22-TA-3456: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Kārkliņi" Rembates pagastā, Ogres novadā pirkšanu Nacionālo bruņoto spēku Aviācijas bāzes paplašināšanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.
Ministru kabineta 2018. gada 7. augusta sēdes protokollēmums, Aizsardzības ministrijas informatīvais ziņojums “Par nekustamo īpašumu atsavināšanu Ķeguma novadā un Lielvārdes novadā Nacionālo bruņoto spēku Aviācijas bāzes paplašināšanai” (prot. Nr. 37, 90. §, TA-1331-DV).
Ministru kabineta 2018. gada 7. augusta sēdes protokollēmums, Aizsardzības ministrijas informatīvais ziņojums “Par nekustamo īpašumu atsavināšanu Ķeguma novadā un Lielvārdes novadā Nacionālo bruņoto spēku Aviācijas bāzes paplašināšanai” (prot. Nr. 37, 90. §, TA-1331-DV).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts sagatavots, lai atļautu Aizsardzības ministrijai atsavināt sabiedrības vajadzībām fiziskai personai piederošu nekustamo īpašumu Ogres novadā (līdz 01.07.2021. Lielvārdes novads).
Īpašuma atsavināšana nepieciešama valsts aizsardzības vajadzībām – Nacionālo bruņoto spēku Aviācijas bāzes paplašināšanai un attīstībai.
Īpašuma atsavināšana nepieciešama valsts aizsardzības vajadzībām – Nacionālo bruņoto spēku Aviācijas bāzes paplašināšanai un attīstībai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabinets 2018. gada 7. augusta sēdē (prot. Nr. 37, 90. §, TA-1331-DV) ir pieņēmis konceptuālu lēmumu atbalstīt Nacionālo bruņoto spēku Aviācijas bāzes attīstību un paplašināšanu, lai nodrošinātu aeronavigācijas aprīkojuma pilnvērtīgu darbību, lidjoslas paplašināšanu, jaunu infrastruktūras objektu būvniecību, drošības prasību ievērošanu un operatīvo dienestu iespējas ātri reaģēt ar aviāciju saistītās ārkārtas situācijās.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Nacionālo bruņoto spēku attīstības plānu 2020.–2032. gadam (apstiprināts ar 2020. gada 14. decembra Ministru kabineta (turpmāk - MK) rīkojumu Nr. 773 “Par Nacionālo bruņoto spēku attīstības plānu 2020.–2032. gadam”) Aviācijas bāzes attīstība ir ilgtermiņa projekts. Īstenojot to, Latvijā tiek veidots NATO prasībām atbilstošs militārais lidlauks, lai nodrošinātu atbalstu operācijām un mācību atbalstu NATO gaisa kuģiem.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Likuma 2. pantu valsts aizsardzības vajadzībām – Nacionālo bruņoto spēku Aviācijas bāzes infrastruktūras paplašināšanai un attīstībai – ir nepieciešams atsavināt nekustamo īpašumu "Kārkliņi" Rembates pagastā, Ogres novadā un atsavināšana ir vienīgais veids, lai sasniegtu šo mērķi.
Nekustamais īpašums "Kārkliņi" (kadastra Nr. 7484 003 0130) Rembates pagastā, Ogres novadā ir ierakstīts zemesgrāmatā un īpašuma tiesības nostiprinātas uz fiziskas personas vārda Zemgales rajona tiesas Rembates pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 403.
Saskaņā ar Zemgales rajona tiesas Rembates pagasta zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 403 ierakstiem nekustamais īpašums "Kārkliņi" (kadastra Nr. 7484 003 0130) sastāv no zemes vienības 5,15 ha platībā (kadastra apzīmējums 7484 003 0130).
Zemesgrāmatā nekustamajam īpašumam "Kārkliņi" ir reģistrēts apgrūtinājums, pamatojoties uz Aizsargjoslu likuma 23.1 panta trešo un ceturto daļu, aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt bez Aizsardzības ministrijas rakstiskas piekrišanas.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētajiem datiem nekustamajam īpašumam "Kārkliņi" ir reģistrēti apgrūtinājumi:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap navigācijas tehnisko līdzekli, kas paredzēts valsts aizsardzības vajadzībām - 5,15 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap valsts aizsardzības objektu - 4,07 ha platībā.
Saskaņā ar Likuma 18. pantu un MK 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk – Noteikumi) 13. punktu 2021. gada 28. jūlijā īpašniekam tika nosūtīts paziņojums par nekustamā īpašuma atsavināšanas nepieciešamību.
Taisnīgas atlīdzības noteikšanas komisija (turpmāk – Komisija) 2022. gada 5. oktobra sēdē izvērtēja sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja SIA “Vestabalt” sagatavoto novērtējumu par nekustamā īpašuma “Kārkliņi” (kadastra Nr. 7484 003 0130) sastāvā esošās zemes vienības (kadastra apzīmējums 7484 003 0130) 5,15 ha platībā tirgus vērtību un iespējamo īpašniekam kompensējamo zaudējumu apmēru un aprēķināja atlīdzību. Komisija konstatēja, ka nekustamā īpašuma "Kārkliņi" tirgus vērtība uz apsekošanas dienu (2022.gada 30.augustā) ir noteikta 8 873 euro un zaudējumi, kas radušies saistībā ar meža audzes izmantošanas iespējamu zudumu ir 35 759 euro. Citus zaudējumus, kas būtu saistīti ar nekustamā īpašuma atsavināšanu/radušies atsavināšanas rezultātā, vērtētājs nav konstatējis. Komisija aprēķināja atlīdzību par nekustamo īpašumu "Kārkliņi" 44 632 euro atbilstoši saņemtajam sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja veiktajam novērtējumam. Zaudējumus, kas nodarīti nekustamā īpašuma īpašniekam saistībā ar nekustamā īpašuma "Kārkliņi" atsavināšanu, īpašnieks nav pieprasījis un Komisija nekonstatē.
Īpašnieks 2022. gada 10. oktobra vēstulē tika informēts par aprēķināto atlīdzību par nekustamā īpašuma atsavināšanu un uzaicināts piedalīties Komisijas sēdē noteiktās atlīdzības izvērtēšanai, kā arī ir aicināts rakstiski sniegt viedokli par aprēķināto atlīdzību.
2022. gada 14. oktobrī tika saņemts īpašnieka iesniegums, kurā norādīts, ka īpašnieks aprēķinātajai atlīdzībai piekrīt, atlīdzības izvērtēšanas sēdē nepiedalīsies, sēdē par atlīdzības izvērtēšanu nav nepieciešama vērtētāja piedalīšanās un neizmantos iespēju iesniegt savu vērtējumu.
Komisija 2022. gada 10. novembrī slēgtā sēdē ir pieņēmusi lēmumu apstiprināt atlīdzību par nekustamo īpašumu "Kārkliņi" (kadastra Nr. 7484 003 0130) Rembates pagastā, Ogres novadā atbilstoši sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja veiktajam novērtējumam 44 632 euro Zaudējumus, kas būtu iekļaujami atlīdzībā, Komisija nekonstatē.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Noteikumu 36.1. apakšpunktu, Aizsardzības ministrija ar 2022. gada 22. novembra lēmumu Nr. 1/1-24.2/298 "Par taisnīgas atlīdzības apmēra apstiprināšanu par sabiedrības vajadzībām nepieciešamo nekustamo īpašumu “Kārkliņi” Rembates pagastā, Ogres novadā (kadastra Nr. 7484 003 0130)" ir apstiprinājusi Komisijas aprēķināto taisnīgas atlīdzības apmēru.
Aizsardzības ministrija (institūcija) pēc Likuma 9.panta pirmajā daļā minētā MK lēmuma pieņemšanas, Likuma 11.panta pirmās daļas noteiktajā kārtībā nekavējoties nosūtīs nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu ar uzaicinājumu 30 dienu laikā no dienas, kad tas saņemts, paziņot par iespēju noslēgt līgumu par nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu.
Atbilstoši Noteikumu 2. punktam ar nekustamā īpašuma atsavināšanu bijušajam īpašniekam nodarītie kompensējamie zaudējumi (notariālie izdevumi, valsts nodevas, kancelejas nodevas, citi izdevumi), kas var rasties pēc nekustamā īpašuma atsavināšanas, tiks kompensēti to faktiskajā apmērā, pamatojoties uz atsavinātā nekustamā īpašuma bijušā īpašnieka iesniegumu, kuram pievienoti dokumenti, kas apliecina zaudējumu apmēru.
Nekustamā īpašuma īpašniekam saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto ir tiesības apstrīdēt tiesā Aizsardzības ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par atsavināmā nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu, saskaņā ar Likuma 13. pantu tiks sagatavots likumprojekts par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Aizsardzības ministrija īpašuma tiesības uz atsavināmo nekustamo īpašumu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās zemesgrāmatā uz valsts vārda Aizsardzības ministrijas personā.
Ņemot vērā iepriekšminēto, Aizsardzības ministrija ir izstrādājusi Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par nekustamā īpašuma "Kārkliņi" Rembates pagastā, Ogres novadā pirkšanu Nacionālo bruņoto spēku Aviācijas bāzes paplašināšanai".
Nekustamais īpašums "Kārkliņi" (kadastra Nr. 7484 003 0130) Rembates pagastā, Ogres novadā ir ierakstīts zemesgrāmatā un īpašuma tiesības nostiprinātas uz fiziskas personas vārda Zemgales rajona tiesas Rembates pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 403.
Saskaņā ar Zemgales rajona tiesas Rembates pagasta zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 403 ierakstiem nekustamais īpašums "Kārkliņi" (kadastra Nr. 7484 003 0130) sastāv no zemes vienības 5,15 ha platībā (kadastra apzīmējums 7484 003 0130).
Zemesgrāmatā nekustamajam īpašumam "Kārkliņi" ir reģistrēts apgrūtinājums, pamatojoties uz Aizsargjoslu likuma 23.1 panta trešo un ceturto daļu, aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt bez Aizsardzības ministrijas rakstiskas piekrišanas.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētajiem datiem nekustamajam īpašumam "Kārkliņi" ir reģistrēti apgrūtinājumi:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap navigācijas tehnisko līdzekli, kas paredzēts valsts aizsardzības vajadzībām - 5,15 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap valsts aizsardzības objektu - 4,07 ha platībā.
Saskaņā ar Likuma 18. pantu un MK 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk – Noteikumi) 13. punktu 2021. gada 28. jūlijā īpašniekam tika nosūtīts paziņojums par nekustamā īpašuma atsavināšanas nepieciešamību.
Taisnīgas atlīdzības noteikšanas komisija (turpmāk – Komisija) 2022. gada 5. oktobra sēdē izvērtēja sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja SIA “Vestabalt” sagatavoto novērtējumu par nekustamā īpašuma “Kārkliņi” (kadastra Nr. 7484 003 0130) sastāvā esošās zemes vienības (kadastra apzīmējums 7484 003 0130) 5,15 ha platībā tirgus vērtību un iespējamo īpašniekam kompensējamo zaudējumu apmēru un aprēķināja atlīdzību. Komisija konstatēja, ka nekustamā īpašuma "Kārkliņi" tirgus vērtība uz apsekošanas dienu (2022.gada 30.augustā) ir noteikta 8 873 euro un zaudējumi, kas radušies saistībā ar meža audzes izmantošanas iespējamu zudumu ir 35 759 euro. Citus zaudējumus, kas būtu saistīti ar nekustamā īpašuma atsavināšanu/radušies atsavināšanas rezultātā, vērtētājs nav konstatējis. Komisija aprēķināja atlīdzību par nekustamo īpašumu "Kārkliņi" 44 632 euro atbilstoši saņemtajam sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja veiktajam novērtējumam. Zaudējumus, kas nodarīti nekustamā īpašuma īpašniekam saistībā ar nekustamā īpašuma "Kārkliņi" atsavināšanu, īpašnieks nav pieprasījis un Komisija nekonstatē.
Īpašnieks 2022. gada 10. oktobra vēstulē tika informēts par aprēķināto atlīdzību par nekustamā īpašuma atsavināšanu un uzaicināts piedalīties Komisijas sēdē noteiktās atlīdzības izvērtēšanai, kā arī ir aicināts rakstiski sniegt viedokli par aprēķināto atlīdzību.
2022. gada 14. oktobrī tika saņemts īpašnieka iesniegums, kurā norādīts, ka īpašnieks aprēķinātajai atlīdzībai piekrīt, atlīdzības izvērtēšanas sēdē nepiedalīsies, sēdē par atlīdzības izvērtēšanu nav nepieciešama vērtētāja piedalīšanās un neizmantos iespēju iesniegt savu vērtējumu.
Komisija 2022. gada 10. novembrī slēgtā sēdē ir pieņēmusi lēmumu apstiprināt atlīdzību par nekustamo īpašumu "Kārkliņi" (kadastra Nr. 7484 003 0130) Rembates pagastā, Ogres novadā atbilstoši sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja veiktajam novērtējumam 44 632 euro Zaudējumus, kas būtu iekļaujami atlīdzībā, Komisija nekonstatē.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Noteikumu 36.1. apakšpunktu, Aizsardzības ministrija ar 2022. gada 22. novembra lēmumu Nr. 1/1-24.2/298 "Par taisnīgas atlīdzības apmēra apstiprināšanu par sabiedrības vajadzībām nepieciešamo nekustamo īpašumu “Kārkliņi” Rembates pagastā, Ogres novadā (kadastra Nr. 7484 003 0130)" ir apstiprinājusi Komisijas aprēķināto taisnīgas atlīdzības apmēru.
Aizsardzības ministrija (institūcija) pēc Likuma 9.panta pirmajā daļā minētā MK lēmuma pieņemšanas, Likuma 11.panta pirmās daļas noteiktajā kārtībā nekavējoties nosūtīs nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu ar uzaicinājumu 30 dienu laikā no dienas, kad tas saņemts, paziņot par iespēju noslēgt līgumu par nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu.
Atbilstoši Noteikumu 2. punktam ar nekustamā īpašuma atsavināšanu bijušajam īpašniekam nodarītie kompensējamie zaudējumi (notariālie izdevumi, valsts nodevas, kancelejas nodevas, citi izdevumi), kas var rasties pēc nekustamā īpašuma atsavināšanas, tiks kompensēti to faktiskajā apmērā, pamatojoties uz atsavinātā nekustamā īpašuma bijušā īpašnieka iesniegumu, kuram pievienoti dokumenti, kas apliecina zaudējumu apmēru.
Nekustamā īpašuma īpašniekam saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto ir tiesības apstrīdēt tiesā Aizsardzības ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par atsavināmā nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu, saskaņā ar Likuma 13. pantu tiks sagatavots likumprojekts par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Aizsardzības ministrija īpašuma tiesības uz atsavināmo nekustamo īpašumu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās zemesgrāmatā uz valsts vārda Aizsardzības ministrijas personā.
Ņemot vērā iepriekšminēto, Aizsardzības ministrija ir izstrādājusi Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par nekustamā īpašuma "Kārkliņi" Rembates pagastā, Ogres novadā pirkšanu Nacionālo bruņoto spēku Aviācijas bāzes paplašināšanai".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamais īpašums ir izvēlēts atbilstoši Nacionālo bruņoto spēku likuma 4. pantā noteiktajai kārtībai un 6., 6.1 , pantā noteikto uzdevumu un uzdevumu īstenošanas pasākumu nodrošināšanai.
Minētais nekustamais īpašums tiek atsavināts valsts aizsardzības vajadzībām – Nacionālo bruņoto spēku Aviācijas bāzes paplašināšanai un attīstībai - un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Minētais nekustamais īpašums tiek atsavināts valsts aizsardzības vajadzībām – Nacionālo bruņoto spēku Aviācijas bāzes paplašināšanai un attīstībai - un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Atsavināmā nekustamā īpašuma īpašnieks
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi skar tiesību subjektu - fizisku personu, kura zaudē īpašuma tiesības uz atsavināmo nekustamo īpašumu pret taisnīgu atlīdzību.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projekts tiks īstenots (nekustamā īpašuma atsavināšana sabiedrības vajadzībām, īpašuma tiesību nostiprināšana zemesgrāmatā uz valsts vārda AM personā, nekustamā īpašuma bijušajam īpašniekam nodarīto kompensējamo zaudējumu segšana) no AM piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem budžeta programmai 33.00.00 “Aizsardzības īpašumu pārvaldīšana”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Aizsardzības ministrija, Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centrsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Aizsardzības ministrija
- Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centrs
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi