23-TA-865: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Sabiedriskā labuma komisiju" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts saskaņā ar Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 6.panta ceturto daļu un ņemot vērā Ministru kabineta 2004.gada 30.novembra noteikumu Nr.976 „Sabiedriskā labuma komisijas nolikums” 3.punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz apstiprināt Sabiedriskā labuma komisijas (turpmāk – Komisija) sastāvu. Pašreizējās Komisijas sastāva pilnvaru termiņš beidzas 2023. gada 4. maijā.
Spēkā stāšanās termiņš
05.05.2023.
Pamatojums
Sabiedriskā labuma Komisijas sastāva pilnvaru termiņš beidzas 2023. gada 4. maijā.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 6.pants nosaka, ka Komisija ir koleģiāla konsultatīva institūcija, kurā vienādā skaitā ietilpst valsts iestāžu pilnvarotās amatpersonas, kā arī biedrību un nodibinājumu pārstāvji, kura sniedz Valsts ieņēmumu dienestam (turpmāk – VID) motivētu atzinumu par biedrības, nodibinājuma, reliģiskās organizācijas darbības atbilstību sabiedriskā labuma organizācijas (turpmāk – SLO) darbības būtībai, kā arī par tās mantas un finanšu līdzekļu izlietojuma atbilstību Sabiedriskā labuma organizāciju likuma nosacījumiem. Saskaņā ar spēkā esošo regulējumu (6.panta ceturtā daļa) Komisijas personālsastāvu apstiprina Ministru kabinets.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada 30. novembra noteikumu Nr. 976 “Sabiedriskā labuma komisijas nolikums” (turpmāk – Noteikumi Nr. 976) 3.punktā noteikto Komisijas pilnvaru laiks ir trīs gadi no dienas, kad Ministru kabinets apstiprinājis Komisijas personālsastāvu. Līdz ar to Komisijas, kura apstiprināta ar Ministru kabineta 2020. gada 5. maija rīkojumu Nr. 246 „Par Sabiedriskā labuma komisiju”, pilnvaru termiņš beigsies 2023. gada 4. maijā.
Atbilstoši Noteikumiem Nr. 976, Komisijai sešus pārstāvjus (arī aizvietotājus) pilnvaro šo noteikumu 4.punktā noteiktās valsts iestādes un sešus izraugās atklātā konkursā no Latvijas Republikā reģistrēto biedrību un nodibinājumu izvirzītajiem kandidātiem.
Atbilstoši Ministru kabineta 2004.gada 30.novembra noteikumu Nr.977 „Noteikumi par biedrību un nodibinājuma pārstāvju izvirzīšanu un iekļaušanu Sabiedriskā labuma komisijā” (turpmāk – MK noteikumi Nr.977) nosacījumiem Kultūras ministrija pirms Komisijas pilnvaru beigām organizēja amata pretendentu konkursu biedrību un nodibinājumu pārstāvju iekļaušanai Komisijā.
Atbilstoši Noteikumiem Nr. 976, Komisijai sešus pārstāvjus (arī aizvietotājus) pilnvaro šo noteikumu 4.punktā noteiktās valsts iestādes un sešus izraugās atklātā konkursā no Latvijas Republikā reģistrēto biedrību un nodibinājumu izvirzītajiem kandidātiem.
Atbilstoši Ministru kabineta 2004.gada 30.novembra noteikumu Nr.977 „Noteikumi par biedrību un nodibinājuma pārstāvju izvirzīšanu un iekļaušanu Sabiedriskā labuma komisijā” (turpmāk – MK noteikumi Nr.977) nosacījumiem Kultūras ministrija pirms Komisijas pilnvaru beigām organizēja amata pretendentu konkursu biedrību un nodibinājumu pārstāvju iekļaušanai Komisijā.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Noteikumu Nr. 976 4.punktu Labklājības ministrija, Tieslietu ministrija, Kultūras ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, kā arī Valsts ieņēmumu diensts ir deleģējuši savus pārstāvjus (un to aizvietotājus) dalībai Komisijā.
Kultūras ministrija iesniegusi Finanšu ministrijā informāciju par konkursa biedrību un nodibinājumu pārstāvju iekļaušanai Komisijā rezultātiem.
Ar šo rīkojuma projektu spēku zaudēs Ministru kabineta 2020.gada 5.maija rīkojums Nr.246 „Par Sabiedriskā labuma komisiju”, kurā bija noteikts līdzšinējais Komisijas personālsastāvs
Kultūras ministrija iesniegusi Finanšu ministrijā informāciju par konkursa biedrību un nodibinājumu pārstāvju iekļaušanai Komisijā rezultātiem.
Ar šo rīkojuma projektu spēku zaudēs Ministru kabineta 2020.gada 5.maija rīkojums Nr.246 „Par Sabiedriskā labuma komisiju”, kurā bija noteikts līdzšinējais Komisijas personālsastāvs
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība nodrošināta, ņemot vērā Kultūras ministrijas rīkoto konkursu pretendentiem uz vakantajām Komisijas locekļu amata vietām, lai ikviena biedrība vai nodibinājums, kas atbilst MK noteikumu Nr.977 nosacījumiem, varētu pieteikt savu pretendentu darbam Komisijā. Līdz ar to Komisijas sastāva apstiprināšana MK sēdē sabiedrības līdzdalības jomu neskar.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
