Anotācija (ex-ante)

23-TA-1830: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma Gramzdas ielā, Rīgā, pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai no privātpersonas atsavināt tai piederošo nekustamo īpašumu Gramzdas ielā, Rīgā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt no nekustamā īpašuma īpašnieka (turpmāk – īpašnieks) nekustamo īpašumu Gramzdas ielā, Rīgā, (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 099 0037) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 099 0037) 0,2385 ha platībā (turpmāk – Nekustamais īpašums).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības “RB Latvija” veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā trases Rail Baltica robeža skar Nekustamo īpašumu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešama Nekustamā īpašuma sastāvā esošas zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 099 0037 daļa 0.0609 ha platībā. Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība Rail Baltica projekta īstenošanai pamatota ar būvprojekta Rail Baltica stacijai, saistītai infrastruktūrai un estakādei starptautiskajā lidostā „Rīga” tehniskajiem risinājumiem. Nekustamā īpašuma daļa atsavināma publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai (valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslai) un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ņemot vērā Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības daļu 0.0609 ha platībā, atlikumā veidojas Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības daļa ar platību aptuveni 0.1776 ha. Atbilstoši Rīgas pilsētas Būvvaldes vēstulē Nr.BV-18-3836-nd un Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta vēstulē Nr.DS-18-1311-nd sniegtajai informācijai zemesgabala daļa 0.1776 ha platībā pēc platības un konfigurācijas tas neatbilst Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumos (turpmāk – RTIAN) noteiktajai apbūves zemesgabala prasībai. Ņemot vērā minēto, Likuma 6.pantu un Nekustamā īpašuma īpašnieka atteikumu paturēt zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 099 0037 daļu 0.1776 ha platībā savā īpašumā, ierosināta visa Nekustamā īpašuma atsavināšana.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ierakstīts Rīgas pilsētas tiesas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 31138 šādā sastāvā: zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 0100 099 0037 0,2385 ha platībā. Īpašuma tiesības nostiprinātas fiziskai personai.
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrētas nomas tiesības, apbūves tiesības, ķīlas vai hipotēkas tiesības, piedziņas atzīmes. Saskaņā ar zemesgrāmatas nodalījuma  III daļas 1.iedaļas ierakstiem Nekustamais īpašums ir apgrūtināts ar lietu tiesībām atzīmes veidā:
- valsts akciju sabiedrības "Latvenergo" filiālei "Rīgas elektrotīkli" piederošs ievads (ieraksts 1.1.).
- zemes gabala daļa 0.0085 ha platībā atrodas ielas sarkanajās līnijās (ieraksts 2.1.);
- citai personai piederošas ēkas (ieraksts 3.1.).
Zemesgrāmatas nodalījuma Nr.31138 III daļas 1.iedaļas ieraksts 3.1. izdarīts pamatojoties uz zemesgrāmatu tiesneša 18.04.2001. lēmumu. Saskaņā ar zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 099 0037 robežu plānu, kas bija spēkā uz 2001.gada 18.aprīli, kā apgrūtinājums ierakstītās būves atrodas uz zemesgabala daļas, kas 2001.gada 23.jūlijā nodalīta kā atsevišķa zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 0100 099 0392 un ieraksts par tās nodalīšanu Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 31138 I daļas 2.iedaļā izdarīts ar zemesgrāmatu tiesneša 2001.gada 15.oktobra lēmumu (ieraksts Nr.1.1.). Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 0100 099 0392 un uz tās esošās būves ierakstītas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000035986. Izdarot attiecīgus ierakstus zemesgrāmatas nodalījumā Nr.31138 2001.gada 15.oktobrī par Nekustamā īpašuma sastāva izmaiņām, vienlaikus nav aktualizēti ieraksti par lietošanas tiesību aprobežojumiem, to starp dzēšot III daļas 1.iedaļas 3.1.ierakstu. Nostiprinot valsts īpašuma tiesības uz zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 0100 099 0037, vienlaikus tiks lūgts sakārtot arī attiecināmos apgrūtinājumu ierakstus zemesgrāmatu nodalījumā.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas teksta datiem Nekustamajam īpašumam nav reģistrēti apgrūtinājumi.
Nekustamā īpašuma īpašnieks pieteicis zaudējumus.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2023. gada 19.jūlija lēmumu Nr. 03.1-14/2052 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma Gramzdas ielā, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 099 0037), kas sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 099 0037) 0,2385, atsavināšanu, nosakot to 52 777.28 EUR (piecdesmit divi tūkstoši septiņi simti septiņdesmit septiņi eiro 28 centi) apmērā, kuru veido:
1. Nekustamā īpašuma tirgus vērtība 37 742  EUR (trīsdesmit septiņi tūkstoši septiņi simti četrdesmit divi eiro). Atsavināmās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 099 0037 robežās esošais bruģētais laukums un metāla stiepļu žoga daļas (120 m) kā ar zemes vienību nesaraujami saistīti piederumiem ievērtēti Nekustamā īpašuma tirgus vērtībā, līdz ar to to zudums nav papildus atlīdzināms;
2. Kompensējamie zaudējumi EUR 15 035,28 (piecpadsmit tūkstoši trīsdesmit pieci eiro, 28 euro centi), tai skaitā:
2.1. EUR 990,18 - atsavināmajā zemes vienībā ar kadastra apzīmējumu 0100 099 0037 uzstādītās AS “Latvijas Propāna gāze”  gāzes iekārtas – cisternas pārvietošanas uz pieguļošo zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 0100 099 0392 izmaksu segšanai atbilstoši gāzes iekārtas īpašnieka sagatavotai izmaksu tāmei, nodrošinot gāzes apgādes funkcionalitātes saglabāšanu Nekustamā īpašuma īpašnieka īpašumā paliekošajam nekustamajam īpašumam ar kadastra Nr.0100 099 0392. Ja gāzes iekārtas pārvietošanas darbu ietvaros faktiskās izmaksas atbilstoši aktualizētai gāzes iekārtas īpašnieka izmaksu tāmei būs lielākas, Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības pieteikt papildus zaudējumus, tostarp, par topogrāfiskā plāna izstrādi, ja tāds faktiski būs nepieciešams;
2.2. EUR 570.00 - lielgabarīta kustamas mantas (malkas uzglabāšanas novietņu - konteineru) pārvietošanas (iekļaujot pamatnes sagatavošanu šo novietņu izvietošanas teritorijā) no atsavināmās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 099 0037 uz pieguļošo Nekustamā īpašuma īpašnieka īpašumā paliekošo zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 0100 099 0392 izmaksu segšanai, nodrošinot malkas glabāšanas funkcionalitātes saglabāšanu Nekustamā īpašuma īpašnieka īpašumā paliekošajam nekustamajam īpašumam ar kadastra Nr.0100 099 0392;
2.3. EUR 13 475,10 - žoga/iebraucamo vārtu izbūves uz atsavināmās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 099 0037 un Nekustamā īpašuma īpašniekam īpašumā paliekošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 0100 099 0392 savstarpējās robežas izmaksu segšanai, nodrošinot nožogojuma funkcionalitātes saglabāšanu Nekustamā īpašuma īpašnieka īpašumā paliekošajai zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 0100 099 0392. Nekustamā īpašuma pirkuma līgumā nosakāms ceļa servitūts 0,0031 ha platībā par labu Nekustamā īpašuma īpašniekam īpašumā paliekošajam nekustamajam īpašumam ar kadastra Nr.0100 099 0392, saglabājot esošo piekļuves risinājumu no Kārklu ielas caur atsavināmo zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 0100 099 0037;
Noraidīts Nekustamā īpašuma īpašnieka pieteiktais zaudējumu prasījums par uz zemesgabalu (kadastra apzīmējumi 0100 099 0037, 0100 099 0392) robežas esošā dīķa daļējas aizbēršanas izmaksām žoga posma izbūvei pa zemes vienību robežu kopsakarā ar prasījumu par vietējās kanalizācijas iekārtas pārcelšanas izmaksu kompensēšanu. Ievērojot Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta 2021.gada 14.septembrī sniegto informāciju, ka dīķa aizbēršanai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā nepieciešams izstrādāt un saskaņot būvniecības ieceres dokumentāciju, kā arī apstākli, ka Nekustamā īpašuma atsavināšanas procesā dīķa aizbēršanas, tostarp vietējās kanalizācijas pārvietošanas, nepieciešamība nav pamatota ar būvniecības ieceres dokumentāciju. Ar dīķa aizbēršanu saistīto izdevumu atlīdzināšanas pamats un apmērs var tikt vērtēts pēc to faktiskās rašanās, zaudējumus piesakot Ministru kabineta 2011.gada 15.marta noteikumu Nr.204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu”  2. punktā noteiktajā kārtībā.
Nekustamā īpašuma īpašnieks ir piekritis atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamo īpašumu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamo īpašumu Gramzdas ielā, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 099 0037) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 099 0037) 0,2385 ha platībā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamais īpašums tiek atsavināts transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15.panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamo īpašumu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma Īpašnieku, kuram piederošais Nekustamais īpašums atsavināms sabiedrības vajadzībām.
Ministru kabineta rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Ministru kabineta rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Ministru kabineta rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma daļas atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Ministru kabineta rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi