24-TA-1670: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Limbažu novada pašvaldībai piederošā nekustamā īpašuma "V144" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, pārņemšanu bez atlīdzības valsts īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmā daļa un 43. pants, Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa, likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa, Ministru kabineta 2022. gada 21. decembra rīkojuma Nr. 946 "Par valstij piederošo nekustamo īpašumu "V144" un "V152" Limbažu novadā nodošanu Limbažu novada pašvaldības īpašumā" 2. punkts un Limbažu novada domes 2024. gada 28. marta lēmums Nr. 221 (prot. Nr. 6, 60.) "Par nekustamā īpašuma "V144", Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 6672 004 0396, nodošanu valstij Satiksmes ministrijas personā Rail Baltica projekta īstenošanai".
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā Limbažu novada pašvaldībai piederošo nekustamo īpašumu, kas sastāv no zemes vienības un uz tās esošas būves, kas nepieciešama projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu".
Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Pamatojoties uz Satiksmes ministrijas piesaistītās pilnsabiedrības "RB Latvija" izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem, kā arī to detalizācijai izstrādātajā būvprojektā, Rail Baltica projekta īstenošanai valsts īpašumā iegūstams Limbažu novada pašvaldībai piederošais nekustamais īpašums "V144" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6672 004 0396) (turpmāk – Nekustamais īpašums), kas sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 004 0394) 2,1 ha platībā (turpmāk – Zemes vienība) un uz tās esošas kompleksas inženierbūves "Autoceļš V144 km 1,400–2,460" (būves kadastra apzīmējums 6672 004 0394 001 ((valsts vietējā autoceļa "Salacgrīva–Vecsalaca" posms 1,400.–2,460. km)) (turpmāk – Būve), Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā. Būve atrodas uz Zemes vienības un tiek pārņemta, nodrošinot Civillikuma 968. pantā noteikto, ka uz zemes uzcelta un cieši ar to savienota ēka atzīstama par tās daļu.
Nekustamo īpašumu nepieciešams pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā, jo tas ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros – atbilstoši Dzelzceļa likuma 6. panta pirmajai daļai un 15. panta pirmajai daļai, izmantojot valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā, kā arī atbilstoši likuma "Par autoceļiem" 4. pantam un 7. panta pirmajai daļai publiskās lietošanas autoceļa izveidei (valstij piederoša pašvaldības nozīmes autoceļa izbūve pārvadā pār dzelzceļu) un autoceļu valsts pārvaldes īstenošanai.
Nekustamais īpašums ar Ministru kabineta 2022. gada 21. decembra rīkojumu Nr. 946 "Par valstij piederošo nekustamo īpašumu "V144" un "V152" Limbažu novadā nodošanu Limbažu novada pašvaldības īpašumā" ir nodots Limbažu novada pašvaldības īpašumā ar mērķi to izmantot pašvaldības autonomās funkcijas nodrošināšanai – organizēt iedzīvotājiem komunālos pakalpojumus (ūdensapgāde un kanalizācija; siltumapgāde; sadzīves atkritumu apsaimniekošana; notekūdeņu savākšana, novadīšana un attīrīšana) neatkarīgi no tā, kā īpašumā atrodas dzīvojamais fonds. Saskaņā ar minētā rīkojuma 2. punktu Limbažu novada pašvaldībai ir noteikts pienākums bez atlīdzības to nodot valstij, ja tas vairs netiek izmantots šā rīkojuma 1. punktā minētās funkcijas īstenošanai un ka īpašuma tiesības uz minēto nekustamo īpašumu nostiprinātas uz laiku, kamēr Limbažu novada pašvaldība nekustamo īpašumu izmanto Ministru kabineta 2022. gada 21. decembra rīkojuma Nr. 946 "Par valstij piederošo nekustamo īpašumu "V144" un "V152" Limbažu novadā nodošanu Limbažu novada pašvaldības īpašumā" 1. punktā minētās pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai, par ko arī izdarīta Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 100000682356 II daļas 1. iedaļas 1.5. atzīme. Tādējādi attiecīgās pašvaldības nekustamā īpašuma pārņemšanai valsts īpašumā nodrošināšanai ir izstrādāts Ministru kabineta rīkojuma projekts.
Rīkojuma projekts sagatavots, pamatojoties uz Limbažu novada domes 2024. gada 28. marta lēmumu Nr. 221 (prot. Nr. 6, 60.) "Par nekustamā īpašuma "V144", Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr.6672 004 0396, nodošanu valstij Satiksmes ministrijas personā Rail Baltica projekta īstenošanai".
Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Pamatojoties uz Satiksmes ministrijas piesaistītās pilnsabiedrības "RB Latvija" izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem, kā arī to detalizācijai izstrādātajā būvprojektā, Rail Baltica projekta īstenošanai valsts īpašumā iegūstams Limbažu novada pašvaldībai piederošais nekustamais īpašums "V144" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6672 004 0396) (turpmāk – Nekustamais īpašums), kas sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 004 0394) 2,1 ha platībā (turpmāk – Zemes vienība) un uz tās esošas kompleksas inženierbūves "Autoceļš V144 km 1,400–2,460" (būves kadastra apzīmējums 6672 004 0394 001 ((valsts vietējā autoceļa "Salacgrīva–Vecsalaca" posms 1,400.–2,460. km)) (turpmāk – Būve), Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā. Būve atrodas uz Zemes vienības un tiek pārņemta, nodrošinot Civillikuma 968. pantā noteikto, ka uz zemes uzcelta un cieši ar to savienota ēka atzīstama par tās daļu.
Nekustamo īpašumu nepieciešams pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā, jo tas ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros – atbilstoši Dzelzceļa likuma 6. panta pirmajai daļai un 15. panta pirmajai daļai, izmantojot valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā, kā arī atbilstoši likuma "Par autoceļiem" 4. pantam un 7. panta pirmajai daļai publiskās lietošanas autoceļa izveidei (valstij piederoša pašvaldības nozīmes autoceļa izbūve pārvadā pār dzelzceļu) un autoceļu valsts pārvaldes īstenošanai.
Nekustamais īpašums ar Ministru kabineta 2022. gada 21. decembra rīkojumu Nr. 946 "Par valstij piederošo nekustamo īpašumu "V144" un "V152" Limbažu novadā nodošanu Limbažu novada pašvaldības īpašumā" ir nodots Limbažu novada pašvaldības īpašumā ar mērķi to izmantot pašvaldības autonomās funkcijas nodrošināšanai – organizēt iedzīvotājiem komunālos pakalpojumus (ūdensapgāde un kanalizācija; siltumapgāde; sadzīves atkritumu apsaimniekošana; notekūdeņu savākšana, novadīšana un attīrīšana) neatkarīgi no tā, kā īpašumā atrodas dzīvojamais fonds. Saskaņā ar minētā rīkojuma 2. punktu Limbažu novada pašvaldībai ir noteikts pienākums bez atlīdzības to nodot valstij, ja tas vairs netiek izmantots šā rīkojuma 1. punktā minētās funkcijas īstenošanai un ka īpašuma tiesības uz minēto nekustamo īpašumu nostiprinātas uz laiku, kamēr Limbažu novada pašvaldība nekustamo īpašumu izmanto Ministru kabineta 2022. gada 21. decembra rīkojuma Nr. 946 "Par valstij piederošo nekustamo īpašumu "V144" un "V152" Limbažu novadā nodošanu Limbažu novada pašvaldības īpašumā" 1. punktā minētās pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai, par ko arī izdarīta Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 100000682356 II daļas 1. iedaļas 1.5. atzīme. Tādējādi attiecīgās pašvaldības nekustamā īpašuma pārņemšanai valsts īpašumā nodrošināšanai ir izstrādāts Ministru kabineta rīkojuma projekts.
Rīkojuma projekts sagatavots, pamatojoties uz Limbažu novada domes 2024. gada 28. marta lēmumu Nr. 221 (prot. Nr. 6, 60.) "Par nekustamā īpašuma "V144", Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr.6672 004 0396, nodošanu valstij Satiksmes ministrijas personā Rail Baltica projekta īstenošanai".
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000682356. Īpašuma tiesības nostiprinātas Limbažu novada pašvaldībai. Zemesgrāmatas nodalījuma II daļas 1. iedaļas 1.5. ierakstā norādīts, ka īpašuma tiesība nostiprināta uz laiku, kamēr īpašums tiek izmantots Ministru kabineta rīkojuma Nr. 946 1. punktā minētās funkcijas īstenošanai. Pamats: 2022. gada 21. decembra Ministru kabineta rīkojums Nr. 946 "Par valstij piederošo nekustamo īpašumu "V144" un "V152" Limbažu novadā nodošanu Limbažu novada pašvaldībai īpašumā".
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrētas hipotēkas, piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības. Zemesgrāmatas nodalījumā II daļas 2. iedaļas 1.1. ierakstā noteikts aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar hipotēku, izņemot nekustama īpašuma ieķīlāšanu valsts aizdevuma nodrošināšanai, lai saņemtu Eiropas Savienības fondu atbalstu. Pamats: 2022. gada 21. decembra Ministru kabineta rīkojums Nr. 946 "Par valstij piederošo nekustamo īpašumu "V144" un "V152" Limbažu novadā nodošanu Limbažu novada pašvaldībai īpašumā".
Saskaņā ar Kadastra sistēmas datiem, Satiksmes ministrijas valdījumā pārņemamajai Zemes vienībai ar platību 2,1 ha nav reģistrēti apgrūtinājumi. Zemes vienības lietošanas mērķis "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 2,1 ha. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem – zeme zem ceļiem – 2,1 ha. Būves platība ir 7208 kv.m., galvenais lietošanas veids "Autoceļi" (kods 2111). Būves garums 1060 m, laukums 7208 kv.m. un platums 6,8 m.
Rail Baltica projekta ietvaros Zemes vienība 0,0992 ha platībā un Būve uz tās ir nepieciešama valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā. Zemes vienība ar kopējo platību 1,5474 ha platībā un Būve uz tās ir nepieciešama pašvaldības nozīmes autoceļa izbūvei.
Ņemot vērā, ka Limbažu novada pašvaldības īpašumā nodotais Nekustamais īpašums ir nepieciešams Rail Baltica projekta īstenošanai, saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmo daļu, 43. pantu, Dzelzceļa likuma 15. panta pirmo daļu un likuma "Par autoceļiem" 4. pantu Nekustamais īpašums pārņemams bez atlīdzības atpakaļ valsts īpašumā.
Rīkojuma projekts paredz pienākumu Satiksmes ministrijai pārņemto Nekustamo īpašumu nostiprināt zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Pārņemot Nekustamo īpašumu valsts īpašumā, vienlaikus panākama vienošanās ar pašvaldību par autoceļu posmu uzturēšanas turpināšanu vienota pašvaldības autoceļu tīkla ietvaros līdz Rail Baltica projekta īstenošanas uzsākšanai, par to vienojoties Nekustamā īpašuma nodošanas – pieņemšanas aktā vai slēdzot sadarbības vai zemes vienību lietošanas līgumu.
Saskaņā ar Limbažu novada pašvaldības sniegto informāciju laika posmā no 2023. gada 12. maija, kad īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu reģistrētas Limbažu novada pašvaldībai, līdz 2024. gada 28. martam, kad Limbažu novada pašvaldība pieņēma lēmumu Nr. 221 "Par nekustamā īpašuma "V144", Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr.6672 004 0396, nodošanu valstij Satiksmes ministrijas personā Rail Baltica projekta īstenošanai” Nekustamajā īpašumā ieguldījumi nav veikti.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamo īpašumu nodos Rail Baltica projekta ieviesējam būvdarbu veikšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūves nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu – zemes vienību un uz tās izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu – nodot pašvaldības īpašumā. Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma, lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrētas hipotēkas, piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības. Zemesgrāmatas nodalījumā II daļas 2. iedaļas 1.1. ierakstā noteikts aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar hipotēku, izņemot nekustama īpašuma ieķīlāšanu valsts aizdevuma nodrošināšanai, lai saņemtu Eiropas Savienības fondu atbalstu. Pamats: 2022. gada 21. decembra Ministru kabineta rīkojums Nr. 946 "Par valstij piederošo nekustamo īpašumu "V144" un "V152" Limbažu novadā nodošanu Limbažu novada pašvaldībai īpašumā".
Saskaņā ar Kadastra sistēmas datiem, Satiksmes ministrijas valdījumā pārņemamajai Zemes vienībai ar platību 2,1 ha nav reģistrēti apgrūtinājumi. Zemes vienības lietošanas mērķis "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 2,1 ha. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem – zeme zem ceļiem – 2,1 ha. Būves platība ir 7208 kv.m., galvenais lietošanas veids "Autoceļi" (kods 2111). Būves garums 1060 m, laukums 7208 kv.m. un platums 6,8 m.
Rail Baltica projekta ietvaros Zemes vienība 0,0992 ha platībā un Būve uz tās ir nepieciešama valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā. Zemes vienība ar kopējo platību 1,5474 ha platībā un Būve uz tās ir nepieciešama pašvaldības nozīmes autoceļa izbūvei.
Ņemot vērā, ka Limbažu novada pašvaldības īpašumā nodotais Nekustamais īpašums ir nepieciešams Rail Baltica projekta īstenošanai, saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmo daļu, 43. pantu, Dzelzceļa likuma 15. panta pirmo daļu un likuma "Par autoceļiem" 4. pantu Nekustamais īpašums pārņemams bez atlīdzības atpakaļ valsts īpašumā.
Rīkojuma projekts paredz pienākumu Satiksmes ministrijai pārņemto Nekustamo īpašumu nostiprināt zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Pārņemot Nekustamo īpašumu valsts īpašumā, vienlaikus panākama vienošanās ar pašvaldību par autoceļu posmu uzturēšanas turpināšanu vienota pašvaldības autoceļu tīkla ietvaros līdz Rail Baltica projekta īstenošanas uzsākšanai, par to vienojoties Nekustamā īpašuma nodošanas – pieņemšanas aktā vai slēdzot sadarbības vai zemes vienību lietošanas līgumu.
Saskaņā ar Limbažu novada pašvaldības sniegto informāciju laika posmā no 2023. gada 12. maija, kad īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu reģistrētas Limbažu novada pašvaldībai, līdz 2024. gada 28. martam, kad Limbažu novada pašvaldība pieņēma lēmumu Nr. 221 "Par nekustamā īpašuma "V144", Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr.6672 004 0396, nodošanu valstij Satiksmes ministrijas personā Rail Baltica projekta īstenošanai” Nekustamajā īpašumā ieguldījumi nav veikti.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamo īpašumu nodos Rail Baltica projekta ieviesējam būvdarbu veikšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūves nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu – zemes vienību un uz tās izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu – nodot pašvaldības īpašumā. Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma, lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt valsts īpašumā bez atlīdzības Limbažu novada pašvaldībai piederošo Nekustamo īpašumu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamais īpašums tiek atsavināts valsts publiskās lietošanas transporta infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt Nekustamo īpašumu valsts īpašumā bez atlīdzības.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma nepieciešamība valsts funkciju īstenošanai konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, tostarp fiziskas personas.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, tostarp fiziskas personas.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rail Baltica projekta ietvaros izbūvētā transporta infrastruktūra veicinās attiecīgā reģiona ekonomisko izaugsmi.
Rail Baltica projekta ietvaros izbūvētā transporta infrastruktūra veicinās attiecīgā reģiona ekonomisko izaugsmi.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Zemes vienības īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līguma, kas noslēgts 2020. gada 13. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar Zemes vienības īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līguma, kas noslēgts 2020. gada 13. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti. Projektā iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas".
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
- Limbažu novada pašvaldība
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa infrastruktūras attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi