25-TA-279: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 20. februāra noteikumos Nr. 113 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.5.i. investīcijas "Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana" pasākuma "Mācības mediju nozares speciālistu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Likuma par budžeta un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir precizēt kārtību, kādā tiek īstenots Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas “Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana” pasākums “Mācības mediju nozares speciālistu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai”, nosakot tiesības gala labuma guvējam veikt izmaksas arī pašam un atbilstoši precizēt komercdarbības atbalsta piešķiršanu saistītos nosacījumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 28. aprīļa rīkojumu Nr. 292 “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu” apstiprināts Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns, paredzot 2.2. reformas un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas “Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana” (turpmāk – 2.2.1.5.i. investīcija) ietvaros atbalstu mediju uzņēmumu tehnoloģisko risinājumu attīstībai.
Kopējais Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas finansējums ir 13 100 000 euro, kuru plānots piešķirt, īstenojot divus pasākumus ar šādu finansējuma sadalījumu:
- 2 000 000 euro Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma “Mācības mediju nozares speciālistu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai”” (turpmāk – pasākums) ieviešanai;
- 11 100 000 euro Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma “Mediju nozares uzņēmumu procesu modernizēšana” ieviešanai.
2.2.1.5.i. investīcijas ietvaros plānotā ietekme uz Padomes īstenošanas lēmuma (CID) rādītāju Nr. 54 “Atbalstīto projektu skaits”:
- 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma “Mediju nozares uzņēmumu procesu modernizēšana” ietvaros ir noslēgti 27 līgumi par projektu īstenošanu;
- 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros ir noslēgts 1 līgums par projekta īstenošanu.
2024. gada 22. februārī stājās spēkā Ministru kabineta 2024. gada 20. februāra noteikumi Nr. 113 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas “Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana” pasākuma “Mācības mediju nozares speciālistu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai” īstenošanas noteikumi” (turpmāk – Noteikumi Nr. 113).
Noteikumi Nr. 113 nosaka, ka 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma mērķis ir veicināt mediju nozares digitālo transformāciju, un darbības pielāgošanu mūsdienu mediju patēriņa tendencēm digitālā vidē, vienlaikus vecinot vietējā mediju satura veidotāju ilgtspēju, tādējādi saglabājot plurālistisku mediju tirgu un stiprinot noturību pret dezinformāciju.
Ņemot vērā, ka digitālo prasmju uzlabošana ir nepieciešama plašākā mediju tirgus dalībnieku lokā, lai saglabātu plurālismu mediju vidē, ir plānots, ka finansējuma saņēmējs sniegs atbalstu vismaz desmit gala labuma guvējiem – mediju uzņēmumiem – digitālās kompetences paaugstināšanai, aptverot vismaz 100 mediju nozares speciālistus.
2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma gala labuma guvēji ir mediju nozares asociācijas un uzņēmumi, kurus finansējuma saņēmējs atlasa atklātas atlases ietvaros.
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra) 2024. gada 20. martā 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros izsludināja atklātu projektu iesniegumu atlasi un 2024. gada 31. oktobrī noslēgts līgums par projekta īstenošanu.
Kompetenču centra darbību paredzēts nodrošināt 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros līdz 2026. gada 30. jūnijam.
Kopējais Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas finansējums ir 13 100 000 euro, kuru plānots piešķirt, īstenojot divus pasākumus ar šādu finansējuma sadalījumu:
- 2 000 000 euro Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma “Mācības mediju nozares speciālistu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai”” (turpmāk – pasākums) ieviešanai;
- 11 100 000 euro Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma “Mediju nozares uzņēmumu procesu modernizēšana” ieviešanai.
2.2.1.5.i. investīcijas ietvaros plānotā ietekme uz Padomes īstenošanas lēmuma (CID) rādītāju Nr. 54 “Atbalstīto projektu skaits”:
- 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma “Mediju nozares uzņēmumu procesu modernizēšana” ietvaros ir noslēgti 27 līgumi par projektu īstenošanu;
- 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros ir noslēgts 1 līgums par projekta īstenošanu.
2024. gada 22. februārī stājās spēkā Ministru kabineta 2024. gada 20. februāra noteikumi Nr. 113 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas “Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana” pasākuma “Mācības mediju nozares speciālistu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai” īstenošanas noteikumi” (turpmāk – Noteikumi Nr. 113).
Noteikumi Nr. 113 nosaka, ka 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma mērķis ir veicināt mediju nozares digitālo transformāciju, un darbības pielāgošanu mūsdienu mediju patēriņa tendencēm digitālā vidē, vienlaikus vecinot vietējā mediju satura veidotāju ilgtspēju, tādējādi saglabājot plurālistisku mediju tirgu un stiprinot noturību pret dezinformāciju.
Ņemot vērā, ka digitālo prasmju uzlabošana ir nepieciešama plašākā mediju tirgus dalībnieku lokā, lai saglabātu plurālismu mediju vidē, ir plānots, ka finansējuma saņēmējs sniegs atbalstu vismaz desmit gala labuma guvējiem – mediju uzņēmumiem – digitālās kompetences paaugstināšanai, aptverot vismaz 100 mediju nozares speciālistus.
2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma gala labuma guvēji ir mediju nozares asociācijas un uzņēmumi, kurus finansējuma saņēmējs atlasa atklātas atlases ietvaros.
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra) 2024. gada 20. martā 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros izsludināja atklātu projektu iesniegumu atlasi un 2024. gada 31. oktobrī noslēgts līgums par projekta īstenošanu.
Kompetenču centra darbību paredzēts nodrošināt 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros līdz 2026. gada 30. jūnijam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 113 15.4. apakšpunkts nosaka, ka 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim attiecināmas ir izmaksas gala labuma guvēju digitālajai attīstībai un projekta mērķu sasniegšanai (saskaņā ar gala labuma guvēja digitālās attīstības plānu) nepieciešamo finansējuma saņēmēja noteikto auditorijas pētījumu risinājumu, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (iekārtas, programmatūra, licence) izstrādes, iegādes, atjaunošanas un modernizēšanas izmaksas.
Vienlaikus 2024. gada 28. novembra 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma projekta ieviešanas seminārā, projekta iesniedzējam konsultējoties ar aģentūru, tika secināts, ka, lai nodrošinātu auditorijas pētījumu risinājumu, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju autortiesību ievērošanu, tai skaitā lai nodrošinātu licenču un iekārtu īpašumtiesības gala labuma guvējiem, licences un iekārtas būtu jāiegādājas pašiem gala labuma guvējiem.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams veikt grozījumus Noteikumos Nr. 113, nosakot tiesības gala labuma guvējiem Noteikumu Nr. 113 15.4. apakšpunktā noteiktās izmaksas veikt pašiem gala labuma guvējiem.
Vienlaikus 2024. gada 28. novembra 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma projekta ieviešanas seminārā, projekta iesniedzējam konsultējoties ar aģentūru, tika secināts, ka, lai nodrošinātu auditorijas pētījumu risinājumu, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju autortiesību ievērošanu, tai skaitā lai nodrošinātu licenču un iekārtu īpašumtiesības gala labuma guvējiem, licences un iekārtas būtu jāiegādājas pašiem gala labuma guvējiem.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams veikt grozījumus Noteikumos Nr. 113, nosakot tiesības gala labuma guvējiem Noteikumu Nr. 113 15.4. apakšpunktā noteiktās izmaksas veikt pašiem gala labuma guvējiem.
Risinājuma apraksts
Ar Projektu Noteikumos Nr. 113 tiek veikti šādi grozījumi:
Papildināts Noteikumu Nr. 113 15.4. apakšpunkts, nosakot, ka Noteikumu Nr. 113 15.4. apakšpunktā noteiktās izmaksas var veikt arī pats gala labuma guvējs.
Nosacījums ir spēkā no šī Projekta spēkā stāšanās brīža. Veiktie precizējumi veicinās 2.2.1.5.i. investīcijas ietvaros plānoto rādītāju sasniegšanu.
Precizēts Noteikumu Nr. 113 43.1 punkts, nosakot, ka 43.1 punktā noteiktie pienākumi attiecas arī uz gala labuma guvēju:
- nodrošināt interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas un dubultfinansējuma nepieļaušanu projekta ietvaros;
- iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai, veikt saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru. Atbalstāma ir vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos, kā arī vides pieejamības un izmantojamības nodrošināšana – zaļais publiskais iepirkums, inovāciju iepirkums un sociāli atbildīgs iepirkums.
Papildināts Noteikumu Nr. 113 46. punkts, nosakot, ka, ja Noteikumu Nr. 113 15.4. apakšpunktā noteiktā auditorijas pētījumu risinājumu, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (iekārtas, programmatūra, licence) izstrāde, iegāde, atjaunošana un modernizēšana tiek veikta, pakalpojuma iegādi īstenojot atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci neierobežojošā procedūrā, atbalsts minēto izmaksu segšanai nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu arī gadījumā, ja izmaksas veic pats gala labuma guvējs, nodrošinot, ka plānotās darbības rezultātā iegūtais produkts vai pakalpojums paliks konkrētā gala labuma guvēja rīcībā.
Atbilstoši 2023. gada 22. augustā saņemtajai Finanšu ministrijas vēstulei Nr. 7-4/18/2544, ar kuru pārsūtīts Eiropas Komisijas Konkurences ģenerāldirektorāta viedoklis, Noteikumu Nr. 113 46. punkta grozījums atbilst izpratnei, kas panākta konsultācijās ar Eiropas Komisijas pārstāvjiem, ka Kultūras ministrijas plānotie atbalsta pasākumi gala labuma guvējiem – reģionālajiem medijiem un ziņu medijiem (gan interneta platformās bāzētiem, gan drukātā veidā iznākošiem) nav uzskatāms par valsts atbalstu Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta pirmās daļas izpratnē. Attiecīgi Noteikumi Nr. 113 nosaka, ka Noteikumu Nr. 113 15.4. apakšpunktā noteiktās izmaksas gala labuma guvējam nav uzskatāmas par valsts atbalstu Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta pirmās daļas izpratnē.
Ņemot vērā, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), Noteikumu Nr. 113 42.3., 43.3. un 43.16.1. apakšpunktos veikti tehniski precizējumi, norādot atsauci uz aktuālo regulu.
Pēc Projekta spēkā stāšanās Centrālā finanšu un līgumu aģentūra informēs finansējuma saņēmēju par veiktajiem grozījumiem Noteikumos Nr. 113, vienlaikus izvērtējot nepieciešamību veikt grozījumu līgumā par projekta īstenošanu.
Papildināts Noteikumu Nr. 113 15.4. apakšpunkts, nosakot, ka Noteikumu Nr. 113 15.4. apakšpunktā noteiktās izmaksas var veikt arī pats gala labuma guvējs.
Nosacījums ir spēkā no šī Projekta spēkā stāšanās brīža. Veiktie precizējumi veicinās 2.2.1.5.i. investīcijas ietvaros plānoto rādītāju sasniegšanu.
Precizēts Noteikumu Nr. 113 43.1 punkts, nosakot, ka 43.1 punktā noteiktie pienākumi attiecas arī uz gala labuma guvēju:
- nodrošināt interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas un dubultfinansējuma nepieļaušanu projekta ietvaros;
- iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai, veikt saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru. Atbalstāma ir vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos, kā arī vides pieejamības un izmantojamības nodrošināšana – zaļais publiskais iepirkums, inovāciju iepirkums un sociāli atbildīgs iepirkums.
Papildināts Noteikumu Nr. 113 46. punkts, nosakot, ka, ja Noteikumu Nr. 113 15.4. apakšpunktā noteiktā auditorijas pētījumu risinājumu, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (iekārtas, programmatūra, licence) izstrāde, iegāde, atjaunošana un modernizēšana tiek veikta, pakalpojuma iegādi īstenojot atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci neierobežojošā procedūrā, atbalsts minēto izmaksu segšanai nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu arī gadījumā, ja izmaksas veic pats gala labuma guvējs, nodrošinot, ka plānotās darbības rezultātā iegūtais produkts vai pakalpojums paliks konkrētā gala labuma guvēja rīcībā.
Atbilstoši 2023. gada 22. augustā saņemtajai Finanšu ministrijas vēstulei Nr. 7-4/18/2544, ar kuru pārsūtīts Eiropas Komisijas Konkurences ģenerāldirektorāta viedoklis, Noteikumu Nr. 113 46. punkta grozījums atbilst izpratnei, kas panākta konsultācijās ar Eiropas Komisijas pārstāvjiem, ka Kultūras ministrijas plānotie atbalsta pasākumi gala labuma guvējiem – reģionālajiem medijiem un ziņu medijiem (gan interneta platformās bāzētiem, gan drukātā veidā iznākošiem) nav uzskatāms par valsts atbalstu Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta pirmās daļas izpratnē. Attiecīgi Noteikumi Nr. 113 nosaka, ka Noteikumu Nr. 113 15.4. apakšpunktā noteiktās izmaksas gala labuma guvējam nav uzskatāmas par valsts atbalstu Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta pirmās daļas izpratnē.
Ņemot vērā, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), Noteikumu Nr. 113 42.3., 43.3. un 43.16.1. apakšpunktos veikti tehniski precizējumi, norādot atsauci uz aktuālo regulu.
Pēc Projekta spēkā stāšanās Centrālā finanšu un līgumu aģentūra informēs finansējuma saņēmēju par veiktajiem grozījumiem Noteikumos Nr. 113, vienlaikus izvērtējot nepieciešamību veikt grozījumu līgumā par projekta īstenošanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros paredzētais atbalsts mediju nozares uzņēmumiem, to darbiniekiem un mediju nozares speciālistiem veicinās to konkurētspēju.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros sniegtais atbalsts veicinās mediju nozares uzņēmumu digitālo transformāciju, kas nodrošinās to konkurētspēju. Tā rezultātā tiks veicināts Latvijas mediju vides plurālisms, kas ir viens no mediju politikas sasniedzamajiem mērķiem. Jaunu zināšanu un tehnoloģiju ieviešana mediju darbība veicinās nozares produktivitāti, rezultātā ar zemākām izmaksām radot galaproduktu. Vienlaikus tiks veicināta mediju nozarē strādājošo konkurētspēja, ņemot vērā, ka tiks uzlabotas prasmes darbam ar jaunākām tehnoloģijām. Investīcijas mediju, tai skaitā nozares speciālistu, digitālajā transformācijā veicinās to konkurētspēju ar ārvalstu pakalpojumu sniedzējiem, tādējādi nodrošinot papildu nodokļu ieņēmumus valsts budžetā.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Nē2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros atbalstāmās darbības ļaus uzlabot mediju nozarē nodarbināto digitālās prasmes, tādējādi paaugstinot produktivitāti.
2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija).
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
61. pants
42.3. un 43.16.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Nē
136. pants
43.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Nē
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība tika nodrošināta Noteikumu Nr. 113 izstrādes laikā.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Kultūras ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
2.2.1.5.i. investīcijas pasākums būtiski sekmē klimata pārmaiņu mazināšanas mērķi saskaņā ar Taksonomijas regulas 10. panta pirmās daļas “c” apakšpunktā minēto darbību “Palielināt videi nekaitīgu vai klimatneitrālu mobilitāti” sasniegšanu, ko atbalsta infrastruktūras ieguldījumi platjoslas infrastruktūras izveidē, kas nodrošina pakalpojumu saņemšanu e-vidē.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
2.2.1.5.i. investīcijas pasākums būtiski sekmē klimata pārmaiņu mazināšanas mērķi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2020/852 (2020. gada 18. jūnijs) par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar ko groza Regulu (ES) 2019/2088 10. panta pirmās daļas “c” apakšpunktā minēto darbību “Palielināt videi nekaitīgu vai klimatneitrālu mobilitāti” sasniegšanu, ko atbalsta ieguldījumi, kas nodrošina pakalpojumu saņemšanu e-vidē.
Principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” 2.2.1.5.i. investīcijas novērtējumā norādīts, ka nav tikusi konstatēta negatīva ietekme uz vidi. Finansējuma saņēmēja un projekta īstenotāja pienākums ir izvērtēt un nodrošināt, ka visi principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” nosacījumi tiek ievēroti.
Principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” 2.2.1.5.i. investīcijas novērtējumā norādīts, ka nav tikusi konstatēta negatīva ietekme uz vidi. Finansējuma saņēmēja un projekta īstenotāja pienākums ir izvērtēt un nodrošināt, ka visi principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” nosacījumi tiek ievēroti.
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Projekta īstenošanā, ņemot vērā konkrēto darbību specifiku, tiks izvērtēta iespēja iekļaut darbības, kas veicinās dzimumu līdztiesību, piemēram:
- īstenojot projekta informācijas un publicitātes aktivitātes, to saturs tiks rūpīgi izvērtēts un tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos vai uzturēšanu par kādu no dzimumiem, personām ar invaliditāti, reliģisko pārliecību, vecumu, rasi un etnisko izcelsmi vai seksuālo orientāciju (skat. metodisko materiālu “Ieteikumi diskrimināciju un stereotipus mazinošai komunikācijai ar sabiedrību” (https://www.lm.gov.lv/lv/media/18838/download);
- projekta vadības un īstenošanas personāla atlase tiks nodrošināta bez jebkādas tiešas vai netiešas diskriminācijas;
- projekta īstenotāji, īstenojot kompetenču centra darbību, nodrošina vienlīdzīgu darba samaksu par vienādas vērtības darbu sievietēm un vīriešiem.
- īstenojot projekta informācijas un publicitātes aktivitātes, to saturs tiks rūpīgi izvērtēts un tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos vai uzturēšanu par kādu no dzimumiem, personām ar invaliditāti, reliģisko pārliecību, vecumu, rasi un etnisko izcelsmi vai seksuālo orientāciju (skat. metodisko materiālu “Ieteikumi diskrimināciju un stereotipus mazinošai komunikācijai ar sabiedrību” (https://www.lm.gov.lv/lv/media/18838/download);
- projekta vadības un īstenošanas personāla atlase tiks nodrošināta bez jebkādas tiešas vai netiešas diskriminācijas;
- projekta īstenotāji, īstenojot kompetenču centra darbību, nodrošina vienlīdzīgu darba samaksu par vienādas vērtības darbu sievietēm un vīriešiem.
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
