25-TA-1774: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par humānās palīdzības sniegšanu Ukrainai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas likuma 24. panta pirmā daļa un Ministru kabineta 2017. gada 12. decembra noteikumi Nr.721 “Humānās palīdzības saņemšanas un sniegšanas kārtība”.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir sniegt atbalstu Ukrainai (Černihivas apgabala rekonstrukcijai), nododot kā humāno palīdzību preces, lai labiekārtotu mājokļus, kas paredzēti personu, kuras zaudējušas mājokli Krievijas Federācijas bruņotās agresijas rezultātā, izmitināšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2024. gada 25. jūnija sēdē (prot.Nr.26 55.§) tika apstiprināts Ekonomikas ministrijas piedāvājums par Černihivas apgabala rekonstrukcijai piešķirtā 2 miljonu euro finansējuma izlietojumu.
Tā ietvaros, ievērojot Ukrainas amatpersonu identificētās vajadzības, paredzēts sniegt atbalstu, nodrošinot mēbeles, lai labiekārtotu 2022. un 2023.gadā sniegtā atbalsta ietvaros nodrošinātos 23 mājokļus Černihivas apgabala Černihivas pilsētā un Jahidnes ciemā.
2025.gada jūnijā tika saņemta informācija no Latvijas vēstniecības Ukrainā, ka mēbeļu piegāde Černihivas pilsētai vairs nav aktuāla, bet Černihivas apgabals lūdz nodrošināt mēbeles Černihivas apgabala Semenivkas pilsētai, lai labiekārtotu mājokļus, kurus nodrošināja labdarības organizācija "Realis" iekšzemē pārvietoto personu, kuras zaudējušas mājokli Krievijas Federācijas bruņotās agresijas rezultātā, izmitināšanai. Līdz ar to mēbeles, kas bija paredzētas Černihivas pilsētai, tiks nogādātas uz Černihivas apgabala Semenivkas pilsētu.
Sākotnēji mēbeļu iegādei Ekonomikas ministrijas rīkotais atklātais konkurss tika izbeigts, jo bija iesniegti iepirkuma procedūras dokumentos noteiktajām prasībām neatbilstoši piedāvājumi. Saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 8.panta pirmās daļas 3.punktu un sestās daļas 5.punktu Ekonomikas ministrija mēbeļu iegādei organizēja konkursa procedūras ar sarunām, kuru rezultātā plānots slēgt iepirkuma līgumus :
par korpusa un masīvkoka mēbeļu piegādi ar SIA “J.E.F.” (reģistrācijas numurs 48503004386);
par izvelkamo dīvānu piegādi ar SIA “Sentios” (reģistrācijas numurs 40103868193).
Tā ietvaros, ievērojot Ukrainas amatpersonu identificētās vajadzības, paredzēts sniegt atbalstu, nodrošinot mēbeles, lai labiekārtotu 2022. un 2023.gadā sniegtā atbalsta ietvaros nodrošinātos 23 mājokļus Černihivas apgabala Černihivas pilsētā un Jahidnes ciemā.
2025.gada jūnijā tika saņemta informācija no Latvijas vēstniecības Ukrainā, ka mēbeļu piegāde Černihivas pilsētai vairs nav aktuāla, bet Černihivas apgabals lūdz nodrošināt mēbeles Černihivas apgabala Semenivkas pilsētai, lai labiekārtotu mājokļus, kurus nodrošināja labdarības organizācija "Realis" iekšzemē pārvietoto personu, kuras zaudējušas mājokli Krievijas Federācijas bruņotās agresijas rezultātā, izmitināšanai. Līdz ar to mēbeles, kas bija paredzētas Černihivas pilsētai, tiks nogādātas uz Černihivas apgabala Semenivkas pilsētu.
Sākotnēji mēbeļu iegādei Ekonomikas ministrijas rīkotais atklātais konkurss tika izbeigts, jo bija iesniegti iepirkuma procedūras dokumentos noteiktajām prasībām neatbilstoši piedāvājumi. Saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 8.panta pirmās daļas 3.punktu un sestās daļas 5.punktu Ekonomikas ministrija mēbeļu iegādei organizēja konkursa procedūras ar sarunām, kuru rezultātā plānots slēgt iepirkuma līgumus :
par korpusa un masīvkoka mēbeļu piegādi ar SIA “J.E.F.” (reģistrācijas numurs 48503004386);
par izvelkamo dīvānu piegādi ar SIA “Sentios” (reģistrācijas numurs 40103868193).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas likuma 24.panta pirmo daļu lēmumu par starptautiskās palīdzības sniegšanu pieņem Ministru kabinets. Līdz ar to, lai Latvijas Republika varētu sniegt humāno palīdzību Čerņihivas apgabalam, nododot Ekonomikas ministrijas iepirktās preces, ir nepieciešama Ministru kabineta atļauja.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz atļaut Ekonomikas ministrijai sniegt palīdzību Černihivas apgabalam un atbilstoši tā līgumam nodot:
- korpusa un masīvkoka mēbeles saskaņā ar šī projekta pielikuma tehnisko aprakstu par kopējo iegādes vērtību 81754.91 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli);
- izvelkamos dīvānus saskaņā ar šā rīkojuma pielikumu par kopējo iegādes vērtību 23 349,37 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli).
Tāpat atļaut Ekonomikas ministrijai samaksāt transporta izdevumus 10 587,50 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli) par nododamo preču piegādi uz Černihivas apgabalu.
Lai nodotu projektā minētās preces, Ekonomikas ministrija slēgs līgumu ar Černihivas apgabala administrāciju (Ukraina). Minētajā līgumā tiks norādītas preces, to nodošanas mērķis un nodošanas kārtība.
Tā kā preces tiks nodotas īpašumā ar piegādi Ukrainā, to nodošana un pieņemšana notiks šādā kārtībā:
1) preces pārdevējs nodrošina, ka pie preces piegādes Černihivas apgabala administrācijas pārstāvis paraksta dokumentu par šīs preces pieņemšanu;
2) gan preces pārdevējs, gan Černihivas apgabala administrācija apstiprina Ekonomikas ministrijai preces piegādi, iesniedzot attiecīgu dokumentu, kas apliecina šo faktu;
3) uz apstiprinājuma pamata Ekonomikas ministrijas un Černihivas apgabala administrācija paraksta preces pieņemšanas – nodošanas aktu.
- korpusa un masīvkoka mēbeles saskaņā ar šī projekta pielikuma tehnisko aprakstu par kopējo iegādes vērtību 81754.91 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli);
- izvelkamos dīvānus saskaņā ar šā rīkojuma pielikumu par kopējo iegādes vērtību 23 349,37 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli).
Tāpat atļaut Ekonomikas ministrijai samaksāt transporta izdevumus 10 587,50 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli) par nododamo preču piegādi uz Černihivas apgabalu.
Lai nodotu projektā minētās preces, Ekonomikas ministrija slēgs līgumu ar Černihivas apgabala administrāciju (Ukraina). Minētajā līgumā tiks norādītas preces, to nodošanas mērķis un nodošanas kārtība.
Tā kā preces tiks nodotas īpašumā ar piegādi Ukrainā, to nodošana un pieņemšana notiks šādā kārtībā:
1) preces pārdevējs nodrošina, ka pie preces piegādes Černihivas apgabala administrācijas pārstāvis paraksta dokumentu par šīs preces pieņemšanu;
2) gan preces pārdevējs, gan Černihivas apgabala administrācija apstiprina Ekonomikas ministrijai preces piegādi, iesniedzot attiecīgu dokumentu, kas apliecina šo faktu;
3) uz apstiprinājuma pamata Ekonomikas ministrijas un Černihivas apgabala administrācija paraksta preces pieņemšanas – nodošanas aktu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projekta izpilde tiks nodrošināta saskaņā ar Ministru kabineta 2024.gada 26.jūnija rīkojumu Nr.523 "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" uz Ekonomikas ministrijas budžetu" Ekonomikas ministrijas budžetā paredzētā finansējuma 2 000 000 euro apmērā ietvaros un Ministru kabineta 2025. gada 11. jūnijā rīkojumu Nr. 336 "Par apropriācijas palielināšanu budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 01.00.00 "Apropriācijas rezerve""
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
