24-TA-3083: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Lejupes 1" Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma “Lejupes 1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80640080024) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080287) 0,2201 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080288) 0,0418 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, (turpmāk arī – Nekustamā īpašuma daļa).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā ar lietas Nr.BIS-BL-698556-544 “Rail Baltica reģionālā stacija Vangažos”, būvatļauja Nr. BIS-BV-4.6-2023-34, Rail Baltica projekta īstenošanai (Vangažu reģionālā mobilitātes punkta izbūvei) nepieciešams atsavināt nekustamā īpašuma “Lejupes-1” Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, kadastra Nr. 80640080024 (turpmāk – Nekustamais īpašums), sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80640080024 (turpmāk – Zemes vienība) daļu ar aptuveno platību 0,2415 ha, kas būs izmantojama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei un saistītās infrastruktūras (pašvaldības nozīmes ceļa) izbūvei.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši Institūcijas sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma “Par autoceļiem” 4. panta regulējumu.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā ar lietas Nr.BIS-BL-698556-544 “Rail Baltica reģionālā stacija Vangažos”, būvatļauja Nr. BIS-BV-4.6-2023-34, Rail Baltica projekta īstenošanai (Vangažu reģionālā mobilitātes punkta izbūvei) nepieciešams atsavināt nekustamā īpašuma “Lejupes-1” Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, kadastra Nr. 80640080024 (turpmāk – Nekustamais īpašums), sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80640080024 (turpmāk – Zemes vienība) daļu ar aptuveno platību 0,2415 ha, kas būs izmantojama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei un saistītās infrastruktūras (pašvaldības nozīmes ceļa) izbūvei.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši Institūcijas sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma “Par autoceļiem” 4. panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par nekustamo īpašumu “Lejupes 1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80640080024) Inčukalna pagastā, Siguldas novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums).
1. Par situāciju pirms kadastrālās uzmērīšanas procesa uzsākšanas un pabeigšanas:
1.1. saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo daļu Institūcija (sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”) 2024. gada 5. martā nosūtīja Īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-1100 “Paziņojums par nekustamā īpašuma “Lejupes 1” Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, kadastra Nr. 80640080024, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai”, informējot sākotnēji par zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80640080024 (turpmāk – Zemes vienība) daļas aptuveni 0,2415 ha platībā atsavināšanu.
1.2. Institūcija izvērtēja ar lietas faktiskajiem apstākļiem saistīto dokumentāciju un konstatēja šādus būtiskus apstākļus:
1.2.1. Nekustamais īpašums ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Inčukalna pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 166 un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
Zemesgrāmatas nodalījumā nekustamā īpašuma nosaukums “Lejupes”.
1.2.2. Saskaņā ar zemesgrāmatas datiem Nekustamais īpašums sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80640080025 – 1,8 ha platībā, zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80640080026 – 0,6 ha platībā un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80640080024 – 17,9 ha platībā.
1.2.3. Saskaņā ar zemesgrāmatas datiem uz Nekustamo īpašumu ir nodibināts ceļa servitūts par labu nekustamam īpašumam "Pūces", Inčukalna pag., Siguldas nov., (Inčukalna pagasta zemesgrāmatas nodalījuma Nr.313). Servitūta izlietošanai nodota nekustamā īpašuma sastāvā esoša zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080024 - 135 m². Pamats: 2024.gada 30.jūlija līgums par ceļa servitūta nodibināšanu.
Civillikuma 1154. pants noteic, ja sadala kalpojošo nekustamo īpašumu, tad uz to gulošais servitūts paliek uz visām tā daļām, ja vien tas pirms sadalīšanas nav gulies tikai uz vienu atsevišķu daļu un ja servitūtu pēc tā rakstura var izlietot katrā atsevišķā daļā.
Līdz ar to atbilstoši situācijai dabā sadarbībā ar RB Rail AS, kas ir atbildīga par projektēšanas darbiem Rail Baltica projektā, būs precizējama servitūta tālākā izmantošanas iespēja un kārtība, nepieciešamības gadījumā vienojoties par atrašanās vietas maiņu.
1.2.4. Nekustamā īpašuma atlikusī (neatsavināmā) daļa - nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai un saistītajai infrastruktūrai nepieciešamo (atsavināmo) Zemes vienības daļu aptuveni 0,2415 ha platībā, atlikumā veidojas zemes vienības daļa aptuveni 17,6585 ha platībā.
Atbilstoši Siguldas novada pašvaldības 2024. gada 7. februāra izvērtējumam (vēstule Nr. A-3.10/4/476) Zemes vienības atlikusī daļa, kas atrodas funkcionālajā zonā Mežu teritorija (M), nevar būt mazāka par 2 ha. Mežu teritorijās atļauta viensētu apbūve, ja vienas viensētas izveidei paredzētās zemes vienības platība nav mazāka par 2 ha. Līdz ar to Zemes vienības daļa 17,6585 ha platībā (pirms Rail Baltica projekta tehnisko risinājumu precizēšanas 17,6933 ha) atbilst pašvaldības teritoriālajam plānojumam un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi. Pēc Rail Baltica projekta tehnisko risinājumu precizēšanas Zemes vienības sākotnēji plānotā otra atlikusī (neatsavināmā daļa) aptuveni 0,0560 ha platībā, kas minēta arī Siguldas novada pašvaldības izvērtējumā, tika iekļauta Rail Baltica projektam nepieciešamajā platībā, kas būs izmantojama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei.
1.2.5. Īpašnieka pilnvarotā persona atbildi uz paziņojumu par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu sniedza 2024. gada 2. aprīlī, informējot Institūciju, ka pirms Nekustama īpašuma atsavināšanas Īpašnieks vēlas pats veikt uz Nekustamā īpašuma atsavināmās daļas esošo koku nozāģēšanu, kā arī Īpašnieks nevēlas paturēt savā īpašumā atlikušo (neatsavināmo) zemes vienības daļu aptuveni 0,0236 ha platībā (pēc Rail Baltica projekta tehnisko risinājumu precizēšanas šī platība iekļauta projektam nepieciešamajā platībā). Īpašnieka pilnvarotā persona nepieteica citus prasījumus, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru.
2. Situācija pēc kadastrālās uzmērīšanas procesa pabeigšanas:
2.1. Nekustamā īpašuma sastāvs Kadastrā (zemesgrāmatā Zemes vienības sadales reģistrācija vēl nav noslēgusies) :
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080025 – 1,8 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080026 – 0,6 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080286 – 17,6 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080287 – 0,2201 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080288 – 0,0418 ha platībā.
2.2. Kadastrā veiktie ieraksti par Nekustamā īpašuma daļu:
2.2.1. Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080287– 0,2201 ha platībā.
2.2.1.1. Apgrūtinājumi:
- drošības aizsargjoslas teritorija gar dzelzceļu, pa kuru pārvadā naftu, naftas produktus, bīstamas ķīmiskās vielas un produktus – 0,2201 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar stratēģiskās (valsts) nozīmes un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūrā ietilpstošajiem sliežu ceļiem, izņemot tiem piegulošos vai ar tiem saistītos staciju sliežu ceļus, speciālas nozīmes sliežu ceļus, pievedceļus un strupceļus lauku apvidos – 0,2201 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0629 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju - 0,0006 ha;
- no 25 līdz 100 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,0032 ha.
2.2.1.2. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: mežu platība – 0, 2198 ha; zemes zem ceļiem platība – 0,0003 ha.
2.2.1.3. Zemes vienības lietošanas mērķis: zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā 1101 – 0,2201 ha.
2.2.2. Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080288 – 0,0418 ha platībā.
2.2.2.1. Apgrūtinājumi:
- drošības aizsargjoslas teritorija gar dzelzceļu, pa kuru pārvadā naftu, naftas produktus, bīstamas ķīmiskās vielas un produktus – 0,0418 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar stratēģiskās (valsts) nozīmes un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūrā ietilpstošajiem sliežu ceļiem, izņemot tiem piegulošos vai ar tiem saistītos staciju sliežu ceļus, speciālas nozīmes sliežu ceļus, pievedceļus un strupceļus lauku apvidos– 0,0418 ha.
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0264 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju – 0,0124 ha.
2.2.2.2. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: mežu platība – 0,0339 ha; zemes zem ceļiem platība – 0,0079 ha.
2.2.2.3. Zemes vienības lietošanas mērķis: zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā 1101 – 0,0418 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
3. Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 7. novembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par sabiedrības vajadzībām - projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūves “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanai - atsavināmo nekustamā īpašuma “Lejupes 1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80640080024) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080287) 0,2201 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080288) 0,0418 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, nosakot to atbilstoši sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja sagatavotajā vērtējumā noteiktajai tirgus vērtībai, neiekļaujot tajā aprēķināto mežaudzes tirgus vērtību atbilstoši Nekustamā īpašuma Īpašnieka pilnvarotās personas 2024. gada 2. aprīlī un 2024. gada 4. novembrī sniegtajai informācijai par meža izstrādāšanu saviem spēkiem, 1 073,79 EUR (viens tūkstotis septiņdesmit trīs euro, 79 centi), tai skaitā:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080287) 0,2201 ha platībā tirgus vērtība – 902,41 EUR jeb 0,41 EUR par zemes kvadrātmetru;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080288) 0,0418 ha platībā tirgus vērtība – 171,38 EUR jeb 0,41 EUR par zemes kvadrātmetru.
Institūcijā saņemta Īpašnieka pilnvarotās personas piekrišana apstiprinātajam atlīdzības apmēram.
Alternatīvais vērtējums nav iesniegts.
Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 28. novembra lēmumu Nr. 03.1-14/3977 apstiprināja atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Lejupes 1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80640080024) daļas – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080287) 0,2201 ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080288) 0,0418 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, atsavināšanu, nosakot to atbilstoši tirgus vērtībai 1073,79 euro (viens tūkstotis septiņdesmit trīs euro un septiņdesmit deviņi centi).
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūvju nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgos izveidotos nekustamos īpašumus – zemes vienības un uz tām izbūvētos pašvaldības nozīmes autoceļus – nodot pašvaldības īpašumā. Savukārt Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma (skatīt Informatīvo ziņojumu “Par jauniem ceļiem Rail Baltica projekta īstenošanas rezultātā” (Projekta ID
22-TA-2881)), lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma “Par autoceļiem” 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
1. Par situāciju pirms kadastrālās uzmērīšanas procesa uzsākšanas un pabeigšanas:
1.1. saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo daļu Institūcija (sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”) 2024. gada 5. martā nosūtīja Īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-1100 “Paziņojums par nekustamā īpašuma “Lejupes 1” Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, kadastra Nr. 80640080024, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai”, informējot sākotnēji par zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80640080024 (turpmāk – Zemes vienība) daļas aptuveni 0,2415 ha platībā atsavināšanu.
1.2. Institūcija izvērtēja ar lietas faktiskajiem apstākļiem saistīto dokumentāciju un konstatēja šādus būtiskus apstākļus:
1.2.1. Nekustamais īpašums ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Inčukalna pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 166 un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
Zemesgrāmatas nodalījumā nekustamā īpašuma nosaukums “Lejupes”.
1.2.2. Saskaņā ar zemesgrāmatas datiem Nekustamais īpašums sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80640080025 – 1,8 ha platībā, zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80640080026 – 0,6 ha platībā un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80640080024 – 17,9 ha platībā.
1.2.3. Saskaņā ar zemesgrāmatas datiem uz Nekustamo īpašumu ir nodibināts ceļa servitūts par labu nekustamam īpašumam "Pūces", Inčukalna pag., Siguldas nov., (Inčukalna pagasta zemesgrāmatas nodalījuma Nr.313). Servitūta izlietošanai nodota nekustamā īpašuma sastāvā esoša zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080024 - 135 m². Pamats: 2024.gada 30.jūlija līgums par ceļa servitūta nodibināšanu.
Civillikuma 1154. pants noteic, ja sadala kalpojošo nekustamo īpašumu, tad uz to gulošais servitūts paliek uz visām tā daļām, ja vien tas pirms sadalīšanas nav gulies tikai uz vienu atsevišķu daļu un ja servitūtu pēc tā rakstura var izlietot katrā atsevišķā daļā.
Līdz ar to atbilstoši situācijai dabā sadarbībā ar RB Rail AS, kas ir atbildīga par projektēšanas darbiem Rail Baltica projektā, būs precizējama servitūta tālākā izmantošanas iespēja un kārtība, nepieciešamības gadījumā vienojoties par atrašanās vietas maiņu.
1.2.4. Nekustamā īpašuma atlikusī (neatsavināmā) daļa - nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai un saistītajai infrastruktūrai nepieciešamo (atsavināmo) Zemes vienības daļu aptuveni 0,2415 ha platībā, atlikumā veidojas zemes vienības daļa aptuveni 17,6585 ha platībā.
Atbilstoši Siguldas novada pašvaldības 2024. gada 7. februāra izvērtējumam (vēstule Nr. A-3.10/4/476) Zemes vienības atlikusī daļa, kas atrodas funkcionālajā zonā Mežu teritorija (M), nevar būt mazāka par 2 ha. Mežu teritorijās atļauta viensētu apbūve, ja vienas viensētas izveidei paredzētās zemes vienības platība nav mazāka par 2 ha. Līdz ar to Zemes vienības daļa 17,6585 ha platībā (pirms Rail Baltica projekta tehnisko risinājumu precizēšanas 17,6933 ha) atbilst pašvaldības teritoriālajam plānojumam un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi. Pēc Rail Baltica projekta tehnisko risinājumu precizēšanas Zemes vienības sākotnēji plānotā otra atlikusī (neatsavināmā daļa) aptuveni 0,0560 ha platībā, kas minēta arī Siguldas novada pašvaldības izvērtējumā, tika iekļauta Rail Baltica projektam nepieciešamajā platībā, kas būs izmantojama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei.
1.2.5. Īpašnieka pilnvarotā persona atbildi uz paziņojumu par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu sniedza 2024. gada 2. aprīlī, informējot Institūciju, ka pirms Nekustama īpašuma atsavināšanas Īpašnieks vēlas pats veikt uz Nekustamā īpašuma atsavināmās daļas esošo koku nozāģēšanu, kā arī Īpašnieks nevēlas paturēt savā īpašumā atlikušo (neatsavināmo) zemes vienības daļu aptuveni 0,0236 ha platībā (pēc Rail Baltica projekta tehnisko risinājumu precizēšanas šī platība iekļauta projektam nepieciešamajā platībā). Īpašnieka pilnvarotā persona nepieteica citus prasījumus, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru.
2. Situācija pēc kadastrālās uzmērīšanas procesa pabeigšanas:
2.1. Nekustamā īpašuma sastāvs Kadastrā (zemesgrāmatā Zemes vienības sadales reģistrācija vēl nav noslēgusies) :
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080025 – 1,8 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080026 – 0,6 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080286 – 17,6 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080287 – 0,2201 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080288 – 0,0418 ha platībā.
2.2. Kadastrā veiktie ieraksti par Nekustamā īpašuma daļu:
2.2.1. Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080287– 0,2201 ha platībā.
2.2.1.1. Apgrūtinājumi:
- drošības aizsargjoslas teritorija gar dzelzceļu, pa kuru pārvadā naftu, naftas produktus, bīstamas ķīmiskās vielas un produktus – 0,2201 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar stratēģiskās (valsts) nozīmes un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūrā ietilpstošajiem sliežu ceļiem, izņemot tiem piegulošos vai ar tiem saistītos staciju sliežu ceļus, speciālas nozīmes sliežu ceļus, pievedceļus un strupceļus lauku apvidos – 0,2201 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0629 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju - 0,0006 ha;
- no 25 līdz 100 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,0032 ha.
2.2.1.2. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: mežu platība – 0, 2198 ha; zemes zem ceļiem platība – 0,0003 ha.
2.2.1.3. Zemes vienības lietošanas mērķis: zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā 1101 – 0,2201 ha.
2.2.2. Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80640080288 – 0,0418 ha platībā.
2.2.2.1. Apgrūtinājumi:
- drošības aizsargjoslas teritorija gar dzelzceļu, pa kuru pārvadā naftu, naftas produktus, bīstamas ķīmiskās vielas un produktus – 0,0418 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar stratēģiskās (valsts) nozīmes un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūrā ietilpstošajiem sliežu ceļiem, izņemot tiem piegulošos vai ar tiem saistītos staciju sliežu ceļus, speciālas nozīmes sliežu ceļus, pievedceļus un strupceļus lauku apvidos– 0,0418 ha.
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0264 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju – 0,0124 ha.
2.2.2.2. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: mežu platība – 0,0339 ha; zemes zem ceļiem platība – 0,0079 ha.
2.2.2.3. Zemes vienības lietošanas mērķis: zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā 1101 – 0,0418 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
3. Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 7. novembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par sabiedrības vajadzībām - projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūves “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanai - atsavināmo nekustamā īpašuma “Lejupes 1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80640080024) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080287) 0,2201 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080288) 0,0418 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, nosakot to atbilstoši sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja sagatavotajā vērtējumā noteiktajai tirgus vērtībai, neiekļaujot tajā aprēķināto mežaudzes tirgus vērtību atbilstoši Nekustamā īpašuma Īpašnieka pilnvarotās personas 2024. gada 2. aprīlī un 2024. gada 4. novembrī sniegtajai informācijai par meža izstrādāšanu saviem spēkiem, 1 073,79 EUR (viens tūkstotis septiņdesmit trīs euro, 79 centi), tai skaitā:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080287) 0,2201 ha platībā tirgus vērtība – 902,41 EUR jeb 0,41 EUR par zemes kvadrātmetru;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080288) 0,0418 ha platībā tirgus vērtība – 171,38 EUR jeb 0,41 EUR par zemes kvadrātmetru.
Institūcijā saņemta Īpašnieka pilnvarotās personas piekrišana apstiprinātajam atlīdzības apmēram.
Alternatīvais vērtējums nav iesniegts.
Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 28. novembra lēmumu Nr. 03.1-14/3977 apstiprināja atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Lejupes 1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80640080024) daļas – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080287) 0,2201 ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080288) 0,0418 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, atsavināšanu, nosakot to atbilstoši tirgus vērtībai 1073,79 euro (viens tūkstotis septiņdesmit trīs euro un septiņdesmit deviņi centi).
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūvju nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgos izveidotos nekustamos īpašumus – zemes vienības un uz tām izbūvētos pašvaldības nozīmes autoceļus – nodot pašvaldības īpašumā. Savukārt Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma (skatīt Informatīvo ziņojumu “Par jauniem ceļiem Rail Baltica projekta īstenošanas rezultātā” (Projekta ID
22-TA-2881)), lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma “Par autoceļiem” 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma “Lejupes 1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80640080024) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080287) 0,2201 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 80640080288) 0,0418 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikts, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Likuma “Par autoceļiem” 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikts, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Likuma “Par autoceļiem” 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu ir aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta īstenošana labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas 2020. gada 13. novembrī noslēgts starp akciju sabiedrību “RB Rail” un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai, paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas 2020. gada 13. novembrī noslēgts starp akciju sabiedrību “RB Rail” un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai, paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un SIA “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”.
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un SIA “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”.
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
