22-TA-1095: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2002. gada 22. oktobra noteikumos Nr. 478 "Kārtība, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Finanšu ministrijas /Valsts ieņēmumu dienesta iniciatīva
Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2002. gada 22. oktobra noteikumos Nr. 478 "Kārtība, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti" (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts, lai redakcionāli precizētu Ministru kabineta 2002. gada 22. oktobra noteikumus Nr. 478 “Kārtība, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 478), tos salāgojot ar likuma “Par interešu konflikta likuma novēršanu valsts amatpersonu darbībā” (turpmāk – IKNL) 24. panta pirmās daļas normām par valsts amatpersonas deklarācijās (turpmāk - deklarācija) norādāmo informāciju un deklarāciju juridisko spēku.
Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2002. gada 22. oktobra noteikumos Nr. 478 "Kārtība, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti" (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts, lai redakcionāli precizētu Ministru kabineta 2002. gada 22. oktobra noteikumus Nr. 478 “Kārtība, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 478), tos salāgojot ar likuma “Par interešu konflikta likuma novēršanu valsts amatpersonu darbībā” (turpmāk – IKNL) 24. panta pirmās daļas normām par valsts amatpersonas deklarācijās (turpmāk - deklarācija) norādāmo informāciju un deklarāciju juridisko spēku.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai salāgotu IKNL un MK noteikumu Nr. 478 normas.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
MK noteikumu Nr. 478 normas nepieciešams salāgot ar IKNL normām, jo ir stājušies spēkā vairāki grozījumi IKNL, kas redakcionāli precizēja un papildināja normas:
1) par deklarācijās norādāmo informāciju, t. i. par:
- citiem amatiem, ko ieņem papildus valsts amatpersonas amatam, veicamajiem darbiem utt.;
- nekustamajiem īpašumiem;
- skaidrās un bezskaidrās naudas uzkrājumiem;
- ienākumiem no saimnieciskās darbības;
- veiktajiem darījumiem;
- parādsaistībām;
- izsniegtajiem aizdevumiem;
- patiesā labuma guvējiem;
- partneriem;
- pusbrāļiem un pusmāsām;
2) deklarāciju juridisko spēku.
MK noteikumu Nr. 478 Noteikumu projekts ir izstrādāts arī, lai noteiktu, ka Valsts ieņēmumu dienests elektroniskās deklarēšanas sistēmā nodrošina, ka ir pieejami arī Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas “Traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvā sistēma” dati par traktortehniku.
1) par deklarācijās norādāmo informāciju, t. i. par:
- citiem amatiem, ko ieņem papildus valsts amatpersonas amatam, veicamajiem darbiem utt.;
- nekustamajiem īpašumiem;
- skaidrās un bezskaidrās naudas uzkrājumiem;
- ienākumiem no saimnieciskās darbības;
- veiktajiem darījumiem;
- parādsaistībām;
- izsniegtajiem aizdevumiem;
- patiesā labuma guvējiem;
- partneriem;
- pusbrāļiem un pusmāsām;
2) deklarāciju juridisko spēku.
MK noteikumu Nr. 478 Noteikumu projekts ir izstrādāts arī, lai noteiktu, ka Valsts ieņēmumu dienests elektroniskās deklarēšanas sistēmā nodrošina, ka ir pieejami arī Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas “Traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvā sistēma” dati par traktortehniku.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
IKNL 24. panta pirmās daļas 1. punktā noteikts, ka deklarācijā norāda arī informāciju par deklarācijas iesniedzēja pusbrāļiem, pusmāsām un partneriem. MK noteikumos Nr. 478 nav noteikts, ka minētā informācija ir jānorāda deklarācijā.
Turklāt, atbilstoši Fizisko personu reģistra likumā noteiktajam, ir vienota fizisko personu reģistrācijas un uzskaites sistēma - “Fizisko personu reģistrs”, bet MK noteikumu Nr.478 3.14. un 4.11. apakšpunktā noteikts, ka informācija tiek iegūta no - “Iedzīvotāju reģistrs”.
Turklāt, atbilstoši Fizisko personu reģistra likumā noteiktajam, ir vienota fizisko personu reģistrācijas un uzskaites sistēma - “Fizisko personu reģistrs”, bet MK noteikumu Nr.478 3.14. un 4.11. apakšpunktā noteikts, ka informācija tiek iegūta no - “Iedzīvotāju reģistrs”.
Risinājuma apraksts
Papildināt MK noteikumu Nr. 478 3.14. un 4.11. apakšpunktu, nosakot, ka deklarācijā ir jānorāda arī informācija par pusbrāļiem, pusmāsām un partneri. Kā arī precizēt minētās normas, aizstājot vārdus “Iedzīvotāju reģistrs” ar vārdiem “Fizisko personu reģistrs”.
Valsts ieņēmumu dienests ņem vērā situācijas, ka deklarācijas iesniedzējam var nebūt zināma informācija par pusbrāļiem vai pusmāsām un tāpēc deklarācijas iesniedzējs, uzskatot, ka informācijas sistēmas ielasītie dati par pusbrāļiem vai pusmāsām ir kļūdaini, tos būs izdzēsis no deklarācijas vai arī nebūs norādījis deklarācijā. Šādos gadījumos Valsts ieņēmumu dienests konsultē un skaidro, kā pareizi aizpildāma deklarācija, nepiemērojot sankcijas par deklarācijas nepareizu aizpildīšanu.
Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmā aizpildot deklarāciju, tajā MK noteikumu Nr. 478 3.14. un 4.11. apakšpunktā minēto deklarācijas iesniedzēja laulātā, vecāku, brāļu, māsu un bērnu radniecības veidi, kā arī ziņas par partnerības faktu tiek aizpildīti automātiski, izmantojot no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs” saņemtos datus.
Radniecības veidi un partnerības fakts tiek atvasināti informācijas sistēmas ietvaros, balstoties uz saņemtajiem datiem par personu savstarpējām saiknēm, nevis izgūti tiešā veidā no Fizisko personu reģistra.
Valsts ieņēmumu dienests ņem vērā situācijas, ka deklarācijas iesniedzējam var nebūt zināma informācija par pusbrāļiem vai pusmāsām un tāpēc deklarācijas iesniedzējs, uzskatot, ka informācijas sistēmas ielasītie dati par pusbrāļiem vai pusmāsām ir kļūdaini, tos būs izdzēsis no deklarācijas vai arī nebūs norādījis deklarācijā. Šādos gadījumos Valsts ieņēmumu dienests konsultē un skaidro, kā pareizi aizpildāma deklarācija, nepiemērojot sankcijas par deklarācijas nepareizu aizpildīšanu.
Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmā aizpildot deklarāciju, tajā MK noteikumu Nr. 478 3.14. un 4.11. apakšpunktā minēto deklarācijas iesniedzēja laulātā, vecāku, brāļu, māsu un bērnu radniecības veidi, kā arī ziņas par partnerības faktu tiek aizpildīti automātiski, izmantojot no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs” saņemtos datus.
Radniecības veidi un partnerības fakts tiek atvasināti informācijas sistēmas ietvaros, balstoties uz saņemtajiem datiem par personu savstarpējām saiknēm, nevis izgūti tiešā veidā no Fizisko personu reģistra.
Problēmas apraksts
IKNL 24. panta pirmās daļas 3. punktā noteikts, ka deklarācijā norāda arī informāciju par deklarācijas iesniedzēja radošo darbu un saimniecisko darbību (izņemot to, kuru atbilstoši iedzīvotāju ienākuma nodokli reglamentējošiem normatīvajiem aktiem ir tiesības nereģistrēt Valsts ieņēmumu dienestā saimnieciskās darbības veicēja statusā). MK noteikumi Nr. 478 nenosaka, ka minētā informācija ir jānorāda deklarācijā.
Risinājuma apraksts
Papildināt MK noteikumu Nr. 478 3.2. un 4.2. apakšpunktu, nosakot, ka deklarācijā jānorāda arī informāciju par radošo darbu, saimniecisko darbību (izņemot, kuras atbilstoši iedzīvotāju ienākuma nodokli reglamentējošiem normatīvajiem aktiem var nereģistrēties Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējas un kuras ir paziņojušas Valsts ieņēmumu dienestam, ka izmantos tiesības nereģistrēt saimniecisko darbību).
Problēmas apraksts
IKNL 24. panta pirmās daļas 4. punktā noteikts, ka deklarācijā norāda arī informāciju par deklarācijas iesniedzēja lietošanā esošajiem nekustamajiem īpašumiem, kuros tas faktiski dzīvo, bet MK noteikumos Nr. 478 nav tieši noteikts, ka minētā informācija ir jānorāda deklarācijā.
Risinājuma apraksts
Papildināt MK noteikumu Nr. 478 3.3. un 4.3. apakšpunktu, nosakot, ka deklarācijā norāda arī informāciju par deklarācijas iesniedzēja lietošanā esošajiem nekustamajiem īpašumiem, kuros tas faktiski dzīvo.
Problēmas apraksts
IKNL 24. panta pirmās daļas 4. punktā noteikts, ka deklarācijā norāda informāciju par deklarācijas iesniedzējam piederošajiem reģistrējamiem transportlīdzekļiem, kā arī tiem transportlīdzekļiem, kuri ir tā valdījumā, lietošanā vai kurus tas iegādājies uz līzinga līguma pamata.
Tādējādi deklarācijā ir jānorāda informācija gan par automašīnām, to piekabēm, motocikliem utt., gan arī par traktortehniku, jo arī traktortehnika ir transportlīdzeklis.
IKNL 24. panta 2.1 daļā noteikts, ka Valsts ieņēmumu dienests elektroniskās deklarēšanas sistēmā nodrošina, ka deklarācijas aizpildītājam ir pieejama valsts informācijas sistēmās esošā konkrētās deklarācijas aizpildīšanai nepieciešamā informācija un, ka Ministru kabinets nosaka, kurās valsts informācijas sistēmās esošā informācija un kādā apjomā ir pieejama aizpildot deklarāciju elektroniskās deklarēšanas sistēmā.
MK noteikumu Nr. 478 3.5. un 4.4. apakšpunktā noteikts, ka Valsts ieņēmumu dienests elektroniskās deklarēšanas sistēmā nodrošina, ka ir pieejami Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrs" dati.
Tas nozīmē, ka deklarācijā informācija no Ceļu satiksmes drošības direkcijas par transportlīdzekļiem ielasās automātiski, bet informācija par traktortehniku ir jāieraksta manuāli, jo dati par traktortehniku ir Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras pārziņā.
Tādējādi deklarācijā ir jānorāda informācija gan par automašīnām, to piekabēm, motocikliem utt., gan arī par traktortehniku, jo arī traktortehnika ir transportlīdzeklis.
IKNL 24. panta 2.1 daļā noteikts, ka Valsts ieņēmumu dienests elektroniskās deklarēšanas sistēmā nodrošina, ka deklarācijas aizpildītājam ir pieejama valsts informācijas sistēmās esošā konkrētās deklarācijas aizpildīšanai nepieciešamā informācija un, ka Ministru kabinets nosaka, kurās valsts informācijas sistēmās esošā informācija un kādā apjomā ir pieejama aizpildot deklarāciju elektroniskās deklarēšanas sistēmā.
MK noteikumu Nr. 478 3.5. un 4.4. apakšpunktā noteikts, ka Valsts ieņēmumu dienests elektroniskās deklarēšanas sistēmā nodrošina, ka ir pieejami Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrs" dati.
Tas nozīmē, ka deklarācijā informācija no Ceļu satiksmes drošības direkcijas par transportlīdzekļiem ielasās automātiski, bet informācija par traktortehniku ir jāieraksta manuāli, jo dati par traktortehniku ir Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras pārziņā.
Risinājuma apraksts
Papildināt MK noteikumu Nr. 478 3.5. un 4.4. apakšpunktu, nosakot, ka Valsts ieņēmumu dienests elektroniskās deklarēšanas sistēmā nodrošina, ka ir pieejami arī Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas “Traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvā sistēma” dati.
Problēmas apraksts
IKNL 24. panta pirmās daļas 7. punktā noteikts, ka deklarācijā norāda informāciju par skaidrās un bezskaidrās naudas uzkrājumiem, “ja to kopējā summa” pārsniedz likumā noteikto robežvērtību, bet MK noteikumu Nr.478 3.6. apakšpunktā izmantots vārdu salikums - “ja to summa”.
Risinājuma apraksts
Precizēt MK noteikumu Nr. 478 3.6. apakšpunkta redakciju, aizstājot vārdu “summa” ar vārdiem - “kopējā summa”.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.478 3.7. apakšpunktā noteikts, ka deklarācijā norāda informāciju par visu veidu ienākumiem. Ienākumiem, kuri saskaņā ar normatīvajiem aktiem tiek aplikti ar nodokļiem, norāda aprēķinātās summas pirms nodokļu samaksas.
No minētās normas neizriet, vai deklarācijā ir jānorāda saimnieciskās darbības apgrozījums vai ienākumu summa, kas apliekama ar nodokli.
No minētās normas neizriet, vai deklarācijā ir jānorāda saimnieciskās darbības apgrozījums vai ienākumu summa, kas apliekama ar nodokli.
Risinājuma apraksts
Papildināt MK noteikumu Nr. 478 3.7. apakšpunktu, nosakot, ka ienākumiem no saimnieciskās darbības norāda aprēķinātās summas pēc izdevumu atskaitīšanas un pirms nodokļu samaksas.
Problēmas apraksts
IKNL 24. panta pirmās daļas 9. punktā noteikts, ka deklarācijā norāda informāciju par veiktajiem darījumiem, “ja to summa atsevišķi pārsniedz” pārsniedz likumā noteikto robežvērtību, bet MK noteikumu Nr.478 3.8. un 4.5. apakšpunktā izmantots vārdu salikums - “ja to summa pārsniedz”.
Risinājuma apraksts
Precizēt MK noteikumu Nr. 478 3.8. un 4.5. apakšpunkta redakciju, aizstājot vārdus “summa pārsniedz” ar vārdiem - “katra darījuma apmērs atsevišķi pārsniedz”.
Problēmas apraksts
No IKNL 24. panta pirmās daļas 9.1 punkta ir izslēgti vārdi “Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likums”, bet MK noteikumu Nr. 478 3.11. un 4.8. apakšpunktā ir atsauce uz normatīvo aktu - “Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likums”. Turklāt Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likumā 2019. gada 29. jūnijā stājās spēkā grozījumi, kas izteic likuma nosaukumu šādā redakcijā - "Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likums".
Risinājuma apraksts
Precizēt MK noteikumu Nr. 478 3.11. un 4.8. apakšpunkta redakciju, izslēdzot atsauci uz konkrētā normatīvā akta nosaukumu “Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likums”.
Problēmas apraksts
IKNL 24. panta pirmās daļas 10. punktā noteikts, ka deklarācijā norāda informāciju par parādsaistībām, “ja to kopējā summa” pārsniedz likumā noteikto robežvērtību, bet MK noteikumu Nr. 478 3.9. un 4.6. apakšpunktā noteikts - “kuru summa”.
Risinājuma apraksts
Precizēt MK noteikumu Nr. 478 3.9. un 4.6. apakšpunkta redakciju, aizstājot vārdus “kuru summa” ar vārdiem - “ja to kopējā summa”.
Problēmas apraksts
IKNL 24. panta pirmās daļas 11. punktā noteikts, ka deklarācijā norāda informāciju par valsts amatpersonas izsniegtajiem aizdevumiem, “ja to kopējā summa” pārsniedz likumā noteikto robežvērtību, bet MK noteikumu Nr. 478 3.10. un 4.7. apakšpunktā izmantots vārdu salikums – “ja aizdevumu summa”.
Risinājuma apraksts
Precizēt MK noteikumu Nr. 478 3.10. un 4.7. apakšpunkta redakciju aizstājot vārdus “ja aizdevumu summa” ar vārdiem “ja to kopējā summa”.
Problēmas apraksts
KNL 24. panta ceturtajā daļā noteikts, ka deklarācijā sniegtās informācijas pilnīgumu un patiesumu deklarācijas iesniedzējs apstiprina ar parakstu un norāda deklarācijas aizpildīšanas datumu. Deklarācijām, kas iesniegtas, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmu, ir juridisks spēks arī tad, ja tās nesatur rekvizītu "paraksts". Ja deklarāciju iesniedz, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmu, deklarācijas iesniedzējs apliecina, ka deklarācijā norādītās ziņas ir pilnīgas un patiesas.
Savukārt MK noteikumu Nr. 478 5. punkts noteic, ka valsts amatpersonas deklarācijā sniegtās informācijas pilnīgumu un patiesumu deklarācijas iesniedzējs apstiprina ar parakstu un norāda deklarācijas aizpildīšanas datumu.
Savukārt MK noteikumu Nr. 478 5. punkts noteic, ka valsts amatpersonas deklarācijā sniegtās informācijas pilnīgumu un patiesumu deklarācijas iesniedzējs apstiprina ar parakstu un norāda deklarācijas aizpildīšanas datumu.
Risinājuma apraksts
Papildināt MK noteikumu Nr. 478 5. punkta redakciju, nosakot, ka deklarācijām, kas iesniegtas, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmu, ir juridisks spēks arī tad, ja tās nesatur rekvizītu "paraksts". Ja deklarāciju iesniedz, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmu, deklarācijas iesniedzējs apliecina, ka deklarācijā norādītās ziņas ir pilnīgas un patiesas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nav alternatīvu risinājumu, jo MK noteikumu Nr. 478 normām ir jābūt salāgotām ar IKNL normām.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- valsts amatpersonas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz valsts amatpersonām, jo redakcionāli precizēs MK noteikumus Nr. 478, kas noteic deklarācijās norādāmo informāciju.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
68 681
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
68 681
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
68 681
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
68 681
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Nepieciešamais finansējums izmaiņu ieviešanai Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmās 2025.gadam 66 321 euro apmērā tiks nodrošināts Finanšu ministrijas pamatbudžeta programmas 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” piešķirto līdzekļu ietvaros.
Nepieciešamais finansējums datu apmaiņas metodes izstrādes procesam, kas iekļauj situācijas izpēti, nododamo datu apjoma apzināšanu, metodes izstrādi, testēšanu, dokumentēšanu un pielāgošanu produkcijas videi, datu saņemšanai no Valsts tehniskās uzraudzības uzturētās “Traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvās sistēmas” 2025.gadam 2 360 euro apmērā tiks nodrošināts Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammas 21.02.00 “Sabiedriskā finansējuma administrēšana un valsts uzraudzība lauksaimniecībā” piešķirto līdzekļu ietvaros, kurā tiek plānots Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras budžeta finansējums.
Nepieciešamais finansējums datu apmaiņas metodes izstrādes procesam, kas iekļauj situācijas izpēti, nododamo datu apjoma apzināšanu, metodes izstrādi, testēšanu, dokumentēšanu un pielāgošanu produkcijas videi, datu saņemšanai no Valsts tehniskās uzraudzības uzturētās “Traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvās sistēmas” 2025.gadam 2 360 euro apmērā tiks nodrošināts Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammas 21.02.00 “Sabiedriskā finansējuma administrēšana un valsts uzraudzība lauksaimniecībā” piešķirto līdzekļu ietvaros, kurā tiek plānots Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras budžeta finansējums.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts ieņēmumu dienests, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana.
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Sabiedriskā apspriešana notika TAP portālā un apspriešanas laikā priekšlikumi un iebildumi netika izteikti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts ieņēmumu dienests
- Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Jā
Samazinās administratīvo slogu Valsts ieņēmumu dienestam saistībā ar konsultāciju sniegšanu un atbilžu sagatavošanu par IKNL un MK noteikumu Nr.478 tiesību normu savstarpēju nesakritību un piemērošanu. Tādējādi samazināsies arī nepareizi aizpildīto valsts amatpersonu deklarāciju skaits un arī pārkāpumu skaits.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Noteikumu projekts attiecināms uz fizisku personu, t.i., valsts amatpersonu un to personu, kuras norādītas deklarācijās, personas datu apstrādi un aizsardzību, bet tas nepaplašina jau šobrīd spēkā esošajos normatīvajos aktos noteikto Valsts ieņēmumu dienesta līdzšinējo funkciju un uzdevumu ietvaros tiesības apstrādāt lielāku deklarācijās iekļaujamo personas datu apjomu, nemaina personas datu apstrādes nolūkus un to glabāšanas ilgumu, jo Valsts ieņēmumu dienests pusbrāļu, pusmāsu un partneru personas datus jau šobrīd apstrādā pamatojoties uz IKNL 24.panta pirmās daļas 1.punktu, kas paredz, ka valsts amatpersonas deklarācijā ir jānorāda informācija par pusbrāļiem, pusmāsām un partneriem.
Tāpēc grozījumi MK noteikumos Nr. 478 tiek veikti tikai, lai minēto noteikumu normas salāgotu ar IKNL normām.
Fizisko personu dati tiks apstrādāti atbilstoši Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 1. punkta “c” apakšpunkta prasībām, lai izpildītu uz Valsts ieņēmumu dienestu attiecināmu juridisku pienākumu.
Tāpēc grozījumi MK noteikumos Nr. 478 tiek veikti tikai, lai minēto noteikumu normas salāgotu ar IKNL normām.
Fizisko personu dati tiks apstrādāti atbilstoši Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 1. punkta “c” apakšpunkta prasībām, lai izpildītu uz Valsts ieņēmumu dienestu attiecināmu juridisku pienākumu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
