Anotācija (ex-ante)

24-TA-858: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 5. marta noteikumos Nr. 148 "Maksātnespējas procesa administratoru pretendentu apmācības, eksaminācijas un maksātnespējas procesa administratoru amata darbības kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 5. marta noteikumos Nr. 148 "Maksātnespējas procesa administratoru pretendentu apmācības, eksaminācijas un maksātnespējas procesa administratoru amata darbības kārtība" (turpmāk – Noteikumi Nr. 148) izstrādāti atbilstoši Maksātnespējas likuma 13.1 panta trešajā daļā noteiktajam.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir veikt tehniskus grozījumus Noteikumos Nr. 148, papildinot tos ar jaunu pielikumu − maksātnespējas procesa administratora (turpmāk – administrators) amata apliecības paraugs.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atbilstoši Maksātnespējas likuma 13.1 pantam pēc administratora iecelšanas amatā Maksātnespējas kontroles dienesta direktors izdod administratoram viņa amata apliecību. Amata apliecība ir administratora amata pilnvaru apliecinošs dokuments, kas izsniedzams elektroniskā formā.
Amata apliecībā norādāmās ziņas ir izsmeļoši uzskaitītas Noteikumu Nr. 148 65. punktā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 148 65. punktā ir paredzēts, kāda informācija jāiekļauj administratora amata apliecībā, bet nav noteikts vienots tās paraugs.
Ņemot vērā, ka amata apliecība tiek izsniegta elektroniski un tajā nav administratora fotogrāfijas, atsevišķos gadījumos (piemēram, kad nav iespējas pārbaudīt administratora amata datus Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra vestajā maksātnespējas reģistrā), var pastāvēt šaubas par uzrādītās administratora amata apliecības īstumu.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu, ka amata apliecība ir ticama, jānosaka tās vienots paraugs. Līdz ar ko nepieciešams papildināt Noteikumus Nr. 148 ar administratora amata apliecības paraugu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Tā kā 2024. gada 25. aprīlī tiek organizēts kvalifikācijas eksāmens un saskaņā ar normatīvajiem aktiem administratoriem pēc tā nokārtošanas ir jāpagarina amata apliecības derīguma termiņš, izdodot jaunas amata apliecības, tiesību akta projekta saskaņošanu atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 55.2. apakšpunktam nepieciešams virzīt steidzamības kārtībā, kas neietekmē grozījumu spēkā stāšanos vispārējā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts ir attiecināms uz šādām mērķa grupām:
1) administratori – Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra vestajā maksātnespējas reģistrā 2024. gada martā ir reģistrēti 146 administratori;
2) administratora pretendenti – Maksātnespējas likuma 13. panta pirmā daļa nosaka administratoram izvirzāmās prasības, savukārt par administratora pretendentu var būt jebkura persona, kura normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir izteikusi vēlmi kārtot administratora pretendenta eksāmenu. Ievērojot minēto, nav iespējams noteikt administratora amata pretendentu skaitu.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Ar Tiesību akta projektu tiks noteikts vienots administratora amata apliecības elektroniskās formas dokumenta paraugs.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Tiesību akta projekts ir tehniska rakstura un precizē iepriekšējos grozījumos radušos tehnisko kļūdu. Tādējādi projekts nemaina regulējuma būtību.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi