21-TA-1174: Likumprojekts starptautiskā līguma apstiprināšanai (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Pasaules Pasta savienības konstitūcijas Vienpadsmito papildprotokolu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Latvijai, kā Pasaules Pasta savienības dalībniecei, ir jāratificē Pasaules Pasta savienības konstitūcijas (turpmāk – Konstitūcija) Vienpadsmitais papildprotokols.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Apstiprināt Pasaules Pasta savienības konstitūcijas Vienpadsmito papildprotokolu.
Spēkā stāšanās termiņš
-
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Latvijas Republika ir Pasaules Pasta savienības dalībvalsts.
Viens no Savienības pamatdokumentiem ir Konstitūcija. Saskaņā ar Konstitūcijas 30. panta 2. punktu Pasaules Pasta savienības kongresos pieņemtos grozījumus Konstitūcijā noformē kā Konstitūcijas papildprotokolu.
Saskaņā ar Konstitūcijas 25. panta 3. punktu tajā izdarītie grozījumi dalībvalstīm ir jāratificē, jāpieņem vai jāapstiprina.
Ar likumu „Par 1964. gada 10. jūlija Pasaules Pasta savienības konstitūciju” Latvijas Republika ir ratificējusi Pasaules Pasta Savienības Konstitūciju (ieskaitot tās septiņus papildprotokolus) (likuma nosaukums grozīts un izteikts jaunā redakcijā 2018. gada 1. novembrī).
2011. gada 14. jūlijā ir pieņemts likums „Par Pasaules Pasta savienības konstitūcijas Astoto papildprotokolu” (likuma nosaukums grozīts un izteikts jaunā redakcijā 2018. gada 1. novembrī).
2018. gada 11. oktobrī ir pieņemts likums „Par Pasaules Pasta savienības konstitūcijas Devīto papildprotokolu”.
2019. gada 5. septembrī ir pieņemts likums „Par Pasaules Pasta savienības konstitūcijas Desmito papildprotokolu”.
Viens no Savienības pamatdokumentiem ir Konstitūcija. Saskaņā ar Konstitūcijas 30. panta 2. punktu Pasaules Pasta savienības kongresos pieņemtos grozījumus Konstitūcijā noformē kā Konstitūcijas papildprotokolu.
Saskaņā ar Konstitūcijas 25. panta 3. punktu tajā izdarītie grozījumi dalībvalstīm ir jāratificē, jāpieņem vai jāapstiprina.
Ar likumu „Par 1964. gada 10. jūlija Pasaules Pasta savienības konstitūciju” Latvijas Republika ir ratificējusi Pasaules Pasta Savienības Konstitūciju (ieskaitot tās septiņus papildprotokolus) (likuma nosaukums grozīts un izteikts jaunā redakcijā 2018. gada 1. novembrī).
2011. gada 14. jūlijā ir pieņemts likums „Par Pasaules Pasta savienības konstitūcijas Astoto papildprotokolu” (likuma nosaukums grozīts un izteikts jaunā redakcijā 2018. gada 1. novembrī).
2018. gada 11. oktobrī ir pieņemts likums „Par Pasaules Pasta savienības konstitūcijas Devīto papildprotokolu”.
2019. gada 5. septembrī ir pieņemts likums „Par Pasaules Pasta savienības konstitūcijas Desmito papildprotokolu”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2021. gada 26. augustā Pasaules Pasta savienības 27. kongresā Abidžanā ir parakstīts Konstitūcijas Vienpadsmitais papildprotokols. Latvijai tas jāratificē iespējami īsākā laikā un saskaņā ar Konstitūcijas 26. pantu ši papildprotokola ratifikācijas dokumentus iespējami īsākā laikā jāiesniedz Starptautiskā biroja ģenerāldirektoram.
Risinājuma apraksts
Likumprojekts „Par Pasaules Pasta savienības Konstitūcijas Vienpadsmito papildprotokolu” sagatavots, lai apstiprinātu Konstitūcijas Vienpadsmito papildprotokolu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- VAS “Latvijas Pasts”
Ietekmes apraksts
VAS "Latvijas Pasts" noteikts pienākums sniegt pasta pakalpojumus Latvijas Republikas teritorijā, pildot visas no Pasaules Pasta savienības dokumentiem izrietošās saistības.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Nē
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Jā
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Pasaules Pasta savienības konstitūcijas Vienpadsmitais papildprotokols
Apraksts
2021. gada 26 .augustā Pasaules Pasta savienības 27. kongresā Abidžanā ir parakstīts Konstitūcijas Vienpadsmitais papildprotokols. Saskaņā ar Konstitūcijas 30. panta 2. punktu kongresa pieņemtie grozījumi, kas noformējami kā papildprotokols, dalībvalstīm jāratificē iespējami īsākā laikā.
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei
Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Pasaules Pasta savienības konstitūcijas Vienpadsmitais papildprotokols
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Latvijai jāievēro Konstitūcijas 26. pantā minētie procesuālie noteikumi. Latvijai šis akts ir jāapstiprina un apstiprināšanas dokuments jāiesniedz Pasaules Pasta savienības Starptautiskā biroja ģenerāldirektoram.
1. pants
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Nav.
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrijaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi