Anotācija (ex-ante)

24-TA-2305: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums “20.00.00 programmā “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” uz budžeta resoru "29. Veselības ministrija" ir izstrādāts pamatojoties uz:
Likuma ''Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam'' 72. pantu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabinetam nepieciešams pieņemt lēmumu par apropriācijas pārdali, lai segtu izdevumus, kas radušies no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 30.jūnijam par stacionārā sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
DRG fiksētā maksājuma segšanu stacionārajām ārstniecības iestādēm par 2024.gada 6 mēnešu izpildes pārstrādēm

2024. gada pirmajā pusgadā būtiski pieaudzis pieprasījums pēc stacionārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem. Valstī ik gadu vērojama sabiedrības novecošanās, tā ir neizbēgama, kas rezultējas ar negatīvām sekām - hroniskām slimībām un augstiem ārstēšanās izdevumiem. Tāpat pieaugot dzīves dārdzībai, daļa iedzīvotāju vairs nevar atļauties līdzšinējos veselības aprūpes pakalpojumus saņemt par maksu, tādējādi pieaug pieprasījums pēc veselības aprūpes pakalpojumiem valsts plūsmā, kas redzams arī faktā, ka gaidīšanas laiks un pacientu skaits uz valsts apmaksātiem veselības aprūpes pakalpojumiem turpina pieaug.

Pacientu skaita pieaugums DRG grupās ir saistīts ar vairākiem faktoriem. Pirmkārt, pieaugošais dzīves ilgums un sabiedrības novecošanās veicina hronisku slimību, piemēram, sirds un asinsvadu, elpošanas un gremošanas sistēmas traucējumu, pieaugumu, kas palielina pieprasījumu pēc ilgstošas medicīniskās aprūpes. Otrkārt, mūsdienu dzīvesveida faktori, piemēram, mazkustīgums, neveselīgs uzturs un pieaugošs stresa līmenis, veicina slimību rašanos agrākā vecumā, padarot šīs saslimšanas izplatītākas darbspējīgā vecumā.

Turklāt uzlabotā diagnostikas tehnoloģija ļauj agrāk identificēt slimības, kas agrāk palika neatklātas, palielinot pacientu skaitu, kas saņem nepieciešamo aprūpi. Arī pieaugošais medicīnas pakalpojumu pieejamības līmenis un izpratne par veselības problēmām veicina to, ka vairāk pacientu meklē un saņem ārstēšanu smagām diagnozēm, kas ietilpst DRG kategorijā.

Pacientu ārstēšana, kas ietilpst dažādās DRG grupās, tostarp nervu sistēmas slimības, acu slimības, auss, deguna, mutes un rīkles slimības, elpošanas sistēmas traucējumi, asinsrites sistēmas traucējumi un citas minētās kategorijas, ir īpaši svarīga sabiedrības veselības sistēmā vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, šie pacienti bieži cieš no nopietnām un hroniskām veselības problēmām, kas var radīt būtiskas sekas ne tikai viņu individuālajai veselībai, bet arī kopējai sabiedrības labklājībai. Piemēram, slimības, kas saistītas ar nervu un elpošanas sistēmu, var radīt invaliditāti un ierobežot cilvēku spēju strādāt, tādējādi palielinot slogu uz sociālās aizsardzības sistēmām.
Otrkārt, ārstēšana šajās grupās ir būtiska, lai uzlabotu pacientu dzīves kvalitāti un nodrošinātu viņu pilnvērtīgu integrāciju sabiedrībā. Slimības, piemēram, asinsrites un gremošanas sistēmas traucējumi, aknu un aizkuņģa dziedzera slimības, kā arī psihiskās slimības, prasa speciālistu piesaisti un visaptverošu ārstēšanas pieeju, kas ietver ne tikai medicīnisko, bet arī psiholoģisko atbalstu. Papildus tam, grūtniecības, dzemdību un pēcdzemdību periodā sievietēm ir nepieciešama īpaša medicīniskā aprūpe, lai nodrošinātu gan mātes, gan bērna veselību, tādējādi veicinot nākamo paaudžu labklājību.

Turklāt pacienti ar infekcijām un parazitārām slimībām, kā arī traumu un saindēšanās gadījumiem, prasa ātru un efektīvu medicīnisko iejaukšanos, lai novērstu slimību izplatību un uzlabotu sabiedrības veselības rādītājus. Visbeidzot, veselības aprūpes pieejamība un kvalitāte šajās jomās ir tieši saistīta ar valsts pienākumu nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības pakalpojumiem visiem iedzīvotājiem, kas ir iekļauts cilvēktiesību un sociālās aizsardzības normās. Tādējādi šo pacientu ārstēšana ir būtiska ne tikai individuālā līmenī, bet arī veselības politikas un sabiedrības labklājības nodrošināšanā kopumā.

Pavisam kopā DRG fiksētā maksājuma 2024.gada 6 mēnešu izpildes pārstrādes segšanai kopā nepieciešami 3 850 262 euro.


Pakalpojumi, kas sniegti ilgstoši slimojošām personām darbspējīgā vecumā, ar mērķi novērst iespējamas invaliditātes iestāšanos

Pacientu skaita pieaugumu darbspējīgā vecumā ilgstoši slimojošo personu grupā izraisa vairāki faktori, tostarp dzīvesveida izmaiņas, piemēram, nepietiekama fiziskā aktivitāte, neveselīgs uzturs un pieaugošs stresa līmenis, kas veicina hronisku slimību, piemēram, sirds un asinsvadu, elpošanas un vielmaiņas traucējumu attīstību. Turklāt šajā grupā ietilpst arī pacienti ar smagām muguras problēmām, kuri tiek operēti, lai novērstu iespējamu invaliditātes iestāšanos. Novecojošā sabiedrība un ilgāks dzīves ilgums vēl vairāk palielina šo saslimšanu izplatību, radot nepieciešamību pēc intensīvākas medicīniskās aprūpes un rehabilitācijas.

Pakalpojumi, kas sniegti ilgstoši slimojošām personām darbspējīgā vecumā, ir īpaši svarīgi, jo tie būtiski ietekmē gan individuālo pacientu dzīves kvalitāti, gan sabiedrības ekonomisko labklājību. Šo pacientu ārstēšana un rehabilitācija ir mērķēta uz iespējamo invaliditātes risku novēršanu, kas ir būtiski, lai saglabātu cilvēku spēju turpināt aktīvu dzīvi un piedalīties darba tirgū. Tādējādi agrīna iejaukšanās un atbilstoša medicīniskā palīdzība var novērst invaliditāti un ilgtermiņā samazināt valsts sociālās aizsardzības izmaksas.
Turklāt darbspējīgā vecuma pacienti ir svarīga sabiedrības daļa, jo viņi veido būtisku darba spēka resursu, un viņu veselība tieši ietekmē gan darba ražīgumu, gan valsts ekonomisko izaugsmi. Novēršot ilgstošu darbnespēju un potenciālo invaliditāti, tiek ne tikai saglabātas indivīda iespējas dzīvot neatkarīgi un produktīvi, bet arī mazināts slogs uz valsts veselības aprūpes un sociālās aizsardzības sistēmu. Turklāt, šiem pacientiem nodrošinātie medicīniskie pakalpojumi atspoguļo valsts apņemšanos veicināt veselības saglabāšanu un vienlīdzīgu piekļuvi ārstēšanai, tādējādi nodrošinot ilgtermiņa labklājību un sabiedrības ilgtspējīgu attīstību.

2024. gada I pusgadā ir pieaudzis to personu skaits, kuriem nepieciešama stacionārā ārstēšanās, lai atjaunotu darba spējas un spētu turpināt aktīvās darba gaitas, valsts budžetā ik mēnesi ienestu nodokļu maksājumus (iedzīvotāju ienākumu nodoklis, valsts obligātās sociālas apdrošināšanas iemaksas u.c.), tādējādi radot pienesumu valsts budžetam kopumā. Pavisam kopā samaksai stacionārajām ārstniecības iestādēm par veselības aprūpes pakalpojumiem, kas sniegti personai ar prognozējamu invaliditāti vai ilgstoši slimojošām personām darbspējīgā vecumā, ar mērķi novērst iespējamas invaliditātes iestāšanos, nodrošinot 2024.gada 6 mēnešu pārstrāžu segšanu kopā nepieciešami 2 685 653 euro.

Maksājumu veikšanai par pakalpojumu programmām lai segtu plānveida sniegto iezīmēto pakalpojumu programmu 2024.gada 6 mēnešu pārstrādes

Pakalpojumu programmas - Bērnu surdoloģija (pārejoši vai pastāvīgu dzirdes un valodas traucējumi). Stacionārā palīdzība. Rehabilitācija, Diennakts stacionārā sniedzamie otrā etapa medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumi bērniem, Kohleārā implanta implantācija bērniem, Ķīmijterapija pieaugušajiem, Minesotas programma stacionārā, Staru terapija, Staru terapija, staru terapija un ķīmijterapija pieaugušajiem.

Šo grupu pacientu skaits palielinās vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, uzlabota medicīniskā diagnostika un izpratne par veselības problēmām ļauj agrāk identificēt slimības, piemēram, dzirdes traucējumus un vēzi, tādējādi palielinot pacientu skaitu, kas saņem ārstēšanu. Otrkārt, dzīvesveida faktori, piemēram, piesārņojums, neveselīgs uzturs un fiziskās aktivitātes trūkums, veicina hronisku slimību, tostarp onkoloģisko, attīstību, kā rezultātā pieaug pacientu skaits, kuriem nepieciešama specializēta aprūpe un rehabilitācija. Papildus tam, demogrāfiskās izmaiņas, piemēram, novecojoša sabiedrība, palielina hronisko slimību izplatību, kas turpmāk veicina šo pacientu skaita pieaugumu.

Bērnu un onkoloģisko pacientu aprūpe ir valsts prioritāte, jo tie pārstāv visneaizsargātākās sabiedrības grupas, kuru ārstēšana būtiski ietekmē sabiedrības veselību un nākotni. Bērnu dzirdes un valodas traucējumu savlaicīga ārstēšana, piemēram, ar surdoloģijas un kohleārā implanta palīdzību, veicina viņu attīstību un pilnvērtīgu iekļaušanos sabiedrībā. Tāpat onkoloģisko pacientu ārstēšana, ieskaitot ķīmijterapiju un staru terapiju, ir kritiski svarīga, lai uzlabotu izdzīvošanas iespējas un dzīves kvalitāti. Minesotas programma, kas nodrošina rehabilitāciju pacientiem ar psihiskām un uzvedības problēmām, veicina viņu reintegrāciju sabiedrībā un samazina stigmu. Šo pacientu ārstēšana ilgtermiņā palīdz mazināt slogu uz veselības aprūpes sistēmu, veicinot ātrāku atgriešanos darbaspējās. Turklāt, šo pakalpojumu pieejamība ir cilvēktiesību jautājums, kas apliecina valsts apņemšanos nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei.

2024. gada I pusgadā ir pieaudzis plānveida sniegto iezīmēto pakalpojumu programmu pārstrādes. Papildus ir nepieciešams 602 302 euro apmērā novirzīt maksājumu veikšanai par pakalpojumu programmām, lai segtu plānveida sniegto iezīmēto pakalpojumu programmu 2024.gada 6 mēnešu pārstrādes.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai neradītu papildus zaudējumus slimnīcām ir nepieciešams papildus finansējums stacionārā sniegto veselības aprūpes pakalpojumu pārstrāžu segšanai no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 30.jūnijam.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekts paredz likuma ''Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam'' 72. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali 2024. gadam Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) 7 138 217 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" stacionārā sniegto veselības aprūpes pakalpojumu pārstrāžu segšanai no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 30.jūnijam, tai skaitā uz Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammām:

1. 3 850 262 euro apmērā uz apakšprogrammu 33.17.00 "Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs", lai segtu izdevumus par DRG fiksēto maksājumu stacionārajām ārstniecības iestādēm;
2. 3 287 955 euro apmērā uz apakšprogrammu 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, tai skaitā:
2.1. 602 302 euro apmērā novirzīt, lai segtu izdevumus par plānveida sniegto iezīmēto pakalpojumu programmām;
2.2. 2 685 653 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas sniegti personai ar prognozējamu invaliditāti vai ilgstoši slimojošām personām darbspējīgā vecumā, ar mērķi novērst iespējamas invaliditātes iestāšanos, nodrošinot savlaicīgus valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus personām darbspējīgā vecumā, novēršot iespējamu invaliditāti un darbspējas zudumu. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
680 785 291
0
591 223 093
0
591 223 093
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
680 785 291
0
591 223 093
0
591 223 093
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
680 785 291
7 138 217
591 223 093
0
591 223 093
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
680 785 291
7 138 217
591 223 093
0
591 223 093
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-7 138 217
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-7 138 217
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
7 138 217
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Finansējums 2024. gadam atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam” un ņemot vērā Finanšu ministrijas rīkojumus uz 2024.gada 1.oktobri:
Veselības ministrijas (NVD) budžeta programmas 33.00.00 “Veselības aprūpes nodrošināšana”:

    apakšprogrammā 33.17.00 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs”
Resursi izdevumu segšanai   436 249 687 euro, tai skaitā:
    Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi 816 391 euro
    Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 435 433 296 euro
Izdevumi 436 249 687  euro, tai skaitā:
    Subsīdijas un dotācijas 436 249 687 euro
 
    apakšprogrammā 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”:
Resursi izdevumu segšanai   244 535 604 euro, tai skaitā:
    Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi 230 707 euro
    Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 244 304 897 euro
Izdevumi 244 535 604  euro, tai skaitā:
    Subsīdijas un dotācijas 244 535 604  euro
 
Finansējums 2025. un 2026. gadam atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam”:
Veselības ministrijas (NVD) budžeta programmas 33.00.00 “Veselības aprūpes nodrošināšana”:

   apakšprogrammā 33.17.00 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs”
Resursi izdevumu segšanai   372 133 285 euro, tai skaitā:
    Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi 816 391 euro
    Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 371 316 894 euro
Izdevumi 372 133 285 euro, tai skaitā:
    Subsīdijas un dotācijas 372 133 285  euro
   
    apakšprogrammā 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”:
Resursi izdevumu segšanai   219 089 808 euro, tai skaitā:
    Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi 230 707 euro
    Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 218 859 101 euro
Izdevumi 219 089 808  euro, tai skaitā:
    Subsīdijas un dotācijas 219 089 808  euro

Rīkojuma projekts paredz likuma ''Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam'' 72. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali 2024. gadam Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) 7 138 217 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" stacionārā sniegto veselības aprūpes pakalpojumu pārstrāžu segšanai no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 30.jūnijam, tai skaitā uz Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammām:

1. 3 850 262 euro apmērā uz apakšprogrammu 33.17.00 "Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs", lai segtu izdevumus par DRG fiksēto maksājumu stacionārajām ārstniecības iestādēm;
2. 3 287 955 euro apmērā uz apakšprogrammu 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, tai skaitā:
2.1. 602 302 euro apmērā novirzīt, lai segtu izdevumus par plānveida sniegto iezīmēto pakalpojumu programmām;
2.2. 2 685 653 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas sniegti personai ar prognozējamu invaliditāti vai ilgstoši slimojošām personām darbspējīgā vecumā, ar mērķi novērst iespējamas invaliditātes iestāšanos, nodrošinot savlaicīgus valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus personām darbspējīgā vecumā, novēršot iespējamu invaliditāti un darbspējas zudumu. 

Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par apropriācijas pārdali 2024. gadam atbilstoši šā rīkojuma 1. punktam.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1. punktā minētajām apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veiks apropriācijas izmaiņas.

Nacionālajam veselības dienestam šā rīkojuma 1. punktā finansējuma piešķiršanā ievērot Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi" (2012/21/ES) atbilstoši ar finansējuma saņēmējiem noslēgtajiem pilnvarojuma līgumiem.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Pieejamāki veselības aprūpes pakalpojumi.

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Kopējās pārdales