Anotācija (ex-ante)

22-TA-2716: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
[1] likums “Par padomju un nacistisko režīmu slavinošu objektu eksponēšanas aizliegumu un to demontāžu Latvijas Republikas teritorijā”.
[2] Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 448 “Latvijas Republikas teritorijā esošo demontējamo padomju un nacistisko režīmu slavinošo objektu saraksts”.
[3] likuma "Par policiju" 12. panta 15. punkts.
[12. pants “Policijas darbinieka vispārējās tiesības”
Policijas darbiniekam, pildot viņam uzliktos pienākumus atbilstoši dienesta kompetencei, ir tiesības: 15) uz laiku ierobežot vai pārtraukt transporta vai gājēju kustību ielās un uz ceļiem, kā arī personu iekļūšanu atsevišķās vietās vai objektos un izkļūšanu no tiem, ja to prasa sabiedrības drošības, personu dzīvības, veselības un mantas aizsardzības, kā arī izmeklēšanas intereses;].
[4] Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumi Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas".
Noteikumu 48. punkts nosaka, ka pašvaldībai nepieciešamos līdzekļus pieprasa Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, tomēr šajā konkrētajā gadījumā, ievērojot līdzšinējo praksi saistībā ar izdevumu kompensēšanu pašvaldībām, kad pašvaldību policijas darbinieki tika iesaistīti pasākumu nodrošināšanā saistībā ar Covid-19 infekcijas slimības uzliesmojumu un tās seku novēršanu iepriekšējā periodā, un to, ka Rīgas pašvaldības policijas iesaisti atbalsta sniegšanā sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanā  pie Uzvaras pieminekļa organizē Valsts policija, indikatīvā finansējuma pieprasījumu ir sagatavojusi Iekšlietu ministrija. Noteikumu 52. punkts nosaka, ka, ja ministrija saņemtos līdzekļus pārskaita pašvaldībai vai citam līdzekļu izlietotājam, ministrija ir atbildīga par līdzekļu izlietojuma uzraudzību atbilstoši mērķim. Ministrijai ir tiesības pieprasīt pārskatus par līdzekļu izlietojumu, lai nodrošinātu šajā punktā minēto uzraudzību par mērķa sasniegšanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Piešķirt Iekšlietu ministrijai finansējumu, nepārsniedzot 660 299 euro, lai segtu izdevumus, kas ir saistīti ar Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu un Rīgas pašvaldības policijas nodarbināto atlīdzību, samaksu par virsstundu darbu, piemaksām par nakts darbu un citus izdevumus, nodrošinot sabiedrisko kārtību un drošību pasākumos, kas saistīti ar okupācijas režīma slavināšanu, kā arī padomju un nacistisko režīmu slavinošo objektu demontāžu laikā no 2022.gada 9.maija līdz 5.septembrim, kā arī, lai kompensētu papildu izdevumus saistībā ar vidējās izpeļņas pieaugumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2022. gada maijā un arī turpmākajos mēnešos, īpaši attiecībā uz Rīgā, Uzvaras parkā esošo monumentu “Padomju karavīriem — Padomju Latvijas un Rīgas atbrīvotājiem no vācu fašistiskajiem iebrucējiem” (turpmāk – monuments), sabiedrībā valdīja paaugstināta spriedze un bija iespējamas provokācijas un saasinājumi, ko pastiprināja arī Krievijas izraisītais karš pret Ukrainu, pieaugot Latvijas Republikai nelojālo personu aktivitātei, kas izpaužas kā mēģinājumi destabilizēt sabiedriskās kārtības un drošības situāciju valstī. Lai nodrošinātu sabiedrisko kārtību un drošību pie padomju un nacistisko režīmu slavinošiem objektiem, 2022. gada 9. maijā saskaņā ar speciāli izstrādātiem sabiedriskās kārtības nodrošināšanas un ceļu satiksmes regulēšanas plāniem Rīgā un Daugavpilī darbā virs noteiktā dienesta pienākumu izpildes laika tika iesaistīti lieli Valsts policijas resursi. Izvērtējot iespējamos riskus sabiedriskajai kārtībai un drošībai, kā arī situācijas eskalācijas iespējas, pie monumenta arī 2022. gada 10. maijā virs noteiktā dienesta pienākumu izpildes laika tika iesaistīti lieli Valsts policijas resursi. 2022. gada maijā Rīgas dome publiski informēja par monumenta demontāžu. Ņemot vērā pie monumenta līdz šim konstatēto pārkāpumu skaitu, pārkāpumu raksturu un mērķi – slavināt padomju un nacistisko režīmu, kā arī, ņemot vērā publiski izskanējušo informāciju un aicinājumus uz dažādām protesta akcijām, 2022. gada 11. maijā Valsts policijas priekšnieks pieņēma lēmumu Nr. 366 “Par personu iekļūšanas,  transporta apstāšanās un stāvēšanas pārtraukšanu Rīgas pilsētas Padomju Latvijas un Rīgas atbrīvotāju no vācu fašistiskajiem iebrucējiem pieminekļa memoriāla ansambļa teritorijā un tai pieguļošajā teritorijā ” (turpmāk – lēmums). Lai nodrošinātu lēmuma izpildi, sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai monumentam pieguļošajās teritorijās, katru dienu, diennakts režīmā, it sevišķi monumenta demontāžas laikā, tas ir, no 2022. gada 22. augusta līdz 25.augustam,  darbā virs noteiktā dienesta pienākumu izpildes laika tika iesaistīti lieli Valsts policijas resursi. Likuma “Par padomju un nacistisko režīmu slavinošu objektu eksponēšanas aizliegumu un to demontāžu Latvijas Republikas teritorijā” 4. panta pirmā daļa nosaka, ka monuments ir demontējams, savukārt 5. panta piektā daļa nosaka, ka padomju un nacistisko režīmu slavinošo objektu demontāžu pašvaldības īsteno ne vēlāk kā līdz 2022. gada 15. novembrim. Citus, kopskaitā  69 demontējamos objektus nosaka Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 448 “Latvijas Republikas teritorijā esošo demontējamo padomju un nacistisko režīmu slavinošo objektu saraksts”. Ņemot vērā pastāvošos sabiedriskās kārtības un drošības traucēšanas riskus, it sevišķi Rīgā, Liepājā, Rēzeknē un Daugavpilī, kā arī vērtējot riskus citās pilsētās, Valsts policijas darbinieki arī turpmāk tiks iesaistīti darbā virs noteiktā dienesta pienākumu izpildes laika. Gadījumā, ja arī pēc 2022. gada 15.novembra pastāvēt sabiedriskās kārtības traucēšanas riski, Valsts policijas amatpersonu iesaiste darbā virs noteiktā darba laikā turpināsies arī pēc 2022. gada 15. novembra.
Valsts drošības dienesta amatpersonas īstenoja plašus, preventīvus pasākumus gatavojoties monumenta demontāžai, kā arī nodrošināja situācijas uzraudzību un reaģēšanas gatavību monumenta demontāžas laikā. Valsts drošības dienests kopš 2022. gada sākuma strādā paaugstinātas intensitātes apstākļos, kas ietver gan preventīvu gan reaģēšanas pasākumu īstenošanu visu publisko pasākumu kontrolei, kuri ir saistīti ar padomju režīmu slavinošo pieminekļu demontāžu.
Rīgas pašvaldības policija sniedz atbalstu Valsts policijas Rīgas reģiona pasākumu (turpmāk - VP RRP) plāna Nr. RRPnos-182376 (ierobežotas pieejamības statuss) izpildē: sabiedriskās kārtības nodrošināšanā, slēgtās teritorijas kontrolē, bezpilota gaisa kuģa detektēšanā un lietvedības nodrošināšanā, transportlīdzekļu apstāšanās un strāvošanas aizlieguma kontrolē, īslaicīgas satiksmes slēgšanā un gājēju kustības ierobežošanā, cilvēku pulcēšanās uzraudzīšanā. Pasākuma plāna izpilde ar palielinātu Rīgas pašvaldības policijas darbinieku skaitu monumenta demontāžas laikā notiek no 2022. gada 22. augusta līdz šim brīdim 24/7 režīmā un tiks turpināta līdz īpašam Valsts policijas rīkojumam. Arī pirms monumenta demontāžas, tas ir no 2022. gada 13. maija notika pastiprināta monumenta uzraudzība saskaņā ar VP RRP pasākumu plānu Nr. RRPnos-105329 (Rīgas pašvaldības policijas 4 darbinieki 24/7 režīmā).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saistībā ar Valsts policijas, Valsts drošības dienesta, Rīgas pašvaldības policijas veiktajiem pasākumiem, lai nodrošinātu sabiedrisko kārtību un drošību pie padomju un nacistisko režīmu slavinošiem objektiem, pamatojoties uz faktiskajām izmaksām, tika veikti aprēķini par papildu nepieciešamo finansējumu. Valsts policijai aprēķins veikts laika periodam 09.05.2022-31.08.2022, Valsts drošības dienestam 22.08.2022.-31.08.2022., Rīgas pašvaldības policijai 22.08.2022.-05.09.2022. Aprēķini veikti, lai nodrošinātu:
1) samaksu par virsstundu darbu (dienesta (amata, darba) pienākumu izpilde virs noteiktā dienesta (amata, darba) pienākumu izpildes laika) ārkārtas uzdevumu veikšanai atbilstoši faktiskajam virsstundu apjomam;
2) piemaksu par dienesta (darba) pienākumu izpildi nakts laikā, ja izpildījās Darba likuma 138. panta pirmajā daļā noteiktie nosacījumi (nakts darbs ir ikviens darbs, ko veic nakts laikā vairāk nekā divas stundas. Ar nakts laiku saprotams laikposms no pulksten 22.00 līdz 6.00). Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 14. panta ceturtā daļa piemaksu par nakts darbu nosaka 50 procentu apmērā no stundas algas likmes;
3) atlīdzību par laiku, kuru amatpersona nepavada darba vietā, bet pēc attiecīga pieprasījuma ierodas norādītajā vietā un nekavējoties uzsāk pienākumu pildīšanu. Atlīdzība noteikta Valsts policijas amatpersonām, lai nodrošinātu operatīvu rīcību nepieciešamības gadījumā, ievērojot Valsts policijas Vadības uzdevumu – “Līdz turpmākam rīkojumam instruēt visu Valsts policijas amatpersonu personālsastāvu, ievērot paaugstinātas gatavības un paaugstinātas reaģēšanas stāvokli, kas izpaužas kā gatavība, saņemot vadības rīkojumu, iespējami īsākajā laika periodā ierasties pastāvīgajā dienesta dislokācijas vietā, lai veiktu darbības sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai.".  Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 3. panta 4.2 daļa nosaka apmēru atlīdzībai par laiku, kuru amatpersona nepavada darba vietā, bet pēc attiecīga pieprasījuma ierodas norādītajā vietā un nekavējoties uzsāk pienākumu pildīšanu, tas ir, atlīdzību par vienu stundu nosaka 25 % apmērā no Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonu zemākās mēnešalgu grupas minimālajai mēnešalgai atbilstošās stundas algas likmes, ko nosaka saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumiem Nr. 806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru”;
4) komandējumu izdevumus (dienas nauda, izmitināšanas izdevumi) - Valsts policijas amatpersonām;
5) degvielas izdevumus  - Valsts policijai;
6) Igaunijas policijas nodarbināto, kuri nodrošina atbalsta sniegšanu Valsts policijai, izmitināšanas izdevumus (6 naktis), ēdināšanu – Valsts policijai. Tā kā liels Valsts policijas amatpersonu skaits tika iesaistīts pasākumos, Valsts policija, gatavojoties dažādiem scenārijiem pēc monumenta nogāšanas, uzrunāja arī kolēģus no Igaunijas policijas, kuri izrādīja gatavību sniegt atbalstu Latvijas kolēģiem gan ar cilvēkresursiem, gan speciālo tehniku. Citu valstu policijas spēku iesaiste (šajā gadījumā (Igaunijas policijas amatpersonu iesaiste) atbilst starptautiskās sadarbības principiem;
7) citus izdevumus (ūdens, pārtika, inventārs u.c.) – Valsts policijai;
9) vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanu – Valsts policijai. Ievērojot to, ka samaksa par virsstundu darbu tiek iekļauta vidējās izpeļņas aprēķinā, ievērojami palielinās izdevumi atlīdzībai (atvaļinājuma nauda, slimības nauda, pabalsti), kas tiek aprēķināti, pamatojoties uz vidējo izpeļņu.  Vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai aprēķināts finansējums 8,33%  no nepieciešamā finansējuma atlīdzībai (izņemot no atlīdzības par laiku, kuru amatpersona nepavada darba vietā, bet pēc pieprasījuma ierodas norādītajā vietā un nekavējoties uzsāk pienākumu pildīšanu – Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 3.1 panta septītā daļa).
Saskaņā ar veiktajiem aprēķiniem Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm un Rīgas pašvaldības policijai indikatīvais papildu nepieciešamais finansējums ir 660 299 euro, tai skaitā sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai - 621 982 euro, vidējās izpeļņas pieauguma kompensēšanai - 38 317 euro. Ja būs nepieciešams turpināt drošības pasākumus arī pēc minētajiem datumiem, uz kuriem iestādes ir veikušas aprēķinus, būs nepieciešami lielāki papildu līdzekļi.
Risinājuma apraksts
Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi rīkojuma projektu, kas paredz:
1. Iekšlietu ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 660 299 euro apmērā, tai skaitā:
1.1. 621 982 euro, lai segtu izdevumus saistībā ar sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanu pasākumos, kas saistīti ar okupācijas režīma slavināšanu, kā arī padomju un nacistisko režīmu slavinošo objektu demontāžu laikposmā no 2022. gada 9. maija līdz 2022. gada 5. septembrim, tai skaitā, lai Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu un Rīgas pašvaldības policijas nodarbinātajiem samaksātu par virsstundu darbu, izmaksātu piemaksas par dienesta (darba) pienākumu izpildi nakts laikā, izmaksātu atlīdzību par laiku, kuru amatpersona ar speciālo dienesta pakāpi nepavada darba vietā vai citā institūcijas norādītajā vietā, bet pēc attiecīga pieprasījuma ierodas norādītajā vietā un nekavējoties uzsāk pienākumu pildīšanu, kā arī, lai segtu Valsts policijai citus ar minētajiem pasākumiem saistītus izdevumus, tai skaitā:
1.1.1. Valsts policijai – 497 925 euro;
1.1.2. Valsts drošības dienestam - 27 035 euro;
1.1.3. Rīgas pašvaldības policijai - 97 022 euro;
1.2. 38 317 euro, lai kompensētu Valsts policijai papildu izdevumus (vidējās izpeļņas pieaugums), kas rodas, nosakot samaksu par virsstundu darbu saistībā ar šā rīkojuma 1.1. apakšpunktā minēto pasākumu īstenošanu.
2. Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1. punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", nepārsniedzot šā rīkojuma 1. punktā noteikto apmēru.
3. Rīgas pašvaldības policija ir atbildīga par piešķirtā finansējuma izlietojumu atbilstoši tā piešķiršanas mērķim.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu: Valsts policijas un Valsts drošības dienesta amatpersonas, kā arī Rīgas pašvaldības policijas nodarbinātie.
Ietekmes apraksts
Tiks nodrošināta taisnīga un tiesību aktu prasībām atbilstoša atlīdzība par dienesta (amata, darba) pienākumu izpildi, nodrošinot drošības pasākumu īstenošanu, kā arī segti citi izdevumi dienesta (amata, darba) pienākumu sekmīgai izpildei.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
660 299
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
660 299
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-660 299
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-660 299
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
660 299
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Iekšlietu ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijai pieprasījumu, vienlaikus iekļaujot detalizētus aprēķinus, par rīkojuma projekta 1.punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.
Papildu nepieciešamais finansējums kopā ir 660 299 euro, tai skaitā:
Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm – 563 277 euro, tai skaitā:
   Valsts policijai* - 536 242 euro;
   Valsts drošības dienestam - 27 035 euro;
Rīgas pašvaldības policijai - 97 022 euro.
Ja riski palielināsies un būs nepieciešama pastiprināta Valsts policijas klātbūtne, tad būs nepieciešami lielāki papildus finanšu līdzekļi, par kuriem informācija tiks sniegta provizoriski 2023.gadā janvārī.
Aprēķina kopsavilkumu un detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas pielikumos.

Aprēķini par izdevumiem, kas plānoti EKK 2271 "Izdevumi. kas saistīti ar operatīvo darbību" tiks iesniegti Finanšu ministrijā ar atsevišķu vēstuli (informācija klasificēta).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas nav.
Cita informācija
Izdevumi tiks segti Iekšlietu ministrijas budžeta programmas 99.00.00 "Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums" ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem". 
Valsts policija vērš uzmanību, ka, ja riski palielināsies un būs nepieciešama pastiprināta Valsts policijas klātbūtne, tad būs nepieciešami lielāki papildus finanšu līdzekļi, par kuriem informācija tiks sniegta provizoriski 2023.gadā janvārī.
Valsts policija, Valsts drošības dienests, Rīgas pašvaldības policija ir atbildīgi par sniegtās informācijas patiesumu. Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts drošības dienests, Valsts policija, Rīgas pašvaldības policija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Valsts policija
  • Valsts drošības dienests
  • Rīgas pašvaldības policija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Nepieciešamais finansējums Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm un Rīgas pašvaldības policijai saistībā ar sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanu pasākumos, kas saistīti ar okupācijas režīma slavināšanu, kā arī ar padomju un nacistisko režīmu slavinošo objektu demontāžu laikposmā no 2022. gada 9. maija līdz 2022. gada 5. septembrim