Anotācija (ex-ante)

22-TA-1875: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Zāļu valsts aģentūras 2022. gada budžeta apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Apraksts
        Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par Zāļu valsts aģentūras 2022. gada budžeta apstiprināšanu” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
          - Publisko aģentūru likuma 13. panta trešo daļu, kas nosaka, ka valsts aģentūra Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajā kārtībā patstāvīgi veido valsts aģentūras budžetu. Valsts aģentūras budžetu apstiprina Ministru kabinets (turpmāk – MK).
          - Publisko aģentūru likuma 14. panta otro daļu, kas nosaka, ka gada beigās valsts aģentūras kontā esošo līdzekļu atlikums, kas radies no ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem, citiem pašu ieņēmumiem un ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem, paliek valsts aģentūras rīcībā, un to drīkst izlietot izdevumu finansēšanai nākamajā gadā vai turpmākajos gados.
          - Likuma par budžetu un finanšu vadību 41. panta (11) daļa nosaka, ka budžeta nefinansētu iestāžu nākamā gada budžetu projektus apstiprināšanai Ministru kabinetā iesniedz ministrijas (pārraudzības institūcijas) līdz kārtējā gada 1. septembrim, un Ministru kabinets tos apstiprina līdz kārtējā gada 15. septembrim.
          - Likuma par budžetu un finanšu vadību 6.1 panta piektā daļa nosaka, ka budžeta nefinansētu iestāžu kārtējā gada līdzekļu atlikumu var izmantot nākamajā gadā izdevumu finansēšanai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
No ZVA neizmantotā 2021.gada maksas pakalpojumu līdzekļu atlikuma uz 2022.gada 1.janvāri 1 202 937 euro apmērā, no tiem 429 728 euro novirzīt NMPD degvielu izmaksu sadārdzinājuma daļējai segšanai, medicīniskās gāzes (skābekļa) iegādes un medicīniskās gāzes (skābekļa) balonu nomas pakalpojumu izdevumu segšanai, kā arī atkritumu savākšanas, izvešanas un utilizācijas pakalpojumu izdevumu segšanai, savukārt 75 630 euro novirzīt PSMVM komunālo pakalpojumu izmaksu sadārdzinājuma segšanai un 697 579 euro apmērā paredzēts novirzīt ZVA svarīgāko pasākumu apmaksai. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
        Šobrīd Zāļu valsts aģentūras 2022. gada budžetu nosaka MK 2021. gada 7.decembra rīkojums Nr. 917 “Par Zāļu valsts aģentūras 2022. gada budžeta apstiprināšanu” kurā ir apstiprināti ieņēmumi 6 290 315 euro apmērā un izdevumi 6 894 761 euro apmērā (tai skaitā izdevumu finansēšanai novirzot maksas pakalpojumu naudas līdzekļu atlikumu uz 2022. gada 1. janvāri 604 446 euro apmērā) atbilstoši šā rīkojuma pielikumam.
Rīkojuma projekts paredz, ka saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 41.panta 1.1 daļu jāapstiprina Zāļu valsts aģentūras 2022. gada budžeta ieņēmumus 6 381 427 euro apmērā un izdevumus 7 584 364 euro apmērā (tai skaitā izdevumu finansēšanai novirzot maksas pakalpojumu naudas līdzekļu atlikumu uz 2022. gada 1. janvāri 1 202 937 euro apmērā) atbilstoši rīkojuma projekta pielikumam.

        MK 2022.gada 3.maijā pieņēma noteikumus Nr. 272 “Kārtība un prasības, kādā pieprasa, piešķir un izmaksā kompensāciju vai atsaka to piešķirt par vakcīnas pret Covid-19 infekciju apstiprināto blakusparādību dēļ izraisīto smago vai vidēji smago kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai", kas nosaka, ka atbildīgā iestāde par pacienta veselībai vai dzīvībai radītā smaga vai vidēji smaga kaitējuma konstatēšanu, kompensācijas apmēra noteikšanu, piešķiršanu un izmaksāšanu ir Zāļu valsts aģentūra. Lai nodrošinātu jauno pārvaldes uzdevumu izpildi 2022. gadā ir nepieciešams palielināt izdevumus 278 367 euro apmērā, ieplānojot izdevumus atlīdzībai 267 512 euro apmērā (EKK 1000), precēm un pakalpojumiem 5 874 euro apmērā (EKK 2000) un pamatkapitāla veidošanai 4 981 euro apmērā (EKK 5000), vienlaikus novirzot neizmantotā 2021. gada maksas pakalpojumu līdzekļu atlikuma uz 2022. gada 1. janvāri. Savukārt, 2023.gadā un turpmāk ik gadu 417 550 euro apmērā, no tiem izdevumus atlīdzībai 401 268 euro apmērā (EKK 1000), precēm un pakalpojumiem 8 810 euro apmērā (EKK 2000) un pamatkapitālā veidošanai 7 472 euro apmērā (EKK 5000).
        Papildu nepieciešamais finansējums 278 367 euro apmērā bija paredzēts, lai nodrošinātu jauno pārvaldes uzdevumu izpildi sākot no 2022. gada 1.maija.


        2021 gada 21.decembrī tika pieņemti MK noteikumi Nr. 868 "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 10. decembra noteikumos Nr. 641 "Zāļu valsts aģentūras maksas pakalpojumu cenrādis"". Zāļu valsts aģentūras cenrādis tika papildināts ar jauniem pakalpojumiem, rezultātā 2022.gadā un turpmāk ik gadu pašu ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un tiem atbilstoši izdevumi palielināsies par 91 112 euro šādā sadalījumā pa izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām
EKK 1000 (Atlīdzība) 62 200 euro, EKK 2000 (Preces un pakalpojumi) 20 702 euro un EKK 5000 (Kapitālie izdevumi) 8 210 euro.
     

       ZVA konta atlikums uz 2021.gada 1.janvāri ir 1 202 937 euro apmērā, tai skaitā: 697 579 euro apmērā paredzēts novirzīt ZVA svarīgāko pasākumu apmaksai, 75 630 euro apmērā novirzīt muzeja komunālo pakalpojumu sadārdzinājuma izdevumu segšanai, pārdalot finansējumu uz PSMVM budžetu, 429 728 euro apmērā paredzēts novirzīt NMPD degvielu izmaksu sadārdzinājuma daļējai segšanai, medicīniskās gāzes (skābekļa) iegādes un medicīniskās gāzes (skābekļa) balonu nomas pakalpojumu izdevumu segšanai, kā arī atkritumu savākšanas, izvešanas un utilizācijas pakalpojumu izdevumu segšanai, pārdalot finansējumu uz NMPD budžetu.
         

1)   2022.gadā līdzekļi 697 579 euro apmērā novirzāmi Zāļu valsts aģentūras izdevumu finansēšanai šādu pasākumu nodrošināšanai:
          1. 93 133 euro apmērā – kompensācijas prasījumu par vakcīnas pret Covid-19 infekciju apstiprināto blakusparādību dēļ pacienta veselībai vai dzīvībai radītā smaga vai vidēji smaga kaitējuma izvērtēšanai, kompensācijas apmēra noteikšanai, piešķiršanai un izmaksāšanai (detalizētu aprēķinu skatīties anotācijas 1.pielikumā);
          2. 71 352 euro apmērā – audu, šūnu un orgānu ieguves un izmantošanas vietu, asins kabinetu, asins sagatavošanas nodaļu un Valsts asinsdonoru centra atbilstības novērtēšanai un uzraudzībai;
          3. 128 417 euro apmērā – Latvijā ražotu medicīnisko ierīču reģistrēšanai, atļauju speciāli piegādāto medicīnisko ierīču laišanai apgrozībā izsniegšanai, kā arī medicīnisko ierīču vigilances veikšanai un atļauju izsniegšanai medicīnisko ierīču klīniskās izpētes veikšanai;
          4. 404 677 euro apmērā – norēķiniem par iepriekšējā pārskata perioda izdevumiem.
2) Paula Stradiņa medicīnas vēstures muzejam (turpmāk – PSMVM) nepieciešamie finanšu līdzekļi – 75 630 euro apmērā muzeja komunālo pakalpojumu sadārdzinājuma izdevumu segšanai;
3) Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam nepieciešami finanšu līdzekļi –  429 728 euro apmērā degvielu izmaksu sadārdzinājuma daļējai segšanai, medicīniskās gāzes (skābekļa) iegādes un medicīniskās gāzes  (skābekļa) balonu nomas pakalpojumu izdevumu segšanai, kā arī atkritumu savākšanas, izvešanas un utilizācijas pakalpojumu izdevumu segšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
       1. Ņemot vērā, ka atbilstoši MK 2022.gada 3.maija noteikumiem Nr.272 “Kārtība un prasības, kādā pieprasa, piešķir un izmaksā kompensāciju vai atsaka to piešķirt par vakcīnas pret Covid-19 infekciju apstiprināto blakusparādību dēļ izraisīto smago vai vidēji smago kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai” ZVA ir jānodrošina kompensācijas prasījumu par vakcīnas pret Covid-19 infekciju apstiprināto blakusparādību dēļ pacienta veselībai vai dzīvībai radītā smaga vai vidēji smaga kaitējuma izvērtēšanai, kompensācijas apmēra noteikšanai, piešķiršanai un izmaksāšanai, nepieciešams veikt grozījumus MK 2021. gada 7.decembra rīkojumā Nr. 917 “Par Zāļu valsts aģentūras 2022. gada budžeta apstiprināšanu”.

       2. Ukrainā notiekošā karadarbība un pret Krieviju ieviestās sankcijas ir radījis cenu pieaugumu gan komunāliem maksājumiem (elektrība, gāze utt.), gan degvielu cenu pieaugumam. Šie cenu pieaugumi ir radījuši arī būtisku ietekmi uz PSMVM un NMPD budžetiem. PSMVM šobrīd nav finanšu resursu, lai segtu energoresursu pieaugumu, kā arī uzsāktu un nodrošinātu rudens apkures sezonu. Savukārt NMPD ievērojami pieauga degvielas izdevumi, pieaugot degvielas cenai par litru.
      NMPD vērš uzmanību, ka, lai nodrošinātu gatavību sniegt neatliekamo un specializēto medicīnisko palīdzību vīrusa COVID-19 izplatības laikā ir radušās papildus izmaksas. Dienests ir izvērtējis esošā budžeta resursus, bet ņemot vērā esošo situāciju ar enegroresursu (degvielas, elektrības, siltuma) izmaksu pieaugumu, vienreizējo medicīnisko materiālu izmaksu pieaugumu, resursi tiek virzīti primāro izdevumu rēķinu apmaksai un līdz ar to ir nepieciešams papildus finansējums.   
      - Medicīniskais gāzes (skābeklis) un medicīniskās gāzes (skābekļa) balonu noma – 23 383 euro.
      Lai nekavējoties nodrošinātu skābekļa terapijas iespējas, NMPD struktūrvienībās tiek veidotas papildus skābekļa balonu rezerves. Brigāžu personāls izsaukuma laikā nodrošina COVID-19 pacientu transportēšanu uz slimnīcu nodrošinot pacientam skābekļa terapiju ar augstas intensitātes un skābekļa koncentrācijas plūsmu. 2022.gada trīs mēnešos par medicīniskās gāzes (skābekļa) iegādi izpilde pret visa gada budžetu 41%, veidojot izmaksas vidēji mēnesī 11130 euro salīdzinot ar 2019.gada izlietoto vidēji mēnesī (6830 euro) izmaksas palielinājušās par 4300 euro mēnesī jeb par 63%. 2022. gada četriem mēnešiem medicīniskās gāzes (skābekļa) iegādes izmaksu nodrošinājumam nepieciešams papildus finansējums 17 198 euro.
      Saistībā ar COVID-19 vīrusa izplatību medicīniskā skābekļa balonu nomai pieaugums vidēji mēnesī par 133,6%, jo faktiskās izmaksas š.g. trīs mēnešos sastāda 2 704 euro mēnesī, salīdzinot ar 2019.gada izmaksām vidēji mēnesī iztērēto 1 158 euro, pieaugums 1 546 euro mēnesī. Ņemot vērā faktisko izpildi, izmantoto balonu skaita pieaugumu un arī cenu pieaugumu par 75%, kādu piegādātājs noteicis jaunajā iepirkumā, šī gada četriem mēnešiem nepieciešams papildus finansējums 6 185 euro.
      - Medicīnisko atkritumu savākšanas, izvešanas un utilizācijas pakalpojumi – 15 408 euro.
NMPD ir izveidojušās lielas papildus izmaksas bīstamo atkritumu utilizācijai, jo visi izlietotie individuālie aizsardzības līdzekļi ir uzskatāmi par infekciozu materiālu un ir jānodod kā kontaminēti veselības aprūpes atkritumi. 2022.gada trīs mēnešos pret gada finansējumu izpilde par utilizācijas pakalpojumu 62%, jo vidējās izmaksas mēnesī 6 480 euro salīdzinot ar 2019.gada vidējām izmaksām mēnesī (2628euro) palielinājušās par 3 852 euro, jeb par 146,6%. Ņemot vērā faktisko izpildi izpildi, šī gada četriem mēnešiem papildus nepieciešamās izmaksas  15 408 euro, lai nodrošinātu izsaukumos izmantoto individuālo aizsardzības līdzekļu utilizāciju.

      Sagaidāms, ka tuvākajos mēnešos cenu izmaiņas būtiski nesamazināsies, bet tieši pretēji pieaugs uz augšu. Galvenā ietekme uz cenu pārmaiņām joprojām būs saistīta ar pasaules cenu kāpumu energoresursiem, ko lielā mērā ietekmēs ģeopolitiskā spriedze reģionā saistībā ar Krievijas agresiju Ukrainā.
      Ņemot vērā to, ka veselības aprūpes sistēmas ietvaros finanšu līdzekļi šādiem pasākumiem nav atrodami, VM uzskata par nepieciešamu nekavējoši izmantot Publisko aģentūru likuma 13.panta ceturtajā daļā paredzētās tiesības noteikt veselības aprūpes budžetā ieskaitāmo ienākumu daļu no ZVA ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekts paredz no ZVA neizmantotā 2021.gada maksas pakalpojumu līdzekļu atlikuma uz 2022.gada 1.janvāri 1 202 937 euro apmērā, no tiem 429 728 euro novirzīt uz Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta valsts budžeta programmu 39.04.00 “Neatliekamā medicīniskā palīdzība” degvielu izmaksu sadārdzinājuma daļējai segšanai, medicīniskās gāzes (skābekļa) iegādes un medicīniskās gāzes  (skābekļa) balonu nomas pakalpojumu izdevumu segšanai, kā arī atkritumu savākšanas, izvešanas un utilizācijas pakalpojumu izdevumu segšanai, savukārt 75 630 euro novirzīt uz valsts budžeta apakšprogrammas 06.02.00 “Medicīnas vēstures muzejs” muzeja komunālo pakalpojumu izmaksu sadārdzinājuma segšanai un 697 579 euro apmērā paredzēts novirzīt ZVA svarīgāko pasākumu apmaksai. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 2021.gada 7.decembra rīkojumu Nr.917 “Par Zāļu valsts aģentūras 2022.gada budžeta apstiprināšanu”.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
100 559 941
505 358
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
100 559 941
505 358
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
100 559 941
505 358
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
100 559 941
505 358
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
      ZVA ir budžeta nefinansēta iestāde un VM budžetā tā netiek atspoguļota.
      Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts paredz 505 358 euro apmērā palielināt:
             - valsts budžeta programmas 39.04.00 ““Neatliekamā medicīniskā palīdzība”” resursus izdevumu segšanai (17.1.1.0. Valsts budžeta iestāžu saņemtie transferti no savas ministrijas, centrālās valsts iestādes padotībā esošām no valsts budžeta daļēji finansētām atvasinātām publiskām personām un budžeta nefinansētām iestādēm) un atbilstošos izdevumus 429 728 euro apmērā NMPD izdevumiem precēm un pakalpojumiem (2000 kods) (detalizētus aprēķinus skatīties anotācijas 2-5.pielikumā);
             - valsts budžeta apakšprogrammas 06.02.00 “Medicīnas vēstures muzejs” resursus izdevumu segšanai (17.1.1.0. Valsts budžeta iestāžu saņemtie transferti no savas ministrijas, centrālās valsts iestādes padotībā esošām no valsts budžeta daļēji finansētām atvasinātām publiskām personām un budžeta nefinansētām iestādēm) un atbilstošos izdevumus 75 630 euro apmērā PSMVM izdevumiem precēm un pakalpojumiem (2000 kods). Detalizētus aprēķinus skatīties anotācijas 6.pielikumā.

ZVA naudas līdzekļu atlikuma daļu 505 358 euro apmērā plānots novirzīt kā transfertu VM valsts budžetā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Skatīt 6.punktu
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Skatīt 6.punktu
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
       Veselības ministrijas budžeta apropriācijas palielināšana tiks veikta atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta (131) daļas 1.punktam, kas nosaka, ka  Finanšu ministram ir tiesības, informējot par to Saeimu, veikt apropriāciju izmaiņas valsts budžeta saņemamajiem transfertiem no budžeta nefinansēto iestāžu budžetiem.
       Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegts Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas palielināšanai atbilstoši šā protokollēmuma 2. punktam.
       Finanšu ministrs, informējot Saeimu, palielinās Veselības ministrijai likumā “Par valsts budžetu 2022.gadam” noteikto apropriāciju par 505 358 euro.
Projekts šo jomu neskar.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Projekts šo jomu neskar.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejs, Zāļu valsts aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Projekts šo jomu neskar.

6.4. Cita informācija

Projekts šo jomu neskar.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests
  • Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejs
  • Zāļu valsts aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Projekts šo jomu neskar.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks nodrošināta MK 2022.gada 3.maijā pieņēma noteikumus Nr. 272 “Kārtība un prasības, kādā pieprasa, piešķir un izmaksā kompensāciju vai atsaka to piešķirt par vakcīnas pret Covid-19 infekciju apstiprināto blakusparādību dēļ izraisīto smago vai vidēji smago kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai" ZVA deleģēta funkcijas īstenošana.

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

Projekts šo jomu neskar.
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
VManotp_060622_ZVA_groz_prec090622