Anotācija (ex-ante)

21-TA-1137: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumos Nr. 464 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts paredz  Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta un Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm jaunā parauga ikdienas formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu un Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm jaunā dizaina svētku (parādes) formas tērpa aprakstu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts izstrādāts, lai noteiktu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta un Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm  jaunā parauga ikdienas formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu, un lai ieviestu Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm  jaunā dizaina svētku (parādes) formas tērpa aprakstu, kā arī precizētu Valsts policijas amatpersonām izsniedzamo jaunā dizaina formas tērpa komplektējamo sastāvdaļu aprakstu, lai novērstu praksē konstatētās nepilnības.  
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma (turpmāk – Dienesta gaitas likums) 44. panta otrā daļa.
Ministru kabineta 2013.gada  4.jūnija sēdē (prot. Nr. 33, 35.§ “Informatīvais ziņojums “Par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpu elementu pilnveidošanu, formas tērpu izsniegšanas kārtības precizēšanu un centralizētās formas tērpu izsniegšanas kārtības ieviešanas gaitu”, 2. punkts) pieņemtais lēmums – atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonu formas tērpu priekšmetu modernizāciju.
Ministru kabineta 2020. gada 2. jūnija sēdē (prot. Nr. 38, 49.§ “Informatīvais ziņojums “Par pasākumiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” 2. punkts) pieņemtais lēmums – pamatojoties uz likuma “Par valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem sakarā ar Covid-19 izplatību” 22., 23. un 24. pantu, atbalstīt informatīvā ziņojuma pielikumā ietvertos pasākumus 2020. un 2021. gadam Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai, tai skaitā pasākumu “Formas tērpu iegāde robežsardzei, ugunsdzēsējiem”.
Ministru kabineta 2020.gada 2.septembra sēdē (prot.Nr.51 55.§ “Informatīvais ziņojums “Par pasākumiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai 2020. un 2021.gadam” 2.punkts) pieņemtais lēmums – Iekšlietu ministrijai 2021.gadam ir atbalstīts finansējums 2 800 000 euro apmērā Covid-19 krīzes pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas pasākumam “Valsts robežsardzes un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm nodrošināšana ar nepieciešamo formas tērpu” budžeta programmā 07.00.00 “Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība” kas attiecīgi ir iekļauts likumā “Par valsts budžetu 2021.gadam” un likumā “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023.gadam”.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Dienesta gaitas likuma 44. panta pirmo daļu amatpersona, pildot dienesta pienākumus, valkā formas tērpu, kuru tai izsniedz par valsts budžeta līdzekļiem. Savukārt minētā panta otrajā daļā noteikts, ka amatpersonas formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu nosaka Ministru kabinets. Ministru kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumi Nr. 464 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 464) nosaka Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm, tai skaitā Iestādes amatpersonu formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu.
Iestādes amatpersonu formas tērps tiek izmantots jau vairāk nekā 20 gadus, kā rezultātā Iestāde saskaras, piemēram, ar šādām problēmām:
saglabājas tendence formas tērpu izgatavošanā izmantot mazāk kvalitatīvus, dienesta specifikai neatbilstošus audumus un materiālus, kas būtiski samazina formas tērpu lietošanas ilgumu, kā rezultātā rodas nepieciešamība pēc papildu finanšu līdzekļu piesaistes, lai nodrošinātu savlaicīgu nolietoto formas tērpa priekšmetu nomaiņu, un nav iespējams nodrošināt nemainīgu formas tērpu vizuālo izskatu līdz tā lietošanas termiņa beigām;
valkājot nolietotu formas tērpu, saglabājas negatīva sabiedrības attieksme pret Iestādes amatpersonu ārējo izskatu, kas neveicina Iestādes prestižu;
valkājot nolietotu formas tērpu vai arī formas tērpu, kuram ir tendence ātri bojāties, saglabājas amatpersonu nelabvēlīga attieksme pret nekvalitatīvo formas tērpu, kas, savukārt, var negatīvi ietekmēt disciplīnas stāvokli un dienesta pienākumu izpildes kvalitāti.

Stājoties spēkā MK noteikumiem Nr. 464, tika ieviests jaunā dizaina Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonu formas tērpa apraksts, taču vienlaicīgi netika ieviests Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonu jaunā dizaina svētku (parādes) formas tērpa apraksts.
            Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonas svētku (parādes) formas tērpu nēsā svinīgajos pasākumos (svētku, atceres un atzīmējamās dienās, tiekoties ar ārvalstu oficiālajiem pārstāvjiem, oficiālās svinībās), lai nodrošinātu Valsts policijas un Valsts policijas koledžas reprezentāciju un tēla veidošanu sabiedrībā.
            Pašlaik, MK noteikumu Nr. 464 1. pielikumā ir noteikts Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonu svētku (parādes) formas tērpa apraksts, kura dizains un komplektējums tiek izmantots jau vairāk nekā 20 gadus, kā rezultātā tā funkcionalitāte un vizuālais izskats ir novecojis.
 
Risinājuma apraksts
2020. gada 2. jūnijā Ministru kabinets apstiprināja informatīvo ziņojumu “Par pasākumiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” (protokols Nr. 38, 49.§), kura mērķis ir apstiprināt pasākumu kopumu, kas ļautu pārvarēt Covid-19 krīzi un veicinātu ekonomikas atlabšanu pēc Covid-19 krīzes. 
Saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 2.septembra sēdē nolemto prot. Nr. 51  55.§ “Informatīvais ziņojums "Par pasākumiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai 2020. un 2021.gadam"” 2.punkts) pasākuma “Valsts robežsardzes un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm nodrošināšana ar nepieciešamo formas tērpu” īstenošanai tika piešķirts finansējums, tajā skaitā, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam 2 800 00 euro apmērā.

Lai izstrādātu kvalitatīvu modernizēto formas tērpu atbilstoši mūsdienu prasībām, kā arī izstrādātu tehniskās specifikācijas, kas neierobežotu tirgus konkurenci, un nodrošinātu lai formas tērps būtu funkcionāli piemērots Iestādes amatpersonu dienesta pienākumu pildīšanai, Iestādei 2020. gada 8. oktobra ar Rīgas Tehnisko universitāti noslēgtā līguma par zinātniskā pakalpojuma sniegšanu Nr. 22-1.51/62  ietvaros tika sagatavota tehniskā dokumentācija modernizētā formas tērpa priekšmetu iegādei.
Ievērojot minēto, ir izstrādāts noteikumu projekts, ar kuru paredzēts atsevišķos pielikumos noteikt Iestādes amatpersonām jauna parauga ikdienas formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu. Minētajos pielikumos ir paredzēti arī nosacījumi attiecībā uz jaunā ikdienas formas tērpa materiāla krāsu un veidu, formas tērpa atpazīšanas zīmes, uzšuves, dienesta pakāpju atšķirības zīmes un emblēmu apraksti un attēli, vienlaikus sadalot minētos nosacījumus divos pielikumos. Noteikumu projektā netiek ietverti ikdienas formas tērpa un atšķirības zīmju (izņemot speciālo dienesta pakāpju atšķirības zīmju aprakstus) tehniskie parametri - diametrs, garums, platums, augstums, jo šie dati ir tehnisko specifikāciju jautājums.

Informācija par Iestādes organizētā atklāta konkursa “Ikdienas formas tērpu un to priekšmetu piegāde (uz trīs gadiem)” (identifikācijas numurs IeM VUGD 2020/34) norisi detalizēti izklāstīta Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumos Nr. 464 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu"" sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumā.
Ar jaunā parauga ikdienas formas tērpu pakāpeniski tiks nodrošinātas visas Iestādes amatpersonas, prioritāri to izsniedzot amatpersonām, kuri dienesta pienākumus veic ārpus dienesta telpām un ikdienā atrodas tiešā saskarē ar fiziskām personām.


       Lai veiktu Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonu svētku (parādes) formas tērpa modernizāciju, kā arī lai paaugstinātu tā ilgtspēju un radītu jaunu Valsts policijas un Valsts policijas koledžas vizuālo identitāti, Valsts policija 2020. gada jūnijā noslēdza iepirkuma līgumu "Reprezentācijas un parādes formas tērpu tehniskās specifikācijas un paraugu izstrāde", Iepirkuma identifikācijas numurs IeM VP 2020/13, ar mērķi veikt jaunā dizaina svētku (parādes) formas tērpa tehniskās specifikācijas un paraugu izstrādi.
             Izstrādājot jaunā dizaina svētku (parādes) formas tērpu tam, atšķirībā no vecā dizaina svētku (parādes) formas tērpa, ir:
            1) modernizēts un uzlabots audums (tā mehāniskā noturība, kā arī vēja un lietus noturība cepuru un mēteļa pamataudumam), tādā veidā nodrošinot jaunā dizaina svētku (parādes) formas tērpa lietošanu dažādos laika apstākļos. Tāpat jaunā dizaina starpsezonas mēteļos iekļauts papildus siltinājums, tādējādi saglabājot komforta sajūtu nelabvēlīgos laika apstākļos;
            2) veikta dzeltenā metāla un karmīnsarkano elementu nomaiņa pret pelēki sudrabainiem elementiem;
            3) radīta jauna dizaina kokarde, kā arī vasaras cepurei ar nagu ir speciāli izgatavotas kordu lentes ar ozollapu un zīļu rakstu;
            4) pielāgota vienota stila šalle, kaklasaite, kaklasaites saspraude, ādas cimdi un kakla apsēji, lai novērstu situācijas, kad amatpersonas pēc saviem ieskatiem piemeklē aksesuārus svētku (parādes) formas tērpam;
            5) izstrādāta detalizēta tehniskā specifikācija un modernizēti tehniskie zīmējumi, lai novērstu situācijas, kad katra šūšanas uzņēmuma šūtais svētku (parādes) formas tērps atšķiras no citu šūšanas uzņēmumu šūtajiem izstrādājumiem.
            Saskaņā ar Valsts policijas izstrādāto jaunā dizaina svētku (parādes) formas tērpa nodrošināšanas plānu, ar jaunā dizaina svētku (parādes) formas tērpu ir plānots pakāpeniski nodrošināt Valsts policijas un Valsts policijas koledžas vadības līmeņa amatpersonas, ievērojot šādu kārtību:
            2022. gadā - 8 amatpersonas (Valsts policijas priekšnieks un viņa vietnieki, reģionālo pārvalžu priekšnieki un Valsts policijas Galvenās administratīvās pārvaldes Sadarbības un attīstības biroja priekšnieks);
            2023. gadā – 25 amatpersonas (Valsts policijas pārvalžu priekšnieki un viņu vietnieki, Valsts policijas Iekšējās kontroles biroja priekšnieks un viņa vietnieks, Valsts policijas koledžas direktors un viņa vietnieki);
            2024. gadā – 30 amatpersonas (Valsts policijas biroju priekšnieki un bataljonu komandieri).
            
            Ņemot vērā iepriekš minēto, ar noteikumu projekta 1. un 9. punktu ir paredzēts ieviest Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonu jaunā dizaina svētku (parādes) formas tērpa aprakstu.

            Noteikumu projekta 2. punkts paredz noteikt, ka Valsts policijas un Valsts policijas koledžas jaunā dizaina svētku (parādes) formas tērps tiks ieviests līdz 2024. gada 1. jūlijam. Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonas, kurām nebūs izsniegts jaunā dizaina svētku (parādes) formas tērps, varēs nēsāt vecā dizaina svētku (parādes) formas tērpu, kura apraksts noteikts MK noteikumu Nr. 464 1. pielikumā, līdz brīdim, kamēr Valsts policija būs pilnībā pārgājusi uz jaunā dizaina svētku (parādes) formas tērpu.

            Ņemot vērā to, ka praksē ir konstatēti nepieciešamie uzlabojumi pašreizējā normatīvajā regulējumā saistībā ar Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonām izsniedzamo jaunā dizaina formas tērpu komplektējamo sastāvdaļu un atšķirības zīmju aprakstu, ar noteikumu projektu papildus tiek paredzēts izdarīt šādus grozījumus MK noteikumu Nr. 464 3. un 4. pielikumā:
            1. Noteikumu projekta 3. punkts paredz precizēt MK noteikumu Nr. 464 3. pielikuma ievaddaļas 4. punktu un noteikt, ka amatpersonām tiek izsniegtas viena veida auduma bikses (nenorādot konkrētu auduma veidu), nevis divas dažāda veida auduma bikses, kā tas ir noteikts pašlaik.
            Līdz šim brīdim amatpersonām tika izsniegtas jaunā dizaina divu veidu auduma bikses, kuras atšķīrās pēc to auduma blīvuma. Veicot tehnisko specifikāciju precizēšanu, tika ņemts vērā ieteikums izmantot vidēja biezuma drānu un amatpersonām izsniegt viena auduma šūtas bikses divus gabalus, tādā veidā atvieglojot gan darbu pie to iegādes plānošanas, gan arī tālākas uzglabāšanas un izsniegšanas amatpersonām.
            Attiecīgi ar projekta 6. punktu ir paredzēti grozījumi arī MK noteikumu Nr. 464 3. pielikuma 16., 17. un 18. attēla nosaukumā.            
            2. Lai noteiktu pēc iespējas precīzāku amatpersonām izsniedzamo jaunā dizaina formas tērpa sastāvdaļu aprakstu, noteikumu projekta 4. punkts paredz veikt grozījumu MK noteikumu Nr. 464 3. pielikuma 1. un 2. punktā, un papildināt tajos ietverto amatpersonām izsniedzamo formas tērpu sastāvdaļu aprakstu ar norādi, ka gan polo kreklam ar īsām piedurknēm, gan polo kreklam ar garām piedurknēm uz labās piedurknes ir kabata.
            3. Noteikumu projekta 5. punkts paredz veikt attiecīgu grozījumu MK noteikumu Nr. 464 3. pielikuma 4. punktā, ar kuru ir paredzēts precizēt amatpersonām izsniedzamo bikšu aprakstu, jo Valsts policijā turpmāk ir paredzēts izsniegt ne tikai bikses, kuru staru sānos un galos ir gaismu atstarojoša lente ar uzrakstu “POLICIJA”, bet arī bikses, kurām šāda lente nebūs.            Bikses bez atstarojošās lentes tiks izsniegtas amatpersonām, kas dienesta pienākumus pilda atrodoties telpās, un ikdienā nav tiešā saskarē ar iedzīvotājiem vai to grupām.
            4. Noteikumu projekta 7. punkts paredz veikt grozījumu MK noteikumu Nr. 464 3. pielikuma 9. punktā, ar kuru ir paredzēts precizēt amatpersonām izsniedzamo laiviņcepures definīciju un noteikt, ka amatpersonām tiek izsniegta laiviņcepure tikai ar pelēku iemalojumu.
            Valsts policija norāda, ka sākotnēji tika paredzēts, ka amatpersonām tiks izsniegtas laiviņcepures arī ar dzeltenu iemalojumu, taču, lai nodrošinātu to vienkāršāku iegādes plānošanu, iegādi un izsniegšanu, tika pieņemts lēmums, ka visām amatpersonām tiks izsniegtas laiviņcepures tikai ar pelēku iemalojumu, turklāt Valsts policija norāda, ka līdz šim brīdim Valsts policija ir iepirkusi un izsniegusi laiviņcepures tikai ar pelēku iemalojumu.
            Tāpat Valsts policija norāda, ka izsniedzot laiviņcepures ar dzeltenu iemalojumu, tās atšķirtos no vienotā stilistiskā formas tērpa dizaina, jo:
            1) amatpersonu formas tērpam ir paredzēti tikai pelēki iemalojumi;
            2) amatpersonu dienesta pakāpes atšķirības zīmes tiek izšūtas tikai ar pelēkiem diegiem;
            3) amatpersonām uz formas tērpa tiek izmantotas sudraba atstarojošas termo drukas.
            Attiecīgi ar noteikumu projekta 8. punktu ir paredzēts izdarīt grozījumu MK noteikumu Nr. 464 3. pielikumā un svītrot 32. attēlu, kurā ir attēlota laiviņcepure ar dzeltenu iemalojumu.
            5. Noteikumu projekta 10. punkts paredz veikt grozījumus MK noteikumu Nr. 464 4. pielikuma 1. punktā, un attiecīgi papildināt to ar norādi, ka personas identifikācijas zīme var būt izvietota vai nu uz tumši zilas krāsas auduma lentes (izvietota uz virsjakas), vai uz augstas redzamības dzeltenas krāsas auduma lentes (izvietota uz lietus jakas, ziemas jakas un modulārās uzkabes vestes).
            Attiecīgi noteikumu projekta 12. punkts paredz veikt grozījumus MK noteikumu Nr. 464 4. pielikumā un papildināt to ar attēlu, kurā tiek attēlots personas identifikācijas zīmes piemērs uz augstas redzamības dzeltenas krāsas auduma lentes.  
            6. Noteikumu projekta 13. punkts paredz veikt grozījumus MK noteikumu Nr. 464 4. pielikuma 2. punktā, un attiecīgi papildināt to ar norādi, ka uzraksts "POLICIJA" var būt izvietots vai nu uz tumši zilas krāsas auduma lentes (izvietots uz virsjakas), vai uz augstas redzamības dzeltenas krāsas auduma lentes (izvietots uz lietus jakas, ziemas jakas un modulārās uzkabes vestes).
            Attiecīgi noteikumu projekta 15. punkts paredz veikt grozījumus MK noteikumu Nr. 464 4. pielikumā un papildināt to ar attēlu, kurā tiek attēlots uzraksts "POLICIJA" uz augstas redzamības dzeltenas krāsas auduma lentes.           
            7. Noteikumu projekta 16. punkts paredz veikt grozījumu MK noteikumu Nr. 464 4. pielikuma 3. punktā, un svītrot no tā vārdu "izšūta", jo Latvijas valsts karoga emblēma, saskaņā ar tehniskajām specifikācijām, tiek termodrukāta.
            8. Noteikumu projekta 17. punkts paredz veikt grozījumu MK noteikumu Nr. 464 4. pielikuma 4. punktā, un svītrot no tā vārdu "izšūta", jo saskaņā ar tehniskajām specifikācijām, Valsts policijas emblēma tiek vai nu termodrukāta (uz polo krekla) vai austa (uz ziemas jakas, lietus jakas un virsjakas).
9. Noteikumu projekta 18. punkts paredz veikt grozījumu MK noteikumu Nr. 464 4. pielikuma 5. punktā, un attiecīgi precizēt Valsts policijas kokardes aprakstu un noteikt, ka amatpersonām tiek izsniegta kokarde tikai sudrabotā krāsā.
            Valsts policija norāda, ka sākotnēji tika paredzēts, ka amatpersonām tiks izsniegta kokarde arī zelta krāsā, taču, lai nodrošinātu to vienkāršāku iegādes plānošanu, iegādi un izsniegšanu, tika pieņemts lēmums, ka visām amatpersonām tiks izsniegtas kokardes sudrabotā krāsā, turklāt Valsts policija norāda, ka līdz šim brīdim Valsts policija ir iepirkusi un izsniegusi kokardes tikai sudrabotā krāsā, turklāt izsniedzot kokardes zelta krāsā, tās atšķirtos no vienotā stilistiskā formas tērpa dizaina.
            10. Noteikumu projekta 19. punkts paredz veikt grozījumu MK noteikumu Nr. 464 4. pielikumā un papildināt to ar jaunu punktu, kurā būtu noteikts Valsts policijas koledžas kadeta atšķirības zīmes apraksts un tās attēls.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
5 056 300
0
4 454 895
0
4 454 895
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
5 056 300
0
4 454 895
0
4 454 895
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
5 056 300
349 369
4 454 895
1 679 660
4 454 895
1 259 745
1 259 745
2.1. valsts pamatbudžets
5 056 300
349 369
4 454 895
1 679 660
4 454 895
1 259 745
1 259 745
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-349 369
0
-1 679 660
0
-1 259 745
-1 259 745
3.1. valsts pamatbudžets
0
-349 369
0
-1 679 660
0
-1 259 745
-1 259 745
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
349 369
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-1 679 660
-1 259 745
-1 259 745
5.1. valsts pamatbudžets
0
-1 679 660
-1 259 745
-1 259 745
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
1. Valsts policija
1.1.Iekšlietu ministrijai (Valsts policijai) budžeta apakšprogrammā 06.01.00 “Valsts policija” plānots finansējums formas tērpu un speciālā apģērba iegādei (EKK2364 “Formas tērpi un speciālais apģērbs”) šādā apmērā:
2022.gadā – 4 256 218 euro;
2023.gadā un turpmāk katru gadu  – 3 654 813 euro.

1.2. Jaunā dizaina svētku (parādes) formas tērpa iegāde un atjaunošana tiks nodrošināta Valsts policijai plānotā finansējuma formas tērpu un speciālā apģērba iegādei (EKK2364 “Formas tērpi un speciālais apģērbs”) ietvaros.
2022.gads 11 368 euro (plānotā finansējuma ietvaros)
Svētku (parādes) formas tērpa komplektu skaits: 8 komplekti
Paredzamā viena svētku (parādes)  formas tērpa komplekta cena: 1 421 euro
Plānotie izdevumi jaunā svētku (parādes)   formas tērpa iegādei kopā:
8 personas x 1 421 euro  = 11 368 euro
2023.gads 35 525 euro (plānotā finansējuma ietvaros)
Svētku (parādes) formas tērpa komplektu skaits: 25 komplekti
Paredzamā viena svētku (parādes) formas tērpa komplekta cena: 1 421 euro
Plānotie izdevumi jaunā svētku (parādes)  formas tērpa iegādei kopā:
25 personas x 1 421 euro  = 35 525 euro
2024.gads 45 614 euro (plānotā finansējuma ietvaros)
Svētku (parādes) formas tērpa komplektu skaits: 30 komplekti
Paredzamā viena svētku (parādes) formas tērpa komplekta cena: 1 421 euro
Plānotie izdevumi jaunā svētku (parādes)  formas tērpa iegādei kopā:
30 personas x 1 421 euro  = 42 630 euro  un  2 984 euro formas tērpa atjaunošanai
2025.gads 66 165 euro (plānotā finansējuma ietvaros)
Svētku (parādes) formas tērpa komplektu skaits: 40 komplekti
Paredzamā viena svētku (parādes) formas tērpa komplekta cena: 1 421 euro
Plānotie izdevumi jaunā svētku (parādes)  formas tērpa iegādei kopā:
40 personas x 1 421 euro  = 56 840 euro  un  9 325 euro formas tērpa atjaunošana
2026. gadā un turpmāk – aprēķinus skatīt anotācijas 1. pielikumā
Detalizēts jaunā dizaina svētku (parādes) formas tērpa iegādes un atjaunošanas izdevumu aprēķins iekļauts anotācijas 1. pielikumā. Viena svētku (parādes) formas tērpa komplekta faktiskā cena, izdevumi par svētku (parādes) formas tērpa komplektiem un komplekta atjaunošanas izdevumi, kā arī komplektu skaits var mainīties atkarībā no iepirkumu procedūras rezultātiem un nepieciešamā komplektu skaita uz pasūtījuma brīdi.

2. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
2.1. Iekšlietu ministrijai (Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam) budžeta programmā 07.00.00 “Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība” plānots finansējums formas tērpa, atšķirības zīmju un speciālā apģērba iegādei (EKK 2364 “Formas tērpi un speciālais apģērbs”) šādā apmērā:
2021.gadam –   3 656 276 euro, tajā skaitā:
2 800 000 euro – vienreizējs pasākums. Atbilstoši Ministru kabineta 2020.gada 2.septembra sēdes prot.Nr.51 55.§ “Informatīvā ziņojuma “Par pasākumiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai 2020. un 2021.gadam”” 2.punktam Iekšlietu ministrijai 2021.gadam ir atbalstīts finansējums Covid-19 krīzes pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas pasākumam “Valsts robežsardzes un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm nodrošināšana ar nepieciešamo formas tērpu” budžeta programmā 07.00.00 “Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība”;
56 194 euro – vienreizējs pasākums. Atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 11.decembra sēdes prot. Nr.59 64.§ “Informatīvā ziņojuma “Par ugunsdzēsības depo izveidi Ādažos”” 5. punktam Iekšlietu ministrijai precizēti bāzes izdevumi  2021. gadam, samazinot plānotos izdevumus 1 829 295 euro budžeta apakšprogrammā 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” un attiecīgi palielinot izdevumus budžeta programmā 07.00.00 “Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība”, tajā skaitā individuālo aizsarglīdzekļu iegādi, ne vairāk kā 64 320 euro apmērā, no tiem 56 194  euro speciālo apģērbu iegādei;
285 744 euro – „bāzes izdevumi” formas tērpu iegādei,
514 338 euro – finansējums, lai nodrošinātu ugunsdzēsēju speciālā apģērba (speciālais aizsargtērps, aizsargcimdi, aizsargzābaki, aizsargķivere, aizsargķiveres pasega, josta) iegādi.
2022.gadam un turpmāk ik gadu 800 082 euro, tajā skaitā:
285 744 euro – „bāzes izdevumi” formas tērpa iegādei,
514 338 euro – finansējums, lai nodrošinātu ugunsdzēsēju speciālā apģērba (speciālais aizsargtērps, aizsargcimdi, aizsargzābaki, aizsargķivere, aizsargķiveres pasega, josta) iegādi.

2.2. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam jaunā parauga ikdienas formas tērpa iegādei nepieciešamā finansējuma aprēķins (EKK “2364 Formas tērpi un speciālais apģērbs”)
2021.gads plānots finansējums 2 800 000 euro
Finansējums plānots ikdienas formas tērpu 3334 komplektu iegādei
Paredzamā viena ikdienas formas tērpa komplekta cena: 839,83 euro
Plānotie izdevumi jaunā ikdienas formas tērpa iegādei kopā:
3334 personas x 839,832 euro  = 2 800 000 euro
Pieejamais finansējums “bāzē” – 285 744 euro plānots vecā parauga formas tērpu nolietoto daļu nomaiņai.
2022.gadā nepieciešams papildu finansējums 349 369 euro*.
Prognozējams nepieciešamo ikdienas formas tērpu komplektu skaits:  416 komplekti
Paredzamā viena ikdienas formas tērpa komplekta cena:  839,83 euro
Lai nodrošinātu jaunā formas tērpa iegādi un priekšmetu atjaunošanu, ir nepieciešams finansējums 635 113 euro (no tiem 285 744 euro vecā parauga formas tērpa priekšmetu atjaunošanai, parādes (svētku) formas iegādei un 349 369 euro ikdienas formas tērpu komplektiem)
Papildus nepieciešamais finansējums 635 113 euro - “bāzē” 285 744 euro = 349 369 euro (416 personas x 839,83 euro).
*Ja nepieciešams, finanšu līdzekļi 2022.gadā 349 369 euro  apmērā papildu izdevumu finansēšanai tiks nodrošināti veicot apropriācijas pārdali starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām vai apakšprogrammām.
**Piešķirtie finanšu līdzekļi (2 800 000 euro) netika apgūti plānotajā apmērā, jo daļa iepirkumu beidzās bez rezultāta un bija jāizsludina atkārtoti un jāveic sarunu procedūras. Pasākums uzsākts 2021. gadā un visa gada garumā  tika organizēti iepirkumi, kā rezultātā 2021. gada beigās ir noslēgtas 4 vispārīgās vienošanās un 4 piegādes līgumi, kā arī veikti 3 avansa maksājumi (par šādiem priekšmetiem: garpiedurkņu krekls, bikses (ikdienas), polo krekls, ergonomiskā siksna, ziemas cimdi (ādas)) kopsummā par 147 098,73 euro.  
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.1 panta 3.daļas 3.punktam 2021. gadā neizlietotā finansējuma apmēru 2 652 901 euro apmērā  (2 800 000 euro mīnuss 147 099 euro) pieprasīs no budžeta programmas 01.00.00 "Apropriācijas rezerve" 2022.gadā.
2023.gadā nepieciešams papildu finansējums 1 679 660 euro.
Prognozējams nepieciešamo ikdienas formas tērpu komplektu skaits: 2 000 komplekti
Paredzamā viena ikdienas formas tērpa komplekta cena: 839,83 euro
Lai nodrošinātu jaunā formas tērpa iegādi un priekšmetu atjaunošanu, ir nepieciešams finansējums 1 965 404 euro (no tiem 285 744 euro formas tērpa priekšmetu atjaunošanai, parādes (svētku) formas iegādei un 1 679 660 euro ikdienas formas tērpu komplektiem).
Papildus nepieciešamais finansējums 1 965 404 euro - “bāzē” 285 744 euro = 1 679 660 euro (2 000 personas x 839,83 euro).
2024. gadā un turpmāk ik gadu nepieciešams papildu finansējums 1 259 745 euro.
Prognozējams nepieciešamo ikdienas formas tērpu komplektu skaits: 1 500 komplekti
Paredzamā viena ikdienas formas tērpa komplekta cena: 839,83 euro
Lai nodrošinātu jaunā formas tērpa iegādi un priekšmetu atjaunošanu, ir nepieciešams finansējums 1 545 489 euro (no tiem 285 744 euro formas tērpa priekšmetu atjaunošanai, parādes (svētku) formas iegādei un 1 259 745 euro ikdienas formas tērpu komplektiem)
Papildus nepieciešamais finansējums 1 545 489 euro - “bāzē” 285 744 euro = 1 259 745 euro (1 500 personas x 839,83 euro).
Viena ikdienas formas tērpa komplekta faktiskā cena tiks precizēta pēc iepirkuma procedūras noslēgšanas. Viena ikdienas formas tērpa komplekta faktiskā cena, izdevumi par ikdienas formas tērpa komplektiem un komplekta atjaunošanas izdevumi, kā arī komplektu skaits var mainīties atkarībā no iepirkumu procedūras rezultātiem un nepieciešamā komplektu skaita uz pasūtījuma brīdi
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas netiek plānotas.
Cita informācija
Pievienotais Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts paredz:
jautājumu par Iekšlietu ministrijai (Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam) papildus nepieciešamo finansējumu 2023. gadā 1 679 660 euro apmērā un 2024. gadā un turpmāk katru gadu 1 259 745 euro apmērā izskatīt Ministru kabinetā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” sagatavošanas un izskatīšanas procesā atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām.
Gadījumā, ja papildu finansējums šim mērķim netiks piešķirts, Iekšlietu ministrija Ministru kabineta noteikumu projekta īstenošanai papildu nepieciešamo finansējumu nodrošinās tai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
-
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Valsts policijas jaunā dizaina svētku (parādes) formas tērpa iegādes un atjaunošanas izmaksu aprēķins
2. pielikums
Nosaukums
Informācija par Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta organizētā atklāta konkursa “Ikdienas formas tērpu un to priekšmetu piegāde (uz trīs gadiem)” (identifikācijas numurs IeM VUGD 2020/34) norisi