24-TA-2443: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts “Grozījumi Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likumā” (turpmāk - Likumprojekts) izstrādāts, lai pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra direktīvu (ES) 2022/2556 ar ko groza Direktīvas 2009/65/EK, 2009/138/EK, 2011/61/ES, 2013/36/ES, 2014/59/ES, 2014/65/ES, (ES) 2015/2366 un (ES) 2016/2341 attiecībā uz finanšu nozares digitālās darbības noturību (turpmāk – Direktīva Nr. 2022/2556).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Lai samazinātu digitālo tehnoloģiju izmantošanas riskus, likumprojekts paredz noteikt, ka maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas iestādēm ir pienākums izveidot un pārvaldīt tīklu un informācijas sistēmu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra Regulai (ES) 2022/2554 par finanšu nozares digitālās darbības noturību un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1060/2009, (ES) Nr. 648/2012, (ES) Nr. 600/2014, (ES) Nr. 909/2014 un (ES) 2016/1011 (turpmāk – Regula Nr. 2022/2554).
Spēkā stāšanās termiņš
Nākamā diena pēc izsludināšanas (likumprojektam)
Pamatojums
Spēkā stāšanās noteikta, jo saskaņā ar Direktīvas Nr. 2022/2556 9. pantu, minētās direktīvas prasības piemēro no 2025. gada 17. janvāra.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta pārņemšana ir sistēmiski saistīta ar Regulas Nr. 2022/2554 tiešas piemērošanas nodrošināšanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Regula Nr. 2022/2554 paredz digitālās darbības noturības prasību piemērošanu finanšu tirgus dalībniekiem un Direktīva Nr. 2022/2556 ir minētās regulas pakārtotais normatīvais akts. Regulas Nr. 2022/2554 prasību ieviešanu nodrošina likumprojekts “Finanšu tirgus digitālās darbības noturības un mākslīgā intelekta izmantošanas likums” (24-TA-2371), savukārt, lai pārņemtu Direktīvas Nr. 2022/2556 7. pantu, ir jāveic precizējumi Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likumā.
Risinājuma apraksts
Direktīvas Nr. 2022/2554 7. panta 1. punkts nav jāpārņem, jo tas jau atbilst Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 3. panta pirmās daļas 9. punktam.
Likumprojekta 1. pants paredz izteikt Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 18. punktu jaunā redakcijā, paredzot, ka licences saņemšanai jāpievieno digitālās darbības noturības stratēģija un informācijas drošības politiku saskaņā ar Regulas Nr. 2022/2554 6. panta 8. punktu un 9. panta 4. punkta "a" apakšpunktu, tādejādi pārņemot Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "a" apakšpunktu. Tiek precizēta atsauce Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 14. punktā, nosakot, ka turpmāk ziņošana par incidentiem notiek atbilstoši Regulas Nr. 2022/2554 prasībām. Tāpat tiek precizēta terminoloģija Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 16. punktā un iestrādāta atsauce uz Regulu Nr. 2022/2554. Minētie grozījumi pārņem Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta ''a" apakšpunktu.
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "b" apakšpunkts pēc tā būtības tiks pārņemts Latvijas Bankas 2024. gada 29. janvāra noteikumos Nr. 270 "Maksājumu iestāžu un elektroniskās naudas iestāžu licencēšanas, reģistrētas darbības atļaujas izsniegšanas un informācijas sniegšanas noteikumi".
Likumprojekta 2. un 4. pants paredz to, ka piemērotā soda nauda ir ieskaitāma valsts pamatbudžetā, tādejādi novēršot interpretācijas iespējas par budžetu, kas saņem piemēroto soda naudu.
Likumprojekta 3. pants precizē terminoloģiju Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 29. panta pirmajā daļā, pārņemot Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 3. punktu, proti, "informācijas tehnoloģijas" tiek aizstāts ar "informācijas un komunikācijas tehnoloģijas" atbilstoši Regulai Nr. 2022/2554.
Likumprojekta 5. pants paredz tehnisku precizējumu Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 56.3 panta pirmās daļas 2. punktā, nodrošinot Regulas Nr. 2022/2554 saīsinātā nosaukuma lietojumu.
Likumprojekta 6. pants paredz papildināt Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.1 panta pirmo daļu ar atsauci uz Regulu Nr. 2022/2554 un Finanšu tirgus digitālās darbības noturības un mākslīgā intelekta izmantošanas likumu, izteikt minētā panta trešo daļu jaunā redakcijā, kā arī tiek izslēgta minētā panta ceturtā un piektā daļa, tādejādi pārņemto Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 4. punktu. Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.1 panta ceturtā un piektā daļa noteic maksājumu pakalpojumu sniedzēja pienākumu Latvijas Bankai iesniegt novērtējumu par operacionālajiem un drošības riskiem un adekvātu riska mazināšanas pasākumu un kontroles mehānismu ieviešanu, kā arī deleģējumu Latvijas Bankai detalizētāk noteikt kārtību šādai ziņošanai. Pēc būtības šī funkcija turpmāk tiek noteikta Regulā Nr. 2022/2554, konkrēti tās 19. pantā, tādēļ šo normu nav nepieciešamība saglabāt Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likumā. Savukārt uz Regulas 2022/2554 19. un 20. panta pamata Eiropas Uzraudzības iestādes izdos regulatīvo tehnisko standartu. Minētais skaidrojums attiecas arī uz Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.2 panta trešās un ceturtās daļas izslēgšanu.
Likumprojekta 7. pants paredz izslēgt Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.2 panta trešo un ceturto daļu, kā arī papildina minēto pantu ar piekto daļu, kura paredz neattiecināt panta prasības uz atsevišķiem maksājumu pakalpojumu sniedzējiem. Minētie grozījumi pārņem Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 5. punktu.
Likumprojekta 8. pants paredz tehnisku precizējumu pārejas noteikumu 48. punktā, nodrošinot Regulas Nr. 2022/2554 saīsinātā nosaukuma lietojumu.
Likumprojekts papildina arī informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar atsauci uz Direktīvu Nr. 2022/2556.
Likumprojekta 1. pants paredz izteikt Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 18. punktu jaunā redakcijā, paredzot, ka licences saņemšanai jāpievieno digitālās darbības noturības stratēģija un informācijas drošības politiku saskaņā ar Regulas Nr. 2022/2554 6. panta 8. punktu un 9. panta 4. punkta "a" apakšpunktu, tādejādi pārņemot Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "a" apakšpunktu. Tiek precizēta atsauce Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 14. punktā, nosakot, ka turpmāk ziņošana par incidentiem notiek atbilstoši Regulas Nr. 2022/2554 prasībām. Tāpat tiek precizēta terminoloģija Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 16. punktā un iestrādāta atsauce uz Regulu Nr. 2022/2554. Minētie grozījumi pārņem Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta ''a" apakšpunktu.
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "b" apakšpunkts pēc tā būtības tiks pārņemts Latvijas Bankas 2024. gada 29. janvāra noteikumos Nr. 270 "Maksājumu iestāžu un elektroniskās naudas iestāžu licencēšanas, reģistrētas darbības atļaujas izsniegšanas un informācijas sniegšanas noteikumi".
Likumprojekta 2. un 4. pants paredz to, ka piemērotā soda nauda ir ieskaitāma valsts pamatbudžetā, tādejādi novēršot interpretācijas iespējas par budžetu, kas saņem piemēroto soda naudu.
Likumprojekta 3. pants precizē terminoloģiju Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 29. panta pirmajā daļā, pārņemot Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 3. punktu, proti, "informācijas tehnoloģijas" tiek aizstāts ar "informācijas un komunikācijas tehnoloģijas" atbilstoši Regulai Nr. 2022/2554.
Likumprojekta 5. pants paredz tehnisku precizējumu Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 56.3 panta pirmās daļas 2. punktā, nodrošinot Regulas Nr. 2022/2554 saīsinātā nosaukuma lietojumu.
Likumprojekta 6. pants paredz papildināt Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.1 panta pirmo daļu ar atsauci uz Regulu Nr. 2022/2554 un Finanšu tirgus digitālās darbības noturības un mākslīgā intelekta izmantošanas likumu, izteikt minētā panta trešo daļu jaunā redakcijā, kā arī tiek izslēgta minētā panta ceturtā un piektā daļa, tādejādi pārņemto Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 4. punktu. Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.1 panta ceturtā un piektā daļa noteic maksājumu pakalpojumu sniedzēja pienākumu Latvijas Bankai iesniegt novērtējumu par operacionālajiem un drošības riskiem un adekvātu riska mazināšanas pasākumu un kontroles mehānismu ieviešanu, kā arī deleģējumu Latvijas Bankai detalizētāk noteikt kārtību šādai ziņošanai. Pēc būtības šī funkcija turpmāk tiek noteikta Regulā Nr. 2022/2554, konkrēti tās 19. pantā, tādēļ šo normu nav nepieciešamība saglabāt Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likumā. Savukārt uz Regulas 2022/2554 19. un 20. panta pamata Eiropas Uzraudzības iestādes izdos regulatīvo tehnisko standartu. Minētais skaidrojums attiecas arī uz Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.2 panta trešās un ceturtās daļas izslēgšanu.
Likumprojekta 7. pants paredz izslēgt Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.2 panta trešo un ceturto daļu, kā arī papildina minēto pantu ar piekto daļu, kura paredz neattiecināt panta prasības uz atsevišķiem maksājumu pakalpojumu sniedzējiem. Minētie grozījumi pārņem Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 5. punktu.
Likumprojekta 8. pants paredz tehnisku precizējumu pārejas noteikumu 48. punktā, nodrošinot Regulas Nr. 2022/2554 saīsinātā nosaukuma lietojumu.
Likumprojekts papildina arī informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar atsauci uz Direktīvu Nr. 2022/2556.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Maksājumu iestādes, elektroniskās naudas iestādes un konta informācijas pakalpojuma sniedzējs
Ietekmes apraksts
Regula Nr. 2022/2554 aizstāj esošās infromācijas tehnoloģiju prasības maksājumu iestādēm, elektroniskās naudas iestādēm un konta informācijas pakalpojuma sniedzējiem, proti, minētā regula harmonizē un konsolidē prasības attiecībā uz digitālās darbības noturību finanšu tirgus dalībniekiem, lai nodrošinātu konsekventu pieeju minēto prasību piemērošanā visā ES.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
Likumprojekts ir saistīts ar likumprojektu “Finanšu tirgus digitālās darbības noturības un mākslīgā intelekta izmantošanas likums” (24-TA-2371), likumprojektu "Grozījumi Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likumā" (24-TA-2433), likumprojektu "Grozījumi Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas likumā" (24-TA-2434), likumprojektu "Grozījumi Alternatīvo ieguldījumu fondu un to pārvaldnieku likumā" (24-TA-2435), likumprojektu "Grozījumi Kredītiestāžu likumā" (24-TA-2436), likumprojektu "Grozījumi Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likumā" (24-TA-2440), likumprojektu "Grozījumi Ieguldījumu brokeru sabiedrību likumā" (24-TA-2441), likumprojektu "Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā" (24-TA-2442) un likumprojektu "Grozījumi Privāto pensiju fondu likumā" (24-TA-2444).
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32022L2556
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra direktīva (ES) 2022/2556 ar ko groza Direktīvas 2009/65/EK, 2009/138/EK, 2011/61/ES, 2013/36/ES, 2014/59/ES, 2014/65/ES, (ES) 2015/2366 un (ES) 2016/2341 attiecībā uz finanšu nozares digitālās darbības noturību.
Apraksts
Likumprojekts nodrošina Direktīvas Nr. 2022/2556 pārņemšanu.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra direktīva (ES) 2022/2556 ar ko groza Direktīvas 2009/65/EK, 2009/138/EK, 2011/61/ES, 2013/36/ES, 2014/59/ES, 2014/65/ES, (ES) 2015/2366 un (ES) 2016/2341 attiecībā uz finanšu nozares digitālās darbības noturību.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas Nr. 2022/2556 1. panta 1. punkts
Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likuma 13. panta pirmās daļas 4.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 2. panta 1. punkts
Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas likuma 54. panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 3. pants
Alternatīvo ieguldījumu fondu un to pārvaldnieku likuma 22. panta otrās daļas 2.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 1. punkts
Kredītiestāžu likuma 10.1 panta astotā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 2. punkts
Kredītiestāžu likuma 34.1 panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 3. punkts
Kredītiestāžu likuma 34.2 panta ceturtā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 4. punkts
Kredītiestāžu likuma 101.3 panta pirmās daļas 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 5. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likuma 11. panta sestās daļas 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 5. panta 1. punkta "b" apakšpunkts
Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likuma 11. panta sestās daļas 17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 5. panta 2. punkta "a", "b", "c" apakšpunkts
Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likuma 5. panta sestā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 31. panta pirmās daļas 15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 1. punkta "b" apakšpunkts
Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 31. panta pirmās daļas 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 2. punkta "a" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 132.1 panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 3. punkta "a" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 27. panta 2.1 daļas 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 3. punkta "b" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 27. panta 2.1 daļas 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 4. punkta "a" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 35.1 panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 4. punkta "b" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 35.1 panta 9.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 1. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 3. panta pirmās daļas 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "a" apakšpunkta i
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "a" apakšpunkta ii
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "a" apakšpunkta iii
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 16. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "b" apakšpunkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta ceturtā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 3. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 29. panta pirmā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 4. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.1 panta otrā, trešā, ceturtā, piektā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 5. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.2 panta trešā, ceturtā, piektā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 8. pants
Privāto pensiju fondu likuma 20. panta 3.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/a56ec4b1-0f29-4264-9e9b-4633937c9802
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Publiskā apspriešana noslēdzās 2024. gada 18. oktobrī. Komentāri, iebildumi vai priekšlikumi par likumprojektu netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Latvijas Banka
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
