25-TA-1296: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumos Nr. 324 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.3. pasākuma "Atbalsts bērniem ar smagu diagnozi vai funkcionāliem traucējumiem, iespējamu vai esošu invaliditāti un viņu ģimenes locekļiem" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumos Nr. 324 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa ''Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju'' 4.3.6.3. pasākuma ''Atbalsts bērniem ar smagu diagnozi vai funkcionāliem traucējumiem, iespējamu vai esošu invaliditāti un viņu ģimenes locekļiem" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – TA projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021. - 2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
TA projekta mērķis ir precizēt atsevišķus 4.3.6.3. pasākuma ''Atbalsts bērniem ar smagu diagnozi vai funkcionāliem traucējumiem, iespējamu vai esošu invaliditāti un viņu ģimenes locekļiem" (turpmāk – 4.3.6.3. pasākums) īstenošanas nosacījumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1. 4.3.6.3. pasākumam ir noteikti divi iznākuma rādītāji, kuri sasniedzami līdz 2029. gada 31. decembrim – ES kohēzijas politikas programmā 2021. – 2027. gadam (turpmāk – Programma) iznākuma rādītājs “bērni vecumā līdz 18 gadiem, kas saņēmuši atbalstu” un nacionālais iznākuma rādītājs “izveidots un aprobēts mehānisms psihosociālā atbalsta sniegšanai”.
2. 4.3.6.3. pasākuma projekta ietvaros kā vienīgās tiešās attiecināmās izmaksas ir plānotas projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas. Vienlaikus ir noteikts, ka gadījumā, ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze. Tāpat Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumi Nr.324[1] paredz, ka personāla atlīdzības izmaksām jābūt atbilstošām finansējuma saņēmēja iestādes atlīdzības sistēmā noteiktajai samaksai par līdzvērtīga darba veikšanu vai atbilstošām vidējai darba samaksai saskaņā ar Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes datiem par līdzvērtīgu darbu attiecīgajā nozarē.
3. MK noteikumu Nr.324 14.1.2. apakšpunktā kā atbalstāmā darbība ir noteikta izmēģinājumprojekta īstenošana psihosociālā atbalsta sniegšanai un tā rezultātu efektivitātes novērtēšana. Savukārt MK noteikumu Nr.324 23.1 apakšpunktā noteikts, kādas darbības šīs atbalstāmās darbības īstenošanas nodrošināšanai veic pats finansējuma saņēmējs, tai skaitā paredz, ka pēc izmēģinājumprojekta īstenošanas veic tā rezultātu efektivitātes novērtēšanu un izplatīšanu.
4. MK noteikumu Nr.324 14.1.4. apakšpunktā kā atbalstāmā darbība ir noteikta informatīvo materiālu izstrāde par psihosociālā atbalsta saņemšanas iespējām un digitālā risinājuma izstrāde šo materiālu publiskošanai. Attiecīgi MK noteikumu Nr.324 25. punktā noteikts, ka 14.1.4.apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanas nodrošināšanai finansējuma saņēmējs gan izstrādā un, ja nepieciešams, aktualizē informatīvos materiālus, gan izstrādā digitālo risinājumu informatīvo materiālu publiskošanai un, ja nepieciešams, pilnveido tā funkcionalitāti.
5. 4.3.6.3. pasākumā kā atbalstāmā darbība ir noteikta informatīvo materiālu izstrāde par psihosociālā atbalsta saņemšanas iespējām un digitālā risinājuma izstrāde.
6. MK noteikumu Nr.324 28.2.2. apakšpunktā ir ietverta atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – regula 2018/1046).
7. MK noteikumu Nr.324 29.2. un 29.3. apakšpunktā noteikti finansējuma saņēmēja pienākumi attiecībā uz komunikācijas un vizuālās identitātes prasībām, kas noteiktas regulas 2021/1060 47. un 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
8. MK noteikumu Nr.324 29.6. apakšpunkts nosaka, ka projekta īstenošanas laikā projektā plānotās atbalstāmās darbības netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
[1] Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumos Nr. 324 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa ''Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju'' 4.3.6.3. pasākuma ''Atbalsts bērniem ar smagu diagnozi vai funkcionāliem traucējumiem, iespējamu vai esošu invaliditāti un viņu ģimenes locekļiem" īstenošanas noteikumi"
2. 4.3.6.3. pasākuma projekta ietvaros kā vienīgās tiešās attiecināmās izmaksas ir plānotas projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas. Vienlaikus ir noteikts, ka gadījumā, ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze. Tāpat Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumi Nr.324[1] paredz, ka personāla atlīdzības izmaksām jābūt atbilstošām finansējuma saņēmēja iestādes atlīdzības sistēmā noteiktajai samaksai par līdzvērtīga darba veikšanu vai atbilstošām vidējai darba samaksai saskaņā ar Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes datiem par līdzvērtīgu darbu attiecīgajā nozarē.
3. MK noteikumu Nr.324 14.1.2. apakšpunktā kā atbalstāmā darbība ir noteikta izmēģinājumprojekta īstenošana psihosociālā atbalsta sniegšanai un tā rezultātu efektivitātes novērtēšana. Savukārt MK noteikumu Nr.324 23.1 apakšpunktā noteikts, kādas darbības šīs atbalstāmās darbības īstenošanas nodrošināšanai veic pats finansējuma saņēmējs, tai skaitā paredz, ka pēc izmēģinājumprojekta īstenošanas veic tā rezultātu efektivitātes novērtēšanu un izplatīšanu.
4. MK noteikumu Nr.324 14.1.4. apakšpunktā kā atbalstāmā darbība ir noteikta informatīvo materiālu izstrāde par psihosociālā atbalsta saņemšanas iespējām un digitālā risinājuma izstrāde šo materiālu publiskošanai. Attiecīgi MK noteikumu Nr.324 25. punktā noteikts, ka 14.1.4.apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanas nodrošināšanai finansējuma saņēmējs gan izstrādā un, ja nepieciešams, aktualizē informatīvos materiālus, gan izstrādā digitālo risinājumu informatīvo materiālu publiskošanai un, ja nepieciešams, pilnveido tā funkcionalitāti.
5. 4.3.6.3. pasākumā kā atbalstāmā darbība ir noteikta informatīvo materiālu izstrāde par psihosociālā atbalsta saņemšanas iespējām un digitālā risinājuma izstrāde.
6. MK noteikumu Nr.324 28.2.2. apakšpunktā ir ietverta atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – regula 2018/1046).
7. MK noteikumu Nr.324 29.2. un 29.3. apakšpunktā noteikti finansējuma saņēmēja pienākumi attiecībā uz komunikācijas un vizuālās identitātes prasībām, kas noteiktas regulas 2021/1060 47. un 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
8. MK noteikumu Nr.324 29.6. apakšpunkts nosaka, ka projekta īstenošanas laikā projektā plānotās atbalstāmās darbības netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
[1] Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumos Nr. 324 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa ''Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju'' 4.3.6.3. pasākuma ''Atbalsts bērniem ar smagu diagnozi vai funkcionāliem traucējumiem, iespējamu vai esošu invaliditāti un viņu ģimenes locekļiem" īstenošanas noteikumi"
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. 2025. gada 3. aprīlī LM saņēma Finanšu ministrijas kā ES fondu vadošās iestādes vēstuli ar aicinājumu ES fondu atbildīgajām iestādēm pārskatīt to pārziņā esošo ES fondu normatīvo regulējumu un iesniegt izskatīšanai MK līdz 2025.gada 30.jūnijam grozījumus MK noteikumos par specifisko atbalsta mērķu (turpmāk – SAM) īstenošanu, paredzot atteikties no prasībām, kas nav noteiktas kā obligātas saskaņā ar ES un Latvijas tiesību aktiem. Kā vienu no jomām, kuru izpilde rada ievērojamu administratīvo gan projektu iesniedzējiem/finansējuma saņēmējiem, gan ES fondu ieviešanā iesaistītajām iestādēm, Finanšu ministrija min nacionālā līmeņa rādītājus, kas nereti pārsniedz ES regulējumā noteiktās prasības un rada papildu birokrātisku slogu projektu īstenotājiem. Atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīnijām Nr. 1.4. “Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā” nacionālos rādītājus piemēro pamatā tad, kad plānotajām investīcijām nav iespējams piemērot ES kohēzijas politikas programmā 2021. – 2027. gadam (turpmāk – Programma) iekļautos rādītājus. Gadījumos, kad MK noteikumos par SAM īstenošanu noteikti papildu nacionālie rādītāji, to datu uzkrāšana un ziņošana var radīt papildu administratīvo slogu. Ņemot vērā, ka 4.3.6.3. pasākumam ir noteikts Programmas rādītājs un tas sevī ietver 4.3.6.3. pasākuma pamata mērķa grupu - bērni vecumā līdz 18 gadiem, kas saņēmuši atbalstu 4.3.6.3. pasākuma projektā, kā arī to, ka atbalsta sniegšana projekta mērķa grupas personām jau ir uzsākta (kas, savukārt, liecina, ka ir izveidots mehānisms psihosociālā atbalsta sniegšanai un ir uzsāktā tā aprobācija), papildu nacionālā rādītāja noteikšana nav nepieciešama.
2. 2025. gada 28. janvārī Finanšu ministrija ir ierosinājusi precizējumus vadlīnijās Nr. 1.2. “Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gada plānošanas periodā” (turpmāk – vadlīnijas)1, kuras turpmāk neparedz projekta personāla daļlaika noslodzes apmēra ierobežojumus (vismaz 30 procenti). Savukārt, lai mazinātu slogu finansējuma saņēmējam un nodrošinātu iespējami ātru aktuālo vadlīniju piemērošanu, nepieciešams svītrot no MK noteikumiem Nr.324 detālus projekta personāla izmaksu nosacījumus (t.i. attiecībā uz atlīdzības apmēra plānošanu projekta personālam). Kā skaidrots iepriekš, tās ir saistošas projekta iesniedzējam un finansējuma saņēmējam arī tad, ja to nosacījumi nav ietverti MK noteikumos Nr.324. Papildus jāatzīmē, ka šobrīd MK noteikumu Nr.324 regulējums neparedz, ka 4.3.6.3. pasākuma projektā tiešās attiecināmās personāla izmaksas ietver arī finansējuma saņēmēja uz uzņēmuma (pakalpojuma) līguma (t.i. ārpakalpojumā) piesaistīta projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas. Līdz ar to finansējuma saņēmējam nav iespējas projekta darbību īstenošanai nepieciešamos speciālistus piesaistīt arī uz publisko iepirkumu līguma pamata.
3. Kā minēts iepriekš, šī brīža MK noteikumu Nr.324 regulējums paredz, ka izmēģinājumprojekta rezultātus un tā ietvaros sniegtā psihosociālā atbalsta novērtējumu veiks finansējuma saņēmējs pēc izmēģinājumprojekta beigām. Taču, lai gūtu neatkarīgu vērtējumu par līdz šim izmēģinājumprojekta laikā sniegtā atbalsta un izveidotā sadarbības modeļa starp finansējuma saņēmēju, pašvaldībām un mērķa grupas vecākiem efektivitāti, kā arī līdzšinējo rezultātu kvalitāti, ir būtiski, ka to veic neatkarīgs novērtētājs, ne pats finansējuma saņēmējs. Savukārt, lai būtu iespējams projekta īstenošanas laikā pilnveidot un uzlabot 4.3.6.3. pasākuma mērķa grupas personām savlaicīgi sniedzamo, individuāli pielāgoto un pēctecīgo psihosociālo atbalstu gan ārstēšanās laikā bērnu slimnīcā, gan atgriežoties dzīvesvietā, svarīgi ir šādu novērtējumu veikt izmēģinājumprojekta īstenošanas vidusposmā, lai tālākajā pakalpojuma nodrošināšanas periodā varētu aprobēt iespējamās izmaiņas.. Vienlaikus jāatzīmē, ka neatkarīgs novērtējums arī nepieciešams, lai LM varētu pieņemt lēmumu par šī jaunā pakalpojuma ilgtspēju.
4. 4.3.6.3. pasākuma finansējuma saņēmēja rīcībā nav atbilstošu personāla resursu kvalitatīvai informatīvo materiālu (piemēram, informatīvos materiālu par psihosociālā atbalsta saņemšanas iespējām, virtuālā ceļveža kā “ceļa kartes” vecākiem psihosociālā atbalsta saņemšanai, infografikas, drukāto materiālu, informatīvo video materiālu utml.) un šo materiālu digitālā formāta izveidei par projekta ietvaros sniedzamo atbalstu, pieejamiem pakalpojumiem un šo materiālu izvietošanu platformā/portālā www.veselapasaule.lv. Projekta personāla izmaksu ietvaros tiek veiktas minimāla informatīvo materiālu satura izstrāde, savukārt attiecībā uz digitālu materiālu ievietošanu un pilnveidošanu portālā tiek veiktas tikai daļējas un maznozīmīgas izmaiņas, kas jau ir ieprogrammētas. Līdz ar to pilnvērtīgu, saturīgu un uzrunājošu materiālu izstrādi, ievietošana un to pilnveidojumu veikšana digitālā formātā, tai skaitā moduļa pielāgošana un uzlabošana projekta vajadzībām, ar projekta personāla resursiem nav iespējama.
5. Sabiedrības informēšanas pasākumiem ir būtiska loma, lai informētu pēc iespējas plašāku bērnu vecāku loku par iespēju saņemt psihosociālo atbalstu gan bērna ārstēšanās laikā bērnu slimnīcā, gan atgriežoties dzīvesvietā. Diemžēl šī brīža 4.3.6.3. pasākuma normatīvais regulējums finansējuma saņēmējam neparedz iespēju īstenot šādus sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumus par izmēģinājumprojeta īstenošanas gaitu un psihosociālā atbalsta saņemšanas iespējām. Tāpat šobrīd nav iespējams organizēt seminārus, piemēram, ģimenes ārstiem, sociālajiem darbiniekiem, nevalstisko organizāciju pārstāvjiem, konferences un citus informatīvus un izglītojošus pasākumus par izmēģinājumprojekta īstenošanu.
6. MK noteikumu Nr.324 28.2.2. apakšpunktā minētā regula 2018/1046 nav spēkā kopš 2024. gada 30. septembra. Tā kā minētajā regulā bija nepieciešams veikt vairākus grozījumus, skaidrības un juridiskās noteiktības labad tika veikti nepieciešamie grozījumi un pieņemta Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – regula 2024/2509). Līdz ar to MK noteikumos Nr.324 lietotā atsauce uz regulu 2018/1046 nav aktuāla un ir precizējama.
7. MK noteikumu Nr.324 29.3. apakšpunktā minētais finansējuma saņēmēja pienākums savā tīmekļvietnē, ja tāda ir, un sociālajos tīklos ievietot informāciju par projekta īstenošanu un aktualizē to, tiklīdz pieejama jaunāka informācija, tieši izriet no 29.2. apakšpunktā finansējuma saņēmēja noteiktā pienākuma nodrošināt komunikācijas un vizuālās identitātes prasības, kas noteiktas regulas 2021/1060 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Proti, 29.3. apakšpunktam ir paskaidrojošs raksturs attiecībā uz 29.2. apakšpunktā finansējuma saņēmējam noteiktajām prasībām.
8. MK noteikumu Nr.324 29.6. apakšpunktā noteikts finansējuma saņēmēja pienākums nodrošināt, ka 4.3.6.3. pasākumā īstenotās atbalstāmās darbības un sniegtais atbalsts netiek finansēts vai līdzfinansēts no citiem finanšu avotiem, kas ierobežo citu finansēšanas avotu piesaisti gadījumā, ja rodas tāda nepieciešamība . Piemēram, kāda no projekta budžeta pozīcijām pilnībā nesedz visas izmaksas, kas nepieciešamas atbalstāmās darbības pilnīgai īstenošanai un iztrūkstošās izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem finanšu līdzekļiem. Līdzfinansēšana nav saistāma ar dubultnefinansēšanas principu, jo dubultā finansēšana finansējuma saņēmēja līmenī ir tad, ja vienas un tās pašas izmaksas tiek finansētas no dažādiem finansēšanas avotiem. Taču ir pieļaujams, ka vienu projekta darbību, bet dažādas izmaksas finansē dažādi finansēšanas avoti. Līdz ar to projekta atbalstāmo darbību un to izmaksu līdzfinansēšana no cita finansēšanas avota, pretēji tam, kā noteikts MK noteikumu Nr. 324 29.6. apakšpunktā, ir pieļaujama.
[1] Izmaiņas vadlīnijās ir apstiprinātas 2025. gada 9. jūnijā
2. 2025. gada 28. janvārī Finanšu ministrija ir ierosinājusi precizējumus vadlīnijās Nr. 1.2. “Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gada plānošanas periodā” (turpmāk – vadlīnijas)1, kuras turpmāk neparedz projekta personāla daļlaika noslodzes apmēra ierobežojumus (vismaz 30 procenti). Savukārt, lai mazinātu slogu finansējuma saņēmējam un nodrošinātu iespējami ātru aktuālo vadlīniju piemērošanu, nepieciešams svītrot no MK noteikumiem Nr.324 detālus projekta personāla izmaksu nosacījumus (t.i. attiecībā uz atlīdzības apmēra plānošanu projekta personālam). Kā skaidrots iepriekš, tās ir saistošas projekta iesniedzējam un finansējuma saņēmējam arī tad, ja to nosacījumi nav ietverti MK noteikumos Nr.324. Papildus jāatzīmē, ka šobrīd MK noteikumu Nr.324 regulējums neparedz, ka 4.3.6.3. pasākuma projektā tiešās attiecināmās personāla izmaksas ietver arī finansējuma saņēmēja uz uzņēmuma (pakalpojuma) līguma (t.i. ārpakalpojumā) piesaistīta projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas. Līdz ar to finansējuma saņēmējam nav iespējas projekta darbību īstenošanai nepieciešamos speciālistus piesaistīt arī uz publisko iepirkumu līguma pamata.
3. Kā minēts iepriekš, šī brīža MK noteikumu Nr.324 regulējums paredz, ka izmēģinājumprojekta rezultātus un tā ietvaros sniegtā psihosociālā atbalsta novērtējumu veiks finansējuma saņēmējs pēc izmēģinājumprojekta beigām. Taču, lai gūtu neatkarīgu vērtējumu par līdz šim izmēģinājumprojekta laikā sniegtā atbalsta un izveidotā sadarbības modeļa starp finansējuma saņēmēju, pašvaldībām un mērķa grupas vecākiem efektivitāti, kā arī līdzšinējo rezultātu kvalitāti, ir būtiski, ka to veic neatkarīgs novērtētājs, ne pats finansējuma saņēmējs. Savukārt, lai būtu iespējams projekta īstenošanas laikā pilnveidot un uzlabot 4.3.6.3. pasākuma mērķa grupas personām savlaicīgi sniedzamo, individuāli pielāgoto un pēctecīgo psihosociālo atbalstu gan ārstēšanās laikā bērnu slimnīcā, gan atgriežoties dzīvesvietā, svarīgi ir šādu novērtējumu veikt izmēģinājumprojekta īstenošanas vidusposmā, lai tālākajā pakalpojuma nodrošināšanas periodā varētu aprobēt iespējamās izmaiņas.. Vienlaikus jāatzīmē, ka neatkarīgs novērtējums arī nepieciešams, lai LM varētu pieņemt lēmumu par šī jaunā pakalpojuma ilgtspēju.
4. 4.3.6.3. pasākuma finansējuma saņēmēja rīcībā nav atbilstošu personāla resursu kvalitatīvai informatīvo materiālu (piemēram, informatīvos materiālu par psihosociālā atbalsta saņemšanas iespējām, virtuālā ceļveža kā “ceļa kartes” vecākiem psihosociālā atbalsta saņemšanai, infografikas, drukāto materiālu, informatīvo video materiālu utml.) un šo materiālu digitālā formāta izveidei par projekta ietvaros sniedzamo atbalstu, pieejamiem pakalpojumiem un šo materiālu izvietošanu platformā/portālā www.veselapasaule.lv. Projekta personāla izmaksu ietvaros tiek veiktas minimāla informatīvo materiālu satura izstrāde, savukārt attiecībā uz digitālu materiālu ievietošanu un pilnveidošanu portālā tiek veiktas tikai daļējas un maznozīmīgas izmaiņas, kas jau ir ieprogrammētas. Līdz ar to pilnvērtīgu, saturīgu un uzrunājošu materiālu izstrādi, ievietošana un to pilnveidojumu veikšana digitālā formātā, tai skaitā moduļa pielāgošana un uzlabošana projekta vajadzībām, ar projekta personāla resursiem nav iespējama.
5. Sabiedrības informēšanas pasākumiem ir būtiska loma, lai informētu pēc iespējas plašāku bērnu vecāku loku par iespēju saņemt psihosociālo atbalstu gan bērna ārstēšanās laikā bērnu slimnīcā, gan atgriežoties dzīvesvietā. Diemžēl šī brīža 4.3.6.3. pasākuma normatīvais regulējums finansējuma saņēmējam neparedz iespēju īstenot šādus sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumus par izmēģinājumprojeta īstenošanas gaitu un psihosociālā atbalsta saņemšanas iespējām. Tāpat šobrīd nav iespējams organizēt seminārus, piemēram, ģimenes ārstiem, sociālajiem darbiniekiem, nevalstisko organizāciju pārstāvjiem, konferences un citus informatīvus un izglītojošus pasākumus par izmēģinājumprojekta īstenošanu.
6. MK noteikumu Nr.324 28.2.2. apakšpunktā minētā regula 2018/1046 nav spēkā kopš 2024. gada 30. septembra. Tā kā minētajā regulā bija nepieciešams veikt vairākus grozījumus, skaidrības un juridiskās noteiktības labad tika veikti nepieciešamie grozījumi un pieņemta Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – regula 2024/2509). Līdz ar to MK noteikumos Nr.324 lietotā atsauce uz regulu 2018/1046 nav aktuāla un ir precizējama.
7. MK noteikumu Nr.324 29.3. apakšpunktā minētais finansējuma saņēmēja pienākums savā tīmekļvietnē, ja tāda ir, un sociālajos tīklos ievietot informāciju par projekta īstenošanu un aktualizē to, tiklīdz pieejama jaunāka informācija, tieši izriet no 29.2. apakšpunktā finansējuma saņēmēja noteiktā pienākuma nodrošināt komunikācijas un vizuālās identitātes prasības, kas noteiktas regulas 2021/1060 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Proti, 29.3. apakšpunktam ir paskaidrojošs raksturs attiecībā uz 29.2. apakšpunktā finansējuma saņēmējam noteiktajām prasībām.
8. MK noteikumu Nr.324 29.6. apakšpunktā noteikts finansējuma saņēmēja pienākums nodrošināt, ka 4.3.6.3. pasākumā īstenotās atbalstāmās darbības un sniegtais atbalsts netiek finansēts vai līdzfinansēts no citiem finanšu avotiem, kas ierobežo citu finansēšanas avotu piesaisti gadījumā, ja rodas tāda nepieciešamība . Piemēram, kāda no projekta budžeta pozīcijām pilnībā nesedz visas izmaksas, kas nepieciešamas atbalstāmās darbības pilnīgai īstenošanai un iztrūkstošās izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem finanšu līdzekļiem. Līdzfinansēšana nav saistāma ar dubultnefinansēšanas principu, jo dubultā finansēšana finansējuma saņēmēja līmenī ir tad, ja vienas un tās pašas izmaksas tiek finansētas no dažādiem finansēšanas avotiem. Taču ir pieļaujams, ka vienu projekta darbību, bet dažādas izmaksas finansē dažādi finansēšanas avoti. Līdz ar to projekta atbalstāmo darbību un to izmaksu līdzfinansēšana no cita finansēšanas avota, pretēji tam, kā noteikts MK noteikumu Nr. 324 29.6. apakšpunktā, ir pieļaujama.
[1] Izmaiņas vadlīnijās ir apstiprinātas 2025. gada 9. jūnijā
Risinājuma apraksts
1. TA projekts paredz svītrot 4.3.6.3. pasākumam noteikto nacionālo iznākuma rādītāju.
2. TA projekts paredz svītrot no MK noteikumiem Nr.324 ierobežojumu personāla izmaksu daļlaika noslodzei, kā arī svītrot nosacījumu par atlīdzības apmēra plānošanu atbilstoši finansējuma saņēmēja iestādes atlīdzības sistēmai, jo to jau paredz vadlīnijas. 4.3.6.3. pasākumā finansējuma saņēmējam projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas jāplāno un jāveic atbilstoši aktuālajās (stājās spēkā 2025. gada 9. jūnijā) vadlīnijās noteiktajam. Tāpat TA projekts paredz papildināt MK noteikumus Nr.324 ar nosacījumiem projekta personāla piesaistei, tai skaitā nosakot veidus, kā piesaista projekta personālu, t.i., dibinot ar projekta vadības un īstenošanas personālu darba tiesiskās attiecības uz normālu, nepilnu vai daļlaika noslodzi vai arī piesaistot pakalpojumu sniedzēju atbilstoši MK noteikumu Nr.324 29.4. apakšpunktam. Vienlaikus, ņemot vērā, ka 4.3.6.3. pasākuma projektā tiek piemērota netiešo izmaksu 40 procentu likme, finansējuma saņēmējs nodrošinās, ka pakalpojuma (uzņēmuma) līguma gadījumā izmaksas par personāla izmaksām ir skaidri nodalītas no pārējām sniegtā pakalpojuma izmaksām un tikai tās tiek izmantotas likmes aprēķina bāzē.
3. Lai nodrošinātu objektīvu un neatkarīgu izmēģinājumprojekta rezultātu efektivitātes novērtēšanu un būtu iespēja veikt uzlabojumus izmēģinājumprojekta ietvaros paredzētā psihosociālā atbalsta sniegšanā, kā arī pieņemt pamatotu lēmumu par šī atbalsta turpināšanu pēc 4.3.6.3. projekta beigām valsts budžeta finansējuma ietvaros, TA projekts paredz, ka izmēģinājumprojekta rezultātu novērtēšana un izplatīšana tiek aizstāta ar izmēģinājumprojekta vidusposma īstenošanas efektivitātes novērtēšanu, kuru veic finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojumu sniedzējs. Ņemot vērā minēto izmēģinājumprojekta vidusposma novērtējuma rezultātu nozīmīgumu, TA projekts paredz papildināt Invaliditātes lietu nacionālā padomes (turpmāk – padome) pienākumus 4.3.6.3. pasākuma īstenošanas ietvaros. Proti, TA projekts paredz, ka padome saskaņos arī neatkarīgā izmēģinājumprojekta vidusposma īstenošanas novērtējuma tehnisko specifikāciju, kā arī 4.3.6.3. pasākuma projekta ietvaros izstrādātās “Rokasgrāmatas psihosociālā atbalsta sniegšanai bērniem ar smagu diagnozi un viņu ģimenes locekļiem” izmaiņas, ja tādas būs nepieciešams, pamatojoties uz izmēģinājumprojekta vidusposma novērtējuma rezultātiem. Papildus jāatzīmē, ka minētais novērtējums tiks veikts 2025. gada nogalē / 2026. gada sākumā.
4. Ņemot vērā iepriekšminēto, ar projekta personāla resursiem nav iespējams nodrošināt visaptverošu un uzrunājošu informatīvo materiālu izstrādi, kā arī šo izstrādāto materiālu publiskošanu un pieejamību pēc iespējas lielākam interesentu lokam. Tādējādi, lai papildu tiktu paredzēta kvalitatīva un profesionāla informatīvo materiālu izstrāde, kā arī izstrādāts nepieciešamais digitālais risinājums un pilnveidota šī risinājuma funkcionalitāte, TA projekts paredz papildināt MK noteikumu Nr.324 25. punktu, paredzot iespēju finansējuma saņēmējam nepieciešamības gadījumā piesaistīt pakalpojumu sniedzēju MK noteikumu Nr.324 14.1.4. apakšpunktā noteikto darbību īstenošanā.
5. TA projekts paredz papildināt MK noteikumus Nr.324 ar jaunu 14.1.5. apakšpunktu, kas paredz jaunas atbalstāmās darbību “sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumi par izmēģinājumprojekta īstenošanu un psihosociālā atbalsta saņemšanas iespējām”. Minētās atbalstāmās darbības īstenošanā finansējuma saņēmējs un finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs organizēs informatīvus un izglītojošus pasākumus, kas veicinās sabiedrībās, īpaši bērnu vecāku, informētību par projekta ietvaros pieejamo psihosociālo atbalstu un iespējam to saņemt. Tāpat šie pasākumi būs arī semināri, konferences un citi pasākumi, piemēram, ģimenes ārstiem, sociālajiem darbiniekiem, nevalstisko organizāciju pārstāvjiem par izmēģinājumprojekta īstenošanu.
6. TA projekts paredz MK noteikumu Nr.324 28.2.2. apakšpunktā precizēt atsauci uz aktuālo regulu par finanšu noteikumiem, ko piemēro Eiropas Savienības vispārējam budžetam, proti, regulu 2024/2509.
7. TA projekts paredz papildināt MK noteikumu Nr.324 29.2. apakšpunktu (tehnisks precizējums) ar palīgteikumu, kas skaidro regulas 2021/1060 50. pantā finansējuma saņēmējam noteikto prasību izpildi attiecībā uz informācijas publicēšanu tā tīmekļvietnē. Tāpat no MK noteikumu Nr.324 29.2. apakšpunktā tiek svītrota atsauce uz ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām, ņemot vērā, ka to ievērošana paredzēta noslēgtajā līgumā par 4.3.6.3. pasākuma projekta īstenošanu un MK noteikumu līmenī atsauce uz vadlīnijām nav juridiski saistoša. Vienlaikus tiek svītrots 29.3. apakšpunkts.
8. TA projekts paredz svītrot MK noteikumu Nr.324 29.6. apakšpunktā vārdu “līdzfinansēt”. Kā jau minēts iepriekš, dubultfinansēšanas novēršanas kontekstā ir būtiski, ka vienas un tās pašas darbības un izmaksas netiek finansētas no vairākiem finansēšanas avotiem.
2. TA projekts paredz svītrot no MK noteikumiem Nr.324 ierobežojumu personāla izmaksu daļlaika noslodzei, kā arī svītrot nosacījumu par atlīdzības apmēra plānošanu atbilstoši finansējuma saņēmēja iestādes atlīdzības sistēmai, jo to jau paredz vadlīnijas. 4.3.6.3. pasākumā finansējuma saņēmējam projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas jāplāno un jāveic atbilstoši aktuālajās (stājās spēkā 2025. gada 9. jūnijā) vadlīnijās noteiktajam. Tāpat TA projekts paredz papildināt MK noteikumus Nr.324 ar nosacījumiem projekta personāla piesaistei, tai skaitā nosakot veidus, kā piesaista projekta personālu, t.i., dibinot ar projekta vadības un īstenošanas personālu darba tiesiskās attiecības uz normālu, nepilnu vai daļlaika noslodzi vai arī piesaistot pakalpojumu sniedzēju atbilstoši MK noteikumu Nr.324 29.4. apakšpunktam. Vienlaikus, ņemot vērā, ka 4.3.6.3. pasākuma projektā tiek piemērota netiešo izmaksu 40 procentu likme, finansējuma saņēmējs nodrošinās, ka pakalpojuma (uzņēmuma) līguma gadījumā izmaksas par personāla izmaksām ir skaidri nodalītas no pārējām sniegtā pakalpojuma izmaksām un tikai tās tiek izmantotas likmes aprēķina bāzē.
3. Lai nodrošinātu objektīvu un neatkarīgu izmēģinājumprojekta rezultātu efektivitātes novērtēšanu un būtu iespēja veikt uzlabojumus izmēģinājumprojekta ietvaros paredzētā psihosociālā atbalsta sniegšanā, kā arī pieņemt pamatotu lēmumu par šī atbalsta turpināšanu pēc 4.3.6.3. projekta beigām valsts budžeta finansējuma ietvaros, TA projekts paredz, ka izmēģinājumprojekta rezultātu novērtēšana un izplatīšana tiek aizstāta ar izmēģinājumprojekta vidusposma īstenošanas efektivitātes novērtēšanu, kuru veic finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojumu sniedzējs. Ņemot vērā minēto izmēģinājumprojekta vidusposma novērtējuma rezultātu nozīmīgumu, TA projekts paredz papildināt Invaliditātes lietu nacionālā padomes (turpmāk – padome) pienākumus 4.3.6.3. pasākuma īstenošanas ietvaros. Proti, TA projekts paredz, ka padome saskaņos arī neatkarīgā izmēģinājumprojekta vidusposma īstenošanas novērtējuma tehnisko specifikāciju, kā arī 4.3.6.3. pasākuma projekta ietvaros izstrādātās “Rokasgrāmatas psihosociālā atbalsta sniegšanai bērniem ar smagu diagnozi un viņu ģimenes locekļiem” izmaiņas, ja tādas būs nepieciešams, pamatojoties uz izmēģinājumprojekta vidusposma novērtējuma rezultātiem. Papildus jāatzīmē, ka minētais novērtējums tiks veikts 2025. gada nogalē / 2026. gada sākumā.
4. Ņemot vērā iepriekšminēto, ar projekta personāla resursiem nav iespējams nodrošināt visaptverošu un uzrunājošu informatīvo materiālu izstrādi, kā arī šo izstrādāto materiālu publiskošanu un pieejamību pēc iespējas lielākam interesentu lokam. Tādējādi, lai papildu tiktu paredzēta kvalitatīva un profesionāla informatīvo materiālu izstrāde, kā arī izstrādāts nepieciešamais digitālais risinājums un pilnveidota šī risinājuma funkcionalitāte, TA projekts paredz papildināt MK noteikumu Nr.324 25. punktu, paredzot iespēju finansējuma saņēmējam nepieciešamības gadījumā piesaistīt pakalpojumu sniedzēju MK noteikumu Nr.324 14.1.4. apakšpunktā noteikto darbību īstenošanā.
5. TA projekts paredz papildināt MK noteikumus Nr.324 ar jaunu 14.1.5. apakšpunktu, kas paredz jaunas atbalstāmās darbību “sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumi par izmēģinājumprojekta īstenošanu un psihosociālā atbalsta saņemšanas iespējām”. Minētās atbalstāmās darbības īstenošanā finansējuma saņēmējs un finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs organizēs informatīvus un izglītojošus pasākumus, kas veicinās sabiedrībās, īpaši bērnu vecāku, informētību par projekta ietvaros pieejamo psihosociālo atbalstu un iespējam to saņemt. Tāpat šie pasākumi būs arī semināri, konferences un citi pasākumi, piemēram, ģimenes ārstiem, sociālajiem darbiniekiem, nevalstisko organizāciju pārstāvjiem par izmēģinājumprojekta īstenošanu.
6. TA projekts paredz MK noteikumu Nr.324 28.2.2. apakšpunktā precizēt atsauci uz aktuālo regulu par finanšu noteikumiem, ko piemēro Eiropas Savienības vispārējam budžetam, proti, regulu 2024/2509.
7. TA projekts paredz papildināt MK noteikumu Nr.324 29.2. apakšpunktu (tehnisks precizējums) ar palīgteikumu, kas skaidro regulas 2021/1060 50. pantā finansējuma saņēmējam noteikto prasību izpildi attiecībā uz informācijas publicēšanu tā tīmekļvietnē. Tāpat no MK noteikumu Nr.324 29.2. apakšpunktā tiek svītrota atsauce uz ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām, ņemot vērā, ka to ievērošana paredzēta noslēgtajā līgumā par 4.3.6.3. pasākuma projekta īstenošanu un MK noteikumu līmenī atsauce uz vadlīnijām nav juridiski saistoša. Vienlaikus tiek svītrots 29.3. apakšpunkts.
8. TA projekts paredz svītrot MK noteikumu Nr.324 29.6. apakšpunktā vārdu “līdzfinansēt”. Kā jau minēts iepriekš, dubultfinansēšanas novēršanas kontekstā ir būtiski, ka vienas un tās pašas darbības un izmaksas netiek finansētas no vairākiem finansēšanas avotiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Finansējuma saņēmējs ir informēts par TA projektu tā izstrādes un saskaņošanas gaitā. TA projektā paredzētās izmaiņas nav būtiskas Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas Nr. 2021/1060 ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060) 65.panta izpratnē, jo neparedz izmaiņas, kas traucētu sākotnējo mērķu sasniegšanu. Pēc TA projekta spēkā stāšanās finansējuma saņēmējam tiks lūgts ierosināt projekta Nr. 4.3.6.3/1/23/I/001 (turpmāk – projekts) grozījumus, kas saistīti ar izmaiņām projekta atbalstāmajās darbībās, kā arī tiks lūgts izvērtēt, vai nav nepieciešams veikt projekta grozījumus arī saistībā ar izmaiņām personāla izmaksu nosacījumos, un iesniegt tos Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā.
TA projektā paredzētā izmēģinājumprojekta vidusposma novērtējuma un sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumu īstenošanai nav nepieciešams papildu finansējums un šīs darbības finansējuma saņēmējs īstenos šobrīd projektā pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma ietvaros.
TA projektā paredzētā izmēģinājumprojekta vidusposma novērtējuma un sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumu īstenošanai nav nepieciešams papildu finansējums un šīs darbības finansējuma saņēmējs īstenos šobrīd projektā pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma ietvaros.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Bērnu klīniskā Universitātes slimnīca (turpmāk – BKUS)
Ietekmes apraksts
BKUS, kas ir 4.3.6.3. pasākuma finansējuma saņēmējs.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr. 2024/2509)
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr. 2024/2509)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr. 2024/2509 61. pants
TA projekta 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek paredzētas stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
TA projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
TA projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka TA projektā ierosinātie grozījumi ir redakcionāli, sabiedrības līdzdalība netika organizēta.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Labklājības ministrija
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
