25-TA-2551: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Ministru kabineta 2024. gada 26. jūnija rīkojuma Nr. 510 "Par nekustamā īpašuma "Turķi" Ceraukstes pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" atzīšanu par spēku zaudējušu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likums (turpmāk – Atsavināšanas likums).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma mērķis ir atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 2024. gada 26. jūnija rīkojumu Nr. 510 “Par nekustamā īpašuma “Turķi” Ceraukstes pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanai” un atcelt Ministru kabineta 2024. gada 25. jūnija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 26, 16. §) 3. punktā doto uzdevumu Satiksmes ministrijai pirkt nekustamā īpašuma “Turķi” (kad. Nr. 4050 009 0022) daļu - zemes vienību (kad. apz. 4050 009 0394) 0,44 ha platībā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Īstenojot projektu “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts), bija nepieciešams atsavināt īpašniekam piederoša nekustamā īpašuma “Turķi” Ceraukstes pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4050 009 0022) (turpmāk – Nekustamais īpašums) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0394) 0,44 ha platībā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 26. jūnija rīkojumu Nr. 510 “Par nekustamā īpašuma “Turķi” Ceraukstes pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanai” (turpmāk – Rīkojums) Satiksmes ministrijai tika atļauts pirkt Nekustamā īpašuma daļu.
Savukārt atbilstoši RB Rail AS, kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, 2025. gada 28. maija vēstulē Nr. 1.13/LV-2025-438 (turpmāk – Atzinums) sniegtajai informācijai, veicot ekodukta tehnisko parametru maiņu, Nekustamā īpašuma skārums netiek paredzēts.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 26. jūnija rīkojumu Nr. 510 “Par nekustamā īpašuma “Turķi” Ceraukstes pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanai” (turpmāk – Rīkojums) Satiksmes ministrijai tika atļauts pirkt Nekustamā īpašuma daļu.
Savukārt atbilstoši RB Rail AS, kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, 2025. gada 28. maija vēstulē Nr. 1.13/LV-2025-438 (turpmāk – Atzinums) sniegtajai informācijai, veicot ekodukta tehnisko parametru maiņu, Nekustamā īpašuma skārums netiek paredzēts.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ierakstīts Zemgales rajona tiesas Ceraukstes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 94, īpašuma tiesības nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašniece). Nekustamais īpašums sastāv no:
zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0022) 1 ha platībā;
zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0023) 28,8 ha platībā;
zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0024) 7 ha platībā;
būves (būves kadastra apzīmējums 4050 009 0022 001);
būves (būves kadastra apzīmējums 4050 009 0022 002).
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrētas hipotēkas vai ķīlas tiesības, piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības. Nekustamais īpašums ir apgrūtināts ar lietu tiesībām atzīmes veidā - ceļš - 0,2 km; ceļš - 0,24 km.
Ministru kabinets 2024. gada 26. jūnijā pieņēma Rīkojumu, saskaņā ar kuru Satiksmes ministrijai tika atļauts pirkt Nekustamā īpašuma daļu. Sakarā ar to, ka Īpašniece nepiekrita Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās dzīvnieku pārejas ierīkošanai Nekustamā īpašuma daļā, līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu netika noslēgts.
Ievērojot Atsavināšanas likuma 12.2 pantā noteikto, sākotnēji nesadalītās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0023) kadastrālās uzmērīšanas darbi tika uzsākti bez Īpašnieces piekrišanas, un tās sadales rezultātā divas jaunizveidotās zemes vienības - zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0393) 28,4 ha platībā un zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0394) 0,44 ha platībā - 2024. gada 10. oktobrī tika reģistrētas Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā.
Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 13. pantu, Satiksmes ministrija virzīja likumprojektu par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu. Konstatējot Nekustamā īpašuma daļā paredzētās dzīvnieku pārejas (ekodukta) izbūves alternatīva izvērtējuma nepieciešamību, Saeimas Juridiskā komisija 2025. gada 8. janvāra sēdē (08.01.2025. protokols Nr. 141.1.9/3-1-14/25) atlika likumprojekta izskatīšanu līdz papildu informācijas saņemšanai.
Atbilstoši Atzinumā sniegtajai informācijai, veicot ekodukta tehnisko parametru maiņu, Nekustamā īpašuma skārums netiek paredzēts. Līdz ar to Īpašniece lūdza atjaunot Nekustamā īpašuma iepriekšējo stāvokli, proti, apvienot Nekustamā īpašuma sastāvā esošās jaunizveidotās zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem: 4050 009 0393 un 4050 009 0394 (2025. gada 28. augusta iesniegums).
Pamatojoties uz Atzinumu, Satiksmes ministrija ar 2025. gada 6. jūnija vēstuli Nr. 03.1-01.3/1807 Saeimas Juridiskajai komisijai “Par likumprojektu “Grozījums likumā “Par nekustamo īpašumu atsavināšanu dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” izbūvei” (Nr. 799/Lp14)” lūdza neiekļaut likumprojektu par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu izskatīšanai Juridiskās komisijas sēdē.
zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0022) 1 ha platībā;
zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0023) 28,8 ha platībā;
zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0024) 7 ha platībā;
būves (būves kadastra apzīmējums 4050 009 0022 001);
būves (būves kadastra apzīmējums 4050 009 0022 002).
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrētas hipotēkas vai ķīlas tiesības, piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības. Nekustamais īpašums ir apgrūtināts ar lietu tiesībām atzīmes veidā - ceļš - 0,2 km; ceļš - 0,24 km.
Ministru kabinets 2024. gada 26. jūnijā pieņēma Rīkojumu, saskaņā ar kuru Satiksmes ministrijai tika atļauts pirkt Nekustamā īpašuma daļu. Sakarā ar to, ka Īpašniece nepiekrita Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās dzīvnieku pārejas ierīkošanai Nekustamā īpašuma daļā, līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu netika noslēgts.
Ievērojot Atsavināšanas likuma 12.2 pantā noteikto, sākotnēji nesadalītās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0023) kadastrālās uzmērīšanas darbi tika uzsākti bez Īpašnieces piekrišanas, un tās sadales rezultātā divas jaunizveidotās zemes vienības - zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0393) 28,4 ha platībā un zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0394) 0,44 ha platībā - 2024. gada 10. oktobrī tika reģistrētas Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā.
Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 13. pantu, Satiksmes ministrija virzīja likumprojektu par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu. Konstatējot Nekustamā īpašuma daļā paredzētās dzīvnieku pārejas (ekodukta) izbūves alternatīva izvērtējuma nepieciešamību, Saeimas Juridiskā komisija 2025. gada 8. janvāra sēdē (08.01.2025. protokols Nr. 141.1.9/3-1-14/25) atlika likumprojekta izskatīšanu līdz papildu informācijas saņemšanai.
Atbilstoši Atzinumā sniegtajai informācijai, veicot ekodukta tehnisko parametru maiņu, Nekustamā īpašuma skārums netiek paredzēts. Līdz ar to Īpašniece lūdza atjaunot Nekustamā īpašuma iepriekšējo stāvokli, proti, apvienot Nekustamā īpašuma sastāvā esošās jaunizveidotās zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem: 4050 009 0393 un 4050 009 0394 (2025. gada 28. augusta iesniegums).
Pamatojoties uz Atzinumu, Satiksmes ministrija ar 2025. gada 6. jūnija vēstuli Nr. 03.1-01.3/1807 Saeimas Juridiskajai komisijai “Par likumprojektu “Grozījums likumā “Par nekustamo īpašumu atsavināšanu dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” izbūvei” (Nr. 799/Lp14)” lūdza neiekļaut likumprojektu par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu izskatīšanai Juridiskās komisijas sēdē.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 2024. gada 26. jūnija rīkojumu Nr. 510 “Par nekustamā īpašuma “Turķi” Ceraukstes pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanai”. Projekts ir nepieciešams, lai nodrošinātu tiesību aktu atbilstību esošajai situācijai un atzītu neaktuālu tiesību aktu par spēku zaudējušu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
-
Apraksts
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā ir konstatēts, ka Nekustamā īpašuma daļa nav nepieciešama sabiedrības vajadzībām.
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Rīkojuma projekts tiešā veidā skar Īpašnieci, kurai piederošā Nekustamā īpašuma daļa pēc detalizētā izvērtējuma nav atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Rīkojuma projektam ir ietekme uz valsts budžetu.
Ievērojot RB Rail AS, kas ir atbildīga par projektēšanu, sniegto informāciju sākotnēji nesadalītās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0023) daļa bija nepieciešamā Rail Baltica projekta īstenošanai. Pamatojoties uz Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma 12.2 pantā noteikto, sākotnēji nesadalītas zemes vienības sadale divās jaunizveidotās zemes vienībās (zemes vienību kadastra apzīmējumi 4050 009 0393 un 4050 009 0394) tika veikta bez īpašnieces piekrišanas. Atsavināšanas procesa laikā RB Rail AS veica tehnisko risinājumu maiņu, kā rezultātā netika skarta atsavināmā Nekustamā īpašuma daļa (2025. gada 28. maija vēstulē Nr. 1.13/LV-2025-438). Līdz ar to Satiksmes ministrija atsauc likumprojektu par piespiedu atsavināšanu. Ievērojot Īpašnieces lūgumu atjaunot iepriekšējo Nekustamā īpašuma stāvokli, nepieciešama jaunizveidoto zemes vienību apvienošana.
Izdevumi (zemes robežu kadastrālās uzmērīšanas un robežu ierīkošanas darbu veikšana), kas saistīti ar Nekustamā īpašuma iepriekšējā stāvokļa atjaunošanu, tiks segti no valsts budžeta līdzekļiem, kas paredzēti Satiksmes ministrijas budžeta 49.00.00 programmā “Rail Baltica projekta pārvaldības funkcijas nodrošināšana”. Minēto darbību izpildes nodrošināšanai paredzēti finanšu līdzekļi 3025,00 EUR apmērā, kas izlietojami līdz 2025. gada 31. decembrim.
Ievērojot RB Rail AS, kas ir atbildīga par projektēšanu, sniegto informāciju sākotnēji nesadalītās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4050 009 0023) daļa bija nepieciešamā Rail Baltica projekta īstenošanai. Pamatojoties uz Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma 12.2 pantā noteikto, sākotnēji nesadalītas zemes vienības sadale divās jaunizveidotās zemes vienībās (zemes vienību kadastra apzīmējumi 4050 009 0393 un 4050 009 0394) tika veikta bez īpašnieces piekrišanas. Atsavināšanas procesa laikā RB Rail AS veica tehnisko risinājumu maiņu, kā rezultātā netika skarta atsavināmā Nekustamā īpašuma daļa (2025. gada 28. maija vēstulē Nr. 1.13/LV-2025-438). Līdz ar to Satiksmes ministrija atsauc likumprojektu par piespiedu atsavināšanu. Ievērojot Īpašnieces lūgumu atjaunot iepriekšējo Nekustamā īpašuma stāvokli, nepieciešama jaunizveidoto zemes vienību apvienošana.
Izdevumi (zemes robežu kadastrālās uzmērīšanas un robežu ierīkošanas darbu veikšana), kas saistīti ar Nekustamā īpašuma iepriekšējā stāvokļa atjaunošanu, tiks segti no valsts budžeta līdzekļiem, kas paredzēti Satiksmes ministrijas budžeta 49.00.00 programmā “Rail Baltica projekta pārvaldības funkcijas nodrošināšana”. Minēto darbību izpildes nodrošināšanai paredzēti finanšu līdzekļi 3025,00 EUR apmērā, kas izlietojami līdz 2025. gada 31. decembrim.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta sēdes protokollēmums "Par Saeimā iesniegtā likumprojekta "Grozījums likumā "Par nekustamo īpašumu atsavināšanu dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" izbūvei (24-TA-2768) atsaukšanu"
Pamatojums un apraksts
Likumprojektā norādītā nekustamā īpašuma "Turķi" Ceraukstes pagastā, Bauskas novadā, daļa pēc projekta risinājumu aktualizācijas nav nepieciešama dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" izbūvei. Līdz ar to likumprojekts atsaucams.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
4.2. Cita informācija
Rīkojuma projekts virzāms izskatīšanai Ministru kabineta sēdē vienlaikus ar projektu Nr.25-TA-2608.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”.
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu rīkojuma projekta atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas Īpašnieces tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
