21-TA-723: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu piešķišanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts sagatavots, pamatojoties uz Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. pantu un Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 43. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir piešķirt finansējumu izglītības iestādēm, lai atbalstītu saistībā ar epidemioloģisko nosacījumu prasībām izglītības iestādēs papildu veiktos darbus, t.sk. testēšanu, darbu loģistiku un organizāciju. Rīkojuma projekts paredz piešķirt piemaksu 30% apmērā no aprēķinātā finansējuma apmēra izglītības iestādes administrācijai un šo piemaksu izmaksāt divas reizes, t.i. kopumā 60% apmērā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Lai izglītības iestādēs varētu nodrošināt 2021. gada 17. augustā Ministru kabinetā pieņemtos noteikumus Nr. 565 "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumos Nr. 360 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai"" (turpmāk – noteikumu grozījumi) ir nepieciešams organizēt pamatizglītības un vidējās izglītības pakāpes izglītojamo testēšanu atbilstoši Slimību profilakses un kontroles centra tīmekļvietnē publicētajam algoritmam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Periodā kopš minētajiem noteikumu grozījumiem epidemioloģisko prasību nosacījumi ir mainījušies, t.i. 2021. gada 28. septembrī Ministru kabinetā tika pieņemti noteikumi Nr. 662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas ierobežošanai" (turpmāk – noteikumi Nr. 662), kas aizstāja noteikumus Nr. 360, tomēr izglītības iestādēs ir saglabājušās prasības nodrošināt testēšanu. Noteikumu Nr. 662. 105. punkts ietver izglītojamo testēšanas pienākumu pamata un vidējās izglītības pakāpē; savukārt noteikumu Nr. 662. 332. punkts paredz pienākumu testēt arī izglītības iestāžu nodarbinātos.
Risinājuma apraksts
Ievērojot papildu organizatorisko darbu apjomu, kas jāīsteno izglītības iestādē, Izglītības un zinātnes ministrija uzskata par iespējamu iesniegt priekšlikumu izskatīt iespējas, kā nodrošināt finansiālu atbalstu šo papildu pienākumu kompensācijai šajā semestrī, t.i. periodā līdz š.g. beigām.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (turpmāk – KAKL) kontekstā, ministrija ir veikusi privāto vispārējās izglītības pamata un vidējās izglītības iestāžu finansiālā atbalsta izvērtējumu, secinot, ka neizpildās viena no četrām KAKL 5. pantā minētajām pazīmēm, atbalsts privātajām vispārējās izglītības pamata un vidējās izglītības iestādēm nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
2 962 984
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
2 962 984
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-2 962 984
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-2 962 984
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
2 962 984
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Nepieciešamais finansējums 2 962 984 euro sadalījumā pa valsts budžeta resoriem:
10. Aizsardzības ministrija – 5 190 euro;
15. Izglītības un zinātnes ministrija – 361 892 euro;
16. Zemkopības ministrija – 3 210 euro;
18. Labklājības ministrija – 2 792 euro;
22. Kultūras ministrija – 106 838 euro;
29. Veselības ministrija – 1 528 euro;
62. Mērķdotācijas pašvaldībām – 2 481 534 euro.
Aprēķini Excel formātā nosūtīti Finanšu ministrijai.
10. Aizsardzības ministrija – 5 190 euro;
15. Izglītības un zinātnes ministrija – 361 892 euro;
16. Zemkopības ministrija – 3 210 euro;
18. Labklājības ministrija – 2 792 euro;
22. Kultūras ministrija – 106 838 euro;
29. Veselības ministrija – 1 528 euro;
62. Mērķdotācijas pašvaldībām – 2 481 534 euro.
Aprēķini Excel formātā nosūtīti Finanšu ministrijai.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai tiks rasti no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Diskusija/apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi