Uzdevuma numurs
2010-UZD-3829
Uzdevuma veids
Saeimas un MK dokumentos dotais
Uzdevums
Izstrādāt tiesību akta projektu
Tiesību akta lietas
Pants/ punkts
14.panta 34.apakšpunkts
Uzdevuma saturs
14.pants.
Ministru kabineta kompetence izglītībā Ministru kabinets:
34) nosaka atbalsta pasākumus darba devējiem darbinieku papildu izglītošanā, tai skaitā kritērijus šāda atbalsta saņemšanai un atbalsta pasākumu īstenošanas kārtību.
Ministru kabineta kompetence izglītībā Ministru kabinets:
34) nosaka atbalsta pasākumus darba devējiem darbinieku papildu izglītošanā, tai skaitā kritērijus šāda atbalsta saņemšanai un atbalsta pasākumu īstenošanas kārtību.
Pārejas noteikumi
26. Ministru kabinets noteikumus, kuri paredzēti šā likuma grozījumos, kas stājas spēkā 2010.gada 26.martā, izdod līdz 2010.gada 31.augustam, bet noteikumus, kuri paredzēti šā likuma 14.panta 31. un 34.punktā, — ne vēlāk kā līdz 2022.gada 31.decembrim.
Apstiprināts
08.09.2021.
Izpildes termiņš
31.12.2022.
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija
Komentārs
Pēc Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna grozījumu apstiprināšanas par uzdevuma izpildi – Ministru Kabineta noteikumu sagatavošanu – kā atbildīgā institūcija ir kļuvusi Ekonomikas Ministrija, tostarp par Izglītības likuma grozījumu priekšlikumu deleģējumā virzīšanu, ja ir attiecināms.
Izglītības likuma grozījumu projekts par Izglītības likuma termiņa salāgošanu reformu termiņu virzīts 2020. un 2021.gadā kopā ar citiem Izglītības un zinātnes ministrijas likumprojektiem Valsts budžeta likumprojektu pakā. 2022. gada decembrī grozījumi tika atbalstīti Ministru Kabineta iekļaušanai Valsts budžeta likumprojektu pakā, taču Saeimas Budžeta komisijā – izņemti un nosūtīti Saeimas Izglītības komisijā. Aktualizējot jautājumu par virzību, un ievērojot atbildīgās iestādes par uzdevuma maiņu, Ekonomikas ministrija sniegusi viedokli, ka grozījumi Izglītības likuma deleģējuma vai termiņos nav nepieciešami, līdz ar to, šis jautājums netika iekļauts komisijas darba kārtībā. Pēc Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna grozījumiem par attiecīgo uzdevumu – Ministru Kabineta noteikumu izstrādi – atbildīgā institūcija ir Ekonomikas ministrija, par uzdevuma izpildes plānotām darbībām, tostarp Izglītības likuma grozījumu priekšlikumu virzību attiecīgajā deleģējumā (ja būs attiecināms).
Izglītības un zinātnes ministrijas iebildumi Ekonomikas ministrijas tiesību akta 24-TA-2008 izstrādē :
1. Uzturam iepriekš sniegtos iebildumus, ka Instrukcija rada tiesisko nenoteiktību un lieku administratīvo slogu, jo Izglītības likuma 14.pantā jau ir paredzēts deleģējums Ministru kabinetam noteikt atbilstošu kārtību: “34) nosaka atbalsta pasākumus darba devējiem darbinieku papildu izglītošanā, tai skaitā kritērijus šāda atbalsta saņemšanai un atbalsta pasākumu īstenošanas kārtību”, nevis instrukciju.
2. Ievērojot instrukcijas projekta 12. punktā paredzēto uzdevumu Apvienotajai pieaugušo izglītības koordinācijas komisijai (turpmāk - komisija) izskatīt no Cilvēkkapitāla attīstības padomes saņemtos atbalsta pasākumus, lūdzam attiecīgi papildināt komisijas uzdevumus (instrukcijas projekta 14. punkts), paredzot atbalsta pasākuma izskatīšanu un citus uzdevumus, kas atbilstu komisijas funkcijām attiecībā uz atbalsta pasākumu darba devējiem izskatīšanu, saskaņošanu vai apstiprināšanu.
3. Iebilstam pret instrukcijas projekta 14.1. apakšpunktā Apvienotās pieaugušo izglītības koordinācijas komisijai (turpmāk - komisija) noteiktā uzdevuma grozījumiem. Vēršam uzmanību, ka minētais uzdevums primāri ir attiecināms uz atbalsta pasākumiem pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai, aptverot nodarbinātos, bezdarbniekus, darba meklētājus u.c., kas ir ārpus instrukcijas projekta tvēruma. Attiecīgi formulēts komisijas uzdevums ir jau iekļauts Labklājības ministrijas un Izglītības un zinātnes ministrijas īstenoto atbalsta pasākumu MK noteikumos.
Vienlaikus lūdzam skat. izglītības un zinātnes ministrijas iebildumu par instrukcijas projekta 14. punktu.
Izglītības un zinātnes ministrijas sadarbība ar Ekonomikas ministriju tiesību akta izstrādē 24-TA-2008 turpinās, veicinot iebildumu iekļaušanu tiesību aktā.
Ar cieņu | Kind regards
Jeļena Muhina
Izglītības un zinātnes ministrijas
Profesionālās un pieaugušo izglītības departamenta
vecākā eksperte
Jelena.Muhina@izm.gov.lv
tālr.: 67047934
Izglītības likuma grozījumu projekts par Izglītības likuma termiņa salāgošanu reformu termiņu virzīts 2020. un 2021.gadā kopā ar citiem Izglītības un zinātnes ministrijas likumprojektiem Valsts budžeta likumprojektu pakā. 2022. gada decembrī grozījumi tika atbalstīti Ministru Kabineta iekļaušanai Valsts budžeta likumprojektu pakā, taču Saeimas Budžeta komisijā – izņemti un nosūtīti Saeimas Izglītības komisijā. Aktualizējot jautājumu par virzību, un ievērojot atbildīgās iestādes par uzdevuma maiņu, Ekonomikas ministrija sniegusi viedokli, ka grozījumi Izglītības likuma deleģējuma vai termiņos nav nepieciešami, līdz ar to, šis jautājums netika iekļauts komisijas darba kārtībā. Pēc Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna grozījumiem par attiecīgo uzdevumu – Ministru Kabineta noteikumu izstrādi – atbildīgā institūcija ir Ekonomikas ministrija, par uzdevuma izpildes plānotām darbībām, tostarp Izglītības likuma grozījumu priekšlikumu virzību attiecīgajā deleģējumā (ja būs attiecināms).
Izglītības un zinātnes ministrijas iebildumi Ekonomikas ministrijas tiesību akta 24-TA-2008 izstrādē :
1. Uzturam iepriekš sniegtos iebildumus, ka Instrukcija rada tiesisko nenoteiktību un lieku administratīvo slogu, jo Izglītības likuma 14.pantā jau ir paredzēts deleģējums Ministru kabinetam noteikt atbilstošu kārtību: “34) nosaka atbalsta pasākumus darba devējiem darbinieku papildu izglītošanā, tai skaitā kritērijus šāda atbalsta saņemšanai un atbalsta pasākumu īstenošanas kārtību”, nevis instrukciju.
2. Ievērojot instrukcijas projekta 12. punktā paredzēto uzdevumu Apvienotajai pieaugušo izglītības koordinācijas komisijai (turpmāk - komisija) izskatīt no Cilvēkkapitāla attīstības padomes saņemtos atbalsta pasākumus, lūdzam attiecīgi papildināt komisijas uzdevumus (instrukcijas projekta 14. punkts), paredzot atbalsta pasākuma izskatīšanu un citus uzdevumus, kas atbilstu komisijas funkcijām attiecībā uz atbalsta pasākumu darba devējiem izskatīšanu, saskaņošanu vai apstiprināšanu.
3. Iebilstam pret instrukcijas projekta 14.1. apakšpunktā Apvienotās pieaugušo izglītības koordinācijas komisijai (turpmāk - komisija) noteiktā uzdevuma grozījumiem. Vēršam uzmanību, ka minētais uzdevums primāri ir attiecināms uz atbalsta pasākumiem pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai, aptverot nodarbinātos, bezdarbniekus, darba meklētājus u.c., kas ir ārpus instrukcijas projekta tvēruma. Attiecīgi formulēts komisijas uzdevums ir jau iekļauts Labklājības ministrijas un Izglītības un zinātnes ministrijas īstenoto atbalsta pasākumu MK noteikumos.
Vienlaikus lūdzam skat. izglītības un zinātnes ministrijas iebildumu par instrukcijas projekta 14. punktu.
Izglītības un zinātnes ministrijas sadarbība ar Ekonomikas ministriju tiesību akta izstrādē 24-TA-2008 turpinās, veicinot iebildumu iekļaušanu tiesību aktā.
Ar cieņu | Kind regards
Jeļena Muhina
Izglītības un zinātnes ministrijas
Profesionālās un pieaugušo izglītības departamenta
vecākā eksperte
Jelena.Muhina@izm.gov.lv
tālr.: 67047934
Komentārs pievienots
18.10.2024. 11:03
Avots
Likums
Nosaukums
Grozījumi Izglītības likumā
