Anotācija (ex-ante)

22-TA-2908: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "d/s Mazcena Nr. 104" Mārupes pagastā, Mārupes novadā, pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai no privātpersonas atsavināt tai piederošo nekustamo īpašumu “d/s Mazcena Nr.104”, Mārupes pagastā, Mārupes novadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt no nekustamā īpašuma īpašnieka (turpmāk – Īpašnieks) nekustamo īpašumu “d/s Mazcena Nr.104” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.8076 011 0497) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8076 011 0497) 0,0568 ha platībā – Mārupes pagastā, Mārupes novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai” Rail Baltica projektam noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības “RB Latvija” veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā trases Rail Baltica robeža skar Nekustamo īpašumu.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem, Rail Baltica projekta īstenošanai ir nepieciešama Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8076 011 0497) daļa 0,0504 ha platībā. Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo (atsavināmo) zemes vienības daļu (0,0504 ha platībā), atlikumā veidojas zemes vienības daļa 0,0064 ha platībā. Atbilstoši Mārupes novada pašvaldības 2021.gada 19.jūlija atzinumam Nr. 1/2-2/401 paliekošā zemes vienības daļa ar platību 0.0064 ha nav izmantojama atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam. Ievērojot Likuma 6.panta pirmā daļā noteikto un to, ka Nekustamā īpašuma Īpašnieks nav izteicis vēlmi paturēt zemes vienības daļu ar platību 0.0064 ha savā īpašumā, ierosināta visa Nekustamā īpašuma atsavināšana sabiedrības vajadzībām.
Nekustamais īpašums tiek atsavināts publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai (publiskās lietošanas dzelzceļa nodalījuma joslai) un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ņemot vērā Dzelzceļa likuma 15.panta pirmā daļā noteikto.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ierakstīts Rīgas rajona tiesas Mārupes novada zemesgrāmatas nodalījumā Nr.1584 šādā sastāvā: zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8076 011 0497 0,0568 ha platībā. Īpašuma tiesības nostiprinātas fiziskai personai.
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrētas nomas tiesības, ķīlas tiesības, piedziņas atzīmes vai citi nekustamā īpašuma lietošanas tiesību apgrūtinājumi.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk - NĪVKIS) teksta datiem Nekustamajam īpašumam nav reģistrēti apgrūtinājumi.
Nekustamā īpašuma novērtēšanas procesā, apsekojot Nekustamo īpašumu dabā, uz zemes vienības konstatētas būves (dārza māja ar pirti, koka palīgēka un siltumnīca) nav reģistrētas NĪVKIS.
Saskaņā ar Mārupes novada pašvaldības būvvaldes 2021.gada 30.jūlija vēstuli Nr.2/7/48 būvvalde nav izdevusi būvatļaujas vai akceptējusi būvprojektus Nekustamajā īpašumā.
Uz Nekustamā īpašuma apsekošanas brīdi (2021.gada 19.oktobri) spēkā esošās Ministru kabineta 2014.gada 19.augusta noteikumu Nr.500 “Vispārīgie būvnoteikumi” (turpmāk – Vispārīgie būvnoteikumi) redakcijas 1.pielikumā “Būvju iedalījums grupās atbilstoši būvniecības procesam” kā pirmās grupas būves kvalificētas mazēkas (šobrīd regulējums paplašināts uz vienstāva ēkām ar apbūves laukumu līdz 60 m2, tai skaitā mazēkām - vienstāva ēka, tostarp nojume un palīgēka, kuras apbūves laukums nav liekāks par 25 m2). Nekustamajā īpašumā konstatētajām ēkām - dārza māja ar pirti, koka palīgēka un siltumnīca, apbūves laukums nav liekāks par 25 m2. Saskaņā ar Vispārīgo būvnoteikumu 70.punktu pirmās grupas būvju būvniecību ierosina, iesniedzot būvvaldē paskaidrojuma rakstu vai apliecinājuma karti, būvvaldē iesniedzamo dokumentu saturu un apjomu nosaka speciālie būvnoteikumi. Uz Nekustamā īpašuma apsekošanas brīdi 2022.gada 19.oktobri spēkā esošās Ministru kabineta 2014.gada 2.septembra noteikumu Nr.529 “Ēku būvnoteikumi” (turpmāk – Ēku būvnoteikumi) redakcijas 23.punkts noteica, ka, ierosinot pirmās grupas ēkas jaunu būvniecību vai novietošanu, institūcijā, kura pilda būvvaldes funkcijas, iesniedz paskaidrojuma raksta I daļu, kurai pievieno Ēku būvnoteikumos minētos dokumentus. Īpašnieks nav iesniedzis dokumentus, kas apliecina minētās dārza mājas ar pirti, koka palīgēkas un siltumnīcas būvniecības likumību vai tiesisku iegūšanu un piederību Īpašniekam.
Ņemot vērā minēto, nav tiesiska pamata Nekustamā īpašuma vērtībā ievērtēt dārza mājas ar pirti, koka palīgēkas un siltumnīcas vērtību. Nekustamā īpašuma Īpašniekam līdz Nekustamā īpašuma atsavināšanai un nodošanai Satiksmes ministrijas valdījumā ir tiesības iebūvētos materiālus demontēt un paturēt savā rīcībā, tos pārvietojot. Ar zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 8076 011 0497 nesaraujami saistītie uzlabojumi: dekoratīvie koki, augļu koki un krūmi un ziemcietes, kā arī dzelzsbetona bruģa klājuma celiņš un ūdens spice kā teritorijas labiekārtojumi ievērtēti, nosakot Nekustamā īpašuma tirgus vērtību.

Atsavināšanas procesā Īpašnieks pieteicis zaudējumus:
1) par zaudēto iespēju audzēt pārtikai nepieciešamos dārzeņus un augļus;
2) par dārza mājiņu, kurai kā piemiņas objektam ir sevišķa vērtība;
3) par voljēra un suņa uzturēšanas vietas zaudēšanu un suņa pārvietošanu uz citu vietu.
Saskaņā ar SIA “Eiroeksperts” 2021.gada 21.decembra vērtējumā norādīto Nekustamā īpašuma Īpašnieka pieteiktie zaudējumi neietekmē Nekustamā īpašuma vērtību.
Atsavināšanas procesā noraidīti Īpašnieka ir pieteiktie zaudējumi:
1) par zaudēto iespēju audzēt pārtikai nepieciešamos dārzeņus un augļus.
Nosakot Nekustamā īpašuma vērtību, ir ņemta vērā Īpašnieka sniegtā informācija par Nekustamā īpašuma faktisko izmantošanu, kā arī ar Nekustamo īpašumu nesaraujami saistītās blakus lietas, tostarp ūdens spice, dzelzsbetona bruģa klājuma celiņš, dekoratīvie koki, augļu koki un krūmi un ziemcietes.
2) par dārza mājiņu, kurai kā piemiņas objektam ir sevišķa vērtība.
Nekustamā īpašuma apsekošanas laikā apvidū konstatētā dārza mājiņa nav reģistrēta zemesgrāmatā un NĪVKIS. Minētās būves vērtība nav iekļauta Nekustamā īpašuma vērtībā, jo Īpašnieks nav iesniedzis dokumentus, kas apliecina būves tiesisku iegūšanu vai likumīgu būvniecību. Tāpat saskaņā ar Mārupes novada pašvaldības būvvaldes 2021.gada 30.jūlija vēstulē Nr. 2/7/48 sniegto informāciju, būvvalde nav izdevusi būvatļaujas vai akceptējusi būvprojektus būvdarbiem Nekustamajā īpašumā. Ēku būvnoteikumi paredz katrai būves grupai iesniedzamos būvniecības ieceres dokumentus. Būvniecības ieceres dokumenti nav nepieciešami sezonas ēkas jaunai būvniecībai vai novietošanai ārpus publiskās ārtelpas (7.3.2.apakšpunkts). Sezonas ēka ir vienstāva ēka (piemēram, siltumnīca, nojume, lapene, paviljons, kiosks, kafejnīca, pirts), kuras ekspluatācijas laiks nav ilgāks par vienu gadu un kuru nojauc līdz minētā termiņa beigām, ietverot nojaukšanas laiku. Īpašniekam ir tiesības līdz Nekustamā īpašuma atsavināšanai un nodošanai Satiksmes ministrijas valdījumā būves nojaukt un materiālus paturēt savā īpašumā.
3) par voljēra un suņa uzturēšanas vietas zaudēšanu un suņa pārvietošanu uz citu vietu.
Saskaņā ar Vispārīgo būvnoteikumu 1.pielikumu un Ministru kabineta 2017.gada 9.maija noteikumu Nr.253 “Atsevišķu inženierbūvju būvnoteikumi” 6.3.4.apakšpunktu būvniecības ieceres dokumentācija nav nepieciešama atsevišķo labiekārtojuma elementu novietošanai vai būvniecībai. Atsevišķie labiekārtojuma elementi nav uzskatāmi par kadastra objektiem Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma izpratnē. Ņemot vērā voljēra slikto tehnisko stāvokli, tā vērtība nav iekļauta Nekustamā īpašuma vērtībā. Nekustamā īpašuma atbrīvošanas procesā Īpašniekam ir tiesības pieteikt zaudējumus par voljēra un suņa pārvietošanu saskaņā ar Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk - Noteikumi Nr. 204) 2.punktu.

Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Noteikumu Nr. 204 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2022. gada 27. septembra lēmumu Nr. 03.1-14/2821:
1. apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “d/s Mazcena Nr.104” (kadastra numurs 80760110497) – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80760110497) 0.0568 ha platībā – Mārupes pagastā, Mārupes novadā, atsavināšanu, nosakot to EUR 6 589 (seši tūkstoši pieci simti astoņdesmit deviņi euro);
2. noraidīja Īpašnieka pieteiktos zaudējumus ar šādu, papildus iepriekš minētajam pamatojumam, sniegto skaidrojumu:
2.1. saskaņā ar Likuma 21.pantā minēto, ka nekustamā īpašuma bijušajam īpašniekam nosakāma atlīdzība, kas nodrošina tādu mantisko stāvokli, kas ir līdzvērtīgs viņa iepriekšējam mantiskajam stāvoklim, Īpašniekam ir noteikta taisnīga atlīdzība, kas sniedz tādu mantisko apmierinājumu, kādu Īpašnieks varētu saņemt, ja Nekustamais īpašums tiktu pārdots, noslēdzot darījumu starp labprātīgu pārdevēju un labprātīgu pircēju. Nekustamais īpašums ir novērtēts atbilstoši Likuma 23.panta otrajā daļā minētajam, proti, izvērtējot Nekustamā īpašuma sastāvu, komunikācijas, labiekārtojumu, tehnisko stāvokli un nolietojuma pakāpi, atrašanās vietu un atbilstoši normatīvo aktu prasībām uzsākto Nekustamā īpašuma izmantošanu, apgrūtinājumus un nastas, ienesīgumu, apbūves un saimnieciskās izmantošanas iespējas.
Par Nekustamo īpašumu nav nosakāma lielāka vērtība, kāda tā ir norādīta Satiksmes ministrijas 2022. gada 27. septembra lēmuma Nr. 03.1-14/2821 lemjošās daļas 1.punktā un Īpašnieka pieteikums par zaudēto iespēju audzēt pārtikai nepieciešamos dārzeņus un augļus ir nepamatots un noraidāms;
2.2. saskaņā ar Civillikuma 2005.pantu par pirkuma līguma priekšmetu var būt visas lietas, ko atļauts un iespējams atsavināt, līdz ar to ir iegūstami pierādījumi par Nekustamā īpašuma sastāvu, kas ir izveidots vai iegūts atbilstoši normatīvo aktu prasībām, proti, Nekustamajam īpašumam visā sastāvā tiesiskā kārtībā ir jābūt reģistrētam zemesgrāmatā uz Īpašnieka vārda. Nekustamā īpašuma sastāvā esošām būvēm jābūt būvētām un nodotām ekspluatācijā būvnormatīvos noteiktajā kārtībā. Īpašnieks nav iesniedzis pierādījumus par dārza mājiņas likumisku izcelšanos un īpašuma tiesībām uz to, kas nozīmē, ka dārza mājiņa ir atzīstama par objektu, ko nav atļauts atsavināt. Līdz ar to Īpašnieka zaudējumu pieteikums par dārza mājiņas zaudēšanu, kam ir piemiņas vērtība, ir nepamatots un noraidāms.
Īpašniekam tiek saglabātas īpašuma tiesības uz dārza mājiņu kā kustamu mantu, kuru Īpašnieks būs tiesīgs transportēt vai pārvietot;
2.3. zaudējumu pieteikums par voljēra un suņa uzturēšanas vietas zaudēšanu ir saistīts ar nosacījumu par suņa pārvietošanu un jaunas uzturēšanas vietas atrašanu. Suņa uzraudzības pienākums gulstas uz šī dzīvnieka īpašnieku atbilstoši Dzīvnieku aizsardzības likuma 5.pantam, kas noteic dzīvnieka īpašnieka pienākumus. Tādēļ suņa pārvietošana ir Īpašnieka iespēja un pienākums. Saskaņā ar Noteikumu Nr.204 2.punktu Īpašniekam būs tiesības iesniegt pieteikumu par minēto zaudējumu atlīdzināšanu pēc to rašanās, iesniedzot zaudējumus pamatojošus dokumentus. Līdz ar to Īpašnieka zaudējumu pieteikums par suņa pārvietošanu un jaunas uzturēšanas vietas atrašanu nav pamatots ar pierādījumiem par zaudējumu faktisko apmēru un ir noraidāms.

Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamo īpašumu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamo īpašumu “d/s Mazcena Nr.104” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8076 011 0497) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8076 011 0497) 0,0568 ha platībā – Mārupes pagastā, Mārupes novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamais īpašums tiek atsavināts transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15.panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamo īpašumu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma Īpašnieku, kuram piederošs Nekustamais īpašums atsavināms sabiedrības vajadzībām.
Ministru kabineta rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Ministru kabineta rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Ministru kabineta rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
-

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Ministru kabineta rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Ministru kabineta rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk