25-TA-2703: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” (turpmāk - MK noteikumi Nr. 421) 6.2. apakšnodaļa par īpašiem līdzekļu pieprasīšanas nosacījumiem pašvaldībām.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai nepieciešami finanšu līdzekļi 49 000 euro apmērā no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", lai kompensētu izdevumus saistībā ar 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā radīto postījumu novēršanu pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem un iedzīvotājiem izmaksātajiem pabalstiem mājokļu remontam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Naktī uz 2024. gada 28. jūliju reģionā virs Vācijas un Polijas robežas sāka veidoties ciklons, kas ļoti strauji pieņēmās spēkā un virzījās uz ziemeļaustrumiem, šķērsojot Poliju un Lietuvu, un 29. jūlijā no rīta ciklona centrs atradās virs Latvijas dienvidaustrumu rajoniem (Sēlijas un Latgales). Latvijā šis ciklons atnesa ļoti stipras ziemeļu, ziemeļrietumu vēja brāzmas, kā arī ekstremāli stipras lietavas. Visintensīvākās lietusgāzes 28. un 29. jūlijā novērotas Latvijas centrālajos rajonos. Kalnciema novērojumu stacijā šajās divās dienās kopumā nokrišņu daudzums sasniedza 199,6 mm, kas ir vislielākā novērotā divu diennakšu nokrišņu summa novērojumu vēsturē un pārsniedz stacijas jūlija normu par vairāk nekā divām reizēm. Ekstremālas lietusgāzes, kuru kopējais divu dienu nokrišņu daudzums pārsniedza stacijas jūlija normu, novērotas arī citviet Latvijas vidienē – Rīgā, Jelgavā un Dobelē, kur šīs bija divas mitrākās dienas staciju novērojumu vēsturē. Atsevišķās stacijās Kurzemē un Vidzemē (Mērsragā, Saldū, Rūjienā un Skultē) divu diennakšu nokrišņu daudzums arī pārsniedza stacijas jūlija normu, taču tās nebija mitrākās divas dienas staciju novērojumu vēsturē.
Vienlaikus, izvērtējot datus kopš 1966. gada, Latvijas meteoroloģisko novērojumu vēsturē nav atrodami gadījumi, kad vasaras mēnešos tik plašā teritorijā būtu novērotas vētras spēka vēja brāzmas, kuras izraisa aktīvs ciklons, nevis pērkona negaisa mākoņi. Līdz ar to var apgalvot, ka 28. un 29. jūlija ciklona izraisītā vētra ir bijusi spēcīgākā Latvijā vasaras sezonā. Vētras stipruma (vismaz 20,8 m/s)[1] vēja brāzmas 28. vai 29. jūlijā novērotas Mērsragā, Rīgā, Daugavgrīvā, Bauskā, Jelgavā, Dobelē, Ventspilī un Liepājas piekrastē. Visstiprākās ziemeļu, ziemeļrietumu vēja brāzmas novērotas Rīgā (27,4 m/s), taču visilgāk vētras stipruma brāzmas tika novērotas Daugavgrīvā – kopā 13 stundas pēc kārtas laikā no 28. jūlija plkst.: 23:00 līdz 29. jūlija plkst.: 12:00, kas ir tas pats laika posms, kad arī pārējās stacijās vismaz divas stundas brāzmas sasniegušas vismaz 20,8 m/s. Līdz ar to šī noteikti ir viena no stiprākajām ciklonu nestajām vētrām Latvijā vasaras mēnešos.[2]
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2024. gada 3. decembra rīkojumu Nr. 1047 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai 2024. gadā tika piešķirti finanšu līdzekļi 923 953 euro apmērā, lai segtu izdevumus saistībā ar 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā radīto postījumu novēršanu pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem un kompensētu pašvaldības izdevumus par iedzīvotājiem izmaksātajiem pabalstiem krīzes situācijā (infrastruktūras objektu atjaunošanai – 923 503 euro un pabalstu krīzes situācijā kompensācijai – 450 euro).
Vienlaicīgi Ministru kabineta 2024. gada 3. decembra sēdē tika pieņemts protokollēmums “Rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””” (prot. Nr. 51 55. §), kura 3. punkts noteic Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības trešais pieprasījums finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā radīto postījumu novēršanai un zaudējumu segšanai, atbilstoši normatīvo aktu prasībām, izskatīšanai Ministru kabinetā tiks virzīts 2025. gadā pēc Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības attiecīgu finansiālā pamatojuma dokumentu iesniegšanas Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk - VARAM).
[1] Boforta skala – vēja stiprums. Pieejams: https://videscentrs.lvgmc.lv/lapas/boforta-skala
[2] Naktī uz 29. jūliju Latvijā piedzīvojām meteoroloģisko novērojumu vēsturē intensīvākās lietavas un stiprāko vētru vasaras mēnešos, LVĢMC mājaslapa. Pieejams: https://videscentrs.lvgmc.lv/jaunumi/292065023
Vienlaikus, izvērtējot datus kopš 1966. gada, Latvijas meteoroloģisko novērojumu vēsturē nav atrodami gadījumi, kad vasaras mēnešos tik plašā teritorijā būtu novērotas vētras spēka vēja brāzmas, kuras izraisa aktīvs ciklons, nevis pērkona negaisa mākoņi. Līdz ar to var apgalvot, ka 28. un 29. jūlija ciklona izraisītā vētra ir bijusi spēcīgākā Latvijā vasaras sezonā. Vētras stipruma (vismaz 20,8 m/s)[1] vēja brāzmas 28. vai 29. jūlijā novērotas Mērsragā, Rīgā, Daugavgrīvā, Bauskā, Jelgavā, Dobelē, Ventspilī un Liepājas piekrastē. Visstiprākās ziemeļu, ziemeļrietumu vēja brāzmas novērotas Rīgā (27,4 m/s), taču visilgāk vētras stipruma brāzmas tika novērotas Daugavgrīvā – kopā 13 stundas pēc kārtas laikā no 28. jūlija plkst.: 23:00 līdz 29. jūlija plkst.: 12:00, kas ir tas pats laika posms, kad arī pārējās stacijās vismaz divas stundas brāzmas sasniegušas vismaz 20,8 m/s. Līdz ar to šī noteikti ir viena no stiprākajām ciklonu nestajām vētrām Latvijā vasaras mēnešos.[2]
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2024. gada 3. decembra rīkojumu Nr. 1047 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai 2024. gadā tika piešķirti finanšu līdzekļi 923 953 euro apmērā, lai segtu izdevumus saistībā ar 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā radīto postījumu novēršanu pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem un kompensētu pašvaldības izdevumus par iedzīvotājiem izmaksātajiem pabalstiem krīzes situācijā (infrastruktūras objektu atjaunošanai – 923 503 euro un pabalstu krīzes situācijā kompensācijai – 450 euro).
Vienlaicīgi Ministru kabineta 2024. gada 3. decembra sēdē tika pieņemts protokollēmums “Rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””” (prot. Nr. 51 55. §), kura 3. punkts noteic Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības trešais pieprasījums finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā radīto postījumu novēršanai un zaudējumu segšanai, atbilstoši normatīvo aktu prasībām, izskatīšanai Ministru kabinetā tiks virzīts 2025. gadā pēc Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības attiecīgu finansiālā pamatojuma dokumentu iesniegšanas Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk - VARAM).
[1] Boforta skala – vēja stiprums. Pieejams: https://videscentrs.lvgmc.lv/lapas/boforta-skala
[2] Naktī uz 29. jūliju Latvijā piedzīvojām meteoroloģisko novērojumu vēsturē intensīvākās lietavas un stiprāko vētru vasaras mēnešos, LVĢMC mājaslapa. Pieejams: https://videscentrs.lvgmc.lv/jaunumi/292065023
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība 2025. gada 31. oktobrī (papildinājums 6. novembrī) iesniedza VARAM pieteikumu finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, lai kompensētu izdevumus saistībā ar 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā radīto postījumu novēršanu pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem un pašvaldības izdevumus par iedzīvotājiem izmaksātajiem pabalstiem mājokļu remontam.
Pamatojoties uz Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iesniegto informāciju, 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā cieta vairāki pašvaldības infrastruktūras objekti, tai skaitā:
1. Rotaļu un vingrošanas laukumā Skolas ielā 31B, Jūrmalā labiekārtojuma elementi žogs un gumijas segums;
2. Bērnu rotaļu laukumā Kauguri 1206, Skolas ielā 65, 65A un Engures iela 8, 10, Jūrmalā aprīkojuma komplekts;
3. Bērnu rotaļu laukumā Kauguri 2105, Lauku ielā 35, Jūrmalā aprīkojuma komplekts;
4. Sabiedriskā transporta pietura "Asari";
5. Jūrmalas valstspilsētas apgaismošanas infrastruktūra Kauguru parkā un Ķemeru parkā, Jūrmalā;
6. Koka laipa Kūdras brāļu kapos Kūdra 1501, Jūrmalā;
7. Jūrmalas Bērnu un jauniešu centra ēka Zemgales ielā 4, Jūrmalā (cokola daļa).
Iesniegti cietušo objektu apsekošanas akti (veikta fotofiksācija), līgumi par demontāžu un utilizāciju, veiktajiem būvdarbiem un būvuzraudzību, darbu pieņemšanas – nodošanas akti, rēķini un maksājumu uzdevumi. Visi 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā cietušie infrastruktūras objekti ir Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības īpašumā vai valdījumā (iesniegtas pamatlīdzekļu uzskaites kartītes un zemesgrāmatu izraksti).
Viens cietušais infrastruktūras objekts Jūrmalas Bērnu un jauniešu centra ēka Zemgales ielā 4, Jūrmalā bija apdrošināta, iesniegta īpašuma bojājuma un zaudējuma apdrošināšanas polise Nr. 10/000/022813/23, apmaksātā apdrošināšanas prēmija bija 124 euro apmērā. Apdrošināšanas atlīdzības izmaksa tika atteikta, jo ēkas cokola bojājumi netiek iekļauti apdrošināšanas atlīdzības aprēķinā pamatojoties uz izņēmuma punktu 4.1.8. “Apdrošinātājs neatlīdzina zaudējumus kas radušies saistībā ar drenāžas, novadīšanas vai kanalizācijas sistēmai nespējot uzņemt ūdens daudzumu, kas radies dabisku nokrišņu rezultātā”.
Saskaņā ar Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai novērstu 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā radītos postījumus pašvaldības infrastruktūras objektiem, bija nepieciešams finansējums 67 866 euro apmērā.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 421 47. punktu, pašvaldība pieprasījumā minētajam objektam nodrošina līdzfinansējumu radīto zaudējumu novēršanai ne mazāk kā 30 procentu apmērā. Ja objekts ir būve un apdrošināts, pašvaldība pieprasījumā minētajam objektam nodrošina līdzfinansējumu radīto zaudējumu novēršanai ne mazāk kā 25 procentu apmērā un līdzfinansējumā ietilpst objekta apdrošināšanas prēmija attiecīgajam gadam. Tādējādi, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai jānodrošina līdzfinansējumu kopā 19 706 euro apmērā (par neapdrošinātiem un vienu apdrošinātu infrastruktūras objektu).
Pamatojoties uz Jūrmalas domes 2024. gada 21. marta saistošo noteikumu Nr. 9 “Par Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības vienreizējo pabalstu dzīvojamās telpas vai dzīvojamās mājas remontam” 4.punktu, divām personām izmaksāts vienreizējs pabalsts dzīvojamo māju remontam, kopā 1 680 euro apmērā. Atbilstoši iesniegti Jūrmalas domes lēmumi “Par vienreizēja pabalsta piešķiršanu dzīvojamās mājas remontam” un apliecinājuma dokumenti par veiktajiem maksājumiem.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 421 47.1 punktu par izmaksātajiem pabalstiem pašvaldība nodrošina līdzfinansējumu ne mazāk kā 50 procentu apmērā. Tādējādi, par izmaksātajiem atbalstiem iedzīvotājiem Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai jānodrošina līdzfinansējumu 840 euro apmērā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, lai kompensētu izdevumus saistībā ar 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā radīto postījumu novēršanu pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem un iedzīvotājiem izmaksātajiem pabalstiem mājokļu remontam nepieciešami finanšu līdzekļi 49 000 euro apmērā.
Papildu dokumentos pieejams Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iesniegto pamatojuma dokumentu apkopojums, kuram ir ierobežotas pieejamības statuss.
Pamatojoties uz Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iesniegto informāciju, 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā cieta vairāki pašvaldības infrastruktūras objekti, tai skaitā:
1. Rotaļu un vingrošanas laukumā Skolas ielā 31B, Jūrmalā labiekārtojuma elementi žogs un gumijas segums;
2. Bērnu rotaļu laukumā Kauguri 1206, Skolas ielā 65, 65A un Engures iela 8, 10, Jūrmalā aprīkojuma komplekts;
3. Bērnu rotaļu laukumā Kauguri 2105, Lauku ielā 35, Jūrmalā aprīkojuma komplekts;
4. Sabiedriskā transporta pietura "Asari";
5. Jūrmalas valstspilsētas apgaismošanas infrastruktūra Kauguru parkā un Ķemeru parkā, Jūrmalā;
6. Koka laipa Kūdras brāļu kapos Kūdra 1501, Jūrmalā;
7. Jūrmalas Bērnu un jauniešu centra ēka Zemgales ielā 4, Jūrmalā (cokola daļa).
Iesniegti cietušo objektu apsekošanas akti (veikta fotofiksācija), līgumi par demontāžu un utilizāciju, veiktajiem būvdarbiem un būvuzraudzību, darbu pieņemšanas – nodošanas akti, rēķini un maksājumu uzdevumi. Visi 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā cietušie infrastruktūras objekti ir Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības īpašumā vai valdījumā (iesniegtas pamatlīdzekļu uzskaites kartītes un zemesgrāmatu izraksti).
Viens cietušais infrastruktūras objekts Jūrmalas Bērnu un jauniešu centra ēka Zemgales ielā 4, Jūrmalā bija apdrošināta, iesniegta īpašuma bojājuma un zaudējuma apdrošināšanas polise Nr. 10/000/022813/23, apmaksātā apdrošināšanas prēmija bija 124 euro apmērā. Apdrošināšanas atlīdzības izmaksa tika atteikta, jo ēkas cokola bojājumi netiek iekļauti apdrošināšanas atlīdzības aprēķinā pamatojoties uz izņēmuma punktu 4.1.8. “Apdrošinātājs neatlīdzina zaudējumus kas radušies saistībā ar drenāžas, novadīšanas vai kanalizācijas sistēmai nespējot uzņemt ūdens daudzumu, kas radies dabisku nokrišņu rezultātā”.
Saskaņā ar Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai novērstu 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā radītos postījumus pašvaldības infrastruktūras objektiem, bija nepieciešams finansējums 67 866 euro apmērā.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 421 47. punktu, pašvaldība pieprasījumā minētajam objektam nodrošina līdzfinansējumu radīto zaudējumu novēršanai ne mazāk kā 30 procentu apmērā. Ja objekts ir būve un apdrošināts, pašvaldība pieprasījumā minētajam objektam nodrošina līdzfinansējumu radīto zaudējumu novēršanai ne mazāk kā 25 procentu apmērā un līdzfinansējumā ietilpst objekta apdrošināšanas prēmija attiecīgajam gadam. Tādējādi, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai jānodrošina līdzfinansējumu kopā 19 706 euro apmērā (par neapdrošinātiem un vienu apdrošinātu infrastruktūras objektu).
Pamatojoties uz Jūrmalas domes 2024. gada 21. marta saistošo noteikumu Nr. 9 “Par Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības vienreizējo pabalstu dzīvojamās telpas vai dzīvojamās mājas remontam” 4.punktu, divām personām izmaksāts vienreizējs pabalsts dzīvojamo māju remontam, kopā 1 680 euro apmērā. Atbilstoši iesniegti Jūrmalas domes lēmumi “Par vienreizēja pabalsta piešķiršanu dzīvojamās mājas remontam” un apliecinājuma dokumenti par veiktajiem maksājumiem.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 421 47.1 punktu par izmaksātajiem pabalstiem pašvaldība nodrošina līdzfinansējumu ne mazāk kā 50 procentu apmērā. Tādējādi, par izmaksātajiem atbalstiem iedzīvotājiem Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai jānodrošina līdzfinansējumu 840 euro apmērā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, lai kompensētu izdevumus saistībā ar 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā radīto postījumu novēršanu pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem un iedzīvotājiem izmaksātajiem pabalstiem mājokļu remontam nepieciešami finanšu līdzekļi 49 000 euro apmērā.
Papildu dokumentos pieejams Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iesniegto pamatojuma dokumentu apkopojums, kuram ir ierobežotas pieejamības statuss.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iesniegto pieteikumu finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", VARAM sagatavoja Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk - Rīkojuma projekts), kas paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt VARAM finansējumu 49 000 euro apmērā pārskaitīšanai Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai, lai kompensētu izdevumus saistībā ar 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā radīto postījumu novēršanu pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem un iedzīvotājiem izmaksātajiem pabalstiem mājokļu remontam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības patstāvīgie iedzībotāji un tās apmeklētāji.
Ietekmes apraksts
Dabas stihijas laikā tika bojāti Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības infrastruktūras objekti, kas būtiski ietekmēja pašvaldību iedzīvotāju ikdienu.
Juridiskās personas
- Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība.
Ietekmes apraksts
Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai bija jāatjauno dabas stihijas laikā cietušie infrastruktūras objekti.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
49 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
49 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-49 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-49 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
49 000
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ekonomiskās klasifikācijas kods 7460 “Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām”, atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 27. decembra noteikumiem Nr. 1031 “Noteikumi par budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām”.
Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības pieprasītā finansējuma apkopojums pieejams papildu dokumentos, kam ir ierobežotas pieejamības statuss.
Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iesniegtie finansiālā pamatojuma dokumenti iesniegti Finanšu ministrijai.
Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības pieprasītā finansējuma apkopojums pieejams papildu dokumentos, kam ir ierobežotas pieejamības statuss.
Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības iesniegtie finansiālā pamatojuma dokumenti iesniegti Finanšu ministrijai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Rīkojuma projekts paredz finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka Rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Vienlaikus norādāms, ka minētais Rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdē izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnē www.mk.gov.lv sadaļās Ministru kabineta sēdes un Tiesību aktu projekti, kur ar tiem varēs iepazīties jebkurš interesents.
Ņemot vērā, ka Rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Vienlaikus norādāms, ka minētais Rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdē izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnē www.mk.gov.lv sadaļās Ministru kabineta sēdes un Tiesību aktu projekti, kur ar tiem varēs iepazīties jebkurš interesents.
6.4. Cita informācija
Rīkojuma projekta papildu dokumentiem ir ierobežotas pieejamības statuss. Pamats – Fizisko personu datu apstrādes likuma 25. pants. Minētajiem Rīkojuma projekta papildu dokumentiem ierobežotas pieejamības statuss saglabājams arī pēc izskatīšanas Ministru kabineta sēdē.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Finanšu ministrija
- Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā radītie postījumi novērsti.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Saskaņā ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem 2024. gada 28. un 29. jūlijā vētras un spēcīgu lietavu laikā cietušajām personām tika izmaksāti pabalsti mājokļu remontam.
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Novērsti postījumi rotaļu un vingrošanas laukumos, Jūrmalas Bērnu un jauniešu centra ēkai, kā arī atjaunota apgaismošanas infrastruktūra Kauguru parkā un Ķemeru parkā.
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
