projekta vadības personāla darba alga un ar to saistītie darba algas nodokļi, transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļa noma, transporta pakalpojuma pirkšana, sabiedriskā transporta izmantošana), telpu īre un noma, telpu apsaimniekošanas izmaksas (apkure, elektrība, apsaimniekošanas pakalpojumi, ūdensapgāde), kancelejas preču izmaksas, pasta izdevumi, interneta un telekomunikāciju izmaksas, komandējumu vai darba braucienu izmaksas;
53.2. ārpakalpojuma izmaksas – projektu vadība, grāmatvedības pakalpojumi, juridiskie pakalpojumi, tai skaitā darba vietas aprīkojuma izmaksas (pieļaujama tikai aprīkojuma noma vai nolietojums), transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļa noma, transporta pakalpojuma pirkšana, sabiedriskā transporta izmantošana), telpu īre un noma, telpu apsaimniekošanas izmaksas (apkure, elektrība, apsaimniekošanas pakalpojumi, ūdensapgāde), kancelejas preču izmaksas, pasta izdevumi, interneta un telekomunikāciju izmaksas, komandējumu vai darba braucienu izmaksas, iekļaujot šīs izmaksas ārpakalpojuma projekta vadības līgumā kā atsevišķu pozīciju."
63.1. vērtē gala labuma guvēju atbilstību šo noteikumu 25. punktā minētajiem izslēgšanas kritērijiem;
63.2. vērtējot atbalsta apmēru gala labuma guvējam, apmācību projektā nodrošina Komisijas regulas Nr. 651/2014 4. panta 1. punkta "n" apakšpunktā noteiktās robežvērtības ievērošanu;
63.3. uzkrāj Kohēzijas sistēmā vismaz šādus datus, kurus atjauno ne retāk kā divas reizes gadā, un pēc pieprasījuma iesniedz ministrijā šādu informāciju:
63.3.1. gala labuma guvējs, kurā nodarbināts apmācītais darbinieks (nosaukums, reģistrācijas numurs, gala labuma guvēja pārstāvētā nozare pēc NACE 2. red., komersanta statuss, viedās specializācijas stratēģijā noteiktā joma);
63.3.2. apmācībās iesaistīto dalībnieku skaits dalījumā pa dzimumiem un vecumiem;
63.3.3. apmācībās iesaistīto nodarbināto izglītības līmenis un profesijas klasifikators;
63.3.4. saņemtās apmācības (nosaukums, īss apraksts, apmācību laiks un ilgums, apmācību vieta, apmācību sniedzējs un pasniedzējs, apmācību izmaksas, apmācību klasifikators);
63.3.5. apmācīto dalībnieku skaits pa apmācību jomām;
63.3.6. apmācībās iesaistīto nodarbināto novērtējuma apkopojums par apmācību kursu kvalitāti;
63.4. uzkrāj un pēc ministrijas vai aģentūras pieprasījuma iesniedz apmācībās iesaistītā nodarbinātā identifikatoru (vārds, uzvārds, personas kods), kursu vai apmācību nosaukumu, informāciju par apmācību sākuma un beigu datumu un apmācību apguves statusu, lai nodrošinātu komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanu attiecībā uz dubultā finansējuma risku, kā arī nodrošinātu Komisijas 2021. gada 28. septembra Deleģētās regulas Nr. 2021/2106, ar kuru, nosakot atveseļošanas un noturības rezultātu pārskata kopējos rādītājus un detalizētos elementus, papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, 1. pantā un pielikumā "Kopējo rādītāju saraksts" noteikto nosacījumu uzskaiti;
63.5. saskaņā ar Regulas Nr. 2021/241 34. pantu ne retāk kā reizi sešos mēnešos ievieto savā tīmekļvietnē aktuālo informāciju par projekta īstenošanas gaitu un sniegtajām apmācībām, tai skaitā šo noteikumu 63.3.1. un 63.3.4. apakšpunktā norādīto informāciju;
63.6. investīcijas īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci neierobežojošā procedūrā, ievērojot šo noteikumu 102. un 103. punktā minētos termiņus;
63.7. vērtē šo noteikumu 38.2. un 44.2. apakšpunktā minēto apmācību kursu un apmācību izmaksu ekonomisko pamatotību, tai skaitā atbilstību tirgus cenām, un kursu lietderību;
63.8. nodrošina informācijas dokumentēšanu atbilstoši līgumam par projekta īstenošanu;
63.9. uzrauga gala labuma guvēja apmeklējuma atbilstību šo noteikumu 65. punkta nosacījumiem;
63.10. izstrādā un īsteno stratēģiski svarīga projekta komunikācijas plānu;
63.11. izstrādāto komunikācijas plānu iesniedz Kohēzijas sistēmā kopā ar progresa pārskatu."
66.1. īstenot projektu saskaņā ar noslēgto līgumu;
66.2. izstrādāt gala labuma guvēja iesnieguma atlases kritērijus, ņemot vērā šo noteikumu nosacījumus;
66.3. sniegt atbalstu gala labuma guvējam, kas atbilst šo noteikumu 86. punkta nosacījumiem;
66.4. iesniegt Kohēzijas sistēmā:
66.4.1. plānoto maksājumu pieprasījuma iesniegšanas grafiku, paredzot, ka maksājuma pieprasījumi tiks iesniegti ne biežāk kā reizi pusgadā;
66.4.2. tiklīdz ir zināma informācija par iepirkumu izsludināšanas brīdi, aktualizēt iepirkuma plānu par visiem investīcijas ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kuru rīkošanai paredzēts piemērot publiskā iepirkuma regulējumu;
66.5. pieprasīt, lai gala labuma guvējs iesniedz digitālā brieduma testu, kas veikts saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumiem Nr. 577 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.1.i. investīcijas "Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 577). Pēc testa veikšanas gala labuma guvējs no Eiropas digitālās inovācijas centra saņem digitālās attīstības ceļa karti ar priekšnosacījumiem atbalsta saņemšanai;
66.6. saņemot maksājuma pieprasījumu, nodrošināt datu ievadi Kohēzijas sistēmā par komercdarbības atbalstu saņēmušajiem gala labuma guvējiem;
66.7. gala labuma guvēja līmenī veikt pārbaudes un tās dokumentēt, saglabājot liecības un izvērtējuma pamatojumu, tai skaitā:
66.7.1. par šo noteikumu 53. punktā minēto komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanu, kā arī pārliecināties, ka apmācāmais ir gala labuma guvēja nodarbinātais;
66.7.2. par interešu konflikta, krāpšanas, korupcijas, kā arī dubultfinansējuma riska novēršanu;
66.7.3. par sasniegto atskaites punktu un mērķu pamatojošo dokumentāciju un datu ticamību;
66.8. izstrādāt un saskaņot ar aģentūru komercdarbības atbalsta piešķiršanas metodoloģiju gala labuma guvējam;
66.9. lēmumus par komercdarbības atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējam pieņemt šo noteikumu 102. un 103. punktā minētajos termiņos;
66.10. iesniegt Kohēzijas sistēmā maksājumu pieprasījumus divas reizes gadā, tajos iekļaujot izdevumu un sasniegto rādītāju pamatojošos dokumentus. Pēdējo maksājuma pieprasījumu iesniedz Kohēzijas sistēmā līdz 2026. gada 30. jūnijam;
66.11. uzglabāt visu gala labumu guvēju iesniegumus un pamatojošo dokumentāciju, kā arī dokumentēt gala labuma guvēju vērtēšanu;
66.12. pēc pieprasījuma iesniegt ministrijā šo noteikumu 71.5. apakšpunktā minēto ziņojumu, iekļaujot tajā informāciju par:
66.12.1. gala labuma guvējiem, kuriem ir nodrošināta digitālo pamatprasmju apguve;
66.12.2. gala labuma guvēja apgūtajām apmācībām un šo apmācību jomu atbilstoši šo noteikumu 30. un 40. punktam;
66.13. pēc ministrijas vai aģentūras pieprasījuma sniegt informāciju un pamatojošos dokumentus par projektu ieviešanas gaitu;
66.14. nodrošināt informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantu, organizējot ne mazāk kā vienu konferenci;
66.15. nodrošināt principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanu atbalsta sniegšanā;
66.16. nodrošināt, ka visas personas, kas iesaistītas lēmuma pieņemšanas procesā par komercdarbības atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējam, paraksta šo noteikumu 2. pielikumā minēto objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības apliecinājumu. Gala labuma guvējs apliecinājumu paraksta pirms iesnieguma iesniegšanas finansējuma saņēmējam. Apliecinājumu finansējuma saņēmējs glabā atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2018/1046 132. pantam;
66.17. reģistrēt visus saņemtos gala labuma guvēja iesniegumus, nosūtot elektronisko apstiprinājumu par saņemto gala labuma guvēja iesniegumu;
66.18. dokumentēt projekta iesniegumu apstiprināšanas un noraidīšanas iemeslus;
66.19. rakstiski informēt gala labuma guvējus par iesniegumu apstiprināšanu vai noraidīšanu, sniedzot skaidrojumu par noraidīšanas iemesliem un iespējām apstrīdēt pieņemto lēmumu;
66.20. pārliecināties, ka finansējuma saņēmēja izdevumi ir nepieciešami rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma, kā arī ievērot saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principus;
66.21. pievienot Kohēzijas sistēmā līguma kopijas vai līguma izrakstus, kas noslēgts starp finansējuma saņēmēju un gala labuma guvēju;
66.22. pārbaudīt un novērst interešu konfliktu, korupciju un krāpšanu pirms gala labuma guvēju projektu iesniegumu izskatīšanas, kā arī visā gala labuma guvēju aktivitāšu īstenošanas laikā nodrošināt pārbaužu dokumentēšanu un apliecinājuma parakstīšanu par interešu konflikta nepieļaušanu, pirms izvērtēt gala labuma guvēja atbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem, ja nepieciešams, novēršot identificētos riskus vai konstatēto interešu konfliktu;
66.23. ja gala labuma guvēja iesniegums tiek apstiprināts, pārbaudīt dubultā finansējuma neesību pirms iesnieguma apstiprināšanas un aktivitāšu īstenošanas laikā, nodrošinot pārbaužu dokumentēšanu;
66.24. informēt aģentūru, ja atkārtoti tiek konstatēts kāds no šo noteikumu 72. punktā minētajiem gadījumiem;
66.25. slēgt līgumu ar gala labuma guvēju pirms apmācību kursu uzsākšanas;
66.26. iesūtīt nozares ministrijai aktuālo apmācību kursu sarakstu trīs darbdienu laikā no tā aktualizēšanas."
80.1. Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs vai veic Komisijas regulas Nr. 2923/2831 1. panta 1. punktā noteiktās neatbalstāmās darbības un pretendē uz komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831;
80.2. ieroču un munīcijas tirdzniecībā (Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcija (turpmāk – NACE 2. red.), grupa 47.78 "Citur neklasificēta jaunu preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
80.3. azartspēļu un derību nozarē (NACE 2. red. 92. nodaļa "Azartspēles un derības");
80.4. tabakas izstrādājumu ražošanā un tirdzniecībā (NACE 2. red. 12. nodaļa "Tabakas izstrādājumu ražošana", grupa 46.35 "Tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecība" un grupa 47.26 "Tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
80.5. alkohola tirdzniecībā (NACE 2. red. grupa 46.34 "Dzērienu vairumtirdzniecība" un grupa 47.25 "Alkoholisko un citu dzērienu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
80.6. finanšu un apdrošināšanas jomā (NACE 2. red. K sadaļa "Finanšu un apdrošināšanas darbības");
80.7. operācijās ar nekustamo īpašumu (NACE 2. red. L sadaļa "Operācijas ar nekustamo īpašumu", grupa 68.1 "Sava nekustama īpašuma pirkšana un pārdošana" un grupa 68.31 "Starpniecība darbībā ar nekustamo īpašumu");
80.8. saistībā ar fosilo kurināmo, tostarp ar tā pakārtotu izmantošanu, tai skaitā ar elektroenerģijas vai siltuma ražošanu, kā arī saistīto pārvades un sadales infrastruktūru, izmantojot dabasgāzi;
80.9. saistībā ar kvotu tirdzniecības sistēmu, lai sasniegtu prognozētās CO2 emisijas;
80.10. atkritumu savākšanā, apstrādē un izvietošanā, materiālu pārstrādē (NACE 2. red. grupa 38.21 "Atkritumu apstrāde un izvietošana (izņemot bīstamos atkritumus)" un grupa 38.22 "Bīstamo atkritumu apstrāde un izvietošana");
80.11. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās un pretendē uz komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014;
80.12. Komisijas regulas Nr. 651/2014 13. panta "a", "b", "c", "d" apakšpunktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās un pretendē uz komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014;
80.13. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 8., 9., 10. un 11. punktā noteiktajām definīcijām un pretendē uz komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014."
87.1. sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem – 70 %;
87.2. vidējiem komersantiem – 60 %;
87.3. lielajiem komersantiem – 50 %;
87.4. finansējuma saņēmējam viena vienota uzņēmumu līmenī visās atlases kārtās projekta vadības un informatīvo pasākumu un konferences organizēšanas izmaksu segšanai – 100 %, nepārsniedzot šo noteikumu 53. un 56. punktā minēto ierobežojumu;
87.5. finansējuma saņēmējam pirmajā atlases kārtā šo noteikumu 38.1.1. apakšpunktā minēto izmaksu segšanai – 100 %."
98.1. finansējuma saņēmējs nodrošina piekļuvi informācijai par finansējuma saņēmēja darbību 10 gadus, sākot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais komercdarbības atbalsts saskaņā ar šiem noteikumiem;
98.2. gala labuma guvējs nodrošina piekļuvi informācijai 10 gadus, skaitot no komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīža saskaņā ar šiem noteikumiem;
98.3. aģentūra kā komercdarbības atbalsta sniedzējs nodrošina piekļuvi informācijai 10 gadus, sākot no dienas, kad aģentūra finansējuma saņēmējam ir piešķīrusi pēdējo komercdarbības atbalstu saskaņā ar šiem noteikumiem."
"1. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 12. septembra
noteikumiem Nr. 529
Vērtēšanas kritēriji
Darbības programmas nosaukums | Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns | |
Reformu un investīciju virziens | 2.3. | Ilgtspējīga mobilitāte |
Reforma | ||
Investīcija | 2.3.1.2.i. | Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība |
Atlases kārtas nosaukums | Otrā atlases kārta | |
Finansējums | 7 800 000 euro | |
Projektu atlases veids | Atklāta projektu iesniegumu atlase | |
Atbildīgā iestāde | Ekonomikas ministrija |
IZSLĒGŠANAS KRITĒRIJI
Kritērijs | Kritērija ietekme uz lēmuma pieņemšanu (N1) | |
Projekta iesniedzējs uz projekta iesniegšanas vai atbalsta piešķiršanas brīdi atrodas šādā izslēgšanas situācijā2: | ||
1.1. | atbilst izslēgšanas kritērijiem, kas noteikti šo noteikumu 25. punktā | N |
1.2. | uz to attiecas neizpildīts līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar iepriekšēju Komisijas lēmumu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktam | N |
1.3. | projekta iesniedzējs ir iesniedzis vairāk nekā vienu projekta iesniegumu vai projekta iesniegums nav iesniegts Kohēzijas sistēmā | N |
1.4. | projekta iesniedzējam ir noteiktas starptautiskās nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts sankcijas | N |
VISPĀRĪGIE ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI
Kritērijs |
Kritērija ietekme uz lēmuma pieņemšanu (N; P) |
|
2.1. |
Projekta iesniegums atbilst šajos noteikumos noteiktajām specifiskajām prasībām (attiecas uz finansējuma saņēmēju, ja tā ir biedrība): 2.1.1. projekta iesniedzējs atbilst šajos noteikumos noteiktajam iesniedzēju lokam: 2.1.1.1. projekta iesniedzējs ir biedrība, kas reģistrēta Uzņēmumu reģistra Biedrību un nodibinājumu reģistrā; 2.1.1.2. Latvijā reģistrēto biedrības biedru un to biedru, kas nav projekta iesniedzēja biedri, bet ir biedri kādā no organizācijām, kas ir projekta iesniedzēja biedri, apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā pārsniedz 142 miljonus euro; 2.1.1.3. projekta iesniedzējam vai piesaistītajam projekta vadītājam, vai vadošajam ekspertam ir vismaz divu iepriekšējo gadu pieredze prasmju pilnveides projektu īstenošanā ar dažādiem atbalsta projektiem; 2.1.2. projekta īstenošanas termiņš atbilst šajos noteikumos noteiktajam termiņam; 2.1.3. projekta iesniedzējs atbilst komercdarbības atbalsta nosacījumiem |
P/N/A |
2.1.1 |
Projekta iesniegums atbilst šajos noteikumos noteiktajām specifiskajām prasībām (attiecas uz finansējuma saņēmēju, ja tā ir augstākās izglītības iestāde): 2.1.1 1. projekta iesniedzējs atbilst šajos noteikumos noteiktajam iesniedzēju lokam; 2.1.1 1.1. projekta iesniedzējs ir augstākās izglītības iestāde, kas reģistrēta Izglītības un zinātnes ministrijas Zinātnisko institūciju reģistrā; 2.1.1 1.2. projekta iesniedzējam vai piesaistītajam projekta vadītājam, vai vadošajam ekspertam ir vismaz divu iepriekšējo gadu pieredze prasmju pilnveides projektu īstenošanā ar dažādiem atbalsta projektiem; 2.1.1 2. projekta īstenošanas termiņš atbilst šajos noteikumos noteiktajam termiņam; 2.1.1 3. projekta iesniedzējs atbilst komercdarbības atbalsta nosacījumiem |
P/N/A |
2.2. | Projekta iesniedzējam Latvijas Republikā nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro | P2 |
2.3. | Projekta iesniedzējs ir sniedzis informāciju par administrēšanas, īstenošanas un finanšu kapacitāti projekta īstenošanai, kas iekļauj informāciju par privātā līdzfinansējuma nodrošināšanu, iesaistītā personāla aprakstu, lai varētu īstenot plānotās aktivitātes, un kapacitāte ir pietiekama | P |
2.4. | Projekta mērķis atbilst šajos noteikumos noteiktajam mērķim, definētie uzraudzības rādītāji nodrošina un apliecina mērķa sasniegšanu, uzraudzības rādītāji ir precīzi definēti, pamatoti un izmērāmi | P |
2.5. |
Projekta iesniegumā iekļautās atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas atbilst šajos noteikumos noteiktajām prasībām: 2.5.1. ir sasaistītas un nepieciešamas projekta īstenošanai (ir precīzi definētas un pamatotas un risina projektā definētās problēmas); 2.5.2. nepārsniedz šajos noteikumos noteiktos izmaksu ierobežojumu apmērus |
P |
2.6. | Projekta iesniegumā ir identificēti, aprakstīti un izvērtēti projekta riski, novērtēta to ietekme un iestāšanās varbūtība, kā arī noteikti riskus mazinošie pasākumi | P |
2.7. | Projekta iesniegumā ir ietverta informācija, kas apliecina dubultā finansējuma neesību un plānoto demarkāciju vai sinerģiju ar projekta iesniedzēja īstenoto (jau pabeigto) vai īstenošanā esošo projektu atbalsta pasākumiem vai citu subjektu īstenotiem projektiem vai atbalsta pasākumiem | P |
2.8. | Projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta latviešu valodā, projekta iesniegumam ir pievienoti visi projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktie iesniedzamie dokumenti, tie ir noformēti atbilstoši normatīvo aktu prasībām, sagatavoti latviešu valodā vai tiem ir pievienots tulkojums latviešu valodā | P |
2.9. | Projekta iesniegumam ir pievienota projekta iesniedzēja izstrādāta procedūra, kā tas nodrošinās de minimis un Komisijas regulas Nr. 651/2014 atbalsta sniegšanu | P |
2.10. | Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka tam līdz projekta iesnieguma iesniegšanai ir izstrādāta iekšējās kontroles sistēma korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai |
P |
KVALITĀTES KRITĒRIJI
Kritērijs |
Vērtēšanas sistēma – punktu skala |
|
3.1. |
Projekta iesniedzēja pārstāvēto biedru rādītāji (biedru kopējais darbinieku skaits vai biedru kopējais apgrozījums, biedru skaits, ja rādītāji ir vienādi)3 (attiecināms, ja projekta iesniedzējs ir biedrība) |
Kritērijs nav izslēdzošs |
3.1.1. | projekta iesniedzējs, kuram attiecīgajā nozarē ir augstākie biedru rādītāji | 2 |
3.1.2. | projekta iesniedzējs, kuram attiecīgajā nozarē ir otri augstākie biedru rādītāji | 1 |
3.1.3. | projekta iesniedzējs attiecīgajā nozarē, kas neatbilst 1.1. un 1.2. kritērijam | 0 |
3.2. |
Projekta iesniedzēja apmācību projektu īstenošanas pieredze (iepriekš īstenoto nodarbināto apmācību projektu kopējo izmaksu kopsumma attiecībā pret projekta iesniegumā plānoto attiecināmo izmaksu apjomu) |
Kritērijs nav izslēdzošs |
3.2.1. | projekta iesniedzējs iepriekš ir īstenojis nodarbināto apmācību projektus, kuru kopējo izmaksu kopsumma ir vismaz 85 % no projekta iesniegumā plānotajām kopējām izmaksām | 3 |
3.2.2. | projekta iesniedzējs iepriekš ir īstenojis nodarbināto apmācību projektus, kuru kopējo izmaksu kopsumma ir no 50 % līdz 84,9 % no projekta iesniegumā plānotajām kopējām izmaksām | 2 |
3.2.3. | projekta iesniedzējs iepriekš ir īstenojis nodarbināto apmācību projektus, kuru kopējo izmaksu kopsumma ir no 30 % līdz 49,9 % no projekta iesniegumā plānotajām kopējām izmaksām | 1 |
3.2.4. | projekta iesniedzējs iepriekš ir īstenojis nodarbināto apmācību projektus, kuru kopējo izmaksu kopsumma ir mazāka par 30 % no projekta iesniegumā plānotajām kopējām izmaksām, vai projekta iesniedzējs nav īstenojis nodarbināto apmācību projektus | 0 |
3.3. | Aprakstīts, kādā kārtībā tiek atbalstīts gala labuma guvējs, principi un kritēriji | Kritērijā jāsaņem vismaz 1 punkts |
3.3.1. | raksturoti gala labumu guvēju atlases principi un kritēriji | 1 |
3.3.2. | nav raksturoti gala labumu guvēju principi un kritēriji vai sniegta nepatiesa vai maldinoša informācija | 0 |
3.4. | Plānotais komersantu skaits, kam nodrošināta digitālo pamatprasmju apguve | Kritērijā jāsaņem vismaz 1 punkts |
3.4.1. | 110 komersanti un vairāk | 2 |
3.4.2. | no 80 līdz 109 komersantiem | 1 |
3.4.3. | no 1 līdz 79 komersantiem | 0 |
3.5. | Kritērijs par principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanu | Kritērijā jāsaņem vismaz 1 punkts |
3.5.1. | tiek ievērots princips "nenodarīt būtisku kaitējumu" | 1 |
3.5.2. | netiek ievērots princips "nenodarīt būtisku kaitējumu" | 0 |
3.6. | Projekta iesniedzēja iesaistītie darbinieki (komanda) | Katrā apakškritērijā jāsaņem vismaz 1 punkts |
3.6.1. | vadītāja pieredze darbā ar projekta ieviešanu un uzraudzību |
|
3.6.1.1. | vismaz trīs pilni gadi | 3 |
3.6.1.2. | vismaz divi pilni gadi | 2 |
3.6.1.3. | vismaz viens pilns gads | 1 |
3.6.1.4. | mazāk nekā viens gads | 0 |
3.6.2. | vadītāja pieredze projektu vadībā |
|
3.6.2.1. | īstenots projekts vismaz 90 % apmērā no projekta iesniegumā plānotajām attiecināmajām izmaksām | 3 |
3.6.2.2. | īstenots projekts vismaz 70 % apmērā no projekta iesniegumā plānotajām attiecināmajām izmaksām | 2 |
3.6.2.3. | īstenots projekts vismaz 50 % apmērā no projekta iesniegumā plānotajām attiecināmajām izmaksām | 1 |
3.6.2.4. | īstenots projekts par mazāk nekā 50 % no projekta iesniegumā plānotajām attiecināmajām izmaksām | 0 |
KOPĀ (maksimālais punktu skaits) – 15
Minimālais punktu skaits izslēdzošajos kritērijos – 5
Tiek atbalstīti lielāko punktu skaitu ieguvušie projekta pieteicēji, nepārsniedzot pieejamo finansējumu. Ja vairākiem projektu iesniegumiem ir vienāds punktu skaits, priekšroka ir projektam, kurā plānots lielākais apmācāmo komersantu skaits. Ja apmācāmo komersantu skaits ir vienāds, priekšroka ir projektam, kas ir ieguvis lielāku punktu skaitu 3.2. kvalitātes kritērijā "Projekta iesniedzēja apmācību projektu īstenošanas pieredze". |
Piezīmes.
1 Projekta iesniegumu noraida, ja kritērijā vērtējums ir "Jā".
2 Atbilstību kritērijam pārbauda:
1) uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu;
2) uz lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu dienu vai atzinuma par nosacījumu izpildi pieņemšanas dienu, ja ir bijis pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
3 Ja projekta iesniegums atbilst vienam no kritērijā minētajiem rādītājiem, projekta iesniegums tiek vērtēts ar zemāko vērtējumu.
N – ja projekta iesniegums neatbilst kritērijam, sadarbības iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu
P – precizējamais kritērijs. Ja projekta iesniegums neatbilst kritērijam, sadarbības iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs nodrošina pilnīgu atbilstību kritērijam lēmumā noteiktajā laikā un kārtībā."