23-TA-2141: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 2. augusta noteikumos Nr. 518 "Noteikumi par sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla fondiem saimnieciskās darbības veicēju izveides, attīstības un konkurētspējas veicināšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 2. augusta noteikumos Nr. 518 "Noteikumi par sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla fondiem saimnieciskās darbības veicēju izveides, attīstības un konkurētspējas veicināšanai" (turpmāk - MK noteikumu projekts) izstrādāts, lai pilnveidotu normas, atbilstoši Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014) nosacījumiem, kā arī paredzētu un noteiktu elastīgākus nosacījumus efektīvākai Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) līdzekļu investēšanai.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
MK noteikumu projekts izstrādāts, lai nodrošinātu lielāku finansējuma pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2016. gada 2. augusta noteikumu Nr. 518 "Noteikumi par sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla fondiem saimnieciskās darbības veicēju izveides, attīstības un konkurētspējas veicināšanai" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 518) ietvaros akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum” (turpmāk - Altum) atbalsta piešķiršanu īsteno atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 redakcijai. MK noteikumi Nr. 518 ietvaros atbalstu sniedz saimnieciskās darbības veicējiem sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla ieguldījumu veidā to uzņēmējdarbības projektu īstenošanai.
MK Noteikumu Nr. 518 III. nodaļā ir noteikti atbalsta nosacījumi saimnieciskās darbības veicējiem piešķiršanas, kuros ir noteikts, ka atbalstu kā riska finansējuma atbalstu sniedz saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. pantā noteiktajām prasībām, bet nav iekļauti nosacījumi, kas ļauj sniegt atbalstu arī kā de minimis atbalstu.
2023. gada 1. jūlijā stājās spēkā grozījumi Komisijas regulā Nr. 651/2014 (turpmāk – grozījumi Komisijas regulā Nr. 651/2014), kas paredz sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla fondu veiktajiem ieguldījumiem piemērot zemākus privātā līdzfinansējuma sliekšņus, kā arī ar izdevīgākiem nosacījumiem atbalstīt saimnieciskās darbības veicējus, kas ilgāk darbojas tirgū (robeža palielināta no 7 uz 10 gadiem).
MK Noteikumu Nr. 518 III. nodaļā ir noteikti atbalsta nosacījumi saimnieciskās darbības veicējiem piešķiršanas, kuros ir noteikts, ka atbalstu kā riska finansējuma atbalstu sniedz saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. pantā noteiktajām prasībām, bet nav iekļauti nosacījumi, kas ļauj sniegt atbalstu arī kā de minimis atbalstu.
2023. gada 1. jūlijā stājās spēkā grozījumi Komisijas regulā Nr. 651/2014 (turpmāk – grozījumi Komisijas regulā Nr. 651/2014), kas paredz sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla fondu veiktajiem ieguldījumiem piemērot zemākus privātā līdzfinansējuma sliekšņus, kā arī ar izdevīgākiem nosacījumiem atbalstīt saimnieciskās darbības veicējus, kas ilgāk darbojas tirgū (robeža palielināta no 7 uz 10 gadiem).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar grozījumiem Komisijas regulā Nr. 651/2014 tiek noteikts:
a) sešu mēnešu pārejas periodu, kurā atbalstu ir iespējams sniegt līdz grozījumu spēkā stāšanās brīdim esošos Komisijas regulas Nr. 651/2014 atbalsta nosacījumus – t.i., līdz 2023.gada 31.decembrim;
b) iespēju sniegt atbalstu ar labvēlīgākiem nosacījumiem attiecībā uz riska finansējuma atbalsta nosacījumiem, t.i.,:
- piemērot zemākus privātā līdzfinansējuma sliekšņus,
- ar izdevīgākiem nosacījumiem atbalstīt saimnieciskās darbības veicējus, kas ilgāk darbojas tirgū (robeža palielināta no 7 uz 10 gadiem).
Vienlaikus MK noteikumi Nr. 518 šobrīd neiekļauj visas riska finansējuma atbalsta sniegšanas iespējas, ko pieļauj Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. pants, t.i. sniegt atbalstu kā de minimis atbilstoši Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulai (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013).
Papildus, jāņem vērā, ka ERAF attiecināmības periods noslēdzas 2023. gada 31. decembrī un esošā MK Noteikumi Nr. 518 nosaka konkrētu finansējuma apjomu, kas ir izmantojams tikai MK Noteikumos Nr. 518 noteiktā atbalsta sniegšanai, tādējādi neļaujot elastīgi piemērot finansējumu starp darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt mazo un vidējo komersantu izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" un 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt straujas izaugsmes komersantu skaitu" pasākumiem.
Līdz ar to nepieciešams precizēt MK noteikumus Nr. 518, nosakot labvēlīgākas normas atbalsta sniegšanai saimnieciskās darbības veicējiem to biznesa projektu īstenošanai, t.sk. paredzot labvēlīgākus nosacījumus attiecībā uz zemāka privātā līdzfinansējuma sliekšņa piemērošanu sākot ar 01.07.2023., proti ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 grozījumu spēkā stāšanos.
a) sešu mēnešu pārejas periodu, kurā atbalstu ir iespējams sniegt līdz grozījumu spēkā stāšanās brīdim esošos Komisijas regulas Nr. 651/2014 atbalsta nosacījumus – t.i., līdz 2023.gada 31.decembrim;
b) iespēju sniegt atbalstu ar labvēlīgākiem nosacījumiem attiecībā uz riska finansējuma atbalsta nosacījumiem, t.i.,:
- piemērot zemākus privātā līdzfinansējuma sliekšņus,
- ar izdevīgākiem nosacījumiem atbalstīt saimnieciskās darbības veicējus, kas ilgāk darbojas tirgū (robeža palielināta no 7 uz 10 gadiem).
Vienlaikus MK noteikumi Nr. 518 šobrīd neiekļauj visas riska finansējuma atbalsta sniegšanas iespējas, ko pieļauj Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. pants, t.i. sniegt atbalstu kā de minimis atbilstoši Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulai (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013).
Papildus, jāņem vērā, ka ERAF attiecināmības periods noslēdzas 2023. gada 31. decembrī un esošā MK Noteikumi Nr. 518 nosaka konkrētu finansējuma apjomu, kas ir izmantojams tikai MK Noteikumos Nr. 518 noteiktā atbalsta sniegšanai, tādējādi neļaujot elastīgi piemērot finansējumu starp darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt mazo un vidējo komersantu izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" un 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt straujas izaugsmes komersantu skaitu" pasākumiem.
Līdz ar to nepieciešams precizēt MK noteikumus Nr. 518, nosakot labvēlīgākas normas atbalsta sniegšanai saimnieciskās darbības veicējiem to biznesa projektu īstenošanai, t.sk. paredzot labvēlīgākus nosacījumus attiecībā uz zemāka privātā līdzfinansējuma sliekšņa piemērošanu sākot ar 01.07.2023., proti ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 grozījumu spēkā stāšanos.
Risinājuma apraksts
MK Noteikumu projekts paredz:
1. papildināt MK Noteikumus Nr. 518 pieejamā finansējuma pasākuma īstenošanai sadalījumu, lai noteiktu lielāku elastības finansējumu starp darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt mazo un vidējo komersantu izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" un 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt straujas izaugsmes komersantu skaitu" pasākumiem, ļautu efektīvāk izmantot ERAF finansējumu atbalsta sniegšanai, vienlaikus nosakot, ka saimnieciskās darbības veicēju ieguldījumiem un izmaksām, kas veikti pēc 2023. gada 31. decembra, tiek izmantots atmaksātais publiskais finansējums, izņemot gadījumos, ja ir izveidots darījuma konts tādu līdzekļu turēšanai, kas ir izmaksājami pēc atbilstības perioda tādiem mērķiem atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L 347).
2. precizēt MK Noteikumus Nr. 518 ar nosacījumiem iespējkapitāla ieguldījumiem atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 grozījumiem:
a) izdalot atsevišķi nosacījumus ERAF finansējumam un atmaksu finansējumam gan Latvijā, gan ārpus Latvijas, nosakot:
-) minimālās finansējuma ieguldījuma robežvērtības;
-) piemērot zemākus privātā līdzfinansējuma sliekšņus;
-) ar izdevīgākiem nosacījumiem atbalstīt komersantus, kas ilgāk darbojas tirgū (robeža palielināta no 7 uz 10 gadiem);
b) mainītas atsauces uz precizētajiem Komisijas regulas Nr. 651/2014 punktiem MK noteikumu Nr. 518 14., 15., 17., 19., 25., 29., 35., 37., 39., 41., 43. punktos.
3. papildināt MK Noteikumus Nr. 518 ar šādiem nosacījumiem par atbalsta sniegšanas iespējām ar de minimis atbalsta saņemšanas nosacījumiem saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013:
a) atbalstu vienam vienotam uzņēmumam piešķir, nepārsniedzot Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto de minimis atbalsta maksimālo apmēru;
b) de minimis atbalsta gadījumā sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla ieguldījumu var veikt kā aizdevumu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 82. punktā minētajai definīcijai;
c) saimnieciskās darbības veicējam ir iespēja saņemt atbalstu kā de minimis atbalstu, ja tas neatbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 3.punkta nosacījumiem:
a) tie nav darbojušies nevienā tirgū;
b) tie ir darbojušies kādā tirgū:
i) mazāk nekā 10 gadus kopš to reģistrācijas vai;
ii) mazāk nekā 7 gadus kopš to pirmā komerciālās pārdošanas darījuma;
d) tiem ir nepieciešams sākotnējais ieguldījums, kurš, pamatojoties uz uzņēmējdarbības plānu, kas sagatavots attiecībā uz jaunu saimniecisko darbību, pārsniedz 50 % no iepriekšējo 5 gadu vidējā gada apgrozījuma.
e) nosacījumu par saimnieciskās darbības veicēju nozarēm un darbībām, kurām nepiešķir atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1.pantu, ievērojot, 3. panta 2. punktā minētos nosacījumus attiecībā uz kravu komercpārvadājumu autotransporta uzņēmumiem;
f) dotācijas ekvivalenta aprēķināšanas kārtību, gadījumos, kad tiek piešķirts de minimis atbalsts. Tiek noteikts, ka faktiski piemēroto procentu summu atskaitot no procentu summas, kas jāmaksā saskaņā ar Eiropas Komisijas konkrētajam periodam noteikto bāzes likmi, kā arī riska likmi, kuras procentuālais apmērs tiek noteikts atbilstoši finanšu starpnieka izsniegtajam aizdevuma saņēmēja reitingam un piedāvātajam nodrošinājumam;
g) atbalsta kumulācijas nosacījumus, precizējot, ka kopā ar projektu iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto komercdarbības atbalstu, norādot arī atbalsta intensitāti;
h) kārtību, ja tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 1407/2013 prasības, attiecīgi nosakot, ka atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, kopā ar procentiem atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
i) ka de minimis atbalstu var piešķirt, ja de minimis atbalsta piešķīrējiestāde – finanšu starpnieks – ir izstrādājis iekšējo procedūru par de minimis atbalsta sniegšanu, t.i. lēmumus par de minimis atbalsta piešķiršanu var pieņemt tad, kad finanšu starpniekam ir izstrādāta iekšējā procedūra par de minimis atbalsta sniegšanu.
4. precizēt nosacījumu, ka katra sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla fonda noteikta ieņēmumu sadale, kas gūta no sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla ieguldījumu portfeļa realizēšanas, tiek veikta atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 10. punktu, nosakot konkrētu secību kādā tiek veikta ieņēmumu sadale;
5. Tehniskie precizējumi:
1. MK noteikumu Nr. 518 3.1., 35., 39 punktā, 15.2. un 15.3. apakšpunktos, aizstājot simbolu “%” uz vārdu “procentus”;
2. MK noteikumu Nr. 44.1 punktā tiek papildināts, ka saimnieciskās darbības veicējs pie projekta iesniegšanas norāda atbalsta intensitāti. Šis papildinājums tiek veikts, lai novērstu atbalsta kumulācijas iespējas.
3. MK noteikumu Nr. 518 45. un 46. punktos papildināts ar nosacījumu par dokumentācijas glabāšanas termiņu. Šis papildinājums veikts, lai līguma pagarināšanas gadījumā izslēgtu iespējamību, ka dokumentācijas glabāšanas termiņš ir mazāks par atbalsta saņemšanas termiņu.
4. MK noteikumu Nr. 518 20.1., 20.2. 25.1.1., 25.1.2., 25.1.3., 25.2.1., 25.2.2., 25.2.3., 25.3.1., 25.3.2., 25.3.3., 25.13. apakšpunktos un 35. un 39. punktos papildināts ar nosacījumu, ka saimnieciskās darbības veicēji tiek izvērtēti sīkā (mikro), mazā un vidējā (turpmāk – MVU) saimnieciskā darbības veicēja grupas līmenī, kā arī noteikts, ka tas tiek vērtēts kā nekotētu MVU grupas līmenī.
Grozījumi Komisijas regulā Nr. 651/2014 nav piemērojami ar atpakaļejošu spēku, jo Eiropas Komisija nav tiem piešķīrusi retroaktīvu spēku, tie ir piemērojami vienīgi attiecībā uz tiem iespējkapitāla ieguldījumiem, kas veikti pēc grozījumu Komisijas regulā Nr. 651/2014 stāšanās spēkā un MK noteikumu projekta apstiprināšanas. Līdz ar to, grozījumiem Komisijas regulā Nr. 651/2014 nav ietekmes uz līdz šim izsniegto atbalstu.
1. papildināt MK Noteikumus Nr. 518 pieejamā finansējuma pasākuma īstenošanai sadalījumu, lai noteiktu lielāku elastības finansējumu starp darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt mazo un vidējo komersantu izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" un 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt straujas izaugsmes komersantu skaitu" pasākumiem, ļautu efektīvāk izmantot ERAF finansējumu atbalsta sniegšanai, vienlaikus nosakot, ka saimnieciskās darbības veicēju ieguldījumiem un izmaksām, kas veikti pēc 2023. gada 31. decembra, tiek izmantots atmaksātais publiskais finansējums, izņemot gadījumos, ja ir izveidots darījuma konts tādu līdzekļu turēšanai, kas ir izmaksājami pēc atbilstības perioda tādiem mērķiem atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L 347).
2. precizēt MK Noteikumus Nr. 518 ar nosacījumiem iespējkapitāla ieguldījumiem atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 grozījumiem:
a) izdalot atsevišķi nosacījumus ERAF finansējumam un atmaksu finansējumam gan Latvijā, gan ārpus Latvijas, nosakot:
-) minimālās finansējuma ieguldījuma robežvērtības;
-) piemērot zemākus privātā līdzfinansējuma sliekšņus;
-) ar izdevīgākiem nosacījumiem atbalstīt komersantus, kas ilgāk darbojas tirgū (robeža palielināta no 7 uz 10 gadiem);
b) mainītas atsauces uz precizētajiem Komisijas regulas Nr. 651/2014 punktiem MK noteikumu Nr. 518 14., 15., 17., 19., 25., 29., 35., 37., 39., 41., 43. punktos.
3. papildināt MK Noteikumus Nr. 518 ar šādiem nosacījumiem par atbalsta sniegšanas iespējām ar de minimis atbalsta saņemšanas nosacījumiem saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013:
a) atbalstu vienam vienotam uzņēmumam piešķir, nepārsniedzot Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto de minimis atbalsta maksimālo apmēru;
b) de minimis atbalsta gadījumā sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla ieguldījumu var veikt kā aizdevumu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 82. punktā minētajai definīcijai;
c) saimnieciskās darbības veicējam ir iespēja saņemt atbalstu kā de minimis atbalstu, ja tas neatbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 3.punkta nosacījumiem:
a) tie nav darbojušies nevienā tirgū;
b) tie ir darbojušies kādā tirgū:
i) mazāk nekā 10 gadus kopš to reģistrācijas vai;
ii) mazāk nekā 7 gadus kopš to pirmā komerciālās pārdošanas darījuma;
d) tiem ir nepieciešams sākotnējais ieguldījums, kurš, pamatojoties uz uzņēmējdarbības plānu, kas sagatavots attiecībā uz jaunu saimniecisko darbību, pārsniedz 50 % no iepriekšējo 5 gadu vidējā gada apgrozījuma.
e) nosacījumu par saimnieciskās darbības veicēju nozarēm un darbībām, kurām nepiešķir atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1.pantu, ievērojot, 3. panta 2. punktā minētos nosacījumus attiecībā uz kravu komercpārvadājumu autotransporta uzņēmumiem;
f) dotācijas ekvivalenta aprēķināšanas kārtību, gadījumos, kad tiek piešķirts de minimis atbalsts. Tiek noteikts, ka faktiski piemēroto procentu summu atskaitot no procentu summas, kas jāmaksā saskaņā ar Eiropas Komisijas konkrētajam periodam noteikto bāzes likmi, kā arī riska likmi, kuras procentuālais apmērs tiek noteikts atbilstoši finanšu starpnieka izsniegtajam aizdevuma saņēmēja reitingam un piedāvātajam nodrošinājumam;
g) atbalsta kumulācijas nosacījumus, precizējot, ka kopā ar projektu iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto komercdarbības atbalstu, norādot arī atbalsta intensitāti;
h) kārtību, ja tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 1407/2013 prasības, attiecīgi nosakot, ka atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, kopā ar procentiem atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
i) ka de minimis atbalstu var piešķirt, ja de minimis atbalsta piešķīrējiestāde – finanšu starpnieks – ir izstrādājis iekšējo procedūru par de minimis atbalsta sniegšanu, t.i. lēmumus par de minimis atbalsta piešķiršanu var pieņemt tad, kad finanšu starpniekam ir izstrādāta iekšējā procedūra par de minimis atbalsta sniegšanu.
4. precizēt nosacījumu, ka katra sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla fonda noteikta ieņēmumu sadale, kas gūta no sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla ieguldījumu portfeļa realizēšanas, tiek veikta atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 10. punktu, nosakot konkrētu secību kādā tiek veikta ieņēmumu sadale;
5. Tehniskie precizējumi:
1. MK noteikumu Nr. 518 3.1., 35., 39 punktā, 15.2. un 15.3. apakšpunktos, aizstājot simbolu “%” uz vārdu “procentus”;
2. MK noteikumu Nr. 44.1 punktā tiek papildināts, ka saimnieciskās darbības veicējs pie projekta iesniegšanas norāda atbalsta intensitāti. Šis papildinājums tiek veikts, lai novērstu atbalsta kumulācijas iespējas.
3. MK noteikumu Nr. 518 45. un 46. punktos papildināts ar nosacījumu par dokumentācijas glabāšanas termiņu. Šis papildinājums veikts, lai līguma pagarināšanas gadījumā izslēgtu iespējamību, ka dokumentācijas glabāšanas termiņš ir mazāks par atbalsta saņemšanas termiņu.
4. MK noteikumu Nr. 518 20.1., 20.2. 25.1.1., 25.1.2., 25.1.3., 25.2.1., 25.2.2., 25.2.3., 25.3.1., 25.3.2., 25.3.3., 25.13. apakšpunktos un 35. un 39. punktos papildināts ar nosacījumu, ka saimnieciskās darbības veicēji tiek izvērtēti sīkā (mikro), mazā un vidējā (turpmāk – MVU) saimnieciskā darbības veicēja grupas līmenī, kā arī noteikts, ka tas tiek vērtēts kā nekotētu MVU grupas līmenī.
Grozījumi Komisijas regulā Nr. 651/2014 nav piemērojami ar atpakaļejošu spēku, jo Eiropas Komisija nav tiem piešķīrusi retroaktīvu spēku, tie ir piemērojami vienīgi attiecībā uz tiem iespējkapitāla ieguldījumiem, kas veikti pēc grozījumu Komisijas regulā Nr. 651/2014 stāšanās spēkā un MK noteikumu projekta apstiprināšanas. Līdz ar to, grozījumiem Komisijas regulā Nr. 651/2014 nav ietekmes uz līdz šim izsniegto atbalstu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Saimnieciskās darbības veicēji; Altum; Ekonomikas ministrija
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekta mērķa grupa ir saimnieciskās darbības veicēji.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Līdz šim 4.paaudzes fondu atbalstīto Latvijā reģistrēto saimnieciskās darbības veicēju darbības rādītāji 2022.gadā:
- atbalstīti 139 Latvijas uzņēmumi;
- kopējais apgrozījums sasniedzis 123,4 milj. EUR;
- nodarbināti 596 darbinieki;
- 6,2 milj. EUR samaksāts nodokļos.
2023. gada beigās, atbalstīto un jaunizveidoto uzņēmumu jeb saimnieciskās darbības veicēju rādītāji jau šobrīd ir būtiski pārsniegti (atbalstīto komersantu izpilde 159 %, kamēr jaunizveidotie uzņēmumi pat 208 %). Ir piesaistīti ap 33 milj. EUR, kas ir 140 % no sasniedzamā rādītāja.
- atbalstīti 139 Latvijas uzņēmumi;
- kopējais apgrozījums sasniedzis 123,4 milj. EUR;
- nodarbināti 596 darbinieki;
- 6,2 milj. EUR samaksāts nodokļos.
2023. gada beigās, atbalstīto un jaunizveidoto uzņēmumu jeb saimnieciskās darbības veicēju rādītāji jau šobrīd ir būtiski pārsniegti (atbalstīto komersantu izpilde 159 %, kamēr jaunizveidotie uzņēmumi pat 208 %). Ir piesaistīti ap 33 milj. EUR, kas ir 140 % no sasniedzamā rādītāja.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts veicinās riska finansējumu ieguldījumu pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem, attiecīgi MK Noteikumu projekts radīs pozitīvu ietekmi uz mazajiem, vidējiem un lielajiem komersantiem, nodrošinot iespēju plašākam komersantu lokam saņemt atbalstu, lai veicinātu uzņēmējdarbības konkurētspēju atbalstāmajās nozarēs.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts veicinās riska finansējumu ieguldījumu pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem, t.i. saimnieciskās darbības veicējiem būs vieglāk saņemt riska finansējuma atbalstu, jo Komisijas regulas Nr. 651/2014 grozījumi ļauj Sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla fondu veiktajiem ieguldījumiem:
1) piemērot zemākus privātā līdzfinansējuma sliekšņus,
2) ar izdevīgākiem nosacījumiem atbalstīt komersantus, kas ilgāk darbojas tirgū (robeža palielināta no 7 uz 10 gadiem). Fondiem, plānojot riska finansējuma ieguldījumus, iepriekš bija jāpiesaista būtiski lielāks privātais finansējums, kas apgrūtināja atbalsta sniegšanu uzņēmumiem, kuri darbojas tirgū ilgāk nekā uzņēmumi, kas tirgū nebija darbojušies. Zemāki privātā līdzfinansējuma sliekšņi paplašinās uzņēmumu loku, kas varēs piesaistīt riska finansējuma ieguldījumus izaugsmei un savai attīstībai.
1) piemērot zemākus privātā līdzfinansējuma sliekšņus,
2) ar izdevīgākiem nosacījumiem atbalstīt komersantus, kas ilgāk darbojas tirgū (robeža palielināta no 7 uz 10 gadiem). Fondiem, plānojot riska finansējuma ieguldījumus, iepriekš bija jāpiesaista būtiski lielāks privātais finansējums, kas apgrūtināja atbalsta sniegšanu uzņēmumiem, kuri darbojas tirgū ilgāk nekā uzņēmumi, kas tirgū nebija darbojušies. Zemāki privātā līdzfinansējuma sliekšņi paplašinās uzņēmumu loku, kas varēs piesaistīt riska finansējuma ieguldījumus izaugsmei un savai attīstībai.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Līdz šim 4.paaudzes fondu atbalstīto Latvijā reģistrēto uzņēmumu darbības rādītāji 2022.gadā:
- atbalstīti 139 Latvijas uzņēmumi;
- kopējais apgrozījums sasniedzis 123,4 milj. EUR;
- nodarbināti 596 darbinieki;
- 6,2 milj. EUR samaksāts nodokļos.
Attiecībā uz 4. paaudzes fondu sasniedzamajiem iznākuma rādītājiem, 2023. gada beigās, jānorāda, ka atbalstīto un jaunizveidoto saimnieciskās darbības veicēju rādītāji jau šobrīd ir būtiski pārsniegti (atbalstīto komersantu izpilde 159 %, kamēr jaunizveidotie uzņēmumi pat 208 %). Ir piesaistīti ap 33 milj. EUR, kas ir 140 % no sasniedzamā rādītāja. Ar MK noteikumu projektu paredzēts atbalstīt papildus līdz 20 saimnieciskās darbības veicējus.
MK Noteikumu projekts veicinās riska finansējumu ieguldījumu pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem, t.i. saimnieciskās darbības veicējiem būs vieglāk saņemt riska finansējuma atbalstu, jo Komisijas regulas Nr. 651/2014 grozījumi ļauj Sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla fondu veiktajiem ieguldījumiem:
1) piemērot zemākus privātā līdzfinansējuma sliekšņus,
2) ar izdevīgākiem nosacījumiem atbalstīt komersantus, kas ilgāk darbojas tirgū (robeža palielināta no 7 uz 10 gadiem). Fondiem, plānojot riska finansējuma ieguldījumus, iepriekš bija jāpiesaista būtiski lielāks privātais finansējums, kas apgrūtināja atbalsta sniegšanu uzņēmumiem, kuri darbojas tirgū ilgāk nekā uzņēmumi, kas tirgū nebija darbojušies. Zemāki privātā līdzfinansējuma sliekšņi paplašinās uzņēmumu loku, kas varēs piesaistīt riska finansējuma ieguldījumus izaugsmei un savai attīstībai.
- atbalstīti 139 Latvijas uzņēmumi;
- kopējais apgrozījums sasniedzis 123,4 milj. EUR;
- nodarbināti 596 darbinieki;
- 6,2 milj. EUR samaksāts nodokļos.
Attiecībā uz 4. paaudzes fondu sasniedzamajiem iznākuma rādītājiem, 2023. gada beigās, jānorāda, ka atbalstīto un jaunizveidoto saimnieciskās darbības veicēju rādītāji jau šobrīd ir būtiski pārsniegti (atbalstīto komersantu izpilde 159 %, kamēr jaunizveidotie uzņēmumi pat 208 %). Ir piesaistīti ap 33 milj. EUR, kas ir 140 % no sasniedzamā rādītāja. Ar MK noteikumu projektu paredzēts atbalstīt papildus līdz 20 saimnieciskās darbības veicējus.
MK Noteikumu projekts veicinās riska finansējumu ieguldījumu pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem, t.i. saimnieciskās darbības veicējiem būs vieglāk saņemt riska finansējuma atbalstu, jo Komisijas regulas Nr. 651/2014 grozījumi ļauj Sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla fondu veiktajiem ieguldījumiem:
1) piemērot zemākus privātā līdzfinansējuma sliekšņus,
2) ar izdevīgākiem nosacījumiem atbalstīt komersantus, kas ilgāk darbojas tirgū (robeža palielināta no 7 uz 10 gadiem). Fondiem, plānojot riska finansējuma ieguldījumus, iepriekš bija jāpiesaista būtiski lielāks privātais finansējums, kas apgrūtināja atbalsta sniegšanu uzņēmumiem, kuri darbojas tirgū ilgāk nekā uzņēmumi, kas tirgū nebija darbojušies. Zemāki privātā līdzfinansējuma sliekšņi paplašinās uzņēmumu loku, kas varēs piesaistīt riska finansējuma ieguldījumus izaugsmei un savai attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
Saimnieciskās darbības veicēji;
Altum;
Ekonomikas ministrija
neietekmē
Ar noteikumu projektu netiek mainītas administratīvās procedūras, iesniedzot pieteikumu Altum
Kopā
0,00
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013.gada 18.decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam Dokuments attiecas uz EEZ
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) Nr. 1303/2013 ( 2013. gada 17. decembris ), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
Ekonomikas ministrija, izmantojot Eiropas Komisijas elektroniskās paziņošanas sistēmu, 20 darbdienu laikā no atbalsta pasākuma stāšanās spēkā nosūtīs kopsavilkuma informāciju Regulas Nr. 651/2014 II pielikumā noteiktajā standartizētajā formātā par atbalsta pasākumu un informēs par to Zemkopības ministriju.
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 13., 14., 15., 16. un 17. punkts
MK noteikumu 14.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 10.punkts
MK noteikumu 15.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 3.punkts un 4.punkts
MK noteikumu 17.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 15.punkts
MK noteikumu 19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 651/2014
MK noteikumu 19.1 un 48. punkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1.pielikums
MK noteikumu 20.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 3.punkts
MK noteikumu 20.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 74.punkts
MK noteikumu 24. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 66.punkts un 21.panta 17.punkts
MK noteikumu 24.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 12.punkts
MK noteikumu 25.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 3.punkta a) apakšpunkts
MK noteikumu 25.1.1., 25.2.1., 25.3.1. apakšpunkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 3.punkta b) apakšpunkts
MK noteikumu 25.1.2., 25.1.3., 25.2.2., 25.2.3., 25.3.2., 25.3.3. apakšpunkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 3.punkta c) apakšpunkts
MK noteikumu 25.1.3., 25.2.3., 25.3.3. apakšpunkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 18.punkts
MK noteikumu 25.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014. 21. pants
MK noteikumu 25.12, 42. punkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 3., 4., 8., 12 un/vai 13. punkts
MK noteikumu 25.12 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 72. punkts
MK noteikumu 25.; 25.13 punkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkts
MK noteikumu 29.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 8. punkts
MK noteikumu 35., 39., 43. punkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 13. punkts
MK noteikumu 37., 41. punkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 76. punkts
MK noteikumu 20.2 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 82. punkts
MK noteikumu 24.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013.gada 18.decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam Dokuments attiecas uz EEZ
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 1407/2013
MK noteikumu 19.1 un 48. punkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punkts
MK noteikumu 25.11, 28.10., 44.2 punkti
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 8. pants
MK noteikumu 25.11 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 9. pants
MK noteikumu 25.11 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punkts
MK noteikumu 25.11 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. pants
MK noteikumu 28.10 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punkts
MK noteikumu 29. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 5. pants
MK noteikumu 44.2 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) Nr. 1303/2013 ( 2013. gada 17. decembris ), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 1303/2013 2. panta 26. punkta
MK noteikumu 27.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1303/2013 42. panta 3. punkta
MK noteikumu 27.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
JāCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Laika periodā no 2023.gada 1.septembra līdz 2023.gada 15.septembrim MK noteikumu projekts tika izsludināts publiskā apspriešanā (TA 23-TA-2141). Laika periodā nav saņemti komentāri par MK noteikumu projektu.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi